'Ajax richt vizier op Brazilië en wil vijftienjarig talent naar Amsterdam halen'

    'Ajax richt vizier op Brazilië en wil vijftienjarig talent naar Amsterdam halen'

    Gepubliceerd: donderdag 6 december 2018 om 19:50do 06-12-2018 om 19:50

    Ajax wordt in Brazilië gelinkt aan een vijftienjarig talent van Juventude. Volgens Futebol Interior staat João Pedro op het lijstje van de Amsterdammers.

    Volgens het bericht uit Brazilië houdt Ajax de situatie van João Pedro nauwlettend in de gaten. Een zomerse transfer naar Amsterdam is niet uitgesloten. De verdediger staat in Brazilië bekend als revelatie van Juventude. 

    Zelf lijkt João Pedro niet bezig met een transfer naar een andere club. De verdediger speelt binnenkort een belangrijke finale tegen Internacional. De eerste wedstrijd werd met 1-0 verloren. "Ik laat mijn toekomst over aan mijn manager", zo wordt hij geciteerd door Futebol Interior. "Hij weet wat het beste voor mij is. Ik wil alleen maar denken aan de finale. Mijn focus is nu hier."

    Ajax heeft volgens Futebol Interior dus belangstelling voor João Pedro, maar Juventude hoopt hem hoe dan ook in Brazilië te houden zodat hij op een later moment de stap naar de Europese top kan maken. 

    Plaats een reactie

    Niels92 +30156
    donderdag 6 december 2018 om 19:54
    Grote talenten zijn altijd welkom :)
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 20:04
    Laat Pedro maar komen ... bij het warme Ajax ga je je thuisvoelen ...
    Vind ik leuk
    Arvin +5606
    donderdag 6 december 2018 om 20:08
    Brazilianen mogen toch pas tekenen op hun 18de bij een buitenlandse club? Dan lijkt me dit hele bericht dus een beetje kul, op z'n minst behoorlijk voorbarig.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 23:37
    Spelers van buiten de EU mogen eerder tekenen maar de overstap maken mag pas op hun 18e inderdaad. Misschien dat Ajax die jongen een aantal stages aanbiedt de komende 2 jaar en hem weet te paaien. Is toch bijna de enige manier om de ècht grote talenten binnen te halen.

    Tenzij hij een Italiaanse of Portugese opa ofzo heeft, zie je wel vaker bij Braziliaanse of Argentijnse voetballers. Dan hebben ze soms een dubbele nationaliteit en kunnen ze, indien hun 2e nationaliteit een uit de EU is, wèl voor hun 18e aansluiten.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 23:40]
    Vind ik leuk
    Gerro +7228
    donderdag 6 december 2018 om 22:13
    idd maar laat ze maar opschieten voordat ze uit eindhoven er ook weer achteraan gaan.
    Vind ik leuk
    2cents +57835
    donderdag 6 december 2018 om 19:54
    15 jarigen vanuit Brazilië deze kant op halen, daar zal vast wel iets mee zijn.
    Vind ik leuk
    Morris +23130
    donderdag 6 december 2018 om 20:31
    Kan hij mooi de ballen oppompen.. Da's beter dan met een elektrische pomp, scheelt weer stroom.

    Ajax op de groene weg 😜
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 21:37
    Is het dan een arbeidsmigrant?
    Vind ik leuk
    Morris +23130
    donderdag 6 december 2018 om 21:56
    Moet dat?
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 22:22
    Het was sarcastisch
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 19:54
    Ik voel nu al een discussie aankomen tussen Ajacieden en PSV-ers , of dit dadelijk een eigen jeugdspeler is als ie doorbreekt , of niet .
    Vind ik leuk
    Arvin +5606
    donderdag 6 december 2018 om 20:10
    Nee hoor, drie jaar onder je 21 onafgebroken bij dezelfde club en je telt als jeugdspeler. Dat is gewoon feitelijk dus waarom je daarom zou discussiëren ontgaat mij.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 20:18
    Ik vraag me wel bij meer dingen af hier waarom ze daarover gaan discussiëren .
    Zoals de discussie hieronder ;-)
    Vind ik leuk
    Enden +4192
    donderdag 6 december 2018 om 21:06
    Wanneer iemand in de jeigd speelt van jou club, dan is het eigen jeugd.
    Wanneer ik een auto koop is dat ook mijn eigen auto.
    Dat is feitelijk anders dan een zelf opgeleide speler. Zolang de termen door elkaar gebruikt wordt blijft de discussie levend
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 19:55
    Ik vind het waardeloos.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 19:59
    Waarom waardeloos, op deze leeftijd kost zo'n speler niet veel, mocht het een groot talent zijn dan heb je voor een koopje straks een goeie speler.. wanneer je de kans hebt om een talent aan te trekken dan moet Ajax dat zeker doen!
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 19:55
    15 jaar. Niet normaal toch. Een kind naar de andere kant van de wereld halen.
    Vind ik leuk
    Ginovanni +20417
    donderdag 6 december 2018 om 19:59
    Gaat niet gebeuren.
    Zijn geruchten en niet meer dan dat.
    Verdere discussies overbodig!😉
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 20:02
    Zeg dat niet met zekerheid, als je de kans hebt om een groot talent weg te plukken dan moet je dat zeker niet laten. Dan maakt het niks uit of ie uit Denemarken of Brazilië komt!
    Vind ik leuk
    Ginovanni +20417
    donderdag 6 december 2018 om 20:15
    Als Ajax de kans krijgt en het is idd zo'n geweldig talent dan moeten ze dat zeker doen, Jens.

    Alleen....dit soort verhalen heb ik zo vaak gelezen en blijkt (bijna) altijd een 'broodje aap.' 😉
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5040
    donderdag 6 december 2018 om 20:23
    Dus omdat het groot talent is moet dat kunnen ongeacht of hij 8 of 15 jaar is.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 20:31
    Groot verschil tussen 8 jaar en een speler die binnenkort de leeftijd 16 heeft, verder kan jij als PSV'er maar beter zwijgen, PSV haalde een speler ( Mauro ) meerdere keren naar Nederland voor een langere periode om met PSV te kunnen trainen en toernooien spelen ( waar Mauro in een gastgezin werd geplaatst ). Of valt dat niet onder kinderhandel?
    Vind ik leuk
    Josip Broz +507
    donderdag 6 december 2018 om 21:26
    Men doet hier net alsof er ernstige delicted hebben plaatsgevonden. Teksten als "verder kan jij als PSV'er maar beter zwijgen" en "Of valt dat niet onder kinderhandel?"...


    Waar in hemelsnaam heb jij het over? 😂
    Vind ik leuk
    Gerro +7228
    donderdag 6 december 2018 om 22:50
    In Engeland hebben ze er ook genoeg opgehaald bij Ajax da's precies hetzelfde en had niemand kennelijk problemen mee.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 19:57
    Minderjarige, uit buitenland moeten ze verbieden, vask worden de keuzes door hun ouders gemaakt. Gewoon wachten tot minimaal 18.
    Vind ik leuk
    Jozef +39663
    donderdag 6 december 2018 om 22:44
    Dat zou inderdaad mooi zijn.
    Vind ik leuk
    poklane +5165
    donderdag 6 december 2018 om 23:54
    Is ook verboden, Ajax mag volgens de FIFA-regels deze jongen alleen halen als hij met zijn ouders om redenen niet gerelateerd aan voetbal naar Nederland verhuist.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 05:05
    Dank je.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 19:58
    Wij hebben ook een joa pedro
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 19:59
    Dit zou verboden moeten worden veel te jong.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27367
    donderdag 6 december 2018 om 19:59
    Veel te jong. Is nog een kind.
    Vind ik leuk
    Enden +4192
    donderdag 6 december 2018 om 21:09
    Grens hoort momenteel op 16 te liggen naar mijn mening. Dat is eigenlijk nog jong.
    15 vind ik niet kunnen
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4683
    donderdag 6 december 2018 om 20:17
    eigen jeugd
    Vind ik leuk
    Ginovanni +20417
    donderdag 6 december 2018 om 20:22
    Yep....de beste ter wereld!😜
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4683
    donderdag 6 december 2018 om 20:39
    als dat zou zijn zouden de beste spelers van ajax wel een verleden hebben bij ajax, maar die zijn gewoon gekocht.
    Vind ik leuk
    Ginovanni +20417
    donderdag 6 december 2018 om 20:49
    Yep...net als b.v. de Ligt....

    Bij ons heet het overigens niet (altijd) kopen, maar bovenal goed scouten.


    En trouwens....welke club koopt' nie....

    Vast ook jouw clubje....
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4683
    donderdag 6 december 2018 om 22:12
    maar dan heet het een vreemdelingen legioen...
    Vind ik leuk
    Jozef +39663
    donderdag 6 december 2018 om 22:45
    Dat is het toch ook?

    Ik kan me niet een naam herinneren, dus voor mij echt een vreemdelingenlegioen...
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4683
    vrijdag 7 december 2018 om 00:06
    laat ik dat andersom nou ook hebben...
    Vind ik leuk
    Jozef +39663
    vrijdag 7 december 2018 om 07:28
    Als liefhebber ben je dan wel een unicum volgens mij...
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 21:34
    diekertjedap,en hoeveel Limburgers lopen er in jou elftal...1?
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4683
    donderdag 6 december 2018 om 22:12
    hoeveel hollanders bij jullie?
    Vind ik leuk
    Jozef +39663
    donderdag 6 december 2018 om 22:46
    ...meer...
    Vind ik leuk
    Koenbres +1069
    donderdag 6 december 2018 om 20:19
    Wauw dit is wel weer typisch zeg. Die jongen is 15 man, als die Engelse clubs voor een 15 jarig talent komt in Amsterdam zijn ze allemaal weer boos en nou doen ze het zelf
    Vind ik leuk
    Ginovanni +20417
    donderdag 6 december 2018 om 20:23
    Wij zijn Ajax!

    Wij zijn nooit boos!😜
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6650
    donderdag 6 december 2018 om 20:20
    Kinderhandel?
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 20:22
    Hoe meer talent hoe beter. Dus welkom! En Ajax heeft geld zat dus het valt altijd te proberen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 20:22]
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 20:51
    Ik ben niet voor deze kindertransfers. Zoals ik ook niet voor het vertrek van jonge Nederlandse voetballertjes naar de PL ben. Het heeft toch veel weg van mensenhandel.
    Vind ik leuk
    Just Nuts +270
    donderdag 6 december 2018 om 20:57
    voor 18 niet het land uit dan ook niet voor 18 het land in.
    Vind ik leuk
    Kinkladze +76
    donderdag 6 december 2018 om 20:58
    Hoezo te jong? Bij ons gaan ze ook zo vroeg op weg naar Engeland!
    Vind ik leuk
    Sonneillon +651
    donderdag 6 december 2018 om 20:59
    Ik weet dat het overal gebeurd hoor, maar is dat geen kinderhandel?
    Vind ik leuk
    FISH +248
    donderdag 6 december 2018 om 21:09
    Geef zo'n ventje de kans om de sloppenwijken van brasil te ontvluchten, samen met ouders natuurlijk....
    kinderhandel...., zo'n 'manneke' heeft misschien al meer gezien aan rotzooi in Brazilië dan tig volwassen anti-Ajacieden bij elkaar.
    en van Ajax is ook genoeg jeugd gejat, ik zeg gewoon doen.
    Vind ik leuk
    elmoo +708
    donderdag 6 december 2018 om 21:34
    Geloof niks van dat nieuws. Hij is toch nog geen 18. Of heeft hij een Europees paspoort.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 21:48
    Ik ben Ajaxcied, maar walg van dit soort praktijken. Dit is kinderhandel. Laat ze lekker voetballen, als ze 18 zijn en nog steeds goed, mogen ze komen. 15 is echt te jong.
    Vind ik leuk
    buddha +9051
    donderdag 6 december 2018 om 22:11
    zou toch wel eens willen weten wat de regels hier van zijn. onder de 16 mogen nederlandse talenten nog niet eens een contract tekenen, dan lijkt het me sterk dat het voor buitenlandse kinderen wel zou mogen.
    Vind ik leuk
    poklane +5165
    donderdag 6 december 2018 om 23:51
    Ajax mag deze speler inderdaad niet halen tenzij hij om redenen niet gerelateerd aan voetbal samen met zijn ouders naar Nederland verhuist. Spelers mogen pas op hun 18e naar het buitenland, er zijn alleen 3 uitzonderingen

    1. De reden die ik hierboven al aangaf
    2. De transfer vind plaats binnen de Europese Unie of de Europese Economische Ruimte (European Economic Area), dan mag het als de speler 16 jaar of ouder is
    3. De speler woont binnen een straal van 50km van de grens van het land waar hij heen transfereert, en de club waar hij heen gaat ligt ook binnen 50km van de grens van het land waar de speler momenteel woont. Dit lijkt me niet echt het geval
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 23:52]
    Vind ik leuk
    Romarioo +225
    donderdag 6 december 2018 om 22:19
    Als een 16 jarige ajaxied naar city gaan begint Ajax te huilen en te roepen dat het niet goed is en spelers niet op z'n jonge leeftijd naar buitenland moeten gaan en nu willen ze zelf een 15 jarige naar A'dam halen. Laat die jongen lekker rijpen bij z'n club en familie, ach dat familie gevoel kent Ajax niet
    Vind ik leuk
    AjaxFan69 +1138
    donderdag 6 december 2018 om 22:48
    Als een jonge Ajacied naar Engeland gaat, dan roepen wij dat het niet verstandig is, omdat hij bij ons meer kans heeft door te breken, niet omdat hij bij zijn pappa en mamma moet blijven wonen.
    Vind ik leuk
    Romarioo +225
    vrijdag 7 december 2018 om 00:44
    Hahah
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +939
    donderdag 6 december 2018 om 22:45
    Een verdediger moet je toch niet helemaal uit Brazilië willen halen! Die moet je toch zelf op kunnen leiden
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2067
    donderdag 6 december 2018 om 23:42
    Dat mag toch niet meer.... Iets met kinderhandel of zo....
    Ajax gaat dan toch een ban krijgen van de UEFA/FIFA.

    Deze Ajacied snapt er nu niets meer van.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 04:47
    Haha dus wat doen we nu met jou?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:26
    Laat die jongen lekker in Brazilië rijpen. 15 jaar kom op, ik zie Ajax niet heel zijn familie mee nemen naar deze kant van de zee. Dit soort transfers op deze leeftijd moet echt een halt toe geroepen worden!!
    Vind ik leuk
    ritje +292
    vrijdag 7 december 2018 om 07:30
    hallo Als je uit de sloppen wijken van Brazilie komt. En je kunt veel geld verdienen voor je ouders! dan ga je. Het is de enigste uitweg voor deze jonge jongens! kom maar lekker naar Amsterdam. mvg ritje
    Vind ik leuk
    reggie +1806
    vrijdag 7 december 2018 om 09:59
    Alles wat boven Schiphol vliegt is eigen jeugd Abcoude oost.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws