'FC Twente omzeilt extra makelaarskosten na invoering nieuwe belastingregel'

    'FC Twente omzeilt extra makelaarskosten na invoering nieuwe belastingregel'

    Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 06:52vr 07-12-2018 om 06:52

    Laatste update: vrijdag 7 december 2018 om 09:12vr 07-12-2018 om 09:12

    Een nieuwe belastingmaatregel heeft nadelig uitgepakt voor de Nederlandse profclubs, meldt Voetbal International. Volgens de Belastingdienst gelden de commissies voor voetbalmakelaars als 'loon in natura' voor spelers: clubs moeten hiervoor dan ook extra loonbelasting betalen.

    De maatregel is met terugwerkende kracht ingevoerd vanaf 1 januari 2017. Serge Rossmeisl, directeur van werkgeversorganisatie FBO, meent dat clubs veertig à zeventig procent meer kwijt zijn aan makelaarscommissies. "Het gaat dus om miljoenen euro", laat Rossmeisl weten aan VI. Ajax, Feyenoord en PSV zijn verantwoordelijk voor het grootste gedeelte van dit bedrag.

    FC Twente is echter de enige Nederlandse club die weigert om de extra belastingen te betalen. De Tukkers hebben echter een creatieve oplossing bedacht om de extra kosten te dekken: de commissie voor een zaakwaarnemer wordt van het salaris van zijn of haar speler afgetrokken. Volgens VI hebben er meerdere oud-werknemers geprotesteerd tegen deze handelswijze. Onder meer René Hake en Danny Holla (nu trainer van SC Cambuur en middenvelder van FC Den Bosch, red.) menen nog geld tegoed te hebben en hebben de zaak aanhangig gemaakt bij de KNVB.

    Lees meer over:EredivisieFC Twente

    Plaats een reactie

    elmagico070 +22648
    vrijdag 7 december 2018 om 07:03
    Zijn ze goed in omzeilen van regels. denk niet dat Twente daarmee wegkomt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:09
    Zo is dat, we moeten allemaal belasting betalen.
    Vind ik leuk
    Vowtar +5378
    vrijdag 7 december 2018 om 08:19
    Ajax doet letterlijk precies hetzelfde bij Tadic, al doen zij het vooral om de transfersom kunstmatig laag te houden zodat Southampton op papier geen winst maakte en er geen winstpremie naar Twente hoefde..
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33659
    vrijdag 7 december 2018 om 07:12
    Ze mogen blij zijn dat ze nog bestaan.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22648
    vrijdag 7 december 2018 om 08:39
    Klopt, had heel anders kunnen aflopen.
    Vind ik leuk
    zwollie +8370
    vrijdag 7 december 2018 om 12:35
    Kunnen? Moeten aflopen.
    Vind ik leuk
    redknap +1133
    vrijdag 7 december 2018 om 18:23
    HEEEL DANKBAAR, Amen
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5835
    vrijdag 7 december 2018 om 07:35
    Rechters zijn niet zo gekleurd als de Knvb , dat is inmiddels bekend.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22648
    vrijdag 7 december 2018 om 08:42
    KNVB is juist mild ge weest voor Twente, want er zat niets anders op dan FC Twente direct een paar divisies lager
    te laten degraderen.
    Vind ik leuk
    Vowtar +5378
    vrijdag 7 december 2018 om 09:39
    Nouja, de KNVB had één andere optie.. Zich houden aan haar eigen regels. De degradatie die ze wilden doorvoeren, kón reglementair helemaal niet. De enige juiste beslissing was de geldboete die uiteindelijk is gekomen. En toch probeerde de KNVB de degradatie door te voeren. Lachwekkend om te zeggen dat de KNVB te mild is geweest voor Twente.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:16
    Aldus een geïndoctrineerde media geile Elmagico aan het woord..
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22648
    vrijdag 7 december 2018 om 12:53
    DeHardeWaarheid!!!
    Vind ik leuk
    frankn27 +5566
    vrijdag 7 december 2018 om 07:53
    je leest niet goed....

    en Twente heeft dit juist op advies van de belastingdienst gedaan....
    Vind ik leuk
    Rodajc +15679
    vrijdag 7 december 2018 om 08:48
    'Creatieve oplossing.' Hahaha, creatief zijn ze zeker!
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22648
    vrijdag 7 december 2018 om 08:57
    Creativiteit is de economische succesfactor van deze eeuw.
    Vind ik leuk
    AZVork +280
    vrijdag 7 december 2018 om 07:11
    Ik had niet verwacht dat Twente er slinks onderuit wil komen;-).
    Vind ik leuk
    TheRock11 +1130
    zondag 9 december 2018 om 11:35
    Ik denk juist dat de rest van de clubs in dit geval veel te makkelijk de extra belasting maar voor eigen rekening neemt. Hoe dom kun je zijn.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33659
    vrijdag 7 december 2018 om 07:12
    Walgelijke club tegenwoordig.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:49
    Goh meen je dat echt? Serieus..Ik vind het ook minder geworden wat er nu rondloopt bij de club. Het bestuur is er niet en zie je niet. Maar ja ze zullen wel achter de schermen bezig zijn om de club weer in normale doen te krijgen. Ik denk wel dat Twente einde seizoen onder een externe inversteerder/partij gaat vallen. Ze proberen de schulden terug te brengen naar een substantieel schuldbedrag, zodat de club bestaansrecht heeft en eventueel een overname kan accepteren.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4632
    vrijdag 7 december 2018 om 09:17
    Ach reageer niet meer op die niets nut joh.
    Ik heb hem na de zoveelste provocatie gezegt dat hij alleen maar op Twente sites aan het provoceren of ten minste aan het stoken is zonder enige onderbouwing en/of argumenten.Raad eens wat ik als antwoord kreeg.
    Nietwaar.
    Goed onderbouwd toch?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:28
    Nou ik vind het eigenlijk belastingmaffia,ik voer nu een regel in en met terugwerkende kracht mag je betalen.
    Voor ik het vergeet iedereen die op vp zit moet met terugwerkende kracht vanaf 1-1-2015 mij 10 euro per maand betalen
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 07:28]
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19116
    vrijdag 7 december 2018 om 07:35
    Echt hoor, de overheid / belastingdienst verzinnen elke keer wel weer iets nieuws om extra belasting te kunnen heffen, en waar gaan al die miljarden euro's heen?
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4632
    vrijdag 7 december 2018 om 07:44
    Ja, als die regel komt, laat het dan per 1 jan 2019 ingevoerd worden.

    Maar ik vind het sowieso vreemd dat commissie voor de makelaars als extra inkomsten voor de spelers gezien worden.
    Dus je moet de makelaar betalen en daar maar gelijk belasting over betalen omdat dit dan extra inkomsten is?
    Belasting........hoe moeilijk kunnen ze het maken.

    Trouwens wel vreemd dat Twente de enigste club is die tegensparteld.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5566
    vrijdag 7 december 2018 om 07:55
    Twente heeft nu nauw contact met de belastingdienst he ;) belastingdienst heeft Twente dit geadviseerd te doen....
    De andere clubs hebben niet zo n situatie als Twente dat ze veel contact hebben met de belastingdienst, zullen er nu vast wel meer volgen... want wat Twente doet is niets verkeerds aan, dat zal de uitspraak van de rechtzaak wel laten blijken
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4632
    vrijdag 7 december 2018 om 08:32
    Oh ik zeg ook niet of Twente wel of niet verkeerd is ;-)

    Maar ik snap die belasting regel niet.
    Commissie betalen aan de makelaar heeft toch niets met inkomsten speler te maken?

    Of moeten de makelaars daar weer geld aan de speler van afstaan?
    Dan zouden de makelaars ipv de clubs toch de belasting moeten betalen?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:40
    De club moet de makelaars betalen voor de arbeidsbemiddeling. doordat makelaars ook meer doen dan dat zijn die kosten in principe voor de klant, de speler dus. Zo ziet de belastingdienst het als loon en dient er loonbelasting te worden betaald. Twente legt dit nu bij de speler neer omdat de club niet voor andere zaken dan arbeidsbemiddeling hoeft te betalen.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4632
    vrijdag 7 december 2018 om 13:57
    Oke thanks
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5835
    vrijdag 7 december 2018 om 07:32
    Go Twente !
    Vind ik leuk
    Storm015 +274
    vrijdag 7 december 2018 om 07:43
    Het zal de FC Fraude niet zijn. Slimmigheidjes om zo het personeel te neppen. Schandalige boevenpraktijken, dus opdoeken deze maffioso
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 07:43]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:21
    Volgens mij ben je van het padje. Alle competities bekeken en nergens een FC Fraude! Bedoel je soms FC Barcelona, FC Köln, FC Groningen, FC Karabach? O wacht, de maffia zit in Italië, dus bedoel je zeker FC Internationale!
    Ik vraag me dus werkelijk af wat een FC Onbekend met een topic over Twente te maken heeft. Noem anders gewoon het beestje bij naam. Maar ja, alle onzin roepen om een like te scoren! Applaus hoor!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 15:36]
    Vind ik leuk
    Storm015 +274
    vrijdag 7 december 2018 om 20:07
    Of je bent net uit een ei , of gewoon dom of je bent supporter van deze boevenbende uit Enschede,.
    Beter zo?
    Vind ik leuk
    Jan ref +54
    vrijdag 7 december 2018 om 20:26
    Storm je snapt er de ballen van je bent aan het stoken en meer niet en dan erbij het is Twente en niet Enschede ja daar is toevallig het stadion maar goed ik zei al eens eerder het is het oosten en dat word al jaren achtergesteld en negatieve bevonden maar neem van mij aan als ze terug komen zal de wraak zoet zijn en heerlijk smaken
    Vind ik leuk
    Storm015 +274
    vrijdag 7 december 2018 om 22:42
    Jan Ref, helaas het wordt niets meer met het Twentse Ros, dat is inmiddels ingeruild voor een elftal grijze ezels👎🏿👎🏿
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 21:18
    Storm015, ga lekker door zo. Je maakt je lekker belachelijk zo. Ik kan alleen maar lachen om zoveel sneue gedachten. En ja, ben een echte Twente supporter vanaf 1965, dus vanaf het eerste uur, mij maak je de pis niet meer lauw met jouw comments. Ga weer lekker hockeyen in Delft of brallen in de sociëteit.
    Vind ik leuk
    Storm015 +274
    vrijdag 7 december 2018 om 22:45
    Ik dacht al dat je bij die bende hoorde. We gaan het zien aan het einde van dit seizoen. Zou mij niet verbazen als de licentie alsnog wordt ingetrokken en dan ..... wat moet je dan nog in die negorij👎🏿👎🏿
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 23:19
    Heerlijk rustig wonen, gezonde lucht, weinig files, prachtig volk om mij heen en een fantastische brouwerij. Het leven is goed in het Twentse land.
    Vind ik leuk
    Jan ref +54
    zaterdag 8 december 2018 om 15:27
    Wij zijn niet van die meelopers en we blijven rustig wat er ook gebeurt en wat wij ook blijven en dat is wel het belangrijkste dus let op wij hebben respect voor iedereen en we schelden niet of wat dan ook dus neem daar een voorbeeld aan dan kan het voor jou ook gezellig worden en zeker komen we terug gisteravond 1-2 winst dus geen probleem hoor
    Vind ik leuk
    Storm015 +274
    zondag 9 december 2018 om 22:13
    Ik vind het prima als het recht door zee gaat, maar dat begrip kent de FC Fraude niet
    Vind ik leuk
    Jan ref +54
    vrijdag 7 december 2018 om 22:13
    Uit gouden Korenaarden schiep God de Twentenaren enz
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 23:36
    Uit het kaft en de resten
    De sukkels in het Westen.

    Ja Jan, ik ken mijn klassiekers:)
    Vind ik leuk
    Jan ref +54
    zaterdag 8 december 2018 om 15:29
    Hahaha ik heb het door maar dat is bekend van het Twentse volk
    Vind ik leuk
    Storm015 +274
    zondag 9 december 2018 om 22:17
    Nog even en dan besluit de bond

    en ligt de FC Fraude op zijn kont.

    Ja Oale ( what’s a name) ik ken mijn klassieken

    Jij kennelijk niet want het zijn geen klassiekers, dus eigenlijk lul je uit je nek
    [Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 22:19]
    Vind ik leuk
    maandag 10 december 2018 om 07:41
    Tjee wat ben jij verzuurd van de lucht in de Randstad. Krijg je met alleen zure regen op je kop.
    Nest je lekker in je haat en wordt er gelukkig van.
    Vind ik leuk
    Storm015 +274
    maandag 10 december 2018 om 09:01
    Oh huilie, huilie daar in het oosten, niet gewend aan de waarheid👍😜 kop op joh
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:49
    Commissie voor voetbalmakelaars, m.a.w. behoort de voetbalmakelaar inkomstenbelasting te betalen en niet de clubs. Of vangt de belastingdienst op deze wijze 2 x inkomstenbelasting. Zijn de standaard roeptoeters hier zo dom? O wacht, item over Twente en geld, dan gelijk maar weer ongenuanceerd toeteren. Ik denk dat gezien alle malaise de afgelopen jaren juist Twente heel kritisch naar dit soort zaken kijkt. Laat een belastingrechter maar een oordeel geven lijkt mij en niet het volksgericht van VP.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1844
    vrijdag 7 december 2018 om 07:55
    ok. stop maar met dit forum dan.

    Het is een nieuwe belastingmaatregel!!! Alvorens die wordt vastgesteld is hier neem ik aan goed naar gekeken. Er zijn wel meer belastingregels waarover je je twijfels kan hebben.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:15
    Lijkt wel een standaard VVD reactie. Die bedenken van alles om achteraf om geld te genereren. Ik ben benieuwd hoe andere clubs gaan reageren. Maar ja, het is zo eenvoudig om naar Twente te wijzen.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1844
    vrijdag 7 december 2018 om 08:20
    Andere clubs hebben niet gereageerd volgens het artikel. Die betalen gewoon hun belastingen netjes zonder te zeiken. Twente legt de rekening bij ex-werknemers neer. Wat zegt dat over Twente?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:34
    Ach, er is zoveel Fake nieuws, weer een artikel waar een rioolrat alleen de focus legt op 1 partij. Subjectieve berichtgeving dus. Heeft deze schrijver ook onderzoek gedaan bij andere clubs? Denk je nu werkelijk dat alle clubs dit soort maatregelen als zoete koek slikken? Nou, ik weet zeker van niet. Die gaan allemaal deze maatregel uitpluizen, anders zijn ze wel heel erg naïef.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4632
    vrijdag 7 december 2018 om 08:35
    Leg uit.
    De belasting komt met een nieuwe regel.
    Maar wel met terugwerkende kracht betalen terwijl toen die regel nog niet bestond.
    Buiten dat wat de makelaars aan de spelers af moeten staan, de clubs daar voor moet opdraaien.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1844
    vrijdag 7 december 2018 om 08:39
    Uiteraard kan je bij deze belastingmaatregel, zoals bij meer belastingmaatregels, je vraagtekens zetten. Echter als het een nieuwe maatregel is, is deze goedgekeurd en moet hij nageleefd worden. Wat Twente nu doet is deze belastingmaatregel te omzeilen en de rekening bij de ex-werknemers neer te leggen in plaats van deze, zoals de belastingmaatregel zegt, deze zelf voor rekening te nemen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:56
    Ik ben benieuwd naar reacties van andere clubs, het artikel is erg eenzijdig en subjectief. Heeft de journalist bij alle clubs onderzoek gedaan? En zo ja, bij alle oud werknemers?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:43
    Een club dient enkel de kosten voor arbeidsbemiddeling te betalen. Aangezien een makelaar meer doet dan dat, ligt er geen plicht bij de club om dat te betalen. De makelaar werkt dan als adviseur van de speler en die speler hoort dat zelf te betalen. Doordat Twente de kosten voor de makelaar wel heeft betaald en daar loonbelasting over moet betalen, zijn een deel van de loonbelastingskosten voor de speler omdat die de makelaar andere taken laat uitvoeren. Een principieel punt dus.
    Vind ik leuk
    Storm015 +274
    vrijdag 7 december 2018 om 22:46
    Heel veel dus maar dat willen die achterlijke Tukkers niet zien of horen. Boevenclubje dus!!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 22:47]
    Vind ik leuk
    zwollie +8370
    vrijdag 7 december 2018 om 12:48
    Denk eerder een groen links maatregel, die plukkende normale mensen kaal met extra belastingen.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1844
    vrijdag 7 december 2018 om 07:53
    Twente zal eens niet dwarsliggen. Die houden van eigen regeltjes. Dat dit niet altijd werkt is een understatement.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5566
    vrijdag 7 december 2018 om 07:56
    we zullen zien wat de uitkomst is van de rechter ;) neem je dan je woorden terug of blijft je blinde haat tegen twente staan?
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1844
    vrijdag 7 december 2018 om 08:01
    Ik heb geen blinde haat tegen Twente. Wel een gezonde dosis antipathie tegen deze club gekregen die op alles maar hun eigen "creatieve" regeltjes wil toepassen en die altijd alleen maar naar andere wijzen.
    En waar haal je vandaan dat de rechter er aan te pas komt?
    Maar goed. Twente legt de rekening dus liever bij ex-werknemers neer in de plaats van hun belastingplicht te vervullen.
    Vind ik leuk
    Caniggia +940
    vrijdag 7 december 2018 om 07:54
    Hahaha en weer probeert Twente te de regels te omzeilen.Wat een onnozele schapen zijn het daar ook.Dokken zullen jullie.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5566
    vrijdag 7 december 2018 om 07:56
    Twente handelt nu juist volledig volgens de regeltjes op advies van de belastingdienst..... maar daar kom je nog achter als je de uitspraak hoort ;)
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1844
    vrijdag 7 december 2018 om 08:02
    Tuurlijk. De belastingdienst adviseert twente tegen hun eigen nieuwe belastingmaatregel in te gaan.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4632
    vrijdag 7 december 2018 om 08:37
    Toen bestond die regel nog niet
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1844
    vrijdag 7 december 2018 om 08:41
    Dus? Dan hoeft Twente hier niet meer aan te voldoen? Tuurlijk is het allemaal vreemd dat de belastingdienst regels met terugwerkende kracht veranderd. Die mogelijkheid hebben ze (helaas). Maar waarom zou die regel dan voor Twente niet gelden?
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4632
    vrijdag 7 december 2018 om 08:44
    Ik zeg niet dat die regel niet voor Twente geld.
    Maar ik zeg dat het best zou kunnen dat de belasting dit aan Twente geadviseerd had omdat die regel nog niet bestond terwijl jij juist zei dat ze dat nooit zouden doen om niet tegen hun nieuwe regel in te gaan.
    Maar als die regel niet bestaat hoezo tegeningaan op iets wat er (nog) niet is.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 08:45]
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1844
    vrijdag 7 december 2018 om 09:18
    Ja, dat is dan inderdaad krom. Maar dat kan ik niet uit dit artikel halen.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5566
    vrijdag 7 december 2018 om 12:13
    dat komt omdat voetbalprimeur altijd maar stukjes plaatst ipv het hele verhaal.... lees de verhalen gewoon eens op een site als twentefans bijvoorbeeld daar komt alles en compleet voorbij
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:30
    Twente heeft niets te zeggen, ook Twente moet gewoon loonbelasting betalen, Twente is wel de laatste club die wat kan vertellen
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4632
    vrijdag 7 december 2018 om 09:23
    Twente betaald toch ook loonbelasting?
    Hier gaat het om wat de spelers makelaars aan commissie ontvangen, zij weer een deel aan de spelers moeten afstaan, dit door de belasting als extra inkomsten ziet, de clubs ipv normaal gesproken de makelaars, daar de loonbelasting over moeten betalen.
    Rare nieuwe regel toch?
    Daar gaat Twente tegenin en geloof mij elke andere club ook.
    Vind ik leuk
    plein19 +2446
    vrijdag 7 december 2018 om 09:18
    een korte termijn maatregel van Twente als het al standhoudt. Ik vind het best een redelijke redenatie.Als het als loon wordt gezien is er dus al betaald.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1907
    vrijdag 7 december 2018 om 09:19
    Het wordt tijd voor een staatsgreep.

    Je verzint effe een regeltje om nog meer belastinggeld binnen te slepen maar omdat je niet snel genoeg de potentiële opbrengsten over de balk kan smijten voer je de regel gewoon effe met terugwerkende kracht in.
    Het is ten slotte maar voetbal, de sport van de gewone boerenlul die zijn muil toch wel houdt.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 09:29]
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4632
    vrijdag 7 december 2018 om 09:24
    Ik grijp met je mee!
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1907
    vrijdag 7 december 2018 om 09:30
    Ik denk dat ik het bijzonder leuk zou doen als dictator.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:51
    Bij deze sluit ik mij ook aan! Zullen we RODE HESJES gaan dragen?
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1907
    vrijdag 7 december 2018 om 10:12
    Nah.... zie meer iets in iets angstaanjagender. Iets met vikingen ofzo.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:58
    Ook een mooie suggestie. Om een beetje bij onze roots te blijven, zou een groep Germanen ook niet verkeerd zijn, die versloegen uiteindelijk de Romeinen. Hoe dan ook, strijdlustig blijven wij!
    Vind ik leuk
    Och jeh +2139
    vrijdag 7 december 2018 om 09:25
    Twente probeert al jaren regels te omzeilen en kijk wat het hun gebracht heeft
    Vind ik leuk
    Maronk +271
    vrijdag 7 december 2018 om 09:34
    Twente blijft ouwehoeren met de financien... Ik zeg het jullie, na de winterstop breekt de pleuris uit, en met name wanneer de sportieve uitslagen tegenvallen,. Het kan niet zo zijn dat de club begin dit seizoen 8 miljoen euro steun nodig heeft van de gemeente, en dat er dit seizoen geen problemen meer zijn.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:58
    Weer een broodje aap verhaal! Twente heeft helemaal geen 8 miljoen ontvangen. Dit betreft alleen indien nodig een garantstelling waar de grote sponsoren / financiers als waarborg om vroegen. Tot nu toe is er nog geen cent gevraagd aan de gemeente en betaald Twente keurig zijn leningen / hypotheek aan de gemeente af.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 09:58]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:37
    He eerst even de feiten leren en dan wat schrijven... FC Twente heeft GEEN 8 miljoen gekregen...
    Wat een gezeur van mensen die de klok hebben luiden maar...
    Vind ik leuk
    Maronk +271
    vrijdag 7 december 2018 om 10:59
    Dat is indirect met 8 miljoen, dus hetzelfde... Niet het verhaal en de situatie mooier maken dan het is... fraudeurs!
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:08
    Waar is die 8 miljoen dan? Juist, die staat gewoon op de rekening van de gemeente Enschede. Man man, wat een ondoordachte respons. Maar ja, het interesseert ons werkelijk waar niets meer, dat er zoveel kortzichtigen rondlopen welke roomser zijn dan de paus. Wij hebben inmiddels een olifantenhuid.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:25
    Hoorde net dat de belasting achter je aan zit......
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:02
    Ja Henk, er wordt zoveel beweerd. Wat laat menigeen zich toch beïnvloeden door de media. Zoveel kortzichtigen hier zonder de feiten te kennen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:49
    Belasting regels schijtziek wordt je ervan . Weg met dit kabinet. Vliegtaks, benzine, roken, zorg, electrisch, gas enz enz enz enz. Uit Europa stappen met al die regels en verhogingen. En niemand die er wat van zegt. En die voetballers en makelaars moet je al helemaal geen medelijden mee hebben met die salarissen en vergoedingen. Wij moeten ook dokken !! Twente heeft gelijk!
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    vrijdag 7 december 2018 om 10:19
    je zou toch denken dat ze ooit wel een keer lering uit het verleden trekken.
    the T story continues.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:35
    Eigenlijk zouden alle clubs achter FC Twente moeten staan met deze regel... De zaakwaarnemer is in dienst van de speler, dus die moet hem betalen.
    Vind ik leuk
    Nbl +630
    vrijdag 7 december 2018 om 12:01
    Daar weten ze bij Twente wel raad mee idd .
    Vind ik leuk
    Bijgoochem +907
    vrijdag 7 december 2018 om 12:12
    In Engeland worden de zaakwaarnemers gewoon betaald door de spelers. Zo hoort het ook wat mij betreft. Waarom moet een club daarvoor opdraaien? Een makelaar is toch in dienst van een speler? Laatt hem de fee maar betalen dan denken ze gelijk meer na of ze wel samen willen werken met een vet gemeste rat bijvoorbeeld.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws