Van den Brom: Als je dat dan ziet, denk je: jeetje mina, hoe is het mogelijk?

Van den Brom: "Als je dat dan ziet, denk je: jeetje mina, hoe is het mogelijk?"

Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 11:59vr 07-12-2018 om 11:59

Laatste update: vrijdag 7 december 2018 om 12:04vr 07-12-2018 om 12:04

Bij AZ Alkmaar werd na de nederlaag tegen Willem II (0-2) 'crisisoverleg' gepleegd in de kleedkamer. Trainer John van den Brom wil van het woord 'crisis' echter niets weten.

"Hou op met je crisisberaad, man", aldus de coach tegenover De Telegraaf. "Alsjeblieft. Ik moet er om lachen. Dit zijn normale discussies. Natuurlijk doe je dat niet elke week zo lang na een wedstrijd. Maar na zo’n nederlaag is er altijd meer te bespreken dan als je fantastisch hebt gespeeld. Soms gebeuren dat soort dingen."

Volgens Van den Brom is het 'onvoorstelbaar' dat AZ tegen Willem II niet scoorde en met 2-0 verloor. "We zijn 34 keer in hun zestienmetergebied geweest en daar ontstonden 16 kansen uit. Als je dat dan ziet, denk je: jeetje mina, hoe is het mogelijk?"

Op bezoek bij Fortuna Sittard keert Ron Vlaar in ieder geval weer terug. Van den Brom verwacht een pittige wedstrijd. "Het is een team dat heel goed samenspeelt en de verdedigende organisatie goed bewaakt, met een blok van zes. Voorin hebben ze heel veel wisselingen, diepgang en scorend vermogen. (...) Het wordt een pittige wedstrijd voor ons."

Plaats een reactie

Mino Rioolrat +18336
vrijdag 7 december 2018 om 12:04
Niet zo brommen John!
Vind ik leuk
Eimersweide +8665
vrijdag 7 december 2018 om 13:12
Hij bromt wel heel netjes met zijn Jeetje Mina.... brommen anno 1986 is dat.
Vind ik leuk
repeP +2088
vrijdag 7 december 2018 om 15:23
Vlaar gaat op zijn brommert tegen Fortuna. Niet opstellen die oude man (met alle respect naar Vlaar overigens).
Vind ik leuk
Henkings +850
vrijdag 7 december 2018 om 12:08
Het was natuurlijk ook wel een keer te verwachten dat AZ een mindere fase heeft. Die club presteert in mijn ogen al een paar jaar zeer goed en ik hoop dat vd Brom nu niet wordt afgerekend op deze mindere fase.
Uiteindelijk gaat AZ zich wel plaatsen voor de play-offs
Vind ik leuk
pietprecies +10467
vrijdag 7 december 2018 om 12:35
Ze leverden ook nogal wat in met Weghorst en Jahanbakhsh, natuurlijk had AZ voor dat geld wat terug kunnen halen (Fran Sol?) maar je moet niet maar met geld smijten omdat het kan, dan kan je een keer een wat minder jaar hebben.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 17:35
Mee eens !
Rust bewaren, zou vdBrom ook moeten doen wanneer het een tijd tegen zit, hij oogt dan zo gestresst
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 12:16
Nummer 7 zijn van de eredivisie is ook niet niks John.
Vind ik leuk
nefertiti +539
vrijdag 7 december 2018 om 12:21
ik zal blij wezen als hij opgerot is bij AZ.
Vind ik leuk
rinirat +3275
vrijdag 7 december 2018 om 12:34
Flut trainer,niet goed genoeg voor de top van Nederland.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 12:41
Ga eerst maar eens presteren ipv eindeloos praten. Ik hoop dat AZ snel een nieuwe trainer aanstelt.
Vind ik leuk
Blindsy +17312
vrijdag 7 december 2018 om 13:35
Ik zeg: Walk Away, Brom, there's No Time To Cry.
Vind ik leuk
De Hout +1938
vrijdag 7 december 2018 om 13:05
De efficiëntie bij AZ is ver te zoeken in het benutten en creëren van kansen.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5164
vrijdag 7 december 2018 om 13:18
16 kansen John? Onzin. Fake news. Ik zou de beelden van de tweede helft er nog even bij pakken...

8 punten uit 8 wedstrijden is crisis!
Vind ik leuk
Blindsy +17312
vrijdag 7 december 2018 om 13:33
Ik zou wel van n Alkmaarse crisis spreken, gezien de plek op de ranglijst.
Waar zijn de praatjesmakers van vorig seizoen, toen men repte over n nieuwe top 3?
Nee, t zat even mee in Alkmaar, maar vanaf heden heeft AZ weer een doodgewoon elftal, wat voor plek 4 t/m 6 gaat strijden, op 15-20 punten achter Feyenoord.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 17:37
Zit niet meer in zonder Boadu
Vind ik leuk
Blindsy +17312