Alflen onder druk na 14 duels zonder zege: 'Het is lastig voor de fans'

    Alflen onder druk na 14 duels zonder zege: 'Het is lastig voor de fans'

    Gepubliceerd: zondag 18 november 2018 om 13:20zo 18-11-2018 om 13:20

    Helmond Sport heeft sinds dit weekend een negatief clubrecord te pakken. Na veertien duels is de Brabantse formatie uit de Keuken Kampioen Divisie er nog niet één keer in geslaagd om te winnen. Trainer Rob Alflen beseft dat de druk op zijn positie verder zal toenemen. 

    Zaterdagavond ging het voor eigen fans mis tegen RKC Waalwijk: 0-2. Veertien duels leverden zes remises en acht nederlagen op. Alflen weet dat het gaat rommelen. "Dat realiseer ik me, dat is duidelijk. Maar het heeft niet veel zin om daar mee bezig te gaan", zegt de oud-trainer van FC Utrecht tegen Omroep Brabant

    "Dat probeer ik ook niet. Het schiet wel door mijn hoofd. Maar wij moeten goed nabespreken en de ploeg klaarmaken voor de volgende wedstrijd, dat is het belangrijkste."

    Alflen ziet zijn elftal soms best aardig spelen. "Maar als je naar de ranglijst kijkt en je ziet na een aantal wedstrijden die nul staan, snap ik dat je je afvraagt: wat is dat voor ploeg? Het is ook heel lastig voor supporters, ik snap dat het met iedereen iets doet. Maar ik heb niet het kansloze gevoel wat de ranglijst doet vermoeden."

    Plaats een reactie

    TheArena. +1153
    zondag 18 november 2018 om 13:23
    Wat een kut trainer.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 13:27
    Dit is een echt van Bronckhorstje qua commentaar.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 13:27
    De Spurs bakken er weinig van dit seizoen.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6895
    zondag 18 november 2018 om 13:28
    Voor de sponsor is het interessanter om onderaan te staan. Krijg je tenminste nog wat aandacht. Degraderen uit de KKd kan toch niet.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5506
    zondag 18 november 2018 om 13:30
    Dat hij zelfs Jong Utrecht niet onder zich kan houden zegt wel wat over zijn kwaliteiten als trainer.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    maandag 19 november 2018 om 15:43
    wat dan dat hij utrechtsupporter is ?
    en nee alflen is geen goeie trainer maar dat is het materiaal ook niet zelfs v gaal kan daar niets van maken.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 15:44]
    Vind ik leuk
    FISH +252
    zondag 18 november 2018 om 13:31
    Robbie, doe Jackie (NEC) ff de hand schudden, het kan kaar zwut zijn, maar we hebben gewoon een Nagiva-ploeg.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 13:36
    Wordt tijd dat Robbie de hand doek in de ring gooit .
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3912
    zondag 18 november 2018 om 13:37
    Geen aandacht voor MVV tegen Roda? Leuk potje hoor
    Vind ik leuk
    Rodajc +15763
    zondag 18 november 2018 om 14:00
    Oneens.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2129
    zondag 18 november 2018 om 14:51
    Je bent zo goed als je materiaal.
    Meijers zou zeggen: "kut; wat heb ik toch een kut-ploeg; wat een kut-stad ook dat Helmond.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13783
    zondag 18 november 2018 om 15:24
    Die gaat de Kerst niet halen..
    Vind ik leuk