Van den Brom: Als je dat dan ziet, denk je: jeetje mina, hoe is het mogelijk?

    Van den Brom: "Als je dat dan ziet, denk je: jeetje mina, hoe is het mogelijk?"

    Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 11:59vr 07-12-2018 om 11:59

    Laatste update: vrijdag 7 december 2018 om 12:04vr 07-12-2018 om 12:04

    Bij AZ Alkmaar werd na de nederlaag tegen Willem II (0-2) 'crisisoverleg' gepleegd in de kleedkamer. Trainer John van den Brom wil van het woord 'crisis' echter niets weten.

    "Hou op met je crisisberaad, man", aldus de coach tegenover De Telegraaf. "Alsjeblieft. Ik moet er om lachen. Dit zijn normale discussies. Natuurlijk doe je dat niet elke week zo lang na een wedstrijd. Maar na zo’n nederlaag is er altijd meer te bespreken dan als je fantastisch hebt gespeeld. Soms gebeuren dat soort dingen."

    Volgens Van den Brom is het 'onvoorstelbaar' dat AZ tegen Willem II niet scoorde en met 2-0 verloor. "We zijn 34 keer in hun zestienmetergebied geweest en daar ontstonden 16 kansen uit. Als je dat dan ziet, denk je: jeetje mina, hoe is het mogelijk?"

    Op bezoek bij Fortuna Sittard keert Ron Vlaar in ieder geval weer terug. Van den Brom verwacht een pittige wedstrijd. "Het is een team dat heel goed samenspeelt en de verdedigende organisatie goed bewaakt, met een blok van zes. Voorin hebben ze heel veel wisselingen, diepgang en scorend vermogen. (...) Het wordt een pittige wedstrijd voor ons."

    Plaats een reactie

    vrijdag 7 december 2018 om 12:04
    Niet zo brommen John!
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7702
    vrijdag 7 december 2018 om 13:12
    Hij bromt wel heel netjes met zijn Jeetje Mina.... brommen anno 1986 is dat.
    Vind ik leuk
    repeP +1300
    vrijdag 7 december 2018 om 15:23
    Vlaar gaat op zijn brommert tegen Fortuna. Niet opstellen die oude man (met alle respect naar Vlaar overigens).
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    vrijdag 7 december 2018 om 12:06
    Er moet meer uit de selectie gehaald kunnen worden vind ik. Brommetje moet ook even naar zichzelf kijken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 17:34
    Boadu terug , resultaten terug .
    Mag AZ wel graag zien voeyballen, vdBrom oogt alleen veel te gestrest wanneer het een poosje tegen zit
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    vrijdag 7 december 2018 om 17:48
    Zou wel slecht zijn als ze alleen op een 17 jarig talent zouden kunnen bouwen. Er moet meer uit te halen zijn lijkt me.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 18:14
    Waar!
    Maar in mijn ogen zeer bepalend voor het beweeglijke spel van AZ
    Selectie heeft te veel van hetzelfde !
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    vrijdag 7 december 2018 om 18:17
    Dat wel. Maar neem die Koopmeiners nou. Heerlijke middenvelder die nu weer centraal achterin staat. Da's niet goed maat.
    Vind ik leuk
    Henkings +618
    vrijdag 7 december 2018 om 12:08
    Het was natuurlijk ook wel een keer te verwachten dat AZ een mindere fase heeft. Die club presteert in mijn ogen al een paar jaar zeer goed en ik hoop dat vd Brom nu niet wordt afgerekend op deze mindere fase.
    Uiteindelijk gaat AZ zich wel plaatsen voor de play-offs
    Vind ik leuk
    pietprecies +7392
    vrijdag 7 december 2018 om 12:35
    Ze leverden ook nogal wat in met Weghorst en Jahanbakhsh, natuurlijk had AZ voor dat geld wat terug kunnen halen (Fran Sol?) maar je moet niet maar met geld smijten omdat het kan, dan kan je een keer een wat minder jaar hebben.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 17:35
    Mee eens !
    Rust bewaren, zou vdBrom ook moeten doen wanneer het een tijd tegen zit, hij oogt dan zo gestresst
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:16
    Nummer 7 zijn van de eredivisie is ook niet niks John.
    Vind ik leuk
    nefertiti +520
    vrijdag 7 december 2018 om 12:21
    ik zal blij wezen als hij opgerot is bij AZ.
    Vind ik leuk
    rinirat +2892
    vrijdag 7 december 2018 om 12:34
    Flut trainer,niet goed genoeg voor de top van Nederland.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:41
    Ga eerst maar eens presteren ipv eindeloos praten. Ik hoop dat AZ snel een nieuwe trainer aanstelt.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13504
    vrijdag 7 december 2018 om 13:35
    Ik zeg: Walk Away, Brom, there's No Time To Cry.
    Vind ik leuk
    De Hout +1758
    vrijdag 7 december 2018 om 13:05
    De efficiëntie bij AZ is ver te zoeken in het benutten en creëren van kansen.
    Vind ik leuk
    Andre As +3024
    vrijdag 7 december 2018 om 13:09
    "Natuurlijk doe je dat niet elke week zo lang na een wedstrijd. Maar na zo’n nederlaag is er altijd meer te bespreken dan als je fantastisch hebt gespeeld."

    Zitten ze toch regelmatig nog lang in de kleedkamer.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 13:10]
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3879
    vrijdag 7 december 2018 om 13:18
    16 kansen John? Onzin. Fake news. Ik zou de beelden van de tweede helft er nog even bij pakken...

    8 punten uit 8 wedstrijden is crisis!
    Vind ik leuk
    Blindsy +13504
    vrijdag 7 december 2018 om 13:33
    Ik zou wel van n Alkmaarse crisis spreken, gezien de plek op de ranglijst.
    Waar zijn de praatjesmakers van vorig seizoen, toen men repte over n nieuwe top 3?
    Nee, t zat even mee in Alkmaar, maar vanaf heden heeft AZ weer een doodgewoon elftal, wat voor plek 4 t/m 6 gaat strijden, op 15-20 punten achter Feyenoord.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 17:37
    Zit niet meer in zonder Boadu
    Vind ik leuk
    Blindsy +13504