Hersi vol lof over 'normale jongen' van Ajax: 'Hij heeft Ajax een boost gegeven'

    Hersi vol lof over 'normale jongen' van Ajax: 'Hij heeft Ajax een boost gegeven'

    Gepubliceerd: woensdag 5 december 2018 om 21:17wo 05-12-2018 om 21:17

    Dusan Tadic heeft de selectie van Ajax dit seizoen een boost gegeven. Dat stelt Youssouf Hersi, die onder de indruk is van de topaankoop van Ajax.

    "Ik vind Tadic gewoon een fantastische speler en een toegevoegde waarde voor Ajax", aldus Hersi (36) in Eén-tweetje met... van AjaxPrimeur. "Sinds hij is gekomen heeft Ajax een boost gekregen. Hij is heel technisch, is ook een normale jongen en doet geen gekke dingen. Met Tadic erbij kijken tegenstanders niet alleen meer naar Ziyech.

    Hersi, die werd opgeleid door Ajax en bij onder meer NAC Breda, NEC, sc Heerenveen, Vitesse en FC Twente speelde, laat zich ook uit over de Amsterdamse spitsendiscussie. Hij vindt dat Klaas Jan Huntelaar moet spelen. "Kijk, Dolberg is een talentvolle jongen, die de afgelopen jaren wel wat heeft laten zien. Maar met Huntelaar stáát er iemand. Met zijn verleden vind ik wel dat Huntelaar moet spelen."

    Poll

    Wie moet in de spits bij Ajax: Dolberg of Huntelaar?

    (8920 stemmen)

    Plaats een reactie

    Josip Broz +507
    woensdag 5 december 2018 om 21:22
    Huntelaar is nu nog een betere spits dan Dolberg. Grappig wanneer een Ajacied lacht om Luuk De Jong.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 23:44]
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 21:36
    Huntelaar is ook een betere voetballer dan de jong. Hij maakt er minder, maar dat zegt niet zoveel over de voetbalkwaliteiten. Ik moet de jong nog maar op dit niveau zien spelen als ie 35 is.
    Vind ik leuk
    Josip Broz +507
    woensdag 5 december 2018 om 22:26
    Ik hoef ze beide niet op hun 35e!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 23:29]
    Vind ik leuk
    Jejoaa +6
    woensdag 5 december 2018 om 23:08
    Als Huntelaar dit seizoen evenveel minuten had gemaakt als de Jong, had ik het al willen zien.
    Vind ik leuk
    Josip Broz +507
    woensdag 5 december 2018 om 23:29
    Dan al?
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 23:47
    In de boksring is hij de beste.
    Vind ik leuk
    Muradona +337
    woensdag 5 december 2018 om 21:46
    Waarom perse een Ajacied? De Jong mag dromen van een carrière als die van Huntelaar. Een jaar niets geraakt en dit seizoen is het opeens een wereldspeler die Luuk volgens sommigen. Gun het hem overigens wel van harte, want hij doet het meeste op pure wilskracht en doorzettingsvermogen. Daar kunnen meer voetballers een voorbeeld aan nemen.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 22:15
    Ik denk niet dat hij van zo'n carrière droomt.
    Luuk heeft meer schalen en bekers gewonnen en kan nog een tijdje mee.
    Klaas-Jan is denk met zijn laatste seizoen bezig. Een carrière waarin hij (waarschijnlijk) nooit kampioen werd met club of land.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 22:16]
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 22:20
    Dit jaar wordt hij kampioen hoor...
    Let op mijn woorden!
    Vind ik leuk
    Mr. O +1073
    woensdag 5 december 2018 om 23:18
    Nou nou, als Bert het zegt...!
    Vind ik leuk
    fier&koen +827
    donderdag 6 december 2018 om 03:05
    Kan ik rustig slapen gelukkig maar.
    Vind ik leuk
    Olfie +4714
    woensdag 5 december 2018 om 22:31
    Waarschijnlijk, lol.

    Huntelaar werd wel 2e en 3e op een WK. Heeft het shirt van Madrid en Milan gedragen en is geslaagd in de Duitse competitie. Als ik mag kiezen tussen die van Huntelaar of Luuk de Jong zal ik geen seconde twijfelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 22:40
    Allemaal leuk en aardig 2de of derde worden met de top maar het gaat om prijzen.
    Luuk heeft nog zo'n 4 a 5 jaar.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 22:41]
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 23:38
    mmm naaah denk dat het voor een voetballer uiteindelijk ook gewoon om het salaris te doen is... wanneer je echt zo goed bent en de top aan kunt zul je het in mijn ogen altijd doen... en ga je niet zeggen nee sorry incasseer wel 2 miljoen minder maar wordt wel kampioen van de micky mous devisie
    Vind ik leuk
    Josip Broz +507
    woensdag 5 december 2018 om 23:45
    Allemaal Luuk en aardig ja!
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 09:31
    Allemaal leuk en aardig maar met deze logica kan elke voetballer beter een competitie lager gaan spelen om kampioen te worden. Uiteindelijk willen die jongens zich toch op hun hoogste niveau meten met de tegenstand?
    Wat zegt dit anders over de spelers die bij een NAC oid spelen? Die weten dat ze in de ED nooit kampioen worden, dus dan zou jij zeggen ga een competitie lager spelen voor de prijzen.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 12:25
    Dus je speelt liever voor de centen bij Schalke of Real zonder schaal dan vaak kampioen worden met PSV Feyenoord of ajax?
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 13:50
    Ik heb nooit gezegd dat Huntelaar voor de centen speelt of een voetballer uberhaupt enkel voor de centen speelt. Geld speelt wel een grote rol, maar ik ga ervan uit dat de sportieve component toch ook zwaar weegt en dat deze jongens zodoende liever op het allerhoogste haalbare niveau spelen dan ergens op een matig niveau meerdere keren kampioen te worden. Als ik voor mezelf spreek speel ik dan liever bij een echte topclub in een topcompetitie dan in een lagere divisie kampioen te worden.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:41
    En dat kan Luuk nog steeds bewerkstelligen.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 17:20
    Ik zie de jong nog wel in een zwaardere competitie spelen, maar niet bij een club die meedoet voor het kampioenschap
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 18:05
    Atlético
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 18:16
    Denk je dat die jong gaan kopen en veelvuldig zullen laten spelen?
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 18:34
    Zou mooi zijn voor hem.
    Vind ik leuk
    Muradona +337
    woensdag 5 december 2018 om 22:58
    Beetje domme redenering.. Als je alleen naar schalen kijkt dan kun je lekker je hele leven in de Eredivisie blijven hangen en daar trots op zijn, maar spelen voor Real Madrid, AC Milan en Schalke is zeker geen optie voor Luuk. Dan nog maar niet te spreken over topscorer worden van de Bundesliga. Kampioen worden met je land is al helemaal vaag want de laatste spelers die dat deden speelden 30! jaar geleden alweer haha. Leuk zo een avontuurtje over de grenzen voor Luuk, maar daar is wel gebleken dat de Eredivisie zijn plafond is. Totaal niet erg ook, want hij bewijst zeker zijn waarde voor PSV.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7203
    woensdag 5 december 2018 om 23:34
    Denk dat het banksaldo van mij "iets" groter is dan die van Luuk, sorry PSV fans!!
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 22:40
    Niet mee eens. Op alles wordt hij afgetroefd. Dolberg is veruit de beste spits van Ajax en waarschijnlijk van Europa en de Wereld.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 21:22
    Moet ook wel met zo'n salaris
    Vind ik leuk
    Arvin +5606
    woensdag 5 december 2018 om 21:23
    Ff een interviewtje in de Febo 😂
    Vind ik leuk
    Josip Broz +507
    woensdag 5 december 2018 om 21:24
    En dan wijzen ze naar de cigaar van Memphis. 🤔
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17173
    woensdag 5 december 2018 om 21:32
    Het is SIGAAR!

    Man, m'n opa zou zich in z'n graf omdraaien als sigarenmaker!
    Vind ik leuk
    Josip Broz +507
    woensdag 5 december 2018 om 21:35
    Haha... Excuus!

    Komt door mijn Engels, merk dat vaak de laatste tijd. Ik ben vanwege mijn werk vaak in London en typ met de dag slechter.
    Vind ik leuk
    Arvin +5606
    woensdag 5 december 2018 om 21:36
    Type is toch echt een Engels woord 🙈😂

    Edit. Ik heb het even nagekeken en typ is dus goed 😱. Haha mijn fout 😂.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 21:37]
    Vind ik leuk
    Josip Broz +507
    woensdag 5 december 2018 om 22:29
    Ken kebeure 👍
    Vind ik leuk
    Arvin +5606
    woensdag 5 december 2018 om 21:35
    Ik wist niet dat je SIGAAR in hoofdletters moest schrijven, weer wat geleerd 😂😉.
    Vind ik leuk
    tim1234 +487
    woensdag 5 december 2018 om 21:38
    Alleen als het een heel goed merk is ;p
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17173
    woensdag 5 december 2018 om 21:42
    Soms moet dat!

    Ik vertel je alleen niet wanneer het taalkundig vereist is. En nou hup weer lachen naar je zoon! ;-)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 21:47]
    Vind ik leuk
    Arvin +5606
    woensdag 5 december 2018 om 21:45
    Haha zoon, en die ligt nu lekker in bed 😊, maar dat komt zeker goed!
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17173
    woensdag 5 december 2018 om 21:48
    Dat zeg ik toch?
    Vind ik leuk
    Pimman +6026
    woensdag 5 december 2018 om 21:49
    Is hij nu de sigaar? ;)
    Vind ik leuk
    tim1234 +487
    woensdag 5 december 2018 om 21:37
    Het is MIJN en ZIJN!

    Man, mijn opa zou zich omdraaien in zijn graf als docent Nederlands 🙄
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17173
    woensdag 5 december 2018 om 21:44
    Sorrie, ik zit hier taalkundig helaas goed voor jouw opa.
    Vind ik leuk
    tim1234 +487
    woensdag 5 december 2018 om 21:46
    Dat was ook een beetje mijn punt, als je daar hier op gaat letten heb je er een dagtaak aan ;p (was dus ook niet lullig bedoeld ;) )
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17173
    woensdag 5 december 2018 om 21:57
    Ik laat het meestal los.

    Maar niet als het op m'n opa's sigaren aankomt!
    Vind ik leuk
    Josip Broz +507
    woensdag 5 december 2018 om 22:33
    Nooit geweten dat het zo diep zat...
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17173
    woensdag 5 december 2018 om 22:37
    Een sigaar hoeft niet diep!
    Vind ik leuk
    Josip Broz +507
    woensdag 5 december 2018 om 22:33
    Keurig Rotterdams.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6650
    woensdag 5 december 2018 om 21:24
    Hij doet af en toe wel gekke dingen. Vallende ziekteverschijnselen zijn dat. Verder wel doet hij het redelijk. Verre van uitzonderlijk wat wel het verwachtingspatroon was. Ziyech missen is veel erger dan een wedstrijd zonder Tadic.
    Vind ik leuk
    Pimman +6026
    woensdag 5 december 2018 om 21:39
    Tadic doet het uitstekend bij Ajax.. is slim ervaren verspeeld zelden de bal waar Zyech nog wel eens wil grossieren in onnodig veel balverlies. Beiden hebben hun kwaliteiten en sowieso áltijd leuk om naar te kijken.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 21:24
    Oneens Dolberg is beter en heeft veel meer talent.
    Vind ik leuk
    jari11 +1074
    woensdag 5 december 2018 om 21:26
    Klaas jan is veel geniepiger en slimmer in de ruimte en de duels. Dolberg heeft meer finesse en talent en ook snelheid en komt er ook zeker wel.
    Vind ik leuk
    Pimman +6026
    woensdag 5 december 2018 om 21:41
    Dokberg is de voetballer met verreweg het meeste talent. Klaas-Jan is de slimme vos de afmaker. Op dit moment prettig dat je ze beide kan wisselen als het mocht het niet lopen.
    Vind ik leuk
    jari11 +1074
    woensdag 5 december 2018 om 21:25
    Ik ga toch ook voor klaas-jan. Puur omdat ik echt fan van hem ben geworden sinds de vorige ajax periode. Hij mist nu teveel kansen, maar hij creeert er ook meer dan Dolberg. Dolberg erin brengen als de verdedigers net aan Klaas-Jan gewend zijn is ook een joker denk ik..
    Vind ik leuk
    Arvin +5606
    woensdag 5 december 2018 om 21:27
    Dat Ajax ook altijd met de afdankertjes van de PSV opleiding 😂.

    (nee, niet te serieus nemen, haha)
    Vind ik leuk
    jari11 +1074
    woensdag 5 december 2018 om 21:32
    Achja dit soort afdankertjes zijn altijd welkom. Zo denkt PSV er ook over denk ik ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 21:30
    Denk wel Dat Dolberg meer kansen creëert voor andere.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6650
    woensdag 5 december 2018 om 21:27
    Bij de stelling kun je niet kiezen. Dat is afhankelijk van de tegenstander.

    De basis is altijd dat Ajax aanvallend en dominant zal spelen. Daar is geen vaste opstelling voor. Soms is Huntelaar beter en soms Dolberg. Rouleren is geen zonde, zolang je maar niet gaat overdrijven.
    Vind ik leuk
    Pimman +6026
    woensdag 5 december 2018 om 21:42
    Precies, zo denk ik er ook over!
    Vind ik leuk
    NvC +5095
    woensdag 5 december 2018 om 21:28
    Ah Hersi, de vrouwelijke nachtwerker van Gelderland 😉
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10429
    woensdag 5 december 2018 om 21:34
    Hèhè, was Yousef soms een beetje ondeugend?
    Vind ik leuk
    The Iceman +11424
    woensdag 5 december 2018 om 21:38
    Net als Jhonny.
    Vind ik leuk
    pietprecies +7392
    woensdag 5 december 2018 om 21:50
    Deze van de Febo, niet van de Burgerking
    Vind ik leuk
    Blindsy +13488
    woensdag 5 december 2018 om 21:43
    Kon Rafael v/d Vaart niet?
    Vind ik leuk
    pietprecies +7392
    woensdag 5 december 2018 om 21:50
    Heel die muur is al leeg joh, zie je toch?
    Vind ik leuk
    Blindsy +13488
    woensdag 5 december 2018 om 22:43
    Ah... hij was al langs geweest..
    Vind ik leuk
    Wim59 +332