Droomtransfer Jansen ketste af: Ik kan daar nog steeds heel kwaad over worden

Droomtransfer Jansen ketste af: "Ik kan daar nog steeds heel kwaad over worden"

Gepubliceerd: vrijdag 30 november 2018 om 18:35vr 30-11-2018 om 18:35

Anco Jansen denkt niet aan een winters vertrek bij FC Emmen. De aanvoerder richt zich op handhaving met de promovendus en kán daarom niet eens vertrekken. Ook vertelt hij over een afgeketste transfer naar Celtic.

"In de voetballerij kun je niet plannen, dus dat ben ik nu ook niet van plan", vertelt Jansen in een uitgebreid interview met RTV Drenthe. "Voorlopig heb ik het erg naar m'n zin. Er zijn duidelijke gesprekken geweest. Iedereen weet hoe het gaat. Wat er gaat gebeuren, weet ik niet. Ik zit lekker bij Emmen en richt me op handhaving. Uitsluiten kun je niets, maar mijn doel is handhaven. Dan kun je niet vertrekken."

Jansen speelde in Turkije al eens voor Boluspor. "Ik wil graag nog een keer in het buitenland spelen. Dat is geen droom, maar wel een ambitie. Daar heb ik wel een goed seizoen in de Eredivisie voor nodig. Een voorkeur? Turkije zou voor de hand liggend zijn, omdat ik daar al heb gespeeld en een goede indruk heb achtergelaten. We zien het wel, ik heb echt geen flauw idee."

Toen Jansen bij De Graafschap speelde, boorde de club hem een droomtransfer naar Celtic door de neus. De Superboeren konden het niet eens worden over de transfersom. "Ik was al in Glasgow. Dat is een zwart hoofdstuk van mijn voetbalcarrière. Ik heb het er ook niet graag meer over. Het werd me ontnomen. Ik kan daar nog steeds heel kwaad over worden."

Hieronder het hele interview met Jansen

Plaats een reactie

Joee +415
vrijdag 30 november 2018 om 18:37
Logisch, kans van je leven om als redelijk beperkte speler bij zo'n geweldige club terecht te komen.
Vind ik leuk
Rodajc +18658
vrijdag 30 november 2018 om 18:40
Er had echt meer ingezeten in zijn carriere, ook door hemzelf is er niet alles uitgekomen, zonde.
Vind ik leuk
Johnnie +887
vrijdag 30 november 2018 om 19:55
Anco vond drank en sigaretjes in Heerlen heel aanlokkelijk in zijn Roda periode. Maakt niet uit wanneer ik destijds de stad in ging, anco was er samen met zijn maatje Mitchel
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 01:06
Hing ook altijd in het weekend in de kroegen van Doetinchem. Heb hem vaker met een biertje in de stad gezien dan in het stadion...
Vind ik leuk
Wally g +563
vrijdag 30 november 2018 om 18:43
Eerlijk is eerlijk het was je zeker gegund maar liever had ik je nogsteeds bij ons in Doetinchem gehad ! Hoop dat je je pad nog steeds kunt bewandelen en je doel haalt !!!
Vind ik leuk
vrijdag 30 november 2018 om 18:49
Warme club de Graafschap...
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5573
vrijdag 30 november 2018 om 19:00
Lekker is dat. Een transfer naar Celtic tegenhouden voor een speler van De Graafschap. Dan snap je het ook niet als clubbestuur.
Vind ik leuk
Arvin +7469
vrijdag 30 november 2018 om 19:09
Ik snap dat je het als speler niet wilt, maar suarez heeft toen uiteindelijk toch ook met een rechtzaak een transfer afgedwongen? Bij zo'n kans zou ik het nog begrijpen ook.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5573
vrijdag 30 november 2018 om 19:15
Ja - je kan wel naar de rechter stappen om je contract te ontbinden en je beroepen op een positieverbetering.
Vind ik leuk
vrijdag 30 november 2018 om 20:33
Ik zou ook WOEST zijn !
Vind ik leuk
Wogotje +24
vrijdag 30 november 2018 om 19:09
Tja, erg matig van De Graafschap. Dit moet je iemand gewoon gunnen. Als ie nou al bij Ajax of psv had gespeeld was het een ander verhaal natuurlijk
Vind ik leuk
vrijdag 30 november 2018 om 19:27
Scheelt ook dat Anco zelf grotendeels verantwoordelijk was voor de slechte verhouding met de club. Ik denk niet dat de graafschap bewust iets tegen heeft gehouden maar zo zal Anco het misschien zien. Was een mooie stap geweest voor hem maar het hele plaatje moet dan wel kloppen ook voor de betreffende club.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws