Uitblinker 'Denzel Duracell' zoekt verklaring: 'Ze dachten dat ik ADHD had'

Uitblinker 'Denzel Duracell' zoekt verklaring: 'Ze dachten dat ik ADHD had'

Gepubliceerd: zaterdag 17 november 2018 om 08:30za 17-11-2018 om 08:30

Denzel Dumfries ging vrijdagavond als de bliksem tegen Frankrijk. De doorgebroken rechtsback bleef maar gaan en leek een paar extra longen bij zich te hebben.

Emile van de Sande
ROTTERDAM

Een uitblinkende Dumfries maakte het de aanval van Frankrijk negentig minuten lang lastig. "Of je me Denzel-Duracel mag noemen? Haha, ja als jij dat wilt, dan mag dat hoor", aldus een lachende Dumfries in gesprek met VoetbalPrimeur. "Ik snap wat je bedoelt. Ik kom veel op. Daar ligt m'n kracht, dus dat probeer ik altijd te doen. Vroeger dachten ze dat ik ADHD had. Misschien is dat het. Ik hou gewoon van veel gas geven. Dat moet ik altijd doen."

Memphis Depay verschalkte uitblinker Hugo Lloris in de extra tijd met een panenka, waardoor de wedstrijd tegen Frankrijk definitief beslist was. "Daar zet hij hem even te kakken, natuurlijk", zegt Dumfries lachend. "Wij kijken naar de toekomst en gaan volle bak vooruit." De toekomst is maandag, want dan speelt Oranje het laatste Nations League-duel in en tegen Duitsland.

Bekijk hieronder het hele interview met Denzel Dumfries!

Plaats een reactie

TheArena. +1084
zaterdag 17 november 2018 om 01:33
Wat een beest. Heerlijke back.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 08:36
Uitblinker ? Er was maar een echte uitblinker en dat frenk
Vind ik leuk
Blcity +69
zaterdag 17 november 2018 om 09:30
Ow deed die ook mee?
Ajaxiedje zeker...
Depay, Wijnaldum en Dumfries waren echt top
Vind ik leuk
TheArena. +1084
zaterdag 17 november 2018 om 11:47
Net zoals de ligt en frenkie uitblinkers zijn. Ze speelden allemaal minimaal een 7.
Vind ik leuk
Kopstootje +9347
zaterdag 17 november 2018 om 09:51
Frenkie was toch naar Hollywood.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
zaterdag 17 november 2018 om 09:57
Relax, doe het niet.
Vind ik leuk
TheArena. +1084
zaterdag 17 november 2018 om 11:46
Laat je nou niet zo kennen kopstoot.
Vind ik leuk
Fc hamkel +1618
zaterdag 17 november 2018 om 10:24
Het waren toch echt de psv'rs en oud psv'rs die gevaarlijk waren gisteren frenky was er voor de balans en de ligt achterin voor de rust maar dumfries, bergwijn, depay, wijnaldum zorgden voor de dynamiek, snelheid, het gevaar voorin!
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 08:39
De Fransen vonden iin Dumfries hun Waterloo...
Vind ik leuk
Hektor +426
zaterdag 17 november 2018 om 08:45
Sparta heeft echt een geweldige jeugdopleiding
Vind ik leuk
Gearry +1542
zaterdag 17 november 2018 om 10:03
Idd. Stonden er gisteren 4 in die in de jeugd bij Sparta gezeten hebben. :-P
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 09:16
Geweldige kerel, rustig met zelfinzicht en gericht op het team.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 01:38
4 jaar geleden nog spelend voor Barendrecht. Wat een ontwikkeling maakt deze jongen door. Bizar!!
Vind ik leuk
Always PSV +17368
zaterdag 17 november 2018 om 10:09
Als hij zo door gaat kan PSV hem niet lang houden. Barendrecht en 4 jaar later de uitblinker tegen de wereldkampioen, idd bizar!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 10:09]
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 11:52
Wordt verkocht naar barcaaaahh
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 01:41
Densnel Bromfiets
Miep miep.
Vind ik leuk
Strijp +14029
zaterdag 17 november 2018 om 08:31
Heb me niet voor niets zo druk zitten maken om Dumfries in de opstelling :-)
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 08:37
Ben blij dat je het er door heb kunnen drukken bij Ronald , puik werk
Vind ik leuk
Strijp +14029
zaterdag 17 november 2018 om 08:39
Wie weet is Ronald hier undercover op VP :-)
Vind ik leuk
Jan Guevara +10471
zaterdag 17 november 2018 om 09:04
ik riep begin dit jaar al dat Feyenoord hem moest halen. Maar Van Geel luisterde niet naar me :(

Als je de potentie van deze jongen toen al niet kon zien dan heb je geen verstand van voetbal.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 08:38
Wat een realistische jongen! Heerlijk om hem bij ONS PSV te hebben!
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 09:20
Weet je wat ik nou graag zie? Dat die jongens vanuit Oranje ook tijdens de clubwedstrijden het wederzijds respect op en vooral langs de velden terug kunnen brengen. Het kán wel.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 10:14]
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 09:23
Dumfries doet dat maat
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 09:37
Precies. Bij de wedstrijd tegen Duitsland had ik nog de indruk dat de as Dumfries/Bergwijn het soms ingewikkeld vond om met De Ligt en Blind te spelen (overigens begrijpelijk voor beginnende internationals). Dat was gisteren gewoon een gepasseerd station, o.a. duidelijk in het interview.
Leermoment voor supporters die alleen negatief willen zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 09:28
Ons alles PSV
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 08:42
Usain Dumfries...
Vind ik leuk
Nova +2079
zaterdag 17 november 2018 om 08:46
Denzel Bolt
Vind ik leuk
Kopstootje +9347
zaterdag 17 november 2018 om 09:04
Dumfries en van Dijk

Wereldspelers van formaat.
Vind ik leuk
Vinnie J +1911
zaterdag 17 november 2018 om 09:10
Ook dit wordt een topper.
Vind ik leuk
snibbo +388
zaterdag 17 november 2018 om 09:22
Met frenkie denzel steven mathijs en memphis hebben we de komende jaren verrekes mooi materiaal voor het NL elftal
Vind ik leuk
Lucky Kes +8070
zaterdag 17 november 2018 om 09:33
Je vergeet er nog zeven
Vind ik leuk
Jan Guevara +10471
zaterdag 17 november 2018 om 10:45
nu Bijlow er nog bij en we zijn compleet.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 09:23
Respect respect voor denzel dumfries
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 09:27
Wat was die goed, niet normaal.
Vind ik leuk
thierryer +2160
zaterdag 17 november 2018 om 09:27
Die passie echt geweldig!
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18620
zaterdag 17 november 2018 om 09:47
Heerlijk die opkomende backs (was Roberto Carlos de eerste?)

Denzel is het mooiste voorbeeld en hier ben ik eerlijk in die ik bij PSV zijn nek wel kan omdraaien (ik ben Ajacied) maar waar ik verschrikkelijk van kan genieten in Oranje!!

Kan mij voorstellen dat bijvoorbeeld een PSV’r dat heeft met de Ligt van Ajax. Mooiste is dat we gewoon lekker staan te juichen voor dit Oranje en de toekomst ziet er prachtig uit!
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 09:52
EEn woord ,klasse , dat heeft psv goed gezien , de rest heeft lekker liggen slapen zoals gewoonlijk .
Vind ik leuk
Ikkedus +273
zaterdag 17 november 2018 om 10:10
Vanwaar zal de eerste interesse komen voor Denzell?
En hoeveel zal hij al niet waard zijn?
Vind ik leuk
Tebannet +206
zaterdag 17 november 2018 om 10:39
Hij is een beest in het veld. Sta echt te genieten van hem.
Vind ik leuk
pico323 +7889
zaterdag 17 november 2018 om 11:09
geef het niet graag toe maar hij speelde inderdaad goed.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 12:41
Persoonlijk ben ik niet echt een fan van Dumfries, meer fan van bijvoorbeeld een Tete. Maar zoals Dumfries gister heeft gespeeld, lekker laten staan!
Vind ik leuk
Toets +445
zaterdag 17 november 2018 om 13:40
respect voor deze kerel,...genoten van hem gisteren.
Vind ik leuk
Napolitanos +9278
zaterdag 17 november 2018 om 14:59
Ongelofelijk hoe goed hij is. Gaat minimaal voor 60 miljoen weg
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 14:59]
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 16:40
Is zeker 60 miljoen waard
Vind ik leuk
Mari +13346
zaterdag 17 november 2018 om 17:15
Uitstekend gespeeld,
Hij geeft ook aan waar zijn kracht ligt.
Jammer dat Bommel hem in de CL wedstrijden achter hield uit angst.
Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor Angelino
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws