Situatie wordt steeds nijpender bij De Graafschap: Het vreet aan me

    Situatie wordt steeds nijpender bij De Graafschap: "Het vreet aan me"

    Gepubliceerd: woensdag 5 december 2018 om 07:20wo 05-12-2018 om 07:20

    Henk de Jong erkent dat De Graafschap in een lastig parket zit. De Superboeren staan na de nederlaag van afgelopen zaterdag tegen PEC Zwolle (2-0) op de zeventiende plaats met vier punten achterstand op de veilige vijftiende stek van FC Emmen.

    De Jong verzamelde met De Graafschap tot nog toe nog maar tien punten. "Het vreet aan me", zegt de 54-jarige trainer tegen De Telegraaf. "We trainen alsof het een lieve lust is, maar wat er gebeurt als die lampen van het stadion aan gaan, dat is het belangrijkste."

    "We blijven het positieve zien", vervolgt De Jong. "De tegenstanders zijn vaak van hoger niveau en het vergt tijd daar naar toe te groeien. De foutjes eruit krijgen, zodat we steeds vaker een goed gevoel overhouden om het langzaam te doen kantelen. De jongens kunnen hier stappen maken waar ze hun hele carrière profijt van hebben. Het is een lastige, maar wel een mooie klus."

    Poll

    Denk jij dat De Graafschap in de Eredivisie blijft?

    (875 stemmen)

    Plaats een reactie

    Smithsonian +33921
    woensdag 5 december 2018 om 07:23
    Met zo'n kutkeeper...
    Vind ik leuk
    Wally g +488
    woensdag 5 december 2018 om 22:58
    Eerlijk is eerlijk ik had nog tot lang vertrouwen in hem maar hij faalt gewoon te veel !
    Vind ik leuk
    Leozao +5505
    woensdag 5 december 2018 om 07:42
    Verwacht van hen geen wonderen... gewoon deurdonderen!
    Vind ik leuk
    harrie v. +694
    woensdag 5 december 2018 om 07:44
    Jurjus klote keeper!
    Met zo'n keeper ga je rechtstreeks op degradatie af.
    Vind ik leuk
    Sargon +1483
    woensdag 5 december 2018 om 07:46
    De rest van het elftal is niet veel beter.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9262
    woensdag 5 december 2018 om 10:29
    Jij hebt aardig niveau zo te zien, doe normaal joh
    Vind ik leuk
    harrie v. +694
    woensdag 5 december 2018 om 11:06
    Och jong, vorig jaar bij Roda as het ook een drama!
    Maar nu hoor ik weer dezelfde geluiden van types die 'm maar de hand boven het hoofd proberen te houden met "ach de verdediging is ook niks" .
    Dat hoorde ik vorig jaar ook. Maar Jurjus kan er echt niks van , waardeloze klote keeper en als De Graafschap erin wil blijven moet je deze joke zsm eruit halen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27455
    woensdag 5 december 2018 om 07:47
    Je kunt trainen tot je een ons weegt, maar uiteindelijk heeft het met kwaliteit te maken.
    Vind ik leuk
    HuizemWest +294
    woensdag 5 december 2018 om 08:16
    En op een ochtend zegt Henk tegen de vrouw: ik hou ermee op....
    Vind ik leuk
    Rodajc +15720
    woensdag 5 december 2018 om 09:38
    Staan toch nog boven NAC, voor beiden is het zaak de ander onder zich te houden. De overige 16 ploegen zijn simpelweg beter.
    Vind ik leuk
    3Bier +10712
    woensdag 5 december 2018 om 10:14
    Emmen zal zich ook nog wel melden onderin. Die 3 moeten het gaan uitvechten.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9262
    woensdag 5 december 2018 om 10:30
    Zo is het maar net, houd je er één onder je dan heeft de Graafschap het goed gedaan. Al wordt dat een beste opgave.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15720
    woensdag 5 december 2018 om 11:56
    Denk dat De Graafschap wel nog een licht voordeel heeft qua teamspirit, ervarenheid en verwachtingspatroon. Zou aardig triest zijn als Den Bosch er dadelijk voor NAC bijkomt in de eredivisie en er verder niks verandert, maargoed eigen schuld van de falende clubs.
    Vind ik leuk
    Janste +273
    woensdag 5 december 2018 om 10:07
    Wat maken zij zich druk om. Ik neem toch aan dat dit al ingecalculeerd was?
    Vind ik leuk
    pico323 +6504
    woensdag 5 december 2018 om 10:28
    Laat Emmen maar rechtstreeks degraderen. Voegt niets toe. Graafschap en Nac zijn leuke clubs met een trouwe fan schare.
    Vind ik leuk
    pietprecies +7461
    woensdag 5 december 2018 om 10:40
    Dat kan je wel zeggen maar wie aan het einde onderaan staat degradeert terecht
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9262
    woensdag 5 december 2018 om 10:31
    Vanaf de promotie weet je al dat dit zo'n seizoen wordt, niks geks en niks bijzonders dit.
    Vind ik leuk
    HansVites +5236
    woensdag 5 december 2018 om 13:38
    De Jong is mij veel te veel bezig de aardige en leuke trainer uit te hangen.
    Dat ze die Jurjus nog laten keepen is mij ook een raadsel de reserve keeper kan toch niet slechter zijn dan die Jurjus.
    Vind ik leuk
    repeP +1320
    woensdag 5 december 2018 om 13:53
    Henk de Jong komt sympathiek over in de media maar doet er goed aan de tering naar de nering te zetten en alles ondergeschikt te gaan maken aan het houden van de nul.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 21:23
    Kop op Henk, voel je niet de kop van Jut, met jouw passie kun ook jij de situatie van een Keukenkast Divisie niveau niet veranderen richting de middelmaat van de Eredivisie. Aankopen deze winterstop? Ook dat is weer moeilijk/ bijna onmogelijk.... De verwachtingen zijn te groot, maar het gegeven is dat de tegenwind de vlieger laat stijgen... Kop op, ik heb vertrouwen in jou en hoop dat jij de Zwarte Piet niet toegespeeld krijgt, heb je niet verdient!! Op naar de kerst en volgend jaar punten schrapen, dat is een feit, maar wel met een aantal Eredivisie waardige spelers....
    Tot na de Kerst, jij verdient beter!!
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 21:53
    Ik vind die Serrarens echt zo'n jongen die Real Madrid zo graag zou willen inlijven. Wat een verschrikkelijke anti-voetballer is dat.
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 23:39
    Ach, ik miste hem vanavond tegen ADO, een heerlijke onrust stoker die af en toe een (winnende) goal maakt, had vanavond ook gekund, jammer, geblesseerd.. !!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws