Mertens blikt terug op horrormoment met Nesu: 'Ze mogen mij direct een pil geven'

    Mertens blikt terug op horrormoment met Nesu: 'Ze mogen mij direct een pil geven'

    Gepubliceerd: dinsdag 20 november 2018 om 10:52di 20-11-2018 om 10:52

    Dries Mertens denkt nog regelmatig aan Mihai Nesu, zijn voormalig teamgenoot bij FC Utrecht. In mei 2011 ging het tijdens een training van de Domstedelingen gruwelijk mis voor Nesu. De Roemeen brak door een ongelukkige botsing een nekwervel. Sindsdien zit hij in een rolstoel. 

    "Je hoeft niet achterom te kijken en te denken: wat als? Je moet het moment pakken en ervan genieten. Zo sta ik in het leven, en dat heb ik van Mihai Nesu. Hij heeft zijn leven in een flits tot stilstand zien komen. Stel dat het mij overkomt, ze mogen me direct een pilletje geven. Dan is het genoeg geweest, klaar", vertelt Mertens in een groot interview met HUMO. 

    "Maar hij heeft gevochten, ook al belandde hij in een rolstoel en kon hij eerst niet eens meer zelfstandig eten. Hij richtte de Mihai Nesu Foundation op en helpt nu kinderen die hetzelfde hebben meegemaakt. Als je mij vraagt of hij de gelukkigste persoon ter wereld is, dan zeg ik volmondig: ja!"

    "Hij woont inmiddels weer in Roemenië, bij zijn familie. Daar ben ik hem vorig jaar gaan opzoeken. We zijn iets gaan eten, ik ben blijven slapen en we hebben samen zijn centrum bezocht. Hij glom van trots, ik was zó fier op hem!"

    Plaats een reactie

    peesjeevee +1811
    dinsdag 20 november 2018 om 10:58
    Dit gun je geen mens.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 11:00]
    Vind ik leuk
    Echt? +3859
    dinsdag 20 november 2018 om 11:10
    🙈 Dat zinnetje heb ik al zo vaak gezien, wat zegt dat nu, dat is toch volkomen duidelijk.
    Vind ik leuk
    Molletje +474
    dinsdag 20 november 2018 om 11:54
    dus jij bent iemand die nooit "open deuren intrapt", "clichés uitspreekt" en "vraagt naar de bekende weg?"

    Wat peesjeevee zegt is iets wat inderdaad vaak gezegd wordt, maar omdat het iets vanzelfsprekend is voor de meeste, is het even goed niet verkeerd om dat te zeggen?

    Het zegt meer over jou dat je je er blijkbaar aan stoort, dan over peesjeevee.
    Vind ik leuk
    Echt? +3859
    dinsdag 20 november 2018 om 19:57
    Wil je een open deur molletje? Kun jij met al je dommigheid niet beter onder de grond blijven?
    Vind ik leuk
    Molletje +474
    dinsdag 20 november 2018 om 20:30
    Nou ik wil wel een open deur... misschien dat je dan wel een volwassen reactie kan plaatsen ipv zo zuur te reageren. Ben benieuwd...
    Vind ik leuk
    Echt? +3859
    dinsdag 20 november 2018 om 21:06
    🙈
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    dinsdag 20 november 2018 om 10:59
    Nesu is een super hero!


    Diep en diep respect voor z'n wilskracht.
    Vind ik leuk
    peesjeevee +1811
    dinsdag 20 november 2018 om 11:04
    Ook mooi dat Mertens niet zomaar iets vergeet, en dat het een goede vriend is. Om 6 jaar later je oud teamgenoot op te zoeken, dat verdiend ook wel respect.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    dinsdag 20 november 2018 om 11:10
    Ik vind dat niet meer dan normaal als het je kameraad is.
    Vind ik leuk
    peesjeevee +1811
    dinsdag 20 november 2018 om 11:12
    Dat vind ik ook maar ik weet zeker dat de meerderheid van het team destijds, niet op bezoek is gekomen de afgelopen jaren.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    dinsdag 20 november 2018 om 11:13
    Dat zijn geen echte kameraden.
    Vind ik leuk
    RenW +524
    dinsdag 20 november 2018 om 11:35
    Weet je dat zeker?
    Vind ik leuk
    yuuup +9855
    dinsdag 20 november 2018 om 11:23
    Zeker. Velen zullen niet eens de moeite nemen om hem een berichtje te sturen.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3514
    dinsdag 20 november 2018 om 12:11
    dan zit je er toch flink naast
    Vind ik leuk
    yuuup +9855
    dinsdag 20 november 2018 om 12:14
    Oké dus jij weet dat iedereen hem berichtjes stuurt? Dat je serieus denkt dat te weten.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3514
    dinsdag 20 november 2018 om 14:01
    nee ik weet dat ze elkaar geregeld opzoeken dat doen ze ook voor de stichting die hij opgezet heeft.
    en ook word nesu geregeld uitgenodigd door de club om een wedstrijd te bekijken en geld voor zijn stichting in te zamelen.
    maar knap dat jij weet dat dat niet gebeurd hoor.
    dus als je een popie jopie antwoord wil geven weet dan wel waar je over praat wijsneus.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 14:03]
    Vind ik leuk
    Delfie +34
    dinsdag 20 november 2018 om 13:14
    Dat verdient respect... 1x na 6jaar een keer je maat opzoeken?? Ik zou me na 6jaar kapot schamen...
    Vind ik leuk
    Unknown007 +2048
    dinsdag 20 november 2018 om 14:06
    Staat toch nergens dat dit de eerste keer is... Trieste reactie!
    Vind ik leuk
    Leozao +5499
    dinsdag 20 november 2018 om 11:02
    Koos Alberts was een buurman van me, met wie ik ook wel naar Ajax ging. Hem is ongeveer hetzelfde overkomen. Koos; ook heel fysiek ingesteld (voetballen en tennis) moest zijn leven ook totaal "resetten". Het simpele "geef mij maar een pilletje" wordt vaak uitgesproken, maar men weet dan niet wat men zegt.
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1109
    dinsdag 20 november 2018 om 11:04
    Vrijwel niemand wil als het daadwerkelijk gebeurt een pilletje, het leven is de mens veel te dierbaar. Ook als je alleen nog in een rolstoel kan zitten
    Vind ik leuk
    The Iceman +11443
    dinsdag 20 november 2018 om 11:04
    Mertens lult ook wel anders zodra/als hij kinderen heeft.
    Vind ik leuk
    Jur74 +9125
    dinsdag 20 november 2018 om 11:06
    Ik denk dat de wilskracht om verder te gaan sterker is dan de gedachte aan een pillettje, zo zitten de meeste mensen nu eenmaal in elkaar.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 11:57
    Ik maak nu van dichtbij mee hoe het gaat waarbij de grens van wel/niet levensbeëindiging meeschuift met het toenemen van de beperking. Ook ik zeg nu dat ik eerder gestopt zou zijn maar als het jezelf betreft is dat toch anders.
    Diep respect voor Nesu maar Driesje is ook een topgozer. Hoop hem nog terug te zien bij FC.
    Vind ik leuk
    Leozao +5499
    dinsdag 20 november 2018 om 11:59
    Sterkte met de situatie!
    Vind ik leuk
    BS +1176
    dinsdag 20 november 2018 om 11:03
    Topper die Mertens, zeer sociaal en staat voor iedereen klaar. Top dat hij nog steeds langs gaat bij Nesu
    Vind ik leuk
    Johan59 +759
    dinsdag 20 november 2018 om 11:03
    Mooie kerel, Dries in de voetbal wereld ben je vandaag alles en morgen niks, mooi dat je dan je oud collega niet vergeet
    Vind ik leuk
    Dee79 +2386
    dinsdag 20 november 2018 om 11:04
    Mooi mens die Dries.
    Vind ik leuk
    TheMariner +3517
    dinsdag 20 november 2018 om 11:05
    Mihai Nesu was niet alleen op het veld een dappere strijder maar heeft op karakter en een onvoorstelbare positiviteit zichzelf overeind geknokt. Diepe buiging voor deze held van mij (die het zeer waarschijnlijk niet gekund had).
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6731
    dinsdag 20 november 2018 om 11:07
    #livestrong hier hoor!

    Diep respect....

    Kan menigeen (ik ook) nog wat van leren
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33844
    dinsdag 20 november 2018 om 11:08
    Verschrikkelijk wat nesu is overkomen.

    Wat ik wel zonde vind dat hij bij het belachelijke referendum wat ze in roemenie hebben gehouden laatst tegen het homohuwelijk gestemd heeft.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    dinsdag 20 november 2018 om 11:12
    Roemenië kan je niet vergelijken met het westen. Ik heb er ook gewoond, men is zo anders. Wat wij er ook van denken, het is een keuze van het volk. Men denkt anders, ook dat moeten we respecteren.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5671
    dinsdag 20 november 2018 om 11:22
    In dergelijke landen gaan dingen ook meer op gevoel en emotie.
    Een intocht van de sint had daar waarschijnlijk tot gevolg gehad dat hele stadsdelen de fik in gingen.

    Hier in Nederland was het al diep triest wat de zgn voetbalsupporters lieten zien in het bijzijn van kinderen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    dinsdag 20 november 2018 om 11:31
    Kinderen met middelvingers naar actievoerder zag ik op foto's voorbijkomen. Ik wist niet wat ik zag, wat een puinhopen.
    Vind ik leuk
    Echt? +3859
    dinsdag 20 november 2018 om 11:13
    Klopt, dat kan echt niet. Laatst kreeg hij teveel geld terug bij de supermarkt, heeft hij ook gewoon in zijn zak gestopt. Zijn toch smetjes....
    Vind ik leuk
    utrechtfan +1085
    dinsdag 20 november 2018 om 11:12
    En Dries speelde in de eerstvolgende wedstrijd na het incident een wereldpartij tegen AZ met een 5-1 overwinning en een goal vanaf de middenlijn!
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 11:16
    Mihai Nesu is een held!
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 11:46
    Niet waar, ik heb respect voor hem dat hij er weer zo bovenop is gekomen en het is natuurlijk heel erg maar dan ben je in mijn ogen niet meteen een held.
    Had je hem ook een held genoemd als hij dat ongeluk niet had gehad?
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 12:06
    Wat doet dat ter zake? Als ik hem nu een held vind is dat mijn zaak en niet die van jou! Je hoeft het niet met mij eens te zijn maar dit is mijn mening. Ik vind hem wel een held! Hoe hij er mee omgaat en hoe hij probeert lotgenoten te ondersteunen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 12:24]
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4927
    dinsdag 20 november 2018 om 17:45
    Je reactie maakt jou wel een muppet 1e klasse.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3514
    dinsdag 20 november 2018 om 19:24
    hij er weer bovenop gekomen ? hij kan niets meer alleen zijn rechterarm een beetje bewegen,.
    Vind ik leuk
    henk008 +44
    dinsdag 20 november 2018 om 12:33
    Nou heeft Dries ook maar een heel klein pilletje nodig.....
    Vind ik leuk
    4everfcu +3514
    dinsdag 20 november 2018 om 14:05
    en jij een hele grote idioot.
    Vind ik leuk
    henk008 +44
    dinsdag 20 november 2018 om 15:03
    Het is niet voor niks dat de DOM in utrecht staat....
    Vind ik leuk
    4everfcu +3514
    dinsdag 20 november 2018 om 16:30
    zie je wel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 12:41
    Mihae nesu, wat een mooie voetballer, met strijdt en passie. Dat zie je ook weer terug met de dingen die hij maatschsppelijk doet een mooi mens. Het gaat je goed gozert.
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    dinsdag 20 november 2018 om 19:30
    Mooi dat Mertens normaal blijft.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws