Europa geniet van historische prestatie Oranje: 'Prachtige tulpen'

    Europa geniet van historische prestatie Oranje: 'Prachtige tulpen'

    Gepubliceerd: zaterdag 17 november 2018 om 01:03za 17-11-2018 om 01:03

    De uitstekende prestatie van Oranje tegen Frankrijk is ook in het buitenland niet onopgemerkt gebleven. De Engelse, Spaanse, Belgische en Italiaanse kranten sluiten zich allemaal bij elkaar aan: dit Oranje zit in de lift en heeft een historische prestatie geleverd.

    Engeland
    'Er waren veel uitblinkers aan de kant van Oranje, waaronder De Jong, Depay en Denzel Dumfries. Maar ondanks dat hij aan de verliezende kant stond, was Lloris fantastisch bezig voor de wereldkampioen', schrijft Sky Sports. 'Frankrijk moet hun keeper bedanken door de ene briljante redding na de andere. Uiteindelijk was er een bijzondere penalty voor nodig om hem te verslaan.'

    Tabloid The Daily Mirror roemt vooral de manier waarop Virgil van Dijk en Matthijs de Ligt zich staande hielden tegen wereldsterren als Antoine Griezmann en Kylian Mbappé. 'Delegerend en kalm: Van Dijk was alles wat Liverpool-fans zich hadden voorgesteld. Frankrijk heeft ongelooflijk veel aanvallend talent, om nog maar niet te spreken over een van de snelste, meest dynamische aanvallers op dit moment: Kylian Mbappé.'

    'Maar als je denkt dat een wereldspits als hij de verdediger in de problemen brengt, denk dan nog eens na. Van Dijk ruimde achterin veel op. De verdediger werkte goed samen met zijn collega Matthijs de Ligt. Ze bezitten veel kwaliteiten aan de bal en begrijpen elkaar goed. Ze maakten Frankrijk onschadelijk. Van Dijk stond niet alleen verdedigend zijn mannetje, hij had ook een paar kopkansen.'

    Spanje
    Ook in Spanje is men vol lof over de prestatie van Nederland, die historisch wordt genoemd. 'In de tempel waar vijftien wedstrijden lang niet is verloren, kreeg Frankrijk na zestien wedstrijden klop', schrijft de krant Marca. Oranje stond voor de loodzware taak om Duitsland en Frankrijk voor zich te houden in de Nations League. 'Niemand geloofde in ze, maar er zijn prachtige tulpen tevoorschijn gekomen die meer stralen dan ooit.'

    Mundo Deportivo schrijft dat de scouts van FC Barcelona waar voor hun geld hebben gekregen in De Kuip. 'De scouts van Barcelona maakten aantekeningen en De Ligt en De Jong hebben het waargemaakt. Net als Jasper Cillessen, die geen last lijkt te hebben van zijn reserverol bij Barcelona. Na tien minuten voorkwam hij de 0-1 van Antoine Griezmann.'

    'Ondanks hun enorm jonge leeftijd kregen De Ligt (19) en De Jong (21) geen verhoogde hartslag. De Ligt liet tegenover Mbappé zijn enorme snelheid zien. De Jong schroomde niet om het duel aan te gaan met Matuidi en Kanté. Hij heeft veel kwaliteit, kan organiseren en zich opofferen, maar als hij moet werken, dan doet hij dat ook. En dat voor iemand die nog maar 21 jaar is.'

    België
    Ook in België veel lof voor Oranje. Het Laatste Nieuws spreekt van 'een fris van de lever' voetballend Nederlands elftal dat 'mag dromen van de Final Four in de Nations League'. 'Nederland toonde zich veel scherper in de duels en tikte de Fransen bijwijlen tureluurs. Les Bleus wist van geen hout pijlen te maken en konden nauwelijks dreigen.' De Belgen zien tot hun genoegen dat Oranje weer terug aan de top lijkt te zijn. 'Na jaren kommer en kwel kunnen ze bij onze noorderburen weer de straten op. Mooi.'

    'Oranje is helemaal terug na winst tegen wereldkampioen Frankrijk', kopt Het Nieuwsblad. Het medium heeft vooral aandacht voor de revival van het Nederlands elftal onder Ronald Koeman. 'Sinds Koeman het in februari overnam als bondscoach van Dick Advocaat, kruipt Oranje uit een diep dal met onder meer het missen van het WK. In acht interlands werd onder Koeman slechts twee keer verloren'.

    Italië
    La Gazzetta dello Sport schrijft dat Frankrijk moet hopen dat de 'geweldige kids van Ronald Koeman' zullen falen tegen Duitsland. 'De hoop van Les Bleus zal flink gedaald zijn, gezien de kwaliteit die Oranje heeft getoond'. De Italiaanse kranten schrijven over een 'uitstekende De Roon' en een 'onmisbare De Jong'. 'Oranje speelde zelfverzekerd, zette heel nauwkeurig druk en zorgde voor dubbele dekking, hoewel dat overbodig was omdat Frankrijk de bal niet eens heeft gezien'.

    Volgens La Reppublica gaf 'het jonge Oranje les aan de wereldkampioen' en had de wereldkampioen het aan doelman Hugo Lloris te danken dat de uitslag niet hoger uitviel. 'Frankrijk werd voorin, ondanks de aanwezigheid van spelers als Mbappé en Griezmann, nauwelijks gevaarlijk. Het was andere koek in de aanval van Koeman's team, dat op het middenveld slim werd georkestreerd door de rijzende ster De Jong'.

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    Vamos7 +5077
    zaterdag 17 november 2018 om 01:06
    Zo dat steken we mooi in onze zak, mooie complimenten... Genieten dit....
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 01:11
    Deze selectie is ongeveer twee miljard waard...
    Vind ik leuk
    Snapje? +7575
    zaterdag 17 november 2018 om 01:16
    Nergens iets over Dumfries, wat een beul is dat, heerlijke speler!
    Vind ik leuk
    Peterfc +2226
    zaterdag 17 november 2018 om 01:24
    Beste man vandaag
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 06:01]
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13185
    zaterdag 17 november 2018 om 06:34
    Iedereen was goed, maar Frenkie stijgt er voor mij bovenuit.. Hoe makkelijk die voetbalt, altijd aanspeelbaar is, 99% van de tijd vooruit denkt en ook 99% komt bij de goede speler.. Echt niet normaal meer..
    Barcelona gaat op zeker voor hem en ook De Ligt, dat weet ik wel zeker..
    Vind ik leuk
    Rodajc +15689
    zaterdag 17 november 2018 om 09:05
    Simpelweg een natuurtalent.
    Vind ik leuk
    Peterfc +2226
    zaterdag 17 november 2018 om 09:33
    Ja Frenkie was geweldig.
    Je gaat er aan wennen en haast gewoon vinden.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    zaterdag 17 november 2018 om 09:37
    Had nog wel een speler of 5 boven hem die beter waren.

    Met als uitschieter Dumfries en de Roon.
    Vind ik leuk
    ajaksiet +536
    zaterdag 17 november 2018 om 09:45
    Denk het niet, Frenkie was verreweg de beste op het veld. Hij is het brein waar alles begint en waar iedereen zich aan optrekt. Haal hem weg en we gaan weer breed en terug spelen, let op mijn woorden.
    Vind ik leuk
    mason +2047
    zaterdag 17 november 2018 om 10:01
    Zet die ajax bril af man. Iedereen was fantastisch.
    Vind ik leuk
    ajaksiet +536
    zaterdag 17 november 2018 om 10:06
    Nou nee, ik hou mijn bril op. Er moet altijd iemand de beste zijn. Er waren, zeker de 1e helft, spelers die gewoon minder waren. Daarnaast viel Promes bijvoorbeeld weer heel slecht in (gewoon weer 3x balverlies achter elkaar)..
    Vind ik leuk
    Peterfc +2226
    zaterdag 17 november 2018 om 10:32
    Flut corners van Depay, zeven van de acht waren slecht.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 12:57
    vind ik ook ze hebben het als een team gedaan waren allemaal super
    Vind ik leuk
    gerhard +155
    zaterdag 17 november 2018 om 23:47

    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 23:48]
    Vind ik leuk
    FISH +255
    zondag 18 november 2018 om 13:33
    je kunt ook rustiger voetballen als het achterin wel snor zit.
    Vind ik leuk
    RodeBaan +1963
    zaterdag 17 november 2018 om 09:43
    De Spartanen Depay en Dumfries speelden goed!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 09:44]
    Vind ik leuk
    Peterfc +2226
    zaterdag 17 november 2018 om 10:17
    Of....de KKD is een kweekvijver voor talent.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 05:11
    Sky Sports noemt hem als één van de uitblinkers.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 06:25
    ongelooflijk hoe snel die jongen zich heeft aangepast aan t niveau. als back vele, vele malen beter dan die franse backs.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 06:25]
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13185
    zaterdag 17 november 2018 om 06:30
    Jawel hoor, hij krijgt ook complimenten.. En terecht ook, wat een beest en kan nog aardig ballen ook..
    Vind ik leuk
    J de Wit +1677
    zaterdag 17 november 2018 om 07:54
    Inderdaad, zou me niks verbazen dat Barcelona nu 3 spelers uit Nederland wil ophalen. De rechtsback bij barca is al sinds Alves weg is een twijfel geval
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 08:13
    Wat een jongensboek is dat!!
    Van Bar-endrecht naar Bar-celona...
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 08:21]
    Vind ik leuk
    JWK +474
    zaterdag 17 november 2018 om 08:17
    Ja, die kun je er goed bij hebben!👍🏻
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27393
    zaterdag 17 november 2018 om 08:20
    Vond ik de beste man van het veld. Tomeloze energie. Wat een beest. PL hebben dat vast ook gezien..
    Vind ik leuk
    Schaar +1537
    zaterdag 17 november 2018 om 09:32
    Komt omdat hij een waterdrager is, die worden bijna nooit genoemd. Maar zijn voor een team van onschatbare waarde, ook wat betreft de uitstraling en bereidwilligheid.
    Vind ik leuk
    allround +1685
    zaterdag 17 november 2018 om 14:23
    helemaal mee eens, ik hoop dat de echte voetbal supporters in het land dit ook bevestigen. Dan alleen maar de spelers van hun club.
    Vind ik leuk
    gerhard +155
    zaterdag 17 november 2018 om 23:44
    Logisch,speelt niet bij ajax ajaxsiet
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 23:51]
    Vind ik leuk
    Peterfc +2226
    zaterdag 17 november 2018 om 10:55
    Gisteren. De kranten hebben er vandaag al 2.4 van gemaakt.
    Vind ik leuk
    Luiehond +2060
    zaterdag 17 november 2018 om 09:53
    Hebben jullie dat ook.....? Dat het je gewoon heel blij maakt wat ze in europa over onze jongens zeggen!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 01:06
    We zijn hot!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 01:06
    Zo de Jong weer wat meer waard
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 01:12
    Weer 20 miljoen erbij?
    Marc netto word nu Marc kassa!😎
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46478
    zaterdag 17 november 2018 om 07:29
    Heeft iedereen het over het goede spel en goede spelers van oranje....hebben de Ajax fans het weer over geld, geld, geld.

    Potverdorie het gaat hier over oranje tegen Frankrijk, winnen van de wereldkampioen met veel toekomst voor Oranje.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 07:30]
    Vind ik leuk
    RodeBaan +1963
    zaterdag 17 november 2018 om 09:46
    Rustig kereltje.
    Meteen maar weer mauwen?
    Vind ik leuk
    El Cazador +7275
    zaterdag 17 november 2018 om 10:43
    Daar vroeg hij ook om tijdens de aandeelhouders vergadering, oké vanaf nu marc KASSA!!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 01:12
    En wat te denken van de Ligt.
    Beide gaan voor 100 miljoen per stuk de deur uit aankomende zomer.
    Vind ik leuk
    Sanders +4131
    zaterdag 17 november 2018 om 01:22
    Relativeren blijkt toch altijd weer een kunst te zijn in nederland.
    Vind ik leuk
    Peterfc +2226
    zaterdag 17 november 2018 om 10:19
    Erg is dat. Ajax wordt zwakker en wij hebben minder plezier in het kijken naar CL.
    Ik zeg hier houden die mannen en Zlatan erbij.
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5350
    zaterdag 17 november 2018 om 14:28
    of Dumfries erbij PSV haalt vaak ook spelers bij Ajax vandaan, wij compenseren hun dat ze volgend jaar geen CL spelen en wij krijgen de beste nederlandse rechtsback die je over een paar jaar weer met winst verkoopt.
    Vind ik leuk
    Peterfc +2226
    zaterdag 17 november 2018 om 14:37
    Niet verkopen.... bij je houden. De enige winst die je moet behalen is winst op het veld.
    Vind ik leuk
    Castromann +7848
    zaterdag 17 november 2018 om 01:13
    Dat zeker maar Dumfries is met 5 milj ook n koopje geweest en is nu ook 20milj waard of meer.
    Wat speelde die man een bere partij.
    Deed Mbappe wel mee eigenlijk.
    Nu nog een goede linksback en nederland gaat n mooie toekomst tegemoet.
    Vind ik leuk
    RebelVox +8277
    zaterdag 17 november 2018 om 02:02
    Hij is nu al meer dan 20 miljoen waard, ongelofelijk welke stappen hij maakt.

    Ziyech een Ajax ster, scoort ook lekker 2x en is alleen verantwoordelijk voor de complete score van Marokko.
    Toch jammer dat hij niet in Oranje speelt.

    Maar door Oranje en Marokko, maken ze prachtige reclame voor Ajax.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 04:38
    Hoe belangrijk voor Nederland is het niet dat de ligt en denzel meters maken om automatisme te creëren. Was mijn oranje gevoel kwijt door deze mix van psv en ajax jongens, (waar je als rivaal), geen hekel kunt hebben aan de ligt en de jong. Klasse druipt er van af. En maak depay maar belangrijk 1 bepalende speler met de rest in dienst is goud waard. En met alle respect blind heeft toch het gelijk van Koeman aan getoond. Hij is zeker niet de beste maar wel belangrijk in wat nodig is in welke fase. Ziyech niet nodig. Goede speler. Maar dit is een team waar denk ik wijnaldum gaat plaats maken voor donny. En de roon voor Rosario. Vond wel de roon echt goed voetballen
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 07:53
    Ha ha
    Wijnaldum is een van de steunpilaren.
    Kom jij van de planeet Ajax ?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 08:17
    Ik snapte deze ook niet, Wijnaldum plaats maken voor Donny, over een jaar of 3 misschien. Basis bij Liverpool en Oranje tegenover soms mogen spelen van Ten Hag.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4927
    zaterdag 17 november 2018 om 08:16
    Wijnaldum plaatsmaken voor vdBeek??? Hahhahhahhha doe normaal man.
    Vind ik leuk
    Strijp +14015
    zaterdag 17 november 2018 om 08:21
    Ho ho Wesley, Wijnaldum is in dit team een van de belangrijkste mensen. En hij is nog niet zo oud dat hij plaats moet maken, dat duurt nog wel 5/6 jaar.
    Vind ik leuk
    Shit codes +402
    zaterdag 17 november 2018 om 08:31
    Wijnaldum was gisteren de beste, hoezo van de beek??
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 11:19
    Ik ben fan van wijnaldum heb het over de toekomst dan zal type wijnaldum toch vervangen kunnen worden door donny. Hoe oud is gini? Ek over 6 jaar?
    Vind ik leuk
    BomB +64
    zaterdag 17 november 2018 om 09:46
    Donny voor Wijnaldum? Als ie stopt met voetballen misschien ;)
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2087
    zondag 18 november 2018 om 16:58
    Pffft trol... Ziyech kan niet meer in Oranje.
    Onder welke steen zat jij die heeft al tijden terug voor Marokko gekozen.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46478
    zaterdag 17 november 2018 om 08:20
    Hoezo jammer dat Ziyech niet voor oranje speelt?

    Ziyech wil niet spelen voor oranje, dan is het ook niet jammer. Het zou een eer moeten zijn om in oranje te mogen spelen.

    Ziyech zal het jammer vinden als oranje komende jaren ver gaat komen op EK en WK.

    Bovendien, Ziyech illustreert dat veel Marokkanen niet integreren in onze samenleving.
    Ziyech had een voorbeeld kunnen zijn, maar wilde niet. Dus ook absoluut niet jammer.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 08:23]
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4927
    zaterdag 17 november 2018 om 09:26
    Dat Ziyech niet voor Oranje speelt is misschien het beste wat Oranje kon overkomen denk ik. Goede voetballer maar ik heb liever spelers die vol voor hun land willen spelen en geen mensen die twijfelen.
    Vind ik leuk
    BomB +64
    zaterdag 17 november 2018 om 09:50
    Juist, en nu lekker bij Marokko geen rol op het WK gespeeld en lekker Afrika cuppies spelen.. Zijn internationale topclubs altijd blij mee zo midden in 't seizoen (not). Daarom twijfelde hij waarschijnlijk om voor NL te spelen (eigen carriere) maar toen ie even niet geselecteerd werd toch maar voor zn hart gekozen. (Marokko)
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:18
    Nu hebben ze in Afrika besloten de Afrika Cup in de zomer te spelen zodat deze niet meer samen valt met de nationale competities in Europa
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1414
    zaterdag 17 november 2018 om 14:13
    Nou.....denk eerder dat zyech zich achter zijn oren zal krabben dat hij gekozen heeft voor "Afrikanooitwatbereiken"elftal.......zyech niet nodig voor oranje......
    Vind ik leuk
    Peterfc +2226
    zaterdag 17 november 2018 om 14:43
    Ziyech heeft niet gekozen. HIj is Marokkaan, voelt zich Marokkaan en speelt dus voor Marokko. Griezmann is een Fransman en speelt voor Frankrijk en Miedema is een meisje en speelt bij de dames, dat is geen keuze, maar bij de geboorte zo bepaald
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1414
    zaterdag 17 november 2018 om 14:53
    Hij heeft een dubbel paspoort dus wel degelijk een keuze gehad....knullige argumentatie van je.....
    Vind ik leuk
    Peterfc +2226
    zaterdag 17 november 2018 om 15:03
    Ja zo denk jij. Jij denkt dat het iets met paspoort te maken heeft, maar zo denk je niet als je Marokkaan bent, je familie vindt dat je Marokkaan bent en je vrienden zeggen dat je voor Marokko moet spelen en het belangrijkste je je Marokkaan voelt.
    Niks mis mee.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 15:04]
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1414
    zaterdag 17 november 2018 om 20:35
    Ja prachtig verhaal ik pak mijn zakdoek erbij om de tranen uit mijn ogen te vegen....heeft alleen geen zak met het feit te maken dat hij een keuze had...dat is een feit namelijk.....en niet iets wat ik vind.....niks mis mee dat hij voor marokko kiest...ook wij willen alleen voetballers die met hun hart voor oranje kiezen..mensen die hier geboren zijn en niet voor Nederland kiezen .....zijn ook geen Nederlanders.....prima....maar geen landgenoten.....we hebben zyech ook niet nodig zoals je gezien hebt
    Vind ik leuk
    Peterfc +2226
    zaterdag 17 november 2018 om 22:46
    Dat zeg ik toch, heb je geen zakdoek of sarcasme voor nodig.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1414
    zondag 18 november 2018 om 08:28
    Evenals overbodige statements waarom Marokkanen doorgaans voor marokko kiezen.....want dat kun je zien als een pleonasme.....daarom ben ik er zo blij mee dat onze donkere Nederlanders met zoveel passie en toewijding kiezen en spelen voor oranje.....merkwaardig dat mentaliteitsverschil hè......
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2087
    zondag 18 november 2018 om 17:03
    Hij is in Dronten geboren dus gewoon een Nederlander.
    Marokko verplicht mensen die een Marokkaanse voorouder hebben het paspoort aan te nemen (VERPLICHT).
    Als dit niet zo was had hij niet eens de keuze gehad.

    Het is dus zijn KEUZE om voor Marokko te spelen.
    Wat overigens zijn goed recht is; maar niet zeggen dat het geen keuze was.
    Vind ik leuk
    Peterfc +2226
    zondag 18 november 2018 om 17:21
    Mooi gezegd. Keuze is relatief probeer ik maar aan te geven.
    Ik heb ook de keuze om op man of vrouw verliefd te worden en mij wordt niks verweten als ik met mijn gevoel of hart kies. Itt de Marokkanen, die moeten ' naar hun eigen land oprotten" alls ze voor Marokko kiezen terwijl het eigenlijk geen echte keuze is.
    Jij hebt je mening netjes gegeven.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17002
    zaterdag 17 november 2018 om 01:08
    "Ondanks hun enorm jonge leeftijd kregen De Jong (19) en De Jong (21) geen verhoogde hartslag"
    Heeft Luuk een "Ratelbandje" gedaan?
    Vind ik leuk
    Kriegel +13
    zaterdag 17 november 2018 om 01:18
    Zelfs berichten over De Ligt gaan nu al over De Jong!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 01:18
    Of heeft Frenkie nog een jongere broer.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17002
    zaterdag 17 november 2018 om 01:20
    Luuk en Frenkie waren de enige De Jong's vandaag.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 01:26
    Maar Luuk is geen 19
    Vind ik leuk
    Mendieta86 +181
    zaterdag 17 november 2018 om 08:48
    Frenkie ook niet
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 01:43
    Huh? Luuk? Wie is Luuk?😎
    Vind ik leuk
    6ix9ine +558
    zaterdag 17 november 2018 om 01:10
    Wat is die depay een goede voetballer geworden in Frankrijk
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    zaterdag 17 november 2018 om 01:12
    In Eindhoven al 😉
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 01:11
    Uitstekende prestatie, het was een team vanavond. Allemaal goed gespeeld.

    Maar laten we nou niet doen alsof we al wereldkampioen zijn. Het is een mooi begin van hopelijk een lange mooie periode.
    Vind ik leuk
    Joey2000 +368
    zaterdag 17 november 2018 om 01:25
    Als je de wereldkampioen verslaat ben je technisch gezien toch de nieuwe wereldkampioen😉
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 01:34
    Dan waren we al een paar keer wereldkampioen geweest ja :D
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 07:54
    The lineaal champion
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 01:14
    El Salvador geeft ons weer aanzien in het buitenland jongens. Wees er maar trots op!
    Vind ik leuk
    Snapje? +7575
    zaterdag 17 november 2018 om 01:17
    Frenkieeeee El Salvadorrrrr!😁😁😁
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    zaterdag 17 november 2018 om 01:21
    Net als bergwijn en Dumfries. Die mogen ook best benoemd worden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 01:40
    Niet door de buitenlandse pers en daar gaat t nu net om als we het hebben over het aanzien in het buitenland ...
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    zaterdag 17 november 2018 om 01:42
    Tja, er zijn meer spelers dan alleen frenkie. Wij mogen het onderling wel over andere spelers hebben.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 01:46
    Wij wel .. De buitenlandse pers niet ;-) Maar je hebt groot gelijk hoor Dumfries en Bergwijn speelden goed. En zo heb je er nog een paar meer die goed speelden vandaag ..
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    zaterdag 17 november 2018 om 01:48
    Lloris. Haha. Dat zegt genoeg.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 01:18
    Tof te lezen dat men het ons in België gunt. Althans: als we Het Laatste Nieuws mogen geloven.

    Wat mij betreft andersom ook: de Belgen hebben nog steeds een waanzinnig talentvolle groep. Ik gun ze een tweede plek na ons. Alle respect!

    Vind ik leuk
    Barbie +1027
    zaterdag 17 november 2018 om 01:24
    Typisch Hollands om ineens weer euphorisch te zijn na twee goede resultaten. Het gaat weer wat beter en dat is leuk, maar niet overdrijven. Maandag maar weer eens goed op de bek gaan is nodig om al het enthousiasme weer te temperen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 01:35
    Euforisch. Het Nederlands an sich streeft naar perfectie. Al blijkt dat niet altijd even duidelijk.
    Vind ik leuk
    meee +44
    zaterdag 17 november 2018 om 01:55
    nou ik lees hierboven de kranten. die zijn ook euforisch en vooral niet hollands.
    Vind ik leuk
    Te ligt +282
    zaterdag 17 november 2018 om 02:48
    Aaaaah kom je aandacht te kort?
    Vind ik leuk
    Hyena +30562
    zaterdag 17 november 2018 om 03:29
    En dit plaats je onder een artikel waar de reacties van de buitenlandse media worden getoond..
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22035
    zaterdag 17 november 2018 om 06:45
    Het blijft een barbie
    Vind ik leuk
    Rodajc +15689
    zaterdag 17 november 2018 om 09:09
    De potentie is toch duidelijk, die valt niet te ontkennen. Dat geeft zeker reden tot euforie, of het er dan uitkomt blijft altijd de vraag.
    Vind ik leuk
    Barbie +1027
    zaterdag 17 november 2018 om 09:34
    Ik heb een hekel aan euphorie en overdreven enthousisme. Goed gespeeld, leuke pot en dan weer over tot de orde van de dag. En na het 3-0 verlies van aanstaande maandag is het ook niet meteen weer helemaal slecht.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15689
    zaterdag 17 november 2018 om 09:48
    Ja dat kan, maar vreemd om dat op dit moment te stellen. Jij vindt dat Oranje niet geweldig veel potentie heeft?
    Vind ik leuk
    HansVites +5229
    zaterdag 17 november 2018 om 17:15
    Doe eens normaal Klaus
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 01:29
    zo nog n paar wedstrijden en de jong en de ligt gaan voor 120 miljoen per stuk de deur uit. wat een spelers zijn dat zeg
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 01:30
    Wat een weelde. Lijken wel tweelingbroers.. maar dan net iets vlotter.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6326
    zaterdag 17 november 2018 om 01:41
    Mbappe werd in het begin even de bal afgepakt door de ligt. Heb daarna mbappe niet meer gezien. Deed hij nog wel mee ?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 01:47
    Onvoorstelbaar wat een briljante verdedigende actie was dat zeg. Die Mbappé ligt nu nog in z'n bed te huilen en roepen om mammie! De Ligt is een beest! En van Dijk en Frenky de Jong ook!
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6124
    zaterdag 17 november 2018 om 01:45
    Jongens.......en meiden natuurlijk, dit is ff nagenieten.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13847
    zaterdag 17 november 2018 om 02:01
    Nederland deed het geweldig, maar laten we eerlijk wezen, ik had nou niet het idee dat ze tegenover de regerend wereldkampioen stonden. Frankrijk was ook gewoon erg matig, zeker als je ziet wat voor spelers ze hebben rondlopen.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    zaterdag 17 november 2018 om 02:02
    Al die spelers en clubs weer een paar miljoentjes erbij!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 02:19
    Mooi om te lezen maar ik geniet pas als Nederland kwalificeert.

    Toplanden nemen nog de Nations League echt niet serieus.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 02:35
    Des te meer reden dat wij ons gaan qualificeren via de Nations League😉
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:56
    Wat een onzin.Lees de Duitse kranten maar eens en kijk hoe ze uithalen naar hun team.Dat is geen pretje.En Frankrijk wil zich wel zo te kijk laten zetten door Nederland.Frankrijk van de mat tikken is echt een prestatie
    Vind ik leuk
    Blindsy +13540
    zaterdag 17 november 2018 om 05:58
    '..tulpen uit Rotterdam...'
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 06:06
    '..tulpen uit Rotterdam...'???

    Oranje speelt in de Kuip en jij moet weer haten richting Rotterdam omdat het de thuishaven van Feyenoord is..?

    Beter tulpen uit Rotterdam dan teletubbies uit kakdorp.🤮
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 06:06]
    Vind ik leuk
    Blindsy +13540
    zaterdag 17 november 2018 om 06:13
    Heu, daar is GewoonEenOudWijf weer. Waarom ben je niet gewoon doorgegaan onder je oude accountnaam Bilwert Sjachrijn? Je was zo lekker aan het zeuren en jankeballen. Niet dat je dat nu niet meer lukt, uiteraard.
    Zou mijn account nog eens checken voordat je jezelf nog meer belachelijk maakt met deze oliedomme conclusies.
    En vooral niet meer reageren, uiteraard.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 06:26
    Verander je profiel foto man..mensen worden er misselijk van.

    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 06:34]
    Vind ik leuk
    Blindsy +13540
    zaterdag 17 november 2018 om 06:29
    En gewoon doorblaten. Nog meer domheid etaleren. Ongelooflijk. Jij, vader van 3 kinderen 😉, maar als er tijd over is snel skankhunt 42 spelen, ons oude wijventrolleke uit de provincie.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 14:20]
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 06:32
    🤡🤪🙃
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 21:14]
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 21:16
    Ik dacht al waar blijf je nou! Ik dacht dat je was opgepakt man. Waarom roepen jullie weg met zwarte piet, maar zwijgen jullie voor de camera?

    Vind die hele anti pieten beweging echt om te kotsen..maar jij past er echt uitstekend tussen met dat domme gezicht van je.

    Naja, in elk geval vast succes bij de rechtbank maandag. Doe gelijk even de groeten aan je zwager Emiel Ratelband.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 21:26]
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 06:29
    nog veel belangrijker dat ze dit vast weten te houden tegen die duitsers. Koeman houdt ze wel bij de les. Je kan geen betere bondscoach hebben, met al die jonge jongens.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22035
    zaterdag 17 november 2018 om 06:34
    Bijzondere penalty nodig om hem te verslaan? Zouden ze een doelpunt gemist hebben?
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6271
    zaterdag 17 november 2018 om 06:48
    staan we al eerste op de uefa Ranglijkst ???

    heb alvast een tatoo laten zetten Nederland WK winnaars 2022
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:00
    Dan is maar te hopen dat we niet de laatste wedstrijd naar de Graafschap moeten.
    Vind ik leuk
    Cster +128
    zaterdag 17 november 2018 om 07:01
    "Ondanks hun enorm jonge leeftijd kregen De Ligt (19) en De Jong (21) geen verhoogde hartslag. De Ligt liet tegenover Mbappé zijn enorme snelheid zien. "

    Mbappe is natuurlijk een stuk ouder....
    Vind ik leuk
    Tebannet +147
    zaterdag 17 november 2018 om 07:04
    Dumfries heerlijk om hem te zien. Wat een gast hij bleef gaan en had een doelpunt verdient.
    Vind ik leuk
    Andre As +3049
    zaterdag 17 november 2018 om 07:14
    Oranje stond voor de loodzware taak om Duitsland en Frankrijk voor zich te houden in de Nations League.

    Dat was de makkelijkste taak ooit. Alleen zal ze zelfs dat niet lukken.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 08:30]
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 07:19
    Mooi om te zien dat het scorende vermogen bij ex PSV'ers zit. Puike prestatie verder en dat zonder een echte spits en nummer 10. Nu niveau maar eens zien vast te houden
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6271
    zaterdag 17 november 2018 om 10:18
    Gelukkig werd de assist op de 1 0 gegeven door een ex ajacied. De werd de pingel door een ajacied afgedwongen
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 12:00
    De bal moet in het netje
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:22
    Ik dacht ex Spartanen
    Vind ik leuk
    Garrincha +225
    zaterdag 17 november 2018 om 07:26
    Heel even dacht ik aan een droom, maar t is toch écht gebeurd!
    Vind ik leuk
    Phoxy75 +597
    zaterdag 17 november 2018 om 08:40
    Ondanks dat ik voor PSV ben toch wel genoten Van de Ligt en De Jong. Samen met de PSV-ers vormen ze een prachtige mix. Terwijl zij op dit niveau excelleren, moddert de eredivie maar door. De afstand tussen de rest wordt groter en groter. Eindelijk weer een Oranje gezien dat bepaalt en niet ondergaat. De 'buitenlandse' jongens waren ook fantastisch. Nu doortrekken.
    Vind ik leuk
    soksa +1598
    zaterdag 17 november 2018 om 10:52
    Dat aanmodderen ben ik het niet mee eens. Je hebt altijd golfbeweginen. Ajax en PSV hebben het nu heel goed voor elkaar en presteren vanwege een talentvolle maar ook evenwichtige selectie heel goed. Dat kan volgend jaar weer heel anders zijn en dat betekent absoluut niet dat de rest van de Eredivisie maar wat doet en geen flauw idee heeft.
    Vind ik leuk
    Phoxy75 +597
    zaterdag 17 november 2018 om 12:04
    Als je wedstrijden terugkijkt van Ajax en PSV uit de jaren 80 en 90 dan zie je ploegen als Groningen, Roda, Sparta, Twente, etc. die gewoon een erg goede ploeg hadden staan.
    Ook toen werden Ajax en PSV meestal kampioen, maar de competitie in de breedte was destijds veel sterker.
    Vind ik leuk
    soksa +1598
    zaterdag 17 november 2018 om 12:16
    Ik denk dat je de algehele kwaliteit van een competitie uit verschillende tijdperken nauwelijks met elkaar kan vergelijken. Is een heel ander tijdperk. Nogmaals, nu doen PSV rn Ajax het heel goed. Misschien is die dominantie voor een groot deel volgende zomer alweer over als Lozano, Bergwijn, de Ligt, de Jong en Ziyech vertrekken. Je hebt nou eenmaal te maken met golfbewegingen. Ieder jaar weer. Dat is ook wat voetbal zo mooi maakt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:37
    Beetje jammer al die opmerkingen met ex-Ajax , ex- PSV etc. We hebben het over Oranje . Is niet belangrijk wie waar speelt of hoeveel zakken geld hij waard is of gestegen is. Ze moeten het zelf ook doen als een team en ze zijn op de goede weg terug !
    Zakken geld hebben nog nooit gescoord of zijn uitblinker geweest. Spelers van Oranje die scoren of zijn uitblinker.
    Vind ik leuk
    soksa +1598
    zaterdag 17 november 2018 om 10:49
    Super trots op die gasten! Beste wedstrijd sinds jaren. Heb echt genoten van hoe goed en volwassen ze speelde.
    Vind ik leuk
    ajaksiet +536
    zaterdag 17 november 2018 om 11:17
    Even een beetje chauvinistisch deze keer...als onderstaande spelers zich zo blijven ontwikkelen:

    - Dumfries, internationaal de beste rechtsback
    - De Jong, hoe hij speelt. Internationaal geen andere speler te noemen, zeker niet op die leeftijd (opvolger Xavi)
    - Depay, Top 3 spits internationaal

    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 11:48
    Niets van gelogen
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 12:43
    Hoe heet dat ook alweer.... Een zwaluw maakt nog.......
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1434
    zaterdag 17 november 2018 om 12:47
    Waar blijven de azijnzeikerds die het over de gebrekkige snelheid van De Ligt spraken. Kwamen voornamelijk uit de omgeving van Eindhoven.
    Vind ik leuk
    onbemind +380
    zaterdag 17 november 2018 om 19:28
    Het was in 1 woord, Formidabel !!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 21:15
    Mooie complimenten, maar is dit allemaal wel gemeend? Want voor Frankrijk en Duitsland boeit nation league omdat ze zich toch wel kwalificeren, dus misschien gunnen ze ons wel gewoon de kwalificatie?
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2087
    zondag 18 november 2018 om 16:55
    Gelukkig dus niet alleen in Nederland hossanna-berichten.
    We'll be back.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws