Klaassen: 'Ik heb het nooit meer teruggezien, dat is gewoon te pijnlijk'

Klaassen: 'Ik heb het nooit meer teruggezien, dat is gewoon te pijnlijk'

Gepubliceerd: woensdag 21 november 2018 om 09:16wo 21-11-2018 om 09:16

Davy Klaassen heeft het mislukte kampioensduel van Ajax met De Graafschap, uit mei 2016, nooit meer teruggekeken. De middenvelder vindt dat te pijnlijk, zegt hij voor de camera van Voetbal International. 

Ajax had in het slotduel van het seizoen 2015/16 aan een zege genoeg om de landstitel te veroveren. Op De Vijverberg werd het echter 1-1. PSV ging aan de haal met het kampioenschap. "De wedstrijd tegen De Graafschap met Ajax zou ik het liefst opnieuw willen spelen. Ik heb hem ook nooit meer terug gezien. Dat is gewoon te pijnlijk", blikt Klaassen terug.

De huidig middenvelder van Werder Bremen had tijdens mislukte jaar bij Everton slechte ervaringen met manager Sam Allardyce, vertelt hij. "Ik heb maar drie keer met hem gesproken op zijn kantoor. Op een gegeven moment heb je ook zoiets van: wat ik ook zeg, het boeit hem toch niet."

Dit seizoen is Klaassen (25) basisklant in Bremen. In elf Bundesliga-duels maakte hij twee goals. 

Poll

Klaassen terug in Oranje?

(739 stemmen)

Plaats een reactie

Plattekar bv +32057
woensdag 21 november 2018 om 09:18
Je kunt gerust nog eens aan Frank de Boer vragen waarom hij Milik eraf haalde in minuut 63....
Vind ik leuk
Vrolijkje +1846
woensdag 21 november 2018 om 09:23
Wat ik van de ajax supporters om mij heen hoorde,was niet zozeer die wissel.
Maar t feit dat er niemand opstond en de beuk erin gooide.
Je hebt 1 doelpunt nodig en niemand die met een overtreding een signaal afgeeft.
Ook klaasen niet..dat vonden ze armoedig.
Vind ik leuk
Plattekar bv +32057
woensdag 21 november 2018 om 09:42
Ja, maar die goal zou toch eerder door Milik zijn gemaakt, dan door de ingevallen El Ghazi, denk je niet ?
Vind ik leuk
Vrolijkje +1846
woensdag 21 november 2018 om 09:48
Die kans is groot idd.
Vind ik leuk
Jorchie +419
woensdag 21 november 2018 om 13:12
Oh ja, en toen ging vd Hoorn in de spits lopen. Blunder vd eeuw.
Vind ik leuk
Roeptoeter +12315
woensdag 21 november 2018 om 09:20
Welke wedstrijd? Ik ben die allang vergeten hoor. Europees succes doet dat vanzelf doen vergeten.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +3666
woensdag 21 november 2018 om 09:26
Welk Europees succes?
Vind ik leuk
Plattekar bv +32057
woensdag 21 november 2018 om 09:51
Daar denken wij heel anders over :-)
Vind ik leuk
donderdag 22 november 2018 om 12:09
Welk europees succes?
Vind ik leuk
Corse996 +1650
woensdag 21 november 2018 om 09:21
Dat terugkijken is wel voor je gedaan hoor. Denk dat er genoeg mensen rondom Eindhoven hem nog eens opzetten tijdens de feestdagen. Werkt sfeer verhogend. Kan geen kerstboom tegen op.
Vind ik leuk
Kinkladze +112
woensdag 21 november 2018 om 09:24
Ben Ajacied, maar hier moest ik wel even om lachen. Toch nog PSVer met humor.
Vind ik leuk
Corse996 +1650
woensdag 21 november 2018 om 09:54
Hehe, ben alles behalve PSV-er. ;)
Vind ik leuk
Kinkladze +112
woensdag 21 november 2018 om 10:00
Ah,ok. Toch fijne kerstdagen dan!!
Vind ik leuk
Plattekar bv +32057
woensdag 21 november 2018 om 11:52
"Over de rechterflank..waarheen?..Pass door het midden op Smeets...SMEETS...en die schiet hem er zo maar in.....en Ajax wordt hier met een groot probleem opgezadeld..."...ik hoor Michiel Teeling nog....en toen braken de 37 langste minuten aan in mijn leven !
Vind ik leuk
Corse996 +1650
woensdag 21 november 2018 om 11:54
37 minuten inderdaad. Je zou zeggen, tijd genoeg om een buschauffeur een emmer met sop en een verfkrabber te geven.
Vind ik leuk
Plattekar bv +32057
woensdag 21 november 2018 om 13:45
ha ha ha
Vind ik leuk
woensdag 21 november 2018 om 09:22
Wellicht dat Klaassen in de toekomst in plaats van De Roon kan spelen. Uiteraard doet De Roon het erg goed op dit moment! Ik weet niet of het daadwerkelijk nodig is om Klaassen dus terug in Oranje te hebben.
Vind ik leuk
imho +1671
woensdag 21 november 2018 om 09:27
De Roon straalt een soort van rust uit, bij Klaassen heb ik een beetje meer het gevoel dat het "gehaast en ongecontroleerd" is. Beetje gechargeerd.
Vind ik leuk
woensdag 21 november 2018 om 09:28
Ik snap wat je bedoeld en ben het ook zeker met je eens. Neemt natuurlijk niet weg dat Klaassen wel een goede speler is!
Vind ik leuk
Yoink +318
woensdag 21 november 2018 om 09:33
Zijn toch twee héél verschillende voetballers... ik ben altijd wel blij als ik een breker op het middenveld zie. Je kunt wel allemaal jongens als Klaassen en van de Beek daar neer zetten, maar ze blinken nergens écht in uit. En dat is nodig op dat niveau. Dan liever een pure sloper als De Roon of zoals Nigel de Jong dat was.
Vind ik leuk
woensdag 21 november 2018 om 09:22
Welk normaal mens met een Ajax-hart zou die wedstrijd dan wel terugkijken?
Vind ik leuk
Bdog +6962
woensdag 21 november 2018 om 09:25
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op woensdag 21 november 2018 om 09:56]
Vind ik leuk
Emnu +6559
woensdag 21 november 2018 om 10:53
Ikke niet in ieder geval haha, bespaar me.
Vind ik leuk
74ratje +438
woensdag 21 november 2018 om 12:28
Sjakie!
Vind ik leuk
Bdog +6962
woensdag 21 november 2018 om 09:23
Ach gossie, je gunt het ook bijna niemand.......
Vind ik leuk
Voetbal@com +2415
woensdag 21 november 2018 om 09:23
Smeets schijnt het dagelijks terug te kijken samen met Sjaak.

Goeie ouwe tijden.
Vind ik leuk
frhoi +1510
woensdag 21 november 2018 om 09:24
Best het terug kijken waard hoor
Vind ik leuk
stratumseind +191501
woensdag 21 november 2018 om 09:25
https://www.youtube.com/watch?v=ESL_8VJWfd8


Speciaal vur jouw dan Davy
Vind ik leuk
DEWEE +2624
woensdag 21 november 2018 om 09:25
Wedstrijd had natuurlijk ook opnieuw gespeeld moeten worden. Een groot complot tussen de scheids, de boer, de graafschap, milik en tenslotte de KNVB. Doorgestoken kaart. Net zo duidelijk als de verloren finale tegen juventus.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4372
woensdag 21 november 2018 om 09:30
Nou... hier dan https://www.youtube.com/watch?v=ESL_8VJWfd8
Voor als je je bedenkt, Davy

(Oh.... zie dat ie al was geplaatst. Nou ja, dubbel genaaid houdt beter.)
[Reactie gewijzigd op woensdag 21 november 2018 om 09:31]
Vind ik leuk
Itsese +5941
woensdag 21 november 2018 om 09:41
Ik wel😂 Vooral dat stukje in de bus is lachen.
Vind ik leuk
woensdag 21 november 2018 om 09:42
Gaat ie straks ook ontkennen ooit bij Everton gespeeld te hebben?
[Reactie gewijzigd op woensdag 21 november 2018 om 09:42]
Vind ik leuk
voorstopper +1087
woensdag 21 november 2018 om 10:20
Sam Allardyce moet gewoon een keer een harde knal voor zn bolle kop krijgen..


Echt de domste figuur die ik ooit in mn hele leven heb gezien... echt een vieze dikzak zonder hersens
Vind ik leuk
Emnu +6559
woensdag 21 november 2018 om 10:54
Je komt niet veel in Engeland, begrijp ik?
Vind ik leuk
Roodbergen +9597
woensdag 21 november 2018 om 11:07
Pfffffff, gaan we weer.......
Vind ik leuk
jari11 +2360
woensdag 21 november 2018 om 13:15
Wij hebben wel meer pijnlijke momenten gehad. 2007 of 8 met dat ene doelpunt verschil en Vitesse dat de rode loper uitrolde. 2016 met de graafschap. En vorig jaar. Allemaal pijnlijk maarja, dat is sport!
Vind ik leuk
woensdag 21 november 2018 om 19:16
Dat is pech, landstitel weg.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws