Advocaat ziet FC Utrecht gelijk spelen na dramatische start bij Excelsior

Advocaat ziet FC Utrecht gelijk spelen na dramatische start bij Excelsior

Gepubliceerd: vrijdag 30 november 2018 om 21:55vr 30-11-2018 om 21:55

Laatste update: vrijdag 30 november 2018 om 21:59vr 30-11-2018 om 21:59

FC Utrecht heeft na een miraculeuze comeback alsnog een punt overgehouden aan het duel met Excelsior. Na een snelle 3-0 achterstand speelde de ploeg van trainer Dick Advocaat alsnog gelijk in Rotterdam: 3-3.

De wedstrijd op Woudestein was pas acht minuten oud, toen de thuisploeg al op 2-0 stond. Elias Omarsson nam de openingsgoal voor zijn rekening, nadat een hakbal van Ali Messaoud tegen de paal kwam en de rebound van Jerdy Schouten gekraakt werd. De IJslander reageerde het snelst en opende de score. Twee minuten later stond Ryan Koolwijk helemaal vrij in het strafschopgebied. Hij werd aangespeeld door Luigi Bruins en scoorde op zeer fraaie wijze.

FC Utrecht had een stuk minder geluk. Sander van de Streek trof na goed terugleggen van Sean Klaiber doelman Sonny Stevens, en Mark van der Maarel kopte uit een hoekschop net over. Oussama Tannane rekende daarnaast op een strafschop, nadat hij in een duel met Jeffry Fortes naar de grond ging. Scheidsrechter Richard Martens zag er niets in en kreeg bijval van de videoscheidsrechter. Dat leidde tot woede bij Advocaat, die dat duidelijk liet merken.

Excelsior kreeg in de eerste helft wél een penalty. Fortes werd gevloerd door Van der Maarel en Bruins rondde het buitenkansje af, waardoor Excelsior al na 26 minuten op een 3-0 voorsprong stond. Met de veelbesproken Nick Venema voor Van der Maarel besloot Advocaat na rust alles of niets te spelen, en dat sorteerde effect. Gyrano Kerk maakte op aangeven van Sean Klaiber de 3-1, waarna uitgerekend Venema er 3-2 van maakte door snel te reageren op een schot van Tannane.

Halverwege de tweede helft mocht Simon Gustafson vanaf de strafschopstip aanleggen, nadat Tannane naar de grond was gegaan. De Zweed faalde niet en voltooide de miraculeuze comeback van de Domstedelingen. Daarmee was het nog niet gedaan. Beide ploegen gingen op jacht naar drie punten. Mounir El Hamdaoui was dichtbij voor de thuisploeg, terwijl Klaiber kort voor tijd nog zijn tweede gele kaart kreeg bij Utrecht.

Plaats een reactie

vrijdag 30 november 2018 om 21:59
3-0 achterstand wegwerken tot 3-3 is netjes, wel heerlijk dat puntverlies voor Utrecht.. het is een paar figuren hier erg gegund!
Vind ik leuk
SirUltionem +3205
vrijdag 30 november 2018 om 22:00
tja, kan het je niet kwalijk nemen, Ajax heeft nogal veel trauma's aan Utrecht overgehouden de laatste jaren...
Vind ik leuk
Rood&wit +4252
vrijdag 30 november 2018 om 22:04
Dus omdat er hier een paar figuren triest doen tegen Ajax doe jij het zelfde? Nou ik gun Ajax het beste zowel Europees als in de competitie op 2 wedstrijden na 🤣
Vind ik leuk
ForzaU +234
vrijdag 30 november 2018 om 22:14
En zo is het, alleen de prestaties van FCU zijn belangrijk. De rest op voetbalgebied is bijzaak. Verder gun ik alle clubs het beste tenzij ze tegen ons moeten.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 30 november 2018 om 22:14]
Vind ik leuk
Mama +412
vrijdag 30 november 2018 om 22:46
ik gun alle clubs het beste zelfs als ze tegen ons moeten. Ja, je hebt baas boven baas
Vind ik leuk
HJR +8941
vrijdag 30 november 2018 om 22:31
Richt je nu gewoon op de degene die je het wel gunt. De aandacht gaat altijd naar de trollen.
Vind ik leuk
vrijdag 30 november 2018 om 23:37
Als je na een snelle 3-0 achterstand terug komt naar 3-3 ishet zeker een punt winst ipv verlies!! Zeker voor het moraal en zelfvertouwen!! Ik ben Ajacied maar heb wel Repsect voor Utrecht!! Altijd spanning voor de wedstrijd Heerlijk........ gebeurd altijd wat beter dan dat saaie counter/hier neem de bal maar spelend Psv
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 00:35
Zo blijf je die reacties krijgen. Verlaag je niet tot dat niveau. Er zijn ook normale supporters. Het is zielig anderen iets te misgunnen. Geniet vannde prestaties van je eigen club en wees objectief over anderen.
Vind ik leuk
elmagico070 +23775
vrijdag 30 november 2018 om 21:59
Dit is typisch Excelsior om een ruime voorsprong uit handen te geven. Verder wel een leuke potje gezien qua doelpunten en het spel was de eerste helft aan de kant van Excelsior goed. En de tweede helft was verder vermakelijk qua doelpunten.
Vind ik leuk
vrijdag 30 november 2018 om 22:02
Knappe comeback van Utrecht en zo te lezen een spectaculaire wedstrijd. Zo'n feest is Cardiff v Wolves vooralsnog niet, maar we hebben nog een helft.
Vind ik leuk
HJR +8941
vrijdag 30 november 2018 om 22:34
Als Raul Jimenez er nog maar één scoort Fantasy league technisch gezien ;).
Vind ik leuk
vrijdag 30 november 2018 om 22:37
Wel een beeldschone treffer van Hoilett en nu dus 2-1 voor Cardiff.
Vind ik leuk
Tienus +1423
vrijdag 30 november 2018 om 22:02
Wat een slappe hap de eerste helft. Echt bedroevend slecht. Mag je handen dicht knijpen met gelijk spel. Arbitrage was ook om te huilen. Neemt niet weg dat je niet moet lopen zeiken. Weer onnodige gele kaarten gepakt
[Reactie gewijzigd op vrijdag 30 november 2018 om 22:10]
Vind ik leuk
ForzaU +234
vrijdag 30 november 2018 om 22:02
Toch knap teruggekomen uit kansloze positie. Positief is dat er dus wel veerkracht in het team zit. Maar wat was de eerste helft beroerd zeg, schandalig.
Vind ik leuk
vrijdag 30 november 2018 om 22:03
Wat heb ik me geërgerd aan onze spelers. De hele tijd maar zeiken op de scheidsrechter en allemaal domme kaarten pakken. Hij floot echt niet geweldig maar als iedereen wat minder zeurt en wat meer voetbalt hadden we hier echt wel kunnen winnen.
Vind ik leuk
Psv1989 +2457
vrijdag 30 november 2018 om 22:04
Venema gaat een mooie toekomst te gemoed
Vind ik leuk
karnisse +395
vrijdag 30 november 2018 om 22:13
Venema toekomstige Aanvaller van Oranje!!!
Vind ik leuk
tikkietoe +5932
vrijdag 30 november 2018 om 22:38
Zoals Utrecht begon vandaag, daar maak je echt alleen heel sneue figuren blij mee.
Vind ik leuk
vrijdag 30 november 2018 om 22:47
Nou Dickie volgende week Venema wéér op het bankie ??? 🤔
Vind ik leuk
poklane +5468
vrijdag 30 november 2018 om 23:33
De VAR bij deze wedstrijd was dus gewoon een blinde.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws