Emotionele uitspattingen van trainers geduid: 'Heeft alles met stress te maken'

Emotionele uitspattingen van trainers geduid: 'Heeft alles met stress te maken'

Gepubliceerd: zaterdag 8 december 2018 om 11:16za 08-12-2018 om 11:16

Laatste update: zaterdag 8 december 2018 om 11:35za 08-12-2018 om 11:35

Trainers hebben steeds meer te lijden onder stress. Dat concludeert FC Utrecht-oefenmeester Dick Advocaat na een serie emotionele uitspattingen van toptrainers die breed werden uitgemeten in de media.

Jürgen Klopp stak afgelopen zondag na de winnende treffer van Divock Origi het hele veld over om Liverpool-keeper Alisson in de armen te vliegen. Een paar dagen eerder liet United-manager José Mourinho zich in de slotfase van het Champions League-duel tegen Young Boys helemaal gaan door een rek met bidonnetjes kapot te gooien. "Het lijkt de laatste jaren wel erger te worden", zegt Advocaat in het Algemeen Dagblad.

"Ik denk dat het alles te maken heeft met stress", vervolgt Advocaat. "Dit beroep brengt nogal wat spanning met zich mee. De druk is groot. Afgelopen week nog vloog een behoorlijke naam als Mark Hughes de laan uit bij Southampton. Maar ondanks de druk is het nog zaak om altijd te zorgen dat je weet wat je doet.''

Lees meer over:EredivisieFC Utrecht

Plaats een reactie

Roeptoeter +15557
zaterdag 8 december 2018 om 11:21
Hoe meer geld erin om gaat, hoe groter de stress gaat worden.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 11:22
Jij kan er ook wat van, Dick
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 11:27
Gelukkig heeft onze trainer nooit last van stress, hij is en blijft altijd rustig wat er ook gebeurt.
Vind ik leuk
Romario9 +13564
zaterdag 8 december 2018 om 11:39
Tis idd nogal een dooie
Vind ik leuk
stratumseind +195099
zaterdag 8 december 2018 om 11:40
waarom zou ie ook . Al voordat de competitie begon is het eindresultaat al bekend : hij wordt derde en wint de beker, ik zou me dan ook niet onnodig druk maken.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 11:49
De beker winnen we weer op zeker, maar 3e daar gaan we niet voor. Nee we zullen Ajax en Psv laten zweten en we gaan gewoon voor de 1e plaats.
Vind ik leuk
stratumseind +195099
zaterdag 8 december 2018 om 11:54
is dat concert van borsato in de kuip al geweest?
Vind ik leuk
Edenees80 +501
zaterdag 8 december 2018 om 11:59
Gio is idd altijd de rust zelve.. Zo oogt het in iedergeval, zo'n slechte trainer is het zeker niet..
Vind ik leuk
Kuip +9924
zaterdag 8 december 2018 om 14:34
Wel waar. Gio is een heel zwakke trainer die niets extra’s uit z’n elftal haalt. Ja, twee keer per seizoen. Ajax thuis en PSV thuis.
Vind ik leuk
Edenees80 +501
zaterdag 8 december 2018 om 14:36
Vijf prijzen in vier jaar ofzo? Haalt echt helemaal niks uit dit Feyenoord..
Vind ik leuk
Kuip +9924
zaterdag 8 december 2018 om 14:40
Het kampioenschap kwam op naam van Kuyt en het zwakke seizoen van PSV en Ajax.
KNVB-bekers en de JC-schaal tellen voor mij niet. Die stellen geen ene reet voor.
Vind ik leuk
Edenees80 +501
zaterdag 8 december 2018 om 14:42
Prima, jou mening 👍
Vind ik leuk