De Jong: 'Volgende week spelen we tegen elf El Khayati's'

De Jong: 'Volgende week spelen we tegen elf El Khayati's'

Gepubliceerd: zaterdag 8 december 2018 om 20:53za 08-12-2018 om 20:53

De Graafschap kent zijn positie in de Eredivisie. Trainer Henk de Jong ziet zijn ploeg amper punten pakken, maar blijft strijdbaar. Plezier is het toverwoord, zegt De Jong voor de wedstrijd tussen ADO Den Haag en De Graafschap.

"Wij wonnen van negen man van Feyenoord en een week later pakten we weer drie punten tegen negen man. Het is steeds tegen minder man, maar het was wel terecht", zegt De Jong tegen FOX Sports. "Feyenoord was een bonus. Als je vaak verliest, wordt het ook moeizamer. Ik merk op de trainingen dat we graag willen winnen, maar niet in het verkeerde, negatieve en vervelend doen."

De Graafschap heeft zaterdagavond de taak om ADO-uitblinker Abdennasser El Khayati af te stoppen. "ADO is meer dan hij. Natuurlijk hebben we daar iets op losgelaten, maar hij wijkt ook uit naar de zijkanten. Dan moet je helemaal mee, waardoor je uit balans loopt."

"Natuurlijk is hij hartstikke belangrijk hier, maar volgende week moeten we uit naar Ajax. Die hebben elf El Khayati's. Dan moet ik ook weer alles aanpassen. Laten we alsjeblieft gewoon doen en lekker aan het voetballen komen. Daar plukken we straks de vruchten van."

Plaats een reactie

Il Gordo +18268
zaterdag 8 december 2018 om 20:56
"Die hebben elf El Khayati's. Dan moet ik ook weer alles aanpassen. Laten we alsjeblieft gewoon doen en lekker aan het voetballen komen. Daar plukken we straks de vruchten van."

Ja Henk, dat wordt doorgaans van een trainer verwacht. Dat-ie een oplossing zoekt of naar mogelijkheden kijkt, ondanks je mindere kwaliteiten. In plaats van containerbegrippen te spuien.
Vind ik leuk
Marco S +6604
zaterdag 8 december 2018 om 21:21
Joh doe niet zo flauw.. is toch gewoon een hartstikke mooie vent die de Jong.. benadert het spelletje gewoon lekker
Vind ik leuk
Il Gordo +18268
zaterdag 8 december 2018 om 21:23
Ja, ik doe wel wat flauw. Ik moet 'm ook lekker laten gaan. Hoop alleen dat De Graafschap er in blijft.
Vind ik leuk
Marco S +6604
zaterdag 8 december 2018 om 21:25
Ik snap je punt ook wel maar ik hoor liever zo’n kerel dan van Bommel of ten hag met hun wetenschappelijke en geacteerd relaxte houdinkjes..
Vind ik leuk
Il Gordo +18268
zaterdag 8 december 2018 om 21:31
Ik heb regelmatig het idee dat De Jong ook een act is. Maar er wordt me hier vaak verzekerd dat dit niet zo is.

En ja, vooral van Van Bommel vind ik een acteur, los van het feit dat het goed gaat. Maar de zogenaamde rust uitstralen voor en na de wedstrijd bij de pers, maar tijdens de wedstrijd continue "professioneel" (want alleen winst telt) bij de 4e man zeiken. Dat gaat er bij mij niet in.
Vind ik leuk
De fries +2037
zondag 9 december 2018 om 03:00
Dat idee van die act “ de jong “ deel ik
Vind ik leuk
Marco S +6604
zaterdag 8 december 2018 om 21:25
En verder heb ik als Ajacied niet zoveel met de Graafschap..
Vind ik leuk
Il Gordo +18268
zaterdag 8 december 2018 om 21:31
:-)
Vind ik leuk
pico323 +7535
zaterdag 8 december 2018 om 20:57
ach als jullie er maar in blijven. Graafschap mooie club.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:57
ja elf El Khayati's en de knvb/var in de zak.......
Vind ik leuk
RenW +4057
zaterdag 8 december 2018 om 23:24
O jee, daar is mister triest weer.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:37
Niet lullen maar poetsen Henk. De tijd voor praatjes is geweest!
Vind ik leuk
Zico Ali +478
zondag 9 december 2018 om 00:52
Volgens mij "poetsen" ze behoorlijk. Ze winnen alleen geen wedstrijden
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 02:23
Ja we trainen al het hele seizoen goed volgens Henk....
Vind ik leuk
Zico Ali +478
zondag 9 december 2018 om 02:44
Ze doen hun stinkende best, maar meer zit er gewoon niet in joh. Al zet je Guardiola als coach en Sacci als assistent voor de groep.
Vind ik leuk
De fries +2037
zondag 9 december 2018 om 03:02
Henk is niet te benijden... insinueert hij zelf
Vind ik leuk
tikkietoe +6108
zaterdag 8 december 2018 om 22:49
Tegen 1 El Khayati heeft De Graafschap een bonuspunt te pakken.
Groot respect wanneer ze dat tegen Ajax ook zouden kunnen.
Vind ik leuk
El Cazador +8902
zondag 9 december 2018 om 12:24
En we hebben nog steeds wat te verrekenen met de Graafschap, dus wat mij betreft gaat dat record doelpunten (Ajax-Vitesse 12-1) eraan!! Bye Henk
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws