4 tot 4,4 miljoen Ajax-'fans' in Nederland: Letterlijk tot op de Waddeneilanden

    4 tot 4,4 miljoen Ajax-'fans' in Nederland: "Letterlijk tot op de Waddeneilanden"

    Gepubliceerd: zaterdag 17 november 2018 om 08:38za 17-11-2018 om 08:38

    Ajax kan zowel in Nederland als in de rest van de wereld gezien rekenen op een grote fanschare, laat commercieel directeur Menno Geelen weten aan De Telegraaf. Volgens diverse onderzoeken hebben de Amsterdammers 4 tot 4,4 miljoen sympathisanten in Nederland.

    "Ter verduidelijking: daarbij is gevraagd wat iemands favoriete voetbalclub is, waarbij hij of zij twee clubs kon opgeven", licht Geelen toe. Ongeveer vier miljoen ondervraagden noemden dus Ajax bij hun twee voorkeursclubs (bij Feyenoord ligt dit aantal op circa twee miljoen en bij PSV op één miljoen, red.). "Daaruit blijkt dat onze fans letterlijk tot op de Waddeneilanden aan toe zitten, door heel Nederland verspreid", concludeert de commercieel directeur.

    Dergelijke onderzoeken zijn volgens Geelen ook wereldwijd uitgevoerd. "Dan wordt er vooral gevraagd voor welke clubs fans interesse en sympathie hebben. Dan zitten wij op 77 miljoen fans. We zijn vooral groot in China en Indonesië." Ook in de Verenigde Staten groeit de status van Ajax, dat deze week een kantoor in New York opende. "Dat is voor ons een van de redenen dat we daar nu ook meer aanwezig willen zijn."

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    zaterdag 17 november 2018 om 08:40
    Successupporters.
    Vind ik leuk
    Vowtar +5437
    zaterdag 17 november 2018 om 08:42
    Daarvan zijn er blijkbaar maar 1 miljoen
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:03
    Want echte supporters heeft PSV dus niet?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 12:56
    Zo'n 20.000.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 12:16
    Maar wel echte fans/supporters.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 15:46
    Ja, die gehandicapten op hun bek slaan en medesupporters vergassen 😂
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 08:47
    Hahahahaha, het ene moment staat Ajax al een héééééle tijd droog, maar als het even niet uitkomt, zijn het successupporters? Get a life....
    Vind ik leuk
    tannat +13950
    zaterdag 17 november 2018 om 20:32
    Eind jaren 80 zaten er bij Ajax net 10.000 man in de Meer.
    Dat zijn de echte supporters,
    Die anderen zijn pure meelopers die vanuit 020-achtertuin Hilversum steeds horen hoe goed ajax wel niet is.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 20:58
    Als je niet weet waar je over praat is het verstandiger om je afzijdig te houden uit deze discussie. Jij doelt zeker op het seizoen 87/88 waarin Ajax een aantal wedstrijden zonder supporters moest spelen? De rest was het stadion gewoon uitverkocht op de hoofdtribune na. Daarnaast waren er wachtlijsten van drie jaar. Ik kan er uit ervaring over meepraten. Je zet je echt vreselijk voor lul. En kom nou niet met een van je troll-accounts jezelf back-Up geven.. Dat is nog veel zieliger
    Vind ik leuk
    tannat +13950
    zaterdag 17 november 2018 om 21:05
    1978-88: gemiddeld 10.830 man bij Ajax
    1986-87 12.853
    1988-98 11.983

    Jij weet niet veel van je eigen clubje, en trouw publiek hebben ze niet veel
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 21:15
    Heb je zeker ergens op internet opgezocht ouwe internethoolie!😂 Misschien moet je een keer naar het Ajax museum gaan, daar valt er een hoop voor je te leren. Stiekem vind je dat wel leuk, want je komt wel met foutieve informatie op de proppen. Maar ja, als jij denkt als provinciaaltje mij als Amsterdammer,die al sinds 1985 bij Ajax komt, iets denkt te kunnen vertellen over Ajax dan heb je het goed mis sneuneus
    Vind ik leuk
    tannat +13950
    zaterdag 17 november 2018 om 22:43
    Blufneus. je kent je eigen clubje blijkbaar niet. De smurfenstadion De Meer zat gewoon half leeg eind jaren 80. Dat zijn gewoon openbare gegevens.
    Maar gewoon lekker ontkennen ... hahaha
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 23:12
    Blufneus? Openbare gegevens? Je moet echt ff dimmen Calimero. Dat je antipathie hebt tegen Ajax moet je helemaal zelf weten, maar ga hier niet de wijsneus uit lopen hangen over wedstrijden in een stadion waar je nog nooit geweest bent. Jouw club ontleent zijn bestaansrecht alleen aan een lampenfabriek in de provincie die geld ter beschikking stelde om destijds Ajax van zijn beste spelers te ontdoen. Als die lampenfabriek er niet was geweest, had PSV niet eens bestaan. Dat je daar trots op bent, moet je lekker zelf weten, maar ga niet wijs lopen doen over al jou op internet opgedane kennis.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:56
    Precies
    Vind ik leuk
    tannat +13950
    zondag 18 november 2018 om 14:36
    Hahaha Een wedstrijd van ajax tegen PSV heb ik in dat stadionnetje meegemaakt en 2 in dat tochthol van een Olympisch stadion.
    In de meer aan de lange zijde op een gemengd vak op eigen gelegenheid. Uitvak zat aan de korte zijde.1986 of 1987. Ik weet dat er toen eieren naar Hansje gegooid werden. PSV won. Na afloop werden we bij de uitgang opgewacht door de F en heb ik klappen gekregen. 150 tegen 15 man. Geen politie begeleiding en stenen door de raampjes boven aan de tribune.
    Ik ben ws vaker in de Meer geweest dan jij, wannabe fan.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 november 2018 om 22:14
    Hahahahaha, dit maakt het allemaal nog veel triester. Een volwassen vent die zich op internet ala een puber gedraagt. Applaus voor jezelf!
    Vind ik leuk
    tannat +13950
    vrijdag 23 november 2018 om 15:57
    Hahaha een wannabe ajacied die de historie van "zijn eigen" clubje niet kent vind ik vele malen lachwekkender
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 23 november 2018 om 15:57]
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 november 2018 om 16:27
    Je weet niet waar je over praat man. Als je maar trots kan zijn op je club die de EC 1 via een loterij heeft gewonnen 😂
    Vind ik leuk
    tannat +13950
    vrijdag 23 november 2018 om 16:38
    Hahaha ... zeker trots.
    Ik was er bij. Prachtig. Busje 198... georganiseerd door cafe de banaan.
    En... wannebe-fan...wat heb jij van je clubje live meegemaakt? En nee... ik bedoel niet op de tv.
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 november 2018 om 16:57
    Ik heb 12 jaar een seizoenskaart gehad en ben naar meer dan 20 Europese wedstrijden geweest inclusief CL finale 1995. Dus voor je begint met wannabe... Maar dat was het punt niet. Ga maar naar het Ajax museum en dan zal je zien dat je ongelijk hebt met betrekking tot de toeschouwersaantallen.. Maar dat zeg ik, jij duikelt alles op internet op. Ajax supporters successupporters? Kijk lekker naar je eigen club en naar de jaartallen 2010-2014
    Vind ik leuk
    tannat +13950
    vrijdag 23 november 2018 om 17:23
    ik heb helemaal gelijk met de toeschouwersaantallen van Ajax eind jaren 80. Met boven de 10.000 gemiddeld. Is zo op te zoeken. Maar ontken jij het toch lekker met je 12 jaartjes seizoenkaart
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 23 november 2018 om 17:23]
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 november 2018 om 17:26
    Och och och, hij Gaat zijn eigen woorden niet verdraaien. Eerst was het net aan 10.000 gemiddeld en nu geen zitten boven de 10.000 gemiddeld
    Vind ik leuk
    tannat +13950
    vrijdag 23 november 2018 om 19:06
    Zie eerder genoemde cijfers ...
    10.000 echte fans en een hele hoop meelopers...
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 november 2018 om 20:56
    Je frustratie zit wel diep hè? Voor de tigste keer, ga naar het Ajax museum. Daar is er voldoende aandacht aan besteed. Ik ga er niet eens meer op in, ik weet hoe het zit. Kijk naar De Arena. Ieder jaar ‘gemiddeld 48000 man. Uitwedstrijden uitval altijd vol. PSV bij Barcelona? 1100 man terwijl er 5000 in het vak konden. Zelfs in de eredivisie krijgen ze het uitvak niet eens vol. PSV’ers zijn gloryhunters die niet te veel voor hun club willen doen. Dat blijkt ook wel uit Barca uit. Maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat jij waarschijnlijk een volwassen vent van 50+ bent die er voldoening uithaalt om Ajax af te zeiken. Ik hoop dat je trots op jezelf bent, want ik vind het diep en diep triest...
    Vind ik leuk
    tannat +13950
    vrijdag 23 november 2018 om 23:58
    blijf lekker feiten ontkennen, knaapje.
    10.000 echte fans en de rest glorie hunters
    Vind ik leuk
    zaterdag 24 november 2018 om 09:17
    Hahaha, ik hebber gewoon met je te doen. Wat zal jouw wereldje klein zijn...
    Vind ik leuk
    tannat +13950
    zaterdag 24 november 2018 om 13:30
    Tsja, die fantasiewereld waar jij in leeft zal ongetwijfeld groter zijn
    Vind ik leuk
    zaterdag 24 november 2018 om 13:32
    Heb je hem ook weer. Ga toch weg man. Jij bent er zo een die alles geloofd dat er op internet staat. Ga je nou maar weer lekker bezig houden met dat fabrieksteam van je, want met jou valt er geen zinnig woord te wisselen.
    Vind ik leuk
    tannat +13950
    zondag 25 november 2018 om 02:33
    ontkenningsfase. schattig.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:55
    Laat gaan gap die tannat is een pure anti Ajax pannekoek
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:56
    Ook nog eens met een troll-account.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:03
    Precies wat je zegt zonder die lampen fabriek bestond die calimero counter club geen eens hadden ze alleen fc Eindhoven ze noemen ons arrogant maar zijn zelf het arrogants met het sfeerlooste stadion van de eredivisie waar waren ze toen ze zelf 7 jaar geen kampioen waren heb kwa club nog meer respect voor feyenoord dan voor deze fabriek gemaakte club met hun calimero Ajax haat nac is de echte club van dat Brabant
    Vind ik leuk
    tannat +13950
    zondag 18 november 2018 om 18:53
    niks tegen Ajax. alleen tegen arrogant gedrag.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 14:50
    Je eigen gedrag dus
    Vind ik leuk
    tannat +13950
    vrijdag 23 november 2018 om 16:38
    PanneNkoek
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:37
    Dat is 30 jaar geleden. Ondertussen speelt Ajax in een veel groter stadion dat altijd vol zit.
    Vind ik leuk
    tannat +13950
    zondag 18 november 2018 om 19:03
    Hahaha ... altijd vol... kostelijk.
    De tribunes van Arena zijn en grote gatenkaas.
    Uitverkocht door grachtengordelvolk die het erg hip vindt maar liever niet gaat. En de rest is een ontmoetingsplaats voor de Amsterdamse Penoze.
    als er 10.000 echte fans zijn is het veel.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 08:48
    Inderdaad kunnen we ze niet alle 4 miljoen op de wadden plaatsen
    Vind ik leuk
    Julio-dvd +2379
    zaterdag 17 november 2018 om 09:00
    Rottumerplaat is een goed plekje voor ze 🤗
    Vind ik leuk
    Swout +1115
    zaterdag 17 november 2018 om 14:01
    Rinusje heeft ze het liefst alle 4miljoen in zijn achterwerk
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 15:06
    Ach swoutje is ook weer wakker stakker
    Vind ik leuk
    fritsie +491
    zaterdag 17 november 2018 om 08:50
    Verwar het woord fan niet met supporter. Is niet hetzelfde.

    Op deze site zitten ook fanatieke fans maar veel van hen komen hun club nooit in het stadion support-en.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:37
    Supporters zitten in het stadion, dienheeft Ajax grmiddeld ook de meeste.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:22
    https://nos.nl/artikel/2188428-ajax-stelt-opkomstplicht-in-voor-seizoenkaarthouders-f-side.html Ik begrijp uw reactie niet zo goed als ik dit lees🤔. Trouwe supporters hoor die van Ajax🤣
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:26
    Heb je ook gelezen dat er een wachttijd van een jaar is 😂 Het zit je wel diep hè, dat je er helemaal een artikeltje bij gaat zoeken?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 10:28]
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 17:44
    En juist daarom is het erg. Er zit een wachttijd van 10 jaar op een seizoenskaart, dan heb je er eindelijk één en dan laat je nog je club in de steek🤔. Tjaaa
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 15:08
    En ook de meeste die hem rond de 80ste minuut verlaten
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 12:02
    Ben jij er zo eentje? Praat je uit ervaring? Als je mee wil praten moet je wel de waarheid vertellen. Een aantal mensen doen dat ja, maar zeker niet de meesten en al helemaal niet op de F-Side. Volgens mij leggen ze zeil over een gedeelte van de tribunes bij jouw club om het nog een beetje vol te laten lijken, dat is pas triest
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 12:05]
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 12:28
    Volgens mij heb ik een gevoelige snaar geraakt bij je
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 12:44
    Klopt, ik hou er niet van als mensen onzin lopen te verkondigen. Je doet mij een beetje denken aan mijn oude vervelende tante die ook alleen maar onzin liep te verkondigen. Zij kwam, naast jou, heel dom over. Ik word een beetje giftig van mensen die zo vreselijk dom reageren. Mee willen praten over zaken waar ze geen ervaring mee hebben.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 08:58
    PSV: De club van Brabant
    Feyenoord: De club van de Rijnmond
    Ajax: De club van Jan en Alleman
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:42
    Toch wat makkelijk praten voor een hoofdstad club. Een club uit de hoofdstad heeft per definitie al een streepje voor. Los daarvan wonen in Amsterdam een kleine miljoen mensen en wonen er in Eindhoven een ruime 200.000 mensen. In dat opzicht is het winnen van prijzen van een club uit de 5e stad van Nederland uitzonderlijk hoog.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:47
    Iemand die het begrijpt en door heeft.
    Zou Eindhoven de grootste stad van Nederland zijn, hadden we al vier sterren gehad...
    Vind ik leuk
    Sanji +1166
    zaterdag 17 november 2018 om 09:59
    Ja en Ajax 10 sterren als ze bijna hun hele bestaan een multinational als backup en sponsor hadden.

    Oftewel zo is er altijd wel wat te verzinnen
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:07
    En Feyenoord minstens twee sterren als van Geel er nooit was gekomen...
    Vind ik leuk
    Adjab +992
    zaterdag 17 november 2018 om 10:14
    😂wat een onzin allemaal
    Kijk naar Frankrijk en Italië daar komen de clubs die daar kampioen worden echt niet uit de hoofdsteden en grootste steden . Engeland en Duitsland idem dito.
    Dus niet slap lullen
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:15
    De kleine clubs in Engeland hebben steenrijke eigenaren, iets met appels en peren...
    Vind ik leuk
    Markieee +1009
    zaterdag 17 november 2018 om 10:35
    Zoals bijvoorbeeld Philips....
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:37
    Wat die sjeiks uitgeven aan hun clubs, daar was de bijdrage van Philips een schijntje bij...
    Vind ik leuk
    Markieee +1009
    zaterdag 17 november 2018 om 11:48
    In absolute getallen misschien, maar relatief valt dar verschil heel erg mee. Wat tot 2012 nog een megatransfer was, is nu wat je betaalt voor een speler waar je twijfels over hebt. Alle bedragen in de voetbalwereld zijn enorm gegroeit de laatste jaren, dus het is ook niet helemaal eerlijk ze te vergelijken.
    Vind ik leuk
    Adjab +992
    zaterdag 17 november 2018 om 10:44
    Dus het heeft niets te maken met hoofd of grote steden . Dan zijn we het eens toch
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:48
    Soms wel, soms niet...
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 11:25
    Nee maar dat zijn allemaal grote steden met hetzelfde als Amsterdam
    Vind ik leuk
    Adjab +992
    zaterdag 17 november 2018 om 11:44
    In vergelijk hetzelfde als Amsterdam met Eindhoven Parijs is in dat vergelijk ook veel groter dan Saint Entienne wat de club is met de meeste kampioenschappen in Frankrijk.
    Vind ik leuk
    volharding +802
    zaterdag 17 november 2018 om 10:11
    Het schijnt dat PSV dit aantal, alleen al in mexico heeft..
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 13:01
    Hahahaha. Als Philips in Gouda had gezeten hadden die bekers daar in een prijzen kast gestaan.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 21:21
    Is dat zo? Hoe zit het dan met Manchester United of met Dortmund? Waarom heeft Berlijn dan geen club met een mega-aanhang?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:51
    Nou nee hoor, ik ken hier in de omgeving van Amsterdam ook psv’ers en Feyenoorders.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:58
    Waar is hier, woon ook in het westen...
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:00
    Lezen is ook niet je sterkste punt. De omgeving van amsterdam. Ik woon in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:05
    Net wakker, ik woon net buiten Amsterdam en werk in Amsterdam. Laatste vier jaar lekker rustig op wat gefrustreerde opmerkingen na...
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:08
    Ach ja, zo waren de psv’ers de zeven jaren er voor in al hun holen gekropen.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9473
    zaterdag 17 november 2018 om 10:09
    Blijf ook vooral beperkt tot Brabant en blijf een regionaal provincieclubje, dat gaat vanzelf weer eens fout!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:14
    Dat zien we volgend seizoen dan wel weer...
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9473
    zaterdag 17 november 2018 om 10:23
    Haha gewoon blijven denken dat jullie geweldig zijn dit jaar, dit jaar word het geen op de platte kar, maar op je platte muil!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:26
    😘
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1156
    zaterdag 17 november 2018 om 11:43
    Ajax: De Beste Club Van Nederland.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26597
    zaterdag 17 november 2018 om 09:04
    Wij hebben precies genoeg supporters voor op het Stratums
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:45
    Op een slechte dag tegen een club uit het rechter rijtje, zitten er 45000 fans(supporters in Amsterdam.Dat is dan nog altijd 10000 meer als ze in Eindhoven een vol stadion hebben, en dus een goede dag hebben. Zit dus wel snor met Jan en Alle man bij Ajax. Ik ben overigens Jan, een Amsterdammer. ;-))
    Vind ik leuk
    buddha +9068
    zaterdag 17 november 2018 om 09:58
    zal 1 van de weinige jannen zijn ben ik bang voor. hier in rotterdam ook verdomd weinig jannen, hier zijn meer mohammeds ;) ( niet racistisch bedoeld hoor)
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3347
    zaterdag 17 november 2018 om 10:02
    Ken genoeg jannen in Amsterdam
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:12
    Vallen ook onder alle man. ;-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:13
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 23:52]
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3347
    zaterdag 17 november 2018 om 10:16
    Hoe bedoel je t wel dan ?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:20
    Ja, Buddha, vertel, hoe bedoel je het dan?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:27
    Ik ben niet racistisch, mijn beste vriend is Turk, hier filmde ik 'm...

    https://youtu.be/GYFW2BheMuY
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3347
    zaterdag 17 november 2018 om 10:15
    Hoe bedoel je het dan eigenlijk ? Zijn Australië en Amerika ook 'ge invaded' dan ? Of is dat weer een ander geval of situatie ?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 10:18]
    Vind ik leuk
    Markieee +1009
    zaterdag 17 november 2018 om 10:42
    Ken genoeg Jannen en Kesen in Amsterdam en genoeg mo's en zaka's en een aantal storms en Fleurs. Amsterdam is van alle tijden en alle culturen.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3347
    zaterdag 17 november 2018 om 11:10
    Juist .
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3347
    zaterdag 17 november 2018 om 10:01
    Hier ook een Amsterdammer
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 23:52
    Import?
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 00:01]
    Vind ik leuk
    pico323 +6575
    zaterdag 17 november 2018 om 09:45
    Opvallend dat jullie ook de meeste duimpjes hebben
    Vind ik leuk
    HupHolland +2855
    zaterdag 17 november 2018 om 09:06
    3 landstitels in 4 seizoenen, dan zou ik eerder die 1 miljoen PSVers succes supporters noemen.

    Het is wel fijn dat je toegeeft dat Ajax bij verre meer succes heeft genoten dan iedere andere Nederlandse club.
    Vind ik leuk
    Nilsinno +276
    zaterdag 17 november 2018 om 10:44
    Blijft de mooiste grootste en keest succesvolle ploeg van Nederland
    Vind ik leuk
    rexxo +2284
    zaterdag 17 november 2018 om 10:53
    .
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 10:57]
    Vind ik leuk
    Bertus +6142
    zaterdag 17 november 2018 om 12:38
    Kuddegedrag
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22124
    zaterdag 17 november 2018 om 08:40
    Prima
    Vind ik leuk
    Strijp +14050
    zaterdag 17 november 2018 om 08:42
    Ik heb een half jaar in China gewoond voor een stage (Guangzhou), buiten dat 95% van de Chinezen niks om voetbal geeft lijkt de enige club die ze verder kennen Manchester United. Waar die miljoenen Ajax supporters moeten zitten is mij een vraag.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 08:48
    Want jij hebt alle Chinezen persoonlijk gesproken natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Strijp +14050
    zaterdag 17 november 2018 om 08:53
    Zeker niet, maar met in de binnenstad om de 200 meter een grote Adidas of Nike winkel die volledig gericht zijn op Basketbal helden als Lebron James, en bij voetbal enkel van Man United & Man City decoratie hebben, geeft wel de toon aan. Voetbal leeft (nog) niet in China en om als Europese club bereikbaar te zijn voor Chinezen moet je een flinke campagne voeren, Ajax werkt hier wel aan. Zo hebben ze onder andere de website beschikbaar ik het Chinees.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 08:54
    En je verregaande conclusies trek je op basis van deze waarneming? Wow ...
    Vind ik leuk
    Strijp +14050
    zaterdag 17 november 2018 om 08:58
    Neehoor, maar het gegeven dat China een gecensureerd land is voor Europese en overige westerse media kanalen, en Ajax tot voor kort nergens beschikbaar was in China, plus dat de grote sport merken zich met moeite richten op 2 clubs uit Manchester om voetbal te promoten, laat mij me afvragen waar Ajax dan zit in deze fase van ontwikkeling.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:03
    Weer zo’n niks zeggend stuk ... maar 95% geeft niks om voetbal ... heb je een bron buiten jezelf?

    En een bron dat ze enkel Man utd kennen?

    Denk het niet hé?
    Vind ik leuk
    Strijp +14050
    zaterdag 17 november 2018 om 09:08
    Neehoor, buiten collega’s daar spreek je niet zo veel mensen als westerling op bezoek in China. Ik heb me in China best veel verdiept in de ontwikkeling van voetbal daar, en wanneer je er een half jaar rondloopt doe je gewoon een aantal ontdekkingen. Het feit dat er geen lokale voetbal verenigingen bestaan draagt in mijn ogen bij aan de grootste factor voor de desinteresse in voetbal. Je bent of “prof” of je zit niet op voetbal, ook het gegeven dat de stadions van de topclubs in de miljoenen steden, waar net zo veel of meer mensen wonen als in heel Nederland, nagenoeg nooit vol zijn, geeft te denken. De afgelopen 4 jaar zit er een sterke lijn in, en is met name Adidas voetbal (marketing technisch) aan het promoten in China. Maar in de grote sportzaken blijft er nogsteeds maar een minimaal voetbal cornertje, met enkel een shirtje van de lokale topclub en man united en city beschikbaar, in Beijing heb ik ook een paar keer PSG opgemerkt, en daar moeten ze het daar tot nu toe mee doen, de club die zich succesvol weet te integreren in de Chinese markt kan daar de komende jaren veel zijn voordeel mee doen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:12
    Maw geen enkele bron die je verhaal kan ondersteunen?
    Vind ik leuk
    Strijp +14050
    zaterdag 17 november 2018 om 09:21
    Neehoor, maar wat is er mis met conclusies trekken uit bevindingen? Je zou er om te beginnen jezelf eens in kunnen verdiepen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:29
    Ga er niet op in, man, dat eeuwig gezeur om bronnen.
    Veel Poolse vrouwen en mannen zijn lelijk, heb ik ook geen bronnen voor...
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:33
    Wat er mis mee is is dat je jouw bevinding omslaat over de gehele Chinese bevolking.
    Vind ik leuk
    Strijp +14050
    zaterdag 17 november 2018 om 09:37
    Zoals ik al zei, ik kijk naar de algemene landelijke ontwikkeling, ik pak niet 1 persoon of 1 groep personen en maak die representatief voor China.
    Vind ik leuk
    volharding +802
    zaterdag 17 november 2018 om 10:20
    Zeg nou gewoon tegen die rioolrat, dat er in china wel 2 mensen rond lopen die Ajax kennen :).
    Ben bang dat hij anders vannacht niet goed slaapt.
    man man, wat een zielige drammer.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:31
    Zelf denken wordt enorm ondergewaardeerd. Feiten zijn belangrijk, mee eens. Maar om nu de waarnemingen, het nadenken en conclusies trekken van Strijp alleen neer te sabelen, is veel te kort door bocht. Hij heeft dingen gezien en over nagedacht. Hij leest een bericht over de exposure van Ajax en spiegelt dat met zijn ervaringen, stelt er vragen over.
    Gelukkig maar zijn er nog mensen die zelf nadenken en dan vragen stellen of twijfelen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:34
    Zijn bevindingen omslaan over de hele Chinese bevolking is ridicuul ...
    Vind ik leuk
    Strijp +14050
    zaterdag 17 november 2018 om 09:37
    Dat is ook niet van toepassing, ik kijk naar algemene landelijke ontwikkelingen. Ik pak niet 1 persoon of een groep personen en zeg dat deze representatief is voor heel China.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:38
    Het blijft jouw bevinding ... hoeft geen feit te zijn.
    Vind ik leuk
    Strijp +14050
    zaterdag 17 november 2018 om 09:47
    Zo kun je altijd doorgaan. De bevindingen zijn weer gebaseerd op feiten. Voor exacte nummers zou je er een rapport over moeten schrijven, ga er maar aan beginnen..
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:50
    Een bevinding gebaseerd op feiten is onvoldoende om tot zulke conclusies te komen. Geef je zelf ook eigenlijk aan.

    Maar goed -> we zijn het niet eens ... kan ook ...
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:48
    Het grappige met feiten is dat die tot andere gevolgtrekkingen kunnen leiden, afhankelijk van hoe je ernaar kijkt. Zelfs wat je als feit waarneemt wordt bepaald door hoe je kijkt.
    En wel op een heel basaal niveau.

    Kijk hier eens naar:
    https://cobyfranken.files.wordpress.com/2012/07/vrouw-jong-vrouw-oud1.gif

    Ik wil je echt niet onderuit halen, alleen aan het denken zetten.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 11:21]
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:54
    Dit is precies wat ik bedoel en als een psv-er vanuit zijn standpunt conclusies trekt over Ajax dan is dat anders dan wanneer een Ajacied dat doet.

    Strijps waarheid is gekleurd en daar reageer ik op.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:06
    Hij heeft imo geen waarheid verkondigd, Mino. En dat jij zegt niet met een PSV'er over een Ajax topic te willen praten illustreert net zo duidelijk jouw waarneming van jouw werkelijkheid. Maar laten we dit maar afsluiten. Ik kan niet zoveel met dat loopgraven-gedoe.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:15
    Volgens mij zei ik dat ik hem niet serieus neem op dat onderwerp omdat hij met de psv-bril op redeneert. En dat illustreert idd net zo duidelijk mijn waarneming van mijn werkelijkheid.

    Lijkt me goed ... ik kan er ook niks mee.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 10:18]
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:16
    En nu koffie. 't is wel mooi weer in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:40
    Kom nou eerst even tot rust en lees dan nog een keer.
    Misschien is er dan iets in Strijp's verhaal dat je nieuwsgierig maakt en waar je meer over wilt weten. Mooie kans op een echt gesprek.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 09:41]
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:42
    Ik heb het goed gelezen en het maakt me totaal niet nieuwsgierig ... als ik echt een gesprek zou willen dan zou het niet gaan over vermeende waarnemingen van een psv-er over ajax.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:50
    Okay. Duidelijk.
    Vind ik leuk
    Strijp +14050
    zaterdag 17 november 2018 om 09:34
    Ik had het niet beter kunnen verwoorden, bedankt 👍🏼
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:46
    Een provocerende, ongewenste intimiteit. Je vraagt subliminaal om geestelijke souplesse en een open mind op VP.

    Paarlen voor de zwijnen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:52
    Soms is het de moeite / een poging waard. Mino is niet dom, eerder onwillig.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 09:52]
    Vind ik leuk
    Ehv-er +1165
    zaterdag 17 november 2018 om 09:13
    Neem die rioolrat toch niet serieus joh!!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:35
    Zou ook ook zeker niet doen.

    Maar een Ehv-er die wat over Ajax zegt neem ik niet serieus ...
    Vind ik leuk
    Strijp +14050
    zaterdag 17 november 2018 om 09:41
    Dat zegt dan meer over jou dan.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:43
    Zeker! Ik weet waar ik het over heb, jij niet.

    Kijk maar naar je Frenkie-waarneming.

    Onder een steen gelegen de laatste tijd?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 09:43]
    Vind ik leuk
    Strijp +14050
    zaterdag 17 november 2018 om 09:52
    Ik denk dat ik in het verhaal over China juist weet waar ik het over heb, en dat jij hier aan de nodige kennis ontbreekt. Over Frenkie was ik al tevreden, en mijn twijfels of hij het structureel kan doen tegen een goed gestructureerd team op hoog niveau zijn ook weg door het gemak waarmee hij gisteren voetbalde. Je zou er voor open kunnen staan dat niet alle PSV supporters een hekel hebben aan Ajax of alles wat Ajax is, als je hier al wat langer op het forum actief bent zie je dat ik zowel in de eredivisie als Europees Ajax en zijn supporters altijd succes wens, en ontwikkelingen van de Nederlandse topclubs allemaal volg en me meng in de discussies. Trollen en haat hebben we hier al genoeg op VP vind je niet?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:59
    Hoe kun jij nu weten of ik geen kennis van China heb? Voorbarige conclusie lijkt me.

    Ik hoef daar niet voor open te staan want het maakt mij niet uit of iemand een hekel heeft aan Ajax. Dat recht hebben ze ... no problemo.

    Ik ben ook al wat langer actief op het forum maar ik zit niet op namen te kijken wat ze allemaal vinden van Ajax.

    Zo af en toe reageer ik als ik het niet eens ben. Nu dus ook ... ondanks dat we het niet eens zijn kunnen we dat toch gewoon zeggen?
    Vind ik leuk
    Strijp +14050
    zaterdag 17 november 2018 om 10:02
    Het uitblijven van argumenten vormt voor mij die conclusie, iedereen mag overigens zeggen en vinden wat hij wil. Maar mijn voorkeur gaat naar een realistische houding waarin je gewoon een “nette” discussie aan kan gaan, het afbranden van andere, of belachelijk maken etc draagt hier niks aan bij en laat mensen in mijn ogen ook niet bepaald slimmer overkomen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:09
    Ik hoefde ook geen argumenten aan te dragen -> jij beweert dingen en ik vroeg naar hoe je tot die conclusie komt.

    Wat de 1 “net” vindt zal de ander als afbranden ervaren. Ieder heeft zijn eigen stijl, daar ga ik niemand op afrekenen.

    De inhoud is immers belangrijker.
    Vind ik leuk
    Strijp +14050
    zaterdag 17 november 2018 om 10:11
    Inhoud is zeker belangrijker ;)
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:15
    Dat heb je gisteren wel gezien met Dumfries ...
    Vind ik leuk
    Ehv-er +1165
    zaterdag 17 november 2018 om 13:11
    Raar! PSV en Ajax zijn al jaren de grootste concurrenten! !!
    Vind ik leuk
    Jan Nijhof +321
    zaterdag 17 november 2018 om 09:23
    Eén van de redenen dat de TV-gelden in Engeland zoveel hoger zijn dan in NL is dat de internatiinale belangstelling zo veel groter is, ook in China. Ajax is daar ver op achter, maar is met en dankzij vooral vd Sar maar ook door het marketingbeleid en het opvallende spel, flink aan het groeien. Ik merkte dat vooral in Afrika. Ik schat dat Ajax wdb achter ligt op Arsenal maar verder is dan bijvoorbeeld Everton. Ik denk ook dat het belang van vd Sar voor Ajax onderschat wordt, zn naam en faam maakt veel los, ook geld.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:10
    Die zijn bezig in Amerika! Misschien moet je even daar heen.
    Vind ik leuk
    base +2410
    zaterdag 17 november 2018 om 08:57
    Je verhaaltje is door deze uitleg niks beter geworden maar blijf vooral door praten ik vermaak me kostelijk.
    Ik pak ff een bak popcorn erbij.
    Vind ik leuk
    Strijp +14050
    zaterdag 17 november 2018 om 09:00
    Lees ook de andere uitleg hierboven. In plaats van een bakje popcorn zou een beetje volwassenheid en het aanbrengen van argumentatie ook niet verkeerd zijn.
    Vind ik leuk
    base +2410
    zaterdag 17 november 2018 om 09:05
    Ik ga niet argumenteren met iemand die zegt ik het in Guangzhou gewoond dus ik weet wat alle Chinezen denken met zo iemand is geen discussie mogelijk.
    Vind ik leuk
    Strijp +14050
    zaterdag 17 november 2018 om 09:09
    Lees dan de laatste uitleg maar weer.
    Vind ik leuk
    base +2410
    zaterdag 17 november 2018 om 09:11
    Dat je ook weleens in een andere grote stad bent geweest ?
    Ja inderdaad dan weet je wel wat alle Chinezen denken? 😂😂🤣
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 09:12]
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:14
    Er zijn over de hele wereld politici die dit ook heel goed beheersen: het gebrek aan denkkracht en inhoudelijke argumenten camoufleren door de 'tegenstander' persoonlijk aan te vallen. Een heuse rage die ook op VP opgeld doet.
    Vind ik leuk
    Hvdp +1272
    zaterdag 17 november 2018 om 09:51
    even een eenvoudige rekensom :
    1.5procent van de Chinese markt is net zoveel als 100 procent van de Nederlandse markt
    Waar ligt dus het meeste groeipotentieel voor Ajax ?
    Niet te hard van stapel lopen dus eerst inzetten op 5 a 10 procent
    Ben je er nog ??
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:01
    Heb jij een ander verhaal dan? Ik niet, want ik ben nooit in China geweest.
    Vind ik leuk
    base +2410
    zaterdag 17 november 2018 om 09:03
    Ik wel en dit artikel is het andere verhaal dan dat wat strijp probeert te zeggen.
    Vind ik leuk
    Strijp +14050
    zaterdag 17 november 2018 om 09:09
    Vertel, ik ben benieuwd.
    Vind ik leuk
    base +2410
    zaterdag 17 november 2018 om 09:12
    Moet ik je nu gaan vertellen wast er in het artikel staat ?
    Voortaan eerst lezen voordat je reageert.
    😂😂
    Vind ik leuk
    Strijp +14050
    zaterdag 17 november 2018 om 09:22
    Eensgelijks.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:01
    De website van de Chinees is in het Nederlands...
    Vind ik leuk
    Strijp +14050
    zaterdag 17 november 2018 om 09:02
    Bij mij werkt die wel in het Chinees
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:04
    Hendig...
    Vind ik leuk
    Hvdp +1272
    zaterdag 17 november 2018 om 09:44
    PSV is de bekendste club in eindhoven!!
    Vind ik leuk
    Strijp +14050
    zaterdag 17 november 2018 om 09:44
    Volgens mij wel ;-)
    Vind ik leuk
    Hvdp +1272
    zaterdag 17 november 2018 om 09:52
    Eindhoven( de club) snoept steeds meet marktaandeel. Weg
    Hoe kan dat nu?
    Vind ik leuk
    Strijp +14050
    zaterdag 17 november 2018 om 09:54
    Zal die dekselse VDL groep wel weer centen aan het strooien zijn :-)
    Vind ik leuk
    buddha +9068
    zaterdag 17 november 2018 om 10:00
    uhhh ik ben ook niet gevraagd in dit onderzoek . jij wel ?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 08:49
    Waarschijnlijk in Frenkrijk
    Vind ik leuk
    base +2410
    zaterdag 17 november 2018 om 08:49
    Jij hebt het ze allemaal gevraagd ?
    Gelukkig Is het maar een klein land China wat alleen uit Guangzhou bestaat. 😂😂😂😂
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 08:51
    Ach deze gast zei gisteren dat Frenkie bij hem wellicht de twijfels had weggenomen.

    Dan snap je er niet veel van als je daar nu nog achter moet komen.
    Vind ik leuk
    Strijp +14050
    zaterdag 17 november 2018 om 09:23
    Ik citeer “mijn laatste twijfels over De Jong zijn ver weg”. Het is je dag nog niet of wel?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:37
    Ver weg als in wellicht? Je bevestigt wat ik zeg ... ik kan je niet serieus nemen op Ajax-onderwerpen vanwege je psv-bril. Sorry ...
    Vind ik leuk
    Strijp +14050
    zaterdag 17 november 2018 om 08:53
    Zie uitleg hierboven.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 08:53
    Wow toch wel bijzonder dat jij als PSV supporter in China gaat vragen of ze voor Ajax zijn. 😂 Maar je zal als PSV-supporter wel een enquête over Ajax gehouden hebben. Daarnaast is China best wel groot hè? Wist jij dat Peking bijna 20 miljoen inwoners heeft? Dat is meer dan heel Nederland. Misschien dat je je verbazing wat meer kan omzetten in begrip. 😉
    Vind ik leuk
    Strijp +14050
    zaterdag 17 november 2018 om 08:54
    Ik ben in de grote steden geweest, overigens is Guangzhou bijna zo groot. Zie verdere uitleg hierboven.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:05
    Heel mooi jouw uitleg. Maar ik kan jouw vraag wel beantwoorden hoor. Ze hebben de grootste bandenfabrikant van China als sponsor. Daarnaast hebben ze een samenwerkingsverband met Guangzhou. Dat is aardig wat exposure.
    Vind ik leuk
    Strijp +14050
    zaterdag 17 november 2018 om 09:10
    Dat zijn goede stappen in de juiste richting, maar daar zeg ik ook niks over.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2855
    zaterdag 17 november 2018 om 09:37
    Dan moet je in Thailand eens in een taxi stappen en zeggen dat je van Nederland komt. Dan noemen ze zomaar 30 a 40 Nederlandse spelers op. Ajax staat dusdanig hoog aangeschreven hierzo, dat ze er zelfs van overtuigd zijn dat Gullit van Ajax komt.

    Behalve dat jij de Chinese taal niet spreekt, zal dat in China trouwens niet zoveel anders zijn.
    Vind ik leuk
    Strijp +14050
    zaterdag 17 november 2018 om 09:38
    Ik spreek de Chinese taal wel, dat is deel van mijn opleiding. Ik ben nooit in Thailand geweest dus daar kan ik niet over oordelen.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2855
    zaterdag 17 november 2018 om 09:54
    Maar ik ken wel heel veel mensen die hiervandaan naar China zijn gegaan (en terrug gekeerd). Daarnaast zijn er ongeloofelijk veel Chinesen in Thailand. Ik heb zelfs met een paar gevoetbald.

    Het zou mij verbazen als jij de Chinese taal in 6 maanden beheerst, want Aziatische talen zijn voor Europeanen bijzonder moeilijk te leren. Sterker nog, ze zelfs niet makkelijk te leren voor kinderen in Thailand met twee Chinese ouders.
    Vind ik leuk
    Strijp +14050
    zaterdag 17 november 2018 om 09:59
    Zeer interessant, een van mijn collega stagelopers kwam uit Thailand en was ook altijd met een bal in de weer op een van de pleinen in de buurt. Ik geloof goed dat voetbal meer leeft in Thailand.

    Over de taal gesproken, ik beheers de taal niet volledig, de Chinese taal is een enorm proces, ik zit nu in het derde leerjaar van Asian Business Studies (onderdeel van International Business & Management) en het gaat alles behalve makkelijk, wel is de leercurve zo, dat wanneer “het kwartje valt” en je de basis structuur en de karakters en pinyin onder de knie krijgt, nieuwe woorden en zinnen relatief eenvoudig bij te leren zijn. Uitspraak word met de tijd ook beter, oefenen en gewoon doen is in mijn ogen de sleutel. Het leuke aan de opleiding is dat je zowel mondeling als schriftelijk tentamens en examens hebt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 11:06
    Knap van je! Lijkt me een ongelooflijk moeilijke taal. En geloof best dat voetbal nog niet leeft in China.
    Vind ik leuk
    Strijp +14050
    zaterdag 17 november 2018 om 11:20
    Bedankt ! Het gaat wel komen, maar alles op zijn tijd, de clubs die nu instappen en het goed aanpakken gaan “gouden” mogelijkheden creëren voor zichzelf en China.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 11:26
    Ja Keulen en Aken zijn ook niet op 1 dag gebouwd. Geduld is een schone zaak.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2855
    zaterdag 17 november 2018 om 19:11
    Voetbal leeft wel in China. Chinesen houden van gokken en weten meer van voetbal dan menig Nederlander. Dat voetbal daar minder wordt gespeeld is een ander verhaal.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 19:17
    OK, ik geloof 't graag.China is een onbekende wereld voor mij. Ben 1 keer bij de Chinese muur geweest....... Met kerst bij mij om de hoek bij 't restaurant:)
    Vind ik leuk
    HupHolland +2855
    zaterdag 17 november 2018 om 19:40
    Dan zal het een tijdje duren voordat je een Chinese maaltijd in China gaat waarderen. ;-)

    Maar als je er eenmaal aan verstrikt raakt, dan wordt het erg moeilijk om weer gewoon aardappeltjes te eten. Teninste .... dat is mij overkomen in Thailand.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 19:45
    Ja menuutje 37 is een heel ander bordje eten in Shanghai.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2855
    zaterdag 17 november 2018 om 19:10
    Ok, succes ermee. Sorry voor mijn aanval op jouw, maar dat was gerelateerd aan voetbal. Je klonk een beetje alleswetend na 6 maandjes China.

    Ik denk dat je een beetje jonger bent dan ik. Ik wens je oprecht succes, want je hebt een aardige uitdaging voor je.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 08:42
    En dan nog niet de Arena vol kunnen krijgen 😂
    Vind ik leuk
    Ajax0345 +100
    zaterdag 17 november 2018 om 08:50
    Ajax is een voetbalclub en geen sekte zoals in Rotterdam-Zuid. Ja dan hebben mensen(Ajax supporters) wel eens iets anders in hun sociale leven..
    Vind ik leuk
    WTSGD +1484
    zaterdag 17 november 2018 om 09:00
    Ajax0345 laat hier even duidelijk zien dat hij een fan is, en geen supporter.
    Vind ik leuk
    Ajax0345 +100
    zaterdag 17 november 2018 om 09:12
    He vriend ik kom al vanaf 1979 in de meer en arena... maar jij zit nog in je studie boeken. In deze wereld kan je tegenwoordig heel moeilijk aan losse kaarten komen voor een wedstrijd dus ja dan zitten er soms iets minder. Maar als jij goed op let dan zie je bij elke club ook bij Feyenoord. Dat is dus een blinde vlek die voortkomt uit sektarisch denk beelden... doe je ogen open
    Vind ik leuk
    Quareck +7213
    zaterdag 17 november 2018 om 09:05
    Toch erg dat er van de 4,4 miljoen geen 50.000 naar het stadion willen!
    Vind ik leuk
    Ajax0345 +100
    zaterdag 17 november 2018 om 09:14
    Niet kunnen door regels omtrent de vrije verkoop van losse kaarten... wat snap jij daar niet van..
    Vind ik leuk
    Quareck +7213
    zaterdag 17 november 2018 om 09:21
    Ik snap alleen dat mensen zo graag komen dat er zelfs een opkomstplicht is.
    Vind ik leuk
    Cruijfffan +1129
    zaterdag 17 november 2018 om 09:16
    toch gek dat Ajax het vaakst is uitverkocht, vaker dan bij Feyenoord of die lampjes van het zuiden.

    Zal wel niet te verkroppen zijn voor Feyenoorder dat de supportersclub van Ajax ook veel groter is en tja; ' over dit onderwerp kunnen PSVers beter stil zijn.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 09:18]
    Vind ik leuk
    Quareck +7213
    zaterdag 17 november 2018 om 09:22
    Opkomstplicht hè, doet een hoop 😁
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:26
    Misschien dat Amsterdam ook wat meer inwoners hebt/heeft. dus jij moet je schamen met je Ajax. Tuurlijk breekt daar veel meer jeugd door tuurlijk heb je daar meer grotere sponsers wat wij allemaal niet in het noorden hebben.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 11:27]
    Vind ik leuk
    Cruijfffan +1129
    zaterdag 17 november 2018 om 10:09
    Ik schaam mij nergens voor, het gaat mij om die PSV'ers die hier schreeuwen: ze krijgen het stadion niet vol etc.. daar reageer ik op.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 08:56
    Ja heel leuk. Heb je gekeken hoeven mensen er bij Ajax-Go Ahead zaten en hoeveel er bij PSV-RKC zaten? Maar daar zou jij waarschijnlijk wel een hele logische verklaring voor hebben.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:13
    Niemand bepaalt voor mij of ik supporter of fan ben. Bepaal ik zelf wel...
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:14
    Een extreem verschil zat hem daarin in de tijd. PSV speelde al vroeg en was slecht te bereizen voor supporters die van verder weg kwamen. Daarbij waren er dacht ik gewoon 20000+ kaarten verkocht. Maar kwamen een groot aantal later, doordat er toen een extreem drukke avond spits was. Dus vrij logische verklaring lijkt me zo.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:21
    Dan nog, bij Ajax zaten er veertigduizend. Dat is gewoon het dubbele.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:30
    Ik zou dat een "argument" willen noemen.
    Hun aanhang is ook 4x zo groot dus logisch......
    Daarbij is het later op de avond, dus beter te bereizen voor supporters op langere afstand.
    Daarbij leven er meer mensen in Amsterdam, die zo even makkelijker een kaartje kunnen kopen omdat ze relatief dichtbij het stadion wonen.
    Allemaal logische punten waardoor het supporters aantal verklaart kan worden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:36
    Dat verklaart ook meteen waarom fc Schubbekutterveen zo weinig mensen bij hun wedstrijden heeft.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:39
    Heel goed! Je gaat verbanden zien!
    Ook heeft niveau van het voetbal daar iets mee te maken.
    Maar je vroeg om een verklaring tussen de wedstrijden van Ajax en PSV, bij deze heb je hem !
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:43
    Ik vroeg het niet aan jou. Lees de vraag maar terug. Maar dat wat jij doet zijn ook aannames. Het ging over het feit dat die droeftoeter zei dat ze het stadion niet vol kunnen krijgen. De dekkingsgraad bij Ajax is groter dan bij PSV en Feyenoord. Met wat voor reden dan ook.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:32
    Klopt, was niet richting mij, maar voelde me wel geroepen om er op te reageren.
    Verder zijn het niet perse aannames, want zijn allemaal punten die naar voren zijn gekomen in artikelen of tijdens de wedstrijd zijn gezegd.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:33
    Dus in artikelen en tijdens een wedstrijd zijn die punten feiten? Beetje vreemde redenatie
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:53
    Je kan natuurlijk alles in twijfel trekken. Maar dat zijn inderdaad mijn bronnen, en ik ga ervan uit dat die de waarheid vertellen. Dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn.
    Vind ik leuk
    Ajax0345 +100
    zaterdag 17 november 2018 om 09:15
    En in Rotterdam zat het vol tegen den Haag? O nee ook niet
    Vind ik leuk
    Mcbc +108
    zaterdag 17 november 2018 om 09:02
    jij hebt zojuist de domste opmerking van de dag gemaakt paar weken geleden kwam nog een bericht waar in te lezen viel dat de best bezochten thuiswedstrijden de arena waren zat voor 96 % gevuld meer dus dan die kut kuip of dat stadion van de lampies 😂😂
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:12
    Dat ging ook om verkocht, niet gevuld. Want er is er geen die het zo vol krijgt.

    Daarbij mag je dus verwachten dat Ajax het ook voller krijgt omdat ze een grotere aanhang hebben, en omdat toeristen uit het buitenland daar ook sneller een kijkje nemen. Ook al hebben ze een groter stadion.
    Vind ik leuk
    base +2410
    zaterdag 17 november 2018 om 09:10
    Want het kleine stadionnetje van PSV is altijd vol ?
    Of lijkt het altijd zo leeg door de supports ?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:24
    Jaloers op ons prachtig stadion zeker? Snap ik wel hoor als je in het lelijkste stadion ter wereld speelt
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 11:27
    Is dat bij Juve ook 't geval dan, of bij Barca.
    Vind ik leuk
    Nummer12 +34
    zaterdag 17 november 2018 om 08:43
    Er zijn veel mensen waaronder ook wat vrienden van mij die nooit voetbal kijken en als ze gevraagd wordt voor welke club ze zijn zeggen ze maar Ajax. Vraag ze om 2 spelers op te noemen en ze krijgen het moeilijk. Dit kun je toch niet tot supporters rekenen ? Zelfde als lege plekken in de arena die door de nos als toeschouwers worden geteld
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10618
    zaterdag 17 november 2018 om 08:48
    Nee, maar een onwetende fan is ook goed. Zolang het maar geld in het laatje brengt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 08:59
    Ze worden ook wetend gemaakt. Kijk naar de promo-filmpjes. Dat is toch ook gewoon geweldig. Als ik niet voor Ajax was, zou ik het wel worden. Hele sterke marketingafdeling
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10618
    zaterdag 17 november 2018 om 09:00
    Doen ze zeker goed (lees je mee, Mark Koevermans?).
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:06
    Mark Koevermans moet zich lekker met tennis bezig gaan houden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 08:49
    Hoezo twee spelers opnoemen dat is niet zo moeilijk frenk en nog een keer frenk
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10618
    zaterdag 17 november 2018 om 08:53
    Speelt Seedorf nog bij Ajax?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 08:55
    Godver die kon ballen he die knaap
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10618
    zaterdag 17 november 2018 om 08:59
    Zeker. En ouwehoeren trouwens ook.
    Vind ik leuk
    base +2410
    zaterdag 17 november 2018 om 08:50
    Zo heb ik een hoop vrienden die voor Feyenoord zijn en er nog geen 2 spelers van op kunnen noemen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 08:55
    Eens denken taument en de wolf
    Vind ik leuk
    base +2410
    zaterdag 17 november 2018 om 08:59
    Fout.
    U gaat niet door voor de koelkast.
    Dat zijn trainers geen spelers.
    U bent de zwakste schakel tot ziens. 😉
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:00
    Staan die niet meer op veld tegenwoordig ? Ik moet toch maar weer eens een wedstrijd gaan kijken
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10618
    zaterdag 17 november 2018 om 09:02
    Scoren Curovic en Machlas nog weleens? ;)
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:58
    Vergeet Ruud Heus niet en Kiprich en De Goeij. Date as nog eens een gouden lichting..
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 09:59]
    Vind ik leuk
    Blindsy +13783
    zaterdag 17 november 2018 om 09:02
    Het woord 'sympathisant' is gebruikt.
    Dat woord gebruik ik ook, oa voor VP-reaguurders die hier vooral bezig zijn om via Ajax hun ego op te vijzelen. Dat doen ze met de bekende praat (Godenzonen, Ons Aller Ajax, WZWWZ blabla en verder vooral afgeven op andere clubs en mensen belachelijk maken die andere clubs aanhangen).
    Je verkoopt er wel shirtjes en magazines aan, dus goed voor extra inkomsten.

    Als historische nummer 1 van NL heeft Ajax uiteraard de meeste sympathisanten. Want daar wil je graag bijhoren. Prima.
    En door 😉.

    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 09:05]
    Vind ik leuk
    zwollie +8396
    zaterdag 17 november 2018 om 09:06
    Blindsy, andersom gebeurd het ook.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13783
    zaterdag 17 november 2018 om 09:07
    Geloof me. Veeeeel minder.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:58
    Spot on. De grootste primeurschreeuwerds van het kleffe gezelschap zijn op hoogspanning actief in live wedstrijdtopics met teletekst aan en totaal niet in staat tot relativeren en incasseren.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 09:59]
    Vind ik leuk
    Blindsy +13783
    zaterdag 17 november 2018 om 14:15
    Mooi gesproken, mijn waarde!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:58
    Spot on. De grootste primeurschreeuwerds van het kleffe gezelschap zijn op hoogspanning actief in live wedstrijdtopics met teletekst aan en totaal niet in staat tot relativeren en incasseren.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:03
    Vroeger had PSV minder supporters, was veel gezelliger...
    Vind ik leuk
    zwollie +8396
    zaterdag 17 november 2018 om 09:07
    Daarom is het zo’n warme club, die moesten dicht tegen elkaar zitten om warm te worden..
    Vind ik leuk
    Hektor +438
    zaterdag 17 november 2018 om 08:43
    Van Indonesië wist ik het. China is nieuw voor me
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 08:51
    Als je weleens in het oosten bent geweest of bij de locale Chinees
    Dat weet je dat je ze alles kan vragen en dat ze kan lacherig overal ja opzeggen zo zou dit onderzoek ook wel afgenomen zijn
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 08:45
    De zelf bevlekking gaat trieste vormen aannemen. In New York kent niemand ze.

    Ronald de boer spreekt in ons en we als het over ajax gaat en die moet de objectieve analist uithangen.

    Triest triest triest is het
    Vind ik leuk
    base +2410
    zaterdag 17 november 2018 om 08:51
    Maar als Waterreus of Bruggink zo over PSV praten is het wel goed ?
    Triest,triest,triest is het.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 08:54
    Nee want die praten niet in we en ons.

    Maar ja een ajacied moet weer gaan wijzen he.

    Vind ik leuk
    base +2410
    zaterdag 17 november 2018 om 09:01
    Moet jij zeggen jij bent alleen maar naar het wijzen onder een artikel wat niks met PSV te maken heeft snap je zelf niet hoe dom deze opmerking is. 😂😂
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:05
    Jij hangt te veel aan de basepijp..

    Vind ik leuk
    base +2410
    zaterdag 17 november 2018 om 09:07
    Geweldige argumentatie ook zo sterk onderbouwd heb het alleen nog nooit gedaan maar jij spreekt blijkbaar uit ervaring ouwe junk.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 12:36
    Een medewerker/ambassadeur van ajax mag dit natuurlijk gewoon roepen en dat is meneer de boer zijn goed recht, Maar dan moet hij zijn werk als analist neerleggen.

    Dit is natuurlijk belachelijk en heeft alle schijn van onpartijdigheid tegen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 08:56
    Alles wat Ronald of Arnold zegt klopt dus inderdaad zullen we daar vee minder moeite mee hebben
    Vind ik leuk
    base +2410
    zaterdag 17 november 2018 om 09:02
    Ja vooral Waterreus heeft er verstand van daarom stond hij ook op goal. 😂😂😂
    Vind ik leuk
    groninger +1733
    zaterdag 17 november 2018 om 09:03
    Buiten Eindhoven kent niemand PSV. Een provincie clubje.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:06
    Buiten Groningen kent niemand Groningen alleen een afgelegen stuk land waar we gas uit de grond kunnen pompen
    Vind ik leuk
    groninger +1733
    zaterdag 17 november 2018 om 09:48
    Willen we graag houden zo en geniet van ons gas om je huis te verwarmen.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9473
    zaterdag 17 november 2018 om 10:27
    Als jij nog nooit in de stad Groningen geweest bent ben je zeker homofiel? Daar hoeven de vrouwen zich niet in carnavals kledij te steken om ze überhaupt te willen bevlekken!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 11:12
    In de stad Groningen staat toch een mooie vrouwen fabriek?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 11:13
    Daar bezorgen ze elkaar hersenletsel gewoon omdat het kan toch??
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9473
    zaterdag 17 november 2018 om 14:32
    Bij jullie doen ze het ook, maar lukt het niet door het gebrek eraan
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 14:55
    Zelf verzonnen of aan mama gevraagd??
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9473
    zaterdag 17 november 2018 om 15:20
    Wat een top reactie man, ben je licht geraakt omdat je ouders geen geld hebben voor schoenkado`s en ze je hebben verteld dat hij niet bestaat?
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13942
    zaterdag 17 november 2018 om 09:05
    Wie zegt dat hij de objectieve analist moet uithangen dan?
    Iedereen weet toch dat Ronald Ajacied is en zich nog verbonden voelt met de club, dat geeft hij zelf toch ook aan? Maar zodra hij een wedstrijd moet analyseren kan hij dat gewoon op een objectieve manier doen, of kun je als Ajacied, PSV’er of Feyenoorder zijnde niet objectief zijn ofzo?

    Er is er hier maar eentje triest en dat ben je toch echt zelf, klein Calimerootje..
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:06
    Kijk daar is de Calimero kaart al. Als iemand gelijk heeft en het is negatief voor ajax dan wordt de Calimerokaart getrokken..



    Sneu volk..
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 09:06]
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13942
    zaterdag 17 november 2018 om 09:16
    Nee hoor, maar ik noem jullie gewoon standaard kleine Calimerootjes.
    Jullie zijn altijd zo druk bezig met Ajax en lopen over elk klein dingetje te piepen.
    Ronald is Ajacied, komt ook nog steeds regelmatig op de club en is er nog steeds mee verbonden, dus ja Ronald zegt “we” en “ons”, maar wat is hier dan mis mee? Zijn analyses zijn gewoon objectief, ondanks dat zijn clubvoorkeur naar Ajax uitgaat.
    Je doet net alsof hij ik weet niet wat doet, overdreven zielenpiet met je “triest triest triest”.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:53
    Wat jij wil.. Sneue
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13942
    zaterdag 17 november 2018 om 10:03
    haha, lekker simpel antwoord weer... maar dat kan ook niet anders bij zo’n simpele ziel.

    Nou fijn weekend he, mazzel.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 11:14
    Helemaal mee eens! Hij is gewoon objectief.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 12:37
    Ronald de boer is net zo objectief als seniele sjaak.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 12:34
    Ik noem jullie standaard graf snavels, sneue rioolratten of stink neuzen.

    Maar dat mag blijkbaar niet. Maar iedereen calimero noemen wel.

    Hypocriet is dat wel he.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13942
    zaterdag 17 november 2018 om 13:10
    Aahh.. arm jochie toch.

    Deze reactie is al een perfect voorbeeld waarom jullie Calimero worden genoemd.
    Vind ik leuk
    Iggy +4002
    zaterdag 17 november 2018 om 15:01
    Aldus een Calimero pur sang!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 11:11
    Ja dit moet zeer pijnlijk voor je zijn.Wat een zure reactie.
    Vind ik leuk
    Dekaasbaas +1482
    zaterdag 17 november 2018 om 08:48
    Stelletje schapen. Al is het voetbal van Ajax tegenwoordig om te smullen..

    Waren de supporters maar wat meer verdeeld dan zaten alle stadions vol maar helaas kunnen weinig mensen tegen hun verlies.support your local. Mijn tweede club is Cambuur btw. Sinds 1995 supporter van AZ.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 09:38]
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10223
    zaterdag 17 november 2018 om 08:52
    Jongens jongens jongens ! Rustig aan gewoon effe eerst gewoon nog effe na genieten van gisteren de blamage van Frankrijk.
    En de focus nu op Duitsland die we ook gewoon moet op Rollen .
    Nu niet mekaar gaan lopen afbranden na de wedstrijd tegen Duitsland begint de competitie weer zien we daarna wel weer verder 😉
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 11:15
    Precies, het is Oranje weekend. Nu zijn we allemaal even vriendjes.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10223
    zaterdag 17 november 2018 om 12:07
    Inderdaad jij snapt het 💡
    Vind ik leuk
    Bruurke +577
    zaterdag 17 november 2018 om 08:53
    Supporters.......... dit is iets wat je nooit uit kan zoeken. Dit zijn onderzoeken die niet serieus te nemen zijn. Nee dit zeg ik niet omdat ik psv supporter ben en ja ik weet dat Ajax de grootste club van Nederland is. Ik zeg dit omdat je hier geen getal op los kan laten.
    Vind ik leuk
    Romo +993
    zaterdag 17 november 2018 om 08:53
    Dit is weer typisch een VP bericht!
    Vind ik leuk
    Cruise +40
    zaterdag 17 november 2018 om 08:54
    De totale wereldbevolking is op dit moment ongeveer 7,53 miljard dat betekent dus dat ongeveer 1% van de wereldbevolking interesse en sympathie voor Ajax zou hebben; zou kunnen maar wat mij meer zegt is dat Ajax nu al 2 tot 3 miljoen euro inkomsten per jaar ( ongeveer salaris van een topspeler) samenwerkingen in China haalt iets wat stijgende is en de andere Nederlandse voetbalclubs met wie ze concurreren missen !
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3912
    zaterdag 17 november 2018 om 08:54
    Na de AvA van gister werd ook duidelijk dat deze Menno ook statutair directeur is geworden. En nu tekeningsbevoegd is.
    Vind ik leuk
    groninger +1733
    zaterdag 17 november 2018 om 09:00
    In Eindhoven denken ze er anders over. Denken dat zij de meeste supporters hebben. Zij noemen dit fake nieuws.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:11
    Hoop voor je dat jullie nog fans overhouden
    Vind ik leuk
    groninger +1733
    zaterdag 17 november 2018 om 09:49
    Wees daar maar niet bang voor.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34255
    zaterdag 17 november 2018 om 09:52
    Groningen komt er wel weer bovenop
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:01
    Jullie fans zitten met name ook bij Fox, de NOS, Telegraaf en andere media. Laatst een foto op Instagram tijdens een Ajax wedstrijd met de Boertjes, Perez en nota bene John van den Brom. Een trainer van een club die zich graag wil meten met Ajax en PSV. Hoezo belangenverstrengeling? Maar in de kinderwereld genaamd voetbalwereld is dat allemaal normaal en wordt het gepruimd. Bahbah wat een amateurisme
    Vind ik leuk
    groninger +1733
    zaterdag 17 november 2018 om 09:02
    Echt calimero gedrag dit.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:13
    En waarom zou Van den Brom niet bij Ajax op de tribune kunnen zitten? Hij is hoofdtrainer van AZ en kan belangrijke punten scoren tegen Ajax. Dus bekijkt hij een toekomstige tegenstander zelf.

    Ik kan me zomaar voorstellen dat hij - met een Ajax verleden - de club belt voor een kaartje en dat hij bij wat andere oud-spelers wordt geplaatst.

    Vind ik leuk
    bryan +82
    zaterdag 17 november 2018 om 09:12
    En de rest is tegen ze dat dan weer wel.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:13
    En de andere 14 miljoen mensen in Nederland hebben een schijthekel aan Ajax.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 11:17
    Mooi toch, meest geliefd en meest gehaat. iig geen grijze muis.
    Vind ik leuk
    karnisse +280
    zaterdag 17 november 2018 om 11:26
    *Jaloezie
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 16:53]
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:14
    Mooi dat dit is uitgezocht, dacht het al eens eerder gelezen te hebben.
    4 miljoen fans is goed en logisch mbt de successen in de jaren 60-70 en 90.
    Daarnaast natuurlijk ook door een aantal inwoners, dat verschilt al circa 800.000 mensen tussen onze hoofstad en mijn clubke in het silicon vally gedeelte van Nederland.

    Ook mooi mbt Feyenoord.

    Leuk dat deze cijfers zijn uitgezocht.

    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:19
    Ja dat zijn geen fans en succes supporters indderdaad of toeristen.
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1549
    zaterdag 17 november 2018 om 09:19
    Mijn vrouw is ook ‘voor’ Ajax. Maar als je haar vraagt, noem eens een speler van het huidige team, dan zal ze zeggen: Tielmanen, die Zweed?

    Ze weet nog net dat ze oorspronkelijk uit Amsterdam komen en dat er een rode streep op een wit shirt staat.

    Fans...ja dat onderzoek ken ik.
    V: Wat is uw favoriete voetbalclub?
    A: Ik hou eigenlijk niet van voetbal.
    V: Maar als u 2 clubs moet noemen?
    A: Poeh, Ajax en ....

    Met je onderzoek ondersmuck...
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1486
    zaterdag 17 november 2018 om 10:41
    Toen ik in Australië was:
    You're from Holland? That is in Amsterdam right? Yeah Amsterdam, lots of weed. Johan Cruyff. And that club Arax?
    And Eindhoven is the other club? Both great clubs (vanwege culina).

    Maar weten verder niets van het voetbal hier.
    Vind ik leuk
    COYG +6854
    zaterdag 17 november 2018 om 13:34
    Feyenoord kennen ze ook wel met Emerton. Nee Australië is niet echt een voetballand.
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1486
    zaterdag 17 november 2018 om 19:49
    Aussie rule football, dat Dan weer wel.


    Zou niks voor Neymar en Suarez zijn
    Vind ik leuk
    COYG +6854
    zaterdag 17 november 2018 om 20:49
    Dat denk ik ook niet nee. Die gaan na de eerste paar seconden al huilend naar huis.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:20
    Er is maar 1 zin voor in deze, WZAWZDB, of te wel (voor iedreen die het nog niet wist) "Wij Zijn Ajax Wij Zijn De Beste" ;-)
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 09:20]
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1549
    zaterdag 17 november 2018 om 09:28
    Kijk even op je favoriete teletekst pagina
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:44
    Bla bla, het duurt nog lang!
    Vind ik leuk
    mason +2046
    zaterdag 17 november 2018 om 10:37
    Pagina 819 inderdaad.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:20
    Heb dat 10 dagen geleden weer gemerkt toen ik in Lissabon was. Bij het vieren van het doelpunt van Tadic, dat waren er geen 3.200 eerder tegen de 4000. Is traditioneel de grootste club van Nederland hoewel dit bij de andere supporters als tegen het zere been schoppen voelt. Tja, moeten jullie toch maar een plekje zien te geven!
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11596
    zaterdag 17 november 2018 om 09:22
    Wij van WC eend.....
    Vind ik leuk
    Dorzon +4445
    zaterdag 17 november 2018 om 09:23
    Wie hier heeft deze vragen beantwoord? Ze doen voorkomen of het een nationaal referendum is geweest terwijl niemand die ik ken gevraagd is. Ze hebben vast op de dam aan 7 personen gevraagd en die uitkomst keer een miljoen gedaan
    Vind ik leuk
    McRobbos +876
    zaterdag 17 november 2018 om 09:24
    Sympathisanten ja haha. Denk als je gaat vragen hoeveel mensen wekelijks kijken/in het stadion zitten de verschillen al een stuk kleiner zijn
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:25
    Die vraag moet je in mei nog een keer vragen wanneer er Ajax met lege handen staat. Dan liggen de shirts van de meelopers weer in de vuilnisbak en zot de Arena hallfvol.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:29
    Lekker belangrijk
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5346
    zaterdag 17 november 2018 om 09:33
    Ajax is gewoon de grootste club van Nederland in alles zijn ze.toonaangevend.

    Ben blij dat we.zo een club hebben geeft.ons land aanzien.
    Vind ik leuk
    Pur Sang +403
    zaterdag 17 november 2018 om 09:35
    Heel mooi voor Ajax. Maar het is wel logisch. Ajax heeft nog steeds de naam van historie met het prachtige spel uit de jaren '70, '90 en de tweede helft van de '10. Internationaal geroemd.
    Vind ik leuk
    Montana7 +486
    zaterdag 17 november 2018 om 09:35
    Sympathisanten hahaha.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:38
    Ja en daar ben ik er eentje van !

    En dat voelt goed ...al jaaaaaaren !
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 10:06]
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:40
    Ajax is een modieuze compensatieclub met therapeutische meerwaarde. Daarin schuilt de verklaring voor de 'keuze' van metaforische lemmingen in dit 'onderzoek'.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 09:42]
    Vind ik leuk
    mason +2046
    zaterdag 17 november 2018 om 10:35
    Therapeutische meerwaarde? Ik raak alleen maar opgefokt als men het over deze club heeft. De arrogantie ten top dat Ajax.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:51
    Ajax 'fans' compenseren hun sociale en maatschappelijke complexen door op VP hun eigen ego te strelen en op te vijzelen met bombastische credo's zoals wzawzdb en meer van dat soort kleuterreflexen.

    Therapeutische meerwaarde voor meelopers.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34255
    zaterdag 17 november 2018 om 09:52
    "Fans"
    Vind ik leuk
    74ratje +36
    zaterdag 17 november 2018 om 10:02
    Prop ze lekker allemaal tegelijk in een stadion.
    Vind ik leuk
    sundaymanara +1038
    zaterdag 17 november 2018 om 10:20
    Man man , Heracles heeft ook al heel veel fans, je moest eens weten.
    Vind ik leuk
    Chebaisit +732
    zaterdag 17 november 2018 om 10:20
    Ajax moet stadion bouwen voor 1000.0000 toeschouwers.
    Vind ik leuk
    mason +2046
    zaterdag 17 november 2018 om 10:33
    Voor 1000 bezoekers? Goed plan.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7507
    zaterdag 17 november 2018 om 10:23
    De firma leeghoofd heeft zijn werknemers hier weer los gelaten voor het weekend.!!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:26
    4 miljoen supporters en dan nog een stadion niet kunnen uitverkopen. Ja nu ineens nu het goed gaat maar hiervoor gaande jaren totaal niet.
    Vind ik leuk
    mason +2046
    zaterdag 17 november 2018 om 10:33
    Stelletje succes supporters. Support your locals!
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1486
    zaterdag 17 november 2018 om 10:33
    Kunnen die fans ook minimaal 3 spelers noemen van de huidige selectie?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:35
    Dus er zijn 4 miljoen minder begaafde Amsterdammers
    Vind ik leuk
    Ari as +291
    zaterdag 17 november 2018 om 10:37
    Nogmaals: we hebben het hier over successupporters. Als het een poosje niet loopt dan volgen ze zgn. het voetbal niet.
    Eind jaren 70 begin 80 zaten er in de Meer ook soms maar 8 tot 10 duizend fans.
    Dus al die verhalen over die goede oude tijd die altijd uitverkochte Meer berusten ook op een misverstand.
    Vind ik leuk
    Degier +571
    zaterdag 17 november 2018 om 10:52
    Vraag me altijd af hoe zo'n onderzoek gedaan wordt en hoe de conclusies uit de data zijn getrokken. Als je al ziet dat er dus 7 miljoen mensen fan van de top 3 is, dan blijft er voor de rest van de clubs helemaal niemand over, als je alle kinderen tot 6 jaar, alle mensen die voetbal niet interesseert en zo er bijvoorbeeld al afhaalt. Ik denk zelfs, dat je dan met 7 tot 7,4 miljoen al boven het aantal supporters van voetbal in zijn totaliteit zit.
    Je kunt dit soort onderzoeken natuurlijk prima je eigen richting geven, door bijvoorbeeld te vragen: "Welke club heeft uw sympathie het meest: Ajax, Feyenoord, of PSV"?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:53
    Normale uitslag, 4 miljoen mensen die vinden het speelse, aantrekkelijke mooier dan het schijtbakkenvoetbal.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:59
    Alle zijn meestal buiten amsterdam anti ajax maar vergeet 1ding niet succes supporters heeft elke club maar PSV is wel heel erg altijd stil als het eventjes niet loopt ga het maar nakijken dat zijn echt kutsupporters 1ste klas
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 11:19
    Edit VP : onnodige reactie
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 11:23]
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 13:39
    Hahaha gewoon schijtsupporters bij de spurs dat uitvak ook je hoorde ze goed maar aleen overgenomen van andere clubs
    Vind ik leuk
    Bas Bus +64
    zaterdag 17 november 2018 om 10:59
    A
    Enquete: als je ajax noemt krijg je een kortingsbon.......
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 11:31
    Wat een hoop jaloerse reacties hier. PSV ers en Feyenoorders reageren nog valser dan 2 bitches op naaldhakken die vechten om 1 man. Accepteer 't nou Ajax is de grootste! Niet voor niets wordt VP ook wel Ajax primeur genoemd!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 12:18
    Heb jij ooit een gestrekt been in de nek gehad omdat je hier altijd zo dom zit te ouwehoeren? Ga een vriendin zoeken en ga daar mee spelen ipv hier lopen zeiken.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 12:50
    Hij heeft toch gelijk, wat een kinderachtige mensen hier met een Ajax obsessie...
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 14:28
    Afgunst jongen, wat vrouwen ook onderling hebben als de jaloezie opsteekt.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 17:57
    Ga toch weg man. Je bent een trol. Gun iedereen zijn club voorkeur. Maar dat eeuwige gezeik hoe jullie jezelf beter willen voelen ten koste van anderen is gewoon kinderachtig. Ga met lego spelen en laat normale supporters met rust.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 17:59
    Obsessie? Laat me niet lachen. De pot die de ketel verwijt dat ie zwart ziet.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 14:27
    Ach weer een kuikentje uit Eindhoven, 't verbaast me niks!
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 17:58
    Ga met met je pielemuis spelen kinderachtig snotjong.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 12:17
    Gaan we weer. De club uit Amsterdam moet weer opscheppen.
    Vind ik leuk
    edje2307 +372
    zaterdag 17 november 2018 om 12:34
    Ze hebben allemaal teletekst....
    Dit soort heeft absoluut geen clubliefde...
    Vind ik leuk
    stratumseind +173980
    zaterdag 17 november 2018 om 12:35
    Misschien een leuk idee om ze daarvoor een schaal uit te reiken
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 12:48
    Oranje zou zeker verliezen volgens jou de komende twee wedstrijden.
    De Ligt zou het nooit gaan redden volgens jou, te traag te slecht te ligt niet goed genoeg voor de subtop, dat jij zo'n groot talent niet opmerkte zegt ook genoeg...
    Sanchez zou het niet redden, na een jaar 40+ miljoen.
    Tagliafico zou een miskoop zijn
    Neres zou Sulejmani 2.0 zijn..
    Frenkie zou alleen maar hype zijn
    Propper zou de nieuwe Pirlo zijn?
    Ramselaar en Maher zouden toppers worden. Eerst Viergever jaren uitlachen en nu opeens een held. Enz enz ....

    Dan krijg jij de schaal voor de slechtste kijk op voetbal!
    Vind ik leuk
    stratumseind +173980
    zaterdag 17 november 2018 om 13:00
    blufke blufke blufke....pffffffffffffffffffffff

    probeer je frustratie richting mij nou eens naast je neer te leggen, je zal zien dat je dan veel langer kunt doen met een accountje
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 13:16
    Kan mij een vp accountje nou schelen? Het is geen paspoort.

    En ik herhaal alleen jouw onzin en frustratie, daar kan jij moeilijk iets over zeggen, want draai het is om, wat voor frustratie naar Ajax laat jij hier elke dag al jaren zien..

    We zouden toch verliezen de komende wedstrijden? Mensen die het niet met je eens waren hadden een laag IQ volgens jou...

    Maar vind je De Ligt nog steeds een overhyped speler die te traag is en het nooit gaat redden? Of had ik gelijk over wat ik schrijf toen hij nog in de A1 speelde?
    Of gaat hij het nog steeds niet redden zelfs de subtop niet??
    Vind ik leuk
    Ari as +291
    dinsdag 20 november 2018 om 17:36
    Ja, toch nog een prijs. De hoeveelst in 4 jaar ook al weer?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 12:43
    Het is toch niet te geloven, iedereen er van alles aan doen om dingen erbij te halen om alles te doen om maar redenen te vinden dat Ajax niet de meeste supporters zou hebben haha hoe kinderachtig elke keer!
    Sport+Markt hebben betere onderzoeken, en zijn er 7,7 miljoen Ajax supporters en mensen die Ajax een warm hart toedragen in Nederland, ga daar maar lekker kinderachtig calimeroachtig om doen!

    Wat een stelletje kinderen hier zeg
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 12:56]
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 12:51
    Nou nou,vind het triester wat jij doet, jij wapperd deze discussie toch aan? En bijna de helft van de inwoners van Nederland fan van ajax ga toch weg. Hoe kom je eigenlijk aan deze cijfers? Beetje triest dit..
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 12:53]
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 12:55
    46% supporters en mensen die Ajax een warm hart toedragen.
    En 77miljoen wereldwijd zegt ook wel genoeg. Mensen willen maar niet zien dat Ajax een sterk merk is, en nog altijd veel aantrekkingskracht heeft. Al dat gecalimero naar Ajax toe, gaat nergens over. Liever positief arrogant, dan misplaatst en pessimistisch met een hoop chagrijn...
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 12:50
    Bron? Dit lijkt me namelijk dat ze de cijfers uit hun duim hebben gezogen, 7 miljoen antwoorden, maar ik ben niet gevraagd, en jullie? Ook is het apart dat er 7 miljoen alleen voor de top 3 alleen al stemmen.. ook 77 miljoen in het buitenland, voetbal is alles behalve groot in die landen.. beetje lachwekkend dit..
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 12:55]
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 14:31
    Er zijn al meerdere onderzoeken gedaan en elke keer blijkt dat Ajax de grootste is. Accepteer 't nou eens ipv excuses te zoeken.
    Vind ik leuk
    -40 +557
    zaterdag 17 november 2018 om 13:20
    Wat een contrast met die paar honderd PSV-supporters.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 15:04
    Zie je toch maar weer dat karakter clubs Ajax en Feyenoord by far groter zijn, dan kille koopclub PSV.
    Al worden ze nog een x kampioen, ze blijven de Calimero van Nederland.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 15:05]
    Vind ik leuk
    alaaf +1645
    zaterdag 17 november 2018 om 15:26
    Ajax koopt voor 40 miljoen en is dus psv al ver voorbijgestreefd als koopclub! Psv is de warme club uit het bourgondische zuiden en wordt opnieuw kampioen! Dan kunnen jullie calimero zijn: helemaal niets in ...🤣🤣
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 15:51
    Wa zedde nou? PSV Bourgondische? Warm? Nee, dat zijn de andere clubs uit Brabant en Limburg, mag ik als Brabander zeggen. Eindhoven is kil..., maar ieder zijn mening.
    Vind ik leuk
    alaaf +1645
    zaterdag 17 november 2018 om 15:53
    Warm ja, maar dat zul jij nooit begrijpen met finidi george als naam
    Vind ik leuk
    alaaf +1645
    zaterdag 17 november 2018 om 15:24
    Wij van WC eend....🙄
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 16:56
    Bijzonder dat er dan nog steeds teveel lege plekken in het stadion zijn...bij de toppers is het drukker...
    Vind ik leuk
    orion73 +1518
    zaterdag 17 november 2018 om 17:12
    PSV 1 miljoen fans? Hahaha nog niet misschien. Hooguit 400.000 en dan zit ik al aan de hoge kant. PSV is een provincieclub die alleen in de regio Eindhoven enige populariteit geniet. En zelfs daar struikel je over Ajax en Feyenoord fans.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 18:06
    Hahaha echt he! Dit zegt alles.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 18:03
    Hahaha precies zoals het altijd al geweest is. Ajax, Feyenoord en dan nog fc plattekar.

    En maar roepen dat ze de grootste zijn omdat ze een paar keer de titel pakkken😆
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 15:57
    Niet lullen dat roepen jullie.
    En die Cijfers zijn nergens op gebaseerd.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 16:33
    Jij bent ook nergens op gebaseerd.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 19:45
    Love aan alle AJAXCIEDEN ter wereld WZA🕍🕍⛪⛪WZDB LOVE FROM 075-020
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2136
    zaterdag 17 november 2018 om 19:58
    @AnalistHeitinga: Als het alleen successuporters waren dan was de JC-Arena leeg geweest toch??
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 20:19
    mooi toch, maar wisten jullie ook dat er iedere thuiswedstrijd van FC Twente er 1 supporter van Texel naar de Groschveste afreist.... en meestal per trein vanaf Den Helder, trouwe fans om zuinig op te zijn...
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 20:20]
    Vind ik leuk
    windforce11 +2567
    zondag 18 november 2018 om 13:14
    En dan gaat er 1% naar stadion....Echte fans dus.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 15:55
    Gelul laten ze eerst maar is kijken hoeveel Mensen in Nederland voetbal liefhebbers zijn.
    Vind ik leuk
    Mcbc +108
    zondag 18 november 2018 om 21:43
    komt omdat frankrijk speciaal een man op hem gezet om hem aftestoppen dat is een compliment als een wereldploeg als frankrijk je speciaal moet laten dekken
    blijft een baasje die frenkie
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws