Europa geniet van historische prestatie Oranje: 'Prachtige tulpen'

Europa geniet van historische prestatie Oranje: 'Prachtige tulpen'

Gepubliceerd: zaterdag 17 november 2018 om 01:03za 17-11-2018 om 01:03

De uitstekende prestatie van Oranje tegen Frankrijk is ook in het buitenland niet onopgemerkt gebleven. De Engelse, Spaanse, Belgische en Italiaanse kranten sluiten zich allemaal bij elkaar aan: dit Oranje zit in de lift en heeft een historische prestatie geleverd.

Engeland
'Er waren veel uitblinkers aan de kant van Oranje, waaronder De Jong, Depay en Denzel Dumfries. Maar ondanks dat hij aan de verliezende kant stond, was Lloris fantastisch bezig voor de wereldkampioen', schrijft Sky Sports. 'Frankrijk moet hun keeper bedanken door de ene briljante redding na de andere. Uiteindelijk was er een bijzondere penalty voor nodig om hem te verslaan.'

Tabloid The Daily Mirror roemt vooral de manier waarop Virgil van Dijk en Matthijs de Ligt zich staande hielden tegen wereldsterren als Antoine Griezmann en Kylian Mbappé. 'Delegerend en kalm: Van Dijk was alles wat Liverpool-fans zich hadden voorgesteld. Frankrijk heeft ongelooflijk veel aanvallend talent, om nog maar niet te spreken over een van de snelste, meest dynamische aanvallers op dit moment: Kylian Mbappé.'

'Maar als je denkt dat een wereldspits als hij de verdediger in de problemen brengt, denk dan nog eens na. Van Dijk ruimde achterin veel op. De verdediger werkte goed samen met zijn collega Matthijs de Ligt. Ze bezitten veel kwaliteiten aan de bal en begrijpen elkaar goed. Ze maakten Frankrijk onschadelijk. Van Dijk stond niet alleen verdedigend zijn mannetje, hij had ook een paar kopkansen.'

Spanje
Ook in Spanje is men vol lof over de prestatie van Nederland, die historisch wordt genoemd. 'In de tempel waar vijftien wedstrijden lang niet is verloren, kreeg Frankrijk na zestien wedstrijden klop', schrijft de krant Marca. Oranje stond voor de loodzware taak om Duitsland en Frankrijk voor zich te houden in de Nations League. 'Niemand geloofde in ze, maar er zijn prachtige tulpen tevoorschijn gekomen die meer stralen dan ooit.'

Mundo Deportivo schrijft dat de scouts van FC Barcelona waar voor hun geld hebben gekregen in De Kuip. 'De scouts van Barcelona maakten aantekeningen en De Ligt en De Jong hebben het waargemaakt. Net als Jasper Cillessen, die geen last lijkt te hebben van zijn reserverol bij Barcelona. Na tien minuten voorkwam hij de 0-1 van Antoine Griezmann.'

'Ondanks hun enorm jonge leeftijd kregen De Ligt (19) en De Jong (21) geen verhoogde hartslag. De Ligt liet tegenover Mbappé zijn enorme snelheid zien. De Jong schroomde niet om het duel aan te gaan met Matuidi en Kanté. Hij heeft veel kwaliteit, kan organiseren en zich opofferen, maar als hij moet werken, dan doet hij dat ook. En dat voor iemand die nog maar 21 jaar is.'

België
Ook in België veel lof voor Oranje. Het Laatste Nieuws spreekt van 'een fris van de lever' voetballend Nederlands elftal dat 'mag dromen van de Final Four in de Nations League'. 'Nederland toonde zich veel scherper in de duels en tikte de Fransen bijwijlen tureluurs. Les Bleus wist van geen hout pijlen te maken en konden nauwelijks dreigen.' De Belgen zien tot hun genoegen dat Oranje weer terug aan de top lijkt te zijn. 'Na jaren kommer en kwel kunnen ze bij onze noorderburen weer de straten op. Mooi.'

'Oranje is helemaal terug na winst tegen wereldkampioen Frankrijk', kopt Het Nieuwsblad. Het medium heeft vooral aandacht voor de revival van het Nederlands elftal onder Ronald Koeman. 'Sinds Koeman het in februari overnam als bondscoach van Dick Advocaat, kruipt Oranje uit een diep dal met onder meer het missen van het WK. In acht interlands werd onder Koeman slechts twee keer verloren'.

Italië
La Gazzetta dello Sport schrijft dat Frankrijk moet hopen dat de 'geweldige kids van Ronald Koeman' zullen falen tegen Duitsland. 'De hoop van Les Bleus zal flink gedaald zijn, gezien de kwaliteit die Oranje heeft getoond'. De Italiaanse kranten schrijven over een 'uitstekende De Roon' en een 'onmisbare De Jong'. 'Oranje speelde zelfverzekerd, zette heel nauwkeurig druk en zorgde voor dubbele dekking, hoewel dat overbodig was omdat Frankrijk de bal niet eens heeft gezien'.

Volgens La Reppublica gaf 'het jonge Oranje les aan de wereldkampioen' en had de wereldkampioen het aan doelman Hugo Lloris te danken dat de uitslag niet hoger uitviel. 'Frankrijk werd voorin, ondanks de aanwezigheid van spelers als Mbappé en Griezmann, nauwelijks gevaarlijk. Het was andere koek in de aanval van Koeman's team, dat op het middenveld slim werd georkestreerd door de rijzende ster De Jong'.

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

Vamos7 +10163
zaterdag 17 november 2018 om 01:06
Zo dat steken we mooi in onze zak, mooie complimenten... Genieten dit....
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 01:11
Deze selectie is ongeveer twee miljard waard...
Vind ik leuk
Snapje? +8067
zaterdag 17 november 2018 om 01:16
Nergens iets over Dumfries, wat een beul is dat, heerlijke speler!
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 05:11
Sky Sports noemt hem als één van de uitblinkers.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 06:25
ongelooflijk hoe snel die jongen zich heeft aangepast aan t niveau. als back vele, vele malen beter dan die franse backs.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 06:25]
Vind ik leuk
MojoRisin +14612
zaterdag 17 november 2018 om 06:30
Jawel hoor, hij krijgt ook complimenten.. En terecht ook, wat een beest en kan nog aardig ballen ook..
Vind ik leuk
J de Wit +2140
zaterdag 17 november 2018 om 07:54
Inderdaad, zou me niks verbazen dat Barcelona nu 3 spelers uit Nederland wil ophalen. De rechtsback bij barca is al sinds Alves weg is een twijfel geval
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 08:13
Wat een jongensboek is dat!!
Van Bar-endrecht naar Bar-celona...
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 08:21]
Vind ik leuk
JWK +661
zaterdag 17 november 2018 om 08:17
Ja, die kun je er goed bij hebben!👍🏻
Vind ik leuk
Come on Utreg +29106
zaterdag 17 november 2018 om 08:20
Vond ik de beste man van het veld. Tomeloze energie. Wat een beest. PL hebben dat vast ook gezien..
Vind ik leuk
Schaar +1533
zaterdag 17 november 2018 om 09:32
Komt omdat hij een waterdrager is, die worden bijna nooit genoemd. Maar zijn voor een team van onschatbare waarde, ook wat betreft de uitstraling en bereidwilligheid.
Vind ik leuk
allround +1788
zaterdag 17 november 2018 om 14:23
helemaal mee eens, ik hoop dat de echte voetbal supporters in het land dit ook bevestigen. Dan alleen maar de spelers van hun club.
Vind ik leuk
gerhard +159
zaterdag 17 november 2018 om 23:44
Logisch,speelt niet bij ajax ajaxsiet
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 23:51]
Vind ik leuk
Luiehond +2274
zaterdag 17 november 2018 om 09:53
Hebben jullie dat ook.....? Dat het je gewoon heel blij maakt wat ze in europa over onze jongens zeggen!
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 01:06
We zijn hot!
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 01:06
Zo de Jong weer wat meer waard
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 01:12
En wat te denken van de Ligt.
Beide gaan voor 100 miljoen per stuk de deur uit aankomende zomer.
Vind ik leuk
Sanders +4237
zaterdag 17 november 2018 om 01:22
Relativeren blijkt toch altijd weer een kunst te zijn in nederland.
Vind ik leuk
Castromann +8491
zaterdag 17 november 2018 om 01:13
Dat zeker maar Dumfries is met 5 milj ook n koopje geweest en is nu ook 20milj waard of meer.
Wat speelde die man een bere partij.
Deed Mbappe wel mee eigenlijk.
Nu nog een goede linksback en nederland gaat n mooie toekomst tegemoet.
Vind ik leuk
RebelVox +9476
zaterdag 17 november 2018 om 02:02
Hij is nu al meer dan 20 miljoen waard, ongelofelijk welke stappen hij maakt.

Ziyech een Ajax ster, scoort ook lekker 2x en is alleen verantwoordelijk voor de complete score van Marokko.
Toch jammer dat hij niet in Oranje speelt.

Maar door Oranje en Marokko, maken ze prachtige reclame voor Ajax.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 04:38
Hoe belangrijk voor Nederland is het niet dat de ligt en denzel meters maken om automatisme te creëren. Was mijn oranje gevoel kwijt door deze mix van psv en ajax jongens, (waar je als rivaal), geen hekel kunt hebben aan de ligt en de jong. Klasse druipt er van af. En maak depay maar belangrijk 1 bepalende speler met de rest in dienst is goud waard. En met alle respect blind heeft toch het gelijk van Koeman aan getoond. Hij is zeker niet de beste maar wel belangrijk in wat nodig is in welke fase. Ziyech niet nodig. Goede speler. Maar dit is een team waar denk ik wijnaldum gaat plaats maken voor donny. En de roon voor Rosario. Vond wel de roon echt goed voetballen
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 07:53
Ha ha
Wijnaldum is een van de steunpilaren.
Kom jij van de planeet Ajax ?
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 08:17
Ik snapte deze ook niet, Wijnaldum plaats maken voor Donny, over een jaar of 3 misschien. Basis bij Liverpool en Oranje tegenover soms mogen spelen van Ten Hag.
Vind ik leuk
fedor2501 +5833
zaterdag 17 november 2018 om 08:16
Wijnaldum plaatsmaken voor vdBeek??? Hahhahhahhha doe normaal man.
Vind ik leuk
Strijp +13989
zaterdag 17 november 2018 om 08:21
Ho ho Wesley, Wijnaldum is in dit team een van de belangrijkste mensen. En hij is nog niet zo oud dat hij plaats moet maken, dat duurt nog wel 5/6 jaar.
Vind ik leuk
BomB +64
zaterdag 17 november 2018 om 09:46
Donny voor Wijnaldum? Als ie stopt met voetballen misschien ;)
Vind ik leuk
fedor2501 +5833
zaterdag 17 november 2018 om 09:26
Dat Ziyech niet voor Oranje speelt is misschien het beste wat Oranje kon overkomen denk ik. Goede voetballer maar ik heb liever spelers die vol voor hun land willen spelen en geen mensen die twijfelen.
Vind ik leuk
BomB +64
zaterdag 17 november 2018 om 09:50
Juist, en nu lekker bij Marokko geen rol op het WK gespeeld en lekker Afrika cuppies spelen.. Zijn internationale topclubs altijd blij mee zo midden in 't seizoen (not). Daarom twijfelde hij waarschijnlijk om voor NL te spelen (eigen carriere) maar toen ie even niet geselecteerd werd toch maar voor zn hart gekozen. (Marokko)
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 10:18
Nu hebben ze in Afrika besloten de Afrika Cup in de zomer te spelen zodat deze niet meer samen valt met de nationale competities in Europa
Vind ik leuk
Lulookmee +1392
zaterdag 17 november 2018 om 14:13
Nou.....denk eerder dat zyech zich achter zijn oren zal krabben dat hij gekozen heeft voor "Afrikanooitwatbereiken"elftal.......zyech niet nodig voor oranje......
Vind ik leuk
ruud wubbers +21281
zaterdag 17 november 2018 om 01:08
"Ondanks hun enorm jonge leeftijd kregen De Jong (19) en De Jong (21) geen verhoogde hartslag"
Heeft Luuk een "Ratelbandje" gedaan?
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 01:18
Of heeft Frenkie nog een jongere broer.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21281
zaterdag 17 november 2018 om 01:20
Luuk en Frenkie waren de enige De Jong's vandaag.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 01:26
Maar Luuk is geen 19
Vind ik leuk
Mendieta86 +189
zaterdag 17 november 2018 om 08:48
Frenkie ook niet
Vind ik leuk
JonnyBones +580
zaterdag 17 november 2018 om 01:10
Wat is die depay een goede voetballer geworden in Frankrijk
Vind ik leuk
"Mimi" +23837
zaterdag 17 november 2018 om 01:12
In Eindhoven al 😉
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 01:11
Uitstekende prestatie, het was een team vanavond. Allemaal goed gespeeld.

Maar laten we nou niet doen alsof we al wereldkampioen zijn. Het is een mooi begin van hopelijk een lange mooie periode.
Vind ik leuk
Joey2000 +396
zaterdag 17 november 2018 om 01:25
Als je de wereldkampioen verslaat ben je technisch gezien toch de nieuwe wereldkampioen😉
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 01:34
Dan waren we al een paar keer wereldkampioen geweest ja :D
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 07:54
The lineaal champion
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 01:14
El Salvador geeft ons weer aanzien in het buitenland jongens. Wees er maar trots op!
Vind ik leuk
Snapje? +8067
zaterdag 17 november 2018 om 01:17
Frenkieeeee El Salvadorrrrr!😁😁😁
Vind ik leuk
TheArena. +1101
zaterdag 17 november 2018 om 01:21
Net als bergwijn en Dumfries. Die mogen ook best benoemd worden.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 01:40
Niet door de buitenlandse pers en daar gaat t nu net om als we het hebben over het aanzien in het buitenland ...
Vind ik leuk
TheArena. +1101
zaterdag 17 november 2018 om 01:42
Tja, er zijn meer spelers dan alleen frenkie. Wij mogen het onderling wel over andere spelers hebben.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 01:46
Wij wel .. De buitenlandse pers niet ;-) Maar je hebt groot gelijk hoor Dumfries en Bergwijn speelden goed. En zo heb je er nog een paar meer die goed speelden vandaag ..
Vind ik leuk
TheArena. +1101
zaterdag 17 november 2018 om 01:48
Lloris. Haha. Dat zegt genoeg.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 01:18
Tof te lezen dat men het ons in België gunt. Althans: als we Het Laatste Nieuws mogen geloven.

Wat mij betreft andersom ook: de Belgen hebben nog steeds een waanzinnig talentvolle groep. Ik gun ze een tweede plek na ons. Alle respect!

Vind ik leuk
Barbie +1015
zaterdag 17 november 2018 om 01:24
Typisch Hollands om ineens weer euphorisch te zijn na twee goede resultaten. Het gaat weer wat beter en dat is leuk, maar niet overdrijven. Maandag maar weer eens goed op de bek gaan is nodig om al het enthousiasme weer te temperen.
Vind ik leuk
meee +213
zaterdag 17 november 2018 om 01:55
nou ik lees hierboven de kranten. die zijn ook euforisch en vooral niet hollands.
Vind ik leuk
Te ligt +297
zaterdag 17 november 2018 om 02:48
Aaaaah kom je aandacht te kort?
Vind ik leuk
Hyena +30293
zaterdag 17 november 2018 om 03:29
En dit plaats je onder een artikel waar de reacties van de buitenlandse media worden getoond..
Vind ik leuk
wattenstaafje +23642
zaterdag 17 november 2018 om 06:45
Het blijft een barbie
Vind ik leuk
Rodajc +18148
zaterdag 17 november 2018 om 09:09
De potentie is toch duidelijk, die valt niet te ontkennen. Dat geeft zeker reden tot euforie, of het er dan uitkomt blijft altijd de vraag.
Vind ik leuk
Barbie +1015
zaterdag 17 november 2018 om 09:34
Ik heb een hekel aan euphorie en overdreven enthousisme. Goed gespeeld, leuke pot en dan weer over tot de orde van de dag. En na het 3-0 verlies van aanstaande maandag is het ook niet meteen weer helemaal slecht.
Vind ik leuk
Rodajc +18148
zaterdag 17 november 2018 om 09:48
Ja dat kan, maar vreemd om dat op dit moment te stellen. Jij vindt dat Oranje niet geweldig veel potentie heeft?
Vind ik leuk
HansVites +6078
zaterdag 17 november 2018 om 17:15
Doe eens normaal Klaus
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 01:29
zo nog n paar wedstrijden en de jong en de ligt gaan voor 120 miljoen per stuk de deur uit. wat een spelers zijn dat zeg
Vind ik leuk
Johnny Cash +8861
zaterdag 17 november 2018 om 01:41
Mbappe werd in het begin even de bal afgepakt door de ligt. Heb daarna mbappe niet meer gezien. Deed hij nog wel mee ?
Vind ik leuk
JanTa48 +7292
zaterdag 17 november 2018 om 01:45
Jongens.......en meiden natuurlijk, dit is ff nagenieten.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14975
zaterdag 17 november 2018 om 02:01
Nederland deed het geweldig, maar laten we eerlijk wezen, ik had nou niet het idee dat ze tegenover de regerend wereldkampioen stonden. Frankrijk was ook gewoon erg matig, zeker als je ziet wat voor spelers ze hebben rondlopen.
Vind ik leuk
HupHolland +3610
zaterdag 17 november 2018 om 02:02
Al die spelers en clubs weer een paar miljoentjes erbij!
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 02:19
Mooi om te lezen maar ik geniet pas als Nederland kwalificeert.

Toplanden nemen nog de Nations League echt niet serieus.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 02:35
Des te meer reden dat wij ons gaan qualificeren via de Nations League😉
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 09:56
Wat een onzin.Lees de Duitse kranten maar eens en kijk hoe ze uithalen naar hun team.Dat is geen pretje.En Frankrijk wil zich wel zo te kijk laten zetten door Nederland.Frankrijk van de mat tikken is echt een prestatie
Vind ik leuk
Blindsy +17315
zaterdag 17 november 2018 om 05:58
'..tulpen uit Rotterdam...'
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 06:06
'..tulpen uit Rotterdam...'???

Oranje speelt in de Kuip en jij moet weer haten richting Rotterdam omdat het de thuishaven van Feyenoord is..?

Beter tulpen uit Rotterdam dan teletubbies uit kakdorp.🤮
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 06:06]
Vind ik leuk
Blindsy +17315
zaterdag 17 november 2018 om 06:13
Heu, daar is GewoonEenOudWijf weer. Waarom ben je niet gewoon doorgegaan onder je oude accountnaam Bilwert Sjachrijn? Je was zo lekker aan het zeuren en jankeballen. Niet dat je dat nu niet meer lukt, uiteraard.
Zou mijn account nog eens checken voordat je jezelf nog meer belachelijk maakt met deze oliedomme conclusies.
En vooral niet meer reageren, uiteraard.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 06:26
Verander je profiel foto man..mensen worden er misselijk van.

[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 06:34]
Vind ik leuk
Blindsy +17315
zaterdag 17 november 2018 om 06:29
En gewoon doorblaten. Nog meer domheid etaleren. Ongelooflijk. Jij, vader van 3 kinderen 😉, maar als er tijd over is snel skankhunt 42 spelen, ons oude wijventrolleke uit de provincie.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 14:20]
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 06:32
🤡🤪🙃
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 21:14]
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 21:16
Ik dacht al waar blijf je nou! Ik dacht dat je was opgepakt man. Waarom roepen jullie weg met zwarte piet, maar zwijgen jullie voor de camera?

Vind die hele anti pieten beweging echt om te kotsen..maar jij past er echt uitstekend tussen met dat domme gezicht van je.

Naja, in elk geval vast succes bij de rechtbank maandag. Doe gelijk even de groeten aan je zwager Emiel Ratelband.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 21:26]
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 06:29
nog veel belangrijker dat ze dit vast weten te houden tegen die duitsers. Koeman houdt ze wel bij de les. Je kan geen betere bondscoach hebben, met al die jonge jongens.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23642
zaterdag 17 november 2018 om 06:34
Bijzondere penalty nodig om hem te verslaan? Zouden ze een doelpunt gemist hebben?
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6107
zaterdag 17 november 2018 om 06:48
staan we al eerste op de uefa Ranglijkst ???

heb alvast een tatoo laten zetten Nederland WK winnaars 2022
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 10:00
Dan is maar te hopen dat we niet de laatste wedstrijd naar de Graafschap moeten.
Vind ik leuk
Cster +149
zaterdag 17 november 2018 om 07:01
"Ondanks hun enorm jonge leeftijd kregen De Ligt (19) en De Jong (21) geen verhoogde hartslag. De Ligt liet tegenover Mbappé zijn enorme snelheid zien. "

Mbappe is natuurlijk een stuk ouder....
Vind ik leuk
Tebannet +195
zaterdag 17 november 2018 om 07:04
Dumfries heerlijk om hem te zien. Wat een gast hij bleef gaan en had een doelpunt verdient.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 07:19
Mooi om te zien dat het scorende vermogen bij ex PSV'ers zit. Puike prestatie verder en dat zonder een echte spits en nummer 10. Nu niveau maar eens zien vast te houden
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6107
zaterdag 17 november 2018 om 10:18
Gelukkig werd de assist op de 1 0 gegeven door een ex ajacied. De werd de pingel door een ajacied afgedwongen
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 12:00
De bal moet in het netje
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 10:22
Ik dacht ex Spartanen
Vind ik leuk
Garrincha +224
zaterdag 17 november 2018 om 07:26
Heel even dacht ik aan een droom, maar t is toch écht gebeurd!
Vind ik leuk
Phoxy75 +655
zaterdag 17 november 2018 om 08:40
Ondanks dat ik voor PSV ben toch wel genoten Van de Ligt en De Jong. Samen met de PSV-ers vormen ze een prachtige mix. Terwijl zij op dit niveau excelleren, moddert de eredivie maar door. De afstand tussen de rest wordt groter en groter. Eindelijk weer een Oranje gezien dat bepaalt en niet ondergaat. De 'buitenlandse' jongens waren ook fantastisch. Nu doortrekken.
Vind ik leuk
soksa +1711
zaterdag 17 november 2018 om 10:52
Dat aanmodderen ben ik het niet mee eens. Je hebt altijd golfbeweginen. Ajax en PSV hebben het nu heel goed voor elkaar en presteren vanwege een talentvolle maar ook evenwichtige selectie heel goed. Dat kan volgend jaar weer heel anders zijn en dat betekent absoluut niet dat de rest van de Eredivisie maar wat doet en geen flauw idee heeft.
Vind ik leuk
Phoxy75 +655
zaterdag 17 november 2018 om 12:04
Als je wedstrijden terugkijkt van Ajax en PSV uit de jaren 80 en 90 dan zie je ploegen als Groningen, Roda, Sparta, Twente, etc. die gewoon een erg goede ploeg hadden staan.
Ook toen werden Ajax en PSV meestal kampioen, maar de competitie in de breedte was destijds veel sterker.
Vind ik leuk
soksa +1711
zaterdag 17 november 2018 om 12:16
Ik denk dat je de algehele kwaliteit van een competitie uit verschillende tijdperken nauwelijks met elkaar kan vergelijken. Is een heel ander tijdperk. Nogmaals, nu doen PSV rn Ajax het heel goed. Misschien is die dominantie voor een groot deel volgende zomer alweer over als Lozano, Bergwijn, de Ligt, de Jong en Ziyech vertrekken. Je hebt nou eenmaal te maken met golfbewegingen. Ieder jaar weer. Dat is ook wat voetbal zo mooi maakt.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 10:37
Beetje jammer al die opmerkingen met ex-Ajax , ex- PSV etc. We hebben het over Oranje . Is niet belangrijk wie waar speelt of hoeveel zakken geld hij waard is of gestegen is. Ze moeten het zelf ook doen als een team en ze zijn op de goede weg terug !
Zakken geld hebben nog nooit gescoord of zijn uitblinker geweest. Spelers van Oranje die scoren of zijn uitblinker.
Vind ik leuk
soksa +1711
zaterdag 17 november 2018 om 10:49
Super trots op die gasten! Beste wedstrijd sinds jaren. Heb echt genoten van hoe goed en volwassen ze speelde.
Vind ik leuk
ajaksiet +1082
zaterdag 17 november 2018 om 11:17
Even een beetje chauvinistisch deze keer...als onderstaande spelers zich zo blijven ontwikkelen:

- Dumfries, internationaal de beste rechtsback
- De Jong, hoe hij speelt. Internationaal geen andere speler te noemen, zeker niet op die leeftijd (opvolger Xavi)
- Depay, Top 3 spits internationaal

Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 11:48
Niets van gelogen
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 12:43
Hoe heet dat ook alweer.... Een zwaluw maakt nog.......
Vind ik leuk
MOKUM*** +1905
zaterdag 17 november 2018 om 12:47
Waar blijven de azijnzeikerds die het over de gebrekkige snelheid van De Ligt spraken. Kwamen voornamelijk uit de omgeving van Eindhoven.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 21:15
Mooie complimenten, maar is dit allemaal wel gemeend? Want voor Frankrijk en Duitsland boeit nation league omdat ze zich toch wel kwalificeren, dus misschien gunnen ze ons wel gewoon de kwalificatie?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws