Van Leer 'vol verbijstering': 'Ik kijk daar niet eens meer naar, dan ga ik janken'

    Van Leer 'vol verbijstering': 'Ik kijk daar niet eens meer naar, dan ga ik janken'

    Gepubliceerd: dinsdag 4 december 2018 om 09:42di 04-12-2018 om 09:42

    De 5-2 nederlaag tegen FC Groningen komt hard aan bij NAC Breda-doelman Benjamin van Leer. De Ajax-huurling wordt er moedeloos van en snakt naar een overwinning.

    "Ik ben verbijsterd, ik weet het niet..., ik weet het echt niet... Ik heb geen antwoord klaar. Iedereen had het gevoel dat het vandaag ging gebeuren. En dan ineens is het boem, pats 2-2, 3-2, 4-2, 5-2", zegt Van Leer tegen BN De Stem. "We zitten diep. Het is frustrerend. Wat moet ik nog zeggen? Ik weet het ook niet. Moedeloos? Misschien wel, we verliezen elke week."

    Naar andere clubs kijkt Van Leer niet. "Wat heb ik eraan? Ik weet niet wat de concurrentie gedaan heeft. Ik zat in de kleedkamer vol verbijstering. Hoe nu verder? We kunnen iedere week zeggen: we moeten doorgaan, we moeten doorgaan. Maar ja, uhhhm.... Het is geen vijf voor twaalf meer. Het is één voor twaalf. We verliezen met 5-2 van een directe concurrent. Dat is om te janken."

    "Natuurlijk mogen de supporters klagen en zeggen: 'schaam je kapot'", vervolgt de sluitpost. "Ik weet niet of dit de grootste is, we hebben namelijk al heel wat teleurstellingen te verwerken gehad, maar deze komt keihard aan. Onverklaarbaar. Ik weet niet hoeveel tegengoals ik al heb, ik kijk er niet eens meer naar. Ik denk dat ik dan ga janken. Ik ben boos, teleurgesteld; alles bij elkaar."

    Poll

    Stelling: NAC is de grootste degradatiekandidaat

    (1566 stemmen)

    Plaats een reactie

    peesjeevee +1662
    dinsdag 4 december 2018 om 09:47
    Sorry hoor NAC supporters is stemde eens want ik heb er geen vertrouwen in dat jullie er over een jaar nog bij zijn in de mooie eredivisie.
    Vind ik leuk
    Guntherr +1374
    dinsdag 4 december 2018 om 10:59
    Hoeft geen sorry te zeggen, de meeste NAC Supporters accepteren al dat het sowieso degradatie wedstrijden worden.. Tenzij er een wonder moet komen kwa inkopen in de winterstop.. Maar als je 5 verdedigers op gaat stellen en ze laten nog hun man lopen... Alle verdedigers zijn bar en bar slecht.. Mashart vind ik nog niet zo slecht spelen en dat zegt genoeg...
    Vind ik leuk
    rinirat +2893
    dinsdag 4 december 2018 om 09:47
    De spelers bij NAC laten elkaar in de steek!
    Vind ik leuk
    2cents +57837
    dinsdag 4 december 2018 om 09:48
    Wat een slappe zak zeg.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 09:49
    Van Leer is ook gewoon een matige keeper. Is ver afgegleden van het niveau dat hij ooit had en oogt bijzonder houterig op zijn benen.
    Vind ik leuk
    mason +2043
    dinsdag 4 december 2018 om 10:22
    Jij zou hetzelfde hebben. Als de rest van het team zo onzeker als wat voetbalt. Dan kun je nog zo'n goede keeper zijn maar dan word je op het laatst vanzelf ook onzeker.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 10:58
    Onzin! Met Roda liep het net zo en destijds keepte van Leer meestal geweldig! Zo verdiende hij ook zijn transfer naar Ajax...
    Vind ik leuk
    mason +2043
    dinsdag 4 december 2018 om 11:23
    Ik vergelijk met onze Hahn. Vond hem een geweldige keeper bij zwolle. Op dit moment is ie minder omdat de achterhoede van Heerenveen ook zeer zwak is. Daar word de keeper ook onzeker van.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 12:07
    Nee, dat is een totaal verkeerde uitleg. Het is ook niet zo. Van Leer was top bij een Roda dat 17e werd...

    Hahn is veel geblesseerd geweest en is ook in niveau achteruit gegaan. Dat ligt niet aan de verdedigers voor hem, maar aan andere zaken. Trainingmethodes, blessures, noem maar op. Hahn vind ik ook geen atletische doelman.
    Vind ik leuk
    Decimius +757
    dinsdag 4 december 2018 om 09:51
    Helaas voor NAC, maar het is niet eens erg als ze degraderen. Dat halve elftal komt uit de jeugd van ManC. Elk jaar weer een compleet ander elftal, beetje beschamend.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 09:58
    Ah nu begrijp ik waarom NAC onderaan staat, ze stellen maar 6 spelers op. Aangezien er 3 gehuurd zijn van MC en volgens jou is dat de helft van het elftal.
    Vind ik leuk
    Decimius +757
    dinsdag 4 december 2018 om 10:02
    Fijn dat zelfs jij het kan begrijpen :)
    Vind ik leuk
    Ballotelli +3374
    dinsdag 4 december 2018 om 10:49
    Graag even de namen dan;) Sowieso lastig als je met zijn 11e speelt!
    Vind ik leuk
    Guntherr +1374
    dinsdag 4 december 2018 om 11:00
    Huh.. maar er staat maar 1 speler van City in de basis... Hoe kan dat dan dat wij een volledig nieuw elftal van city krijgen als er maar 1 in de basis staat.. Kan je die even uitleggen voor de kijkertjes.
    Vind ik leuk
    Hans Worst +1029
    dinsdag 4 december 2018 om 09:53
    Groningen is geen directe concurrent, die eindigen nog wel in t linkerrijtje. de Graafschap,Emmen en Zwolle, dat zijn je concurrenten.
    Vind ik leuk
    Zekur +340
    dinsdag 4 december 2018 om 10:07
    Nou, linkerrijtje, ik denk dat Doan en Mahi het KKD-niveau van de rest behoorlijk verbloemen. Als Doan verkast in de winter, dan gaan ze gewoon mee in de degradatiestrijd daar.
    Vind ik leuk
    Corse996 +1596
    dinsdag 4 december 2018 om 10:24
    Hou toch op.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7206
    dinsdag 4 december 2018 om 09:54
    Alle azijn pissers zijn weer wakker!! NAC heeft kwaliteiten genoeg om erin te blijven. Dat de onderlinge chemie en balans in het veld niet goed is ziet iedereen, ook trainer en staf. Het is een kwestie van vertrouwen hebben in elkaar en met elkaar, dan ontspringen ze de dans. Emmen is in mijn ogen samen met de Graafschap de grotere kandidaat om er ineens uit te gaan!!
    Vind ik leuk
    Zekur +340
    dinsdag 4 december 2018 om 10:11
    Bij Emmen weten ze een stuk beter wat strijd betekent, en wat voor elkaar door het vuur gaan betekent. Aangezien nac deze eigenschappen volledig mist, is Emmen meer ingericht om directe degradatie te voorkomen. Mooi weer- voetbal kan niet als je onderaan staat. Bikkelen, daar komt het op neer.
    Vind ik leuk
    Jackpot +2343
    dinsdag 4 december 2018 om 10:24
    Nee, nac heeft die kwaliteit niet. Palmer brown kan niks. Van leer, stapelt fout op fout. Die anderen kunnen er ook niks van.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4169
    dinsdag 4 december 2018 om 18:20
    Dit nac gaat geen 15e worden. Want dat is echt nodig om volgend jaar weer eredivisie te spelen. Want dit nac wordt in een eventuele nacompetitie gewoon zwaar geslacht door de top vd 1e divisie
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 09:55
    Wat een gezeik kreeg ik hier over mij heen van NAC supporters toen ik begin dit seizoen riep dat ze zouden degraderen. Waar zijn ze nu? :D
    Vind ik leuk
    Guntherr +1374
    dinsdag 4 december 2018 om 11:03
    Wat een gezeik kreeg ik hier over mij heen van Ajax supporters toen ik begin dit seizoen riep dat ze 6e jaar op rij geen prijzen pakken. Waar zijn ze nu? :D
    Vind ik leuk
    appeltje +1405
    dinsdag 4 december 2018 om 12:02
    Ajax zit nog gewoon in de beker hoor.
    Vind ik leuk
    Guntherr +1374
    dinsdag 4 december 2018 om 13:23
    Nac zit nog gewoon in de eredivisie hoor.
    Vind ik leuk
    1313 +325
    dinsdag 4 december 2018 om 12:25
    Ahaaa dus jij weet al hoe het ervoor staat over 8 maanden? Dat is knap kan je dan ook even de lotto nummertjes doorgeven voor aankomende vrijdag?


    Naar mijn wetens doet Ajax nog op alle fronten mee om prijzen te pakken. Beetje achterlijke reactie dit van je.
    Vind ik leuk
    Guntherr +1374
    dinsdag 4 december 2018 om 13:24
    NAC zit nog in de eredivisie hoor, en doet nog helemaal mee met het rechter rijtje.

    Beetje achterlijke reactie van hem.

    Maar dat heet tunnel visie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 15:50
    We zijn afgelopen weekend ingelopen. Jullie?

    Tevens zijn we in principe nog in de race voor 3 prijzen, waarvan 1 wellicht wel wat onrealistisch, maar goed. Leuk gecounterd, maar ik voorspel voor Ajax nog steeds de dubbel. Als ik er naast zit ben ik de eerste die dat zal toegeven. :) afgelopen week ben ik in ieder geval van beide voorspellingen nog een stuk zekerder geworden. :)
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    dinsdag 4 december 2018 om 09:57
    Wat valt hij tegen zeg. Bij Roda vond ik hem erg goed maar nu is hij gewoon slecht. Heeft Ten Hag het toch goed gezien om Lamprou als 2e Keeper te zien.
    Vind ik leuk
    Ginovanni +20417
    dinsdag 4 december 2018 om 10:01
    Ja....en dat zegt wat!
    Als zelfs ten Hag dit al goed ziet...😉

    Uitermate teleurstellend die van Leer (tot dusverre).
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    dinsdag 4 december 2018 om 10:01
    Behoorlijk ja. Ik had veel meer verwacht van hem. Hij zal we te druk zijn met z'n vrouwtje. 😉
    Vind ik leuk
    Ginovanni +20417
    dinsdag 4 december 2018 om 10:03
    Dat kan ik me dan wel weer voorstellen.

    Lieke is geen verkeerde, maar blijkbaar heeft ze veel aandacht nodig.😂
    Vind ik leuk
    Pimman +6035
    dinsdag 4 december 2018 om 10:01
    Van Leer valt inderdaad zwaar tegen na een zeer goede periode bij Roda. Hopelijk presteert hij bij Lieke béter!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33679
    dinsdag 4 december 2018 om 09:57
    Houdoe nac.

    Welcome fc den bosch
    Vind ik leuk
    Hyena +30544
    dinsdag 4 december 2018 om 09:59
    Deze man heeft volgens mij zo'n ontzettend slap karakter.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173835
    dinsdag 4 december 2018 om 10:00
    Misschien moet je eens beginnen met keepen Benjamin .....tis maar een idee
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 11:29
    Lekker avondje NAC in de keukenkampioendivisie. En terecht, want het is een waardeloos elftal.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 11:34
    Met voetballen lukt het niet maar toon dan minimaal wat vechtlust en heb wat voor elkaar over in het veld de mentaliteit is ver te zoeken
    Vind ik leuk
    Bill +825
    dinsdag 4 december 2018 om 11:39
    Kruip maar lekker tegen je vriendinnetje aan benji. Dan knap je wel weer op.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 12:26
    Volgend seizoen 1e keeper van Ajax.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 15:10
    Maakt niet uit die carnavals vereniging daar die kunnen zoveel bier drinken. Proost 🍻
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws