LIVE-discussie: AZ verdedigt 'vrijdagreeks' met twee mutaties, Fortuna ongewijzigd

    LIVE-discussie: AZ verdedigt 'vrijdagreeks' met twee mutaties, Fortuna ongewijzigd

    Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 17:48vr 07-12-2018 om 17:48

    Het Eredivisie-weekend begint vrijdagavond anderhalf uur vroeger dan gebruikelijk. Fortuna Sittard en AZ bijten om 18.30 uur het spits af: de Alkmaarders reizen af naar Limburg in de wetenschap dat ze al drie jaar lang ongeslagen zijn op de vrijdag.

    De Alkmaarders zullen echter revanche moeten nemen voor de 0-2 thuisnederlaag tegen Willem II. Trainer John van den Brom heeft zijn elftal op twee plekken gewijzigd. Ron Vlaar en Calvin Stengs (foto) vervangen de gepasseerde Pantelis Hatzidiakos en Albert Gudmundsson. Middenvelder Teun Koopmeiners staat opnieuw in het hart van de verdediging, ditmaal naast Vlaar.

    Fortuna geeft het vertrouwen aan dezelfde basisspelers die zaterdagavond met 3-1 van sc Heerenveen verloren. De van een blessure herstelde spits Andrija Novakovich zal dus wederom voorrang moeten verlenen aan concurrent Finn Stokkers.

    De opstellingen:

    Fortuna Sittard: Koselev; Essers, Dammers, Ninaj, Pinto; El Messaoudi, Diemers, Rodriguez; Semedo, Stokkers, Lamprou.

    AZ: Bizot; Svensson, Vlaar, Koopmeiners, Ouwejan; Midtsjo, Til, Maher; Stengs, Seuntjens, Idrissi.

    Poll

    Wat wordt Fortuna Sittard - AZ?

    (593 stemmen)

    Plaats een reactie

    BarcAjax +9461
    vrijdag 7 december 2018 om 17:53
    Zonde dat Koopmeiners in de verdediging staat. Ik vind hem een uitstekende middenvelder met veel potentie, daar zie ik hem liever.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7702
    vrijdag 7 december 2018 om 18:09
    Ik zag Koopmeiners een keer bij de Nettorama terwijl hij de Gangnam Style zong met onder elke arm een watermeloen. Sindsdien volg ik hem met speciale aandacht.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    vrijdag 7 december 2018 om 18:11
    Hahaha
    Vind ik leuk
    Maximaal +89
    vrijdag 7 december 2018 om 17:53
    Word een lastig avondje voor AZ, veel clubs die het moeilijk hebben in Sittard inclusief PSV
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3879
    vrijdag 7 december 2018 om 17:55
    Weet iemand waarom die wedstrijd om 18.30 uur gespeeld wordt? Dit is toch bijna niet te doen voor een werkend iemand...
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5652
    vrijdag 7 december 2018 om 17:57
    Ik wilde net zeggen.. de reden weet ik ook niet, maar voor thuis supporters is dit al nagenoeg niet te doen, laat staan de uitsupporters.. Alkmaar Sittard dat is een aardig stukkie rijden.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3879
    vrijdag 7 december 2018 om 18:00
    De bussen vertrokken om 13.45 uur vanuit Alkmaar...
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5652
    vrijdag 7 december 2018 om 18:03
    Dat kost je dus een snipperdag of op zijn minst een halve. Ze houden al jaren geen rekening meer met (uit)supporters, dat blijkt maar weer eens. 13:45 uur op een vrijdag.. zijn toch geen tijden meer.
    Vind ik leuk
    Maximaal +89
    vrijdag 7 december 2018 om 17:59
    Allemaal voor de televisiegelden, ze geven helemaal niets om de supporters!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 18:02
    Omdat PSV naar vrijdag verplaatst is en FOX niet beide tegelijk wilde hebben. En dan gaan die luizen uit Eindhoven natuurlijk voor.
    Vind ik leuk
    Snoun +11
    vrijdag 7 december 2018 om 18:08
    Laten we ze maar beter geen luizen noemen. Zeekoebalharen misschien!
    Vind ik leuk
    Jackpot +2341
    vrijdag 7 december 2018 om 18:11
    Daarom, moet je ook niet werken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 18:50
    In sittard staat je nooit in de file.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 18:06
    Hup AZ. Den bosch en AZ nodig voor mijn toto
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +16154
    vrijdag 7 december 2018 om 18:11
    Hoeveel kan je winnen?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 18:50
    4 miljoen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 18:14
    Of hoeveel kun je verliezen?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 18:45
    Waarom speelt az niet gewoon in het mooie rood - wit? Da's toch veel mooier dan een nietszeggend zwart tenue?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 19:43
    Limburgers worden weer genaaid, waar is de var ?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 19:57
    Wat een achterlijk figuur die Van der Graaf
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16853
    vrijdag 7 december 2018 om 19:59
    Die vent kan er echt niks van. Hij krijgt terecht kritiek en gaat dan als een klein kind alleen nog voor AZ fluiten.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws