'UEFA doet Kuipers verzoek: aanwezigheid bij EK 2020 toch mogelijk'

    'UEFA doet Kuipers verzoek: aanwezigheid bij EK 2020 toch mogelijk'

    Gepubliceerd: donderdag 6 december 2018 om 14:58do 06-12-2018 om 14:58

    Laatste update: donderdag 6 december 2018 om 16:47do 06-12-2018 om 16:47

    Scheidsrechter Björn Kuipers is mogelijk toch actief op het EK van 2020. Eerder leek het WK van 2018 het laatste toernooi van de Oldenzaler, maar de deur staat inmiddels weer op een kier.

    "Toen Björn laatst bij de UEFA was, is hem gevraagd of hij beschikbaar wil blijven tot en met het EK 2020", vertelt assistent-scheidsrechter Erwin Zeinstra in gesprek met Omroep Friesland. "En daar heeft Björn positief op gereageerd. Mits hij fit blijft en hij de motivatie dan nog heeft, is hij beschikbaar voor het eindtoernooi."

    Eerder leek de aanwezigheid van Kuipers uitgesloten, omdat hij de door de UEFA gehanteerde leeftijdsgrens van 45 jaar dan is gepasseerd. Volgens Zeinstra heeft de Europese voetbalbond die grens echter aangepast. Helemaal als een verrassing komt dat voor hem niet. "Björn is topfit en hoort bij de meest fitte scheidsrechters die in Europese competities actief zijn. Ik ben hier wel blij mee, want ik wil er nog wel een toernooi aan vast plakken", aldus de vaste assistent van team-Kuipers.

    Het is voor Kuipers wel een belangrijke voorwaarde dat Danny Makkelie ook actief is op het EK. "Als Björn erbij is, dan wil hij dat Danny ook fluit", aldus Zeinstra. Waar op het WK 2018 de finale het grote einddoel was, is dat nu anders. "Eigenlijk is dit een toetje. We moeten de finale niet als doel zien, het zou een bonus zijn als we er bij kunnen zijn."

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    donderdag 6 december 2018 om 15:02
    Kleine stiekemerds. Als ze maar niet Polen fluiten vind ik alles best.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 15:04]
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:32
    Het zijn geen tegenpolen!
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 20:05
    Hoezo zijn het 2 tegenpolen dan?
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1883
    donderdag 6 december 2018 om 15:03
    Als de UEFA nou verzoekt of hij wil blijven, kan ik dan verzoeken of hij bij wedstrijden van Feyenoord weg kan blijven?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33625
    donderdag 6 december 2018 om 15:05
    Dat zou een perfecte package deal zijn haha
    Vind ik leuk
    SanKev +849
    donderdag 6 december 2018 om 15:05
    Ik denk dat je ze wel kan vragen Kuipers niet als scheidsrechter aan te stellen voor Feyenoord wedstrijden op het EK 2020. Zo redelijk zullen ze bij de UEFA wel zijn.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2584
    donderdag 6 december 2018 om 15:25
    UEFA kennende zouden ze nog speciaal Feyenoord uitnodigen om een wedstrijdje te spelen speciaal om ze te kunnen naaien door Kuipers erop te zetten.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1883
    donderdag 6 december 2018 om 15:29
    Scherp.

    Nou even lezen wat ik echt type en niet wat wil lezen zodat je fantastisch spitsvondig kan doen
    "kan ik dan verzoeken of hij bij wedstrijden van Feyenoord weg kan blijven?"

    Vind ik leuk
    SanKev +849
    donderdag 6 december 2018 om 18:03
    Ik weet precies wat je bedoelt hoor ;) vond deze interpretatie alleen komischer.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:25
    Waarom zou je de beste scheidsrechter op de Nederlandse velden niet als aanstelling willen voor Feyenoord?
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1883
    donderdag 6 december 2018 om 15:27
    Omdat ie misschien bij de andere 17 clubs de beste is, bij Feyenoord is hij het nooit.

    Al zo vaak benadeeld door de jaren heen door die man, is gewoon niet grappig meer.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:31
    Oke daar kan ik niet over oordelen.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5677
    donderdag 6 december 2018 om 16:05
    Ik vond hem laatst tegen Ajax anders erg in het voordeel van Feyenoord fluiten.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 17:24
    Dan heb je wel een heel bijzondere bril op. De 12de man van Ajax is nog altijd Blom of ..... Kuipers.
    Vind ik leuk
    Jalapeno +976
    donderdag 6 december 2018 om 15:09
    We moeten de finale niet als doen zijn???
    Juist ja...
    Vind ik leuk
    Farmer +12675
    donderdag 6 december 2018 om 15:20
    Jij is niet begrijpen laatste zin want fout is gezet?

    VP-redactie staat er om bekend wat te snel op 'Uploaden' te drukken, voordat men hun articulatie of woordspelling éventjes nakijkt op dergelijke onjuistheden.
    Vind ik leuk
    Jalapeno +976
    donderdag 6 december 2018 om 16:24
    Leuke is dat het nu is aangepast, maar nog steeds fout staat...
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1883
    donderdag 6 december 2018 om 15:38
    Ik ga voor: doel zien


    Leuke site wel dit. Voetbalnieuws, puzzels.
    Vind ik leuk
    jari11 +1074
    donderdag 6 december 2018 om 15:11
    Sorry jongens gaat niet over dit topic.

    Maar waarom lees ik nergens op deze site een artikel over Pele die zegt dat Messi er niks van kan? En niet met hem vergeleken mag worden.. Of lees ik er overheen?
    Vind ik leuk
    firewire2 +383
    donderdag 6 december 2018 om 15:18
    dat artikel stond er vanmorgen tog? ik heb het gelezen iig maar weet niet zeker of dat op VP was ;)
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1883
    donderdag 6 december 2018 om 15:41
    Omdat die koekwaus dat ongeveer iedere 6 maanden loopt te miauwen.

    Er bij vergetend dat ie zelf voor Santos en New York cosmos heeft gespeeld en enrgens anders en voor een braziliaans elftal wat het zonder hem ook wel had gered.
    Hij liep niet bepaald met 11 koekenbakkers in het veld.

    Vergeleken bij Pele zegt Sjaak Swart na een nederlaag voor Ajax verstandige, weloverwogen dingen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 15:42]
    Vind ik leuk
    repeP +1291
    donderdag 6 december 2018 om 15:28
    Curieuze leeftijdsdiscriminatie hield de UEFA er dan op na t.a.v. scheidsrechters. En nee, ben bepaald geen fan van Kuipers.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:37
    Goed zo Björn, meteen eisen stellen dat Makkelie ook moet fluiten, zullen ze vast wel gevoelig voor zijn. Hoezo arrogant ?
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    donderdag 6 december 2018 om 16:44
    Zo zie je maar weer ons Land spreekt een woordje mee in het voetbal, een leidende rol.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 17:27
    Wordt het niet eens een keer tijd dat de KNVB deze leeftijdsgrens van de UEFA overneemt en hem dan ook handhaaft?

    Dan kunnen binnenkort Blom en Kuipers zich samen op hun gemeenschappelijke hobbie gaan richten .... Ajax.
    Vind ik leuk
    Jan ref +48
    donderdag 6 december 2018 om 17:57
    Het is altijd makkelijk om een scheidsrechter de schuld te geven van alles en dan niet kijken wat de spelers allemaal doen om elkaar een kaart aan te naaien swalbes en wat al niet meer zei maar daar hoor je nooit iemand over en dan een bal gooien uit het vak op het veld dat is echt super (maar niet heus) dat mag dus wel bij Feyenoord
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 18:10
    Beste Jan, ik heb het niet zozeer alleen over die laatste paar wedstrijden (Ajax-Feyenoord) maar over alle wedstrijden in de eredivisie van de afgelopen jaren van Ajax welke ondersteund werden door de hulptroepen Blom en Kuipers. Hetgeen in Amsterdam natuurlijk weer ten stelligste ontkent wordt.

    Ik zou er niet rouwig om zijn als de KNVB ook de leeftijdsgrens van de UEFA overneemt.
    Vind ik leuk
    Jan ref +48
    donderdag 6 december 2018 om 18:23
    Ik zeg ook niet dat hij geen fouten maakt maar dat neemt niet weg dat het commentaar er op soms ver beneden pijl is en over spelers hoor je nooit wat en zeker niet wat Ajax spelers betreft en het is mijn mening dat ik hem één van de beste vind maar dat is puur mijn mening en ik fluit zelf ook maar dat terzijde
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws