We hebben met meerdere clubs gesproken, maar Ajax was het meest concreet

"We hebben met meerdere clubs gesproken, maar Ajax was het meest concreet"

Gepubliceerd: vrijdag 16 november 2018 om 21:15vr 16-11-2018 om 21:15

Sparta heeft de afgelopen seizoenen financieel de vruchten geplukt van de productieve jeugdopleiding, maar hoopt niet dat de club kaal wordt geplukt door andere clubs. Om dat te voorkomen is er een samenwerking aangegaan met Ajax, waar algemeen directeur Manfred Laros blij mee is. 

Sparta staat onder meer bekend om de goede jeugdopleiding. Kevin Strootman, Georginio Wijnaldum en Memphis Depay kwamen via de Kasteelclub in de Europese (sub)top terecht. "Op basis van de afgelopen jaren mogen we absoluut niet klagen. Als clubs zich melden bij Sparta, proberen we er het maximale uit te halen", aldus Laros bij FC Rijnmond.

Als Sparta een groot talent in de jeugdopleiding heeft lopen, heeft Ajax de eerste optie tot overname. "Het is lang geleden dat Ajax een speler bij ons heeft gekocht. Het is iets dat de laatste jaren is ontstaan. Een aantal jeugdspelers is naar Ajax vertrokken", vervolgt Laros, die met Sparta vorige maand een samenwerking met Ajax aankondigde. "Het afgelopen jaar was een signaal dat er een aantal jeugdspelers vertrok."

"Dat was een reden om te kijken of we een structurele samenwerking met een club aan konden gaan. We hebben met meerdere clubs gesproken, maar Ajax was het meest concreet."

Plaats een reactie

Nick Ka +141
vrijdag 16 november 2018 om 21:17
Doorverkoop percentage , en sparta gaat veel centjes ontvangen en zo mee draaien in de eredivisie , 🤑🤑❤️❤️❤️❌❌❌
Vind ik leuk
Forever Ajax +2194
vrijdag 16 november 2018 om 21:41
1+1=2
Vind ik leuk
Snapje? +8059
zaterdag 17 november 2018 om 03:35
Geen club die ons kan evenaren!
Vind ik leuk
Baijiu +1546
vrijdag 16 november 2018 om 22:17
Dat zou sparta ook echt toekomen! Prachtige club die gewoon in de eredivisie hoort. Ik hoop op een voorspoedige toekomst voor de kasteelclub
Vind ik leuk
JanTa48 +7241
vrijdag 16 november 2018 om 23:47
Nog ff en Sparta word gezonder dan Feyenoord.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 21:19
Slimme zet geweest van Ajax en Sparta. Ajax heeft het geld om te helpen en Ajax wordt als eerste op de hoogte gehouden, zoals ik al eens zei op die manier moet je te werk gaan om de Nederlandse markt in handen te krijgen! De baas zijn in Nederland, dat is wat Ajax gaat zijn op deze manier!
Vind ik leuk
Forever Ajax +2194
vrijdag 16 november 2018 om 21:42
Zijn ze nu al, met afstand!
Vind ik leuk
Blindsy +17258
vrijdag 16 november 2018 om 23:06
Met áchterstand, bedoel je toch?
Vind ik leuk
Forever Ajax +2194
vrijdag 16 november 2018 om 23:23
Nee joh, 33x ??
Vind ik leuk
Blindsy +17258
vrijdag 16 november 2018 om 23:29
33X niet... de laatste 5 jaar duidelijk wél.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14977
vrijdag 16 november 2018 om 23:55
Zelfs na 5 jaar niets lopen we nog heel ver voor ;-)
Vind ik leuk
Forever Ajax +2194
zaterdag 17 november 2018 om 00:20
Zo is het...
Vind ik leuk
Blindsy +17258
zaterdag 17 november 2018 om 05:43
Absoluut waar. En wie-weet komen daar binnenkort weer prijzen bij. Zo hebben ze nog gewoon zicht op de KNVB-beker, om maar eens wat te noemen...
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 05:46]
Vind ik leuk
4everfcu +5095
zaterdag 17 november 2018 om 15:11
gewoon nog 40 miljoen ertegenaan gooien en roepen hoe goed je wel niet ben haha.
Vind ik leuk
Thobar +4534
zaterdag 17 november 2018 om 08:48
Gaat weinig veranderen / zoden ad dijk zetten
Spartaantje wordt 16 kan ie een contract krijgen van Sparta of Ajax.
Maar ook van PSV, Man City, Chelsea en ga maar door. Waar hij voor kiest heeft Sparta als puntje bij paaltje komt niets over te zeggen op dat moment.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5166
vrijdag 16 november 2018 om 21:20
Parallel universum op Spangen: 'Het is lang geleden dat Ajax een speler bij ons heeft gekocht. Het is iets dat de laatste jaren is ontstaan. Een aantal jeugdspelers is naar Ajax vertrokken".
Vind ik leuk
#Keizerout +41669
vrijdag 16 november 2018 om 21:28
Ik denk dat hij met gekocht bedoeld dat er een contract afgekocht moet worden.
Dan is Boukhari de laatste denk ik?
Vind ik leuk
WilcoS64 +3212
vrijdag 16 november 2018 om 23:16
Ik dacht Ray Clark in 1978.
Vind ik leuk
#Keizerout +41669
vrijdag 16 november 2018 om 23:41
Boukhari was later
Vind ik leuk
Edenees80 +503
vrijdag 16 november 2018 om 21:24
Straks allemaal straatvoetballertjes met een Rotterdams accent in Ajax1
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14977
vrijdag 16 november 2018 om 22:25
Zal wel eerder een berbers accent zijn dan...
Vind ik leuk
Voetbal@com +2416
vrijdag 16 november 2018 om 21:38
Het is komkommertijd door de nations league... oud nieuws toch.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:07
Ik denk ook dat Sparta kan profiteren van een net niet speler door ala Sierhuis binnen te halen..
Vind ik leuk
J. Staatsen +6721
zaterdag 17 november 2018 om 00:19
Vreemde samenwerkingsverbanden. Zitten in dezelfde competitie . Benieuwd welk elftal jong ajax gaat opstellen tegen Sparta en de concurrentie.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 00:19]
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 10:08
In deze vijver vist psv al hel veel jaren , daar komt de halve opleiding vandaan , als er weer een scout zit van psv gaan ze daar op de grond liggen en hopen dat ze hem niet zien .
Als de spelers niet naar ajax wil kan ajax niks beginnen , dus iedere club heeft kans , ook feyenoord vist daar in de opleiding .
Een ding weet ik wel ,dat veel spartanen ajax een goed hart toe dragen .
Vind ik leuk
Ari as +437
zaterdag 17 november 2018 om 10:40
Nog meer eigen jeugd
Vind ik leuk
4everfcu +5095
zaterdag 17 november 2018 om 15:10
sparta amsterdam
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 15:48
sparta psv ,want zo is het nu , en niet anders .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws