Ten Hag laat zich uit over spitspositie: 'Er zijn een aantal afwegingen'

Ten Hag laat zich uit over spitspositie: 'Er zijn een aantal afwegingen'

Gepubliceerd: maandag 3 december 2018 om 21:35ma 03-12-2018 om 21:35

Laatste update: maandag 3 december 2018 om 21:37ma 03-12-2018 om 21:37

Ajax begon zondag met Klaas-Jan Huntelaar in de basis aan de competitiewedstrijd tegen ADO Den Haag. Wie er de komende wedstrijden bij de Amsterdammers in de punt van de aanval staat, bekijkt trainer Erik ten Hag per wedstrijd.

Ten Hag baseert zich op meerdere factoren als hij een keuze maakt tussen Huntelaar en Kasper Dolberg. "Dat kan op conditie zijn, dat kan op vorm zijn, dat kan bij de tegenstander liggen. Er kunnen een aantal afwegingen zijn", legt Ten Hag uit voor de camera van Ajax TV. "Het kan ook bij je eigen team liggen: welke combinaties functioneren het beste?"

De oefenmeester ging verder in op het feit dat verdediger Nicolas Tagliafico en Matthijs de Ligt tegen ADO ook veelvuldig voorin te vinden waren. "Ik denk dat het zegt dat we met iedereen aanvallen en met iedereen verdedigen. (...) Zo moet het ook zijn."

"Posities zijn uitwisselbaar", legt Ten Hag uit. "Als je de posities overneemt moet je de taken ook overnemen. Zo moet het in een goed functionerend team werken. Dat gaat steeds vanzelfsprekender."

Poll

Wie moet in de spits bij Ajax: Dolberg of Huntelaar?

(10420 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 3 december 2018 om 21:39
Mino rioolrat jij hebt liever Dolberg toch :P
Vind ik leuk
Aal +23430
maandag 3 december 2018 om 21:40
Dolberg is meer hunter.....
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 21:40
Haha, ja we kunnen er van alles op los laten ;)
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23102
maandag 3 december 2018 om 21:48
Neeeeeeeeeeeeeeeeeee ... 😂
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3728
maandag 3 december 2018 om 21:42
Huntje is belangrijker voor ajax denk ik
Vind ik leuk
ruud wubbers +21851
maandag 3 december 2018 om 21:43
Al zetten ze er een badeend neer, zolang ik die Huntelaar maar niet hoef te zien.
[Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 21:52]
Vind ik leuk
Bertus Ruk +1711
dinsdag 4 december 2018 om 00:11
Ruud Wubbers zit nog steeds vol frustratie, dus die kan voorlopig geen normale reactie plaatsen.
Ik hoop dat de rest daar rekening mee wil houden, zolang Ruud nog in therapie is.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21851
dinsdag 4 december 2018 om 00:19
Die wedstrijd is al weer wat maanden geleden, en verliezen van Ajax raak ik niet door gefrustreerd.
Maar jij bent vast zo'n zwakzinnige die denkt dat ik voor PSV ben omdat ik niet lyrisch ben over Ajax.
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 22:12
Huntelaar, want hij heeft ons door de voorrondes geschoten in europa!
Vind ik leuk
AlecBlc +1634
dinsdag 4 december 2018 om 07:30
Dolberg heeft ons naar de finale van de Europa League geschoten.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 07:36
Klopt, maar toen was hij in vorm...
Vind ik leuk
Vrolijkje +2085
maandag 3 december 2018 om 22:12
Trainers hebben voortaan meer interviews dan trainingen.

Ze beginnen stuk voor stuk ook meer onzin uit te kramen.

Op conditie 😂😂.ze zijn beide niet ziek geweest ,dus als je dan op conditie een keuze moet maken.
Heeft er 1 zich onproffesioneel gedragen en teveel gegeten of slecht getraind.

Vind ik leuk
ReneAjax +10139
dinsdag 4 december 2018 om 02:45
Haha, ja dat klopt, Ten Hag wil de ware reden niet geven.
Huntelaar speelt tegen clubs die de bus parkeren en verder speelt Dolberg.
Vind ik leuk
Vrolijkje +2085
dinsdag 4 december 2018 om 08:24
Als ze de bus parkeren kunnen ze het met hoge ballen van de zijkant proberen...anders voetballend met dolberg.

Had hij gewoon kunnen zeggen.dat snapt iedereen denk ik wel.
Vind ik leuk
Settler11 +213
maandag 3 december 2018 om 22:17
Denk dat je het beste kunt starten met Huntelaar voor wedstrijden zoals PSV, Feyenoord en AZ en de rest met Dolberg.
Vind ik leuk
Riszh +478
maandag 3 december 2018 om 22:24
Huntelaar is een betere killer voor de goal, maar in een voetballende team zoals Ajax past Dolberg toch wel beter op 9 met zn goede techniek aan de bal. Moet alleen nog veel klinischer worden voor doel.
Vind ik leuk
MojoRisin +15147
maandag 3 december 2018 om 22:41
Ik zou Huntelaar zeker in de CL laten spelen, Dolberg in de beker, voor de rest inderdaad per wedstrijd bekijken..
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 23:20
Allebei zoek t maar uit TEN HAG

Op je gevoel is goe wa
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10786
dinsdag 4 december 2018 om 13:07
Wat doen belachelijk veel mensen of ze de wijsheid in pacht hebben!? Neem aan dat na een hele week trainen (misschien herstellen) de beste speelt toch?! Luxe situatie met Huntelaar (35) die Dolberg scherp houd!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 13:07]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws