VP-community: 'Koeman doet het fantastisch, De Roon is echt een vondst'

    VP-community: 'Koeman doet het fantastisch, De Roon is echt een vondst'

    Gepubliceerd: maandag 19 november 2018 om 13:20ma 19-11-2018 om 13:20

    Het Nederlands elftal was vrijdagavond met 2-0 te sterk voor regerend wereldkampioen Frankrijk. Na afloop van deze prachtige overwinning kreeg de VP-community de kans om een plekje te verdienen in de wekelijkse podcast van De Derde Helft.

    De vragen van deze week waren: hoe groot is het aandeel van Ronald Koeman in het succes van Oranje en is dit Nederlands elftal in staat de Nations League te winnen? Het leverde heel veel reacties op en de leukste, beste en interessantste reacties werden uitgelicht in De Derde Helft, die sinds maandagochtend vroeg weer in de podcast-stores staat.

    Na de overwinning op Frankrijk heeft Roger Otten de smaak in ieder geval goed te pakken. 'We gaan met speels gemak wereldkampioen worden. Ik verwacht het volgende WK een historische zege en totaalvoetbal als in 74. Brazilië, Frankrijk, Duitsland etc. gaan aankomend WK met 4 a 5-0 opgerold worden. Eindelijk!', schrijft hij.

    De bezoekers van VoetbalPrimeur lijken het erover eens dat Koeman goed werk verricht bij Oranje. Nulzeventâgh prijst vooral het opstellen van Marten de Roon. 'Koeman doet het fantastisch! De Roon is echt een vondst bijvoorbeeld. Type 'stofzuiger' zoals we die vroeger ook hadden met Wouters, Van de Kerkhof, Van Tiggelen etc.' Toch plaatst Roeptoeter een kanttekening. 'Zoals altijd is de trainer afhankelijk van het spelers materiaal. Dat is het geluk wat Koeman heeft en Advocaat bijvoorbeeld niet.'

    ReneAjax sluit af met een interessante theorie over de bondscoach. 'Ronald Koeman heeft de ideale achtergrond. Hij heeft voor Feyenoord, Ajax en PSV gespeeld en kan objectief spelers selecteren.'

    Check de Derde Helft op Apple Podcast
    Check de Derde Helft op Spotify
    Check de Derde Helft op SoundCloud

    De afleveringen zijn op alle podcastplatformen te horen!

    In De Derde Helft-podcast is de basisopstelling bekend: de onwetende presentator Titus, de voetbalencyclopedie Koen 'Snijboon', de iets te langdradige Tim en diens humorloze broer Gijs. Samen behandelen ze in 45 minuten op eigen wijze de Eredivisie: met snelle rubriekjes, slappe grappen en krankzinnige feiten maken ze je warm voor de romantiek van de vaderlandse voetbalcompetitie. Luister nu de nieuwste aflevering!

    Poll

    Zijn de betere prestaties van Oranje te danken aan Koeman?

    (415 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 19 november 2018 om 13:24
    Poll: tuurlijk is het te danken aan de trainer, het is een wisselwerking. We hebben nu veel jong en oud talent rondlopen en dat gaat prima samen met een strenge, maar ervaren coach
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    maandag 19 november 2018 om 13:29


    Kijk.
    Hiddink\Blind hebben minimaal 2 jaar lang de beschikking gehad over de spelers (- Kuyt die ze rap bij het oud vuil zetten) die op het WK2014 3de werden en wisten daarmee niet eens 3de te worden in ene groep met Tsjechie, Turkije, ijsland, Letland en Klootzakkenstan.

    Koeman doet het nu goed omdat Koeman goed is.
    Hiddink\Blind deden het slecht omdat het beide koekenbakkers zijn (het is maandag, ik hou het nog even netjes)
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 13:29]
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 13:39
    Hiddink is echt geen koekenbakker, Blind overduidelijk wel maar goed niks aan te doen..
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    maandag 19 november 2018 om 13:42
    Hiddink is een koekenbakker.

    Enige waar hij echt beter heeft gepresteerd dan verwacht mocht worden was met Zuid Korea. Maar die had ie dan ook 2 jaar full time iedere dag bij zich, zoals op een club en had een aantal schandalige scheidsrechterlijke beslissingen in zijn voordeel.
    Laatste echte succes van hem is 30 jaar geleden
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 13:55
    Beter gepresteerd dan verwacht.. ook waar verwacht wordt moet er gepresteerd worden heeft overal prijzen gewonnen, zelfs al heb je het beste team (vaak in de tijd van PSV), moet je het wel nog maar even doen..
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    maandag 19 november 2018 om 14:02
    Overal prijzen gewonnen?

    Zijn prijzen
    https://i.gyazo.com/03d0a90073caaa8efedc0c8de211a364.png

    Zijn "overal"
    https://i.gyazo.com/8331cabdf6e0569f329a10505dcd42bd.png

    Misschien dat ie een paar architectuurprijzen heeft gewonnen voor al die scholen en ziekenhuizen die hij overal bouwt, maar voetbalprijzen valt nogal mee hoor.
    Zodra hij buiten Nederland komt is de prijzen oogst tamelijk schaars.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 14:12
    Hij heeft bijna altijd goed gepresteerd dan.. nu blij? ;-)
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    maandag 19 november 2018 om 14:24
    Nee. ;)
    't Is een koekenbakker die bij een aantal (op dat moment dat hij er was) geweldige clubs heeft gewerkt en 1 lullig FA cupje heeft gewonnen.
    En voor de rest heeft ie vooral oprotpremies gewonnen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 14:44
    Koeken bakken is een vak apart hoor!
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    maandag 19 november 2018 om 14:49
    Hij bakt geen geweldige koekjes.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 15:36
    Ach, je weet nooit hoe een koe een haas vangt.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2783
    maandag 19 november 2018 om 13:48
    Hiddink is/was een toptrainer en heeft veel bereikt als trainer. En Blind heeft totaal geen eigenschappen van een goede trainer. Is een keer trainer geweest bij Ajax en ook weg gestuurd ivm slechte resultaten en veldspel was dramatisch slecht. En ja het NL is recent en daar maakt hij ook de verkeerde keuzes en is totaal ongeschikt voor het trainerschap. En dat vond Cruijf ook nog toen hij leefde!
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 16:07
    Hiddink is absoluut geen koekenbakker! Heeft het daarna nog goed gedaan bij Chelsea. Er was ook iets met Hiddink alleen wilde niet vertellen wat.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7293
    maandag 19 november 2018 om 13:30
    Het is de nationale week veren in je eigen reet stoppen!!!
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 13:38
    Wacht maar totdat we opeens verliezen vanavond!
    Dan gaat er iets anders in.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19146
    maandag 19 november 2018 om 13:33
    Koning Willem Alexander moet eigenlijk gewoon aftreden, lang leve Koning Koeman!
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1112
    maandag 19 november 2018 om 14:15
    Doe maar niet dan heeft hij geen tijd meer voor het Nederlands elftal, en het lijkt net weer de goeie kant op te gaan
    Vind ik leuk
    Itsese +5172
    maandag 19 november 2018 om 13:56
    Absoluut niet, Koeman is een goede coach voor dit team, Netzoals Bert was voor zijn team en Louis was voor zijn team. Je hebt spelers tot beschikking en die moeten het ook maar even doen he, de oude garde is weg, het nieuwe neemt het over, nu moet het, over 6 jaar komen we weer in een dip en dan moet de volgende generatie het weer overnemen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 14:34
    Voetbal is verrekte leuk maar o zo betrekkelijk als ik dat bericht lees over die arme mevrouw van 85 jaar die verrot is geschopt door zo’n vreselijke lafaard ,het arme mens zat godverdomme om haar mama te roepen,ja ik weet dat dit een voetbalsite is maar moest het ff kwijt.
    Als ik zeg dat als ze die lafaard te pakken krijgen ze wat mij betreft hem ter plekke een kogel door zijn rotkop mogen jensen,
    BEN IK DAN “NORMAAL”?
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 14:44
    Spelers zitten ook totaal in een andere situatie bij hun clubs als een 2 jaar geleden, Van Dijk, Depay, De Ligt, De Jong en Wijnaldum staan nu op en konden dat 2 jaar geleden niet en die wie het moesten doen vielen tegen of helemaal weg.

    Daarom is het ook een combinatie van Koeman die ze perfect laat presteren maar ook dat de spelers die het moeten doen ook nu waarmaken zowel bij club als bij Oranje.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6832
    maandag 19 november 2018 om 14:58
    Wat fijn dat mijn expertise weer gebruikt is in de uitzending.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5125
    maandag 19 november 2018 om 15:16
    Zie je wel, je kan ook nuttige dingen zeggen als jij je PSV haat opzij zet.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6832
    maandag 19 november 2018 om 15:23
    Ik haat PSV helemaal niet. Ik vind ze het verkeerde voorbeeld voor hoe het Nederlandse voetbal moet zijn. En dat laat ik duidelijk weten.
    Ik ben heus wel positief over PSV al ze dat verdienen. Niet vaak, maar ik doe het wel.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 15:22
    Moment of game 12:30 "een echte kenner" 😎🤓
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1870
    maandag 19 november 2018 om 16:27
    Wat zijn dit voor onzinnige en extreem oninteressante topics???

    Als ik wil weten wat het overwegend kleuter publiek hier van een paar open deuren vindt, ga ik de comments wel lezen, te slecht gewoon!!
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 16:27]
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 17:11
    De juiste man op de juiste plaats .
    Hij voelt het perfect aan met die jongens .
    Zeker een verdienste van Koeman .
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 17:54
    Koeman is een liefhebber. Heeft jaren in het buitenland gezeten en weet precies hoe er gevoetbald moet worden zonder zich te houden aan de zogenaamde "Hollandse voetbalschool". Daarbij maakt hij gebruik van technische voetballers, terwijl de rest in dienst voetbalt. Ik vind alleen Blind nog steeds niet passen in deze groep.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 17:56]
    Vind ik leuk
    Just Nuts +281
    maandag 19 november 2018 om 18:24
    Hiddink en Blind bleven in Strootman vertouwen houden terwijl die keer op keer balverlies leed dus wat dat betreft is de Rhoon een goede omzetting
    Vind ik leuk
    donderdag 22 november 2018 om 22:52
    2x verliezen en Koeman is zo'n beetje de grootste mongool sinds het begin jaartelling Niets zo veranderlijk als de voetballerij.

    Ik heb Koeman altijd wel hoog zitten net as ls een type Rijkaard. Dat zijn trainers met niet alleen visie maar ook gevoel ik heb daar meer mee dan bijvoorbeeld van Gaal of Mourinho.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws