'FC Utrecht heeft een optie tot koop, misschien kunnen ze geld aan me verdienen'

'FC Utrecht heeft een optie tot koop, misschien kunnen ze geld aan me verdienen'

Gepubliceerd: donderdag 6 december 2018 om 09:48do 06-12-2018 om 09:48

Timo Letschert speelt mogelijk ook na de zomer nog voor FC Utrecht. De Domstedelingen hebben een optie tot koop bedongen op de verdediger, die dit seizoen wordt gehuurd van Serie A-ploeg Sassuolo. 

Letschert (25) vertelt dat in gesprek met fanmagazine Forza. De stopper heeft nog geen idee hoe zijn sportieve toekomst eruit ziet. "Ik heb door die twee blessures geleerd dat je niet te ver vooruit moet plannen in het voetbal", doelt hij op zijn zware knie- en schouderblessure van de afgelopen jaren. 

"Ik kijk van week tot week. Mijn doelstelling is fit blijven en veel spelen. Dan komen er echt wel mogelijkheden voor me. FC Utrecht heeft een optie tot koop, dus misschien gebeurt er iets in die richting of kan de club geld aan me verdienen als het allemaal heel goed loopt. Maar alles valt of staat met fit blijven."

Sassuolo betaalde in de zomer van 2016 een slordige drie miljoen euro aan Utrecht voor Letschert. In Italië heeft de oud-speler van Roda JC en FC Groningen een contract tot medio 2020. 

Poll

Kan Letschert de Nederlandse top aan?

(729 stemmen)

Plaats een reactie

Smithsonian +41373
donderdag 6 december 2018 om 10:01
De eredivisie is zijn plafond, fysiek gezien.
Vind ik leuk
Henkings +850
donderdag 6 december 2018 om 10:03
Ben wel benieuwd of hij bijvoorbeeld nog stappen kan maken en dan een aanwinst kan zijn voor de top van Nederland. Hij heeft in mijn ogen wel veel potentie namelijk!
Vind ik leuk
Smithsonian +41373
donderdag 6 december 2018 om 10:06
Ooit nog geselecteerd voor oranje
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 20:08
welke top ?ik denk wel te weten aan welke top je denkt ,juist die clubs halen spelers van de ere div om ze zwakker te maken zo dat het net lijkt als of die drie clubs de echte top in nederland zijn maar zo is het niet ,de spelers die ze weg halen zitten vervolgens op de bank komen niet aan spelen toe en mogen dan weer vertrekken
Vind ik leuk
Corse996 +1650
donderdag 6 december 2018 om 10:08
Denk het niet Timo.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 10:18
Even off topic: Hoe kun je op dd VP-app naar Classics gaan?soms komt ie erop eens op maar ik weet niet hoe.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 11:08
Schud eens met je telefoon ;) is een 'easter egg'.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 13:02
Haha bedankt!
Vind ik leuk
mcmodd +26113
donderdag 6 december 2018 om 10:40
Letschert is gewoon een heel goede vetdediger voor FC Utrecht. Wat mij betreft, zeker als hij 'heel' blijft, blijft hij nog jaren bij de club. Dus ja, terugkopen is dan een goede optie. Of hij hoger kan is dan nu wen vraag die ik met 'ja' zou willen beantwoorden, maar verkoop hem liever niet. Heel FC Utrecht wil nog wat hogerop en laten we daar op focussen.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29096
donderdag 6 december 2018 om 11:09
Hopelijk speelt hij nog jaren in de Galgenwaard. Ik vrees van niet. Timo is een beest en kan zich nog flink ontwikkelen. Zeker als hij fit blijft. En wellicht komt dan Oranje ook weer in zicht.
Vind ik leuk
tikkietoe +5930
donderdag 6 december 2018 om 12:49
Ik denk dat Letschert nog de stap naar de Nederlandse top gaat zetten, maar zie hem liever nog een paar seizoenen bij Utrecht.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 20:00
zo lang hij maar niet naar ajakkes gaat vind ik het best
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws