'Gebruik maken van de ruimtes die Ajax met manier van spelen gaat weggeven'

    'Gebruik maken van de ruimtes die Ajax met manier van spelen gaat weggeven'

    Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 15:14vr 07-12-2018 om 15:14

    Laatste update: vrijdag 7 december 2018 om 15:19vr 07-12-2018 om 15:19

    PEC Zwolle heeft een forse tegenvaller te verwerken gekregen in aanloop naar het thuisduel met Ajax van zaterdag. Gustavo Hamer komt dit kalenderjaar niet meer in actie. De middenvelder viel maandag in een duel van de beloften uit met een wond aan zijn knie.

    "De blessure liep Gustavo op in zijn periode bij FC Dordrecht", zegt trainer John van 't Schip tegen De Stentor. "De wond is nu weer opengehaald. Tot de winterstop komt hij niet meer in actie. Vervelend, want Gustavo was goed bezig." Ook Vito van Crooij komt zaterdag niet in actie tegen Ajax. De aanvaller is geschorst nadat hij vorig weekend zijn vijfde gele kaart van het seizoen pakte.

    Van Crooij wordt vervangen door Zian Flemming, die hersteld is van zijn hielkwetsuur en zijn oude club treft. "Het is fijn dat Zian vorige week al minuten heeft gemaakt. Dat was ook de planning", stelt Van 't Schip, die voorin behalve Flemming niet veel smaken heeft. Gianluca Scamacca kampt met een knieblessure en Stanley Elbers is pas net weer fit en 'geen optie om te starten'.

    Achterin is routinier Bram van Polen weer beschikbaar. Van 't Schip wil niet loslaten of de verdediger meteen in de basis begint. "Iedereen die beschikbaar is, kan starten." De coach kan in het hart van de defensie ook voor Sepp van den Berg en Thomas Lam kiezen.

    Van 't Schip hoopt op een stunt tegen Ajax. "De top-twee van de Eredivisie is te sterk voor de rest, dat bewijzen de uitslagen wel. Maar je hebt altijd wedstrijden waarbij dingen anders kunnen gaan. We geloven erin dat we er een wedstrijd van kunnen maken. We willen goed gebruik maken van de ruimtes die Ajax met hun manier van spelen gaat weggeven."

    Lees meer over:EredivisiePEC Zwolle

    Poll

    Wat wordt PEC - Ajax?

    (1522 stemmen)

    Plaats een reactie

    BarcAjax +9461
    vrijdag 7 december 2018 om 15:21
    Na 't weekend is het Van 't zinkende Schip... Geen stunt tegen Ajax hoor. 😋
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 15:24]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16855
    vrijdag 7 december 2018 om 15:27
    Verwacht het ook niet, maar zelfs een fluttrainer als van t Schip gaat niet zeggen dat hij verwacht keihard te verliezen.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    vrijdag 7 december 2018 om 15:29
    I know. Maar als een verliespartij het einde betekent voor Van 't Schip bij Pec zou jij het niet erg vinden volgens mij. 😋
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 15:29]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16855
    vrijdag 7 december 2018 om 15:36
    Zeker niet en het scheelt voor John ook dat hij dan mee terug kan rijden.
    Helaas zal hij niet ontslagen worden behalve als het 0-8 wordt ofzo.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26471
    vrijdag 7 december 2018 om 15:36
    0-3, Hamer erop en wegwezen
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16855
    vrijdag 7 december 2018 om 15:37
    Hamer is tot na de winterstop uitgeschakeld.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26471
    vrijdag 7 december 2018 om 15:37
    Dat was de grap ook.....
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16855
    vrijdag 7 december 2018 om 15:40
    Die van mij ook.
    Vind ik leuk
    Josip Broz +519
    vrijdag 7 december 2018 om 17:41
    1-1
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26471
    vrijdag 7 december 2018 om 18:36
    das ook n grap zeker ?😁
    Vind ik leuk
    Josip Broz +519
    vrijdag 7 december 2018 om 18:54
    Hoezo een grap? Thuis 1-1 tegen Heracles had ook niemand van tevoren gedacht. 😉

    Als je thuis gelijk speelt tegen Heracles dan kan je dat uit ook eens doen tegen PEC. Ik zeg niet dat die kans groot is maar een wedstrijd is pas gespeeld als die gespeeld is.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 18:55]
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26471
    vrijdag 7 december 2018 om 19:27
    Ajax is IETSJES verder dan de seizoenstart...geloof me nou. Pec wordt geslacht
    Vind ik leuk
    Josip Broz +519
    vrijdag 7 december 2018 om 19:28
    Daar moet je een hooggeleerde voor zijn om dat te voorspellen.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5659
    vrijdag 7 december 2018 om 15:47
    Ik hoop dat PEC doet voor Feyenoord, wat Feyenoord voor Ajax heeft gedaan.
    Wordt de titelstrijd lekker spannend en kan de top 3 het zich bijna niet meer veroorloven om punten te verspelen.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16855
    vrijdag 7 december 2018 om 15:49
    Dat is wel heel optimistisch voor een elftal dat het al moeilijk had tegen 10 man van de Graafschap.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 15:49]
    Vind ik leuk
    Zultkop +5659
    vrijdag 7 december 2018 om 15:52
    Ik ben niet optimistischer dan van 't Schip.
    Als je had gezegd, dit is niet echt realistisch dan gaf ik je volledig gelijk. :D

    Hoop doet leven!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 15:53]
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2068
    vrijdag 7 december 2018 om 17:17
    @ Zultkop:

    Ja hoor maar dan heb je wel het probleem dat PSV waarschijnlijk gewoon wint van EXCELSIOR...
    En dan is het een strijd om plek 2.

    Maar wees maar niet bang hoor zure zultkop: PEC Zwolle - Ajax wordt gewoon een 2 op het totoformuliertje. Uitslag 1-5
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 17:18]
    Vind ik leuk
    Zultkop +5659
    vrijdag 7 december 2018 om 17:22
    De verwachting is idd dat Ajax wint van pec , schip hoopt op iets anders, van mij mag pec best winnen. Wat is daar zuur aan?
    PSV gaat ook nog ergens .jes laten liggen, mooi voor de spanning.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 17:23]
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2068
    vrijdag 7 december 2018 om 17:26
    Nee joh ik bedoel je naam: Zure Zult is een soort vleeswaren
    Dus geen zure reactie maar verwijzing naar je naam.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5659
    vrijdag 7 december 2018 om 17:29
    Ah sorry, niet goed gelezen, hoop trouwens niet dat je zure zult te eten krijgt thuis. Da's echt goor ja.
    Vind ik leuk
    zwollie +8370
    vrijdag 7 december 2018 om 15:21
    Dit keer geen schijn van kans tegen Ajax. Schijnt de uitzwaaiwedstrijd van van’t Schip te zijn.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:23
    Mooie wedstrijd voor het doelsaldo!
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:25
    0-3 , 0-4
    Sparen voor woensdag !
    Vind ik leuk
    rexxo +2058
    vrijdag 7 december 2018 om 15:26
    Zegt van 't Schip niks over Frenkie?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:28
    Haha elke week denkt een trainer weer 'gebruik van de ruimte te maken' tegen Ajax. Ze komen wekelijks bedrogen thuis.
    Vind ik leuk
    jari11 +1075
    vrijdag 7 december 2018 om 15:31
    Klopt alleen wel. Er liggen genoeg kansen tegen ajax in de omschakeling. Alleen durfen de teams de pass niet te geven of zijn ze gewoon te incapabel daarvoor..
    Vind ik leuk
    BigBoi +2773
    vrijdag 7 december 2018 om 15:40
    Nee dat durven ze niet. Want teveel mensen voor de bal is natuurlijk dodelijk. De enige remedie is compact houden en hopen op een wonder. Vitesse dacht namelijk ook Ajax onder druk te kunnen zetten en lekker te gaan voetballen. Dat is toch wel een hele grote winst ten opzichte van voorgaande jaren.
    Vind ik leuk
    repeP +1300
    vrijdag 7 december 2018 om 15:29
    Zou wel zo leuk zijn voor de competitie wanneer zowel Ajax als PSV punten laten liggen in tegenstelling tot Feyenoord.🙃
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33648
    vrijdag 7 december 2018 om 15:30
    Helaas voor johnny gaat ajax winnen.
    Vind ik leuk
    repeP +1300
    vrijdag 7 december 2018 om 15:33
    Van 't Schip is wel lekker optimistisch. Of hij dat ook echt is of slechts voor de eigen spelers en/of het eigen publiek?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16855
    vrijdag 7 december 2018 om 15:45
    Uiteraard voor de bühne, ook al kotst die hem uit.
    Vind ik leuk
    Johan_D +3552
    vrijdag 7 december 2018 om 15:35
    Zwolle gaat dus zaterdagavond het schip in ...
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:40
    Netjes toch al bericht nummer 17 van de dag over Ajax of de Jong etc...
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16855
    vrijdag 7 december 2018 om 15:41
    1 positief punt, de komende paar dagen valt er heel erg veel over PEC te lezen op VP.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:43
    Laten we hopen dat dat positief zal zijn inderdaad ;P
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:51
    Zou het niet te licht opnemen underdogs kunnen soms boven hun zelf uitsteigen.
    En kan zo maar tegen Ajax zijn .
    Vind ik leuk
    Zultkop +5659
    vrijdag 7 december 2018 om 15:54
    een paar seizoenen geleden dreigde PEC nog een angstgegner te worden voor Ajax....Net als Utrecht, daar spelen ze ook niet graag tegen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 15:55]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 16:00
    23 december gaat het weer gebeuren Zultkop .
    Vind ik leuk
    Zultkop +5659
    vrijdag 7 december 2018 om 16:18
    Doet maar ff winnen dan inderdaad!
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 16:20
    Belooft
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6776
    vrijdag 7 december 2018 om 16:07
    De mindere goden van de Eredivisie moeten gewoon uit de startblokken schieten en negentig minuten jagen en druk zetten tegen de top twee.
    Vind ik leuk
    pietprecies +7392
    vrijdag 7 december 2018 om 16:58
    Alleen spelen die in een dusdanig tempo dat het bij een helft blijft meestal.

    Je zag ook bij Feyenoord dat na 60min de pijp leeg was.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6776
    vrijdag 7 december 2018 om 20:48
    Ja, dat is zo. Maar de kleine clubs mogen (moeten) wel hun huid duur verkopen.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22030
    vrijdag 7 december 2018 om 17:06
    Wij houden niet van verrassingen.
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5560
    vrijdag 7 december 2018 om 17:35
    Ik verwacht morgen een eenvoudige 1-4 zege voor Ajax, na een 1-1 tussenstand. Die ene PEC goal vooral voor de jongens die overkomen uit Schotland om de wedstrijd te zien.

    Met het armetierige voetbal wat PEC laat zien dit seizoen zijn de uitspraken van Johnny natuurlijk weer volkomen ridicuul. Ik ga maar gewoon lekker bier tanken en de man van 75 miljoen bewonderen
    Vind ik leuk
    Marco S +5617
    vrijdag 7 december 2018 om 18:56
    Sneu de man met zonder Hamer..
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 21:29
    PEC Zwolle is het bogey team van Ajax. Ik zeg 5-1.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 23:26
    Sorry bromsnor, Ajax heeft zojuist aan mij doorgegeven dat Ajax geen ruimte weg gaat geven en dat Ajax minimaal 5 x gaat scoren.
    Vind ik leuk
    Edenees80 +538
    zaterdag 8 december 2018 om 16:48
    Alles kan, het is elf tegen elf en de bal is rond.. Maar net als Psv gisterenavond probleemloos de 3 punten pakte doet Ajax dat vanavond ook zeker..
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws