Hersi vol lof over 'normale jongen' van Ajax: 'Hij heeft Ajax een boost gegeven'

Hersi vol lof over 'normale jongen' van Ajax: 'Hij heeft Ajax een boost gegeven'

Gepubliceerd: woensdag 5 december 2018 om 21:17wo 05-12-2018 om 21:17

Dusan Tadic heeft de selectie van Ajax dit seizoen een boost gegeven. Dat stelt Youssouf Hersi, die onder de indruk is van de topaankoop van Ajax.

"Ik vind Tadic gewoon een fantastische speler en een toegevoegde waarde voor Ajax", aldus Hersi (36) in Eén-tweetje met... van AjaxPrimeur. "Sinds hij is gekomen heeft Ajax een boost gekregen. Hij is heel technisch, is ook een normale jongen en doet geen gekke dingen. Met Tadic erbij kijken tegenstanders niet alleen meer naar Ziyech.

Hersi, die werd opgeleid door Ajax en bij onder meer NAC Breda, NEC, sc Heerenveen, Vitesse en FC Twente speelde, laat zich ook uit over de Amsterdamse spitsendiscussie. Hij vindt dat Klaas Jan Huntelaar moet spelen. "Kijk, Dolberg is een talentvolle jongen, die de afgelopen jaren wel wat heeft laten zien. Maar met Huntelaar stáát er iemand. Met zijn verleden vind ik wel dat Huntelaar moet spelen."

Poll

Wie moet in de spits bij Ajax: Dolberg of Huntelaar?

(10423 stemmen)

Plaats een reactie

JuventusCR7 +1090
woensdag 5 december 2018 om 21:22
Moet ook wel met zo'n salaris
Vind ik leuk
Arvin +7856
woensdag 5 december 2018 om 21:23
Ff een interviewtje in de Febo 😂
Vind ik leuk
Roeptoeter +19439
woensdag 5 december 2018 om 21:24
Hij doet af en toe wel gekke dingen. Vallende ziekteverschijnselen zijn dat. Verder wel doet hij het redelijk. Verre van uitzonderlijk wat wel het verwachtingspatroon was. Ziyech missen is veel erger dan een wedstrijd zonder Tadic.
Vind ik leuk
Pimman +11721
woensdag 5 december 2018 om 21:39
Tadic doet het uitstekend bij Ajax.. is slim ervaren verspeeld zelden de bal waar Zyech nog wel eens wil grossieren in onnodig veel balverlies. Beiden hebben hun kwaliteiten en sowieso áltijd leuk om naar te kijken.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 21:24
Oneens Dolberg is beter en heeft veel meer talent.
Vind ik leuk
jari11 +5794
woensdag 5 december 2018 om 21:26
Klaas jan is veel geniepiger en slimmer in de ruimte en de duels. Dolberg heeft meer finesse en talent en ook snelheid en komt er ook zeker wel.
Vind ik leuk
Pimman +11721
woensdag 5 december 2018 om 21:41
Dokberg is de voetballer met verreweg het meeste talent. Klaas-Jan is de slimme vos de afmaker. Op dit moment prettig dat je ze beide kan wisselen als het mocht het niet lopen.
Vind ik leuk
jari11 +5794
woensdag 5 december 2018 om 21:25
Ik ga toch ook voor klaas-jan. Puur omdat ik echt fan van hem ben geworden sinds de vorige ajax periode. Hij mist nu teveel kansen, maar hij creeert er ook meer dan Dolberg. Dolberg erin brengen als de verdedigers net aan Klaas-Jan gewend zijn is ook een joker denk ik..
Vind ik leuk
Arvin +7856
woensdag 5 december 2018 om 21:27
Dat Ajax ook altijd met de afdankertjes van de PSV opleiding 😂.

(nee, niet te serieus nemen, haha)
Vind ik leuk
jari11 +5794
woensdag 5 december 2018 om 21:32
Achja dit soort afdankertjes zijn altijd welkom. Zo denkt PSV er ook over denk ik ;)
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 21:30
Denk wel Dat Dolberg meer kansen creëert voor andere.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19439
woensdag 5 december 2018 om 21:27
Bij de stelling kun je niet kiezen. Dat is afhankelijk van de tegenstander.

De basis is altijd dat Ajax aanvallend en dominant zal spelen. Daar is geen vaste opstelling voor. Soms is Huntelaar beter en soms Dolberg. Rouleren is geen zonde, zolang je maar niet gaat overdrijven.
Vind ik leuk
Pimman +11721
woensdag 5 december 2018 om 21:42
Precies, zo denk ik er ook over!
Vind ik leuk
NvC +9681
woensdag 5 december 2018 om 21:28
Ah Hersi, de vrouwelijke nachtwerker van Gelderland 😉
Vind ik leuk
Il Gordo +21327
woensdag 5 december 2018 om 21:34
Hèhè, was Yousef soms een beetje ondeugend?
Vind ik leuk
The Iceman +18211
woensdag 5 december 2018 om 21:38
Net als Jhonny.
Vind ik leuk
pietprecies +12632
woensdag 5 december 2018 om 21:50
Deze van de Febo, niet van de Burgerking
Vind ik leuk
Blindsy +20701
woensdag 5 december 2018 om 21:43
Kon Rafael v/d Vaart niet?
Vind ik leuk
pietprecies +12632
woensdag 5 december 2018 om 21:50
Heel die muur is al leeg joh, zie je toch?
Vind ik leuk
Blindsy +20701
woensdag 5 december 2018 om 22:43
Ah... hij was al langs geweest..
Vind ik leuk
Wim59 +671