Neres maakt kans op felbegeerde prijs: Ajacied op shortlist van dertig voetballers

Neres maakt kans op felbegeerde prijs: Ajacied op shortlist van dertig voetballers

Gepubliceerd: donderdag 6 december 2018 om 15:14do 06-12-2018 om 15:14

Laatste update: donderdag 6 december 2018 om 15:17do 06-12-2018 om 15:17

David Neres is genomineerd voor de Samba Gold Trophy, een prijs voor de beste Braziliaanse voetballer actief in Europa. Hij staat op een shortlist van dertig voetballers, samengesteld door een groep Braziliaanse journalisten en voetbalkenners.

Het lijkt niet erg waarschijnlijk dat Neres er met de prijs vandoor gaat. Naast de Ajax-speler staan er ook bekendere namen, zoals Alex Sandro (Juventus), Willian (Chelsea), Marcelo (Real Madrid) en Philippe Coutinho (Barcelona) op de lijst. De winnaar van vorig jaar, Neymar, is ook dit jaar weer de grote favoriet om de prijs in de wacht te slepen. Eerder wonnen onder meer Paris Saint-Germain verdediger Thiago Silva, Luís Fabiano en Kaká de prijs.

Het is de eerste keer dat Neres op de shortlist staat van potentiële winnaars. Het is nog tot 2 januari mogelijk om je top drie van Braziliaanse voetballers in Europa samen te stellen. Het is de tiende keer dat de verkiezing georganiseerd wordt. 

Plaats een reactie

Shelbourne +6027
donderdag 6 december 2018 om 15:18
Een shortlist van dertig spelers...
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 16:09
Schijnt dat de longlist uit 1000000 Brazilianen bestond
Vind ik leuk
Iefmeister +7981
donderdag 6 december 2018 om 19:26
Er zijn zo’n kleine 1500 Brazilianen actief in het Europese betaald voetbal.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 15:18
Naja, dat je al kans maakt is natuurlik al een enorme eer. Maar winnen... dat gaat'm niet worden
Vind ik leuk
#Keizerout +45963
donderdag 6 december 2018 om 15:27
Dat hij erbijstaat is ook een goed teken. Dan zit je dus wel in de buurt van de betere Brazilianen
Vind ik leuk
Jordtt +1551
donderdag 6 december 2018 om 16:48
Nouja alle brazilianen zitten relatief bij elkaar in de buurt, als ze in Europa spelen eh
Vind ik leuk
#Keizerout +45963
donderdag 6 december 2018 om 17:07
Dat valt denk ik mee. Het zijn er 780
Vind ik leuk
Jordtt +1551
donderdag 6 december 2018 om 17:18
In Europa, binnen een oppervlakte van ongeveer heel Brazilië? Bedoelde em geografisch.. Maar als je je grappen moet uitleggen schijnen ze niet super geweest te zijn eh... :P
Vind ik leuk
#Keizerout +45963
donderdag 6 december 2018 om 17:20
Haha ja sorry. Hij drong door toen ik op reageren drukte. Hij is leuk. Ook zonder uitleg :p
Vind ik leuk
Jordtt +1551
donderdag 6 december 2018 om 17:21
Haha thanks
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 15:19
Haha kansloos om te winnen, maar alsnog een mooie erkenning.
Vind ik leuk
Smithsonian +43420
donderdag 6 december 2018 om 15:23
Marcelo gaat hem winnen.
Vind ik leuk
Post Malone +1996
donderdag 6 december 2018 om 15:24
Waar is Mauro? Die is toch zo geweldig volgens de PSV’ers?
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 15:48
Die zal er niet bijstaan op basis van zijn 3 invalbeurten .
En dat maakt ook niet veel uit , Neres is ook geweldig volgens de Ajacieden , maar die stond er vorig jaar ook niet bij

Ik geef vast ff de reactie die PSV-ers dadelijk gaan geven .
Ik ben ze vast voor .
Vind ik leuk
kcim +3101
donderdag 6 december 2018 om 15:24
Hoeveel Braziliaanse voetballers zijn er überhaupt in Europa?
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1416
donderdag 6 december 2018 om 15:30
Een stuk of 30.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 15:30
Alleen bij Shaktar kan je al een shortlist van 30 spelers maken.
Vind ik leuk
mcmodd +27389
donderdag 6 december 2018 om 15:24
Zou wel leuk zijn voor Neres, Zou hem misschien ook wel heel goed doen.
Vind ik leuk
#Keizerout +45963
donderdag 6 december 2018 om 15:27
Je mag wel bij het Braziliaanse team zitten wil je kans maken lijkt md
Vind ik leuk
mcmodd +27389
donderdag 6 december 2018 om 15:29
Ja, dat is dan een eerste vereiste, maar dat nam ik al aan om te beginnen.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 15:30
Als Neres bij de beste Brazilianen in Europa staat, is het geen shortlist...

Goede speler, maar voor Braziliaanse begrippen nog niet top.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 15:33
1. Neres
2. Lucas Moura
3. Arthur

Prima lijstje ;)
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 16:12
Blijft dan maar thuis Neres
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5546
donderdag 6 december 2018 om 16:44
Ja, die maakt ongeveer net zoveel kans als ik, ook al sta ik niet op de lijst.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 22:54
Had hij voor Feyenoord gespeeld had hij waarschijnlijk gewonnen, misschien alle Ajacieden ook eens polletje leren kapen😂
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 23:14
Waarom verbaast het mij niet?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws