'Gebruik maken van de ruimtes die Ajax met manier van spelen gaat weggeven'

'Gebruik maken van de ruimtes die Ajax met manier van spelen gaat weggeven'

Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 15:14vr 07-12-2018 om 15:14

Laatste update: vrijdag 7 december 2018 om 15:19vr 07-12-2018 om 15:19

PEC Zwolle heeft een forse tegenvaller te verwerken gekregen in aanloop naar het thuisduel met Ajax van zaterdag. Gustavo Hamer komt dit kalenderjaar niet meer in actie. De middenvelder viel maandag in een duel van de beloften uit met een wond aan zijn knie.

"De blessure liep Gustavo op in zijn periode bij FC Dordrecht", zegt trainer John van 't Schip tegen De Stentor. "De wond is nu weer opengehaald. Tot de winterstop komt hij niet meer in actie. Vervelend, want Gustavo was goed bezig." Ook Vito van Crooij komt zaterdag niet in actie tegen Ajax. De aanvaller is geschorst nadat hij vorig weekend zijn vijfde gele kaart van het seizoen pakte.

Van Crooij wordt vervangen door Zian Flemming, die hersteld is van zijn hielkwetsuur en zijn oude club treft. "Het is fijn dat Zian vorige week al minuten heeft gemaakt. Dat was ook de planning", stelt Van 't Schip, die voorin behalve Flemming niet veel smaken heeft. Gianluca Scamacca kampt met een knieblessure en Stanley Elbers is pas net weer fit en 'geen optie om te starten'.

Achterin is routinier Bram van Polen weer beschikbaar. Van 't Schip wil niet loslaten of de verdediger meteen in de basis begint. "Iedereen die beschikbaar is, kan starten." De coach kan in het hart van de defensie ook voor Sepp van den Berg en Thomas Lam kiezen.

Van 't Schip hoopt op een stunt tegen Ajax. "De top-twee van de Eredivisie is te sterk voor de rest, dat bewijzen de uitslagen wel. Maar je hebt altijd wedstrijden waarbij dingen anders kunnen gaan. We geloven erin dat we er een wedstrijd van kunnen maken. We willen goed gebruik maken van de ruimtes die Ajax met hun manier van spelen gaat weggeven."

Lees meer over:EredivisiePEC Zwolle

Poll

Wat wordt PEC - Ajax?

(1524 stemmen)

Plaats een reactie

zwollie +9045
vrijdag 7 december 2018 om 15:21
Dit keer geen schijn van kans tegen Ajax. Schijnt de uitzwaaiwedstrijd van van’t Schip te zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 15:23
Mooie wedstrijd voor het doelsaldo!
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 15:25
0-3 , 0-4
Sparen voor woensdag !
Vind ik leuk
rexxo +6743
vrijdag 7 december 2018 om 15:26
Zegt van 't Schip niks over Frenkie?
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 15:28
Haha elke week denkt een trainer weer 'gebruik van de ruimte te maken' tegen Ajax. Ze komen wekelijks bedrogen thuis.
Vind ik leuk
jari11 +2388
vrijdag 7 december 2018 om 15:31
Klopt alleen wel. Er liggen genoeg kansen tegen ajax in de omschakeling. Alleen durfen de teams de pass niet te geven of zijn ze gewoon te incapabel daarvoor..
Vind ik leuk
BigBoi +2741
vrijdag 7 december 2018 om 15:40
Nee dat durven ze niet. Want teveel mensen voor de bal is natuurlijk dodelijk. De enige remedie is compact houden en hopen op een wonder. Vitesse dacht namelijk ook Ajax onder druk te kunnen zetten en lekker te gaan voetballen. Dat is toch wel een hele grote winst ten opzichte van voorgaande jaren.
Vind ik leuk
repeP +2097
vrijdag 7 december 2018 om 15:29
Zou wel zo leuk zijn voor de competitie wanneer zowel Ajax als PSV punten laten liggen in tegenstelling tot Feyenoord.🙃
Vind ik leuk
Smithsonian +41473
vrijdag 7 december 2018 om 15:30
Helaas voor johnny gaat ajax winnen.
Vind ik leuk
repeP +2097
vrijdag 7 december 2018 om 15:33
Van 't Schip is wel lekker optimistisch. Of hij dat ook echt is of slechts voor de eigen spelers en/of het eigen publiek?
Vind ik leuk
ruud wubbers +21211
vrijdag 7 december 2018 om 15:45
Uiteraard voor de bühne, ook al kotst die hem uit.
Vind ik leuk
Johan_D +3515
vrijdag 7 december 2018 om 15:35
Zwolle gaat dus zaterdagavond het schip in ...
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 15:40
Netjes toch al bericht nummer 17 van de dag over Ajax of de Jong etc...
Vind ik leuk
ruud wubbers +21211
vrijdag 7 december 2018 om 15:41
1 positief punt, de komende paar dagen valt er heel erg veel over PEC te lezen op VP.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 15:43
Laten we hopen dat dat positief zal zijn inderdaad ;P
Vind ik leuk
ihvmmdk +7195
vrijdag 7 december 2018 om 16:07
De mindere goden van de Eredivisie moeten gewoon uit de startblokken schieten en negentig minuten jagen en druk zetten tegen de top twee.
Vind ik leuk
pietprecies +10499
vrijdag 7 december 2018 om 16:58
Alleen spelen die in een dusdanig tempo dat het bij een helft blijft meestal.

Je zag ook bij Feyenoord dat na 60min de pijp leeg was.
Vind ik leuk
ihvmmdk +7195
vrijdag 7 december 2018 om 20:48
Ja, dat is zo. Maar de kleine clubs mogen (moeten) wel hun huid duur verkopen.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23640
vrijdag 7 december 2018 om 17:06
Wij houden niet van verrassingen.
Vind ik leuk
Nightcrawler +6070
vrijdag 7 december 2018 om 17:35
Ik verwacht morgen een eenvoudige 1-4 zege voor Ajax, na een 1-1 tussenstand. Die ene PEC goal vooral voor de jongens die overkomen uit Schotland om de wedstrijd te zien.

Met het armetierige voetbal wat PEC laat zien dit seizoen zijn de uitspraken van Johnny natuurlijk weer volkomen ridicuul. Ik ga maar gewoon lekker bier tanken en de man van 75 miljoen bewonderen
Vind ik leuk
Marco S +6560
vrijdag 7 december 2018 om 18:56
Sneu de man met zonder Hamer..
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 21:29
PEC Zwolle is het bogey team van Ajax. Ik zeg 5-1.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 23:26
Sorry bromsnor, Ajax heeft zojuist aan mij doorgegeven dat Ajax geen ruimte weg gaat geven en dat Ajax minimaal 5 x gaat scoren.
Vind ik leuk
Edenees80 +503
zaterdag 8 december 2018 om 16:48
Alles kan, het is elf tegen elf en de bal is rond.. Maar net als Psv gisterenavond probleemloos de 3 punten pakte doet Ajax dat vanavond ook zeker..
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws