'Prachtig als we hier nog één of twee seizoenen van Robben kunnen genieten'

'Prachtig als we hier nog één of twee seizoenen van Robben kunnen genieten'

Gepubliceerd: woensdag 5 december 2018 om 18:40wo 05-12-2018 om 18:40

Laatste update: woensdag 5 december 2018 om 19:21wo 05-12-2018 om 19:21

Arjen Robben moet na dit seizoen terugkeren naar FC Groningen. Dat vinden alle supportersgroepen en sponsoren van de Eredivisie-club, die samen optrekken.

Robben is bezig aan zijn laatste jaar bij Bayern München en beraadt zich op zijn toekomst. Als het aan de Groningers ligt, speelt de 34-jarige aanvaller volgend seizoen in het Hitachi Capital Mobility Stadion. De supportersgroeperingen zetten verschillende acties op touw om te laten zien hoe welkom Robben in Groningen is.

"Dat zullen acties zijn waarmee wij hopen dat het zo'n groot bereik heeft dat Arjen het in München mee gaat krijgen", vertelt John de Jonge, voorzitter van de supportersvereniging, aan RTV Noord. "We willen laten zien dat Arjen in onze harten zit en van harte welkom is om terug te keren."

Vrijdag werd een brief gepubliceerd, waarin Robben wordt aangemoedigd om 'zijn hart te volgen'. De Jonge: "Arjen is natuurlijk een icoon van de jeugdopleiding en zijn terugkeer zal een boost geven aan iedereen die Groningen een warm hart toedraagt. Het zou prachtig zijn als we nog één of twee seizoenen van hem kunnen genieten."

Lees ook: Maatpak in Groningen, jaartje PSV of afbouwen in Amerika: de opties voor Robben

Poll

Maakt Groningen kans op Robben?

(8427 stemmen)

Plaats een reactie

Mr bien +9020
woensdag 5 december 2018 om 18:45
Terug gaan waar het begon
[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 18:45]
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 18:49
Edit VP :onnodige reactie
[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 19:03]
Vind ik leuk
Mr bien +9020
woensdag 5 december 2018 om 18:53
Bij PSV spelen afdankertjes.
Rosario ,Bergwijn en Viergever.
Ken de feiten frikandel
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 18:57
Rosario en Bergwijn zijn eigendom en eigen jeugd van PSV. PSV heb Rosario en Bergwijn gevormd tot de heerlijke voetballers die ze vandaag zijn. Niet 020!! duidelijk een veel voorkomende vergissing dus neem het je niet kwalijk. Bergwijn is onze eigen jeugd! Zelfde voor Rosario
Vind ik leuk
Mr bien +9020
woensdag 5 december 2018 om 18:59
Lul niet Rosario komt van Almere
Vind ik leuk
Cantona +1412
woensdag 5 december 2018 om 22:30
Rosario : Swift, Feyenoord,DWS, Ajax,Almere city,psv
Bergwijk : Waterwijk, Ajax, PSV
Robben : Bedum, FC Groningen, PSV, Chelsea, Real Madrid,
Bayern München.
[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 22:47]
Vind ik leuk
Wilex +3244
woensdag 5 december 2018 om 21:33
Haha Rosario was bijna 20 toen hij in Eindhoven arriveerde.
Bergwijn 15, je zal het gedeeltelijk eigen jeugd van Psv kunnen noemen maar kan gewoon niet ontkennen dat de jaren bij Ajax ook heel belangrijk zijn geweest voor zijn ontwikkeling.
Zonder Ajax had hij waarschijnlijk nooit op de radar van Psv gekomen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 21:35]
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 21:38
Zie de reactie"s hierboven ze komen uit de jeugd van ajax kroketje,wat zit je te zwetsen!!
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 19:05
Hebben ze die reactie weg gehaald man man man
[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 19:06]
Vind ik leuk
Mr bien +9020
woensdag 5 december 2018 om 19:10
Hij kan toch gewoon Ajax zeggen in plaats van 020
Vind ik leuk
isnake +2835
woensdag 5 december 2018 om 19:34
Ik befrijp niet waarom 020 wordt weggehaald maar pisvee schijnbaar geen probleem is hier.
Slaat toch nergens op, zulke selectieve moderaties?
Vind ik leuk
FFkijken +234
donderdag 6 december 2018 om 00:22
ik zeg gewoon amsterdam en pisvee is eindhoven en feyenooit is rotterdam heb er niet zo moeite mee .blijkbaar een stel zielepoten wel .
Vind ik leuk
barry m +605
donderdag 6 december 2018 om 18:56
je vergeet ajakes is amsterdam!
daar heb je wel moeite mee
Vind ik leuk
barry m +605
woensdag 5 december 2018 om 20:22
vandaar de naam mr bien

wat een domme opmerking, lekker laag niveau heb je
Vind ik leuk
Mr bien +9020
woensdag 5 december 2018 om 20:47
Ach man je weet nog geen eens waar het over gaat.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 20:58
Zo is het. Ze zitten in zwaar weer in het noorden en hij kan ze een boost geven. Zijn vader zit er al en ik hoop hij binnenkort ook. Waarom zou hij nog wat willen winnen, Groningen op een hoger plan brengen is toch veel mooier.
Vind ik leuk
McRobbos +1449
woensdag 5 december 2018 om 18:45
Robben is een winnaar. Zal eerder psv doen. Met alle respect, maar wat moet je nou bij groningen
Vind ik leuk
Gamewonder26 +1831
woensdag 5 december 2018 om 18:49
Voor zn favoriete club spelen?
Vind ik leuk
RenW +5793
woensdag 5 december 2018 om 19:02
En zijn grote droom waarmaken......
Spelen in het "Hitachi Capital Mobility Stadion"
Vind ik leuk
barry m +605
woensdag 5 december 2018 om 20:56
daar geef ik je groot gelijk in.
maar bij psv zal robben evengoed veel druk voelen wat hij bij groningen niet heeft want die spelen eigelijk nergens voor.
Vind ik leuk
slaski +2280
woensdag 5 december 2018 om 21:54
PSV was uiteindelijk niet meer dan zijn baan, en de mogelijkheid om zijn loopbaan op te bouwen. Groningen is waar zijn hart ligt.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 18:49
Als Robben nog wat wil winnen, dan Ajax😄👍🏻
Vind ik leuk
Clown123 +909
woensdag 5 december 2018 om 18:51
Zou fantastisch zijn voor een club als FC Groningen!
Vind ik leuk
Kuip +10268
woensdag 5 december 2018 om 18:57
Serieus. Robben zal dit gebaar erg waarderen. Het zal me ook echt niet verbazen dat ie terugkeerd op het ouderlijk nest. Het zou voor de club fantastisch zijn. Wel zullen de mensen er van uit moeten gaan dat hij weinig zal spelen en dat er geen wonderen verwacht moeten worden.
Vind ik leuk
Daaniet123 +411
woensdag 5 december 2018 om 19:00
Gewoon lekker PSV joh, iets hoger niveau. Die jongens internationaal ondersteunen, heeft Nederland veel meer aan
Vind ik leuk
barry m +605
woensdag 5 december 2018 om 21:02
van bayern naar groningen is wel een wereld van verschil.
misschien een seizoen psv en dan groningen
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 19:01
jeetje eerst het gedoe om de naamgeving van het sportcentrum, nu zo'n actie.
ik denk dat Arjen best weet hoezeer hij door de supporters gewaardeerd wordt en hie welkom hij zou zijn. Maar serrieus laat hem zelf een overweging en keuze maken.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 19:05
Die frikadel is niet een graadmeter voor andere psv supporters! Hoop dat dat duidelijk is ;)
Vind ik leuk
rpaulp50 +14521
woensdag 5 december 2018 om 19:37
Hij moet niet gaan voetballen daar maar beleidsmatig de boel op orde brengen.
Vind ik leuk
deltiaan +1480
woensdag 5 december 2018 om 19:57
nooit naar groningen gaan Arjan
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 21:58
En dat zegt iemand die zijn naam nog niet eens goed kan spellen. Goed bezig knul.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 21:31
Robben is echt supporter van fc Groningen en ik zie allemaal mensen die dat niet beseffen.
Tenzij dat altijd een leugen was maakt Groningen een goede kans.
Als Doan verkocht wordt in de zomer zou er ook voldoende geld moeten zijn om een leuk salaris voor een seizoen te kunnen betalen.
Trouwens groningen heeft de weg naar boven weer gevonden.Dus er wordt ook weer gewonnen.
Volgend jaar weer de KNVB beker met Robben in de gelederen.
Vind ik leuk
Orphen89 +4072
woensdag 5 december 2018 om 22:15
de Blessuregevoeligheid van Robben + Kunstgras, lijkt me geen ideale combinatie.
Ik hoop dat hij terug gaat naar Groningen, zou geweldig zijn voor die club en voor het Nederlands voetbal. Maar ik denk dat kunstgras hem wel eens tegen zou kunnen houden...
#DankjewelHeracles
Vind ik leuk
WilcoS64 +4856
woensdag 5 december 2018 om 21:36
Ik zou zelf nog een jaartje China doen voor 20 miljoen, je bent ten slotte profvoetballer.
Vind ik leuk
markie +3226
woensdag 5 december 2018 om 21:47
Zou mooi zijn maar geef ze helaas weinig kans. Of hij gaat voor het geld of psv als ze zich weten te plastsen voor de CL
Vind ik leuk
ErikAjax +3293
woensdag 5 december 2018 om 22:25
Hitachi Capital Mobility Stadion. Vind je het gek dat er geen hond meer naar dat stadion komt?
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 23:10
Over de heel. Heb je niets meer aan.
Vind ik leuk
Mr. O +1712
woensdag 5 december 2018 om 23:54
Over de heel zegt Maarten🤣
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws