'Toen was ik geen De Gea, maar nu ben ik ook niet de keeper van RKZVC'

    'Toen was ik geen De Gea, maar nu ben ik ook niet de keeper van RKZVC'

    Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 08:43vr 07-12-2018 om 08:43

    Hidde Jurjus blijft nuchter onder de kritiek op zijn persoon. Na de degradatie met Roda JC werd de 24-jarige keeper door PSV verhuurd aan zijn oude club De Graafschap, maar ook in Doetinchem gaat het niet zoals gewenst.

    Jurjus is de meest gepasseerde doelman van de Eredivisie en maakte de laatste weken een paar grote fouten. "Ik weet zelf dat ik beter kan, dat heb ik eerder laten zien", zegt Jurjus in de Gelderlander. "Nu zou ik er ineens niets meer van kunnen?"

    De Achterhoeker laat zich niet van de wijs brengen door de geluiden van buitenaf. "Toen het goed ging was ik geen De Gea, maar nu ben ik ook niet de keeper van RKZVC (hoofdklasser uit Zieuwent, red.). Mijn niveau ligt ergens in het midden. Ik probeer positief te blijven en train keihard om beter te worden. Er wordt nu veel naar mij gewezen, maar we zitten bij De Graafschap met z'n allen in hetzelfde schuitje en moeten er samen uitkomen."

    De Graafschap-trainer Henk de Jong denkt op dit moment niet aan een keeperswissel. "Ik heb deze week met Hidde om tafel gezeten. Zijn spel moet beter, dat weet hij zelf ook wel", aldus De Jong. "Maar Hidde moet ook de tijd krijgen om er bovenop te komen. Als dat lukt, kan hij nog heel belangrijk voor ons zijn."

    Plaats een reactie

    Rodajc +15678
    vrijdag 7 december 2018 om 08:46
    Het gaat al 3 jaar kut met je Hidde, je hebt welgeteld 1 aardig seizoen gehad en omdat je toen 21 was vond PSV je het gokje wel waard. Je kan er gewoon heel weinig van, Hidde.
    Vind ik leuk
    Andre As +3023
    vrijdag 7 december 2018 om 08:47
    "Nu zou ik er ineens niets meer van kunnen?"

    Je bent zo goed als je laatste wedstrijd is het toch?
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    vrijdag 7 december 2018 om 10:39
    hij kan er al een hele tijd niets meer van. Hij zou eens in Kerkrade moeten vragen wat de mensen er van vonden het jaar dat hij daar grabbelaar was
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:47
    Gelukkig niet is wat ze nu denken bij RKZVC
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:57
    Nou is RKZVC een club die de laatste jaren kampioenschap aan kampioenschap aaneengeregen heeft en komen ze nu uit in de Hoofdklasse. Een niveau waar menig forumbezoeker alleen maar van mag dromen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:06
    Klopt zeker. Knap hoe ze dat doen. Maar wel met een betere keeper dan Hidde Jurjus 😉
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:51
    Volgend seizoen krijgt degene die de eerste seizoenskaart bij PSV koopt, Jurjus er gratis bij.
    Leuk voor de kinderen om te spelen in het park. Of je doet 'm kado aan je eigen zondagmorgen kroegelftal.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:56
    Dan zal PSV volgend seizoen geen een seizoenskaart verkopen .
    Iedereen is bang dat ie de eerste is ....
    Vind ik leuk
    HanV +4590
    vrijdag 7 december 2018 om 08:55
    De beste keeper van de eredivisie, veruit de meeste reddingen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:57
    Jurjus is in niveau hard achteruit gegaan. Heeft bij PSV niets geleerd en is daar enkel minder geworden. Ook zijn verhuurperiode bij Roda was geen succes en nu staat hij wekelijks, als een kleuter te schutteren...
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2234
    vrijdag 7 december 2018 om 08:58
    Met jurjus klaar je geen degradatie klus
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:35
    Jawel je degradeert,degradatie klus geklaard zou ik zeggen :)
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2234
    vrijdag 7 december 2018 om 09:42
    Heb je wel een punt😂
    Vind ik leuk
    Spekholz +534
    vrijdag 7 december 2018 om 09:03
    Jurjus kan er geen hol van!
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    vrijdag 7 december 2018 om 10:38
    Had door al zijn fouten een behoorlijk aandeel in de degradatie van onze zuiderburen uit Kerkrade, En nu trekt hij die lijn behoorlijk goed door.
    Die kan er echt niet veel van en zou eigenlijk beter voor ander beroep moeten kiezen en keepen als hobby op zaterdagavond er bij moeten houden bij een amateurclub waar de kantine het belangrijkste is na de wedstrijd.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +1824
    vrijdag 7 december 2018 om 11:19
    Wat een onzin weer dit artikel. Er zijn zoveel keepers geweest met een mindere periode. Ja hij heeft de meeste goals tegen, maar hij heeft ook alles gekeept voor de graafschap. Daar waar er clubs zijn met meer tegendoelpunten, alleen die hebben al meerdere keepers gebruikt.

    Hij heeft ook de meeste reddingen van de eredivisie! Veruit zelfs.
    En zijn reddingen/schoten ratio is de 11e van de competitie, daar waar al 26 keepers in actie zijn gekomen.

    Ja hij heeft wat fouten gemaakt, maar nu word er even 1 statistiekje uitgevist om hem nog even verder af te branden, wat natuurlijk absoluut belachelijk is, want dat statistiekje is nietszeggend. Als je alle statistieken erbij pakt zegt het meer over de verdediging van de Graafschap dan over Jurjus.
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 23:33
    Ken toevallig de 3de keeper van RKAVC (Tim), zal hij niet leuk vinden... Zieuwent en Hoofdklasse, dat is wel hele grote klasse meneer Jurjus !!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws