LIVE-discussie: AZ verdedigt 'vrijdagreeks' met twee mutaties, Fortuna ongewijzigd

LIVE-discussie: AZ verdedigt 'vrijdagreeks' met twee mutaties, Fortuna ongewijzigd

Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 17:48vr 07-12-2018 om 17:48

Het Eredivisie-weekend begint vrijdagavond anderhalf uur vroeger dan gebruikelijk. Fortuna Sittard en AZ bijten om 18.30 uur het spits af: de Alkmaarders reizen af naar Limburg in de wetenschap dat ze al drie jaar lang ongeslagen zijn op de vrijdag.

De Alkmaarders zullen echter revanche moeten nemen voor de 0-2 thuisnederlaag tegen Willem II. Trainer John van den Brom heeft zijn elftal op twee plekken gewijzigd. Ron Vlaar en Calvin Stengs (foto) vervangen de gepasseerde Pantelis Hatzidiakos en Albert Gudmundsson. Middenvelder Teun Koopmeiners staat opnieuw in het hart van de verdediging, ditmaal naast Vlaar.

Fortuna geeft het vertrouwen aan dezelfde basisspelers die zaterdagavond met 3-1 van sc Heerenveen verloren. De van een blessure herstelde spits Andrija Novakovich zal dus wederom voorrang moeten verlenen aan concurrent Finn Stokkers.

De opstellingen:

Fortuna Sittard: Koselev; Essers, Dammers, Ninaj, Pinto; El Messaoudi, Diemers, Rodriguez; Semedo, Stokkers, Lamprou.

AZ: Bizot; Svensson, Vlaar, Koopmeiners, Ouwejan; Midtsjo, Til, Maher; Stengs, Seuntjens, Idrissi.

Poll

Wat wordt Fortuna Sittard - AZ?

(595 stemmen)

Plaats een reactie

Maximaal +105
vrijdag 7 december 2018 om 17:53
Word een lastig avondje voor AZ, veel clubs die het moeilijk hebben in Sittard inclusief PSV
Vind ik leuk
Kim Jung-On +6353
vrijdag 7 december 2018 om 17:55
Weet iemand waarom die wedstrijd om 18.30 uur gespeeld wordt? Dit is toch bijna niet te doen voor een werkend iemand...
Vind ik leuk
schfan1920 +6461
vrijdag 7 december 2018 om 17:57
Ik wilde net zeggen.. de reden weet ik ook niet, maar voor thuis supporters is dit al nagenoeg niet te doen, laat staan de uitsupporters.. Alkmaar Sittard dat is een aardig stukkie rijden.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +6353
vrijdag 7 december 2018 om 18:00
De bussen vertrokken om 13.45 uur vanuit Alkmaar...
Vind ik leuk
schfan1920 +6461
vrijdag 7 december 2018 om 18:03
Dat kost je dus een snipperdag of op zijn minst een halve. Ze houden al jaren geen rekening meer met (uit)supporters, dat blijkt maar weer eens. 13:45 uur op een vrijdag.. zijn toch geen tijden meer.
Vind ik leuk
Maximaal +105
vrijdag 7 december 2018 om 17:59
Allemaal voor de televisiegelden, ze geven helemaal niets om de supporters!!
Vind ik leuk
Post Malone +1990
vrijdag 7 december 2018 om 18:02
Omdat PSV naar vrijdag verplaatst is en FOX niet beide tegelijk wilde hebben. En dan gaan die luizen uit Eindhoven natuurlijk voor.
Vind ik leuk
Snoun +1757
vrijdag 7 december 2018 om 18:08
Laten we ze maar beter geen luizen noemen. Zeekoebalharen misschien!
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 18:06
Hup AZ. Den bosch en AZ nodig voor mijn toto
Vind ik leuk
Janzijnvader +17530
vrijdag 7 december 2018 om 18:11
Hoeveel kan je winnen?
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 18:14
Of hoeveel kun je verliezen?
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 18:45
Waarom speelt az niet gewoon in het mooie rood - wit? Da's toch veel mooier dan een nietszeggend zwart tenue?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws