Feyenoord moet 444 miljoen bij elkaar krijgen: 'Het gaat de kloof niet dichten'

    Feyenoord moet 444 miljoen bij elkaar krijgen: 'Het gaat de kloof niet dichten'

    Gepubliceerd: dinsdag 20 november 2018 om 14:58di 20-11-2018 om 14:58

    Feyenoord-directeur Jan de Jong is positief over de komst van een nieuwe Kuip. Er moet nog een aantal hordes worden genomen voordat de bouw van een nieuwe thuishaven definitief kan beginnen, zei De Jong maandag tijdens een presentatie voor de businessclub van Feyenoord. Daar heeft hij echter vertrouwen in. 

    Het ondernemingsplan voor een nieuwe Kuip moet worden dichtgetimmerd en ook de bouwkosten zijn nog niet helemaal rond. "Wij geloven erin dat Feyenoord en het stadion een goed commercieel model kunnen neerzetten. We zijn bijna zover dat we kunnen zeggen: die horde hebben we genomen", aldus De Jong, geciteerd in het Algemeen Dagblad. 

    In totaal moet er volgens het AD circa 444 miljoen euro worden opgehaald. Investeringsbank Goldman Sachs wil, bij een goed businessplan, ongeveer de helft daarvan inleggen. Feyenoord zoekt nog naar 250 miljoen: 150 miljoen euro aandelen mét zeggenschap en 100 miljoen euro zonder.

    Van de benodigde 150 miljoen is reeds 40 miljoen toegezegd door de gemeente Rotterdam. "Een nieuw stadion gaat de kloof met Ajax en PSV niet dichten", benadrukte De Jong maandag. "Daar zijn wij verantwoordelijk voor met het soort voetbal dat we spelen."

    Beter presteren in Europa is sowieso een must. "De komende jaren zal Feyenoord ook sportief moeten presteren, dan hou je de concurrentie in zicht. En als we goede resultaten boeken, halen we veel meer inkomsten uit een nieuw stadion dan uit de huidige Kuip."

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Plaats een reactie

    Amnesia +121
    dinsdag 20 november 2018 om 15:08
    Gewoon lekker in de kuip blijven voetballen, dat geld kan beter geïnvesteerd worden in de selectie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 15:11
    Grapjas, de gemeente gaat geen 40mil neerleggen voor een nieuwe selectie en goldman sachs evenmin. Als je goed leest snap je dat ze eigenlijk helemaal geen geld hebben en het restant met aandelen willen ophalen dit kan je dus ook niet voor spelers gebruiken mits je de vereniging omzet in een beursgenoteerd bedrijf.
    Vind ik leuk
    Amnesia +121
    dinsdag 20 november 2018 om 15:19
    Ik neem aan dat er vanuit Feyenoord zelf, buiten alle leningen en aandeelhouders om, ook geld ingelegd gaat worden mocht dit plan doorgaan. Het geld wat Feyenoord hier zelf voor in gaat leggen kunnen ze alsnog beter gebruiken om in andere opzichten te investeren. Of zit ik helemaal mis en kost dit Feyenoord zelf geen cent? Ik ben niet zo op de hoogte namelijk.
    Vind ik leuk
    Dwightx +23
    dinsdag 20 november 2018 om 15:39
    Ja Feyenoord is bezig met een plan om zelf geld in te brengen. Er is geen reden denkbaar meer om dit nog verder uit te stellen. Investeren in een nieuw stadion is een must.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 15:56
    Een must waarvoor? Om feyenoord failliet te krijgen? Wat zullen ze allemaal zuur zijn als feyenoord straks de bietenbrug op gaat zeg.
    Vind ik leuk
    Dwightx +23
    dinsdag 20 november 2018 om 16:14
    Failliet gaan lukt ook zonder nieuw stadion met korte termijn te snel te veel willen. Dit is nog niet geprobeerd. Dus stop met doemdenken, zuurpruim.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 18:22
    Je verzoenen met het feit dat je ergens de boot gemist hebt is er niet bij he?
    Vind ik leuk
    Dwightx +23
    dinsdag 20 november 2018 om 19:12
    Gelukkig is er bij Feyenoord nog ambitie. Moet er niet aan denken dat mensen met deze mindset de club leiden. Pfff de boot gemist met het achterland van Rotterdam, schei toch uit.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 10:03
    Hahahaha ambitie. Je bedoeld dat je dat ambitie wil noemen? Een stadion bouwen duurder dan welke club ook in de wereld ( op enkele na) en dan verwqchten dat je daar meer rondleidingen etc gaat verkopen dan grote europese topclubs? Hahaha, ja hele gezonde ambitie man.
    Vind ik leuk
    Dwightx +23
    woensdag 21 november 2018 om 11:50
    Inderdaad veel vechtlust, net als de kuip die bijna 60 jaar de grootste is gebleven erg ambitieus. Doel is terug naar de top. Neerleggen bij rol in de subtop is voor calimero's

    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 13:14
    Je verward ambitieus met onhaalbaar. Is niet erg, kan gebeuren. Overigens hoeft neerleggen bij de subtop ook niet, ajax en psv hebben dit gat in financien niet gemaakt door een stadion te bouwrn van 500 miljoen. Maar laat ze lekker gaan idd, dan hebben we in elk geval met een paar jaar geen feyenoord meer.
    Vind ik leuk
    Dwightx +23
    zondag 2 december 2018 om 20:59
    Met die mentaliteit van het toenmalige bestuur was de Kuip er nooit geweest. Bovendien heb ik alle vertrouwen in de doorgerekende BC. Ook in de toekomst. Feyenoord kan ook niet anders dan de ingezette vernieuwing doorzetten. Deze discussie is wat dat betreft zinloos. Overigens halen de andere twee veel meer uit het stadion.
    Vind ik leuk
    zondag 2 december 2018 om 22:16
    Je praat over vergelijkend materiaal wat totaal niet aan de orde is. Dit is financieel een dermate groot verschil, dat lijk ( of kun) je blijkbaar niet bevatten. Maar goed, wij zullen straks de lachedende derde zijn als feyenoord op de fles is. Met een minimaal eigen vermogen een plan van 400 mil+ bedenken. Oh en dat doorgerekende plan van je. Wist je dat ze daar van bezoekersaantallen uitgingen die delfs de allergrootste clubs niet halen? Lekker realistisch man.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    dinsdag 20 november 2018 om 15:19
    Aandelen verkocht voor de bouw van het stadion komen natuurlijk nooit ten goede aan de club.
    Zijn 2 aparte dingen.

    Stadion wordt geen eigendom van Feyenoord
    Waarom een nieuw stadion dan wel weer meer poen oplevert voor de club ligt in grote mate in e exploitatie.
    Huidige stadion heeft bijvoorbeeld veel te weinig hospitality boxen. Je weet wel die dingen waar je anders misschien wel 750 of 1000 seizoenskaarten voor moet zien te slijten voor je hetzelfde aan inkomsten hebt.

    Vind ik leuk
    Emnu +5454
    dinsdag 20 november 2018 om 15:52
    Enig idee hoe t zit met de "eeuwige" plekken in de Kuip?

    Naar ik begrijp wordt je plekje niet meegenomen naar n nieuw stadion maar weet jij of er enige vorm van compensatie is?
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    dinsdag 20 november 2018 om 15:59
    Ik heb geen idee.
    Voetbalde vroeger met een gast die 2 of 3 van die kaarten had. 1 had zijn vader bij de bouw van het stadion aangeschaft voor Dfl 200 of zo, de 2de had ie zelf ergens begin jaren 90 voor DFL 5000.

    Denk niet dat ze weer met zo'n deal gaan komen.

    Tijdens renovatie midden jaren 90 (en met kaarten voor de UEFA cup finale 2002) was er al genoeg te doen om die kaarten.
    Vind ik leuk
    plein19 +2472
    dinsdag 20 november 2018 om 16:33
    ik denk dat die nog steeds in de kuip welkom zijn
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    dinsdag 20 november 2018 om 16:35
    Was toen al een strijd dat ze van de ene kant naar de andere kant moesten verhuizen met die renovatie. Snapte ik wel, zaten lekker in het zonnetje daar.
    Maar nu is het geen renovatie, het wordt een nieuw pand.
    Zijn er niet zo heel veel dus er zal best een oplossing gevonden worden.
    Vind ik leuk
    plein19 +2472
    dinsdag 20 november 2018 om 16:43
    zou wel netjes zijn want dat zijn echt trouwe supporters
    Vind ik leuk
    Blindsy +14023
    dinsdag 20 november 2018 om 16:57
    ..die voor 'n j#denfooi voetbal mogen kijken. Je zal maar voor 10-12 seizoenkaarten hebben betaald en dan 50 seizoenen naar de Kuip mogen...
    Vind ik leuk
    Deck010 +8248
    dinsdag 20 november 2018 om 17:37
    Zou een mooie deal zijn Blindsy. Ik heb er al 33 jaar een betaald dus zou ik volgens jouw berekeningen dan ongeveer de komende 165 jaar geen een meer hoeven kopen 👍
    Vind ik leuk
    Blindsy +14023
    woensdag 21 november 2018 om 07:25
    De berekening was gebaseerd op die genoemde 5000. Maar dat waren guldens, natuurlijk. Tja, dan hebben we het over 2250 euro. Als je daarmee de rest van je leven het stadion in komt, is dat natuurlijk n gouden deal. Dan praat je wellicht over 50 seizoenen.
    Zou het je van harte gunnen maar ben bang dat die eeuwige plaatsen gaan verdwijnen. Wellicht via afkoop of obv het feit dat het alleen voor de Kuip heeft gegolden?
    Ik heb dan trouwens geen medelijden. Iedere eeuwige kaarthouder heeft die investering er dík.uitgehaald.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    dinsdag 20 november 2018 om 17:00
    Zijn er ook zat verhandeld
    Dingen zijn zo langzamerhand ouder dan menig mens wordt.
    Vind ik leuk
    COYG +6866
    dinsdag 20 november 2018 om 16:28
    Feyenoord wordt wel deels eigenaar, dus huurkosten zullen er niet meer zijn.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9360
    dinsdag 20 november 2018 om 16:35
    Dan snap jij het verschil tussen eigenaar (en het hebben van aandelen) en gebruiker (huurder) niet en ook niet wie nu eigenaar gaat worden van het stadion. De voetbalclub gebruikt/huurt het stadion tijdens de wedstrijddagen van "Stadion Feyenoord NV". De opbrengsten en (huur)kosten lopen gewoon via het stadion. Stel het stadion (eigenaar stadion Feyenoord dus) maakt genoeg winst om dividend te kunnen uitkeren dan krijgt Feyenoord voetbalclub een (winst)dividend, rekening houdend met allerlei afspraken, waaronder dus de eis dat 25 sowieso de eerste 25 mln krijgt.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 16:36]
    Vind ik leuk
    plein19 +2472
    dinsdag 20 november 2018 om 16:43
    De huur vervalt wel dat scheelt Feyenoord 2 mln maar niet omdat ze eigenaar zouden zijn
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9360
    dinsdag 20 november 2018 om 16:43
    Klopt:)
    Vind ik leuk
    COYG +6866
    dinsdag 20 november 2018 om 17:14
    Ik snap het uiteraard wel. Heb al flink wat uurtjes op de site van het stadion doorgebracht om alles te snappen. De huurkosten vervallen dus gewoon als ze dividend krijgen.

    Elke aandeelhouder is voor een deel de eigenaar en die hoeven dus geen huur te betalen.
    Vind ik leuk
    plein19 +2472
    dinsdag 20 november 2018 om 16:35
    Ik denk dat het nog een stevige klus gaat worden om het stadion vol te houden als plek 3 het maximum is.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    dinsdag 20 november 2018 om 16:38
    Het had 5x uitverkocht kunnen zijn thuis tegen VVV 3 dagen na een megazeperd in Eindhoven en op de 10de plaats staand.
    Maak ik me niet zo'n zorgen om, dat het niet vol komt.
    Vind ik leuk
    firewire2 +440
    dinsdag 20 november 2018 om 15:21
    hoezo grapjas? er staat tog dat Feijenoord de kloof niet gaat dichten met een nieuw stadion, waarom bouw je er dan 1?
    Vind ik leuk
    Dwightx +23
    dinsdag 20 november 2018 om 15:42
    De strekking van de Jongs tekst is dat de kloof door voetbal gedicht gaat worden. Een open deur. Het stadion is slechts een vehikel om door beter voetbal die kloof weldegelijk te gaan dichten.

    Overigens is de Kuip ook slechts een middel. Een die niet meer voldoet.
    Vind ik leuk
    Sabau +508
    dinsdag 20 november 2018 om 16:13
    Dat zagen we afgelopen vrijdag wel
    Vind ik leuk
    Dwightx +23
    dinsdag 20 november 2018 om 16:16
    Ja heeft de Kuip gewonnen van Frankrijk?
    Vind ik leuk
    Sabau +508
    dinsdag 20 november 2018 om 16:26
    Ja
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 17:29
    Hoe zou het met Sabau zijn?
    Vind ik leuk
    Blindsy +14023
    dinsdag 20 november 2018 om 17:00
    Kun je na gaan hoe t gaat spoken in een nieuw stadion!
    Vind ik leuk
    plein19 +2472
    dinsdag 20 november 2018 om 16:40
    Het nieuwe stadion in combinatie met het nieuwe Europese toernooi zou in theorie de redding kunnen worden. Ik geloof alleen in een havenbaron of sjeik die Feyenoord nog naar de top terug kan brengen. In 2023 is het gat met de 2 topclubs met honderden miljoenen vergroot.
    Vind ik leuk
    Dwightx +23
    dinsdag 20 november 2018 om 17:04
    Ik zie het niet zo Somber in. PSV is sowieso prima in te halen financieel. Ajax gaat prima, maakt financieel enorme stappen maar voor het kampioenschap maakt dat al 5 jaar geen verschil.

    Ik zie vooralsnog niets wat structureel onoverbrugbaar is.

    Europese inkomsten zijn niet structureel. Winst op spelers ook niet.
    Vind ik leuk
    plein19 +2472
    dinsdag 20 november 2018 om 17:13
    PSV heeft echt heel goed gepresteerd met hun budget. En Ajax heeft erg goed verkocht, goed gepresteerd maar 2x net geen kampioen.
    Stel beide clubs tot 2023 2x CL spelen.
    Plus de veel hogere waarde van de verkopen
    Plus de opbrengsten van dit seizoen.
    De totale opbrengst is giga. De kans om dan CL te spelen is dan extreem klein voor Feyenoord. En zonder CL is het onmogelijk om financieel dichterbij te komen
    Vind ik leuk
    Ropa +180
    dinsdag 20 november 2018 om 21:59
    Economie is vrij simpel. Je moet winst maken en hoe meer winst je maakt des te beter het voor jou is. Daarnaast moet je meer winst maken dan je concurrentie. Op voetbal technisch vlak is PSV al uit zicht van Feyenoord. Kijk naar de statistieken van de afgelopen 30, 20 en 10 jaar. Het enige pluspunt is dat Feyenoord in 2003 Europees kampioen werd. That's all. Commercieel gezien doet PSV het gewoon beter en hun spelersgroep is meer waard en is ook meer in de picture dan Feyenoord.
    Oftewel, ik zie nog geen houvast dat Feyenoord PSV zomaar even in gaat halen.

    Tot slot nog even dit. Feyenoord is voor een groot deel naar de kl.... geholpen door een stel idiote schare met nep fans die hun eigen ego veel belangrijker vonden dan hun club door ervoor te zorgen dat Feyenoord een paar jaartjes Europees verbannen werd.

    Ik denk dat daar het keerpunt van nooit meer aan kunnen haken is ontstaan. Dus vooral met dank aan hen staat Feyenoord waar het nu staat.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 21:59]
    Vind ik leuk
    donderdag 22 november 2018 om 00:19
    2002*
    Vind ik leuk
    Blindsy +14023
    dinsdag 20 november 2018 om 16:59
    Omdat spelen in n stadion wat over n tijdje aan betonrot en metaalmoeheid ten onder gaat, ook niet de bedoeling is.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10631
    dinsdag 20 november 2018 om 19:08
    Dus: zit je zo direct met een dure huishouding maar met sportieve prestaties die geen maat houden met die lasten.
    De inkomsten groei komt voort uit de prestaties eerst, die dan vervolgens gesteund worden door de betere faciliteiten, dat is de volgorde.
    Als die prestaties tegenvallen, onder druk van de concurrentie van PSV en Ajax, dan gaat Feijenoord het financieel nog heel moeilijk krijgen.
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5632
    dinsdag 20 november 2018 om 15:30
    Mee eens. Als je met een nieuw stadion het gat niet kunt dichten, waarom dan zulke financiele risico's nemen?
    Vind ik leuk
    Dwightx +23
    dinsdag 20 november 2018 om 15:36
    Gebeurt nu al. Wat is het resultaat?
    Vind ik leuk
    Guntherr +1378
    dinsdag 20 november 2018 om 16:08
    Dat geld heb je zo terug man met het nieuwe stadion.
    Vind ik leuk
    Swout +1138
    dinsdag 20 november 2018 om 17:47
    Het einde van Feyenoord is nabij..
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8674
    dinsdag 20 november 2018 om 18:18
    Het einde van de wereld ook toch? Zet je aluhoedje eens af maat.
    Vind ik leuk
    Harry.f +351
    woensdag 21 november 2018 om 01:05
    Hoe is het mogelijk een topreactie en 25 likes. Dit tekent de kennis van velen hier.
    Vind ik leuk
    JohanDerksen +1951
    dinsdag 20 november 2018 om 15:08
    Wat heeft frenkie hiermee te maken?
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8674
    dinsdag 20 november 2018 om 18:18
    Die wil al jaren een seizoenskaart voor hemzelf en zijn familie.
    Vind ik leuk
    DBCooper +244
    dinsdag 20 november 2018 om 15:08
    Oh 444 miljoen, een kleine horde...
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9389
    dinsdag 20 november 2018 om 15:18
    Dat is net zoveel als de transfersom van Frenkie en De Ligt. 🤭
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 15:25
    Echt he! Er moet alleen nog even iemand gevonden worden voor die 250 miljoen. Maaaaar verder is alles bijna zo goed als rond. Koekoek!!
    Vind ik leuk
    Darter 876 +748
    dinsdag 20 november 2018 om 15:09
    Jeetjuh wat een geld!!
    Kijken of het lukt.....
    Ben benieuwd........
    Vind ik leuk
    Farmer +12794
    dinsdag 20 november 2018 om 15:13
    Goldman-Sachs komt al om de hoek kijken... Dat is, voor hoever ik weet, dé allergrootste investeringsbank, en grootvastgoed-eigenaar in de hele wereld.
    Er zijn genoeg 'wannabe-bigboys' die daar wel even aan mee willen doen, puur voor de kans om op díe radar terecht te komen. Zo'n investeringsbank hoeft je maar 1x een injectie te geven en je bedrijf is dr.

    Die nieuwe Kuip komt er wel.
    Vind ik leuk
    thierryer +1794
    dinsdag 20 november 2018 om 15:17
    en meneer de Bruin loopt ook nog ergens rond bij feijenoord. De beste man is Miljardair en doet al veel voor Feijenoord.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5626
    dinsdag 20 november 2018 om 16:21
    Miljardair word je niet als je veel weggeeft.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 15:23
    Dacht dat Morgan Stanley ook mee zou doen..?
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9360
    dinsdag 20 november 2018 om 16:43
    Ik gok dat het bedrag dat ze hier noemen, en toegeschreven wordt aan Goldman, wordt gefinancieert door allerlei banken (ING, JP Morgan, Goldman, etc)
    Vind ik leuk
    jochempje +3626
    dinsdag 20 november 2018 om 15:44
    Het is al jaren bekend dat Goldman-Sachs mee ging doen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 15:10
    Ik kom ook ongeveer zoiets te kort
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +7245
    dinsdag 20 november 2018 om 15:11
    Kansloos project.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 15:18
    Net als jouw reacties
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 15:18]
    Vind ik leuk
    Blindsy +14023
    dinsdag 20 november 2018 om 17:03
    Net zoals de ArenA destijds? Soms roeptoeter je maar wat.
    Vind ik leuk
    pietprecies +7787
    dinsdag 20 november 2018 om 15:12
    Goldman Sachs is een boevenbank, zeer onverstandig van Feyenoord om daar mee in zee te gaan, al helemaal omdat je de resultaten in de toekomst niet kent..
    Vind ik leuk
    Farmer +12794
    dinsdag 20 november 2018 om 15:14
    Goldman-Sachs is, voor hoever ik weet de grootste investeringsbank ter wereld, tevens ook de rijkste(ook eigenaar van vele andere banken in de wereld), dus als die mee doen, is de rest er zo bijgelapt. Zijn genoeg die wel eventjes mooi voor de dag willen komen tov zón investeringsconcern.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 15:14]
    Vind ik leuk
    Emnu +5454
    dinsdag 20 november 2018 om 15:30
    En Goldman Sachs stapt er natuurlijk in omdat ze Feyenoord t beste gunnen, niet om zelf de pot van boven tot onder leeg te schrapen, wou je zeggen.

    Geen wonder dat Feyenoord n gegarandeerde fee van €25m wil, de aandeelhouders zuigen alle eventuele winst op.
    Vind ik leuk
    Farmer +12794
    dinsdag 20 november 2018 om 15:50
    spijker->kop :P

    Goldman Sachs is niet zo gigantisch groot geworden door altijd het beste voor een ander voor te hebben hé ;)
    Vind ik leuk
    Dwightx +23
    dinsdag 20 november 2018 om 16:07
    Investeren is inderdaad geen gift.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5626
    dinsdag 20 november 2018 om 16:24
    Wat niemand weer is dat zowel Dhr. Goldman als Dhr. Sachs als kind altijd in een Feyenoord pyjama hebben geslapen.
    Vind ik leuk
    Emnu +5454
    dinsdag 20 november 2018 om 16:25
    Met zulke namen zullen t toch zeker Ajax pyjama’s zijn geweest?
    Vind ik leuk
    Blindsy +14023
    dinsdag 20 november 2018 om 17:04
    Buuuuurn!
    Vind ik leuk
    stratumseind +174731
    dinsdag 20 november 2018 om 15:15
    ken jij 1 bank waarvan je zegt dat t geen boeven zijn dan?
    Vind ik leuk
    pietprecies +7787
    dinsdag 20 november 2018 om 15:18
    Ik bedoel het in dat perspectief hè kerel ;-) ik ben het roerend met je eens maar die bank is wel echt ranzig
    Vind ik leuk
    Leozao +5615
    dinsdag 20 november 2018 om 15:21
    Spermabank
    Vind ik leuk
    stratumseind +174731
    dinsdag 20 november 2018 om 15:24
    zelfs daar wordt je genaaid
    Vind ik leuk
    Leozao +5615
    dinsdag 20 november 2018 om 15:26
    Je zegt het, ik kom er nooit. Ik heb al genoeg kinderen
    Vind ik leuk
    stratumseind +174731
    dinsdag 20 november 2018 om 15:36
    ik ok , tenminste wat mij bekend is
    Vind ik leuk
    Leozao +5615
    dinsdag 20 november 2018 om 15:38
    Wat niet weet, wat...
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 15:23
    Vraag het even aan Dirk
    Vind ik leuk
    michelhx +3801
    dinsdag 20 november 2018 om 15:44
    Die bij mij in de huiskamer staat heb ik nog nooit een boef genoemd.
    Alhoewel, toen ik 'm kocht heb ik waarschijnlijk wel gedacht dat ik een dief van mijn eigen portemonnee ben.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174731
    dinsdag 20 november 2018 om 15:45
    verdomd goed punt
    Vind ik leuk
    Andre As +3302
    dinsdag 20 november 2018 om 15:49
    Ban Ki-Moon
    Vind ik leuk
    stratumseind +174731
    dinsdag 20 november 2018 om 15:52
    alle ministers zijn boeven
    Vind ik leuk
    Emnu +5454
    dinsdag 20 november 2018 om 16:03
    De reserve bank bij PSV, zijn allemaal brave hendrikjes.
    Vind ik leuk
    Gizmo +3881
    dinsdag 20 november 2018 om 21:08
    Mijn ligbank
    Vind ik leuk
    Harry.f +351
    woensdag 21 november 2018 om 01:07
    Als je geld leent moet je dat betalen,is toch geen boevestreek mannekke.
    Vind ik leuk
    Dwightx +23
    dinsdag 20 november 2018 om 15:47
    Die ken je nooit maar zijn waarschijnlijk goed geprognosticeerd in de plannen. Daarom is de Jong zo enthousiast en doet die bank toezeggingen.

    Alle banken willen een centje meepikken.
    Vind ik leuk
    Leozao +5615
    dinsdag 20 november 2018 om 15:13
    Onroerend goed belasting met 61.36% omhoog in R'dam en het nieuwe stadion komt er... geen probleem!
    Vind ik leuk
    Sabau +508
    dinsdag 20 november 2018 om 16:24
    U weet hoe de arena gefinancieerd is?
    Vind ik leuk
    Blindsy +14023
    dinsdag 20 november 2018 om 17:06
    De gemeente Amsterdam kan het hem wel uitleggen..
    Vind ik leuk
    4everfcu +3493
    dinsdag 20 november 2018 om 20:25
    door de gemeente en een investeerder
    Vind ik leuk
    PhilipB +102
    dinsdag 20 november 2018 om 15:13
    STEL dit gaat door, wedden dat er dan achteraf weer kamervragen worden gesteld waarom een Amerikaanse bank hier geld aan verdient en niet een Nederlandse.
    Vind ik leuk
    Farmer +12794
    dinsdag 20 november 2018 om 15:51
    Dat krijg je!

    Terwijl de Nederlandse investeerders al iets van 20 jaar dit initiatief 'vergeten zijn'
    Vind ik leuk
    stratumseind +174731
    dinsdag 20 november 2018 om 15:13
    efkes met ut petje rond dan maar
    Vind ik leuk
    Leozao +5615
    dinsdag 20 november 2018 om 15:18
    s'Avonds als het laat en donker is naar de haven. Met ut petje
    Vind ik leuk
    Gizmo +3881
    dinsdag 20 november 2018 om 21:11
    Neuh

    In de haven een containertje coke achterover drukken en de financiering is rond.

    Best simpel eigenlijk
    Vind ik leuk
    Farmer +12794
    dinsdag 20 november 2018 om 15:52
    444 miljoen.... Hoeveel pils kun je daar wel van drinken!

    Daar komen jij en ik wel een avondje mee door, dacht ik zo!
    Misschien ook nog wel 2!(niet overdrijven hé!)
    Vind ik leuk
    stratumseind +174731
    dinsdag 20 november 2018 om 15:53
    tja het helpt ff maar het is zo weer een nieuwe week en wat dan?
    Vind ik leuk
    Farmer +12794
    dinsdag 20 november 2018 om 23:35
    Ja,, een verzetje, meer is en wordt het ook niet idd, maar t is altijd leuk meegenomen natuurlijk ;)
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41953
    dinsdag 20 november 2018 om 15:14
    444 miljoen in een stadion waarvan je niet weet of het je echt verder gaat helpen als de resultaten achter blijven.

    Stop 200 miljoen in je selectie en je weet dat je minimaal 75% van de seizoenen CL speelt. Dit zal je begroting beter op orde brengen.

    Deze hele investering met allerlei nog te zoeken geldschieters is waanzin. En Jan de Jong weet dat.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 15:14]
    Vind ik leuk
    Farmer +12794
    dinsdag 20 november 2018 om 15:17
    T zijn gewoon de kosten tegenwoordig, Nederland is knetterduur gemaakt.
    De huidige Kuip begint té gedateerd te raken om nog genoeg inkomsten uit te halen, wil Feyenoord het gat nog wat dichten tov Ajax en PSV, dat er een achterstand is, is duidelijk. Maar een beter stadion met meer capaciteit en exploitatiemogelijkheden is een must, wil Feyenoord nog een stap maken.

    Op termijn zie ik PSV tegen eenzelfde dilemma aanlopen: T is gezellig, dat Philips-stadion, maar het wordt ook klein, té klein eigenlijk voor een club die ambieert vaak in de CL te spelen bv.

    Zelfs bij de Arena hebben ze al zitten denken om het dak omhoog te krikken en er een ring tussen te schuiven toch? Of de 2e ring 'oprekken'? Staat me iets bij dat de Arena tot iets van 60-65.000 kon worden uitgebreid op die manier.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5712
    dinsdag 20 november 2018 om 15:25
    Zal de 'schoonheid' van de arena niet ten goede komen.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41953
    dinsdag 20 november 2018 om 15:27
    Een stadion hoeft echt niet zoveel te kosten.
    Ook de renovatie/uitbreiding van het huidige stadion zou goedkoper zijn. Het is maar net welke faciliteiten je allemaal wil en op welke locatie. Op de huidige locatie kost dit natuurlijk zomaar tientallen of honderd miljoen extra dan een paar kilometer verderop.

    De achterstand van Feyenoord op Ajax en PSV is niet opgelopen door de stadions. Maar door sportieve resultaten.
    Een goede speler verkopen levert inmiddels 20-40 miljoen op. Misschien zelfs al wel meer. CL behalen levert je 30 miljoen op minimaal. Dat zijn bedragen die ze met een nieuw stadion niet eens ophalen.

    Dit is gewoon een buitenproportionele investering voor die paar miljoen per jaar extra die misschien behaald wordt als de resultaten niet achterblijven...
    Vind ik leuk
    Farmer +12794
    dinsdag 20 november 2018 om 23:48
    444Mil is asociaal veel idd... Daar moeten ze dan minstens een ploert van 80k-zitplaatsen neerzeteten bv, en dat halen ze nooit voor dat geld midden in Rotterdam, die zijn de helft al kwijt aan extra transportkosten, extra manuren, vergunningen, wegafzettingen etc etc.... De Allianz arena was in 2005 opgeleverd voor 340Mil, en daar is kosten noch moeite aan gespaard qua luxe, ter vergelijking bv.

    Feyenoord zou inderdaad moeten onderzoeken om een stadion búiten de stad te laten bouwen, op het industrieterrein bv, net als wat Groningen, en ook Ajax gedaan hebben.

    Rond de Arena staat inmiddels een flink bedrijvenpark, en ook het Euroborg-terrein is al aardig vol aan het raken.

    Wat is dan verstandiger: Voor té veel geld, weer opgepropt zitten in een beperkte omgeving, en veel restricties van burgemeesters ivm overlast bv, of, een veilige nieuwe thuishaven bouwen búiten al die 'overlastzones'.
    Paar goedkope pendeldiensten op de wedstrijddagen van de binnenstad naar het stadion in de weer, en klaar.

    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 15:24
    200 miljoen zegt niks. Daar is de kans net zo groot dat het slaagt. Dit word een lange termijn visie
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41953
    dinsdag 20 november 2018 om 15:30
    200 miljoen zegt niks zegt ie...
    Nou ik kan je zeggen dat iedere club in de ED die veen 200 miljoen investeert in zn selectie binnen 2 jaar meedoet om het kampioenschap.

    Punt is vooral dat het financiele probleem van Feyenoord (is het een probleem?) gevolg is van de sportieve resultaten.
    De rotterdammers denken nu dat de sportieve resultaten beter worden als er wat meer geld is. Nu zegt Jan hier zelf al dat het gat naar PSV en ajax nog niet gedicht wordt met die stadion.

    Dit is gewoon echt waanzin. Ook op lange termijn.
    Vind ik leuk
    Dwightx +23
    dinsdag 20 november 2018 om 15:55
    Gelukkig zitten daar mensen die wel het verschil kennen tussen structureel hogere inkomsten en eenmalig investeren Arie. Dan kan jij in de toekomst blijvend gaan genieten van spelers van hogere kwaliteit. Wie weet kunnen we betere jeugd langer vasthouden en door een betere organisatie meer kwaliteit dus waarde toevoegen aan spelers en teams. Dat vergt visie, moed, lange termijn denken en handelen.

    Chapeau als Feyenoord dit voor mekaar krijgt.
    Vind ik leuk
    Harry.f +351
    woensdag 21 november 2018 om 11:38
    Volkomen juist, met een positieve visie en een uitstekende jeugdwerking komen we terug in de top.
    Vind ik leuk
    Farmer +12794
    dinsdag 20 november 2018 om 23:49
    200 mil :P
    Wees eerlijk, er zijn dagen dat jij en ik het niet in de vestzak hebben zitten :)
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17317
    dinsdag 20 november 2018 om 15:31
    Hoeveel geldschieters zitten/zaten er in de Arena?
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41953
    dinsdag 20 november 2018 om 15:32
    Veel, maar waarom is dat relevant?
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17317
    dinsdag 20 november 2018 om 15:35
    Omdat dat blijkbaar nodig is in Nederland om zo`n project uit de grond te kunnen stampen. Verder ben ik het met je eens dat het verschrikkelijk veel geld is waarvan nog moet blijken wat het je financieel gaat opleveren. Aan de andere kant moet je ook de vraag stellen dat opnieuw De Kuipt renoveren wel goedkoper is maar wanneer mag je het stadion dan weer in de steigers zetten?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 15:35]
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41953
    dinsdag 20 november 2018 om 15:40
    Natuurlijk zijn investeerders nodig. Maar das helemaal niet relevant hier. Het punt is dat alles geheel uit zijn verband getrokken wordt.

    Eerst was het nieuwe stadion noodzakelijk om het gat met Ajax en PSV te dichten. Nu is dat al niet eens meer aan de orde.
    Het gaat om een gat van enkele tientallen miljoenen. Dat is in de huidige voetballerij in de top echt niet zo veel meer. Dat is een halve keer meedoen aan de CL, een keer heel ver komen in de EL of 1x een leuke speler verkopen.

    Feyenoord is niet achterop geraakt door het stadion. Feyenoord is achterop geraakt door sportieve malaise.
    Dat hele nieuwe stadion verhaal maakt alleen een leuke winst als het sportief beter zou gaan. Wat hou je dus over? Nog steeds hetzelfde probleem; sportief moet het beter gaan.
    Alleen zit je met een nieuw stadion dan nog even met een lening van 444 miljoen.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8674
    dinsdag 20 november 2018 om 18:24
    Wederom slaat u de plank mis.

    Waarom lopen we al jaren achter op ajax en psv? Omdat zij structureel meer kunnen investeren. Hierdoor kunnen ze sportief meer successen halen wat weer meer geld oplevert.

    De kip of het ei, wat was er eerder?
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41953
    dinsdag 20 november 2018 om 18:33
    Wat een onzin. Feyenoord heeft ook zijn successen gehad. In de EL. Als kampioen. Verkoop 1 geweldige speler en je hebt dat 'gat' al gedicht.

    Die talenten komen echter al jaren niet. En als er eenmaal geïnvesteerd kan worden na een kampioenschap, wordt er troep ingekocht wat een jaar later niks meer waard is geworden.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10631
    dinsdag 20 november 2018 om 19:15
    En die sportieve malaise is veroorzaakt door slecht management, zo werkt dat altijd, alles begint bij het management.
    Ze gaan nu een top belasting aan terwijl er geen sterk management is en de sportieve prestaties onder druk van PSV en Ajax er gewoon niet zullen komen.
    De gemeente wil dit gewoon en Feijenoord moet dus ook gewoon, links of rechts om, de gemeente laat Feijenoord uiteindelijk nooit failliet gaan.......dat is het "zekerheidje" als troost.
    Vind ik leuk
    Gizmo +3881
    dinsdag 20 november 2018 om 21:20
    222 I.p.v. 444

    De rest worden aandelen
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2557
    dinsdag 20 november 2018 om 15:14
    Hij heeft ook een andere kapper nodig.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5712
    dinsdag 20 november 2018 om 15:26
    G.Kopf? Is dat een dochtermerk van Schwartzkopf?
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2557
    dinsdag 20 november 2018 om 15:31
    Een crème spoeling met perzik extract kan idd ook wel helpen
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 16:34]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 15:15
    Geld is geen probleem voor het nieuwe Frenkie de Jong stadion.
    Vind ik leuk
    windforce11 +2647
    dinsdag 20 november 2018 om 15:16
    Als ze de hele selectie verkopen blijft er nog 440.000.000,- open staan . Wordt een hele kluif voor ze
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 15:17
    Wat een smoel heeft die Jan de Jong zeg.
    Vind ik leuk
    John M. +4879
    dinsdag 20 november 2018 om 15:24
    Staat hij links of rechts op de foto?
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 16:11
    Dit is wel een beetje een belediging voor lieve leuke Hélène...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 16:12]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 15:25
    Hij had het koud Nerazzyrri23
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 15:18
    Ik zou eerder gaan kijken hoe het mogelijk is dat Feyenoord een kleinere begroting heeft dan PSV terwijl PSV in een kleiner stadion speelt.

    Het probleem is niet het stadion, dat zijn andere inkomsten. Die vallen tegen.
    Vind ik leuk
    Leozao +5615
    dinsdag 20 november 2018 om 15:24
    Feijenoord is wel al jarenlang kampioen v.w.b. het legioen.
    Vind ik leuk
    Gizmo +3881
    dinsdag 20 november 2018 om 21:24
    Maar die lezen alleen de Bruine Rotterdammer
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41953
    dinsdag 20 november 2018 om 15:32
    Naar wat ik er over las haalt Feyenoord minder geld uit zijn stadion dan PSV. Dit door de faciliteiten (met name business lodges en dat soort zooi).

    Maar die begroting is bovenal kleiner door de (Europese) prestaties van beide clubs en uitgaande transfers. Feyenoord haalt al jaren veel te weinig op in Europa.
    Vind ik leuk
    sundaymanara +1048
    dinsdag 20 november 2018 om 15:22
    Wil je aanhaken, begin er dan is mee om op 2 december Psv te verslaan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 15:24
    Of je een emmer leeg gooit .
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 15:29
    Ach geld heb je toch niks aan, hoor ik altijd de Feyenoorders en PSVers zeggen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 15:29]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 15:33
    40.000.000 Euro gemeenschapsgeld naar Feijenoord....????
    Vanaf nu alle Feijenoord fans geen commentaar meer geven dat andere clubs geld lenen bij de gemeente..
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 15:41
    En bij Philips, hè? O.a. de Arena is mede gebouwd door Philips. Bovendien heb je dan lampen. Wat voor een lampen hangen er in de Arena? Juissst..
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 15:42
    Mooi zo, dan kunnen Ajaxieden en PSV fans ook niet meer reageren op andere clubs dat ze geld van de gemeenschap krijgen..
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 15:54
    Ze krijgen sowieso geld vd gemeenschap. Politie inzet, ME ed.
    Op jaarbasis een aardig sommetje. Kniesoor die daar op let natuurlijk..
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5626
    dinsdag 20 november 2018 om 16:31
    Philips is toch ook een Amsterdams bedrijf?
    Vind ik leuk
    JD85 +652
    dinsdag 20 november 2018 om 15:39
    Wat een dromers daar in Rotterdam. Stadion gaat er echt niet komen, en ook sportief zal Feyenoord de aansluiting niet meer vinden. Dat schip is gepasseerd.
    Vind ik leuk
    Dwightx +23
    dinsdag 20 november 2018 om 16:02
    Die dromers waren bijna failliet in 10/11 en kampioen in 16/17. Dat aansluiting vinden lijkt me dus geen issue met die potentië. Feyenoord moet met goed plan de 21ste eeuw in geflitst worden. Trainingsfaciliteiten zijn we al mee bezig. Stadion volgt.
    Vind ik leuk
    Blindsy +14023
    dinsdag 20 november 2018 om 17:12
    Want? Omdat PSV en Ajax weer ns meedoen aan de CL? Zie dat met name PSV echt niet elk jaar doen, hoor.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 15:41
    Gaat lukken? Ik weet niet wat je zegt de Jong, maar 444 miljoen hark je niet zomaar bij elkaar..
    Vind ik leuk
    Hertogtwan +294
    dinsdag 20 november 2018 om 15:46
    De tekst, bij een goed businessplan, klinkt als of ze die nog steeds niet hebben liggen! Anders had ik wel gelezen dat ze dat gaan investeren. En dan nog, dan kan je de grootste inkomsten als nog aan de investeerder betalen. Het enige wat meer geld gaat opbrengen is het hogere aantal toeschouwers en meerdere skyboxen.. Ik weet het niet.. Mooi voor Rotterdam, maar een stap vooruit gaat het voor Feyenoord niet echt worden. 444 Miljoen, pfff..... Als Ajax de Cruijf Arena gaat kopen, dan lopen ze nog verder weg bij Feyenoord.
    Ik zou een grotere versie van De Kuip voorstellen. Daar zou iedere feyenoorder blij mee zijn. Kost ook Miljoenen, maar dit slaat echt alles. Feyenoord kan beter miljoenen in de jeugd steken.
    Vind ik leuk
    JoTaPe +997
    dinsdag 20 november 2018 om 15:49
    Ach ja, begrotingen en grote projecten in Nederland. Dat gaat niet samen. Wie draait er op voor tekorten? Tegenvallers etc. tijdens de bouw??
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 16:22
    Wij....
    Vind ik leuk
    Grijs +1206
    dinsdag 20 november 2018 om 16:38
    Het is vast niet het antwoord dat je wil, maar uit hetzelfde interview komt dit voorbij:

    Feyenoord gaat werken met een bouwgarantie om er zeker van te zijn dat de club niet met extra kosten komt te zitten tijdens de bouw van een nieuw stadion. ''Het risico dat het duurder wordt ligt bij de aannemer. Dat risico kan dus niet bij Feyenoord liggen. Dit stadion gaan niet struikelen op de businesscase en ook niet op de bouwkosten.''

    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 15:50
    Dat gaat feyenoord de kop kosten ,als het het gat met psv niet kan dichten ,terwijl het psv stadion 2 keer zo klein is ,ben ik zeker gek ,dit is typisch iets van we gaan boven ons stand leven
    Vind ik leuk
    Raptor +141
    dinsdag 20 november 2018 om 15:56
    Jeugd, daar moet Feyenoord en vooral Van Bronckhorst op gaan richten.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2542
    dinsdag 20 november 2018 om 16:06
    Misschien dat ik het niet zo goed snap hoor.. maar Goldman Sachs gaat bijna 200 miljoen investeren... Ik neem aan tegen een percentage rente en aflossing.. heeft iemand een idee over welk percentage men praat indien dit bv in 30 jaar terugbetaald moeten worden... ik bedoel die investering is toch gewoon een lening/hypotheek?
    Stel, ik heb geen enkel idee, het is 4%... dan praten we toch al snel over 8 tot 10 miljoen dat Feyenoord per jaar moet reserveren voor aflossing, dat terwijl bv de 30 miljoen van de VvF en 5 miljoen van lening ABN ook nog betaald moet worden.. Heb ik het nog niet over de 15 miljoen van GolmanSachs die al geleend is in het voortraject... ik neem aan dat dit een onderdeel wordt van die 200 miljoen totaal.
    Daar waar Ajax dus straks met een EV van 300 miljoen zomaar een rendement kan behalen van 4 tot 6 % per jaar is 12 tot 18 miljoen plus per jaar, zal Feyenoord van alle openstaande leningen toch bijna hetzelfde bedrag moeten reserveren in hun begroting.... ik kan misschien niet zo goed rekenen, maar alleen al dat verschil... hoe denkt in Godsnaam Feyenoord dichterbij Ajax en PSV te komen met deze cijfers... En dan moeten ze ook nog 90% bezettingsgraad hebben in het stadion... het eerste jaar zal het nog wel lukken maar indien men een aantal jaren minder draait, gaat dat een enorm probleem worden... Neigt erg naar paniek in Rotterdam, maar ik laat mij met andere cijfers en inzichten graag overtuigen... wie durft?
    Vind ik leuk
    Gizmo +3881
    dinsdag 20 november 2018 om 21:34
    Nou Chuckie,

    Als iemand je van het tegendeel overtuigt, dan vind ik het leuk als je een link ervan stuurt.

    Enige kanttekening is dat verhaal over Ajax met een ev van 300 miljoen.

    Zo snel groeit dat niet, er dienen ook vpb en organisatorische en externe lasten (zaakwaarnemers) betaald te worden.

    Maar idd het gat blijft een tikje groot
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 22:13]
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2542
    dinsdag 20 november 2018 om 21:54
    Nou, dan vrees ik dat ik je zal moeten terleurstellen hoor.. Overmars heeft al aangegeven dat niet te voorkomen is dat 3 a 4 spelers niet meer te behouden zijn voor Ajax... De Ligt, De Jong, Ziyech zullen dus zeker vertrekken en misschien Onana, of Neres, of Van de Beek, of Nico... samen gaan ze (3 a4) minimaal 200 miljoen opleveren... daarbij komt waarschijnlijk bij inkomsten CL minimaal 60 tot 70 miljoen.... samen 260 miljoen minimaal... stel Ajax koopt 4 spelers a 15 miljoen en draagt belasting en premies af (boekhoudkundig wel heel erg dom) dan blijft er van dat bedrag toch snel een 130 tot 150 miljoen over... men heeft al een EV van 170 .. tel uit je winst...
    Vind ik leuk
    Gizmo +3881
    dinsdag 20 november 2018 om 22:13
    Je stelt mij niet teleur als dit gaat uitkomen hoor .. we gaan zien hoe het gaat lopen.
    Ik heb persoonlijk veel vertrouwen in Overmars.

    Maar om even bij Feyenoord te blijven .. 1 vraagje

    Ik heb al vele malen gelezen dat Feyenoord een gegarandeerd spelersbudget wil van 25 miljoen euro.

    Ik snap er niks van hoe die eis in mekaar steekt en wie dat gelag moet betalen.
    U wel ?
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2542
    dinsdag 20 november 2018 om 22:20
    Wat ik als Ajacied wel begrijp is dat Feyenoord een nieuw stadion wil bouwen van 440 miljoen zonder enig risico... en daarbij wil men gegarandeerd 25 miljoen extra per jaar en nog grotendeels eigenaar worden van het stadion... erg knap allemaal.. die 25 miljoen extra per jaar zal de gemeente garant voor moeten komen te staan middels een Businessplan wat binnenkort gepresenteerd gaat worden... ik vrees echter dat dit kan worden gezien als een verkapte staatssteun.... maar ik laat mij net als velen hier verrassen... ik denk en vrees dat het hele FC project wel eens een doodsnagel kan zijn aan de kist van Feyenoord... maar men is daar in Rotterdam een beetje in paniek door de resultaten en bedragen die momenteel de ronde gaan in de CL en spelers van Ajax en PSV...
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6271
    dinsdag 20 november 2018 om 16:07
    Bel Ajax, die hebben nog wel iets op de bank staan. Lijkt mij wel sensationeel dat Feyenoord dan komt te spelen in de Rotterdamse Ajax Arena.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 16:46
    Gaat toch niet gebeuren.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 16:45
    Ik de komende 10 jaar verdient Feyenoord alles bij elkaar niet eens 400 miljoen.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8674
    dinsdag 20 november 2018 om 18:27
    Gelukkig is de business case ook niet voor 10 jaar.

    Ik merk toch wel dat mensen hier bang worden dat de slapende reus straks wakker wordt in Rotterdam Zuid. En dan zal de hegemonie een aanvang nemen.

    Het is alleen wachten op de messias.
    Vind ik leuk
    Gizmo +3881
    dinsdag 20 november 2018 om 21:37
    Welke Messias ?

    Johan C gaat toch niet terugkomen ?
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8674
    woensdag 21 november 2018 om 07:30
    Nee, mag hopen van niet. Maar voor een nieuwe hegemonie heb je nu eenmaal een messias nodig. Vandaar.
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1138
    dinsdag 20 november 2018 om 16:48
    Maar is dat alleen voor het stadion of ook voor spelersmateriaal?
    Vind ik leuk
    Hega +12
    dinsdag 20 november 2018 om 16:54
    Met dit aankoopbeleid en de scouting kan je dit gewoon vergeten. Gewoon in de Kuip blijven en vernieuwingen aanbrengen.
    De sfeer en de mat zijn moeilijk te evenaren. Gewoon gaan voor een goede trainer en verder met de jeugd ! Wie ? Gardiola !
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34570
    dinsdag 20 november 2018 om 16:58
    Nou nog een nieuwe trainer.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1784
    dinsdag 20 november 2018 om 17:02
    Wat gaan ze doen als feyenoord failliet gaat? Wat een slechte stap.
    Vind ik leuk
    Gizmo +3881
    dinsdag 20 november 2018 om 21:39
    Dat zou ideaal zijn, dan ben je alle schulden kwijt en koop je het stadion voor 20 miljoen terug van de curator
    Vind ik leuk
    Het Brein +4355
    dinsdag 20 november 2018 om 17:50
    Eindelijk zou ik willen zeggen! 10 jaar te laat, maar na 1996 wordt er eindelijk iets groots gebouwd in Nederland..
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 17:58
    Dat zijn 2 Neymars
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 18:00
    Feyenoord moet het vol op de jeugd gooien en hun Jong elftal in de Keuken Kampioen Divisie laten spelen. Talenten gaan sneller aarden en dan hoef je veel minder spelers te kopen en kan je het geld dat je uitgeeft aan transfers optimaal benutten.
    Vind ik leuk
    derksen +8933
    dinsdag 20 november 2018 om 18:30
    Vind het he rot om te zeggen maar de beste td er werkt in Amsterdam
    Feyenoord in deze bestuurlijke dwang pleging waar ze in zitten door de vriendjes al steek je nu 1 miljard in feyenoord dan nog halen ze psv en ajax nooit in
    Ajax jeugd staat wereld wijd op 1000 procent
    Die van psv op 5 procent maar psv heb wel loyaliteit met de gemeente psv en talent nog nooit geen combi geweest
    Feyenoord wordt geleid door het rendement wat de vriendjes kunnen halen
    Laatste 2 vergaderingen heb gemeente Rotterdam keiharde eisen gesteld
    Jammer de jong zijn openbaar geef nou eens eerlijke communicatie naar je supporters toe er komt geen nieuw stadion zolang al die klaplopers en profiteurs en fraudeurs daar zo invloed hebben op feyenoord zolang je dat niet doet en opruimt wordt het nooit niks
    Dus de Jong hou aub je smoel!
    Met dat popi jopi gedoe!
    Vind ik leuk
    rexxo +2824
    dinsdag 20 november 2018 om 18:32
    Hoe komen ze aan deze voorzitter? Naast dit topic heb ik deze man nog nooit iets zinnigs over voetbal horen zeggen.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2289
    dinsdag 20 november 2018 om 18:55
    Zegt hij iets zinnigs hier dan?
    Hij was chef-sport bij de NOS.
    Vind ik leuk
    FRCampie +32
    woensdag 21 november 2018 om 07:49
    Is geen voorzitter maar algemeen directeur en idd er komt geen zinnig woord uit die trekpop.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2289
    dinsdag 20 november 2018 om 18:44
    444 miljoen voor een nieuw stadion?
    Renoveer de Kuip is vast goedkoper.
    Steek je het overige in de selectie en zie daar Top 3 gegarandeerd.

    Maar ik ben maar een Ajacied dus mijn idee is vast niet goed in deze.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 19:02
    Vergeet het hele plan en renoveer de Kuip. Dan bestaat Feyenoord nog over 10 jaar.
    Vind ik leuk
    Caniggia +950
    dinsdag 20 november 2018 om 19:06
    En ook hier gaat het Europese avontuur belangrijker worden dan de Competitie.Uiteindelijk kun je zonder grote inkomsten niet blijven meedoen.En met een stadion wat maar liefst 444 miljoen moet kosten is dat juist heel belangrijk.
    Vind ik leuk
    yuuup +9929
    dinsdag 20 november 2018 om 19:34
    Als.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 19:44
    Moet niet veel kosten lijkt mij https://www.sanitairwinkel.nl/p/75823799/saniclass-nurnberg-ligbad-180x80x45cm-acryl-wit-outlet?gclid=EAIaIQobChMI_qeA88_j3gIVDud3Ch1KSw15EAQYBSABEgLNNvD_BwE
    Vind ik leuk
    Mjblinker +790
    dinsdag 20 november 2018 om 19:55
    Wordt tijd dat men eindelijk eens begint met de bouw vh nieuwe stadion, lijkt me geweldig, legioen van 63.000 fans op de tribunes. De extra inkomsten zijn mooi meegenomen.
    Vind ik leuk
    Ropa +180
    dinsdag 20 november 2018 om 20:22
    Eindelijk durft er gezegd te worden dat het stadion zelf het gat niet zal gaan dichten. Daarnaast wordt ook nadrukkelijk aangegeven dat Feyenoord vooral zal moeten gaan presteren. Ze zijn wakker aan het worden. Nu nog er vooruit durven komen dat 444 miljoen belachelijk veel is en daarmee en giga financiele strop om je nek
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 20:25
    Die aandelen met zeggenschap wil Ajax wel hoor maar denk niet dat Feyenoord dat aandurft :)
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 00:22
    Dit klinkt al een stuk realistischer.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 06:08
    Het is toch financeel een groot risico waarom niet gewoon de huidige kuip goed renoveren zoals PSV enkele jaren geleden ook heeft gedaan en moet je nu eens kijken wat een modern stadion.!!!!!
    Vind ik leuk
    FRCampie +32
    woensdag 21 november 2018 om 07:46
    Kansloos project
    Vind ik leuk
    Harry.f +351
    woensdag 21 november 2018 om 11:43
    Ajax en psv hebben heel goed aangekocht en hebben 2 zeer grote talenten die uitstekend presteren. Feyenoord is gewoon blijven steken op hun nivo maar PSV en Ajax spelen gewoon een klasse beter. Maar ook dat veranderd weer. Met veel geld kan je ook miskleunen aantrekken en slecht gaan presteren. Een elftal smeden is niet zo simpel.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 15:11
    Ik zeg red de kuip en investeer in de spelers.. Veel lucratiever
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws