Advocaat ziet FC Utrecht gelijk spelen na dramatische start bij Excelsior

    Advocaat ziet FC Utrecht gelijk spelen na dramatische start bij Excelsior

    Gepubliceerd: vrijdag 30 november 2018 om 21:55vr 30-11-2018 om 21:55

    Laatste update: vrijdag 30 november 2018 om 21:59vr 30-11-2018 om 21:59

    FC Utrecht heeft na een miraculeuze comeback alsnog een punt overgehouden aan het duel met Excelsior. Na een snelle 3-0 achterstand speelde de ploeg van trainer Dick Advocaat alsnog gelijk in Rotterdam: 3-3.

    De wedstrijd op Woudestein was pas acht minuten oud, toen de thuisploeg al op 2-0 stond. Elias Omarsson nam de openingsgoal voor zijn rekening, nadat een hakbal van Ali Messaoud tegen de paal kwam en de rebound van Jerdy Schouten gekraakt werd. De IJslander reageerde het snelst en opende de score. Twee minuten later stond Ryan Koolwijk helemaal vrij in het strafschopgebied. Hij werd aangespeeld door Luigi Bruins en scoorde op zeer fraaie wijze.

    FC Utrecht had een stuk minder geluk. Sander van de Streek trof na goed terugleggen van Sean Klaiber doelman Sonny Stevens, en Mark van der Maarel kopte uit een hoekschop net over. Oussama Tannane rekende daarnaast op een strafschop, nadat hij in een duel met Jeffry Fortes naar de grond ging. Scheidsrechter Richard Martens zag er niets in en kreeg bijval van de videoscheidsrechter. Dat leidde tot woede bij Advocaat, die dat duidelijk liet merken.

    Excelsior kreeg in de eerste helft wél een penalty. Fortes werd gevloerd door Van der Maarel en Bruins rondde het buitenkansje af, waardoor Excelsior al na 26 minuten op een 3-0 voorsprong stond. Met de veelbesproken Nick Venema voor Van der Maarel besloot Advocaat na rust alles of niets te spelen, en dat sorteerde effect. Gyrano Kerk maakte op aangeven van Sean Klaiber de 3-1, waarna uitgerekend Venema er 3-2 van maakte door snel te reageren op een schot van Tannane.

    Halverwege de tweede helft mocht Simon Gustafson vanaf de strafschopstip aanleggen, nadat Tannane naar de grond was gegaan. De Zweed faalde niet en voltooide de miraculeuze comeback van de Domstedelingen. Daarmee was het nog niet gedaan. Beide ploegen gingen op jacht naar drie punten. Mounir El Hamdaoui was dichtbij voor de thuisploeg, terwijl Klaiber kort voor tijd nog zijn tweede gele kaart kreeg bij Utrecht.

    Plaats een reactie

    vrijdag 30 november 2018 om 21:59
    3-0 achterstand wegwerken tot 3-3 is netjes, wel heerlijk dat puntverlies voor Utrecht.. het is een paar figuren hier erg gegund!
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2591
    vrijdag 30 november 2018 om 22:00
    tja, kan het je niet kwalijk nemen, Ajax heeft nogal veel trauma's aan Utrecht overgehouden de laatste jaren...
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 november 2018 om 22:04
    Zeker weten hoor .
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3607
    vrijdag 30 november 2018 om 22:04
    Dus omdat er hier een paar figuren triest doen tegen Ajax doe jij het zelfde? Nou ik gun Ajax het beste zowel Europees als in de competitie op 2 wedstrijden na 🤣
    Vind ik leuk
    ForzaU +227
    vrijdag 30 november 2018 om 22:14
    En zo is het, alleen de prestaties van FCU zijn belangrijk. De rest op voetbalgebied is bijzaak. Verder gun ik alle clubs het beste tenzij ze tegen ons moeten.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 30 november 2018 om 22:14]
    Vind ik leuk
    Mama +331
    vrijdag 30 november 2018 om 22:46
    ik gun alle clubs het beste zelfs als ze tegen ons moeten. Ja, je hebt baas boven baas
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 november 2018 om 22:04
    Zondag lachen wij weer 🤣🤣
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 november 2018 om 22:05
    Dat roep je al weken haha, en steeds kom je van een koude kermis thuis :p
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 november 2018 om 22:10
    😤boos
    Vind ik leuk
    zondag 2 december 2018 om 14:11
    Het ging inderdaad lachwekkend makkelijk voor Ajax, voor de zoveelste keer je hoop de grond in geboord omdat Ajax makkelijk won!
    Vind ik leuk
    zondag 2 december 2018 om 18:56
    Inderdaad een leuk weekend voor jullie , maar de weg is nog lang .
    Vind ik leuk
    HJR +8253
    vrijdag 30 november 2018 om 22:31
    Richt je nu gewoon op de degene die je het wel gunt. De aandacht gaat altijd naar de trollen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 november 2018 om 23:37
    Als je na een snelle 3-0 achterstand terug komt naar 3-3 ishet zeker een punt winst ipv verlies!! Zeker voor het moraal en zelfvertouwen!! Ik ben Ajacied maar heb wel Repsect voor Utrecht!! Altijd spanning voor de wedstrijd Heerlijk........ gebeurd altijd wat beter dan dat saaie counter/hier neem de bal maar spelend Psv
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 00:35
    Zo blijf je die reacties krijgen. Verlaag je niet tot dat niveau. Er zijn ook normale supporters. Het is zielig anderen iets te misgunnen. Geniet vannde prestaties van je eigen club en wees objectief over anderen.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22658
    vrijdag 30 november 2018 om 21:59
    Dit is typisch Excelsior om een ruime voorsprong uit handen te geven. Verder wel een leuke potje gezien qua doelpunten en het spel was de eerste helft aan de kant van Excelsior goed. En de tweede helft was verder vermakelijk qua doelpunten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 november 2018 om 22:02
    Knappe comeback van Utrecht en zo te lezen een spectaculaire wedstrijd. Zo'n feest is Cardiff v Wolves vooralsnog niet, maar we hebben nog een helft.
    Vind ik leuk
    HJR +8253
    vrijdag 30 november 2018 om 22:34
    Als Raul Jimenez er nog maar één scoort Fantasy league technisch gezien ;).
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 november 2018 om 22:37
    Wel een beeldschone treffer van Hoilett en nu dus 2-1 voor Cardiff.
    Vind ik leuk
    Tienus +1111
    vrijdag 30 november 2018 om 22:02
    Wat een slappe hap de eerste helft. Echt bedroevend slecht. Mag je handen dicht knijpen met gelijk spel. Arbitrage was ook om te huilen. Neemt niet weg dat je niet moet lopen zeiken. Weer onnodige gele kaarten gepakt
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 30 november 2018 om 22:10]
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 november 2018 om 22:02
    🤣🤣🤣🤣🤣wat heerlijk om hier wat smoeltjes te zien wat een mooie ploeg om zo terug te komen 1 punt toch blij mee
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 november 2018 om 22:06
    Heerlijk maat, goede 2e helft. Wat zeggen we dan Uuuuuuuuuuuuu
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 november 2018 om 22:12
    Blij zijn met een punt tegen het machtige Excelsior ... logisch dat de vlag uitgaat in Uuuuuuuuuuutrecht ... 😂😂😂😂
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 november 2018 om 22:27
    Jullie dachten daar gaan ze, helaas wat een veerkracht, wat een passie ons utreg Uuuuuuuuuuu😜😜
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 november 2018 om 22:31
    Goed hersteld 2e helft maat!! Plek 2 is nog in zicht psv wint van feyenoord, ajax hopelijk een dikke nederlaag tegen ado en uuuuuuuuu loopt gewoon puntje in..
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 november 2018 om 22:33
    Dank je maat, jullie zondag 3 punten, ado 3 punten, haal jij die kar maar vast op.
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 november 2018 om 22:36
    Wel gezellig dagje van maken maat!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 november 2018 om 22:38
    Zeker weten, het bier zal vloeien. 😜😜
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 november 2018 om 22:41
    Brabantse nachten zijn lang en gezellig. Het pils zal vloeien!
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 november 2018 om 22:44
    Zekers maat, we gaan ervoor.
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 november 2018 om 22:59
    Dank je maat 👍
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 november 2018 om 22:31
    Tis maar waar je blij mee kan zijn ... 🙈🙈🙈
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 november 2018 om 22:35
    Altijd Uuuuuuuuuuuuu
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 november 2018 om 22:38
    Gekke jongens die Utrechters ... 🙈
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 november 2018 om 22:40
    😂😂😂😂wat jij wilt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 november 2018 om 22:41
    Prima Utca! 👍🏻
    Vind ik leuk
    RenW +534
    vrijdag 30 november 2018 om 23:06
    De gekkies hebben elkaar gevonden!
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 november 2018 om 23:08
    Bemoei je d’r niet mee Kok!
    Vind ik leuk
    ForzaU +227
    vrijdag 30 november 2018 om 22:02
    Toch knap teruggekomen uit kansloze positie. Positief is dat er dus wel veerkracht in het team zit. Maar wat was de eerste helft beroerd zeg, schandalig.
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 november 2018 om 22:03
    Wat heb ik me geërgerd aan onze spelers. De hele tijd maar zeiken op de scheidsrechter en allemaal domme kaarten pakken. Hij floot echt niet geweldig maar als iedereen wat minder zeurt en wat meer voetbalt hadden we hier echt wel kunnen winnen.
    Vind ik leuk
    Psv1989 +2504
    vrijdag 30 november 2018 om 22:04
    Venema gaat een mooie toekomst te gemoed
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 november 2018 om 22:05
    Dank je wel ajacieden dat jullie met ons meeleven, 3-3 wat heeft ons clubje gestreden. Ik zeg Uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 november 2018 om 22:06
    Je zegt het wel goed, clubje :p
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 november 2018 om 22:08
    Geeft niet wij zijn niet arrogant, wij zijn Uuuuuuuuuuuuuu
    Vind ik leuk
    Tienus +1111
    vrijdag 30 november 2018 om 22:12
    Maar wel ons clubje......

    #uuuuuuuuuuuu
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 november 2018 om 22:07
    Heerlijk maat de tweede helft was karakter Uuuuuuuuuuuuuuuuuuu
    Vind ik leuk
    AjaxFan69 +1330
    vrijdag 30 november 2018 om 22:07
    Een kinderhand is gauw gevuld.
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 november 2018 om 22:09
    Dat zeker als je 4 jaar lang tweede wordt.
    Vind ik leuk
    AjaxFan69 +1330
    vrijdag 30 november 2018 om 22:12
    Terwijl jij al droomt van 2 jaar de vierde worden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 november 2018 om 22:22
    Jullie zijn nog nooit 2e geweest in de historie🤣🤣🤣
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 november 2018 om 22:24
    🤣🤣🤣🤣
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 november 2018 om 22:25
    Weer verkeerd, zelfs kampioen geweeest.😂😂😂
    Vind ik leuk
    stollie38 +18274
    vrijdag 30 november 2018 om 22:39
    Hahaha goed simpel ben je dan. Utrecht is nooit kampioen geweest want dat was Dos. 😂😂😂 Als je niks beters weet dan in jezelf te praten tegen Always omdat je alleen bent blijf dan thuis.
    Vind ik leuk
    Niels92 +30290
    vrijdag 30 november 2018 om 22:57
    Die gozer heeft gewoon last van een identiteit crisis :)
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 00:26
    Als je ze niet hebt ga je ze maar verzinnen, je moet wat he!
    Vind ik leuk
    karnisse +257
    vrijdag 30 november 2018 om 22:13
    Venema toekomstige Aanvaller van Oranje!!!
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5496
    vrijdag 30 november 2018 om 22:38
    Zoals Utrecht begon vandaag, daar maak je echt alleen heel sneue figuren blij mee.
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 november 2018 om 22:47
    Nou Dickie volgende week Venema wéér op het bankie ??? 🤔
    Vind ik leuk
    vrijdag 30 november 2018 om 23:00
    No dat zal wel toevallig zijn, ik ga er naar kijken. Maar ik heb zeker geen 2 accounts.
    Vind ik leuk
    HarrieNAC +840
    vrijdag 30 november 2018 om 23:07
    Waarom heeft nog niemand iets gezegd over dat lulletje rozenwater van een scheids. Ene na de andere slappe beslissing.
    Vind ik leuk
    poklane +5204
    vrijdag 30 november 2018 om 23:33
    De VAR bij deze wedstrijd was dus gewoon een blinde.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws