Ajax-duo aan de haal met Eredivisie-prijzen: speler én talent van de maand

    Ajax-duo aan de haal met Eredivisie-prijzen: speler én talent van de maand

    Gepubliceerd: donderdag 6 december 2018 om 15:46do 06-12-2018 om 15:46

    Laatste update: donderdag 6 december 2018 om 16:07do 06-12-2018 om 16:07

    Nicolás Tagliafico is door de Eredivisie CV uitgeroepen tot Speler van de Maand november in de Eredivisie. De Argentijnse linksback haalde op basis van statistieken de hoogste score. Noussair Mazraoui is verkozen tot Talent van de Maand.

    Tagliafico liet in november vooral in aanvallend opzicht veel zien. Hij was een constante dreiging met zijn voorzetten en aanvallende loopacties en stond volgens de Eredivisie CV ook verdedigend zijn mannetje. Hij creëerde elf kansen, leverde zeven succesvolle voorzetten af en kwam tot 22 balcontacten in het vijandelijke strafschopgebied. In de vier wedstrijden in november gaf hij drie assists en maakte hij één doelpunt.

    Ook Mazraoui was belangrijk voor Ajax, voornamelijk op de helft van de tegenstander. Hij zette veertien keer een dribbel in op de helft van de tegenstander (waarvan elf succesvolle dribbels) en won ook meer dan de helft van zijn persoonlijke duels met een directe tegenstander.

    Eerder dit seizoen werd de titel Speler van de Maand al uitgereikt aan onder andere Hirving Lozano en Robin van Persie. Angeliño en Neres wisten dit seizoen al eens Talent van de Maand te worden.

    Poll

    Verdienen Tagliafico en Mazraoui de verkiezing tot Speler en Talent van de Maand november?

    (721 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 6 december 2018 om 15:48
    Nou, nu gaan we het krijgen hoor...
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:51
    De pleinen stromen vol. Weer een prijs.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:52
    2 zelfs. Waar laten we ze? Kunnen we voor de time being niet wat prijzen bij jullie stallen? Net zoals de afgelopen jaren.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:30
    HahahaHaHaHa!
    Goed nieuws voor het zuiden: dit jaar jatten we er eentje en die geven we mooi ekkes niet terug!!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 03:08
    Volgensmij stallen jullie liever prijzen bij ons, lijkt het in ieder geval op de laatste jaren. Jullie gaan denk ik niet opeens ophouden daarmee.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 17:21
    Ik dacht dat die Angelino altijd de beste was
    Vind ik leuk
    Op afstand +771
    donderdag 6 december 2018 om 18:16
    Maasbert Schouten, misschien moet je eens wat anders lezen dan die suffe krantjes uit Eindhoven
    Vind ik leuk
    RenW +511
    donderdag 6 december 2018 om 18:50
    Met Eindhoven lokaal en het Eindhovens dagblad, wordt je niet echt wereldwijs.
    Vind ik leuk
    Wim59 +332
    donderdag 6 december 2018 om 18:52
    Neee, pereorto of zoiets😅😅
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    donderdag 6 december 2018 om 15:53
    Haha
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3349
    donderdag 6 december 2018 om 15:56
    Weer? Eindelijk? 😉
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6110
    donderdag 6 december 2018 om 16:29
    Precies wat je nickname " Come On peejeevee" al doet vermoeden, het loopt de laatste tijd niet dan dat de stand doet vermoeden, het zijn puntjes sprokkelen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 03:06
    Droom maar lekker verder, 1x verliezen is geen schande, daarvoor dik gewonnen van heereveen en De Graafschap (de Graafschap blijkt voor sommige clubs moeilijk te zijn) dus er zijn geen problemen. Eerder lachwekkend hoe iedereen reageert omdat PSV een keer punten verspeelt in 14 wedstrijden! Dus het gaat zo goed dat als ze niet winnen het opeens niet zo lekker meer loopt...
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 17:23
    Uiteraard het grootste feest aan einde seizoen met het kampioenschap en waar jullie met lege handen staan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 03:07
    Ik nodig je uit om aan het eind van het jaar langs te komen in Eindhoven. Kan je een keer een schaal van dichtbij zien.
    Vind ik leuk
    Hyena +30542
    donderdag 6 december 2018 om 15:52
    Want? Dit wordt gebaseerd op statistieken, daar valt weinig aan te sleutelen.

    Natuurlijk kan men vraagtekens zetten of dit de juiste criteria om de verkiezingen mee te bepalen, maar volgens de manier waarop Opta het doet is Tagliafico dus de terechte winnaar van de prijs.
    Vind ik leuk
    Hansdeg +1374
    donderdag 6 december 2018 om 16:03
    Nou zeg dat wel het zal wel weer allemaal hozanna wezen.
    Vind ik leuk
    Rabarber +443
    donderdag 6 december 2018 om 15:49
    Volledig terecht. Met afstand de beste linksback van de Benelux.
    Vind ik leuk
    soplul +3428
    donderdag 6 december 2018 om 15:51
    Beetje bescheiden niet?
    Vind ik leuk
    Bhj +1864
    donderdag 6 december 2018 om 15:56
    Bescheidenheid is geen deugd, als iets gewoon waar is mag het gezegd worden.
    Vind ik leuk
    soplul +3428
    donderdag 6 december 2018 om 15:59
    "Bescheidenheid is een karaktertrek of gedrag. Wie bescheiden is, stelt zichzelf of zijn verwezenlijkingen voor als klein en nederig, zonder veel verdienste. Bescheidenheid kan gezien worden als een deugd.

    Hoewel bescheidenheid zeker gelijkaardig is aan nederigheid, zijn ze niet synoniem. Bescheidenheid kan misschien best gezien worden als een demonstratie van nederigheid, die even goed van iemand die helemaal niet nederig is kan komen.

    Het tegenovergestelde is arrogantie."

    Aan je avatar te zien heb je dit stukje tekst in je hele leven nog nooit gezien of ter harte genomen.

    Graag gedaan :)
    Vind ik leuk
    Bhj +1864
    donderdag 6 december 2018 om 16:02
    Zoals mijn grootste held en een wijs man mij van kleins af aan heeft geleerd, bescheidenheid is geen deugd.

    Dat er in die tekst staat "Kan" een deugd zijn is leuk, maar de woorden van mijn grootste held is mij meer waard.
    Vind ik leuk
    soplul +3428
    donderdag 6 december 2018 om 16:05
    Dat kan, het is ook nogal geografisch gebonden.
    Jouw held zijn regio zal meer ophebben met de laatste zin van de tekst.
    Vind ik leuk
    Hansdeg +1374
    donderdag 6 december 2018 om 19:05
    Knap hoor foutloos over getikt of kan je al knippen en plakken.
    Vind ik leuk
    soplul +3428
    vrijdag 7 december 2018 om 09:03
    Als je niet weet wat aanhaalingstekens zijn dat houdt het allemaal wel op ja.....

    Je hoort daarmee wel perfect bij het niveau van VP.
    Fijne dag nog! :)
    Vind ik leuk
    Hansdeg +1374
    vrijdag 7 december 2018 om 12:25
    Het is aanhalingstekens ipv aanhaalingstekens (stil zijn verder).
    Vind ik leuk
    soplul +3428
    vrijdag 7 december 2018 om 12:54
    Oehh de stoere jongen heeft een typo gevonden en denkt dan dat hij slim is :)

    Ondertussen kan hij het verschil tussen een aangehaalde tekst of een zelf geschreven tekst niet onderscheiden.

    Laat staan dat hij deze zin een beetje begrijpend kon lezen: "heb je dit stukje tekst in je hele leven nog nooit gezien of ter harte genomen".

    Voor mij hoef jij overigens niet stil te zijn.
    Het is altijd lachen met zulke figuren als jij op deze site.
    Vind ik leuk
    Hansdeg +1374
    vrijdag 7 december 2018 om 13:48
    Gelukkig klopt je profielnaam 🥇🥇🥇
    Vind ik leuk
    soplul +3428
    vrijdag 7 december 2018 om 14:56
    Dat is waar mensen van jou niveau meestal op blijven steken ja.
    Mooie bevestiging.
    Vind ik leuk
    Hansdeg +1374
    vrijdag 7 december 2018 om 16:05
    Jou schrijf je dan met een W dus jouw.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 16:46]
    Vind ik leuk
    soplul +3428
    vrijdag 7 december 2018 om 16:10
    Oh je was er wel bij grammatica en spelling, maar kennelijk afgeleid bij begrijpend lezen....
    Vind ik leuk
    Hansdeg +1374
    vrijdag 7 december 2018 om 16:48
    Nee, heb groep 2 overgeslagen.
    Vind ik leuk
    soplul +3428
    vrijdag 7 december 2018 om 16:50
    Was geen goede keuze.
    Vind ik leuk
    Hansdeg +1374
    vrijdag 7 december 2018 om 19:12
    Nee maar jij was al in groep 1 afgehaakt.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33625
    donderdag 6 december 2018 om 16:00
    Haha goeie. Angelino is ook goed, en mits fit haps ook.
    Vind ik leuk
    Rabarber +443
    donderdag 6 december 2018 om 16:41
    Alleen jammer dat ze niet kunnen verdedigen zoals Nico.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 03:09
    Maar wel beter aanvallen die Angelino.
    Vind ik leuk
    Rabarber +443
    vrijdag 7 december 2018 om 04:25
    Oh, gek dat Tagliafico dan op 3 goals staat dit seizoen en Angelino 0.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 04:57
    Luuk de Jong heeft meer doelpunten dan Ronaldo in de Champions League, is hij een betere spits?
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:49
    Nee absoluut niet dat is angelino
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 02:21
    😂
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 15:49
    Tagliafico is ook zo verschrikkelijk goed! Is een van de beste linksbacks op aarde.
    Vind ik leuk
    soplul +3428
    donderdag 6 december 2018 om 15:50
    Schijnt zelfs van dit universum.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1882
    donderdag 6 december 2018 om 15:51
    "Tagliafico liet in november vooral in aanvallend opzicht veel zien."

    Ja, mag het.

    Willem II thuis
    Excelsior uit
    NAC uit
    ADO thuis

    Enige verdedigende actie die hij in die 4 potjes heeft moeten ondergaan was tegen Hooi afgelopen zondag die even op zijn brommertje stapte en in 10 meter 11 meter voorsprong pakte.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 15:52]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    donderdag 6 december 2018 om 15:55
    Ja, maar hij doet het dus wel.
    Je hebt ook spelers die het niet laten zien.
    En als je alle schema's ook moet vergelijken wordt het wel een heel lastig verhaal.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1882
    donderdag 6 december 2018 om 16:01
    Daarom moet je op statistieken geen speler van de maand uitroepen. Speler van het seizoen is een ander verhaal, dan heb je iedereen uit en thuis gehad en geeft het dus een veel eerlijker beeld.

    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    donderdag 6 december 2018 om 16:03
    Dat laatste ben ik met je eens. Ik snap alleen niet wat er erg is aan speler van de maand. Je moet er geen conclusies aan verbinden, maar ik zie het probleem niet
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1882
    donderdag 6 december 2018 om 16:17
    Het zal mij ook mijn reet roesten.
    Vond het alleen een tikkeltje opvallend dat 2 verdedigers wonnen op basis van hun aanvallende statistieken.
    En dan ga ik even verder kijken hoe dat kan.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    donderdag 6 december 2018 om 16:17
    Ik vind het ook goed 'speurwerk'. Alleen maakt het in deze denk ik weinig uit
    Vind ik leuk
    Vak 129 +630
    donderdag 6 december 2018 om 16:24
    We hoorde je niet toen Van Persie speler van de maand was..
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1882
    donderdag 6 december 2018 om 16:28
    Had je je, overigens enorm gewaardeerde, bijdrages hier niet in 1 reactie kunnen plaatsen?

    Vind ik leuk
    Hast57 +634
    donderdag 6 december 2018 om 16:11
    Dat nou juist knap om ook tegen zulke ploegen te presenteren. Er zijn er ook die zich alleen op kunnen peppen tegen de koploper en de rest van het jaar hun eigen supporters bedonderen door de kantjes er vanaf te lopen.
    Vind ik leuk
    Vak 129 +630
    donderdag 6 december 2018 om 16:23
    Wanneer je dan toch op z'n Rotterdams moet janken, ADO inclusief Hooi was december.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1882
    donderdag 6 december 2018 om 16:26
    Heb jij weer gelijk in

    Was echter Hooi niet, die is niet van de bank gekomen. Zal het die becker wel geweest zijn.
    Ik keek met een half oog want matig geinteresseerd. mijn geld stond op 5 corners meer voor Ajax dan ADO en dat was na 25 minuten al niet spannend meer.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:33
    Fijn voor Hooi dat hij hard kan rennen. Misschien is atletiek een optie.

    Een Ajax back staat er ook niet om te verdedigen. Dat is een beetje ouderwets. De middenvelder doet een stappie terug en de positie is weer overgenomen. En kan hij zn overtal situatie gebruiken om zn team aan doelpunten te helpen.
    Vind ik leuk
    Hans Worst +1005
    donderdag 6 december 2018 om 15:53
    Er zijn spelers die mij Meer opvielen. Bv Doan,Vilhena, en de Ligt
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 15:54]
    Vind ik leuk
    Hyena +30542
    donderdag 6 december 2018 om 15:57
    Maar blijkbaar zijn hun statistieken van deze maand minder goed.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1882
    donderdag 6 december 2018 om 15:58
    Dit is op basis van statistieken, niet op basis van een mening.

    Dus als je het rijtje tegenstanders ziet van Ajax in november zie je 4 makkelijke potjes iets waar statistieken niet naar kijken.
    Als al je passes aankomen heb je 100% gescoord. Tegen wie die passes zijn gemaakt en of die passes 4 of 40 meter waren, maakt niet uit.
    Vind ik leuk
    Hans Worst +1005
    donderdag 6 december 2018 om 16:03
    dus deze verkiezing is Scorebordjournalistiek… geen waarde aan hechten.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1882
    donderdag 6 december 2018 om 16:23
    Op maandbasis moet je het inderdaad niet erg serieus nemen.
    Over een heel seizoen kan het wel eea zeggen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33625
    donderdag 6 december 2018 om 15:59
    Toch nog een paar prijzen in 2018.
    Vind ik leuk
    frhoi +1010
    donderdag 6 december 2018 om 16:01
    Zij zijn ajax, zij zijn de beste :O haha
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:04
    Jaaaaaaa
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:16
    Overmars kan zijn portemonnee openmaken, het geld stroomt binnen.
    Vind ik leuk
    Utrecht.u +113
    donderdag 6 december 2018 om 16:19
    Geld is voor Ajax en de titel is voor PSV. Ik kan er goed mee leven.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:24
    Als je haat voor een club groter is dan de liefde voor je eigen club. Sneue gast ben jij zeg.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:34
    Dat zullen we nog wel zien aan het eind.
    Vind ik leuk
    Vak 129 +630
    donderdag 6 december 2018 om 16:19
    Dik verdiend. Beide spelers hebben een prima maand november achter de rug.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:24
    De Ajax show must go on.. pfff
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1179
    vrijdag 7 december 2018 om 00:53
    Ze worden beloond voor hun goede spel door de ECV en u geeft voetbalprimeur de schuld voor dit artikel....
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:25
    Het begint nu al !
    Alle prijzen (in NL) zijn voor AJAX dit seizoen 😎
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:34
    Eindelijk eens prijzen in Amsterdam!
    Vind ik leuk
    torinofc +438
    donderdag 6 december 2018 om 16:48
    Als deze kaartenpakker al de beste van de eredivisie is dan is het nog slechter gesteld met de eredivisie dan ik dacht
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 20:48
    Je had voor een andere sport (om te kijken) moeten kiezen. Zelfs Stevie Wonder zou hebben gezien dat Tagliafico zéér goed is.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22030
    donderdag 6 december 2018 om 17:04
    Meer dan terecht.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 19:32
    Koester het maar toch nog iets dit jaar .
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 20:49
    Wat een schattig antwoord.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 20:47
    Onze superkrijger NICOOOO
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1179