Van Leer 'vol verbijstering': 'Ik kijk daar niet eens meer naar, dan ga ik janken'

Van Leer 'vol verbijstering': 'Ik kijk daar niet eens meer naar, dan ga ik janken'

Gepubliceerd: dinsdag 4 december 2018 om 09:42di 04-12-2018 om 09:42

De 5-2 nederlaag tegen FC Groningen komt hard aan bij NAC Breda-doelman Benjamin van Leer. De Ajax-huurling wordt er moedeloos van en snakt naar een overwinning.

"Ik ben verbijsterd, ik weet het niet..., ik weet het echt niet... Ik heb geen antwoord klaar. Iedereen had het gevoel dat het vandaag ging gebeuren. En dan ineens is het boem, pats 2-2, 3-2, 4-2, 5-2", zegt Van Leer tegen BN De Stem. "We zitten diep. Het is frustrerend. Wat moet ik nog zeggen? Ik weet het ook niet. Moedeloos? Misschien wel, we verliezen elke week."

Naar andere clubs kijkt Van Leer niet. "Wat heb ik eraan? Ik weet niet wat de concurrentie gedaan heeft. Ik zat in de kleedkamer vol verbijstering. Hoe nu verder? We kunnen iedere week zeggen: we moeten doorgaan, we moeten doorgaan. Maar ja, uhhhm.... Het is geen vijf voor twaalf meer. Het is één voor twaalf. We verliezen met 5-2 van een directe concurrent. Dat is om te janken."

"Natuurlijk mogen de supporters klagen en zeggen: 'schaam je kapot'", vervolgt de sluitpost. "Ik weet niet of dit de grootste is, we hebben namelijk al heel wat teleurstellingen te verwerken gehad, maar deze komt keihard aan. Onverklaarbaar. Ik weet niet hoeveel tegengoals ik al heb, ik kijk er niet eens meer naar. Ik denk dat ik dan ga janken. Ik ben boos, teleurgesteld; alles bij elkaar."

Poll

Stelling: NAC is de grootste degradatiekandidaat

(1567 stemmen)

Plaats een reactie

peesjeevee +3211
dinsdag 4 december 2018 om 09:47
Sorry hoor NAC supporters is stemde eens want ik heb er geen vertrouwen in dat jullie er over een jaar nog bij zijn in de mooie eredivisie.
Vind ik leuk
Guntherr +2050
dinsdag 4 december 2018 om 10:59
Hoeft geen sorry te zeggen, de meeste NAC Supporters accepteren al dat het sowieso degradatie wedstrijden worden.. Tenzij er een wonder moet komen kwa inkopen in de winterstop.. Maar als je 5 verdedigers op gaat stellen en ze laten nog hun man lopen... Alle verdedigers zijn bar en bar slecht.. Mashart vind ik nog niet zo slecht spelen en dat zegt genoeg...
Vind ik leuk
rinirat +4910
dinsdag 4 december 2018 om 09:47
De spelers bij NAC laten elkaar in de steek!
Vind ik leuk
2cents +67968
dinsdag 4 december 2018 om 09:48
Wat een slappe zak zeg.
Vind ik leuk
Justin Kees +4990
dinsdag 4 december 2018 om 09:49
Van Leer is ook gewoon een matige keeper. Is ver afgegleden van het niveau dat hij ooit had en oogt bijzonder houterig op zijn benen.
Vind ik leuk
mason +2412
dinsdag 4 december 2018 om 10:22
Jij zou hetzelfde hebben. Als de rest van het team zo onzeker als wat voetbalt. Dan kun je nog zo'n goede keeper zijn maar dan word je op het laatst vanzelf ook onzeker.
Vind ik leuk
Justin Kees +4990
dinsdag 4 december 2018 om 10:58
Onzin! Met Roda liep het net zo en destijds keepte van Leer meestal geweldig! Zo verdiende hij ook zijn transfer naar Ajax...
Vind ik leuk
mason +2412
dinsdag 4 december 2018 om 11:23
Ik vergelijk met onze Hahn. Vond hem een geweldige keeper bij zwolle. Op dit moment is ie minder omdat de achterhoede van Heerenveen ook zeer zwak is. Daar word de keeper ook onzeker van.
Vind ik leuk
Justin Kees +4990
dinsdag 4 december 2018 om 12:07
Nee, dat is een totaal verkeerde uitleg. Het is ook niet zo. Van Leer was top bij een Roda dat 17e werd...

Hahn is veel geblesseerd geweest en is ook in niveau achteruit gegaan. Dat ligt niet aan de verdedigers voor hem, maar aan andere zaken. Trainingmethodes, blessures, noem maar op. Hahn vind ik ook geen atletische doelman.
Vind ik leuk
Hans Worst +1898
dinsdag 4 december 2018 om 09:53
Groningen is geen directe concurrent, die eindigen nog wel in t linkerrijtje. de Graafschap,Emmen en Zwolle, dat zijn je concurrenten.
Vind ik leuk
Zekur +1033
dinsdag 4 december 2018 om 10:07
Nou, linkerrijtje, ik denk dat Doan en Mahi het KKD-niveau van de rest behoorlijk verbloemen. Als Doan verkast in de winter, dan gaan ze gewoon mee in de degradatiestrijd daar.
Vind ik leuk
Corse996 +1741
dinsdag 4 december 2018 om 10:24
Hou toch op.
Vind ik leuk
El Cazador +9826
dinsdag 4 december 2018 om 09:54
Alle azijn pissers zijn weer wakker!! NAC heeft kwaliteiten genoeg om erin te blijven. Dat de onderlinge chemie en balans in het veld niet goed is ziet iedereen, ook trainer en staf. Het is een kwestie van vertrouwen hebben in elkaar en met elkaar, dan ontspringen ze de dans. Emmen is in mijn ogen samen met de Graafschap de grotere kandidaat om er ineens uit te gaan!!
Vind ik leuk
Zekur +1033
dinsdag 4 december 2018 om 10:11
Bij Emmen weten ze een stuk beter wat strijd betekent, en wat voor elkaar door het vuur gaan betekent. Aangezien nac deze eigenschappen volledig mist, is Emmen meer ingericht om directe degradatie te voorkomen. Mooi weer- voetbal kan niet als je onderaan staat. Bikkelen, daar komt het op neer.
Vind ik leuk
Sooike1208 +6143
dinsdag 4 december 2018 om 18:20
Dit nac gaat geen 15e worden. Want dat is echt nodig om volgend jaar weer eredivisie te spelen. Want dit nac wordt in een eventuele nacompetitie gewoon zwaar geslacht door de top vd 1e divisie
Vind ik leuk
Smithsonian +46421
dinsdag 4 december 2018 om 09:57
Houdoe nac.

Welcome fc den bosch
Vind ik leuk
Hyena +30671
dinsdag 4 december 2018 om 09:59
Deze man heeft volgens mij zo'n ontzettend slap karakter.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 11:34
Met voetballen lukt het niet maar toon dan minimaal wat vechtlust en heb wat voor elkaar over in het veld de mentaliteit is ver te zoeken
Vind ik leuk
Bill +1158
dinsdag 4 december 2018 om 11:39
Kruip maar lekker tegen je vriendinnetje aan benji. Dan knap je wel weer op.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 15:10
Maakt niet uit die carnavals vereniging daar die kunnen zoveel bier drinken. Proost 🍻
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws