Modric bekroont topseizoen en doorbreekt Messi/Ronaldo-hegemonie opnieuw

    Modric bekroont topseizoen en doorbreekt Messi/Ronaldo-hegemonie opnieuw

    Gepubliceerd: maandag 3 december 2018 om 22:16ma 03-12-2018 om 22:16

    Laatste update: maandag 3 december 2018 om 22:38ma 03-12-2018 om 22:38

    Luka Modric heeft maandagavond beslag gelegd op de Ballon d'Or van 2018. Voor de Kroatische controleur is het zijn tweede eervolle onderscheiding van het seizoen: Modric werd eind september al door de UEFA verkozen tot beste voetballer van het afgelopen seizoen.

    Beide prijzen werden sinds 2008 verdeeld tussen Lionel Messi en Cristiano Ronaldo. De Argentijn eindigde ditmaal echter als vijfde in de verkiezing van France Football, terwijl Ronaldo het zilver pakte. De derde plek is een prooi voor Antoine Griezmann geworden: de Fransman blijft landgenoot Kylian Mbappé (vierde) en Lionel Messi (vijfde) voor.

    Mbappé legde wél beslag op de voor het eerst toegekende KOPA Trophy, voor de beste speler onder de 21. Het wonderkind van Paris Saint-Germain hield onder meer Justin Kluivert en FC Groningen-smaakmaker Ritsu Doan achter zich. Kluivert eindigde als derde. Ook de Ballon d'Or voor vrouwen werd voor het eerst uitgereikt: de Noorse Olympique Lyon-aanvalster Ada Hegerberg mocht met de eer strijken.

    Poll

    Verdient Modric de Ballon d'Or?

    (11950 stemmen)

    Plaats een reactie

    Vamos7 +5045
    maandag 3 december 2018 om 22:17
    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Vind ik leuk
    Guusman +369
    maandag 3 december 2018 om 22:19
    Moet je lachen?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33647
    maandag 3 december 2018 om 22:20
    😐
    Vind ik leuk
    Hyena +30543
    maandag 3 december 2018 om 22:25
    Deze uitverkiezing is ook echt wel complete bullshit. Een Wesley Sneijder bijvoorbeeld had hem dan veel meer verdiend in zijn topjaar.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5045
    maandag 3 december 2018 om 22:29
    Speciaal voor Modric siuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu. Gun hem het wel, laten weer eerlijk zijn zo prijs wint hij nooit meer.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2742
    maandag 3 december 2018 om 23:09
    Messi was dat jaar gewoon veel en veel beter. Dt jaar was er niet egt een speler die er dik bovenuit stak. Messi won geen belangrijkse prijzen, Ronaldo liet het aleen een paar wedstrijden zien en Salah won uiteindelijk ook helemaal niks.

    Modric was de stille kracht en motor van Real, Zonder hem liep het voor geen meter en zou Ronaldo nog niet misschien zo tot zijn recht kunnen komen.

    Ik vind de prijs zeer terecht.
    Vind ik leuk
    Hyena +30543
    maandag 3 december 2018 om 23:20
    Messi won dat jaar de Ballon d'Or helemaal niet. Dat was namelijk Iniesta.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 23:49
    Ik weet niet maar jammer genoeg heeft Iniesta nooit de Ballon d'Or gewonnen!!! Wat hij zeer zeker verdiend heeft maar ja het leven is niet fair!
    Vind ik leuk
    Hyena +30543
    dinsdag 4 december 2018 om 08:38
    Het heette dat seizoen de Wereldvoetballer van het jaar.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2742
    dinsdag 4 december 2018 om 21:26
    Ook dat jaar was er een gouden balverkiezing en die won Messi, Inesta en Xavi werden 2e en 3e (waren ook beide wereldkampioen) en Sneijder 4e.

    Tip: Google eerst eens voordat je interessant probeert te doen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 00:18
    Juist zowel Sneijders en Robben wonnen de treble
    Vind ik leuk
    pietprecies +7392
    maandag 3 december 2018 om 22:37
    Siiiiiii
    Vind ik leuk
    Guusman +369
    maandag 3 december 2018 om 22:18
    Volgens mij kan je iets maar 1 x doorbreken ;)
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6317
    dinsdag 4 december 2018 om 00:33
    Een Geluidsbarriere niet. Toch?
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 22:19
    Ben het er niet mee eens maar toch gefeliciteerd Modric .
    Vind ik leuk
    Bint +55
    dinsdag 4 december 2018 om 07:12
    Ik geef het door, dankjewel!
    Vind ik leuk
    erekenner +321
    maandag 3 december 2018 om 22:19
    Werkelijk belachelijk dat Messi maar 5e geworden is. Geeft ook aan wat voor onzinverkiezing dit is.
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2689
    maandag 3 december 2018 om 22:21
    Uhuh want jouw mening over een voetballer moet natuurlijk leidend zijn.. iedereen staat waar hij hoort.
    Vind ik leuk
    erekenner +321
    maandag 3 december 2018 om 22:28
    Je gaat me toch niet wijsmaken dat je vindt dat zowel Griezmann als Mbappe beter is dan Messi? ;) Ik zeg niet dat Modric geen prijs verdient trouwens, geweldige voetballer die een geweldig jaar heeft gehad. In mijn optiek is Messi echter puur individueel toch met afstand de beste!
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1279
    maandag 3 december 2018 om 22:49
    Nee wamt Messi is heilig en heeft dat ding ook nog niet eerder gewonnen? Kom op man er zijn meer voetballers die recht hebben op deze prijs.
    Vind ik leuk
    erekenner +321
    maandag 3 december 2018 om 22:52
    Als het een verkiezing is voor de beste voetballer, zou het niet uit moeten maken of hij de prijs al eerder gewonnen heeft. Voorlopig staat hij, samen met Ronaldo dan, nog altijd mijlenver boven de rest.
    Vind ik leuk
    SjakieNYC +129
    maandag 3 december 2018 om 22:52
    Griezman was een gevalletje gênant campagne voeren a la Ribéry een paar jaar geleden
    Vind ik leuk
    erekenner +321
    maandag 3 december 2018 om 22:54
    Bewijst des te meer hoe onrealistisch zo'n verkiezing is.
    Vind ik leuk
    Zicodinho +268
    dinsdag 4 december 2018 om 00:13
    Messi en Ronaldo zijn de beste. Maar ik vind deze uitslag niet heel vreemd, had Mbappe boven Griezmann gerangschikt maar vind dat de #1-4 allen een beter, succesvoller jaar hebben gehad dan Messi. Had het juist belachelijk gevonden als Messi in de top 3 had gestaan. De beste zijn is één, maar dat dan waarmaken is een tweede. Dat heeft Messi simpelweg niet gedaan afgelopen jaar daar zullen de meeste kenners het wel mee eens zijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 02:15
    Maat, wat heeft die niet waar gemaakt? Hij heeft de meest goals, assists en kansen gecreëerd in europa en daar horen mbappe ronaldo griezmann ook onder. Dat die het niet heeft waargemaakt is gewoon niet waar. Er is een reden dat barca zo ver stond in de comp boven real madrid en atletico madrid. Ook kan mbappe in de ligue 1 niet eens beter presteren dan Messi in la liga. De echte voetbalkenner, zoals je dat zegt, ziet juist in dat die genoeg heeft gepresteerd. Zeker veeeeeeeeel meer dan mbappe en griezmann. Griezmann en Mbappe boven Messi, doe eens normaal
    Vind ik leuk
    Zicodinho +268
    dinsdag 4 december 2018 om 16:29
    Ik meen me te herinneren dat Griezmann en Mbappe afgelopen zomer nog een toernooitje hebben gewonnen. Zo'n toernooitje waar je het écht moet laten zien zeg maar. Alleen in La Liga presteren is echt niet genoeg, dat weten de echte kenners, maat 😉 Messi heeft een uitstekend seizoen gehad, maar niet beter dan die anderen ondanks de hoeveelheid goals, assists etc. Je doet overigens net alsof ik zeg dat Messi slechter is dan Mbappe en Griezmann. Dat zeg ik helemaal niet, beter lezen gozert. Niet gelijk in je blinde liefde voor Messi zo reageren. Neem even de tijd om te begrijpen wat je leest. Fijne avond!
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 18:16
    Griezmann en mbappe waren totaal niet de grote mannen bij het winnend frankrijk. Griezmann kreeg nog zelfs kritiek uit eigen land tijdens het wk. Mbappe heeft alleen 2 goede wedstrijden gespeeld. 1 in de groep en de ander tegen argentinie. Het was dat frankrijk op elke positie zo enorm sterk was. Iemand als mbappe/griezmann heeft echt niet meer betekent dan een kante bijvoorbeeld. Niet te beginnen over de competitie waar Griezmann in vergelijking met Messi helemaal niks.heeft gepresteerd.

    Waar zeg ik dat jij zegt dat mbappe en griezmann beter waren dan messi? Beter lezen gozert. Neem de tijd om te begrijpen wat ik zeg voordat je onzin begint uit te kramen. Ik zeg duidelijk dat messi veel meer heeft GEPRESTEERD dan mbappe en griezmann in de afgelopen seizoen. Leuk hoe je zelf niet eens kan begrijpend lezen en dan vervolgens wel leuk wilt doen tegen mij. Blinde liefde, hahahaha dat is het. Je moet het mee eens zijn met de verkiezingen of anders heb je een blinde liefde voor messi.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 18:18]
    Vind ik leuk
    Zicodinho +268
    dinsdag 4 december 2018 om 22:05
    Meneer ViscaElBarca, helaas heeft dit geen zin. Ik wens je verder een fijne avond. Ik vind het zinloos om in herhaling te vallen dus dat ga ik bij dezen ook niet doen. Als ik mijn kunsten omtrent begrijpend lezen loslaat op jouw comment ben ik voorlopig nog even bezig. Nee, dank je!
    Vind ik leuk
    Rodajc +15678
    dinsdag 4 december 2018 om 00:33
    Kluivert het 3de grootste talent vind ik ook erg discutabel.
    Vind ik leuk
    Jaap124 +31
    dinsdag 4 december 2018 om 08:18
    Modric was een sterspeler voor Kroatië waarmee hij ook nog 2e op het WK was geworden. Ook won hij met zijn club, Real Madrid, voor het derde jaar op rij de Champions League. Waarin voor Modric ook een glansrol was weggelegd. Het is juist mooi dat de prijs een keer niet naar een aanvaller gaat. Messi heeft het dit seizoen niet laten zien op het WK en ook niet in de Champions League, alleen in La Liga. Die had het totaal niet verdiend. Ik zie dat we hier te maken hebben met een kortzichtige Messi/Barca fan.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33647
    maandag 3 december 2018 om 22:19
    Eindelijk.

    100 %terecht.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 22:49
    Ja vind ik ook
    Vind ik leuk
    jari11 +1075
    maandag 3 december 2018 om 22:20
    Toch een beetje gek dit, geweldige speler. Maar zeker niet de beste op deze aardbol..
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 22:20
    Fantastische jongen en ik gun 't hem van harte maar toch wel de grootste grap ooit in de voetbal geschiedenis. Er is maar 1 die hem verdiende en dat is de grote Messi. Ronaldo deed uit uiteraard ook weer geweldig.
    Vind ik leuk
    power +6091
    maandag 3 december 2018 om 22:26
    Ik kan nog steeds niet geloven dat hij Ballon de Or zou winnen, hij had een goede WK achter de rug, maar hij heeft deze prijs niet verdient. enige de verdient is Messi.
    [Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 22:29]
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 08:14
    Precies dat. Iedereen "gunde" Modric die prijs, daar is die prijs natuurlijk niet voor bedoeld. Maar we weten allemaal wie de beste is en wie het verdiende. Die hele fifa daar is een grote grap geworden. En de mensen die op modric gestemd hebben al helemaal, hoe kun je het toch in je hoofd halen.
    Vind ik leuk
    power +6091
    dinsdag 4 december 2018 om 19:19
    Dat klopt hele FIFA en UEFA is niet serieus te nemen wat een lachertjes.

    Klopt helemaal niks van dit.
    Vind ik leuk
    Bijgoochem +907
    maandag 3 december 2018 om 22:24
    Modric' de man die een sigaar onder de douche kan roken. Dat hij ook nog leuk kan voetballen is dan wel weer mooi meegenomen.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19939
    maandag 3 december 2018 om 22:27
    Jeej
    Vind ik leuk
    Koenbres +1070
    maandag 3 december 2018 om 22:28
    Wat een onzin is dit allemaal joh hahaha Messi 5de onder Griezmann en Modric en Kluivert 3de bij de O21 spelers?! Er zijn dus maar 2 spelers onder de 21 beter? Kan er zo al 5 opnoemen
    Vind ik leuk
    Zwollenaar1 +1971
    maandag 3 december 2018 om 22:29
    Wat een onzin... Modric is gewoon goed, maar mag nog niet eens de veters van Messi strikken. Laat FIFA toch maar weer mooi zien hoe corrupt ze zijn
    Vind ik leuk
    power +6091
    maandag 3 december 2018 om 22:35
    Wat een oplichterij FIFA Maffia. het is niet te geloven.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 22:33
    Dit is bullshit, persoonlijk vind ik dat het wel terecht is dat Modric de prijs pakt, maar het is wel bullshit dat Ronaldo 2de eindigt, hij speelde dit begin van het seizoen niet denderend en vorig seizoen was het niet veel beter... Messi, Mbappé en Griezmann vind ik (persoonlijk) dat ze beter hebben gepresteerd dit seizoen. Maar ja, dat is mijn mening. Je kan het ermee eens zijn of niet...
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 22:33
    Ik word echt moe van iedereen die zegt dat messi en Ronaldo altijs maar weer die ballon d’or moeten winnen, moet eens afgelopen zijn. Ik vind dat Keepers en Verdedigers de meest underrated posities ooit zijn. Ze scoren geen goals maar zijn van grootste waarde voor het team. Ik ben het eens met de winnaar van dit jaar en van mijn part noemen ze de vermiezing volgend jaar gewoon best attacker award en dan doe je ook een best midfielder award en een best defender award en een best keeper award. Zijn we ook van de grootste grap van deze wereld af: de hegemonie van messi en ronaldo!
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 22:34
    Ben blij voor die jongen. Maar snap echt niet dat Messi op de 5 de plek staat. Klopt niks van. Mijn mening was Messi op 1.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 22:39
    Toch niet serieus te nemen dit... Messi had er al 10 moeten winnen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 07:20]
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 02:27
    Ik begrijp je hoogstwaarschijnlijk verkeerd, maar Messi heeft er al 5 gewonnen
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 07:22
    Ik bedoel natuurlijk 10 haha! Ik dacht toch gister echt dat ik 10 had geschreven haha. Mijn fout. Maar sinds 2008 had hij ze toch allemaal moeten winnen? Miss zelfs die daar voor ook al, maar die gunde ik Kaka wel, want die had echt een topseizoen volgensmij.
    Vind ik leuk
    G-Town 1986 +1101
    dinsdag 4 december 2018 om 09:34
    Jij bekijkt alles veels te veel door één gekleurde (Messi) bril er zijn ook andere mensen (voetballers) buiten de almachtige Messi om.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 09:35]
    Vind ik leuk
    power +6091
    dinsdag 4 december 2018 om 19:21
    Je heb totaal geen verstand van voetbal. lees ik
    Vind ik leuk
    G-Town 1986 +1101
    dinsdag 4 december 2018 om 19:36
    Genoeg.. En Messi is in vorm ook de beste voetballer maar afgelopen seizoen (+wat er tot nu toe in dit seizoen is gespeeld) is hij gewoon niet de beste naar mijn mening ook hij kan een x worden afgetroefd de hele (voetbal) wereld draait niet alleen maar om Messi (en Ronaldo).
    Vind ik leuk
    power +6091
    dinsdag 4 december 2018 om 19:44
    Ok dat is jouw mening en dat mag. Ik denk weer anders over.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 11:16
    Het hadden er zeker weten veel meer dan 5 moeten zijn. Niet alleen wint die hem dit keer niet, maar hij is ook nog eens 5de geëindigd achter mbappe en griezmann. Ik kan echt nog steeds niet begrijpen hoe dat is gebeurd. Modric wint hem ook alleen doordat die een grote gunfactor heeft. Er zijn mensen die denken dat Modric in zijn eentje kroatie naar de finale bracht, maar heel het team speelde heel goed samen en spelers als rakitic waren ook weergaloos. Misschien dat iniestas afscheid bij Barca er ook indirect iets mee te maken had, want bijna heel de wereld zei dat hij wel een ballon dor verdiende. Zelfs de mensen van ballon dor zeiden dat het ze speet dat die nooit een heeft gewonnen
    Vind ik leuk
    power +6091
    maandag 3 december 2018 om 22:41
    Iniesta en Xavi ware jaren lang beter dan Modric maar ze hadden nooit een keer deze prijs gewonnen. FIFA maffia.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 22:47
    En terecht
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 22:55
    felicidades modric
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 22:57
    siempre madrid hala madrid viva merenngue viva modric
    Vind ik leuk
    power +6091
    dinsdag 4 december 2018 om 19:29
    hala madrid 5-1 verloren van BARCA, nu mag je huilen
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 23:03
    Hahahahahahahahahahaha
    Vind ik leuk
    G-Town 1986 +1101
    maandag 3 december 2018 om 23:17
    Tjezzus zie al die Messi fanboys hier gelijk weer komen huilen jullie held heeft een jaar niet gewonnen so what?! Boehoe get over it crybaby's hij was dit seizoen gewoon niet de beste PUNT en in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Ontopic Gefeliciteerd Modric je hebt hem verdiend winnaar van de Champions League en wk finalist.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 02:24
    Dus of alle mensen moeten het mee eens zijn met deze beslissing of ze zijn automatisch een messi fanboy? Denk dat het wat meer zegt over de verkiezing als er zo een enorme publiek het raar vindt en dan heb ik het niet alleen over voetbalprimeur
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 07:25
    Ik kan me eerlijk gezegd niet voortstellen dat je geen Messi-fanboy bent. Als je hem ziet voetballen dan is dat toch niet normaal? Elke wedstrijd geeft hij een paar balletjes precies op maat en de juiste snelheid. Ook kan hij zo weg draaien bij 6 man. Als je een liefhebber van voetbal bent ben je toch ook een liefhebber van Messi?
    Vind ik leuk
    G-Town 1986 +1101
    dinsdag 4 december 2018 om 07:52
    Oh ik beweer ook echt niet dat Messi een slechte voetballer is mits in vorm is hij de beste (zelfs een blinde ziet dat nog) het gaat me er voornamelijk om dat al die mensen hier (en ook op verscheidene andere diverse internet sites&social media) lopen te klagen alsof het een ramp/schande is dat iemand buiten Messi (en Ronaldo) om eens deze prijs wint Messi was dit seizoen gewoon niet de beste en jij heeft niet het alleenrecht op deze prijs en dat schijnen heel veel van zijn fans (inclusief zijn fans hier op deze site) wel te denken die hebben een gekleurde bril op en moeten realistisch zijn/wakker worden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 07:55
    Ik vind dat wel een schande. Maakt Messi zelf wss niks uit, maar Messi is zo verschrikkelijk goed aan de bal dat is niet normaal en dat is ook nog nooit voorgekomen op een veld. Ik vind zijn acties en passes buitenaards. Doet alles zo opgevoel is niet normaal. Messi is echt 10 keer beter dan Modric. Ik vind het echt belachelijk!
    Vind ik leuk
    G-Town 1986 +1101
    dinsdag 4 december 2018 om 09:29
    Kan wel wezen maar degene die de beste is wint de prijs en dat wat dit seizoen (terecht) niet Messi die was nogmaals dit seizoen niet de beste.
    In mijn ogen waren dit seizoen de uiteindelijke winaar Modric Mbappe Griezzman en Ronaldo de beste.
    Vind ik leuk
    power +6091
    dinsdag 4 december 2018 om 19:27
    wat een idioot ben jij met deze domme opmerking van je.
    Vind ik leuk
    G-Town 1986 +1101
    dinsdag 4 december 2018 om 19:37
    Awwww another butt-hurt Messi fanboy die niet tegen de waarheid kan.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 19:39]
    Vind ik leuk
    power +6091
    dinsdag 4 december 2018 om 19:47
    Fanboy!!!!!! of bullshit van jouw.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 00:15
    Dit is zo corrupt.
    Modric mag dan wel winnen terwijl Sneijders en Robben de treble wonnen
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 02:35
    Maar om staat nymar er niet bij en Messi 5e Messi was beter dan Ronaldo als Ronaldo zo goed was was ie ook niet voor 100mil weg gegaan maar voor 200mil en deze winnaar snap ik wel want hij heeft in de finale van de WK gestaan en waarom staat Robben er niet tussen die was vorig jaar ook goed beter dan de nrs 3 en 4
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 07:26
    Messi zoud eigenlijk gewoon met het dubbele aantal punten eerste moeten worden dat lijkt me logisch.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 02:48
    Hoe kan de zoon van die legende op plaats 3 geëindigd zijn in de beste speler onder 21 op basis waarvan. De Ligt is veel beter dan hem maar ook andere
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22030
    dinsdag 4 december 2018 om 05:52
    Dik verdiend.! Klasbak.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10119
    dinsdag 4 december 2018 om 07:49
    Hij heeft het zeker dik verdient heeft dat hele jaar ontzettend goed gepresteerd voor Zijn land zowel de CL gewonnen voor de zoveelste keer chapau👍
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22030
    dinsdag 4 december 2018 om 09:30
    Zo is dat!
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 07:48
    Toch gek, ik hoor hier niemand van het leger Frenkie aanbidders dat hij het had moeten winnen. Zou Messi dan toch beter zijn ?
    Vind ik leuk
    Korm +37314
    dinsdag 4 december 2018 om 08:15
    Vind het een aanfluiting!
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 08:29
    De uitreiking van de ballon D'or is al jaren een prijs die niet serieus te nemen is. Daar waar in het verleden onder meer Ribery, Iniesta en Xavi de prijs verdienden, ging hij een decennia lang naar Messi en Ronaldo. En nu doorbreekt Modric, die al best op leeftijd is, de hegemonie?
    Afijn, ik zie deze prijs meer als een erkenning voor Modric. Die al jaren de motor is van Reals 'vintage team' dat drie keer achter elkaar de Champions League won. Bovendien haalde de Kroaat de WK-finale met zijn land. Wat natuurlijk een historische prestatie is.
    Mocht Ronaldo of Messi de Champions League weer winnen dan zie ik de prijs weer snel belanden in hun handen. Anders zijn Mbappe, Neymar en Griezmann de nieuwe podium-helden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 08:34
    Kluivert? Huh? Oh, wacht, het loopt een jaar achter daar. De Ligt wint de prijs pas volgend jaar. Nee, dan begrijp ik het inderdaad...
    Vind ik leuk
    Eresdee +3
    woensdag 5 december 2018 om 09:49
    De enige die het verdiend. Zo'n topseizoen gehad en dit als kersje op de taart. Snap alle haat tegenover hem niet, hij is de motor van Real Madrid en mede dankzij hem hebben we Dortmund, Tottenham, PSG, Juventus, Bayern en Liverpool verslagen om de derde keer achter elkaar de CL te winnen. Verder leidde hij Kroatie naar de WK-finale. Het lijkt soms alsof mensen dit vergeten zijn. En alle Messi fans worden even met de feiten op de neus gedrukt, in de grote toernooien was hij nergens te vinden, niet op de WK en CL. Goals tegen Leganés en Alaves maken je niet de beste van de wereld, daar moet je een echte leider voor zijn.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws