Zorgen voor De Graafschap en De Jong nemen toe na thuisnederlaag tegen PEC

Zorgen voor De Graafschap en De Jong nemen toe na thuisnederlaag tegen PEC

Gepubliceerd: zaterdag 1 december 2018 om 21:35za 01-12-2018 om 21:35

PEC Zwolle heeft in een heus kelderduel de zorgen van De Graafschap en trainer Henk de Jong vergroot. De Zwollenaren wonnen met 2-0 door doelpunten van Clint Leemans en Younes Namli. Lars Nieuwpoort van De Graafschap kreeg in de eerste helft een rode kaart.

De Graafschap trainde de afgelopen week met het mes tussen de tanden, maar had die instelling op het trainingsveld laten liggen. De Superboeren werden al na een kwartier verrast door PEC Zwolle, dat via Clint Leemans de leiding nam. Leemans krulde een vrije trap het strafschopgebied in, waarna niemand de bal toucheerde en het leer in de verre hoek plofte.

Vijf minuten later werd de opdracht voor De Graafschap nog lastiger gemaakt. Linksback Lars Nieuwpoort torpedeerde op schandalige wijze het standbeen van Kingsley Ehizibue en kreeg een terechte rode kaart van scheidsrechter Van den Kerkhof. De frustratie bij De Graafschap, dat in de eerste helft geen enkele kans creëerde, nam alsmaar toe.

Het niveau daalde na de rust zienderogen. PEC hoefde niet meer en De Graafschap kon geen potten breken, waardoor de wedstrijd het aanzien nauwelijks meer waard was. Uiteindelijk besliste Younes Namli, die eerder al applaus oogstte met een knap hoogstandje, het duel een kwartier voor tijd door vanaf rechts naar binnen te snijden en met links uit te halen. Hidde Jurjus, doelman van de Superboeren, zag er bij die goal niet goed uit.

Door de zege neemt PEC Zwolle afstand van de degradatiezone en vergroot het de zorgen van De Graafschap. De Superboeren staan met tien punten op de zeventiende plaats en hebben een achterstand van vier punten op de veilige vijftiende stek.

Plaats een reactie

HanV +5118
zaterdag 1 december 2018 om 21:40
Dat mes hadden ze meegenomen, gelukkig alleen in de eerste helft.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21153
zaterdag 1 december 2018 om 21:41
Heerlijk om weer eens drie punten te pakken. Wel was het spel van Zwolle weer ronduit dramatisch, na het rode kaart leek het helemaal nergens meer op.
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 21:45
Niet zeuren ruud, doen wij ook niet als we morgen die 3 punten in de Kuip houden.
Vind ik leuk
zwollie +9042
zondag 2 december 2018 om 09:41
Die 3 punten zijn jullie gegund.
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 21:45
Maar mooi voor PEC en Van 't Schip.
Vind ik leuk
HanV +5118
zaterdag 1 december 2018 om 21:46
Ik had laatst nog de stelling gedaan dat balbezit niks zegt, en dat het bij andere clubs dan de top 4 a 5, meestal aangeeft welke club achterstaat.
Die stelling klopt niet.
Ik vond wel dat het in de 2e helft wel wat beter ging, veel meer schoten en zowaar op doel. Maar De Graafschap moet wel de zwakste ploeg zijn in de eredivisie.
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 21:53
Gefeliciteerd met de overwinning!!Wat was de Graafschap weer slecht,om te janken 😭😭😭
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3304
zaterdag 1 december 2018 om 22:30
Dank jeee bliede mee
Vind ik leuk
elmagico070 +23759
zaterdag 1 december 2018 om 22:33
Gefeliciteerd Ruud!
Vind ik leuk
Pec010 +2356
zaterdag 1 december 2018 om 21:46
Zwolle heeft geluk dat er een paar teams nog slechter zijn dit jaar maar het niveau is echt heel laag. Wat een slechte wedstrijd weer, wel super blij met de drie punten.
Vind ik leuk
038power +216
zaterdag 1 december 2018 om 21:54
Lekkere 3punter voor mijn club...
Vind ik leuk
Zalkerboy +488
zaterdag 1 december 2018 om 21:55
Blij met de punten, niet met het vertoonde spel. Moet toch echt wat gebeuren. Net wat Pec010 zegt, we hebben geluk dat er een paar teams nog slechter presteren.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 1 december 2018 om 21:56]
Vind ik leuk
NvC +7376
zaterdag 1 december 2018 om 22:02
De Graafschap moet in de winterstop echt iets halen anders is het klaar. Wel jammer, zou graag zien dat de Graafschap een succesje kan worden in de ED, beetje zoals VVV nu.
Vind ik leuk
appeltje +2921
zaterdag 1 december 2018 om 22:14
VVV is gepromoveerd nadat ze kampioen zijn geworden, De Graafschap was vierde in de Jupiler League toen ze promoveerden. En VVV heeft een veel beter spelersbeleid.
Vind ik leuk
NvC +7376
zaterdag 1 december 2018 om 22:21
Klopt, ik zou het ook leuk vinden als de SuperBoeren zo’n spelersbeleid hadden.
Vind ik leuk
Nightcrawler +6070
zaterdag 1 december 2018 om 22:12
3 punten, enige wat telt momenteel. Wat een armetierig niveau wederom
Vind ik leuk
mazu +3441
zaterdag 1 december 2018 om 22:20
Blij met de 3 punten, maar wat een wanvertoning weer.........het is dat De Graafschap nog dramatischer was, anders was het weer mis gegaan
Vind ik leuk
Roodbergen +9599
zaterdag 1 december 2018 om 22:25
Henkie weet het echt niet meer.... Proost
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3304
zaterdag 1 december 2018 om 22:29
Verschrikkelijk om naar te kijken maar blij met de 3 puntjesss
Vind ik leuk
elmagico070 +23759
zaterdag 1 december 2018 om 22:39
Goed dat De Graafschap vandaag de tegenstander was, anders had je weer de bietenbrug opgegaan.

De punten tellen nu in deze moeilijke fase.

Gefeliciteerd met de overwinning.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3304
zaterdag 1 december 2018 om 22:50
Klopt t spel is verschrikkelijk maar wat overwinningen is het enige goed werkende medicijn opt moment lijkt me
Vind ik leuk
WilcoS64 +3255
zaterdag 1 december 2018 om 22:59
Binnen afzienbare tijd gaat de Graafschap weer lekker degraderen, mooi zo.
Vind ik leuk
stratumseind +191639
zaterdag 1 december 2018 om 23:09
sjaak ben jij het?
Vind ik leuk
WilcoS64 +3255
zaterdag 1 december 2018 om 23:26
Jazeker, en jij mag ook degraderen.
Vind ik leuk
stratumseind +191639
zaterdag 1 december 2018 om 23:47
oke dan , als je dat gelukkig maakt
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 23:34
Bij sommige zit de frustratie van 2 jaar geleden wel heel diep.......
Vind ik leuk
wil +1283
zondag 2 december 2018 om 00:29
Die Nieuwpoort mogen ze van mij minimaal 6 wedstrijden schorsen. Wat een mafkees!!
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 00:32
Ach ja Henk-is-een-gezellige-vent!
Vind ik leuk
RWMD +159
zondag 2 december 2018 om 04:01
Er zijn dus een paar tegenstanders die nog slechter zijn dan PEC... Dat is echt het geluk dit jaar...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws