Zorgen bij Heerenveen voor 'Willem II': 'Afwegen of we het aandurven'

    Zorgen bij Heerenveen voor 'Willem II': 'Afwegen of we het aandurven'

    Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 14:05vr 07-12-2018 om 14:05

    SC Heerenveen-trainer Jan Olde Riekerink kampt met de nodige kopzorgen in aanloop naar het competitieduel met Willem II. Diverse vaste waarden dreigen het treffen in Tilburg te moeten missen.

    Onder meer het meespelen van Arber Zeneli is onzeker, meldt Voetbal International. De Kosovaarse linksbuiten is ziek. Morten Thorsby en Stijn Schaars zijn geblesseerd en zijn sowieso niet van de partij. Ook het meespelen van Sam Lammers is nog onzeker. De spits ontbrak vorige week tegen Fortuna Sittard (3-1) al vanwege een bovenbeenblessure.

    "Volgende week is hij zeker fit, dus we moeten afwegen of we het aandurven", zegt Olde Riekerink over de huurling van PSV. "Sam wil zelf wel heel graag." De oefenmeester ziet Doke Schmidt wel terugkeren in de selectie, maar de verdediger is nog niet klaar voor een basisplaats. Dave Bulthuis kan na het uitzitten van een schorsing wel weer spelen.

    Wie belast wordt met het uitschakelen van Fran Sol laat Olde Riekerink nog in het midden. Kik Pierie maakte als vervanger van Bulthuis een goede indruk centraal achterin. "Kik heeft specifieke kwaliteiten, maar je hebt soms ook duelkracht nodig", doelt de trainer op Bulthuis. "We baseren onze keuze op wat we nodig hebben."

    Olde Riekerink waarschuwt zijn spelers voor Sol, die met twaalf doelpunten mede-topscorer van de Eredivisie is. "Die moet je ook volgen als je hem even niet ziet."

    Poll

    Wat wordt Willem II - Heerenveen?

    (805 stemmen)

    Plaats een reactie

    Arvin +5609
    vrijdag 7 december 2018 om 14:12
    Flinke ziekenboeg, toch verwacht ik wel dat Heerenveen deze wint.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:27
    Jij hebt kijk op het spelletje.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:11
    Dat is misschien wel zo, al lijkt het erop dat hij nu stront in zijn ogen heeft. De punten blijven gewoon in Tilburg. 2 x Sol. Fijne middag nog!
    Vind ik leuk
    Arvin +5609
    vrijdag 7 december 2018 om 15:28
    Onnodig dit...
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 17:12
    Gewoon benoemen, Arvin. Iedereen wordt er uiteindelijk beter van.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5652
    vrijdag 7 december 2018 om 14:58
    Zonder (scorende) voorhoede wordt dat nog een flinke klus.
    Vind ik leuk
    mason +2043
    vrijdag 7 december 2018 om 17:33
    Ik snap niet waarom hij niet gewoon met hornkamp in de spits speelt. Geef ie jongen speel minuten. En je moet toch aan nieuw team bouwen ons maakt het niks meer uit dit seizoen als we maar spelers zien die groeien.
    Vind ik leuk
    3Bier +10673
    vrijdag 7 december 2018 om 14:12
    Zonder Zenelli zie ik het somber in voor Heerenveen. Bulthuis weer terug in de basis zou ook een aderlating zijn...
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:28
    Veel slechter kon het ook niet.
    Bulthuis erbij en Zeneli niet..
    Eigenlijk gewoon twee keer slecht nieuws.
    Vind ik leuk
    frankn27 +5566
    vrijdag 7 december 2018 om 14:32
    centrum Pieri en Hoegh stond prima toch? Waarom zou je Bulthuis dan weer doen? vanwege zijn leuke dansje?
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5652
    vrijdag 7 december 2018 om 14:58
    Omdat onze trainer JOR heet..
    Vind ik leuk
    Voetbal 1 +100
    vrijdag 7 december 2018 om 14:59
    Als het waar is weet ik niet. Maar hoorde dat het in Bulthuis zijn contract staat. Dat ie alleen centraal achterin wil spelen.
    Vind ik leuk
    mason +2043
    vrijdag 7 december 2018 om 17:36
    Hij heeft in het begin ook op de back bij ons gevoetbald. Maar die man is zo verschrikkelijk traag, veel te traag voor de back positie. Dus dan moet je hem centraal zetten. Zelf zou ik voor hoegh floranus pieri en woudenberg kiezen. en laat die schoffelende schildpad maar op de bank.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:27
    Pierie deed het zo goed !
    Dat zie je als trainer toch ook ?🐮
    Vind ik leuk
    mason +2043
    vrijdag 7 december 2018 om 17:37
    Onze blinde pad niet. Ik snap helemaal niks van riekerink.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 17:40
    Volgens mij snapt hij het zelf ook niet en dan heb je als trainer een probleem !
    Waarom hebben ze JOR überhaupt aangesteld ???
    Vind ik leuk
    mason +2043
    vrijdag 7 december 2018 om 17:42
    Gerry en luc eisinga zijn gek op ja knikkers. Ze hebben een hekel aan mensen met een mening. Dus dan neem je een JOR als trainer want die is lekker makkelijk te sturen. Dat is wat ik denk. Kan het natuurlijk mis hebben he.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 18:16
    Ken de club niet goed genoeg om er een oordeel over te vellen
    Wat mij betreft heb je gelijk ! 🤗
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    vrijdag 7 december 2018 om 14:17
    Die moet je ook volgen als je hem niet ziet.
    Succes daarmee, iemand dekken als je hem kwijt bent is echt lastig.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:24
    Sam Lammers ! Wat een spits zeg. Ik zie deze jongen wel ver komen. Zie wel een soort van carrière ala Ruud van Nistelrooy voor deze jongen weggelegd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:28
    Ruud?! Hij wordt de nieuwe Ronaldo, maar dan niet die kontenbonker Ronaldo
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:47
    Nou nou nou Ronaldo is van een andere orde. Lammers vind ik prima in de PL passen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:49
    Hij moet er maar eerst voor zorgen dat hij basisspits wordt van PSV, wat ik niet zie gebeuren doordat Romero er in de toekomst staat
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:53
    Daar heb je een punt mee. Het feit dat ie zich laat verhuren en het echt gewoon goed doet gaat wel mee spelen. Met alle respect voor Romero maar waar speelt hij z'n wedstrijdjes dit seizoen? In De kkk toch? Lammers heeft na dit seizoen een seizoen eredivisie op z'n cv staan. Z'n bagage die hij weer meeneemt is van ongekende waarde. Hij speelt dit seizoen niet met de jongens maar met de mannen.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    vrijdag 7 december 2018 om 14:30
    En het gaat al zo lekker bij Heerenveen...
    Vind ik leuk
    frankn27 +5566
    vrijdag 7 december 2018 om 14:31
    hoe moet je iemand volgen als je hem niet ziet?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:34
    Hoezo zorgen?

    Door de miljoenen van Frenkie wordt Willem II het Bayern van Brabant! 👍🏻
    Vind ik leuk
    frankn27 +5566
    vrijdag 7 december 2018 om 15:33
    het is al van 10 miljoen naar 6 miljoen gegaan hoorde ik ook :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:52
    Met 6 miljoen kun je nog uitstekend zaken doen toch? 😉
    Vind ik leuk
    mason +2043
    vrijdag 7 december 2018 om 17:38
    Door de miljoenen van frenkie kan ajax mooi kik pierie halen voor 25 miljoen :p. En dan worden wij Dortmund van het noorden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 17:42
    Hahaha ... 👍🏻
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33656
    vrijdag 7 december 2018 om 14:37
    Willem 2 wint, en heerenveen is toe aan een andere trainer.
    Vind ik leuk
    Damaverick +166
    vrijdag 7 december 2018 om 14:53
    Bulthuis en duelkracht???

    Domme overtredingen maken ja, maar voor de rest zit er echt totaal geen lijn in het spel van deze man. Een man op een fatsoenlijke manier uitschakelen zit er niet bij voor deze gast.

    Laat lekker Pierie en Woudenberg dan de fouten maar maken, nog altijd liever dan zo'n uitgerangeerde Bulthuis. Die twee jonge jongens kunnen er tenminste nog wat van leren.
    Vind ik leuk
    Koenbres +1070
    vrijdag 7 december 2018 om 15:50
    Wij missen helaas onze pitbull op het middenveld maarja ben benieuwd morgen
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 00:24
    Ondanks de nieuwe tegenslag voor trainer Jan Olde Riekerink van Heerenveen, verwacht een kleine minimale zege(0-1,1-2 of 2-3). Diegene die 71 % voor een overwinning kiezen voor Willem II, kunnen misschien ongelijk krijgen, maar de bal kan vreemd rollen. Ook hier geldt denk aan Frans Sol, blijf hem volgen als spits,desnoods twee man!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws