166 minuten op de teller: Het is zoals is het is, wat moet ik doen?

    166 minuten op de teller: "Het is zoals is het is, wat moet ik doen?"

    Gepubliceerd: maandag 19 november 2018 om 23:58ma 19-11-2018 om 23:58

    Kenny Tete stond na afloop van Duitsland-Nederland breed glimlachend de pers te woord. De rechtsback had in Gelsenkirchen een moeizame wedstrijd achter de rug, maar zag zijn team uiteindelijk een 'Duitse' comeback maken tegen Die Mannschaft.

    "Het was een zware wedstrijd, we waren echt aan het vechten", concludeert Tete in gesprek met Voetbal Inside. "We kwamen er niet doorheen en we kwamen niet in ons spel. Dat deden ze erg goed." Vijf minuten voor tijd was daar opeens de aansluitingstreffer van Quincy Promes. "We hebben alles omgegooid en toen was het pompen en hopen dat hij goed valt."

    Tete geniet extra van zijn speeltijd in Oranje, aangezien hij bij zijn club Olympique Lyon nauwelijks aan de bak komt: 166 minuten verspreid over twee wedstrijden staan er dit seizoen op zijn teller. "Het is zoals is het is, wat moet ik doen? Weggaan? Nee, daar ben ik niet mee bezig. Ik probeer er het beste van te maken en ik wil vanaf hier de weg omhoog weer vinden."

    Plaats een reactie

    Pietje2015 +15333
    dinsdag 20 november 2018 om 00:01
    Goede instelling Kenny.
    Je rivaal had het verdedigend echt niet beter gedaan.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3393
    dinsdag 20 november 2018 om 00:03
    Nou wedstrijdritme en vertrouwen zijn belangrijk, hij zou moeten spelen om exht te concurreren maar de vraag is waar
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15333
    dinsdag 20 november 2018 om 00:06
    Hij had niet zo eigenwijs moeten zijn en bij Ajax moeten blijven.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 00:14
    Hoe kun je dat nu zeggen, als je kijkt hoe Denzel vrijdag speelde en Kenny vandaag.. Hij viel hopeloos door de mand! Hoeft de volgende keer niet terug te komen lijkt me
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15333
    dinsdag 20 november 2018 om 00:17
    Kom op man, dit is toch een compleet andere wedstrijd.
    dumfries heeft amper deel kunnen nemen aan de verdediging tegen Frankrijk. Hij was alleen maar aan het aanvallen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 00:19
    Aldus de objectieve Pietje2015
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 00:38
    Aldus de #ikkijkalleenmetpsvoogkleppen en nickname van een ongehoorde prutser uit 🥚hoven 😎
    Vind ik leuk
    Castromann +7856
    dinsdag 20 november 2018 om 01:50
    Whahaha als je tete boven dumfries kiest....dan kan je niet serieus genomen worden.
    Waarschijnlijk als Dumfries voor ajax had gespeeld ...had je nu Dumfries de hemel in geprezen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 05:13
    "De aanval is de beste verdediging" - Frenkie
    Vind ik leuk
    Echt? +3860
    dinsdag 20 november 2018 om 07:09
    Frenkie maakt zich schuldig aan plagiaat
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 00:15
    Ik geloof niet dat Dumfries het slechter had gedaan, eerlijk gezegd denk ik dat Dumfries het een stuk beter had gedaan vanavond, dat is ook niet echt moeilijk aangezien Tete heel slecht was vanavond.
    Vind ik leuk
    Always PSV +12504
    dinsdag 20 november 2018 om 00:32
    Verdedigend niet beter, huh. Veel slechter kan toch niet.
    Vind ik leuk
    Mr bien +3784
    dinsdag 20 november 2018 om 06:48
    Kan mij een wedstrijd tegen Tottenham herinneren waar die totaal werd weg gespeeld door Son.
    Vind ik leuk
    Always PSV +12504
    dinsdag 20 november 2018 om 06:56
    Weggespeeld Niet, Had Het Erg Lastig .
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6128
    dinsdag 20 november 2018 om 00:33
    Nou ik denk het wel. Tig keer heb ik Tete aan de verkeerde zijde zien verdedigen en liet vaak zijn man lopen. 1 van de reden waarom Bosz geen vertrouwen in hem had.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 04:24
    Zijn rivaal heeft een betere versnelling in de benen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 04:28
    Nou die had het zeker wel beter gedaan, tete komt gewoon ritme tekort. Werd aan alle kanten weggelopen,nog lang niet klaar voor het nederlands elftal.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 04:29]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 09:23
    Je rivaal? Ploeggenoot is het toch bij NL?

    Maar goed bijna iedereen heeft wel gezien dat Tête gewoon slecht is. Dat hij al een kans kreeg is al ongelooflijk maar als je deze dan krijgt dan kun je iedereen zijn/haar ongelijk geven door alles te geven....

    man man man Dumfries geeft in 5 minuten meer power dan deze Tête.
    Nooit meer selecteren.

    en off topic....Cillissen was ook niet goed...dus de discussie dat hij veel beter is dan Zoet kan ook van tafel.
    Ze zijn gelijkwaardig, waarbij ik zelf dan nog steeds vind dat de keeper die wekelijks speelt de nummer 1 zou moeten zijn.

    Benieuwd wat Sjakie nog te zeggen heeft over zijn "diepvries" grapje. "Diepvries" is de beste back van NL.

    Maar Sjaak zal Tete ook wel veel beter vinden.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 09:26]
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3393
    dinsdag 20 november 2018 om 00:01
    Die komt nergens meer voor dit salaris onder contract.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5496
    dinsdag 20 november 2018 om 00:08
    Kan begrijpen dat hij voor het geld blijft bij Olympique Lyon, maar zolang hij geen wedstrijdritme op doet, hoeft hij zich mijn inziens ook niet te melden voor Oranje.
    Vind ik leuk
    SanKev +849
    dinsdag 20 november 2018 om 00:09
    Ik heb hem toch een tijd een goede speler gevonden, hoop dat hij weer opkrabbelt. We gaan het zien
    Vind ik leuk
    JoeyC +2865
    dinsdag 20 november 2018 om 00:17
    Slechtste man van het veld vanavond. Kan hij op zich ook niet veel aan doen. Bank- en tribunezitter bij zijn club en dus geen wedstrijdritme. Onbegrijpelijk dat hij toch wordt opgeroepen. Zelfde geldt voor Cillessen. Zag er bij beide tegendoelpunten niet goed uit.
    Vind ik leuk
    Patje41 +913
    dinsdag 20 november 2018 om 01:17
    Veel beter als zoet hoor! Het eerste doelpunt zat mooi in de hoek, tweede werd vam richting veranderd dus kon hij niets aan doen. Als jouw cluppie geen druk had uitgeoefend om dumfries en bergwijn te sparen,.....
    Vind ik leuk
    JoeyC +2865
    dinsdag 20 november 2018 om 19:35
    Heb jij daar bewijs van?
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 00:27
    Die weg omhoog voor Tete, houdt zich goed verborgen voor hem. Nog maar ff verder zoeken.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2783
    dinsdag 20 november 2018 om 00:27
    Wat was die Tete slecht zeg! Totaal niet geschikt voor NL
    Vind ik leuk
    Jay5713 +3120
    dinsdag 20 november 2018 om 00:29
    Tete is met wedstrijdritme zeker een Oranje-klant (afgezien van basis of niet) maar hij moet echt meer minuten gaan maken. In bloedvorm en met ritme had hij de 1 op 1 sprint met Werner ruimschoots gewonnen of gecorrigeerd met een tackle. Nu bleef hij er een beetje naast hobbelen
    Vind ik leuk
    mazu +2758
    dinsdag 20 november 2018 om 07:11
    In bloedvorm en met ritme......tuurlijk, hij traint ook niet zeker. Als iets niet met vorm te maken heeft is het een sprint trekken. Hij speelde erg matig, en is blijkbaar niet zo snel. Dat is de reden dat hij niet speelt bij Lyon. Voorlopig niet meer oproepen tot hij een goede club heeft gevonden waar hij gaat spelen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 07:11]
    Vind ik leuk
    Sanders +4136
    dinsdag 20 november 2018 om 00:37
    Wat moet je doen? Misschien keihard werken? 🤔
    Vind ik leuk
    El Cazador +7293
    dinsdag 20 november 2018 om 00:43
    Jezus, wat vond ik Tete uber slecht. Het bewijst mij dat die terecht op de tribune zit in Lyon. We hebben inmiddels een betere op de rachterflank staan!!
    Vind ik leuk
    Patje41 +913
    dinsdag 20 november 2018 om 01:13
    Kom maar snel terug naar ajax!
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4204
    dinsdag 20 november 2018 om 07:27
    Daar is hij ook niet goed genoeg voor.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 07:27]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 01:27
    Stop met voetbal Tete
    Het leek helemaal nergens op!
    En dat zeg ik als Ajacied.
    Ik begrijp Koeman ook niet in deze kwestie.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 01:29]
    Vind ik leuk
    Andre As +3077
    dinsdag 20 november 2018 om 05:08
    Mooi om te lezen. Al die reacties over hoe geweldig het allemaal was tegen de Fransen en hoe slecht tegen de Duitsers.

    Die Fransen deden er echt geen zak aan. Dan kan het Nederlands elftal inderdaad geweldig voetballen. Technisch en tacktisch begaafde spelers.

    Duitsland speelde met een andere intentie. Zij waren recent afgedroogd door Nederland. Dat wilden zij niet nog een keer. Die gingen het eerste uur vol voor resultaat. Dat liet wat mancos bij Oranje zien.

    Dat Oranje op het laatst een gelijkspel binnen wist te slepen, was meer geluk dan wijsheid. Misschien was een nederlaag met het oog op de toekomst beter geweest. Het elftal is zeker niet zo sterk als menigeen na Frankrijk dacht. Een nederlaag had mogelijk voor realisme gezorgd.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 05:12]
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4204
    dinsdag 20 november 2018 om 07:31
    Dusssss,

    Als nederland wint ligt het aan de tegenstander? Maar als ze verliezen zijn ze bagger?

    Wat een gelul in de ruimte zeg!!
    Frankrijk speelde zoals ze het altijd doen. Afwachten en hopen om in de omschakeling toe te slaan. Alleen speelde nederland gewoon goed en maakte weinig fouten. Waardoor frankrijk zijn spel niet kon spelen. Of dacht jij dat ze de poule niet wilden winnen??
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5952
    dinsdag 20 november 2018 om 07:38
    Maar NL speelt nu wel nog 2 potjes in juni op het hoogste niveau waar wat op het spel staat...
    Die ervaring is ook heel belangrijk.
    En zo slecht was het nou ook weer niet tegen Duitsland, net zoals het niet zo goed was de vorige wedstrijd tegen Duitsland.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 06:12
    Begin steeds meer te begrijpen waarom Bosz destijds voor Veltman koos. Hij is aan de bal wel erg matig iets wat niet kan als rechtsback
    Vind ik leuk