Feestavond Kashia eindigt in mineur: Linssen glijdt uit bij nemen strafschop

    Feestavond Kashia eindigt in mineur: Linssen glijdt uit bij nemen strafschop

    Gepubliceerd: zaterdag 1 december 2018 om 20:19za 01-12-2018 om 20:19

    Laatste update: zaterdag 1 december 2018 om 20:21za 01-12-2018 om 20:21

    Vitesse heeft zaterdagavond de kans laten liggen om in zijn eentje op de vierde plek van de Eredivisie te staan. De Arnhemmers kwamen in de eigen Gelredome niet verder dan een tegenvallend gelijkspel tegen FC Emmen, mede door een gemiste penalty van Bryan Linssen.

    Het hoogtepunt van de avond vond plaats in de rust. De vertrokken Guram Kashia werd na negen jaar trouwe dienst uitgezwaaid door de Vitesse-fans, die aan een schitterend spandoek gewerkt hadden. De zichtbaar geëmotioneerde Georgiër werd door de club benoemd tot Zilveren Vitessenaar.

    De spelers van de thuisploeg hadden toen de kleedkamer opgezocht met een verdiende 1-0 voorsprong. Emmen-goalie Kjell Scherpen had al een aantal doelpogingen onschadelijk moeten maken, maar was na een half uur spelen kansloos op een kopbal van Linssen uit een voorzet van Roy Beerens. De Drenten kwamen bovendien goed weg toen Alexander Büttner oog in oog met Scherpen wild over schoot.

    De eerste kans van FC Emmen leverede na rust echter direct een doelpunt op. Na een halve redding van doelman Eduardo kopte Caner Cavlan de 1-1 binnen. De gasten bleven stug verdedigen. Nadat Martin Odegaard en Vyacheslav Karavaev kansen op de 2-1 gemist hadden, leek Gersom Klok Vitesse de helpende hand toe te reiken: de rechtsback werd binnen het strafschopgebied verrast door Büttner en trok de linksback naar de grond.

    Arbiter Siemen Mulder kon niet anders dan naar de stip wijzen. Linssen was de aangewezen man om het vonnis te voltrekken: de Limburger gleed echter vlak voor het nemen weg en schoot hoog over. In de vijf minuten durende extra tijd kreeg Linssen nog een 'herkansing', maar zijn kopbal eindigde in de handen van Scherpen: het bleef bij 1-1.

    Plaats een reactie

    zaterdag 1 december 2018 om 20:23
    Dat is wel een totokiller zeg, gaan aardig wat mensen nat op vermoed ik.
    Vind ik leuk
    NvC +5095
    zaterdag 1 december 2018 om 20:24
    Volgende keer mosterd gebruiken om je schoenen mee in te smeren.

    Gefeliciteerd Emmen! 👍
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 21:03
    Het is dat ze thuis spelen anders had ik de bus opgewacht
    Vind ik leuk
    NvC +5095
    zaterdag 1 december 2018 om 21:08
    Je speelde thuis, dus spelers opwachten kan je alsnog doen toch? 😉 Of wil je expres alleen een lege bus opwachten?
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 20:26
    Gedeelde vierde plek met ons .
    Toch een mooie plek .
    Vind ik leuk
    NvC +5095
    zaterdag 1 december 2018 om 20:36
    Haha eerste gedachten was dat de eigenaar van het filmpje een Rus was. 😅 Maar het zijn gewoon allemaal tekens bij elkaar.
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 21:05
    Maar wel fijn dat ook jij de nummer 1 van Gelderland zo volgt op je zaterdagavond . Een dikke pluim voor onze Nicole !
    Vind ik leuk
    NvC +5095
    zaterdag 1 december 2018 om 21:11
    Nou nee ik was eigenlijk Southampton - United aan het kijken, die begon dezelfde tijd als vitesse. Nu een beetje half AZ - W2 aan het kijken.
    Vind ik leuk
    Edenees80 +538
    zaterdag 1 december 2018 om 20:38
    Vitesse collectief gefaald.. Wat was het slecht, sneu voor Kashia, afscheid was wel erg mooi, kippenvel moment..
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11572
    zaterdag 1 december 2018 om 21:20
    Afscheid van een groot mens en voetballer Kashia. Jammer dat alleen zijn oud collega's er weinig van bakten. Dat emmen wou niet en Vitesse kon niet. Vitesse ligt dat anti-voetbal van met elf man voor de pot hangen niet. En ook deze scheids was weer een drama, steeds weer de aandacht naar zich toe trekken en ellenlange discussies met spelers voeren. Kortom een smet op een mooi afscheid van onze captain. Hij werd op het veld vandaag gemist.
    Vind ik leuk
    pico323 +6498
    zondag 2 december 2018 om 10:18
    inderdaad die kale scheidsrechter was bedroevend. wat een zeikerd was dat.
    Vind ik leuk
    rebelkushh +289
    zaterdag 1 december 2018 om 22:49
    Mooie avond vandaag met het afscheid van Kashia!
    Super gezellig maar helaas een wedstrijd gelijkgespeeld die je moest winnen.
    Na ADO en Excelsior zijn dit opnieuw dure punten die je laat liggen terwijl je die moet winnen. Dure fout om niet met Foor te spelen aangezien je in dit soort wedstrijden creatieve middenvelders nodig hebt een natuurlijk ook heel erg zuur van die penalty.
    Carvalho is een goede keeper met goede reflexen maar hij veroorzaakt soms wel onnodig gevaarlijke momenten zoals vandaag weer.
    Ik hoop dat Kashia zsm terug komt.


    Vind ik leuk
    bennings +319
    zondag 2 december 2018 om 17:36
    Die kabouter (Linssen )raakt het hele jaar al geen knikker .Kaboutertje denkt dat hij een niveau hoger aan kan,nou hij heeft al moeite met het niveau van Vitesse .
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws