Ten Hag ontwijkt De Jong-vragen vakkundig: Ja, Frenkie sprak al Frans

Ten Hag ontwijkt De Jong-vragen vakkundig: "Ja, Frenkie sprak al Frans"

Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 13:18vr 07-12-2018 om 13:18

Laatste update: vrijdag 7 december 2018 om 13:26vr 07-12-2018 om 13:26

Erik ten Hag denkt dat Paris Saint-Germain een mooie club zou zijn voor Frenkie de Jong. Van een afgeronde transfer weet de Ajax-trainer echter niets.

"Het gaat al heel lang zo", verwijst Ten Hag vrijdag op de persconferentie naar de geruchten rond De Jong. "De stroom is zeker niet minder geworden. Vandaag ook weer. Het zal nog wel even zo blijven. Of dit meer dan een gerucht is? Ja, hij sprak al Frans", grapt hij.

Ten Hag houdt zich naar eigen zeggen niet bezig met een transfer van De Jong. "Het is een cliché, maar we zijn bezig met voetballen en de volgende wedstrijden. Frenkie is daarmee bezig, het team is daarmee bezig... Er spelen ook dingen rond andere spelers."

De Jong zou bij PSG passen, denkt Ten Hag. "Het is zeker een mooie club als het waar zou zijn. Maar er zijn ook vele andere mooie clubs." De 21-jarige Ajacied stond ook in de belangstelling van onder meer Manchester City, Bayern München en FC Barcelona.

Poll

Maakt Frenkie de Jong de goede keus met PSG?

(13724 stemmen)

Plaats een reactie

Forever Ajax +2194
vrijdag 7 december 2018 om 13:20
Mooie club, altijd cl, altijd kampioen en bakken met geld verdienen!

Wat wil een mens nog meer...
Vind ik leuk
Zultkop +6369
vrijdag 7 december 2018 om 13:23
Gaat ie er op vooruit qua kampioen worden en CL spelen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 13:23]
Vind ik leuk
MR - +184
vrijdag 7 december 2018 om 13:36
Qua CL spelen, dat moet je nog maar zien :-)
Vind ik leuk
AllAdIn +22514
vrijdag 7 december 2018 om 13:24
Mooie club wil ik niet zeggen, en altijd kampioen in Frankrijk zegt voor mij hetzelfde als altijd kampioen worden in Schotland..
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 13:41
Ik snap jouw punt, in principe word PSG gewoon kampioen in Frankrijk vanwege de financiele middelen. Iets dat Ajax hier in Nederland eigenlijk ook jaar in, jaar uit, aan zichzelf verplicht is maar niet lukt.

Alleen is de weerstand in Frankrijk wat hoger dan in Schotland. En ik denk dat hij liever zn wedstrijden speelt in het mooie Parijs, of uit aan de cote d'azur bij Marseille en Monaco. Regent ook wat minder in Frankrijk.


Edit:

En wedstrijden tegen Lille, Lyon, St Etienne.. Er wordt in grote stadions gevoetbalt daar.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 13:42]
Vind ik leuk
#Keizerout +42490
vrijdag 7 december 2018 om 14:04
Aan de andere kant is PSG zoveel sterker dan de tegenstanders, hoeveel weerstand krijg je dan?
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 18:56
Is zeker zo, alleen hij traint wel met een aantal van de beste voetballers die er zijn èn bij een team dat altijd voor de Champions League gaat en dat ook uitspreken. De weerstand zit hem in de wedstrijden tegen Lyon, Monaco en Marseille, en de Champions League natuurlijk.
Vind ik leuk
#Keizerout +42490
zaterdag 8 december 2018 om 17:56
Daar heb je gelijk in. Ik bedacht me alleen ineens dat als je teamgenoten heel goed zijn, jij automatisch minder weerstand kijgt (dan als ze slecht zijn)
Vind ik leuk
AllAdIn +22514
vrijdag 7 december 2018 om 14:40
Wat heeft Ajax hiermee te maken?

Wees blij dat geld (nog) niet alles zegt in de Eredivisie..
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 18:53
Daar kwam ik bij door jouw schotland vergelijking, waarmee je, neem ik aan, wijst naar de alleenheerschappij van clubs. En dat kan alleen door het geld zo zijn, vandaar mijn opmerking over Ajax. Ik sta niet raar te kijken als dat hier over een jaar of 10, 20 ook zo begint te worden.
Vind ik leuk
ArieBombarie +42264
vrijdag 7 december 2018 om 15:07
Toch niet Robin.
De financiele verschillen tussen PSG en de rest van Frankrijk zijn echt absurd veel groter dan tussen Ajax en PSV bijvoorbeeld.
Het is alleen sinds een jaar of twee zo dat Ajax wel een fors hoger bedrag op de bank heeft staan. Maar ook dat staat niet in verhouding.

Het allergrootste verschil is nog wel, en dat zeg ik al tijden, dat Ajax geen eindstation is voor spelers. PSG en Bayern zijn dat wel. Als wij een geweldige speler in huis hebben, vertrekt ie het seizoen erop weer. Als PSG en Bayern eens een geweldige speler hebben, kan ie gewoon blijven.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 19:01
Ik denk dat wanneer je de bankrekeningen van Ajax en PSV naast elkaar legt, dat er verhoudingsgewijs een gigantisch verschil is. Ik lees wel eens verhalen over dat Ajax 150-200 miljoen op de rekening heeft staan, Komt ook nog eens dat Frenkie-geld bij. Ik vraag me af of PSV überhaupt 10% van dat bedrag op de rekening heeft.

En Ajax kan een eindstation zijn, voor Spelers als Schöne, en misschien ook voor een Blind en Tadic, zeker nu het salarisplafond omhoog gegooid is. Alleen niet voor de allergrootste op aarde, misschien toppers die terugkeren om af te bouwen etc.

PS : Geen idee of die bedragen kloppen hoor, zijn puur dingen die ik in de media hoor, of ik Ajax supporters soms hoor zeggen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 19:02]
Vind ik leuk
ArieBombarie +42264
zaterdag 8 december 2018 om 11:38
Een bankrekening is nog wat anders als een begroting. Daarbij is dat bankrekeningverhaal nu 2 jaar het geval.
Zelfs clubs als City en PSG en Chelsea die honderden miljoenen gebruikten, hadden geen successen binnen twee jaar.

De belangrijkste financiële verschillen moeten er zijn in een begroting. Dat betekent dat je structureel meer kan met je geld. Die verschillen in NL zijn gewoon heel klein, maar weldegelijk groter aan het worden.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 12:34
Stelt meer eigen vermogen je niet in de gelegenheid om je begroting op te schroeven dan?
Vind ik leuk
Baijiu +1575
vrijdag 7 december 2018 om 17:27
Grote stadions, veel lege plekken. Het loopt overal (behalve in engeland) terug maar in frankrijk enorm
Vind ik leuk
voetbalkneus +2324
vrijdag 7 december 2018 om 13:25
In echte competitie spelen, waar je ook wel eens niet kampioen kan worden, omdat er concurrentie is.. en waar je ook bakken met geld verdiend, maar er sportief ook een goed gevoel aan over houd..
Vind ik leuk
jari11 +2388
vrijdag 7 december 2018 om 17:21
Lekker spelen bij een club die van oliegeld leeft. Waar waarschijnlijk heel veel mensen onder lijden. Daarnaast heeft de club geen historie en heeft dus ook nog nooit een CL gewonnen. Vervolgens lekker je bank rekening checken en onder je satijnen dekbedje gaan liggen. Lekker hoor! maar goed jullie worden moe van mij, ik van in de herhaling.
Vind ik leuk
voetbalkneus +2324
vrijdag 7 december 2018 om 13:20
Frenkie le Jeune
Vind ik leuk
pietprecies +10500
vrijdag 7 december 2018 om 13:25
Francois Le Jeune
Vind ik leuk
voetbalkneus +2324
vrijdag 7 december 2018 om 13:26
Pietje precies
Vind ik leuk
Ron jans +510
vrijdag 7 december 2018 om 18:54
Pierre Exactement
Vind ik leuk
Antonio_4 +2145
vrijdag 7 december 2018 om 13:43
Ik hou zelf nooit zo van die klagers hier, want tuurlijk... ik kan ook gewoon verder surfen... maar ik tel bij het scrollen hier 10 items met Frenkie de Jong in de titel... En we zitten nog niet eens aan de lunch. :D
Vind ik leuk
NikosMachlas +1224
vrijdag 7 december 2018 om 14:07
Tja een bijna verdubbeling van het Nederlands transfer record is natuurlijk ook wel groot nieuws op voetbalfora
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 13:52
Waar maken zij zich druk om. Zeg gewoon ja of nee,maar dat er om heen draaien.

Als het JA zou zijn, is het toch mooi voor hem. Zo nee, dan is nog een jaar bij Ajax toch niet verkeerd. Ik snap al die onzin niet,net zoals de handjes voor de mond als spelers met elkaar praten
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 13:52
denk dat frenkie dat niveau zeker heeft, maar het lijkt me een te lieve jongen, een die niet zegt van ik moet nu spelen. Denk dat hij beter nog een jaar kan spelen voor Ajax
Vind ik leuk
De fries +1891
vrijdag 7 december 2018 om 14:15
En ten hag spreekt onduidelijk
Vind ik leuk
Jan Guevara +9898
vrijdag 7 december 2018 om 14:25
En Frans sprak Frenkie.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 14:56
Wordt wel saai zo, dan wint psg de komende jaren elk jaar de tripple met frenkie. Hij is daar de ontbrekende schakel om ook in de CL dominant te spelen.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 15:42
" ... Er spelen ook dingen rond andere spelers." Haha.

Zegt dat dan ook niet.

Welke spelers bedoelt hij, zal De Telegraaf zich afvragen. Ze zijn alvast aan het zoeken.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 15:43]
Vind ik leuk
Smithsonian +41473
vrijdag 7 december 2018 om 15:46
Ten hag die frans zou spreken, dat zou pas geinig zijn
Vind ik leuk
Mari +11902
vrijdag 7 december 2018 om 16:17
Stelling 1. Dit hangt er toch echt van af wie daar volgend jaar de trainer is
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 18:03
Het zijn bijzondere bedragen.
Vind ik leuk
Marco S +6560
vrijdag 7 december 2018 om 19:20
Hij kent de internationale wetten hè,
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws