PSV, Ajax en Feyenoord domineren Eredivisie en verpulveren eeuwrecord

    PSV, Ajax en Feyenoord domineren Eredivisie en verpulveren eeuwrecord

    Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 11:27vr 07-12-2018 om 11:27

    Ajax en PSV hebben dit seizoen nog nauwelijks punten verspeeld en ook Feyenoord staat met tien overwinningen in veertien wedstrijden regelmatig aan de goede kant van de score. De traditionele topdrie was deze eeuw nog nooit zo dominant.

    Dat heeft Voetbal International uitgerekend. PSV, Ajax en Feyenoord hebben na veertien speelrondes samen 108 punten. Dat is beduidend meer dan het oude record van 98 punten. In de seizoenen 2002-2003 en 2015-2016 verzamelden de drie topclubs van Nederland samen net geen honderd punten, weet VI.

    Vooral Ajax en Feyenoord pakken veel meer punten dan in voorgaande seizoen. Ajax heeft acht punten meer dan vorig seizoen na veertien speelronden. Feyenoord pakte zeven punten meer. 

    PSV is momenteel de koploper van de Eredivisie met 39 punten uit veertien wedstrijden. De Eindhovenaren verloren afgelopen weekend voor het eerst, op bezoek bij Feyenoord. Ajax volgt op twee punten (leed puntenverlies tegen Heracles Almelo en PSV), Feyenoord moet nog zeven punten goedmaken op de koploper uit Eindhoven.

    Poll

    Wie wordt kampioen?

    (2216 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 7 december 2018 om 11:31
    He? Heeft PSV het afgelopen weekend van Feyenoord verloren?

    Dat ik dat nog niet wist zeg.
    Vind ik leuk
    Cruijfffan +1129
    vrijdag 7 december 2018 om 11:31
    🤣🤣🤣🤣
    Vind ik leuk
    Korm +37318
    vrijdag 7 december 2018 om 11:57
    ik snap dat wel hoor, het is ook geen nieuws omdat PSV altijd weinig punten pakt in de kuip...
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 12:00]
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28477
    vrijdag 7 december 2018 om 11:31
    Een slecht teken voor de eredivisie dat het contrast zo groot is, maar wel de enige manier voor de topclubs om Europees nog iets van binding te houden. Tegelijkertijd is het niveau van Vitesse, AZ en Utrecht dit seizoen ook minder dan wat we van ze gewend zijn vind ik.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 11:32]
    Vind ik leuk
    imho +1277
    vrijdag 7 december 2018 om 11:33
    Blij dat het weer echt tussen 3 clubs gaat, in plaats van 1 team wat met de kerst 10 punten voor stond (wat geen garantie is dat ze kampioen werden met 10 punten voorsprong of überhaupt kampioen werden)
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1897
    vrijdag 7 december 2018 om 11:41
    Eindstand 2002\3

    PSV 84
    Ajax 83
    Feyenoord 80

    Alle 3 een bizarre reeks na de winterstop met ieder 14 of 15 overwinningen in 16 potjes

    NAC op 28 punten van Feyenoord 4de
    Vind ik leuk
    rotterdammm +1413
    vrijdag 7 december 2018 om 11:48
    Mooi man, ik hoop dat we voor de kerst nog net iets dichterbij kunnen komen, dan wordt het echt een geweldige strijd met de top-3. Ik denk dat heel Nederland daar baat bij heeft.
    Vind ik leuk
    imho +1277
    vrijdag 7 december 2018 om 11:56
    Ajax heeft Utrecht uit, PSV heeft Heracles uit. De andere wedstrijden verwacht is sowieso dat door die 3 gewonnen wordt.
    Vind ik leuk
    Korm +37318
    vrijdag 7 december 2018 om 12:01
    utrecht-ajax verwacht ik voor het eerst geen problemen
    Vind ik leuk
    imho +1277
    vrijdag 7 december 2018 om 12:40
    Zijn wel beter gaan draaien sinds de komst van Dick en Petro. Er zit nog een bekerwedstrijd tussen, dus kan alle kanten op. Plus het blijft een wedstrijd an sich. Kan zomaar 0-4 worden, maar ook zomaar winst voor Utrecht. Ik ben er niet gerust op
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 23:42
    Heracles is traditioneel een makkelijke pot voor PSV. 78% van de potjes gewonnen.
    AZ is heel moeilijk. PSV heeft slechts 51% van de potjes gewonnen.
    Feyenoord en Willem II spelen traditioneel erg goed tegen PSV.
    Dat zijn de angstgegners.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 23:43]
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1364
    vrijdag 7 december 2018 om 12:58
    Nou ik verwacht dat het seizoen van Feyenoord snel gedaan is. Half maart zijn PSV en Ajax uit zicht en de rest eronder te ver op afstand. Hopen op de beker maar met dit team gaat Feyenoord zich niet mengen in de titelstrijd. Zij gaan de komende 10 wedstrijden meer punten verspelen dan de top 2. Gewoon net te weinig kwaliteit in een seizoen waarin de anderen wel genoeg hebben.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 22:24
    Dat staat NAC nu ook al bijna...
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:55
    Niet mee eens, wanneer de top 3 er in NL al niet bovenuit steekt, hebben deze in Europa helemaal geen aansluiting.
    Ik kan meer genieten van een spannende AJAX-Bayern en PSV-Tottenham dan van een spannend AJAX-AZ en PSV-Vitesse
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 12:36]
    Vind ik leuk
    Korm +37318
    vrijdag 7 december 2018 om 12:03
    je kan meer genieten van PSV-Tottenham dan van PSV-Tottenham, niet eens tijd om van de pillen en drank af te blijven??
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:39
    Ahah goed gezien !
    Heb het gewijzigd !


    Zo vroeg al aan de drank
    Nee daar wachten we nog ff mee !
    Vind ik leuk
    Korm +37318
    vrijdag 7 december 2018 om 14:23
    Top man!
    Vind ik leuk
    El Lobo +2103
    vrijdag 7 december 2018 om 11:32
    Leuke poll!

    Ajax staat bovenaan als keuze! (volgorde van alfabet), maar zo wordt deze keus wel onderbewust aangemerkt als clickable
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28477
    vrijdag 7 december 2018 om 11:33
    Ach joh, dat is gelul. Men stemt wat hij/zij wilt stemmen. En laat ze lekker Ajax stemmen, dat is ook qua investeringen (en prijzendroogte de laatste jaren) de club die eigenlijk kampioen moet worden dit seizoen..
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 11:34]
    Vind ik leuk
    Cruijfffan +1129
    vrijdag 7 december 2018 om 11:36
    Ajax gaat er dit jaar met de dubbel vandoor. Wat geniet ik van zeg, ik heb ze al zolang niet meer op dit niveau gezien en ik kan niet wachten tot de aankomende speelronde! Daarnaast ben ik blij dat dat Feyenoord eindelijk weer hun tanden laten zien, wat heb ik genoten van die eerstehelft zeg.

    Vind ik leuk
    rotterdammm +1413
    vrijdag 7 december 2018 om 11:51
    Ik denk idd dat Ajax 1 van de twee prijzen gaat pakken dit jaar. Toch heb ik bij Ajax altijd het gevoel dat er nog een wedstrijd aan kan komen met onderschatting, en weinig motivatie van een van de vedettes. Dat is het enige denk ik dat ze zou kunnen stoppen van het winnen van de titel. Oja en wij in De Kuip kunnen nog lastig gaan doen ;)
    Vind ik leuk
    Korm +37318
    vrijdag 7 december 2018 om 12:04
    nee moeten lastig doen ;-)
    Vind ik leuk
    rotterdammm +1413
    vrijdag 7 december 2018 om 12:06
    Dat moeten we idd haha
    Vind ik leuk
    Corse996 +1595
    vrijdag 7 december 2018 om 11:53
    Ik als Feyenoorder moet mee gaan met je voorspelling. Jaren geleden dat ik Ajax zo heb zien spelen. PSV heeft de selectie niet om dit vol te houden. Helemaal als blijkbaar Pereiro en Hendriks basis moeten staan omdat er niks beters op de bank zit. Tenminste volgens v Bommel. Wat ik overigens voor de rest wel een goeie gast vind. En Feyenoord word 3e, wat gewoon voldoet aan de selectie die je hebt. Tussen top en subtop in. Komt wel weer!
    Vind ik leuk
    Korm +37318
    vrijdag 7 december 2018 om 12:05
    zo is het ook :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:57
    Ik ook !!!!!!!!!!!!! Nog steeds aan het nagenieten ! 😉
    Vind ik leuk
    Korm +37318
    vrijdag 7 december 2018 om 12:04
    als ze het ook zo kunnen opbrengen tegen ajax en daar ook van wint dan kan ik er ook wel van genieten :)
    Vind ik leuk
    Mari +10100
    vrijdag 7 december 2018 om 11:38
    Feijenoord wordt geen kampioen. Niet omdat ze geen goed team en goede trainer hebben, maar omdat Jorgenson in de winter naar Engeland verkast en Vilhena naar Amsterdam.
    Geel wil voor Jorgenson de hoofdprijs, voor Vilhena niet.
    Voor hem wil hij weinig, maar wel 15% doorverkoop percentage
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1753
    vrijdag 7 december 2018 om 11:41
    Alsof het van Jorgenson af hangt of je kampioen wordt, heeft ook 1 seizoen boven z'n niveau gebald.. Is nog te zwak voor de Championship in Engelenad..
    Vind ik leuk
    Mari +10100
    vrijdag 7 december 2018 om 11:43
    De spits van het nationale elftal, de man die een bal bij zich kan houden, een goed schot.
    Niet goed genoeg voor Ajax, maar zeer waardevol voor Feijenoord
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1753
    vrijdag 7 december 2018 om 11:47
    gewoon een kneus.. we hebben het wel over Denemarken, nou ook niet echt een top natie..
    Vind ik leuk
    Mari +10100
    vrijdag 7 december 2018 om 11:49
    Sinds kort zijn "we" weer beter, maar zij speelden op het WK.
    "wij niet".
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1753
    vrijdag 7 december 2018 om 11:53
    Dat zegt meer over het NL elftal dan over Denemarken.. Er speelde wel meer landen op het WK die papier vele malen minder zijn dan het NL 11 tal.., dat zegt helemaal niks..
    Vind ik leuk
    Mari +10100
    vrijdag 7 december 2018 om 11:56
    We verschillen van mening, dat kan en dat mag. Gelukkig anders is er nooit een discussie.
    Feit is wel dat Geel hem heel goed vindt anders had hij hem in januari wel laten gaan voor €17mln??
    Hij wilde veel meer
    Vind ik leuk
    Korm +37318
    vrijdag 7 december 2018 om 12:06
    en zal met minder genoegen moeten nemen.
    Vind ik leuk
    Mari +10100
    vrijdag 7 december 2018 om 12:14
    Denk je? Hij heeft op het WK gespeeld. Hopelijk vang Feijenoord veel meer voor hem. Laat die gasten maar dokken
    Vind ik leuk
    Korm +37318
    vrijdag 7 december 2018 om 12:16
    van mij mogen ze veel dokken voor hem hoor maar hij heeft de laatste jaar weinig gepresteerd en op het WK is hij wel afgegaan met denenmarken onder andere door het missen van een strafschop.
    Vind ik leuk
    Mari +10100
    vrijdag 7 december 2018 om 12:17
    Klopt, maar als ze Locadia hebben gekocht voor meer dan €10mln dan is Jorgenson meer dan €20 mln waard
    Vind ik leuk
    Korm +37318
    vrijdag 7 december 2018 om 12:19
    ben ik het ook mee eens maar het verschil is dat locadia in vorm was en jorgensen niet, en die kwakkelt ook nog steeds met blessures dus het risico is te groot (denk ik)
    Vind ik leuk
    Mari +10100
    vrijdag 7 december 2018 om 12:23
    Tja, dat doet de zaak geen goed inderdaad.
    Dan moet Geel Overmars maar bellen en afspreken dat Ajax zgn in de markt is, aangezien Dolberg misschien weggaat.
    Dit soort lulverhalen doen toch altijd de ronde
    Vind ik leuk
    Korm +37318
    vrijdag 7 december 2018 om 12:28
    hahahha inderdaad
    Vind ik leuk
    frhoi +1010
    vrijdag 7 december 2018 om 12:48
    een kneus? wat presteer je zelf dan? gewoon een prima spits
    Vind ik leuk
    Kaar +1233
    vrijdag 7 december 2018 om 11:48
    Feyenoord wordt inderdaad geen kampioen, dat klopt. Maar wat nog meer met zekerheid te zeggen is, is dat Vilhena niet naar Amsterdam gaat. Kan ik hier ergens een weddenschap voor afsluiten, dan loop ik binnen.
    Vind ik leuk
    Mari +10100
    vrijdag 7 december 2018 om 11:50
    haha, niet bij mij.
    Frenkie zou ook niet naar PSG gaan.
    Vermeer ook niet naar Feijenoord
    Viergever ook niet naar PSV

    wij hebben niets te vertellen.
    Geld, geld en nog eens geld.
    Het is bijna kerst dus we zullen wel weer
    Scrooge te zien krijgen
    Vind ik leuk
    Kaar +1233
    vrijdag 7 december 2018 om 12:08
    He jammer ;) Tuurlijk draait het om geld, maar Vilhena gaat gewoon een voor hem mooie stap naar het buitenland maken en daar zal hij meer dan genoeg gaan verdienen.
    Vind ik leuk
    Mari +10100
    vrijdag 7 december 2018 om 12:12
    Het is hem zeker gegund. Geen geldwolf, maar een gevoelsmens
    En waarom ik hem persoonlijk zeeeeeer waardeer is zijn liefde voor zijn moeder.
    Dat is naast het feit dat ik hem een goede voetballer vind.
    Ik hoop dat Overmars flink in de buidel wil tasten en hem wil halen. Hij kan dan over 2 jaar naar het buitenland. Jong zat
    Vind ik leuk
    Kaar +1233
    vrijdag 7 december 2018 om 14:17
    Ben het helemaal eens met je verhaal, alleen die laatste 2 zinnen.....gaat niet gebeuren, let maar op ;-)
    Vind ik leuk
    Mari +10100
    vrijdag 7 december 2018 om 14:27
    Ik hoop dat je ongelijk krijgt.
    Vind ik leuk
    rotterdammm +1413
    vrijdag 7 december 2018 om 11:53
    Whahaha Vilhena naar Amsterdam, ze je ze vliegen. Nog nooit een interview van hem gehoord over hoeveel hij om Feyenoord geeft. Dat zou een kind van de club nooit doen
    Vind ik leuk
    Mari +10100
    vrijdag 7 december 2018 om 11:54
    Die kinderen bestaan niet meer.
    Ik heb al genoeg voorbeelden gegeven.
    Uiteindelijk is het altijd geld. Kijk maar naar Vermeer
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:04
    vermeer stond bij jullie op het tweede plan is wel degelijk een verschil met tonny nu.. en hij heeft ook aangegeven dat hij om de prijzen wil spelen .. dat is wat minder de laatste jaren bij ajax.. maar wie weet over enkele jaren komt dat vanzelf weer goed bij jullie.. wij hebben ook 18 jaar moeten wachten.
    Vind ik leuk
    Korm +37318
    vrijdag 7 december 2018 om 12:07
    en wijnaldum en fer?
    Vind ik leuk
    rotterdammm +1413
    vrijdag 7 december 2018 om 12:35
    Toen moest Feyenoord ook verkopen vanwege de economische stand van zaken in die tijd. Maakte het idd niet minder pijnlijk allemaal
    Vind ik leuk
    Mari +10100
    vrijdag 7 december 2018 om 12:15
    Welke club speelt CL
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:16
    juve psg en bayern... wat heb ik gewonnen
    Vind ik leuk
    Korm +37318
    vrijdag 7 december 2018 om 12:07
    wijnaldum en Fer zouden ook nooit naar de concurrent gaan ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:09
    maar naar psv of twente is anders dan naar ajax..
    Maar dat was toen en we leven nu.. ik weet dat jullie graag teren op het verleden daar in de hoofdstad.. is jullie ook gegund
    Vind ik leuk
    Korm +37318
    vrijdag 7 december 2018 om 12:10
    ik denk dat je mij verward met wat anders....
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:12
    oh sorry ik dacht dat je onze vrienden uit Amsterdam support,,dat wil je niemand aandoen.. mijn oprechte excuses
    Vind ik leuk
    Korm +37318
    vrijdag 7 december 2018 om 12:21
    hahaha excuses aanvaard ;)
    Vind ik leuk
    Kaar +1233
    vrijdag 7 december 2018 om 12:10
    Waren echt andere tijden, dat weet jij ook wel denk ik.
    Vind ik leuk
    Korm +37318
    vrijdag 7 december 2018 om 12:11
    klopt maar het gat tussen ajax en Feyenoord is nog steeds erg groot.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:13
    yep ongeveer 100 km
    Vind ik leuk
    Korm +37318
    vrijdag 7 december 2018 om 12:16
    jammer dat je het niet inhoudelijk kan houden...
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:19
    wat is de gat dan??? 5 punten nu voor ajax een 5 prijzen voor Feyenoord.. ja ze hebben een dikke spaarbank.. maar dat zegt niet alles...noem mij nou eens 3 inhoudelijk feiten dat er een gat is tussen ajax of zelfs psv met feyenoord.. want dat is er alleen met de knaken... op dit moment..
    Vind ik leuk
    Korm +37318
    vrijdag 7 december 2018 om 12:23
    1,als je kijkt naar de kwaliteiten van de teams dan is het gat erg groot, Geld op de rekening is 2 en het ontbreken van een tweede elftal op niveau is 3.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:32
    sorry, maar punt 1, dat is moment opname.. ben het met je eens dat hun 2a3 grote talenten hebben rondlopen.. maar dolberg was twee jaar geleden de frenkie de jong van nu... ..kijk wat er nu bij tonny gebeurd.. hij speelt paar potjes lekker en in eens is het weer een top speler... Punt 2.. dat ze meer geld hebben is sinds de jaren 90 zo...en de laatste 5 jaar hadden ze ook veel meer poen.. maar PSV en Feyenoord gingen met het zilver ervandoor.. 3. Daar heb je 100% gelijk in. maar toen het kon hadden wij geen geld en is de keuze op eigen jeugd gezet.
    dat is een dure les/gok geweest van me vriend Martin..
    Vind ik leuk
    Korm +37318
    vrijdag 7 december 2018 om 14:20
    ik ben voor psv he ;)

    het is allemaal wel uit te leggen wat je zegt, ondanks dat Feyenoord van PSV won denk ik wel dat PSV een betere selectie heeft. Ik kan maar een 1 of 2 spelers noemen die PSV echt sterker maakt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:23
    daar ben ik achter gekomen haha.

    Natuurlijk heb op dit moment PSV en Ajax een betere selectie op papier.. maar je ziet wat er zomaar kan gebeuren af gelopen weekend..
    Vind ik leuk
    Korm +37318
    vrijdag 7 december 2018 om 14:23
    Zeker, PSV en de kuip kan niet samen hahaha
    Vind ik leuk
    Kaar +1233
    vrijdag 7 december 2018 om 12:09
    Ja bizar he, ik heb het hier al een aantal Ajacieden horen zeggen, 'Vilhena naar Amsterdam'. Gaat echt nooit gebeuren, 100%.
    Vind ik leuk
    pietprecies +7392
    vrijdag 7 december 2018 om 14:40
    Van Rotterdam naar Schiphol gaan wel eens vluchten dus wie weet zien we Vilhena naar Amsterdam vliegen idd
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:38
    Hee psv niet een keer in de laatste seconde gescoord???
    Vind ik leuk
    Jackpot +2326
    vrijdag 7 december 2018 om 11:40
    Nee deze keer niet, zal vanavond wel weer in minuut 92 gebeuren.
    Vind ik leuk
    Korm +37318
    vrijdag 7 december 2018 om 12:07
    klopt, de 6-0 :p
    Vind ik leuk
    Jackpot +2326
    vrijdag 7 december 2018 om 12:17
    Haha.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33649
    vrijdag 7 december 2018 om 11:41
    Wij hebben 1 punt minder dan in het kampioensjaar, dus chapeau ajax en psv...
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:48
    Lastige keuze, toch denk ik dat MVV via Play-offs promoveert.
    Vind ik leuk
    Korm +37318
    vrijdag 7 december 2018 om 11:57
    PSV draait al een aantal jaartjes stabiel, mooi om te zien :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:08
    Gio doet het heel slecht. Hij heeft maar 7 punten meer als vorig jaar rond deze tijd.
    Vind ik leuk
    HanV +4591
    vrijdag 7 december 2018 om 14:39
    VI, dat blad dat vandaag een verhaal op hun site zet waar ze nog de stand van voor het afgelopen weekend gebruiken?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:07
    Ik denk dat Ajax kampioen word. Ik gun het van alle spelers uit de ed het meest aan Huntelaar natuurlijk meer aan me eigen cluppie maar gewoon reëel gezien dan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:45
    Er doen dit jaar, dan ook een hoop KK divisie clubs mee.

    Hopelijk verandert het weer snel.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 15:45]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 16:39
    En volgens de analisten en alle sportjournalisten zou Feyenoord mijlenver achterlopen op PSV en Ajax.
    Vind ik leuk
    Ton Pol1 +87
    vrijdag 7 december 2018 om 18:27
    De verdeling van de tv gelden is hiermede debet aan
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws