Zorgen voor De Graafschap en De Jong nemen toe na thuisnederlaag tegen PEC

    Zorgen voor De Graafschap en De Jong nemen toe na thuisnederlaag tegen PEC

    Gepubliceerd: zaterdag 1 december 2018 om 21:35za 01-12-2018 om 21:35

    PEC Zwolle heeft in een heus kelderduel de zorgen van De Graafschap en trainer Henk de Jong vergroot. De Zwollenaren wonnen met 2-0 door doelpunten van Clint Leemans en Younes Namli. Lars Nieuwpoort van De Graafschap kreeg in de eerste helft een rode kaart.

    De Graafschap trainde de afgelopen week met het mes tussen de tanden, maar had die instelling op het trainingsveld laten liggen. De Superboeren werden al na een kwartier verrast door PEC Zwolle, dat via Clint Leemans de leiding nam. Leemans krulde een vrije trap het strafschopgebied in, waarna niemand de bal toucheerde en het leer in de verre hoek plofte.

    Vijf minuten later werd de opdracht voor De Graafschap nog lastiger gemaakt. Linksback Lars Nieuwpoort torpedeerde op schandalige wijze het standbeen van Kingsley Ehizibue en kreeg een terechte rode kaart van scheidsrechter Van den Kerkhof. De frustratie bij De Graafschap, dat in de eerste helft geen enkele kans creëerde, nam alsmaar toe.

    Het niveau daalde na de rust zienderogen. PEC hoefde niet meer en De Graafschap kon geen potten breken, waardoor de wedstrijd het aanzien nauwelijks meer waard was. Uiteindelijk besliste Younes Namli, die eerder al applaus oogstte met een knap hoogstandje, het duel een kwartier voor tijd door vanaf rechts naar binnen te snijden en met links uit te halen. Hidde Jurjus, doelman van de Superboeren, zag er bij die goal niet goed uit.

    Door de zege neemt PEC Zwolle afstand van de degradatiezone en vergroot het de zorgen van De Graafschap. De Superboeren staan met tien punten op de zeventiende plaats en hebben een achterstand van vier punten op de veilige vijftiende stek.

    Plaats een reactie

    Jackpot +2646
    zaterdag 1 december 2018 om 21:37
    Hoop dat ze degraderen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 21:46
    We vergeten niet.
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 21:55
    Wat vergeet je niet?Het schandalig slechte optreden van Ajax die dag?
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 22:05
    Nou eigenlijk dat De Graafschap achteraf duidelijk liet blijken een voorkeur te hebben voor psv boven Ajax.

    Prima, maar dan gunnen wij De Graafschap ook jaarlijks het putje.
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1155
    zaterdag 1 december 2018 om 22:09
    Ajacieden, het meest trieste volk wat er in Nederland rondloopt, het is niet voor niets dat ze overal uitgekotst worden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 22:11
    Nee, die Hagenezen staan er een stuk beter op in Nederland.
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1155
    zaterdag 1 december 2018 om 22:12
    Ja, gek genoeg wel....
    Vind ik leuk
    Jackpot +2646
    zaterdag 1 december 2018 om 22:12
    Nee jullie staan er fris op. Domme doorgesnoven gek.
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1155
    zaterdag 1 december 2018 om 22:15
    Ja hoor wij staan er tegenwoordig heel fris op, heeft de club heel wat arbeid gekost maar het imago van Den Haag is stukken beter dan van dat enge volk uit Amsterdam.

    Het is niet voor niets dat we jullie niet bij Den Haag Ajax willen hebben, wij willen namelijk een gezellige middag.

    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 22:44
    Ben je eigenlijk weleens in de grote enge stad Amsterdam geweest of durf je dat eigenlijk niet zo goed?

    We zijn niet zo eng hoor.

    Zijn er nog meer dingen in je leven die je eng vindt? Misschien is er wel hulp voor je.
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1155
    zondag 2 december 2018 om 00:09
    Sterker nog ik heb er 4 maanden moeten werken, nooit meer....
    Vind ik leuk
    zondag 2 december 2018 om 00:32
    Dat moet naar voor je zijn geweest. Nu begrijp ik het best.

    Zo, tussen die Amsterdammers, met hun zelfvertrouwen wat jij arrogantie noemt.

    Had je wel een "Tena voor mannen" om. Ik kan me voorstellen dat je in je broek hebt geplast, toen je vier maanden in Amsterdam moest werken, dat nooit meer, toch?
    [Reactie gewijzigd op zondag 2 december 2018 om 00:37]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10220
    zaterdag 1 december 2018 om 22:45
    Hup ADO, dat nooit een prijsje wint..................jullie voegen niets maar dan ook niets toe aan de ED of het Nederlandse voetbal, nu niet en in het verleden niet.
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1155
    zondag 2 december 2018 om 00:09
    Klopt, maar jullie voegen ook niet zoveel toe hoor...
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10220
    zondag 2 december 2018 om 04:43
    AFC Ajax, de meest succesvolle club sinds de oprichting van het Nederlands voetbal slechts......
    Vind ik leuk
    zondag 2 december 2018 om 07:23
    Des te meer word er elke keer genoten als ze weer eens op hun bek gaan . Wat daar in Doetinchem toen gebeurde was voor 95% van nederland gewoon goud waard . Ik zie ze nog steeds staan zwaaien met die kartonnen schalen prachtig wat een afgang was dat
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10220
    zondag 2 december 2018 om 21:49
    Ach, als je net 4 keer kampioen bent geworden, op rij, is dat geen ramp maar wel frustrerend, geef ik toe.
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 22:16
    Is onzin.Als je zo aankomt in Doetinchem als Ajax destijds,en dan zo slecht speelt.Dan kun je niets anders zeggen dan,eigen schuld.
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 22:18
    Dat ben ik zeker met je eens. Net als het goed is dat een club zijn sportieve plicht vervult.

    Maar de commentaren achteraf waren duidelijk....
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 21:58
    Ach jongentje... nog steeds last van de 1-1 2 jaar geleden?🙈😉
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 22:09
    Ik hoop dat jullie kampioen worden. Duurt al zo lang dat mijn vrienden die voor Ajax zijn rare trekjes beginnen te vertonen. Daarnaast zou het leuk zijn als Sjaak nog een x een kampioenschap kan meemaken, dat gun ik hem in ieder geval wel.
    Vind ik leuk
    Jackpot +2646
    zaterdag 1 december 2018 om 22:10
    Oké.
    Vind ik leuk
    zondag 2 december 2018 om 07:21
    Dat was een prachtige dag voor een ieder die van voetbal houd . Wat hebben we toen gelachen zeg
    Vind ik leuk
    HanV +4623
    zaterdag 1 december 2018 om 21:40
    Dat mes hadden ze meegenomen, gelukkig alleen in de eerste helft.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17047
    zaterdag 1 december 2018 om 21:41
    Heerlijk om weer eens drie punten te pakken. Wel was het spel van Zwolle weer ronduit dramatisch, na het rode kaart leek het helemaal nergens meer op.
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 21:45
    Niet zeuren ruud, doen wij ook niet als we morgen die 3 punten in de Kuip houden.
    Vind ik leuk
    zwollie +8385
    zondag 2 december 2018 om 09:41
    Die 3 punten zijn jullie gegund.
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 21:45
    Maar mooi voor PEC en Van 't Schip.
    Vind ik leuk
    HanV +4623
    zaterdag 1 december 2018 om 21:46
    Ik had laatst nog de stelling gedaan dat balbezit niks zegt, en dat het bij andere clubs dan de top 4 a 5, meestal aangeeft welke club achterstaat.
    Die stelling klopt niet.
    Ik vond wel dat het in de 2e helft wel wat beter ging, veel meer schoten en zowaar op doel. Maar De Graafschap moet wel de zwakste ploeg zijn in de eredivisie.
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 21:53
    Gefeliciteerd met de overwinning!!Wat was de Graafschap weer slecht,om te janken 😭😭😭
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2236
    zaterdag 1 december 2018 om 22:30
    Dank jeee bliede mee
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 22:43
    Dankjewel
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22658
    zaterdag 1 december 2018 om 22:33
    Gefeliciteerd Ruud!
    Vind ik leuk
    Pec010 +2194
    zaterdag 1 december 2018 om 21:46
    Zwolle heeft geluk dat er een paar teams nog slechter zijn dit jaar maar het niveau is echt heel laag. Wat een slechte wedstrijd weer, wel super blij met de drie punten.
    Vind ik leuk
    038power +161
    zaterdag 1 december 2018 om 21:54
    Lekkere 3punter voor mijn club...
    Vind ik leuk
    Zalkerboy +438
    zaterdag 1 december 2018 om 21:55
    Blij met de punten, niet met het vertoonde spel. Moet toch echt wat gebeuren. Net wat Pec010 zegt, we hebben geluk dat er een paar teams nog slechter presteren.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 1 december 2018 om 21:56]
    Vind ik leuk
    NvC +5189
    zaterdag 1 december 2018 om 22:02
    De Graafschap moet in de winterstop echt iets halen anders is het klaar. Wel jammer, zou graag zien dat de Graafschap een succesje kan worden in de ED, beetje zoals VVV nu.
    Vind ik leuk
    appeltje +1451
    zaterdag 1 december 2018 om 22:14
    VVV is gepromoveerd nadat ze kampioen zijn geworden, De Graafschap was vierde in de Jupiler League toen ze promoveerden. En VVV heeft een veel beter spelersbeleid.
    Vind ik leuk
    NvC +5189
    zaterdag 1 december 2018 om 22:21
    Klopt, ik zou het ook leuk vinden als de SuperBoeren zo’n spelersbeleid hadden.
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5569
    zaterdag 1 december 2018 om 22:12
    3 punten, enige wat telt momenteel. Wat een armetierig niveau wederom
    Vind ik leuk
    mazu +2757
    zaterdag 1 december 2018 om 22:20
    Blij met de 3 punten, maar wat een wanvertoning weer.........het is dat De Graafschap nog dramatischer was, anders was het weer mis gegaan
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9262
    zaterdag 1 december 2018 om 22:25
    Henkie weet het echt niet meer.... Proost
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2236
    zaterdag 1 december 2018 om 22:29
    Verschrikkelijk om naar te kijken maar blij met de 3 puntjesss
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22658
    zaterdag 1 december 2018 om 22:39
    Goed dat De Graafschap vandaag de tegenstander was, anders had je weer de bietenbrug opgegaan.

    De punten tellen nu in deze moeilijke fase.

    Gefeliciteerd met de overwinning.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2236
    zaterdag 1 december 2018 om 22:50
    Klopt t spel is verschrikkelijk maar wat overwinningen is het enige goed werkende medicijn opt moment lijkt me
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1840
    zaterdag 1 december 2018 om 22:59
    Binnen afzienbare tijd gaat de Graafschap weer lekker degraderen, mooi zo.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173926
    zaterdag 1 december 2018 om 23:09
    sjaak ben jij het?
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1840
    zaterdag 1 december 2018 om 23:26
    Jazeker, en jij mag ook degraderen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173926
    zaterdag 1 december 2018 om 23:47
    oke dan , als je dat gelukkig maakt
    Vind ik leuk
    zaterdag 1 december 2018 om 23:34
    Bij sommige zit de frustratie van 2 jaar geleden wel heel diep.......
    Vind ik leuk
    wil +1151
    zondag 2 december 2018 om 00:29
    Die Nieuwpoort mogen ze van mij minimaal 6 wedstrijden schorsen. Wat een mafkees!!
    Vind ik leuk
    zondag 2 december 2018 om 00:32
    Ach ja Henk-is-een-gezellige-vent!
    Vind ik leuk
    RWMD +148
    zondag 2 december 2018 om 04:01
    Er zijn dus een paar tegenstanders die nog slechter zijn dan PEC... Dat is echt het geluk dit jaar...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws