'Barça-exit Vermaelen na 44 duels in vier jaar: terugkeer naar Engeland lonkt'

    'Barça-exit Vermaelen na 44 duels in vier jaar: terugkeer naar Engeland lonkt'

    Gepubliceerd: maandag 19 november 2018 om 12:51ma 19-11-2018 om 12:51

    Een terugkeer naar de Premier League lonkt voor Thomas Vermaelen. Mundo Deportivo weet dat Watford en Southampton een poging gaan wagen om de Belgische routinier in te lijven. Het contract van Vermaelen (33) bij FC Barcelona loopt in juni af. 

    De kans dat Barça de verbintenis van de international verlengt, acht Mundo Deportivo zeer gering. Sinds zijn transfer van Arsenal naar Spanje kampt Vermaelen voortdurend met blessureproblemen. In vier jaar tijd kwam de voormalig Ajacied tot slechts 44 officiële duels (!) in dienst van de Catalaanse grootmacht. In het seizoen 2016/17 werd Vermaelen verhuurd aan AS Roma. Ook daar kreeg hij te maken met blessures. 

    Barça beschikt met Gerard Pique, Samuel Umtiti en Clement Lenglet over drie verdedigers die hoger in de pikorde staan dan Vermaelen. Daarnaast wil de regerend kampioen in de zomer sowieso een extra speler aantrekken voor de laatste linie. Voor Vermaelen lijkt het einde verhaal in Camp Nou.

    Mogelijk kan de Belg zijn loopbaan voortzetten in Engeland. Watford en Southampton zouden reeds contact hebben gelegd met het management van Vermaelen. 

    Plaats een reactie

    peesjeevee +2148
    maandag 19 november 2018 om 12:55

    Altijd lekker een gratis speler.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 12:57
    Nog lekkerder, een speler voor 1 euro halen en daar 50 miljoen + aan verdienen..
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 13:09
    Of voor 2,6 halen en verkopen voor 35.
    Wel meegenomen dat 10% ook weer naar Leverkussen ging, alsnog 31,5 miljoen winst gemaakt. 😌
    Vind ik leuk
    Fussball +160
    maandag 19 november 2018 om 12:59
    Tenzij je je scheel betaalt aan salaris en hij altijd geblesseerd is.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 13:00]
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3540
    maandag 19 november 2018 om 14:26
    Dan betaalt de verzekering...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33563
    maandag 19 november 2018 om 12:56
    Waarom zou je hem halen? Hij kan bijna nooit meedoen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 12:58
    Ze hebben er geld genoeg in Engeland, die geven 2-3 miljoen salaris en als het niks wordt dan denken ze ach we hebben het geprobeerd en gaan lachend door!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33563
    maandag 19 november 2018 om 13:15
    Ja, maar doe dat dan bij iemand die wel mee kan doen.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    maandag 19 november 2018 om 13:19
    Ja, dat doe je met een spelers die 1 keer lange tijd geblesseerd is geweest, zo'n gok.

    Nou is Vermaelen eigenlijk ook pas 1x lang geblesseerd geweest. Duurt alleen al 8 jaar.
    Vind ik leuk
    Freddy M. +1088
    maandag 19 november 2018 om 16:18
    Idd ff zitten zoeken maar heeft in de afgelopen 8 jaar maar 3 volledige seizoenen gedraait bij Arsenal de rest geblesseerd.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    dinsdag 20 november 2018 om 08:51
    Ja...en gewoon eigenwijs op je 33ste nog niet willen stoppen.
    Er zijn er voor mindere oplichting gevangen gezet :D
    Vind ik leuk
    Freddy M. +1088
    dinsdag 20 november 2018 om 16:04
    👍🏻
    Vind ik leuk
    Ballotelli +3594
    maandag 19 november 2018 om 12:58
    Iets voor AJAX?
    Vind ik leuk
    thierryer +1797
    maandag 19 november 2018 om 13:02
    Nee joh dat is de man van glas!
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2294
    maandag 19 november 2018 om 17:21
    Der is er maar eentje van Glas en dat was Robben.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 15:42
    Iets voor Ajax??
    Ben je gek of zo
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 13:00
    Zou ik eerder voor Watford gaan. Sportief toch de betere van de 2
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 13:00
    Iets voor FC Groningen?
    Vind ik leuk
    Dionisius +39
    maandag 19 november 2018 om 13:04
    Als ik hem was zou ik niet naar Engeland gaan. Over het algemeen veel wedstrijden en dat is nou net wat Thomas niet meer aankan...

    Met zijn ervaring kan hij voor Ajax misschien nog wel wat betekenen en daarna lekker jeugdtrainer worden. Bovendien zien we z'n vrouw dan ook nog eens op de tribune, toch mooi meegenomen.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19346
    maandag 19 november 2018 om 13:24
    Misschien kan hij iets betekenen op trainingen, maar toch niet in het eerste?
    Is al over de 30 en de laatste 15 jaar alleen maar geblesseerd.
    Vind ik leuk
    Dionisius +39
    maandag 19 november 2018 om 13:40
    Daar doel ik dan ook met name op. Ervaring heeft hij genoeg natuurlijk, dus als hij dat over zou kunnen brengen op die jonge jongens. Maar er hoeven geen wonderen van hem verwacht te worden. Al denk ik wel, als hij fit zou zijn (wat hij nooit is), het een meer dan prima verdediger is, zeker voor de eredivisie.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19346
    maandag 19 november 2018 om 13:53
    Ervaring heeft hij zeker genoeg en is/was zeker een prima verdediger, maar echt fit (om in de top te spelen) gaat hij denk ik niet meer worden.
    Vind ik leuk
    DrDeef +2208
    maandag 19 november 2018 om 13:06
    Voor zijn transfer was t al een brekebeen. Volslagen gestoorde aankoop.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34615
    maandag 19 november 2018 om 13:06
    Moet je toch niet meer aan willen beginnen...

    Geldverspilling.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 13:06
    Dat zou een vrij beroerde move zijn als hij in zijn nadagen nog een beetje aan het voetballen wil komen, zouden clubs uit de PL ook niet meer aan moeten beginnen, wel zonde van een op zich geen onaardige speler.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19346
    maandag 19 november 2018 om 13:29
    Zo'n niveau kan hij volgens mij ook niet meer aan, misschien iets voor Al Gharafa, kan hij samen met Sneijder nog even op 'niveau' voetballen en zijn bankrekening spekken.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 13:09
    Met zoveel blessureleed achter de rug, lijkt me Engeland niet de meest ideale omgeving voor de laatste paar jaar van je loopbaan. Misschien nog even een jaartje of twee in een minder fysiek intensieve omgeving aan de slag.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17461
    maandag 19 november 2018 om 13:13
    Vorig seizoen 6 verschillende blessures gehad, dan moet je misschien maar gewoon stoppen.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7619
    maandag 19 november 2018 om 13:20
    Lekker naar Southampton laten gaan, salaris huishouding op schonen en de twee nieuwe El Salvador's binnen halen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 13:34
    Vermaelen is een speler, mits fit, een hele goede verdediger. Zonde hoe zijn blessureleed hem zovaak aan de kant heeft gehouden, want hij is een geweldige verdediger. Zo een type als je hem zie je zelden. Iemand die altijd hard in komt, slidings durft te zetten en nog ook eens tactisch goed is ingesteld. Zijn buitenspelvallen werken altijd geweldig. Vorig jaar stond hij er voor ons toen Umtiti 2 maanden geblesseerd was en hij presteerde toen fantastisch. Zelfs tijdens de classico was die van grote waarde. Ik hoop voor een goed einde voor hem. Hij zou bij Ajax nog een enorme waarde kunnen hebben en misschien wilt die daar wel afsluiten
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2602
    maandag 19 november 2018 om 13:44
    Die heeft lekker zitten cashen
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 14:41
    Ik zou er niet meer aan beginnen. Blijkt geen lichaam voor topsport te hebben.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 16:44
    Zou hem graag terug zien bij Ajax als die niet zo blessure gevoelig zou zijn. Zo zonde want fit is het een geweldige verdediger
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 16:59
    Lekker terug gaan naar België ofzo, kan nog wel mee bij club Brugge ofzo.

    En betreft zijn salaris, je zou toch denken dat hij wel goed zit financieel gezien dus waarom voor het geld gaan als je nog 2 jaar als aanvoeder in de Belgische competitie kan ballen?..
    Vind ik leuk
    torinofc +515
    maandag 19 november 2018 om 17:24
    Waarom willen clubs nog deze breekebeen
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 18:40
    Goeie speler als ie fit is. Helaas is tie te vaak geblesseerd daar is R9bben niks bij
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 20:08
    Terug naar Ajax.
    Vind ik leuk
    Marco S +6042
    maandag 19 november 2018 om 20:44
    Thomas kom maar naar Amsterdam, speel je elk jaar om de prijzen. Het zat de laatste jaren wat tegen maar we halen op korte termijn de vierde ster..
    Vind ik leuk
    Linders +11