Ten Hag ontwijkt De Jong-vragen vakkundig: Ja, Frenkie sprak al Frans

    Ten Hag ontwijkt De Jong-vragen vakkundig: "Ja, Frenkie sprak al Frans"

    Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 13:18vr 07-12-2018 om 13:18

    Laatste update: vrijdag 7 december 2018 om 13:26vr 07-12-2018 om 13:26

    Erik ten Hag denkt dat Paris Saint-Germain een mooie club zou zijn voor Frenkie de Jong. Van een afgeronde transfer weet de Ajax-trainer echter niets.

    "Het gaat al heel lang zo", verwijst Ten Hag vrijdag op de persconferentie naar de geruchten rond De Jong. "De stroom is zeker niet minder geworden. Vandaag ook weer. Het zal nog wel even zo blijven. Of dit meer dan een gerucht is? Ja, hij sprak al Frans", grapt hij.

    Ten Hag houdt zich naar eigen zeggen niet bezig met een transfer van De Jong. "Het is een cliché, maar we zijn bezig met voetballen en de volgende wedstrijden. Frenkie is daarmee bezig, het team is daarmee bezig... Er spelen ook dingen rond andere spelers."

    De Jong zou bij PSG passen, denkt Ten Hag. "Het is zeker een mooie club als het waar zou zijn. Maar er zijn ook vele andere mooie clubs." De 21-jarige Ajacied stond ook in de belangstelling van onder meer Manchester City, Bayern München en FC Barcelona.

    Poll

    Maakt Frenkie de Jong de goede keus met PSG?

    (13417 stemmen)

    Plaats een reactie

    Forever Ajax +2269
    vrijdag 7 december 2018 om 13:20
    Mooie club, altijd cl, altijd kampioen en bakken met geld verdienen!

    Wat wil een mens nog meer...
    Vind ik leuk
    Zultkop +5668
    vrijdag 7 december 2018 om 13:23
    Gaat ie er op vooruit qua kampioen worden en CL spelen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 13:23]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:36
    Als je andere clubs leeg koopt en elk jaar kampioen wordt doordat er een olieboer je rekeningen betaald geeft geen voldoening, CL speelt hij nu ook met Ajax.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5668
    vrijdag 7 december 2018 om 13:58
    Dit jaar wel....
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:22
    Volgend jaar ook met Doan in de gelederen.😎
    Vind ik leuk
    Zultkop +5668
    vrijdag 7 december 2018 om 14:26
    Mocht je club onverhoopt derde worden dan zit dat er niet in.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:32
    Robben heeft jarenlang hetzelfde salaris gehad en klaagde ook niet, sommige spelers zijn nuchtere Hollanders en denken 5 miljoen per jaar met spelvreugde of 6 miljoen er jaar zonder dan liever 5 miljoen per jaar.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5668
    vrijdag 7 december 2018 om 14:33
    Verkeerde topic?!
    Vind ik leuk
    Mari +10101
    vrijdag 7 december 2018 om 16:19
    Doan wordt een stuk goedkoper nu voor Ajax wel te verstaan.
    Groningen gaat nu bij Ajax voor een doorverkoop percentage.
    Andere clubs moeten de volle mep in een keer betalen.
    Hoe komt dat toch
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 16:26
    Goedkoper nee hoor, 8.3 miljoen afgewezen door Groningen of het wordt 8/9 miljoen met 10% doorverkoop.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 17:55
    €1,- en 15%
    Prima gelukt met Frenkie!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 17:58
    Nee tis 10% hoger gaat Ajax nooit vraag maar aan Raiola.
    Vind ik leuk
    kevinleo +2639
    vrijdag 7 december 2018 om 14:17
    Jawel dat geeft wel voldoening. Het maakt namelijk niet uit wie er betaald.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:23
    Liever een miljoen meer per seizoen dan iets winnen?
    Vind ik leuk
    kevinleo +2639
    vrijdag 7 december 2018 om 14:36
    Ja? Maar PSG wint toch de competitie en komen altijd tot kwart finales minimaal. Is iets wat we van Ajax niet kunnen zeggen. Plus hij zou wel meer dan een miljoen extra krijgen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 16:13
    Als je elk jaar 200 miljoen besteed is kwartfinal cl een troostprijs .
    Jij zegt kwartfinale minimaal , maar verder zijn ze ook nooit gekomen in Parijs .
    Ik heb meer respect voor Ajac , die doen alles op eigen kracht .
    PSG is ondanks dat oliegeld , na 5 speelrondes nog niet eens zeker van overwintering in de cl .
    Vind ik leuk
    kevinleo +2639
    vrijdag 7 december 2018 om 17:37
    Ajax heeft geen sponsoren en aandeelhouders? Gaat toch niet om voor wie JIJ meer respect heb? Het ging erom dat er werd gesuggereerd dat als je bij PSG speelt je geen voldoening krijgt omdat ze alles opkopen. En dan denk ik lekker boeiend dat doet of wil elke club en met wie zijn geld dat is maakt niets uit.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 17:51
    En jij denkt serieus dat PSG Neymar en Mbapé gekocht heeft van het geld dat sponsors betalen elk jaar .
    Dus heb ik meer respect voor Ajax , die hebben zonder olie geld al na 5 speelrondes de volgende ronde van de cl behaald .
    PSG is nog niet eens geplaatst .
    En de enige voldoening die PSG geeft , is dat je veel geld verdient .
    Voor de rest is het een gemaakte club zonder historie , die niet in een topcompetitie speelt
    Vind ik leuk
    kevinleo +2639
    vrijdag 7 december 2018 om 18:55
    Oh dus daarvoor blijf je bij ajax? Keep on dreaming, als ik morgen 1000 euro meer verdien bij een concurrent ben ik weg. Dat jij het als suporter zo ziet wil jiet zeggen dat anderen dat ook doen
    Vind ik leuk
    MR - +126
    vrijdag 7 december 2018 om 13:36
    Qua CL spelen, dat moet je nog maar zien :-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:02
    Waar spelen ze nu dan volgens jou?
    Vind ik leuk
    MR - +126
    vrijdag 7 december 2018 om 14:06
    Ik bedoel, gaat PSG dit seizoen verder komen dan Ajax, you never know
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 14:06]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:21
    Ligt puur aan de loting.
    Vind ik leuk
    Supporter1 +198
    vrijdag 7 december 2018 om 14:22
    Kom op even he thiago silva, neymar, cavani , draxler, veratti, buffon allemaal net even wat beter dan wat er bij ajax rondloopt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:33
    Klopt knul Ajax loot ook tegen Neymar en niet tegen een club😎
    Vind ik leuk
    Motley +111
    vrijdag 7 december 2018 om 18:14
    Neymar is geen voetballer maar een.clown en kaarten aan naaier.buffon altijd geweldig geweest maar nu beginnen de jaren ook bij hem te tellen,ik vind.mbappe inderdaad een geweldige.speler. .maar ajax heeft momenteel.ook een goed team .het geld zal bij psg inderdaad meer zijn maar is het nou echt leuk om daar te spelen ,ze.worden ieder jaar met groot gemak kampioen ja.maar is dat dan nou echt zo leuk'? Ik.zeg niet dat het gebeurd maar psg heeft zich nog niet geplaatst voor de volgende ronde maar het is mogelijk dat ze de poule wedstrijden niet door komen..er zitten nog genoeg.teams in die allemaal.kunnen winnen,ook de favorieten hebben.wel eens hun dag niet of de scheidsrechter.maakt een foutieve.beslissing en dan lig.je er.mooi.uit. geld.speelt.natuurlijk voor.iedereen.een belangrijke rol maar ik denk dat het momenteel echt geen straf is.om voor ajax te spelen,met een beetje.goede.loting en geluk zouden ze wel eens erg ver kunnen komen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 18:17]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 16:14
    PSG is nog niet eens zeker van overwintering in de cl .
    Ajax wel ....
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19116
    vrijdag 7 december 2018 om 13:24
    Mooie club wil ik niet zeggen, en altijd kampioen in Frankrijk zegt voor mij hetzelfde als altijd kampioen worden in Schotland..
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:41
    Ik snap jouw punt, in principe word PSG gewoon kampioen in Frankrijk vanwege de financiele middelen. Iets dat Ajax hier in Nederland eigenlijk ook jaar in, jaar uit, aan zichzelf verplicht is maar niet lukt.

    Alleen is de weerstand in Frankrijk wat hoger dan in Schotland. En ik denk dat hij liever zn wedstrijden speelt in het mooie Parijs, of uit aan de cote d'azur bij Marseille en Monaco. Regent ook wat minder in Frankrijk.


    Edit:

    En wedstrijden tegen Lille, Lyon, St Etienne.. Er wordt in grote stadions gevoetbalt daar.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 13:42]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    vrijdag 7 december 2018 om 14:04
    Aan de andere kant is PSG zoveel sterker dan de tegenstanders, hoeveel weerstand krijg je dan?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 18:56
    Is zeker zo, alleen hij traint wel met een aantal van de beste voetballers die er zijn èn bij een team dat altijd voor de Champions League gaat en dat ook uitspreken. De weerstand zit hem in de wedstrijden tegen Lyon, Monaco en Marseille, en de Champions League natuurlijk.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    zaterdag 8 december 2018 om 17:56
    Daar heb je gelijk in. Ik bedacht me alleen ineens dat als je teamgenoten heel goed zijn, jij automatisch minder weerstand kijgt (dan als ze slecht zijn)
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19116
    vrijdag 7 december 2018 om 14:40
    Wat heeft Ajax hiermee te maken?

    Wees blij dat geld (nog) niet alles zegt in de Eredivisie..
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 18:53
    Daar kwam ik bij door jouw schotland vergelijking, waarmee je, neem ik aan, wijst naar de alleenheerschappij van clubs. En dat kan alleen door het geld zo zijn, vandaar mijn opmerking over Ajax. Ik sta niet raar te kijken als dat hier over een jaar of 10, 20 ook zo begint te worden.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41626
    vrijdag 7 december 2018 om 15:07
    Toch niet Robin.
    De financiele verschillen tussen PSG en de rest van Frankrijk zijn echt absurd veel groter dan tussen Ajax en PSV bijvoorbeeld.
    Het is alleen sinds een jaar of twee zo dat Ajax wel een fors hoger bedrag op de bank heeft staan. Maar ook dat staat niet in verhouding.

    Het allergrootste verschil is nog wel, en dat zeg ik al tijden, dat Ajax geen eindstation is voor spelers. PSG en Bayern zijn dat wel. Als wij een geweldige speler in huis hebben, vertrekt ie het seizoen erop weer. Als PSG en Bayern eens een geweldige speler hebben, kan ie gewoon blijven.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 19:01
    Ik denk dat wanneer je de bankrekeningen van Ajax en PSV naast elkaar legt, dat er verhoudingsgewijs een gigantisch verschil is. Ik lees wel eens verhalen over dat Ajax 150-200 miljoen op de rekening heeft staan, Komt ook nog eens dat Frenkie-geld bij. Ik vraag me af of PSV überhaupt 10% van dat bedrag op de rekening heeft.

    En Ajax kan een eindstation zijn, voor Spelers als Schöne, en misschien ook voor een Blind en Tadic, zeker nu het salarisplafond omhoog gegooid is. Alleen niet voor de allergrootste op aarde, misschien toppers die terugkeren om af te bouwen etc.

    PS : Geen idee of die bedragen kloppen hoor, zijn puur dingen die ik in de media hoor, of ik Ajax supporters soms hoor zeggen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 19:02]
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41626
    zaterdag 8 december 2018 om 11:38
    Een bankrekening is nog wat anders als een begroting. Daarbij is dat bankrekeningverhaal nu 2 jaar het geval.
    Zelfs clubs als City en PSG en Chelsea die honderden miljoenen gebruikten, hadden geen successen binnen twee jaar.

    De belangrijkste financiële verschillen moeten er zijn in een begroting. Dat betekent dat je structureel meer kan met je geld. Die verschillen in NL zijn gewoon heel klein, maar weldegelijk groter aan het worden.
    Vind ik leuk
    zondag 9 december 2018 om 12:34
    Stelt meer eigen vermogen je niet in de gelegenheid om je begroting op te schroeven dan?
    Vind ik leuk
    Baijiu +1423
    vrijdag 7 december 2018 om 17:27
    Grote stadions, veel lege plekken. Het loopt overal (behalve in engeland) terug maar in frankrijk enorm
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1770
    vrijdag 7 december 2018 om 13:25
    In echte competitie spelen, waar je ook wel eens niet kampioen kan worden, omdat er concurrentie is.. en waar je ook bakken met geld verdiend, maar er sportief ook een goed gevoel aan over houd..
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:34
    Ik spreek ook Frans....regelmatig zelfs.😎
    Vind ik leuk
    Ondermars +76
    vrijdag 7 december 2018 om 13:36
    Moet er niet aan denken
    Vind ik leuk
    Forever Ajax +2269
    vrijdag 7 december 2018 om 13:40
    En spreek je Harrie ook wel eens?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:01
    Ook wel ja alleen woont die inmiddels in Canada, sommige nep broers...bah😎
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22031
    vrijdag 7 december 2018 om 13:51
    Ik spreek Frans regelmatig
    Vind ik leuk
    Pimman +6035
    vrijdag 7 december 2018 om 14:41
    Le trottoir, le portefeuille, le paraplui...en dan houd het zeker op?! ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:51
    Met dank aan Google!

    Frenkie s'en sortira certainement au PSG, mais je préfère le voir sous le meilleur maillot du monde à Amsterdam.
    Vind ik leuk
    jari11 +1075
    vrijdag 7 december 2018 om 17:21
    Lekker spelen bij een club die van oliegeld leeft. Waar waarschijnlijk heel veel mensen onder lijden. Daarnaast heeft de club geen historie en heeft dus ook nog nooit een CL gewonnen. Vervolgens lekker je bank rekening checken en onder je satijnen dekbedje gaan liggen. Lekker hoor! maar goed jullie worden moe van mij, ik van in de herhaling.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1770
    vrijdag 7 december 2018 om 13:20
    Frenkie le Jeune
    Vind ik leuk
    pietprecies +7392
    vrijdag 7 december 2018 om 13:25
    Francois Le Jeune
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1770
    vrijdag 7 december 2018 om 13:26
    Pietje precies
    Vind ik leuk
    Ron jans +527
    vrijdag 7 december 2018 om 18:54
    Pierre Exactement
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +2003
    vrijdag 7 december 2018 om 13:43
    Ik hou zelf nooit zo van die klagers hier, want tuurlijk... ik kan ook gewoon verder surfen... maar ik tel bij het scrollen hier 10 items met Frenkie de Jong in de titel... En we zitten nog niet eens aan de lunch. :D
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:07
    Tja een bijna verdubbeling van het Nederlands transfer record is natuurlijk ook wel groot nieuws op voetbalfora
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:52
    Waar maken zij zich druk om. Zeg gewoon ja of nee,maar dat er om heen draaien.

    Als het JA zou zijn, is het toch mooi voor hem. Zo nee, dan is nog een jaar bij Ajax toch niet verkeerd. Ik snap al die onzin niet,net zoals de handjes voor de mond als spelers met elkaar praten
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:52
    denk dat frenkie dat niveau zeker heeft, maar het lijkt me een te lieve jongen, een die niet zegt van ik moet nu spelen. Denk dat hij beter nog een jaar kan spelen voor Ajax
    Vind ik leuk
    De fries +984
    vrijdag 7 december 2018 om 14:15
    En ten hag spreekt onduidelijk
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8592
    vrijdag 7 december 2018 om 14:25
    En Frans sprak Frenkie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:56
    Wordt wel saai zo, dan wint psg de komende jaren elk jaar de tripple met frenkie. Hij is daar de ontbrekende schakel om ook in de CL dominant te spelen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:42
    " ... Er spelen ook dingen rond andere spelers." Haha.

    Zegt dat dan ook niet.

    Welke spelers bedoelt hij, zal De Telegraaf zich afvragen. Ze zijn alvast aan het zoeken.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 15:43]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33679
    vrijdag 7 december 2018 om 15:46
    Ten hag die frans zou spreken, dat zou pas geinig zijn
    Vind ik leuk
    Mari +10101
    vrijdag 7 december 2018 om 16:17
    Stelling 1. Dit hangt er toch echt van af wie daar volgend jaar de trainer is
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 18:03
    Het zijn bijzondere bedragen.
    Vind ik leuk
    Marco S +5627
    vrijdag 7 december 2018 om 19:20
    Hij kent de internationale wetten hè,
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws