NEC'er foetert op vierde man: 'Als hij toch niets ziet, laat die dan lekker thuis'

    NEC'er foetert op vierde man: 'Als hij toch niets ziet, laat die dan lekker thuis'

    Gepubliceerd: maandag 19 november 2018 om 09:04ma 19-11-2018 om 09:04

    NEC verspeelde zondag vlak voor tijd twee punten tegen Sparta: 1-1. Volgens doelpuntenmaker Sven Braken had de gelijkmaker nooit mogen tellen. Na het puntenverlies staan de Nijmegenaren op een teleurstellende achtste plek in de Keuken Kampioen Divisie.

    "Iedereen kon toch zien dat er voor die goal een overtreding op Rens van Eijden wordt gemaakt?", aldus de spits na afloop tegenover De Gelderlander. "Ik snap zoiets niet in de arbitrage. Er is zelfs een vierde man aanwezig. Maar als je toch niets ziet, laat die dan lekker thuis. Dat daar geen communicatie met elkaar is, vind ik ongelofelijk. Maar dat levert nu wel een enorme kater op."

    "Wij moeten nu natuurlijk niet praten over het kampioenschap", vervolgt de aanvaller van NEC. "Ja, die druk is er wel. NEC moet promoveren." Hoewel het resultaat tegen Sparta niet honderd procent bevredigend was, maakte zijn ploeg wel een goede indruk, vond Braken. "Ik voel vooral de mokerslag van de late gelijkmaker. Dan nog: we geven wél een signaal af. Hoe pijnlijk het resultaat ook is, hiermee kunnen we vooruit."

    Plaats een reactie

    Eddy T67 +1907
    maandag 19 november 2018 om 09:08
    Ach gut, het ligt ook elke week aan de scheids. Van Eijden zelf protesteerde niet eens. Dat zal dus wel zijn meegevallen. Gewoon een duel waarin hij zich weer eens wat makkelijk liet wegzetten. Doet ie wel vaker.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 09:09]
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2986
    maandag 19 november 2018 om 11:09
    Ze komen nog goed weg, die blinde vergat een penalty te geven aan Duplan.
    Vind ik leuk
    NvC +5220
    maandag 19 november 2018 om 12:10
    En aan Braken.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 14:30
    en die handsbal dan bij een vrije trap in de 2e helft... of die drollenvanger van een keeper die in de eerste helft een spartaan onderuit schopt na een bal van alhaft... ga hier nou niet verkondigen dat nec genaaid is want dat zijn ze niet.
    Vind ik leuk
    NvC +5220
    maandag 19 november 2018 om 16:25
    En aan het duwtje van Veldwijk op van Eijden net voor de 1-1. Achahbar die anders door is op de keeper maar Auassar besloot even vast te houden (zou dan tweede geel zijn). Maar zo had Sparta ook een pingel moeten krijgen, had Dijkstra wel eerder geel mogen krijgen. Beide kanten zijn genaaid door Mulders. Wel jammer dat je je denigrerend moet uiten over de doelman bij het maken van je punt. Overigens zag ik nergens hands en is “onderuit schopt” wel erg sterk verwoord voor wat een pingel was maar ook weer geen schop onderuit.
    Vind ik leuk
    Kevindo +1562
    maandag 19 november 2018 om 09:14
    "Ik voel vooral de mokerslag van de late gelijkmaker. Dan nog: we geven wél een signaal af. Hoe pijnlijk het resultaat ook is, hiermee kunnen we vooruit."

    Als je een signaal wil afgeven, zorg dan dat je eens vijf wedstrijden op rij wint. Wat een slappe hap dat N.E.C dit jaar zeg,
    Vind ik leuk
    gerard.. +381
    maandag 19 november 2018 om 09:18
    Vrijdag weer 1 puntje uit Rkc
    Vind ik leuk
    Kevindo +1562
    maandag 19 november 2018 om 09:19
    Komt omdat de scheidsrechter te laat floot bij de aftrap, anders was het 1-2 geworden.
    Vind ik leuk
    Andre As +3180
    maandag 19 november 2018 om 09:19
    Het signaal is dus duidelijk. In de laatste minuten zijn daar punten te halen.
    Vind ik leuk
    NvC +5220
    maandag 19 november 2018 om 11:56
    Gezien hoe dramatisch het was bij de voorgaande wedstrijden kan je de strijd en passie van gisteren wel een signaal noemen. Het was duidelijk 100x beter dan de afgelopen wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Storm015 +277
    maandag 19 november 2018 om 09:29
    Braken..... dat is toch een ander woord voor overgeven. Van deze reactie moet ik ....... juist braken😜👍
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4941
    maandag 19 november 2018 om 11:57
    Jeetje, zo had ik het nog niet bedacht. Goede vondst dit, zo had ik het totaal niet bedacht. Maar nu ik er over nadenk, Braken en dan een koppeling maken met deze reactie is geniaal. Echt, goed gezien man.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 09:37
    Ze hadden het eerder af moeten maken, dit was zo'n beetje het zwakste Sparta van dit jaar. Dan moet je geen excuses gaan zoeken
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 09:48
    Was weer een rot weekend maasbert . Willen jullie trouwens wat zwarte zeilen van ons lenen?
    Vind ik leuk
    NvC +5220
    maandag 19 november 2018 om 11:57
    Nee die hebben jullie hard nodig, en wij willen geen neppe realiteit creeren.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2137
    maandag 19 november 2018 om 09:41
    NEC Supporters over hun team:
    "Als je er geen kut van kunt blijf dan lekker thuis".
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 09:48
    Niet zo negatief over ons aller NEC
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 10:07
    Ze hebben het daar ook niet makkelijk in Nijmegen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 10:08
    Ach wat een jankers. Sparta had zeker 2 strafschoppen moeten hebben. Daar hoor ik NEC ook niet over. Geven en nemen. Onderaan de streep sta je gelijk. 1-1 verdiende uitslag
    Vind ik leuk
    NvC +5220
    maandag 19 november 2018 om 12:00
    2! 😂 Haha ik vind het nog knap dat de shirt van Braken nog heel was eind vd wedstrijd.
    Vind ik leuk
    tremere +721
    maandag 19 november 2018 om 10:14
    Maar goed dat er in de KKD geen VAR is, anders hadden wij deze emotie moeten missen die nu al node wordt gemist in de Eredivisie -_-,
    Vind ik leuk
    Edenees80 +538
    maandag 19 november 2018 om 10:14
    "Maar als die dan toch niets ziet, laat die dan lekker thuis".
    Dat dachten de Nec supporters ook, maar net 8000 toeschouwers, haha.. En dan zie ik hier vaak reacties en commentaar voorbij komen over de bezoekersaantallen bij de grote buurman uit Arnhem.
    Vind ik leuk
    NvC +5220
    maandag 19 november 2018 om 12:09
    Ja die zijn ook dramatisch voor een club die zo’n hoge pet heeft van zichzelf. Grappig is dat NEC die doeken niet wilt, neppe illusies passen niet bij NEC denk ik zo.
    Vind ik leuk
    Napier +61
    maandag 19 november 2018 om 10:36
    Er gebeurde niets bij die goal van Sparta, dus niet zeuren over de scheidsrechter, want die was slecht, maar voor zowel Sparta als Nec. De overtreding op Duplan in het strafschopgebied bijvoorbeeld zag ook iedereen, behalve de arbitrage.
    Vind ik leuk
    Romarioo +245
    maandag 19 november 2018 om 10:42
    Idd laat hem dan maar thuis, ik snap niet dat een 4e man wel degelijk een overtreding ziet en dan niet mag ingrijpen via de scheidsrechter, ik vraag me af wat ze in de kleedkamer met elkaar bespreken, zou de 4e man zeggen het was wel degelijk een overtreding maar regels zijn regels of zo iets.
    Ik kan begrijpen dat je als speler en trainer door het lint kunt gaan, het aller grappigste vind ik in het voetbal is dat toeschouwers op de 3e ring zien dat het hands is of een overtreding en scheidsrechters die er 3 meter vanaf staan het niet zien, raar maar waar.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 11:33
    De scheidsrechter had totaal geen overwicht op de spelers. Liet zich 3 maal piepelen bij nep-blessures voor Sparta. Dat zielige gehink behalve als de bal in de buurt kwam was vreselijk, voetbal onwaardig Neymar gedrag.Ik vond die overtreding tegen Rens licht. NEC had gewoon voor de rust veilige marge moeten nemen en een verdiende overwinning in de wacht moeten slepen. Was wel een goede pot voetbal. Knap dat Sparta terugkwam, 70 minuten lang niets van gezien.
    Vind ik leuk
    Spartan +7024
    maandag 19 november 2018 om 11:48
    ??
    Sparta is 70% van de wedstrijd de bovenliggende partij geweest.
    Vind ik leuk
    NvC +5220
    maandag 19 november 2018 om 13:54
    Hooguit 50%. Eerste helft heb ik Sparta amper zien aanvallen of domineren. Alleen die ene kans van Veldwijk tegen Zelenika aan. Tweede helft begon het gelijkwaardig en vanaf ongeveer minuut 60 ging Sparta pas beter spelen en kreeg het enkele kansjes. Alleen die van Alhaft (zoiets) een op een met de keeper was een 100% kans.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 12:45
    Als je van een half b team nog niet kan overtuigen laat staan winnen doe je iets niet goed want Sparta miste natuurlijk wel een handje vol basisspelers en niet de minste
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 14:25
    Hoppa net goed kut nek
    Vind ik leuk
    NvC +5220
    maandag 19 november 2018 om 19:24
    Klein kind.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 15:45
    Van Bommel zeurt niet over de 4de man; hij palmt hem gewoon in.
    Vind ik leuk
    maandag 26 november 2018 om 18:21
    Dus als je een andere mening hebt wordt je er meteen uit gegooid, hoewel ik geen voor stander ben van Jansen, is het heel vreemd als je een andere mening hebt dat uit de selectie gezet word, dit zijn ingrepen uit nood, nog een paar weken en de Gier is weg.....
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws