Blessure Schöne bij Deense elftal: 'Ik hoop dat het er een beetje cool uitziet'

    Blessure Schöne bij Deense elftal: 'Ik hoop dat het er een beetje cool uitziet'

    Gepubliceerd: zaterdag 17 november 2018 om 12:47za 17-11-2018 om 12:47

    Lasse Schöne moest zich vrijdagavond noodgedwongen laten vervangen bij het Deense elftal, dat het opnam tegen Wales in de UEFA Nations League. De Ajacied kreeg een elleboog en verliet het veld met een hoofdwond.

    Schöne werd vervangen en na de wedstrijd liep hij met een tulband om het bloeden te stoppen. "Ik hoop dat m'n oren nog zichtbaar zijn, zodat het er een beetje cool uitziet", zegt Schöne tegen het Deense DR. "Ik wilde graag verder spelen, maar ze besloten dat ik van het veld moest." Ernstig is de blessure van Schöne waarschijnlijk niet, waardoor Ajax zich geen zorgen lijkt te hoeven maken.

    Schöne is basisspeler bij Ajax en ook bij het Deense elftal krijgt hij het vertrouwen. "Het gebeurt niet vaak dat ik drie keer achter elkaar in de basis sta bij internationale wedstrijden. Er was ruimte omdat William Kvist er niet bij is. Ik denk dat ik de kans met beide handen heb aangegrepen. Het is niet moeilijk om in een team te komen dat zo goed draait."

    Plaats een reactie

    El Cazador +7293
    zaterdag 17 november 2018 om 12:50
    Jezus hierop zaten we niet te wachten, sterkte Lasse.
    Vind ik leuk
    Luiehond +2060
    zaterdag 17 november 2018 om 13:11
    Zo erg is dit toch niet!?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 12:58
    Wie was de dader?

    Vind ik leuk
    BarcAjax +9456
    zaterdag 17 november 2018 om 13:05
    Heel klote voor hem zelf natuurlijk. Gelukkig kunnen we het bij Ajax wel opvangen. Genoeg goede middenvelders.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 13:07
    Denk dat het wel mee valt. Die kan kan gewoon volgende week meedoen. Deense bikkel in alle opzichten!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 13:23
    Schone wordt echt onderschat, hij is toch zeer bepalend in de wedstrijden die hij speelt.

    Iets wat ik mooi vind is dat spelers die voormalig aanvaller waren nu in een defensieve rol staan opgesteld.
    (Schone heeft links en rechts buiten gespeeld en op het middenveld in een aanvallende rol)
    Het scorend vermogen hebben ze vaak nog wel, zo ben je als team niet afhankelijk van alleen je aanvallers.

    Virgil van Dijk heeft ook in de spits gestaan bij Groningen,
    Heeft zich als beperkte voetballer toch uitstekend ontwikkeld, naast zijn fysieke en verdedigende kwaliteiten.
    Mathijs de Ligt speelde in de jeugd soms op het middenveld.

    Het voetbal overleefd, jaren lang bang geweest dat het fysieke voetbal de overhand kreeg.
    Het Nederlands elftal heeft dit nogmaals bewezen door met fris en aanvallend voetbal voor de dag te komen.

    Schone zou ook een mooie rol kunnen krijgen in Oranje als voetballende middenvelder, (plek van de Roon) maar helaas is hij een Deen.
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    zaterdag 17 november 2018 om 13:27
    Wat een bijzonder stukje tekst.
    Vind ik leuk
    Pimman +6080
    zaterdag 17 november 2018 om 13:34
    Schöne wordt inderdaad vaak onderschat. Ik weet niet hoe vaak hij al door zoveel "kenners" is afgeschreven. Zelfs nu na al die jaren nog vaste basisspeler. Zal hij dan tóch beter zijn dan velen over hem denken?! Sowieso een échte prof met persoonlijkheid!
    Vind ik leuk
    jari11 +1086
    zaterdag 17 november 2018 om 14:34
    Word altijd gezegd dat we fysiek achter de feiten aanlopen(klopt). Maar op dit moment zit het wel goed met van Dijk, de Ligt, Dumphries en Memphis.
    Vind ik leuk
    Vak-T +799
    zaterdag 17 november 2018 om 14:58
    Het ziet er heel cool uit Lasse, al denk ik dat een kaboutermuts je beter staat......
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 15:52
    Shöne tuurlijk is het beste eraf maar wat een topper! Zo’n speler zou je bijna een contract voor het leven geven!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws