Sol weer goud waard voor Willem II: fluitconcerten in Alkmaar na nummer 11 en 12

Sol weer goud waard voor Willem II: fluitconcerten in Alkmaar na nummer 11 en 12

Gepubliceerd: zaterdag 1 december 2018 om 21:35za 01-12-2018 om 21:35

Laatste update: zaterdag 1 december 2018 om 21:47za 01-12-2018 om 21:47

De ene uitwedstrijd in Noord-Holland is de andere niet voor Willem II. De Tricolores hadden begin november totaal niets in te brengen tegen Ajax, maar bleven een maand later keurig overeind bij AZ en gingen met een knappe zege terug naar Tilburg.

Fran Sol was weer eens de gevierde man bij de Brabanders. Na drie minuten spelen kroop de Spanjaard voor Adam Maher en zette hij zijn schoen tegen een voorzet van Daniel Crowley. De bal stuiterde via de grond en de onderkant van de lat achter Marco Bizot: 0-1.

Na een half uur spelen leek Oussama Idrissi de stand gelijk te trekken: de AZ-aanvaller verschalkte doelman Timon Wellenreuther met een gevoelige boogbal, maar de bal kon nog voor de doellijn weggehaald worden. Het doelpunt viel zelfs aan de andere kant. Donis Avdijaj ontsnapte na een steekpass van Crowley aan de buitenspelval, kon alleen op Bizot af en legde de bal genereus breed op Sol: 0-2. De spits staat na zijn dubbelslag in het AFAS Stadion op twaalf competitiegoals en is nu samen met Luuk de Jong Eredivisie-topscorer.

AZ-trainer John van den Brom greep hard in tijdens de rust: Fredrik Midtsjo en Mats Seuntjens moesten plaatsmaken voor Dorin Rotariu en Jong AZ-topschutter Ferdy Druijf. Heel veel effect had het echter niet. De thuisploeg wist nauwelijks gevaar te stichten en Willem II hield de comfortabele voorsprong zonder noemenswaardige problemen vast. Na het laatste fluitsignaal van arbiter Allard Lindhout barstte het gefluit los in ALkmaar.

Plaats een reactie

mike-alkmaar +3822
zaterdag 1 december 2018 om 21:37
Ik heb er gewoon geen woorden meer voor, daarom ga ik ook maar is de discriminatie kaart trekken.
Ik vind Willem2 behoorlijk homofoob , hoe kunnen ze mij als homo zijnde nou geen overwinning van mijn favoriete club gunnen . #sorryWillem2.

Maar zonder dollen , gefeliciteerd voor de willem2 supporters. Zouden jullie het geen goed idee vinden om Sol te ruilen tegen Seuntjes , Johnsson en Hatzikidakos , en dan leggen wij nog wel een miljoen of 2 a 3 erbij.
Vind ik leuk
013Tilburg +722
zaterdag 1 december 2018 om 21:56
Dat zouden wij inderdaad geen goed idee vinden 😀
Vind ik leuk
Counterattack +11754
zondag 2 december 2018 om 01:23
No deal, Mike-
Vind ik leuk
Niels92 +36578
zaterdag 1 december 2018 om 21:37
Hoelang mag van de brom zijn gang blijven gaan?
Vind ik leuk
mike-alkmaar +3822
zaterdag 1 december 2018 om 21:39
Hopelijk niet lang meer , maar dat hoop ik al zo n 2 jaar.
Vind ik leuk
Niels92 +36578
zaterdag 1 december 2018 om 21:41
AZ moet proberen om Peter Bosz te halen, dan moeten ze in Alkmaar wat meer salaris bieden, dit werkt niet meer zoals ze bezig zijn bij AZ.
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 21:42
Zoiets hebben wij ook met onze trainer dat het niet meer werkt.........Op morgen na dan........;-)
Vind ik leuk
Olfie +5623
zaterdag 1 december 2018 om 21:54
prima combi. Een Feyenoord dat niet presteert maar wel van PSV wint. Kan ik daar jaarlijks voor tekenen?
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 21:55
Ook eigenbelang.
Vind ik leuk
mike-alkmaar +3822
zaterdag 1 december 2018 om 21:44
Ja dat heb ik hier ook al een paar keer geroepen. Helaas leest Max niet mee denk ik. Zou idd ideale match zijn zijn visie met de visie van AZ. Alleen die 5 seconde moet gezien huidige kwaliteit van selectie maybe iets bijgeschoeft worden naar 10 seconden ofzo.
Vind ik leuk
Niels92 +36578
zaterdag 1 december 2018 om 21:47
Ik ben ervan overtuigd dat Bosz spelers beter maakt, die 5 seconde regel die krijgt ie wel voor elkaar :)
Vind ik leuk
Old Star +8231
zaterdag 1 december 2018 om 22:21
Het is echt armoe troef allemaal.
Ben heel benieuwd hoe we uit deze neerwaartse spiraal gaan komen.

T grappige is dat de buitenwacht al jaren best te spreken is over onze neurotische brompot, terwijl de mensen die bij AZ in t stadion zitten toch echt al een jaar of 2 klaar zijn met deze trainer.
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 21:53
Is echt een hele goede trainer en echt verschrikkelijk onderschat. Materiaal is ook niet zo geweldig hoor..

Ben er van overtuigd dat hij er het maximale uithaalt.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 1 december 2018 om 21:54]
Vind ik leuk
mike-alkmaar +3822
zaterdag 1 december 2018 om 22:02
Ik hoop niet dat je hiermee vd Brom bedoeld ? Al is hij absoluut geen slechte coach.
Maar hij is naar mijn inziens meer een crisis trainer. Iemand die ergens binnengehaald wordt waar het niet loopt. Hij is dan echt in staat de neuzen weer dezelfde richting in te krijgen. Maar om iets op te bouwen is hij absoluut niet de man. Vergeet niet dat hij de afgelopen seizoenen vooral gedragen is door Janssen , Hendrikssen , Weghorst en Alireza. Voor ere divisie begrippen had AZ elk seizoen op dit seizoen na , een van de betere selecties van de competitie of Ajax en Psv na dan. Wij zien hem hier al jaren tactische blunder op blunder volgen. Zijn paniek aktie s voor de " grote " wedstrijden. En grootste frustratie bij meeste supporters is denk het continue blijven vasthouden aan spelers die zo opzichtig falen ( Rienstra, Seuntjes, Hatzikidakos als voorbeelden). Degene die de boel een beetje op de rit houd is Arne Slot. Nee de tijd van vd Brom in Alkmaar is echt voorbij. Hoop en gun hem dat er een mooie club voorbij gaat komen. Maar bij AZ is het tijd voor een nieuwe frisse wind.
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 22:07
Ik vind altijd dat hij het maximale uit zijn spelers haalt. Als je bijv ziet dat spelers van AZ het vaak moeilijk hebben bij Ajax, PSV en Feyenoord zegt wel wat. Denk dat hij echt heel goed is in het beter maken van spelers. Miss maakt hij af en toe wel foute beslissingen, maar dat doet elke trainer.
Vind ik leuk
Old Star +8231
zaterdag 1 december 2018 om 22:25
Je slaat de spijker op zijn kop Mike.
Vind ik leuk
mazu +3912
zaterdag 1 december 2018 om 22:30
Arne mag straks Vh Schip opvolgen bij z'n cluppie Pec als Vh Schip de laan wordt uitgestuurd
Vind ik leuk
Fooligan +1120
zaterdag 1 december 2018 om 22:38
En dat lost de problemen bij PEC op?... Nee joh.....
Vind ik leuk
elmagico070 +23918
zaterdag 1 december 2018 om 21:39
Mag het gewoon uitzingen niemand die er om maalt daar.
Vind ik leuk
Mari +12428
zaterdag 1 december 2018 om 21:44
Het ligt niet aan de trainer.
De man die de selectie bepaalt heeft gefaald.
Daarnaast heeft hij de uitdaging bij spelers weggehaald door hun contracten te verbeteren
Vind ik leuk
Niels92 +36578
zaterdag 1 december 2018 om 21:46
Talenten zijn de uitdaging kwijt wanneer ze een beter contract krijgen? Zo'n onzin heb ik nog nooit gehoord, talenten hebben juist genoeg uitdagingen, die willen hogerop ( Buitenland ) het lijkt mij dus stug dat wanneer ze wat meer salaris krijgen dat ze de uitdaging kwijt zijn :(
Vind ik leuk
Mari +12428
zaterdag 1 december 2018 om 22:04
Je moet ze bonussen schenken als ze goed presteren. Geen salarisverhoging.
Wie riep dat ook altijd?
O ja
JC.
Wat een onzin kraamde hij uit toch.
Vind ik leuk
Niels92 +36578
zaterdag 1 december 2018 om 22:07
We leven in 2018, tijden waar de salarissen overal hoger liggen, wanneer spelers een klein contract krijgen dan vertrekken ze gewoon, omdat ze elders wel die paar 100,000 extra krijgen. Je moet dus wel als club de salarissen verhogen wil je spelers kunnen behouden.
Vind ik leuk
Mari +12428
zaterdag 1 december 2018 om 22:15
Je moet helemaal niets.
Welke clubs staan in de rij voor Til, Koopmeiners enz?
Misschien volgend jaar Boadu en Stengs, maar ook zij moeten nog wat bewijzen.
Het verkeerde signaal is afgegeven.
Als ze dit nou doen bij Ajax en PSV, dan snap ik het nog wel
Vind ik leuk
Niels92 +36578
zaterdag 1 december 2018 om 22:18
Er zullen denk ik wel wat clubs zijn die Stengs maar al te graag zouden willen wegplukken uit Alkmaar, dus je moet als club iets doen :) Spelers die niet meer krijgen lopen dan een contract uit!
Vind ik leuk
Mari +12428
zondag 2 december 2018 om 10:56
Dat is waar, zorgen dat ze niet gratis weglopen,
Huilberts heeft echter in de euforie van vorig jaar en stijgende transfersommen Sinterklaas lopen uithangen volgens mij.
Spelers van AZ, Utrecht enzo moeten hun stinkende best doen, de aandacht trekken van PSV, Feijenoord en Ajax, dan kan je wat gaan doen in de salarissfeer.
Eerder niet.
AZ heeft wat mazzel gehad met buitenlandse transfers maar dat zijn incidenten
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 21:51
Hopelijk gaat Ajax hem ruilen met Ten Hag.
Vind ik leuk
stollie38 +17299
zaterdag 1 december 2018 om 22:28
Liever niet. Ten Hag blijft voorlopig.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5573
zaterdag 1 december 2018 om 21:41
8 punten uit de laatste 8 duels. Wat moet er gebeuren voordat iemand eens ingrijpt in die organisatie?
Vind ik leuk
Mari +12428
zaterdag 1 december 2018 om 21:45
Huilberts weg? Hij heeft de selectie niet versterkt.
Maar AZ kampt natuurlijk ook met blessures
Vind ik leuk
Mari +12428
zaterdag 1 december 2018 om 21:42
Zou het opwaarderen en verlengen van de contracten door AZ (wie staat er hier aan het hoofd?) iets te maken hebben met het slechte spel van bepaalde spelers?
Vind ik leuk
ihvmmdk +7195
zaterdag 1 december 2018 om 21:44
Die Griek zou zelfs bij bal op het dak uit de toon vallen. Man man man man, dat kan toch niet?
Vind ik leuk
Sooike1208 +5524
zaterdag 1 december 2018 om 21:46
We’ve got fran sol, FRANCESCO SOL
Vind ik leuk
Niels92 +36578
zaterdag 1 december 2018 om 21:49
Sol doet het erg goed, daar mogen jullie erg dankbaar mee zijn dat ie in Tilburg speelt, staat alweer op 12 goals :)
Vind ik leuk
Sooike1208 +5524
zaterdag 1 december 2018 om 21:50
Dat zijn we natuurlijk ook 😉
Vind ik leuk
stratumseind +195108
zaterdag 1 december 2018 om 21:50
Nou moet luuk er morgen maar 3 maken dan.....
Vind ik leuk
Niels92 +36578
zaterdag 1 december 2018 om 21:51
Zolang Feyenoord er een meer scoort, mag Luuk er zelfs 4 scoren :)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 1 december 2018 om 21:52]
Vind ik leuk
stratumseind +195108
zaterdag 1 december 2018 om 21:52
jij vergeet ff de hatrick die lozano gaat maken.........?
Vind ik leuk
Niels92 +36578
zaterdag 1 december 2018 om 21:54
Dan wordt het dus 8-7 :)
Vind ik leuk
stratumseind +195108
zaterdag 1 december 2018 om 21:55
5 minuten voor tijd misschien maar dan komt pereiro en bergwijn nog ff..............
Vind ik leuk
Niels92 +36578
zaterdag 1 december 2018 om 21:59
Ben je gek, Bergwijn gaat eerder naar de kant zijn lies en enkelblessure gaan weer parten spelen en Pereiro wordt meestal eerder naar de kant gehaald, nee vriend die voorspelling die jij doet komt niet uit :)
Vind ik leuk
stratumseind +195108
zaterdag 1 december 2018 om 22:01
dan schwaapie en viergevertje wa kan mij t verrekken.....
Vind ik leuk
Niels92 +36578
zaterdag 1 december 2018 om 22:05
Viergever heeft jaren bij Ajax gespeeld, die heeft dus sowieso geen kuip angst, dat voordeel hebben jullie morgen dan wel weer :)
Vind ik leuk
stratumseind +195108
zaterdag 1 december 2018 om 22:06
hattrickje van onzen nick maar doen dan....
Vind ik leuk
stollie38 +17299
zaterdag 1 december 2018 om 22:06
Niet te hard roepen je grootste fan leest waarschijnlijk van afstand mee. 😂
Vind ik leuk
stratumseind +195108
zaterdag 1 december 2018 om 22:08
welke van de velen?
Vind ik leuk
stollie38 +17299
zaterdag 1 december 2018 om 22:09
Met een grote B.
Vind ik leuk
stratumseind +195108
zaterdag 1 december 2018 om 22:11
och jee laten we dat maar niet doen auB
Vind ik leuk
stollie38 +17299
zaterdag 1 december 2018 om 22:12
Inderdaad. Misschien dat online therapie toch nut had.
Vind ik leuk
stratumseind +195108
zaterdag 1 december 2018 om 22:14
ik heb al zo vaak de hoop gehad dat het kwartje zou vallen maar telkens weer..............
Vind ik leuk
KeesBman11 +529
zaterdag 1 december 2018 om 22:51
Ja net gescoord gaat er worden hoe dan ook .
Vind ik leuk
abraksas +2481
zaterdag 1 december 2018 om 21:59
"De Tricolores hadden begin november totaal niets in te brengen tegen Ajax"

Ja want AZ had een maand eerder wel wat in te brengen tegen Ajax he? Sterker nog, Willem 2 deed het met slechts 2-0 beter dan AZ dat er 5 om de oren kreeg ;)
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 22:07
Sol is goud waard voor Willem2. Eerlijk is eerlijk.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5524
zaterdag 1 december 2018 om 22:12
Zozo, keertje iets positiefs over sol??
Ben je ziek??
Vind ik leuk
zaterdag 1 december 2018 om 22:15
Het is toch ongelofelijk dat wekelijks dezelfde spelers aan kunnen lopen kloten, en dat er niemand ingrijpt.

Werkelijk niemand begrijpt dat die Hatzidiakos er maar in blijft staan, behalve John van der Brom.
Vind ik leuk
pos +9731
zaterdag 1 december 2018 om 22:22
En nu eerst een Hertog Jannetje. Mijn hemel wat was dit nu weer voor een zaadpartij van AZ. Dit lijkt gewoon nergens meer op en Brom mag wat mij betreft nu echt in de winterstop moven. Hij krijgt er maar geen voetbal meer in en werkelijk iedereen loopt ver onder zijn niveau te voetballen.

Na de snelle 0-1 had het trouwens wel gewoon nog 4-1 moeten staan voordat de 0-2 viel. Maar goed daarna was het echt dramatisch.
Vind ik leuk
AlbS +302
zaterdag 1 december 2018 om 23:08
Ze zijn er bijna daar in Alkmaar. Volgend seizoen de echte top wedstrijden. Wat dacht je van Telstar-AZ, Volendam-AZ en niet te vergeten Dordrecht-AZ, Top Oss AZ. Moeten genoemde teams wel in de KK divisie blijven spelen natuurlijk. AZ in een vrije val.
Vind ik leuk
pos +9731
zondag 2 december 2018 om 12:57
Ja vorige maand stonden we 8e, toen even 6e, en nu weer 8e. Het is met recht een vrije val.
Vind ik leuk
ihvmmdk +7195
zaterdag 1 december 2018 om 23:21
Dat Willem II domineerde van A tot Z jongens!
Vind ik leuk
jari11 +3329
zaterdag 1 december 2018 om 23:34
Heerlijk dat juichen bij die 2-0. Dan weetje eigenlijk al dat je voor elkaar strijd en het niet weg gaat geven.
Vind ik leuk
AZVork +2063
zondag 2 december 2018 om 00:16
Net terug wat een los zand is mijn club. Geen leiderschap niks. Gelukkig supporters home gezellig maar het lijkt wel of ze voor het eerst samen spelen. Hoe lang mag onze Griek nog blijven staan? Gefeliciteerd Willem II. Toen sol een wissel kreeg ook applaus van onze kant.
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 00:21
Sol laat de zon wéér schijnen voor Willem II 🌞
[Reactie gewijzigd op zondag 2 december 2018 om 00:21]
Vind ik leuk
wil +1323
zondag 2 december 2018 om 00:25
Francesco Sol soldaat van het Rood, Wit, en blauwe leger.
Vind ik leuk
Het Brein +4768
zondag 2 december 2018 om 09:06
AZ heeft vreselijk ingekocht..
Vind ik leuk
mchollie +3615
maandag 3 december 2018 om 10:18
En Max kwam nog even het home in, leuk joh. Gaat toch weg, je beleid gaan verdedigen. Is gewoon slecht beleid, en zie het resultaat.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws