Vilhena krijgt beuk van Dumfries en mist doelpunt: Een harde klap, ja

Vilhena krijgt beuk van Dumfries en mist doelpunt: "Een harde klap, ja"

Gepubliceerd: zondag 2 december 2018 om 19:40zo 02-12-2018 om 19:40

De 1-0 van Nicolai Jörgensen tijdens Feyenoord-PSV op zondagmiddag is compleet aan Tonny Vilhena voorbijgegaan. De middenvelder lag op de grond na een elleboog op z'n lip van Denzel Dumfries. 

Vilhena heeft niet het gevoel dat er sprake was van opzet. "Ik denk niet dat Denzel het expres deed", blikt hij na de wedstrijd terug voor de camera van de NOS"Het was wel een harde klap, ja."

Kort na het incident knalde Jörgensen de openingstreffer binnen achter Jeroen Zoet. "Haha, ja, dat hoorde ik. Ik keek een beetje en ik hoorde iedereen schreeuwen. Opeens zag ik een doelpunt. Ik had best veel last. Mijn lip is ook nog dik."

Dumfries bood al tijdens de wedstrijd zijn excuses aan bij Vilhena. "Bij een corner. Hij zei: sorry Tonny. Kan gebeuren." 

Lees ook: Feyenoord verslaat koploper PSV en laat heel Amsterdam jubelen

Plaats een reactie

zondag 2 december 2018 om 19:41
Geeft niet Tony, die Dumpfries heeft vanmiddag een veel grotere beuk gehad.
Vind ik leuk
Bengelino +13677
zondag 2 december 2018 om 19:43
Hij heet toch Tonny?
Vind ik leuk
StoneyTony +1702
zondag 2 december 2018 om 20:26
Ze hebben het over mij👍🤣
Vind ik leuk
Hast57 +566
zondag 2 december 2018 om 20:22
Hij had ook niet veel in te brengen die bewierookte back.
Vind ik leuk
Obl93 +2739
zondag 2 december 2018 om 21:49
Dumfries maakte sowieso een zeer opgefokte indruk vandaag, weet niet waar dat ineens vandaan kwam?
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 19:42
Die dumfries, de booskijker. Haha. Die denkt echt dat hoe bozer hij kijkt hoe beter hij gaat voetballen. Kan daar wel om lachen....humor.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11967
zondag 2 december 2018 om 19:50
Ik vind hem als hij boos kijkt nog lelijker dan dat hij normaal kijkt 😂
Voor de rest kan ik hem wel prijzen om zijn verdedigen maar gelukkig vandaag was daar niks van over 😂
Vind ik leuk
Johnny Cash +9988
zondag 2 december 2018 om 19:53
Als dat zo was was hij beter dan messi
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 19:58
Zo met die bal in het veld zeg. Hij wilde er echt een paar de tering in rammen. Maakt niet uit of zij die bal ook hadden gegooid, gewoon meppen.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5573
zondag 2 december 2018 om 19:42
Tja, Feijenoord moet het in principe hebben van fysiek spel. Maar een tank als Dumfries loopt door Vilhena heen..
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 19:44
Speelde vandaag niet goed Dumfries, vorige week speelde die ook al minder, komt het dan toch uit dat Dumfries moe aan het raken is, de batterij lijkt leeg te raken!
Vind ik leuk
#Keizerout +45558
zondag 2 december 2018 om 19:48
En hij is niet de enige. Gelukkig hebben ze een sterke bank
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 19:50
Ja de praatjes die ze hadden zijn toch even wat getemperd haha! Uit de CL, uit de beker, en het doelsaldo en de voorsprong is geslonken bij PSV! Die slapen echt niet lekker vanavond, wat een mooie zondag!
Vind ik leuk
#Keizerout +45558
zondag 2 december 2018 om 20:08
Het verschil in doelsaldo is één. Dus als het puntenverschil wordt goedgemaakt dan staan we gelijk of voor in doelsaldo.
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 20:11
Gewoon alles winnen en we zijn de kampioen, al scoort PSV er 40 meer dat maakt dat niet uit xD
Vind ik leuk
#Keizerout +45558
zondag 2 december 2018 om 20:15
Ik wil ook wel graag de meeste doelpunten maken.
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 20:18
Niet te gierig worden, we hebben al de meeste prijzen en het meeste geld, dan mag je de minder bedeelde toch ook iets gunnen :p
Vind ik leuk
#Keizerout +45558
zondag 2 december 2018 om 20:31
Ik wil wel wat compensatie voor vorig seizoen :p
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 20:06
Gelukkig? ;)

Tegen RKC speelde die sterke bank trouwens ook erg goed!
Vind ik leuk
#Keizerout +45558
zondag 2 december 2018 om 20:10
Ja, die bank is superkut :p. Malen, Guti en verder niks.
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 20:12
Idd. Vind het alleen onbegrijpelijk dat die Guti niet speelt. Die Rosario vind ik namelijk echt helemaal niks! Die is echt overhyped.
Vind ik leuk
#Keizerout +45558
zondag 2 december 2018 om 20:27
Ik snap het ook niet. Voor iemand die het volgens de trainer niet snapt heeft hij bijzonder veel rendement.
Rosario kan best leuk voetballen, maar is inderdaad groter gemaakt dan hij is. Mocht ook meteen bij Oranje, terwijl hij bij PSV alleen in de basis kwam bij gebrek aan beter.
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 20:03
Idd nu raakt de Duracell op. Gelukkig werkt onze Tagliafico altijd! Zag je vandaag meer die blijft echt maar gaan!
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 20:09
Dat is zeker waar. Ik wil nog wel een paar van die Argentijnen bij Ajax.
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 20:10
Idd, maar ik wil wel sympathieke en bescheiden Argentijnen als Messi en Tagliafico. Want er zijn ook hele vervelende Argentijnen die altijd schwalbes maken enz..
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 20:13
Wat dacht je van Matthijs, die speelt zoveel wedstrijden is niet moe te krijgen, dat zijn de echte bikkels op het veld!
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 20:17
Eens, maar Nico heeft toch wel een motor van een ander niveau. Die gast blijft maar rennen is gewoon onvermoeibaar. Maar De Ligt idd ook en dat precies in combinatie met de brede bank gaat ons kampioen maken. PSV gaat op het einde van het seizoen stuk, omdat ze dit niet vol gaan houden. Ajax wordt nog met 5-10 punten kampioen.
Vind ik leuk
#Keizerout +45558
zondag 2 december 2018 om 20:36
PSV heeft straks wel meer tijd om te herstellen. Ik denk dat het niet perse een groot gat hoeft te worden.
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 20:44
Dat hoeft idd ook niet, maar met deze selectie. Keizer had hiermee 102 punten gehaald dit seizoen in de ED... 🤣🤣😜😜
Vind ik leuk
#Keizerout +45558
zondag 2 december 2018 om 20:49
Tuurlijk :p. Hij zou wel weer Europees voetbal hebben gemist waarschijnlijk ;)
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 20:51
Als die tuinkabouter het kan kan Keizer het ook... ;)

Haha nee ff zonder dollen gaat steeds beter met Ten Hag alleen vind hem nogsteeds niet een trainer voor Ajax. Ben nogsteeds van mening dat hij veel beter bij PSV zoud passen. Keizer was met zijn manier van voetballen echt een trainer voor Ajax.
Vind ik leuk
#Keizerout +45558
zondag 2 december 2018 om 21:01
Ik hoor Keizer nog niet zo snel Twents lullen ;)

Leuk dat je dat toegeeft :p
Ik moet ook zeggen dat ik dat laatste eigenlijk misschien wel met je eens ben.
Qua spelopvatting is Keizer aanvallender. Al vind ik dat Ten Hag wel aanvallender is dan hij wordt neergezet. Ajax heeft nu ook 45 keer gescoord, gemiddeld meer dan 3 per wedstrijd en dat is gewoon veel.
Het ging me vooral om andere dingen waardoor ik dacht dat hij niet toe was aan de functie van hoofdtrainer van Ajax.
Ten Hag speelt minder Ajax voetbal, maar was kwalitatief denk ik wel de best beschikbare trainer.
Als de vervanger van Onana iets minder goed mee kan voetballen, maar een stuk beter kan keepen vind ik dat ook prima.
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 21:22
Dat ben ik wel met je eens! Is denk ik ook een kwestie van smaak.

Maar ik vind wat veel mensen vergeten is dat Keizer alleen nog maar bij Cambuur en Jong Ajax had getraind en al meteen voor de leeuwen werd gegooid terwijl hij zelf vond dat hij er nog niet klaar voor was. Ik was ook van mening dat je hem beter eerste een jaar nog assistent had kunnen maken, maar als je hem dan aanstelt en met zo'n moeilijk begin met Nouri hem dan ook de tijd moet geven. Dat ze hem daarna hebben ontslagen vind ik nogsteeds echt walgelijk en niet netjes.

Denk dat ik daarom nog een beetje boos was en daardoor Ten Hag ook uitkotsten en zeker na een paar blunders was ik er helemaal klaar mee, maar dat was miss van mijn kant niet helemaal eerlijk.

Ook dat hij zo om ging met een van mijn favo spelers bij Ajax (Younes) zal niet geholpen hebben.

Wel blijf ik achter mijn standpunt staan dat ik hem niet een Ajax-trainer vind, maar ben nu wel een stuk positiever over hem en wil hem ook ff de tijd geven.

Zo ff een stukke tekst, maar nu weet je ook waarom ik (en dit keer op een normale manier) waarom ik zo kritisch was op Ten Hag.
Vind ik leuk
#Keizerout +45558
zondag 2 december 2018 om 21:31
Ik neem Keizer ook weinig kwalijk eigenlijk. Ik heb zijn carrière daarvoor ook opgezocht. Die ging mooi gestaag omhoog van de amateurs, via Telstar en Emmen, Cambuur, Jong Ajax en toen ineens Ajax.
Assistent, of gewoon via de eredivisie laten zien dat je aan het niveau toe bent.
Die aanstelling was natuurlijk ook vreemd. De TD die wordt overruled door de AD en assistent trainer die allebei slechte ervaringen hadden met de vorige trainer uit de koker van de TD (Bosz).
Terwijl Overmars wel verantwoordelijk wordt gehouden voor de prestaties. Die had Keizer denk ik ook liever niet ontslagen.
Dat Keizer de baan nam snap ik. Dat Overmars hem wegstuurde ook. Dat Ten Hag de baan nam snap ik ook. Ik neem niemand iets kwalijk, maar sneu was het wel.

Ik vind het leuk dat Younes een van je favoriete spelers was. Dat hoor ik niet vaak. Ik vond het een leuke speler. Hij kon alles voor die positie, behalve schieten en voorgeven. Had hij ook nog wel kunnen ontwikkelen denk ik.

Ja, nou ja, dat kan. Iemand als John van 't Schip is misschien ook wel 'meer een Ajax trainer', maar is gewoon minder goed in het vak trainer. Dan liever de Tukker die een goede trainer is.

Leuk, hadden we eerder moeten doen :p
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 21:37
Ik vind het vooral erg sneu voor Keizer. Is wel een jongen van de club en voor de toekomst een leuke trainer. Ben blij om te zien dat hij nu in Portugal weer waardering krijgt en meteen resultaat boekt bij een moeilijke club. Denk dat Ajax wel spijt gaat krijgen met de manier waarop ze met hem zijn omgegaan.

Snap overigens wel dat jij hem vanaf het begin niet in geloofde, want was natuurlijk nog heel onervaren en is natuurlijk ook een fout geweest om hem aantestellen.
Vind ik leuk
#Keizerout +45558
zondag 2 december 2018 om 21:45
Dat ben ik met je eens. Helemaal gezien de situatie met Nouri en het proces dat je dan met z'n allen doorgaat is het vreemd en moeilijk om daar ineens niet meer bij te horen.

Die nieuwe baan ben ik ook blij om. Ik had ook niet verwacht dat hij van daaruit direct een grote club zou vinden, maar dat heeft hij goed gedaan.

Ja, ik heb het heel even aangekeken, maar laat ik zeggen dat ik Overmars wel begreep.
Vind ik leuk
Ari as +445
zondag 2 december 2018 om 20:19
Nu jouw batterij nog. Ouwehoer.
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 19:45
Dumfries was doorgesnoven vandaag!
Zo zag het iig eruit.
Of ben ik de enige die dat zag?
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 19:50
Niet alleen vandaag....
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 20:01
Die Dumpfries was echt heel vervelend vandaag....
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 20:02
Zo lopen er wel meer rond daar.
Vind ik leuk
Smithsonian +43267
zondag 2 december 2018 om 19:50
Ach, ken gebeuren.
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 20:00
Beetje laat, maar heb een heerlijke wedstrijd gezien van Feyenoord. Larsson, Toornstra, Van Beek en Jörgensson (voor zijn blessure) namen Feyenoord op sleep touw. Larsson is voormij ook de man of the match met een 9. Als Feyenoord zo blijft spelen gaan ze nog meedoen het kampioenschap. Mijn voorspelling is niet helemaal uitgekomen, maar zat in de buurt ze hadden nog 8 kansen meer moeten benutten en PSV niet moeten scoren ;)
Vind ik leuk
Makis +1181
zondag 2 december 2018 om 20:04
Vind Dumfries een leuke speler maar meer niet heeft vervelende maniertjes en die moet ie snel afleren heeft ie niet nodig
Vind ik leuk
zwollie +9389
zondag 2 december 2018 om 20:20
Mr humphries had eigenlijk rood moeten hebben
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 20:25
Wat zou ik graag met huilie huilie willen praten (de jong)
Vind ik leuk
Geelswerhert +1103
zondag 2 december 2018 om 20:45
En terecht!! Kan niet hard genoeg zijn! Wat een belabberde speler.. begrijp echt niet waarom Koeman hem oproept..
Vind ik leuk
fr1963 +4357
zondag 2 december 2018 om 22:13
Sportieve en professionele reactie van beiden. Zeker Rotterdammers?
(Die ballengooier blijkt een amsterdamse ajacied te zijn die persé Feyenoord wilde laten winnen. Bedankt gozer! Al was de kans al verkeken, maar het idee was duidelijk)
[Reactie gewijzigd op zondag 2 december 2018 om 22:14]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws