Manchester City krijgt eerste tik in Premier League: Chelsea wint topper

Manchester City krijgt eerste tik in Premier League: Chelsea wint topper

Gepubliceerd: zaterdag 8 december 2018 om 20:28za 08-12-2018 om 20:28

Laatste update: zaterdag 8 december 2018 om 20:32za 08-12-2018 om 20:32

Manchester City is koploper af in de Premier League. De ploeg van manager Pep Guardiola ging in de topper tegen Chelsea met 2-0 onderuit. N'Golo Kanté en David Luiz maakten de doelpunten op Stamford Bridge.

Manchester City bleef in de eerste vijftien speelronden ongeslagen en was ook in Londen de bovenliggende partij. Veel gevaar leverde dat niet op voor het doel van Chelsea. De beste kans was voor Leroy Sané, die Cesar Azpilicueta met een lichaamsbeweging in de luren legde, maar Kepa Arrizabalaga greep goed in en hield de thuisploeg op de been. 

Chelsea liet in de eerste helft slechts één doelpoging noteren, maar was wel meteen succesvol. Een kluwe City-spelers probeerde Hazard in het strafschopgebied af te stoppen, maar de Belg wist toch Kanté te bereiken. De Fransman kwam op precies het juiste moment inlopen en klopte Ederson door de bal in het dak van het doel te schieten. Dat was ook meteen de ruststand. 

City had het in de tweede helft meteen lastig. Willian had voor de 2-0 kunnen zorgen. De inzet van de Braziliaan was echter te slap om Ederson in de problemen te brengen. The Citizens overleefden en met invaller Gabriel Jesus ging de ploeg van Guardiola op zoek naar de gelijkmaker. Tegenvaller was wel dat David Silva en Sané geblesseerd uitvielen, waardoor de ziekenboeg alsmaar voller stroomt.

Hoewel City aandrong, bleef de Londense defensie vrij eenvoudig overeind. De thuisploeg nam tien minuten voor tijd zelfs afstand. David Luiz kopte raak in de verre hoek uit een hoekschop van Hazard. Liverpool is daardoor de nieuwe koploper, met één punt voorsprong op City. Chelsea heeft acht punten minder dan The Reds en staat derde.

Plaats een reactie

zaterdag 8 december 2018 om 20:34
City speelt met 2 geblesseerden ook een stuk minder.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:36
Zo is dat,het is nog helemaal niet gezegd dat ze zo maar even kampioen worden.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:42
En nou juist vandaag stond er op VI een heel stuk dat een journalist daar riep dat vanaf de eerste dag al wel duidelijk was dat City wel even op hun dooiepaardengemakje kampioen zou worden.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:52
Journalisten moeten lege ruimtes opvullen. Dat is hun werk.

Verzin elke dag maar eens zoveel onzin. Best knap.
Vind ik leuk
Marco S +6533
zaterdag 8 december 2018 om 21:26
Joh dat kunnen wij toch ook.. 😄
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:41
Chelsea wint poppers.

Ik heb de wedstrijd niet gezien.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:42
Jammer voor jou.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:43
Nou ik heb gegamed dus.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:49
Dus?

Gamen kan nu ook nog. Die wedstrijd kijken niet meer.
Vind ik leuk
AlwaysMe +2432
zaterdag 8 december 2018 om 22:17
je weet dat het 2018 is?
Vind ik leuk
DeanJayden +10724
zondag 9 december 2018 om 09:59
Jawel hoor, enkel weet je de uitslag al
Vind ik leuk
JDW1988 +3280
zaterdag 8 december 2018 om 22:00
Gelukkig hebben ze geen waardige vervangers he..
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:35
Liverpool kampioen
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:41
Het moet nog kerst worden.
Vind ik leuk
JDW1988 +3280
zaterdag 8 december 2018 om 21:57
Top of the League !!!
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:37
Lekker bezig City. Maak ons cluppie maar kampioen.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:37
Het kan nog voor Spurs! Straks winnen van Leicester en we doen weer volop mee!
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:41
Opgeven is voor kinderen.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:44
Idd! City is nogsteeds de favoriet, maar dat wil niet zeggen dat Spurs geen kans maakt.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:48
Ik denk wel dat City de meeste kans maakt. Dan Liverpool, en als 3e Chelsea.
The Spurs, Arsenal en United vind ik toch een stukkie minder.
Arsenal en The Spurs missen echte winnaars en ... United heeft Mourinho. Haha.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:54
Oneens ik vind Spurs beter dan Liverpool en Chelsea. Kan zijn dat ik een bril op heb, maar leg wel ff uit waarom. Spurs heeft uiteindelijk de selectie die het best op elkaar is ingespeeld en kunnen ook op veel manieren spelen. Op het begin veel blessures, maar we worden alleen maar sterker. Liverpool is nu in topvorm, maar die gaan nog heel veel punten verspelen. Spurs is ook de afgelopen 6 seizoenen boven Liverpool geëindigd. Chelsea ben ik met je eens de nr 3 alleen dan Spurs nr 2.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:03
Als het voetballend niet lukt, dan hebben sommige teams iets extra's om toch te winnen.
En dat mis ik altijd bij The Spurs en Arsenal.

En Liverpool is nu wel een klasse beter, dan 3 jaar geleden. Ook daarin zie ik geen vooruitgang bij The Spurs. Sanchez achterin erbij, is een verbetering. Maar verder? The Spurs staan al 3 jaar stil, daar waar vooral City en Liverpool sterk verbeterd zijn.

65% draait om Kane. En dat is best veel.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:09
Oneens de spelers worden ook beter en er komen nieuwe talenten aan als Winks.

Dat laatste slaat natuurlijk nergens op. We hebben ook nog Eriksen, Son, Alli, Trippier, Sánchez etc die heel belangrijk zijn voor Spurs.

Ook vind ik dat Spurs een hele brede selectie heeft wat de afgelopen jaren vaak verweten werd.
Vind ik leuk
Marco S +6533
zaterdag 8 december 2018 om 21:27
Ze kopen heel Ajax leeg en frenkie niet?
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:54
Anders hadden andere clubs Sánchez, Vertonghen en Eriksen destijds wel gekocht. En Spurs heeft, maar 3 spelers gekocht van Ajax, dus hzo heel Ajax?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 21:54]
Vind ik leuk
Marco S +6533
zaterdag 8 december 2018 om 22:13
Aldeweireld ging via Spanje maar is toch zeker wel een ajacied
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:26
Maar dan kopen ze hem, dus niet van Ajax en jij zegt dat ze Ajax leeg kopen....
Vind ik leuk
Marco S +6533
zaterdag 8 december 2018 om 22:28
Voel je je nu goed? Succes met je aankomend kampioenschap
Vind ik leuk
JDW1988 +3280
zaterdag 8 december 2018 om 22:01
Spurs spelen altijd heel leuk voetbal.
Van geen wonder dat ze altijd lekker meedoen.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:06
Idd, hopelijk worden we daar dit jaar voor beloond. Ik zie ons dit jaar kampioen worden! Als we meer constant worden komt het goed.
Vind ik leuk
JDW1988 +3280
zaterdag 8 december 2018 om 22:19
Ik hoop het ook voor jou ;)
Maar ik denk dat het uiteindelijk tussen City & Chelsea gaat.
Vind ik leuk
Scouse96 +171
zondag 9 december 2018 om 17:27
Liverpool is helemaal niet in vorm. Een paar slechte wedstrijden met het nodige geluk gewonnen. Een aantal vaste waarden in het eerste elftal kwakkelen met blessures. De eerste paar wedstrijden waren ze in topvorm. Spurs wint vrijwel nooit van ploegen die boven ze staan dus die worden geen kampioen. Doe je bril maar af. Daarnaast heeft Spurs niet de selectie om alle blessures op te vangen
Vind ik leuk
Johnny Cash +7941
zaterdag 8 december 2018 om 20:48
Lekker voor liverpool dit 🔴🔴🔴
Vind ik leuk
Koekie1970 +3156
zaterdag 8 december 2018 om 20:49
Liverpool FC Kampioen.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 09:30
Dat Liverpool maar gewoon kampioen wordt!!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws