Aandeel Ajax stijgt naar recordhoogte door verwachte transfer van De Jong

Aandeel Ajax stijgt naar recordhoogte door verwachte transfer van De Jong

Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 14:20vr 07-12-2018 om 14:20

Beleggers lopen binnen op het aandeel Ajax door de zeker lijkende transfer van Frenkie de Jong naar Paris Saint-Germain. De koers is vrijdag op het Damrak naar het hoogste niveau ooit gestegen.

De transfer van De Jong moet Ajax 75 miljoen euro opleveren. Hoewel de Amsterdammers een deel van dat bedrag moeten afstaan aan Willem II, stroomt het geld binnen in de Johan Cruijff Arena. Het bedrag komt namelijk bovenop de verdiensten uit de Champions League, waarin Ajax zich al verzekerde van een plekje in de achtste finales.

De koers van Ajax steeg met 1,3 procent naar 14,85 euro. Het aandeel is momenteel een van de best presterende op de Amsterdamse beurs, stelt De Telegraaf. Wie een jaar geleden aandelen kocht, zag zijn belegging bijna 52 procent meer waard worden. Dat terwijl aandelen van bedrijven als ING en Air France KLM met meer dan een kwart daalden.

Ajax breekt met de transfer van De Jong naar PSG ruimschoots het clubrecord. Dat record is nu nog in handen van Davinson Sánchez, die in 2017 voor veertig miljoen naar Tottenham Hotspur vertrok.

Plaats een reactie

Smithsonian +41391
vrijdag 7 december 2018 om 14:23
Gaan een paar lange frenkie maanden worden.

Voel het justin kluivert effect weer :)))
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +18346
vrijdag 7 december 2018 om 14:24
Langzaam maar zeker verovert Ajax in alle ranglijsten de koppositie ... 😂😂😂
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 14:26
Hoop dat de transfer bijna rond is, is er ook weer eens tijd voor echt nieuws ;P of nie Mino
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +18346
vrijdag 7 december 2018 om 14:28
Tja ... ik moet eerlijk zeggen dat ik de explosie van berichten wel verbazingwekkend vindt.

Dat ik dit, als groot voorstander van Frenkie, zou kunnen zeggen had ik niet gedacht:
Mag het een onsje minder?!?
Vind ik leuk
MagicFeeling +4075
vrijdag 7 december 2018 om 17:11
Doe in het geval van jouw grote vriend maar wat kg.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +18346
vrijdag 7 december 2018 om 17:19
Niet overdrijven hé ... 😉
Vind ik leuk
Jozef +42543
vrijdag 7 december 2018 om 14:29
Als dit waar is, is het wel behoorlijk groot nieuws toch?

Dat wil niemand missen, anders werd het niet zoveel gelezen en werd er niet zoveel op gereageerd...

We zijn er van verlost als niemand reageert, maar ja....
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 14:39
Klopt, maar 15 berichten per dag over hem???? Volgens mij kunnen daar makkelijk 10 berichten van weg
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 14:40]
Vind ik leuk
Jozef +42543
vrijdag 7 december 2018 om 14:42
Ik heb je het recept gegeven.

Zelf vind ik het wel overzichtelijk. Een item met 300 reacties is moeilijk te volgen toch?
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 14:44
Moet toch ergens op reageren eh ;) en voor derest zijn er bijna geen berichten.

Vanavond overigens weer een mooie wedstrijd in Eindhoven...
Vind ik leuk
Jozef +42543
vrijdag 7 december 2018 om 14:58
Tja, kweenie of het een mooie wedstrijd wordt. Pokkeweer en een overwinning voor PSV lijkt me...
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 15:37
Jup, en vooral hopen dat er eindelijk een wissel in de basis is..
Vind ik leuk
Zultkop +6369
vrijdag 7 december 2018 om 14:28
Van overkill krijgen veel mensen braakneigingen.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +18346
vrijdag 7 december 2018 om 14:29
😜
Vind ik leuk
Jozef +42543
vrijdag 7 december 2018 om 14:32
Doe het wel netjes in het potje, jongen.
Vind ik leuk
Zultkop +6369
vrijdag 7 december 2018 om 14:29
Ik zou haast terug verlangen naar nieuws over Justin.
Vind ik leuk
AllAdIn +22497
vrijdag 7 december 2018 om 15:03
Want?
Vind ik leuk
Smithsonian +41391
vrijdag 7 december 2018 om 16:12
Daar geilt iedereen op.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +1768
vrijdag 7 december 2018 om 16:02
nou laat maar zitten, de deal ging niet meer door zegt die net op nos🤣
Vind ik leuk
davidben +6132
vrijdag 7 december 2018 om 14:24
Man o man.... 75 miljoen
Vind ik leuk
pietprecies +10468
vrijdag 7 december 2018 om 14:27
Plus nog minimaal 60mil van de CL en wellicht straks een zelfde bedrag voor De Ligt.

Dan nog ff Suarez halen van de zomer, Magallan/Vertonghen en een andere dynamische middenvelder.
Vind ik leuk
kees ee +782
vrijdag 7 december 2018 om 14:42
. . en da's per ons ?? . . en dan; rare, medium of well done ??
Vind ik leuk
davidben +6132
vrijdag 7 december 2018 om 14:52
Je snapt wat ik bedoel. Hierover is het lastig om te trachten gewiekst te doen.
Goed..ik kom je tegemoet in de vorm waarop je hoopt. Doe maar 'rare'.
Vind ik leuk
kees ee +782
vrijdag 7 december 2018 om 15:58
. . sportief !!
Vind ik leuk
aartstyle +1760
vrijdag 7 december 2018 om 14:25
Valentijn had zelf wat aandeeltjes zeker? Die heeft hij nu verkocht.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 14:26
Haha zou wel een geniale zet zijn
Vind ik leuk
dhrwobo +40603
vrijdag 7 december 2018 om 14:38
Speculatie, dit blijft voer voor mensen die andere belangen dienen. Laten we hopen dat Valentijn hier zelf verantwoordelijk is en niet dat Ajax hem hiertoe aangezet heeft, dan kan het aandeel wel eens heel snel naar een dieptepunt zakken.
Vind ik leuk
2cents +59546
vrijdag 7 december 2018 om 15:14
Wat heeft Ajax eraan dat de waarde van het aandeel stijgt?
Vind ik leuk
2cents +59546
vrijdag 7 december 2018 om 14:28
😂
Vind ik leuk
HanV +5118
vrijdag 7 december 2018 om 14:49
Dat zou heel slim zijn, je moet acyclisch handelen. Je weet de top toch niet, maar na de top komt zeker een dal, dan ben je te laat, je moet je winst pakken voordat de bubble barst.
Vind ik leuk
J Kiprich +18684
vrijdag 7 december 2018 om 15:26
Anticyclus zou in dit geval het tegenovergestelde zijn. Investeren tijdens slechte tijden.
Vind ik leuk
HanV +5118
vrijdag 7 december 2018 om 20:52
Ja, maar niet in een hype.
Vind ik leuk
J Kiprich +18684
vrijdag 7 december 2018 om 21:05
Nope, anticyclus is altijd in mindere tijden!
Vind ik leuk
HanV +5118
vrijdag 7 december 2018 om 21:29
Ik heb nu pas opgezocht wat acyclisch / anticyclisch is. Ik kwam een citaat tegen van een econoom William Seidman: "Een anticyclische belegger koopt dus als iedereen verkoopt en verkoopt wanneer iedereen koopt. 'Laag inkopen, hoog verkopen' is het motto." Ik ben onbewust een Seidmaniaan. De Amerikaanse Wellink / Knot.
Vind ik leuk
J Kiprich +18684
vrijdag 7 december 2018 om 22:22
Bedankt want dat verhaal kende ik niet. Alleen droge theorie hieromtrent.
Vind ik leuk
HanV +5118
zaterdag 8 december 2018 om 08:42
Ik heb beperkte praktijk-ervaring. Dat laag kopen is gelukt, maar achteraf was het verkopen duidelijk te laat, maar nog wel net hoger.
Vroeger had je droge theorie over het bepalen van de intrinsieke waarde van een aandeel, toen speelde de waan van de dag, de emotie, niet mee. De basistheorie stond in ieder geval toen los van de praktijk.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 14:25
Gelukkig heb ik bijna één miljoen in Ajax zitten
Vind ik leuk
Zultkop +6369
vrijdag 7 december 2018 om 14:30
pepernootjes?
Vind ik leuk
Jozef +42543
vrijdag 7 december 2018 om 15:20
Logisch, iedereen wil er deel van zijn...
Vind ik leuk
Bdog +7046
vrijdag 7 december 2018 om 14:26
Hoor net op de radio dat Frenkie de Jong naar Bayern Munchen vertrekt.
Hij zei duidelijk “Frenkie goes to Hollywood”.
Vind ik leuk
The Iceman +14830
vrijdag 7 december 2018 om 14:32
Of Hollywood aan de Rijn.
Vind ik leuk
michelhx +4459
vrijdag 7 december 2018 om 14:26
Je kunt pas binnenlopen op een aandeel als je het met winst van de hand doet. Onzinbericht.
Vind ik leuk
davidben +6132
vrijdag 7 december 2018 om 14:36
In het artikel staat dat beleggers binnenlopen. Dat zou natuurlijk kunnen als sommigen daarop hebben geanticipeerd. Dan nog...aandeel Ajax is normaal niet echt interessant voor beleggers natuurlijk. Dit soort gebeurtenissen komen zelden voor, maar voor de toekomst is het aandeel nu wel boeiend door de financiële positie van Ajax. Dan heb ik het niet meer over Nederland, maar de internationale betrekkingen.
Vind ik leuk
Pimman +9559
vrijdag 7 december 2018 om 14:32
Is dit het laatste Frenkienieuws voor vandaag?!
Vind ik leuk
michelhx +4459
vrijdag 7 december 2018 om 14:34
Nee, waarschijnlijk wordt dit nieuws net zo hard en lang uitgeknepen als de jeugdpuistjes op Frenkie's gezicht.
Vind ik leuk
Jozef +42543
vrijdag 7 december 2018 om 15:22
Dat gaat over, maar lelijk zijn nooit, is het niet Michel?😁
Vind ik leuk
michelhx +4459
vrijdag 7 december 2018 om 15:32
You tell me, ik heb er geen ervaring mee.
Vind ik leuk
Jozef +42543
vrijdag 7 december 2018 om 22:44
Dan komt het nog wel, jongen...😁
Vind ik leuk
michelhx +4459
zaterdag 8 december 2018 om 02:59
Nou, ik ben al 40. Als het nu niet komt, komt nooit meer. 🤣
Vind ik leuk
Jozef +42543
zaterdag 8 december 2018 om 10:56
😋
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 14:35
Neeeee nog niet Pimman de dag is nog lang hoor 😅
Vind ik leuk
Pimman +9559
vrijdag 7 december 2018 om 14:38
Fernando..oh dát stelt me gerust, gelukkig maar ;)
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 14:40
We krijgen nog berichten of Frenkie wel Frans spreekt en wat die het lekkerste eten vind in Frankrijk en of die de Eifeltoren wel eens gezien heeft en last but not least of Frenkie ook een geel hesje wil aantrekken 😂😂
Vind ik leuk
Pimman +9559
vrijdag 7 december 2018 om 14:44
Hahaa..ja warm lopen langs de zijlijn in geel hesje om in te vallen en dan opeens opgepakt worden...Dat zal je toch gebeuren! ;)
Vind ik leuk
HanV +5118
vrijdag 7 december 2018 om 14:56
De fans van PEC lopen van de Melkmarkt naar het stadion 7 rondjes om het stadion ondertussen zingend het lied van de betreurde Kloris I waardoor de Ajax-spelers geïmponeerd van schik hun vingers ten hemel heffen, wat lastig voetballen is.
Vind ik leuk
pietprecies +10468
vrijdag 7 december 2018 om 14:35
Nee
Vind ik leuk
Analist +298
vrijdag 7 december 2018 om 14:34
Ik zou het erg zonde vinden als ie naar Psg vertrekt. Hij zou daar sowieso veel spelen, maar voor zijn onwikkeling is het niet goed, want bijna geen ene club zet druk tegen Psg. Er is in die competitie gewoon geen tegenstand, alleen in de champions league dan, maar dat is niet genoeg. Als ik hem was zou ik naar de Spurs of Liverpool gaan, daar zetten ze lekker fel druk in die competitie waardoor die gewoon beter van wordt
Vind ik leuk
wattenstaafje +23631
vrijdag 7 december 2018 om 14:34
Power Of Suggestion.
Vind ik leuk
Laliga +2663
vrijdag 7 december 2018 om 14:35
Geld geld geld hartstikke belangrijk maar zie maar eens kwalitatief gelijkwaardige spelers terug te kopen.. dat wordt sirieus een opgave! Sterker nog als je wilt groeien zal je betere spelers terug moeten kopen. Ben heel erg benieuwd naar waar overmars en co mee gaan komen de aankomende tijd
Vind ik leuk
Leeuw +6197
vrijdag 7 december 2018 om 14:48
Zijn ze toch mee begonnen door Tadic en Blind te kopen. Lijkt me dat het goed komt daar.
Vind ik leuk
kees ee +782
vrijdag 7 december 2018 om 14:39
. . tromper votre propre grand-mère !!
Vind ik leuk
rexxo +6743
vrijdag 7 december 2018 om 14:47
Hahahahaah beleggers lopen, binnen, die gasten van VP hebben echt weinig verstand van beleggingen. Het aandeel Ajax is een sentiment aandeel voor de echte fans. Zijn maar weinig mensen die daar actief in handelen.
Vind ik leuk
deltiaan +1382
vrijdag 7 december 2018 om 14:48
allemaal belachelijke , kan hij niet waarmaken
Vind ik leuk
Vooruit +203
vrijdag 7 december 2018 om 14:53
Trap er toch niet in. De Telegraaf schrijft al tijden de waarde van deze speler omhoog. Dit zou best eens nepnieuws kunnen zijn.
Vind ik leuk
repeP +2088
vrijdag 7 december 2018 om 15:16
Zou wat zijn wanneer iemand met voorkennis gaat handelen in dat aandeel.
Vind ik leuk
JanTa48 +7269
vrijdag 7 december 2018 om 15:48
Vanaf dat Ajax de beurs op ging heb ik er zelf 11 stuks gekocht maar ik zie het toch meer als emotieaandelen en die zullen nooit verkocht worden. Het idee dat ik een héééél klein beetje mede eigenaar ben geeft mij een goed gevoel.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 16:29]
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 15:56
Lekker bezig VP. De hele dag frenkie nieuws.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 15:56
Ik vind overigens wel dat PSV ook wel een tonnetje of twee mag meedelen in de transfersom. We hebben ook ooit interesse getoond toen hij nog bij Willem II zat. Daar mag best iets tegenover staan.

;-)
Vind ik leuk
Marco S +6560
vrijdag 7 december 2018 om 19:04
Hahaha ergens heb je gelijk. De gehele Brabantse regio profiteert mee behalve de hoofdstad zelf..
Vind ik leuk