'Ik besefte toen niet dat je binnen één seizoen al weg kan zijn bij Ajax'

    'Ik besefte toen niet dat je binnen één seizoen al weg kan zijn bij Ajax'

    Gepubliceerd: woensdag 5 december 2018 om 09:03wo 05-12-2018 om 09:03

    Laatste update: woensdag 5 december 2018 om 09:31wo 05-12-2018 om 09:31

    Vurnon Anita besefte als jonkie van Ajax niet 'dat het binnen één jaar afgelopen kan zijn' bij de Amsterdamse grootmacht. Anita, dit seizoen op huurbasis actief voor Willem II, vertelt dat voor de camera van FunX. 

    Al op zestienjarige leeftijd maakte Anita zijn debuut in Ajax 1. Het was voor hem een droom die uitkwam. Jarenlang knokte hij in de jeugdopleiding voor een debuut op het hoogste niveau. "Ik besefte niet dat je binnen één seizoen al weg kan zijn als het niet goed gaat bij Ajax. Nu ik het eerste heb gehaald en in de Premier League heb gespeeld, besef ik dat het ook zomaar over kon zijn", blikt de routinier terug. 

    "Mijn droom was om het eerste van Ajax te halen en dat is op heel jonge leeftijd gebeurd. Ik heb er keihard voor gewerkt om het waar te maken. Je moet de beste blijven uit het team met leeftijdsgenoten."

    Dat hij in Amsterdam niet altijd speelde en soms op de bank zat, was aanvankelijk lastig voor Anita. "Dat is frustrerend. Het is een klein tikkie, maar het gaf mij ook de kracht om harder te werken."

    Via Newcastle United belandde Anita in 2017 bij Leeds United. Die club verhuurt hem dit seizoen aan Willem II.   

    Plaats een reactie

    Arvin +5633
    woensdag 5 december 2018 om 09:15
    Dat is dan toch stiekem wel een beetje vernederend. Als je kijkt wat voor carrière die man heeft gehad en met welke inzet ook altijd, en dan is hij nu uitgeleend aan Willem2. Niet dat dat geen mooie club is of iets, maar voor een PL speler is dat een enorme stap terug.
    Vind ik leuk
    peesjeevee +1984
    woensdag 5 december 2018 om 09:19
    Gewoon een net mislukte carrière waarin hij het toch voor mekaar heeft gekregen om in de PL te spelen.
    Vind ik leuk
    Arvin +5633
    woensdag 5 december 2018 om 09:26
    Een mislukte carrière, maar wel in de PL gespeeld hebben. Ik denk dat een hoop voetballers voor zo'n 'mislukte' carrière tekenen.
    Vind ik leuk
    Leedz +7057
    woensdag 5 december 2018 om 09:50
    Mislukt? Hoezo? Die heeft zowat alles gespeeld bij Newcastle
    Vind ik leuk
    Arvin +5633
    woensdag 5 december 2018 om 09:51
    Haha wat een onbegrip op deze vroege ochtend. Ik zeg dat toch juist tegen peesjeevee om hem te corrigeren. Ik zet niet voor niks mislukt tussen aanhalingstekens 😂.
    Vind ik leuk
    Leedz +7057
    woensdag 5 december 2018 om 09:57
    Ja het is moeilijk te onderscheiden hier op VP maar ik zal je geloven op je woord
    Vind ik leuk
    Arvin +5633
    woensdag 5 december 2018 om 09:59
    Haha Leozao begreep me ook al verkeerd, dus het zal waarschijnlijk gewoon liggen aan mijn verwoording. 😂
    Vind ik leuk
    Leedz +7057
    woensdag 5 december 2018 om 10:08
    Het lijkt een beetje sarcastisch en gemeend en dat hier op VP brengt verwarring denk ik😅
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 13:44
    Nope, ik snapte m meteen. Komt ook door het gebruik van ' ' tekens.
    😉

    'Dont ever change'
    😂
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 10:15
    Mislukt? Dat gaat wel erg ver he?
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 10:16
    Is meer voor peesjeevee... Of iz je carriere pas super als je voor real en juve hebt gespeeld.. Deze man heeft voor ajax en newcastle united gespeeld. Best mooie clubs denk ik zo?
    Vind ik leuk
    Leozao +5505
    woensdag 5 december 2018 om 09:29
    Als wij zulk commentaar geven zij wel zuur en arrogant...
    Vind ik leuk
    Arvin +5633
    woensdag 5 december 2018 om 09:35
    Haha, waarom gelijk die wij/zij erin gooien? Ik ben ook een PSV'er en neem het op voor een ajacied. Dan zijn opeens ook niet alle PSV'ers coulanter dan andere fans of iets 😂.
    Vind ik leuk
    Leozao +5505
    woensdag 5 december 2018 om 09:37
    Hij heeft jaren gevoetbald in de PL. En niet alleen de bank warm gehouden!
    Vind ik leuk
    Arvin +5633
    woensdag 5 december 2018 om 09:39
    Haha ja, hoef je mij niet te vertellen kerel 😂. Nogmaals, ik neem het toch juist voor hem op.
    Vind ik leuk
    Leozao +5505
    woensdag 5 december 2018 om 09:40
    OK, deze keer geloof ik je, maar lieg nooit meer tegen me! :-)
    Vind ik leuk
    gerard.. +383
    woensdag 5 december 2018 om 09:20
    Komop zeg hij speelde bij Willem 2 3 weken terug niet eens in basis. is een redelijke speler voor club als willem 2 groningen en zo. Heeft op dat hogere niveau aan de hand van een goed elftal gespeeld maar voegde niets toe. Zijn lichaam brengt dat ook met zich mee. De coordinatie klopt niet.
    Vind ik leuk
    Arvin +5633
    woensdag 5 december 2018 om 09:24
    Ik zeg niks over zijn kwaliteiten, puur over de stap terug.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 10:18
    Gerard zoekt alleen de negagievetjes in het verhaal. Je kan ook kijken hoe mooizijn tijd was. Je bent een typysche nederlander.
    Vind ik leuk
    gerard.. +383
    woensdag 5 december 2018 om 10:50
    Nee echt niet mag toch mijn mening geven. En ook de feiten en als ik dan iets positief moet zeggen is dat deze jongen nu inziet dat hij nu op het niveau is wat hij aankan. Ik heb hem zelf aan werk gezien 14 dagen terug tegen Vitesse in Tilburg. Hij speelt heel sober geen sprint van hem gezien heeft geen bal afgepakt en dus als hij de bal had gaf hij een simpele pas van max 10 meter naar vrijstaande medespeler. Dat is deze voetballer niks meer of minder
    Vind ik leuk
    ELD070 +920
    woensdag 5 december 2018 om 09:26
    Ja, het trampoline-effect he. Soms moet je even een stukje naar beneden om vervolgens hard weer omhoog te schieten.
    Vind ik leuk
    Arvin +5633
    woensdag 5 december 2018 om 09:27
    Oh, haha. Ik ken dat als het pijl en boog effect. De pijl moet eerst teruggetrokken worden voor hij wordt afgeschoten 😂.
    Vind ik leuk
    ELD070 +920
    woensdag 5 december 2018 om 09:31
    Ja, dat kan natuurlijk ook. Volgens mij noemde Graziano Pelle de eredivisie ooit een trampoline competitie.
    Vind ik leuk
    3Bier +10723
    woensdag 5 december 2018 om 09:40
    Misschien wordt het zijn van een PL speler wel enorm overschat. Het is niet zo dat als je PL hebt gespeeld je automatisch een topper bent.
    Vooral de ploegen onderin hebben genoeg spelers die het moeten hebben van rennen en vliegen.
    Vind ik leuk
    soplul +3442
    woensdag 5 december 2018 om 10:05
    Kan jouw realistische en objectieve kijk altijd wel waarderen 3Bier.
    Vind ik leuk
    3Bier +10723
    woensdag 5 december 2018 om 10:10
    Dank je Soplul!
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2058
    woensdag 5 december 2018 om 10:32
    Hij heeft meer bereikt dan zijn talent rechtvaardigt.

    Laten we ook even stil staan bij het feit dat deze jongen nog vrij recent voor oranje is opgeroepen door Danny Blind.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 10:34]
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 18:55
    Zal toch aan hemzelf liggen, jaren geleden wou Ajax hem terughalen maar koos hij wederom voor de centen.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 09:16
    waar blijft het Frenkie nieuws?

    Ik neem aan dat hij een volle container sinterklaas cadeaus uit Spanje vandaag krijgt gezien de nabije toekomst.



    Vind ik leuk
    Arvin +5633
    woensdag 5 december 2018 om 09:28
    Www.frenkieprimeur.nl/frenkie_at_vanochtend_een_boterham_met=kaas.html
    Vind ik leuk
    chicken +11789
    woensdag 5 december 2018 om 09:37
    Jeetje. Nooit geweten dat hij de korstjes van zijn kaas sneed..
    Vind ik leuk
    Arvin +5633
    woensdag 5 december 2018 om 09:40
    Ja, het echte nieuws vind je op frenkieprimeur.nl 😂
    Vind ik leuk
    Splintair +2002
    woensdag 5 december 2018 om 09:16
    Hoe doet hj het bij WillemII?
    Vind ik leuk
    RWB013 +2014
    woensdag 5 december 2018 om 09:45
    Zéér matig..
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2058
    woensdag 5 december 2018 om 10:32
    Niet.
    Vind ik leuk
    Koenbres +1097
    woensdag 5 december 2018 om 11:40
    Heel verschillend nog. Weinig basisplaatsen gehad. Tegen Vitesse vond ik hem heel.erg tegenvallen maar tegen Az deed hij het juist weer prima
    Vind ik leuk
    Johan59 +759
    woensdag 5 december 2018 om 09:19
    Het kunnen niet allemaal Frenkie,s zijn
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 09:23
    Onbegrijpelijk dat iemand met zo weinig capaciteit toch nog zo ver gekomen is..
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 09:38
    Fijne voetballer voor mijn clubje, zou leuk zijn als hij nog een extra jaartje blijft!!
    Vind ik leuk
    RWB013 +2014
    woensdag 5 december 2018 om 09:48
    Ik kan nou niet zeggen dat ik hem uit vind blinken, wel? Had veel meer van hem verwacht.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 09:52
    Mwa ik vind het gewoon een hele nuttige speler. Ik had ook niet echt verwacht dat hij de 'grote' man ging worden bij Willem II.

    Al met al zit dit elftal redelijk in elkaar en hoop ik dat ze netjes in het linker rijtje eindigde en Franske topscorer wordt. Dat zou een geweldige prestatie zijn!!
    Vind ik leuk
    Koenbres +1097
    woensdag 5 december 2018 om 11:41
    Klopt wel maarja hij is wel multi inzetbaar en tegen Az heeft hij laten zien wel te kunnen voetballen
    Vind ik leuk
    Talentscout +1356
    woensdag 5 december 2018 om 10:08
    Verschil Newcastle Willem II is zo groot nog niet, blijkt wekelijks in Tilburg.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33933
    woensdag 5 december 2018 om 15:48
    Op je 29ste bij willem 2.

    Emanuelson bij utrecht.
    maduro gestopt.
    en ga zo maar door.

    zonde.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws