'Van Polen zei nog: jezus, vijftien, toen zat ik nog bier te zuipen in de kantine'

'Van Polen zei nog: jezus, vijftien, toen zat ik nog bier te zuipen in de kantine'

Gepubliceerd: zaterdag 8 december 2018 om 15:54za 08-12-2018 om 15:54

Sepp van den Berg moet zijn zeventiende verjaardag nog vieren, maar heeft al veertien Eredivisie-wedstrijden namens PEC Zwolle in de benen. De piepjonge centrale verdediger werkt onverstoorbaar aan zijn doorbraak in het betaald voetbal, merkt oud-ploeggenoot Dirk Marcellis.

Toen Van den Berg als vijftienjarige voor het eerst meetrainde met de selectie, werd hij onder zijn hoede genomen door de routiniers van PEC. "Een jongen van vijftien zou meetrainen in Wijthmen. Of Bram van Polen en ik ons over hem konden ontfermen?", vertelt Marcellis, die dit seizoen zijn carrière moest beëindigen, aan de Stentor. "Ik weet nog dat Bram zei: jezus man, vijftien jaar, toen was ik op donderdagavond in de kantine van VVOG bier aan het zuipen."

Marcellis zag hoe zijn jonge teamgenoot aanvankelijk het slachtoffer werd van de typische voetbalhumor. "Je bent zo jong en hebt rood haar, dan weet je het wel in het voetbal. Saymak en Mokhtar grapten dan: Ed Sheeran traint ook weer mee." Van den Berg lachte er echter om en bewees zich al snel als betrouwbare centrale verdediger. In de jeugd was hij nochtans rechtsbuiten. "Ja? Meen je niet", aldus Marcellis. "Ik zou 'm daar nooit meer opstellen. Ik vind hem als verdediger nu al betrouwbaar en constant. Hij speelt niet voor niets al zoveel."

Lees ook: Van Polen adviseert talent: 'Kijk naar Perr Schuurs, die speelt ook niks'

Poll

Is Van den Berg een toekomstige Oranje-international?

(1408 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 8 december 2018 om 15:56
Wij Polen hebben helemaal niets tegen jou gezegd, Sepske. Het is tijd voor jou om een psychiater te bezoeken, je hoort stemmetjes.
Vind ik leuk
FISH +439
zaterdag 8 december 2018 om 16:06
als jij het woord 'Polen' ziet schiet je in de stress, time for a shrink :D

Had ik met Niedzielan, ben er ook vanaf gekomen, goeie gast die shrink!
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 15:56
Die gast lijkt totaal niet op Ed Sheeran. Deze kerel is iets aantrekkelijker.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 15:59
Lijkt er wel een beetje op. Als Frodo en Sheeran 1 kind kregen, dan wordt het Sepske.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 16:01
Ik weet niet of jij weet hoe kinderen ontstaan maar niet uit je kont ofzo. Er moet een met een vrouwelijk geslachtsorgaan bij zijn anders gaat het feestje niet door!
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 16:01
Dat jij ook echt serieus op dit reageert.. Ik heb het met je te doen, ouwe skippybal.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 16:09
Oh als het een grapje was dan had je het tussen bovenkomma's moeten zetten. Nu was het niet duidelijk.
Vind ik leuk
Arvin +6148
zaterdag 8 december 2018 om 16:25
Het was gewoon duidelijk hoor. Misschien niet voor jou, maar dat zegt meer over jou dan over mister Polska 😂
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 16:27
Ok leuk zo'n ontgroening voor nieuwkomers. Maar goed ik kan er tegen. Hadden we vroeger bij biljarten ook.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 16:37
Haha.
Welkom op VP, hoop dat je een hele leuke tijd tegemoet gaat.
Soms leer je de ander wat en andersom natuurlijk ook.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 16:38
Dank je wel!

Ben je jarig?!
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 16:55
😂😂.
Die vraag krijg ik wel vaker gesteld. Nee, ik ben niet jarig.
Mijn antwoord als iemand mij vraagt wie de mooiste, beste en bekendste club van NL: ‘Er is er 1 en dat is Ajax’.
😬
Vind ik leuk
#Keizerout +37643
zaterdag 8 december 2018 om 17:43
Leuk om te zien dat het niet aan mij lag :p
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 18:51
Hahaha 😜.
Ligt het nooit toch?
Vind ik leuk
#Keizerout +37643
zaterdag 8 december 2018 om 18:53
Dat vind ik lief van je :p
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 19:07
En ik vind het lief dat jij dat lief vind. 😜
Veel plezier bij de wedstrijd dalijk.
Proost. 🍻
Vind ik leuk
#Keizerout +37643
zaterdag 8 december 2018 om 19:11
Jij ook
Vind ik leuk
FISH +439
zaterdag 8 december 2018 om 16:22
Ben helemaal weg van dat rooie grietje met sproeten van Subway ofzo,
hapt in dat broodje en dan die uitdrukking.
Baf! en hij staat weer omhoog.
Vind ik leuk
FISH +439
zaterdag 8 december 2018 om 16:32
wie van Sheeran houdt qua muziek, is het huisje van Derksen gepasseerd...
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 16:03
Er is werkelijk geen enkele aanleiding om te veronderstellen dat Sepp van den Berg nooit als oud-international ooit de traditionele Nieuwjaarswedstrijd tegen de KHFC zal opluisteren.
Vind ik leuk
FISH +439
zaterdag 8 december 2018 om 16:34
Alleen die voornaam al, deze gozer zal slagen, Marc, teken maar in.
Vind ik leuk
#Keizerout +37643
zaterdag 8 december 2018 om 17:45
Dat nooit-ooit is een beetje een gekke constructie
Vind ik leuk
HanV +4850
zaterdag 8 december 2018 om 18:48
Ik lees het als: "Er is aanleiding om te veronderstellen dat Sepp van den Berg ooit als oud-international de traditionele Nieuwjaarswedstrijd tegen de KHFC zal opluisteren. "
Hij is trouwens al jeugd-international en de jongste speler in de eredivisie na 10 gespeelde wedstrijden. Seedorf is een 'record' kwijt.
Vind ik leuk
#Keizerout +37643
zaterdag 8 december 2018 om 18:53
Dat is dan al de tweede, want Gravenberch pakte er laatst ook al één van hem af.
Volgens mij lees je het dan goed. Al blijft het ook dan een vreemde constructie.
Het woordje ooit moet eruit in zijn zin. Of niet ipv ooit.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 16:07
Profileert zich eigen prima kan zeker wat worden .
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 16:10
Ben ook gecharmeerd van zijn kwaliteiten.
Vind ik leuk
stratumseind +185299
zaterdag 8 december 2018 om 16:12
Ik heb goeie hoop dat pec vandaag wel eens voor een verrassing kan gaan zorgen...............

Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 16:16
💩💩💩 zo iets ?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 16:16]
Vind ik leuk
stratumseind +185299
zaterdag 8 december 2018 om 16:17
3-0 ??? zou mooi zijn inderdaad mar 1-0 ben ik ok vrij content mee hoor.......
Vind ik leuk
Cookee +11786
zaterdag 8 december 2018 om 16:33
Als ik ook kritisch mag zijn op top-2 supporters Stratum?
Dan ist best triest dat beide supporters van clubs nu afhankelijk zijn van de kleintjes dat die winnen van Aj of PSV.
Als jullie nou de kleintjes iets meer geld gunden, dan werd het iets spannender.
Anders komt het op doelsaldo aan. Nu moet PEC of Emmen of Graafschap het verschil weer maken.
Vind ik leuk
stratumseind +185299
zaterdag 8 december 2018 om 16:42
ik snap je punt , heb gisteren weer met verbijstering naar excelsior gekeken.

Maar ja je weet dat ik dat niet veranderen kan ......
Ik roep hier al langer dat er iets moet veranderen. Het niveau gaat met de snelheid van het licht achteruit in Nederland.

De hosanna stemming die er nu heerst is nergens op gebasseerd.
De eredivisie is geen b niveau meer in europa misschien zelfs geen c meer
Vind ik leuk
ruud wubbers +18753
zaterdag 8 december 2018 om 16:45
Het niveau zal altijd achteruit blijven gaan in Nederland en het enige wat je daar tegen kan doen is alle clubs aan oliesjeiks verkopen.
Vind ik leuk
stratumseind +185299
zaterdag 8 december 2018 om 16:47
tja geld is inderdaad de drijfveer.
Kijk eens hoe den bosch in 1 keer weer opleeft.
Vind ik leuk
ruud wubbers +18753
zaterdag 8 december 2018 om 16:49
Een zak geld doet wonderen inderdaad. Daarom moet er ook gestopt worden met het proberen de competitie te veranderen, het is volkomen onrealistisch om te denken dat het met 16 clubs en een Belgisch systeem opeens goed gaat komen.
Vind ik leuk
Cookee +11786
zaterdag 8 december 2018 om 17:18
Ajax had al jaren heel veel geld maar als je het verkeerd uitgeeft heb je nog niks aan veel geld, denk ook aan Roda of Twente bijvoorbeeld. Nu doen ze het iets beter.
Ik denk dat je meer aan een goede TD hebt dan aan veel geld.
Vind ik leuk
ruud wubbers +18753
zaterdag 8 december 2018 om 17:21
Om echt weer "mee te doen" heb je nog wel wat meer geld nodig dan Ajax. Als je niet jaarlijks honderden miljoenen kunt uitgeven doe je gewoon niet meer mee.
Ik heb er zelf overigens totaal geen problemen mee, voetbal moet leuk zijn en ik betwijfel of fan van bijv. Man City zijn nog echt leuk is.
Vind ik leuk
Cookee +11786
maandag 10 december 2018 om 15:51
In Engeland krijgen alle clubs wel een gelijk deel van het TV-geld.

Maar fan van ManUtd ben ik nooit geweest, spreekt me niet zo aan. Alleen Beckham en Best en Nistelrooij vond ik wel bijzonder, maar veel vermaak zat er nooit in ManUtd volgens mij.
Vind ik leuk
ruud wubbers +18753
maandag 10 december 2018 om 15:57
Een eerlijke verdeling van het tv-geld zou in Nederland al schelen, maar dan nog zal het geen 100 miljoen per club zijn zoals in Engeland.

Ik ben sowieso geen fan van een buitenlandse club al sympathiseer ik wel met enkele clubs.

Fan zijn van een topclub lijkt me vrij vervelend aangezien je dan ieder jaar boos moet zijn als je tweede wordt, als fan van een kleine club valt er een stuk meer te vieren.
Vind ik leuk
Cookee +11786
maandag 10 december 2018 om 16:32
Mee eens, een fan van een kleine club is nooit zeker dat ze gaan winnen. Supporter zijn van AJax of PSV lijkt me heel saai elke week kat in 't bakkie... punten in de pocket. Hun hoop ligt in het punten morsen van de concurrent, elke week 5-0 lijkt me niks.

Nee, mij net zo, ik sympathiseer met Arsenal en Dortmund.
Vind ik leuk
Cookee +11786
zaterdag 8 december 2018 om 17:16
Maatje, je bent de 1e PSV die positief daarop reageert.
Dank daarvoor.
Ajacieden hebben al vaker zo gereageerd.

Ik snap dat topclubs graag 't meeste geld houden, maar het maakt een wedstrijd tegen Excelsior een stuk spannender en de competitie tussen de 2 ook.

Het probleem is bij veel clubs ook slecht beleid, maar Excelsior is nog een positieve uitzondering.
Vind ik leuk
#Keizerout +37643
zaterdag 8 december 2018 om 17:46
Ja, maar wat is het ook voor plan om met z'n allen op de helft van PSV te gaan staan?
De fysiotrainer is matiger dan de selectie.
Vind ik leuk
stratumseind +185299
zaterdag 8 december 2018 om 17:47
overdrijven is een gave
Vind ik leuk
#Keizerout +37643
zaterdag 8 december 2018 om 17:52
Niet de hele wedstrijd, maar als het één keer gebeurt is het al idioot.
Vind ik leuk
Cookee +11786
maandag 10 december 2018 om 15:49
Is ook heel raar ja, lijkt wel of de kleintjes bij voorbaat de topwedstrijd laten lopen. De volgende week tegen de concurrent vinden ze belangrijker, de kans om te kunnen winnen van de top lijkt ze blijkbaar minimaal.

Je kunt mijmeren van clubs als Twente, Roda, NEC, Cambuur, Sparta die nog wel eens stuntten ooit.
Helaas.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 16:21
5-1. Destijds het resultaat van stalorders van het eigen betonbunkermanagement om het Ajaxrapalje in De Kuip een lesje te leren. Het bleek volgens de Ajax-sekte op VP namelijk geen verdienste van de tegenstander. Vandaar dat de Johan Cruijff Schaal óók werd verkwanseld. Men is in Amsterdam verzot op tweede prijsjes.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 16:22]
Vind ik leuk
stratumseind +185299
zaterdag 8 december 2018 om 16:24
Be carefull with your wishes, de pastoor is in the house en weer ouderwets op dreef....
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 17:23
Onder welke nom de plume? Ik moet noodgedwongen ook voortdurend naar een alternatief sobriquet grijpen omdat na intekening in de onvervalste klopjacht al excommunicatie volgt zonder dat zelfs sprake is van een posthistorie. Double standards. Werkelijk stuitend.

Vind ik leuk
stratumseind +185299
zaterdag 8 december 2018 om 17:32
als omgekeerde Jari, en hij was vannacht weer erg druk......
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 17:33]
Vind ik leuk
stratumseind +185299
zaterdag 8 december 2018 om 17:51
check het andere sep topic maar...........
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 18:58
Een onvervalste, dwangmatig geobsedeerde forumautist. Onvoorstelbaar dom ook.
Vind ik leuk
stratumseind +185299
zaterdag 8 december 2018 om 19:00
is al weer kalt gesteld voor de tweede keer in 2 dagen....je zou zeggen dat er na 3985 acoountjes toch een keer een 1000watt bouwlamp bij m zou moeten gaan branden
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 19:05
Ik word met dezelfde frequentie zonder pardon geelimineerd zonder dat sprake is van onoirbaar handelen. Dat duidt op een obsessie met vendettaproportie van vp- zijde.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:27
Is dit bericht leesbaar?
Vind ik leuk
stratumseind +185299
zaterdag 8 december 2018 om 23:18
yep
Vind ik leuk
Koekie1970 +3156
zaterdag 8 december 2018 om 16:29
Kun je vergeten daar is Schippie teveel Ajacied voor.
Vind ik leuk
stratumseind +185299
zaterdag 8 december 2018 om 16:31
schippie hoeft ze er ook niet in te schoppen voor zwolle
Vind ik leuk
zwollie +8624
zaterdag 8 december 2018 om 18:52
Helaas, het word de uitzwaaiwedstrijd van van’t Schip
Vind ik leuk
stratumseind +185299
zaterdag 8 december 2018 om 18:53
als het met winst voor pec gepaard gaat zwaai ik straks mee
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +2693
zaterdag 8 december 2018 om 16:26
Oranje haar heeft i al dus kan prima ooit in oranje😂
Vind ik leuk
Koekie1970 +3156
zaterdag 8 december 2018 om 16:28
Die stelling is natuurlijk een beetje van ja het kan; maar ook weer niet.
Wel lekker dat hij op zo'n leeftijd al goed is.
Cruijff zei het al goed genoeg is oud genoeg.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 16:42
De 1 gaat biertjes drinken, en de ander gaat vol voor het voetbal.
Vind ik leuk
ruud wubbers +18753
zaterdag 8 december 2018 om 16:47
Op je 15e bier tanken in de kantine is er denk ik ook niet meer bij tegenwoordig.
Vind ik leuk
HanV +4850
zaterdag 8 december 2018 om 18:52
Aanvoerder en 200 wedstrijden in de eredivisie.
Vind ik leuk
Malaga036 +379
zaterdag 8 december 2018 om 17:03
Ken die gozer niet.. maar het verhaal klinkt leuk dus heb maar ja gestemd.. als ajax vanavond maar geen last van Ed Sheeran heeft.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 17:37
Mooi man met 15 aan de bier, ik hou ervan.
Vind ik leuk
Enkidoe +308
zaterdag 8 december 2018 om 18:06
Typische voetbalhumor...tegenwoordig heet dat racisme
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws