Ajax boekt ruime zege bij PEC Zwolle: blessures zetten domper op overwinning

Ajax boekt ruime zege bij PEC Zwolle: blessures zetten domper op overwinning

Gepubliceerd: zaterdag 8 december 2018 om 21:36za 08-12-2018 om 21:36

Laatste update: zaterdag 8 december 2018 om 21:38za 08-12-2018 om 21:38

Ajax heeft de uitwedstrijd tegen PEC Zwolle met 1-4 gewonnen. Een vlekkeloze avond was het desondanks niet voor de Amsterdammers, die Donny van de Beek en André Onana al snel zagen uitvallen.

Ajax verkeert al weken in bloedvorm, maar daar was in Overijssel weinig van te zien. In de zesde minuut moest Matthijs de Ligt ingrijpen, nadat Kingsley Ehizibue dreigde door te breken. De aanvoerder kwam weg met een gele kaart, nadat ook de VAR de situatie had beoordeeld. Het was tekenend voor de openingsfase, waarin de thuisploeg zich zeker niet verschuilde.

Langzaam maar zeker werd PEC teruggedrongen en in de 22e minuut stond het plots 0-1. David Neres vond met een zeer fraaie pass Klaas-Jan Huntelaar, die aan kon nemen en de trekker overhaalde. Zonder groots te spelen kwam Ajax tien minuten later ook op 0-2. Dat dankte het aan een fantastische actie van Frenkie de Jong. De veelbesproken middenvelder dribbelde zich door de PEC-defensie en schoof de bal in de verre hoek.

De problemen waren desondanks niet van de lucht voor Ajax. Zowel Donny van de Beek als André Onana viel met een blessure uit en tot overmaat van ramp kwam Zwolle kort voor rust terug tot 2-1 door een treffer van oud-Ajacied Zian Flemming. Onana-vervanger Kostas Lamprou redde nog fraai op een poging van Mike van Duinen, maar uit de daaropvolgende hoekschop kopte Flemming raak.

In de tweede helft verzuimde Ajax aanvankelijk afstand te nemen. PEC ontsnapte na een voorzet van Neres. Twintig minuten voor tijd viel alsnog de beslissing. Lasse Schöne nam een verre corner van Dusan Tadic in één keer op de voet en trof doel. Ajax hield in het vervolg simpel stand. Tadic maakte er na een fraai balletje van De Jong nog 1-4 van, waardoor de Amsterdammers aan het doelsaldo werkten in de titelstrijd met PSV.

Bij Ajax zullen desondanks zorgen zijn om de blessures van Van de Beek en Onana. De Amsterdammers nemen het woensdag thuis op tegen Bayern München. Inzet is de winst in groep E van de Champions League.

Plaats een reactie

zaterdag 8 december 2018 om 21:38
Het einige pluspuntje van vanavond is de 1-4 overwinning, verder was het een walgelijk slechte wedstrijd van Ajax.. een wedstrijd om heel snel te vergeten!
Vind ik leuk
Ajax.nl +307
zaterdag 8 december 2018 om 21:40
Precies inpakken en wegwezen gewoon!! Maar heerlijk dit zoals we het nu wel gewoon rustig uitspelen bij de 1-2 gewoon rustig blijven.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:42
Vorig seizoen hadden we dit soort wedstrijden punten verloren, gelukkig is dat er wel uitgegaan bij Ajax..
Vind ik leuk
Ginovanni +20621
zaterdag 8 december 2018 om 21:43
Volledig verdiende overwinning van een niet top spelend Ajax op een vaak net over de schreef spelend PEC.

Ajax veel kansen om zeep geholpen.

Jammer van het uitvallen van Donny, maar met name van Onana.
Met Lamprou maak je je toch zorgen en dat bleek wel bij de tegengoal.

Hopelijk valt de schade mee en kunnen we ook weer zsm een beroep doen op Ziyech en Dolberg.

Gefeliciteerd Ajacieden en vele Ajax sympathisanten! Cheers!!
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:45
Gelukkig zijn we al door in de CL, en ondanks dat Onana er denk ik een weekje of 2 uit ligt, moet dat in de competitie geen problemen opleveren.. Wij zijn Ajax en komen er wel !
Vind ik leuk
Ginovanni +20621
zaterdag 8 december 2018 om 21:51
Js, verder heb ik er wel vertrouwen in, Jens!

We hebben een brede bank, komt goed!😉
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:46
De mooie goal van onze Frenkie maakt trouwens veel goed vanavond, de Frenkie show blijft doorgaan :p
Vind ik leuk
Ginovanni +20621
zaterdag 8 december 2018 om 21:49
Zo is het, Jens.
Wat een klasbak.

Zelfs met schoppen (van Duinen) niet uit de wedstrijd te halen.👌
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:50
Zo hoort het, opstaan en verder spelen xD
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:53
Zoals Dolberg ook altijd doet. Zo lekker ijskoud verder gaan, alsof er niets is gebeurt. Dat tekent de allergrootsten👏👏👏
Vind ik leuk
Kees Bman12 +1269
zaterdag 8 december 2018 om 21:59
Moet wel bij een ijskoude club.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:02
Aangezien Ajax een warm nest is, ben je vergeten wat je werkelijk wilde zeggen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 22:05]
Vind ik leuk
Kees Bman12 +1269
zaterdag 8 december 2018 om 22:04
Dat hoor ik weinig ex ajaxcieden zeggen een warm nest.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:05
Ach, tis me wat. Zou het kunnen dat hunnie dat zeggen omdat ze teleurgesteld zijn omdat ze het Ajax niveau niet konden bijbenen en pleitte moesten. Tis zomaar een mogelijke reden die ik noem.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 22:06]
Vind ik leuk
Kees Bman12 +1269
zaterdag 8 december 2018 om 22:14
Beste wat is een hunnie,een hunnenbed of zo .en wat bedoel je in het Nederlands.
Vind ik leuk
yuuup +9959
zaterdag 8 december 2018 om 23:33
Jaap Stam was na 1 seizoen meteen helemaal om.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 01:10
Is ook nergens voor nodig om dat telkens te zeggen e. Het doet er niet perse of het warm, lauw of koud is. Tis even bedrijf waar hard gewerkt wordt om de doelstellingen te halen. Als alles goed loopt is het mooi, als dingen minder gaan worden er hardere woorden gesproken. Waarschijnlijk net zoals bij jou op kantoor, of tenminste omgevingen waar men wil presteren.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:56
Ja ja, De Ligt met rood eraf ...... daar hoor ik geen Ajacied over. Ergerlijk die Var. Ik hoor net dat De Ligt toegeeft dat hij de speler heeft geraakt.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:58
Hij raakt hem licht, maar bij een snelle speler (die hij het lichte tikkie gaf) valt het bij het vallen dan al sneller op. Dat is het verraderlijke.
Vind ik leuk
Kees Bman12 +1269
zaterdag 8 december 2018 om 22:00
Geen bloed geen rood.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:09
Het is alleen rood als een scoringskans ontnomen wordt, maar doordat hij hem te ver voor zich uit speelde was dat dus niet het geval. Geel was dus de enige juiste kaart.
Vind ik leuk
Ginovanni +20621
zaterdag 8 december 2018 om 22:18
Jij snap 't, Ilovefootball!👍
Vind ik leuk
Ginovanni +20621
zaterdag 8 december 2018 om 22:15
Was natuurlijk geen rood, lastig mannetje.
Die PEC speler speelde de bal al veel te ver voor zich uit.
Geel + free kick, oké.

Daarentegen was het op zeker een strafschop voor Huntelaar in de 1ste helft en had van Duinen er natuurlijk al lang vanaf gemoeten.

Ondanks tegenslag (blessures Onana, Donny al in de 1e helft) overduidelijk en dik verdiend gewonnen op dat typhusveld.😜
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 22:17]
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 01:21
Jezus man, zet die roze Ajax bril eens af. Tagliafico schopte ook nog eens een gat in de knie van .... Had ook rood moeten zijn. Ook een 2e gele kaart nog voor Tadic vanwege een schwalbe. Kijk eens verder dan je Ajax neus lang is.
Vind ik leuk
Ginovanni +20621
zondag 9 december 2018 om 01:47
En zet jij je anti Ajax bril eens af, man, Jezus.😜

Jij gaat nu overdrijven.
Heb je de wedstrijd in slowmotion nog een over gekeken dan? En nu op alle slakken zout gaan leggen??

Kom op, hé!!

Overtreding van de Ligt.
Ging voor de bal, was te laat. Voorafgaand had de PEC speler de bal al veel te ver vooruit gespeeld. Niet te zeggen of ie dan een doelkans zou creëeren.

Onana wss eerder bij de bal.
Dus sowieso geen rood op basis 'doorgebroken speler met absolute scoringskans.'

Mocht de Ligt hem geraakt hebben (hij wist niet zeker) dan zeer terecht geel en vrije trap tegen!

Zo rechtvaardig en simpel zat. Ook volgens de regels!

Trusten, gozert!😉

Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 02:21
Nog even en hij gaat zeggen dat heel Ajax rood verdiende haha, beter ga je niet eens meer op zo'n gek in.. die weet gewoon niet beter!

Het is meer de frustratie bij dat soort gasten dat Ajax heeft gewonnen ondanks een slechte wedstrijd en de domper met Onana! Komisch is het wel dat soort nonsens van Lastig_mannetje :p
Vind ik leuk
Ginovanni +20621
zondag 9 december 2018 om 02:46
Ja klopt hoor, Jens, haha.

Iig is zijn anti Ajax bril een heel stuk groter dan mijn minuscule rood witte Ajax contactlensjes.

Ik maak me verder ook geen zorgen om dat 'lastig' klein piepeltje.

Buonanotte Jenso!!😉
Vind ik leuk
dinsdag 11 december 2018 om 17:46
De Ajax brillendragers hebben elkaar gevonden hoor. De rest van Nederland vindt het een rode kaart , alleen jullie niet. Heb je die trien gezien die bij Studio Sport was komen zitten. Die durfde het ook niet toe te geven. Rood voor de Ligt was het 100%. Je mag me zielig vinden. Wat maakt mij dat uit?
Vind ik leuk
Ginovanni +20621
dinsdag 11 december 2018 om 17:48
Gewoon geel.

Ciao bello!🙋‍♂️
Vind ik leuk
Oet +37
zondag 9 december 2018 om 03:26
Onana stond nog stil en speler van pec was op volle snelheid en dichter bij de bal.
Vind ik leuk
zwollie +8624
zondag 9 december 2018 om 09:25
Kijk eens normaal naar wedstrijden, als je dat niet kunt, zou ik niet meee kijken.
Vind ik leuk
Gerro +7932
zaterdag 8 december 2018 om 23:25
Ligt geraakt bedoel je. Tja daar kun je geen rood voor geven
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:04
Proost
Vind ik leuk
VA1 +2206
zaterdag 8 december 2018 om 21:42
Wees dan maar blij dat Guzubuyuk vanavond onder de zonnebank lag want die had zeker rood gegeven.
Vind ik leuk
Ondermars +75
zaterdag 8 december 2018 om 21:47
Die zou ook een penalty hebben gegeven voor Ajax.
Vind ik leuk
Kees Bman12 +1269
zaterdag 8 december 2018 om 22:02
Waarom omdat Ajax weer eens mazzel had daar kan je geen penalty voor krijgen
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:06
Ik zie het al helemaal voor me, Donny en Onana gingen er helaas uit met een blessure en jullie dachten meteen o lekker zeg, ze gaan misschien wel punten verliezen!
Vind ik leuk
Kees Bman12 +1269
zaterdag 8 december 2018 om 22:11
Nee ik dacht die zullen wel weer mazzel hebben.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:14
Heb je weer naar een seizoensoverzicht van PSV zitten kijken...
Vind ik leuk
Kees Bman12 +1269
zaterdag 8 december 2018 om 22:18
Nee recht door,ik dacht echt wat hebben die weer een mazzel en dat klopt wel ,maar dat wil niet zeggen dat ze niet terecht hebben gewonnen.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:48
Als ja, hij kreeg geen rood en dat is maar goed ook, want erg veel was er niet aan de hand! Als ze daar overblijven door zaniken, dan had die Van Duinen ook wel de tweede gele kaart mogen ontvangen met zijn overtreding op Frenkie!
Vind ik leuk
Kees Bman12 +1269
zaterdag 8 december 2018 om 22:19
Voordeel van de twijfel Forza.
Vind ik leuk
Quareck +7223
zaterdag 8 december 2018 om 23:41
Ach zo hebben wij er ook al gewonnen dit jaar. Slecht spelen en winnen, dat is het verschil tussen Ajax en psv en de rest.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +2693
zondag 9 december 2018 om 00:35
Mee eens gefeliciteerd met de punten
Vind ik leuk
Pietje2015 +15525
zaterdag 8 december 2018 om 21:38
3 dik verdiende punten in de pocket op een onwaardig speelveld.
Vele delen van het veld stond nog geen plastic spriet meer op.

1-4 overwinning tegen een schoppend Pec Zwolle
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:41
Dik verdiend???? PEC gaf 2 doelpunten onnodig weg, maar ik vind de uitslag zwaar vertekend.
Vind ik leuk
Antikunstgras +13595
zaterdag 8 december 2018 om 21:46
Lekker hoor zo’n traningsportje voorafgaande aan de wedstrijd tegen bayern
Vind ik leuk
Antikunstgras +13595
zaterdag 8 december 2018 om 21:46
Trainingspotje..
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:51
Exelcior gaf er toch ook een paar weg ? Maar dat mocht ik gisteren niet zeggen.
Vind ik leuk
pico323 +7015
zaterdag 8 december 2018 om 21:41
Van Duinen vooral. Wat een mafkees is dat.
Vind ik leuk
Gerro +7932
zaterdag 8 december 2018 om 23:30
Kunstgras bij pec hebben ze er al de nodige blesures door gehad toevallig dat er twee Ajaxieden nu ook geblesseerd van af moeten.
Vind ik leuk
Ramon89 +651
zaterdag 8 december 2018 om 23:48
Vast gestruikeld over een graspol!
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:38
KUTGRAS!!!!!!
Vind ik leuk
ruud wubbers +18753
zaterdag 8 december 2018 om 21:41
Inderdaad, tijd dat er overal kunstgras komt te liggen.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:48
Nee.
Verbieden die namaak handel!
En anders gewoon een eigen competitie voor die clubs die voetba willen verpesten met al die troep.
Frenkie en van Polen liepen met open wonden van hier tot Tokio.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 11:53]
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:38
Er schuilt bij PEC Zwolle een kloof tussen strijdlust en strijdvaardigheid. Het perpetuele gejank over gepercipieerde arbitrale dwalingen en onvolprezen kunstgras laat ik graag aan de spreekwoordelijke Ajax- en PSV-kaboutermyopen van het kaliber ‘liefhebber’.

Er is geen enkele aanleiding om deze reactie te verwijderen.



[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 21:48]
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:53
Toch wel. Als de moderator niet helemaal begrijpt wat er staat, is het beleid 'voor de zekerheid verwijderen'...
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:58
Dat zou verklaren waarom Ad Hominem hier vrijgeleide krijgt.
Vind ik leuk
MR - +166
zaterdag 8 december 2018 om 22:07
Waarom praat je dan ook niet gewoon Nederlands? Waarschijnlijk omdat je dan niet mag zeggen wat je zou willen. "Kaboutermyopen" klinkt iig niet positief, zeg eens gewoon wat je zelf vindt ipv anderen af te kraken of te beoordelen
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 22:07]
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:14
Hetgeen uiteraard geen enkele aanleiding is om selectief modereren te rechtvaardigen. Ik heb inmiddels zelf de bespottelijke ingreep van vp gerectificeerd.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 22:16]
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 23:23
Tja, op het uitgeleide dáárvan moeten we nog even wachten.
Vind ik leuk
JoeyC +3253
zaterdag 8 december 2018 om 21:38
Gefeliciteerd Ajax met de terechte overwinning.
Vind ik leuk
Ajax.nl +307
zaterdag 8 december 2018 om 21:39
Bedankt man :)
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:40
Sportief.
Het had nog vies tegen kunnen vallen, maar gelukkig was daar de bevrijdende treffer van onze Lasse.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:42
Dat us eerlijk. Daarom vind ik de uitslag zwaar vertekend.
Vind ik leuk
Mosquito +17920
zaterdag 8 december 2018 om 21:43
Inderdaad terecht, maar wel moeizaam.
Vind ik leuk
Antikunstgras +13595
zaterdag 8 december 2018 om 21:48
Vond je het gisteren zo makkelijk gaan dan..?
Vind ik leuk
Mosquito +17920
zaterdag 8 december 2018 om 21:49
Wat heeft dat er mee te maken?
Vind ik leuk
Antikunstgras +13595
zaterdag 8 december 2018 om 21:56
Geen idee, wat heeft simons met sinterklaas te maken?
Vind ik leuk
Mosquito +17920
zaterdag 8 december 2018 om 22:02
Maar als je het over PSV wilt hebben vind ik het goed hoor.
Ja het ging makkelijk.
Vond ze gisteren weer sterk spelen.
Minpuntje was dat er máár 6 goals vielen.
Hadden er meer moeten zijn.
Vind ik leuk
Antikunstgras +13595
zaterdag 8 december 2018 om 22:07
Heb het niet gezien hoor, maar als ik hoor dat deneerste ern blunder van de keeper was en de 2de en 3de een eigen doelpunt dan ging het idd wel erg makkelijk...
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:35
Hahahahaha
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:54
Is nou het enige wat je kan zeggen. Psv wedstrijd van gisteren staat compleet los er van.
Vind ik leuk
Antikunstgras +13595
zaterdag 8 december 2018 om 21:56
Ff geen insparatie. Komt wel weer joh.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:58
Ok. Dan is het je vergeven.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:23
Zoals PSV ook niet alles even makkelijk wint. Maar ook bij jullie hoor/lees ik altijd dat het om de 3 punten draaid ( na een winnend doelpunt in de 95-ste minuut ). Dat geld voor ons dus ook, de 3 punten.
Vind ik leuk
Mosquito +17920
zaterdag 8 december 2018 om 22:41
Zo is het.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:49
Bedankt joey, al wil ik wel de eerste zijn om te zeggen dat we echt zwijnen met de ligt. Mwnig arbitwr had hier gewoon rood gegeven, en dan had ik het nog moeten zien. Toen ik het zag dacht ik direkt aan rood. Eerlijk is eerlijk.wel blij met de 3 pts though
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 08:32
Sorry Joey maar als je de camera beelden van achter bekijkt zie je dat ze elkaar niet eens raken. Dus de rode kaart die hier gegeven had kunnen worden was dan wel onterecht geweest.
Vind ik leuk
Ginovanni +20621
zaterdag 8 december 2018 om 22:21
Oké Joey, respect.👍
Vind ik leuk
Hyena +30220
zaterdag 8 december 2018 om 23:08
Klasse reactie.
Vind ik leuk
Ajax.nl +307
zaterdag 8 december 2018 om 21:39
3 punten zijn binnen, 4 goals gemaakt. Hoppa inpakken en wegwezen daar. Was een slechte wedstrijd waar pec gewoon niet meer kon dan dit. Ik hoop dat blessures meevallen voor ons. Maar verder heerlijk gevoel, paar jaar geleden zouden we bij een 1-2 het super lastig krijgen terwijl we het nu prima uitspelen.
Vind ik leuk
omer +163
zaterdag 8 december 2018 om 21:39
zo, weer 3 doelpunten uitgelopen
Vind ik leuk
Morris +23310
zaterdag 8 december 2018 om 21:39
Wedstrijd spannend
Scheids zeer matig
Zwolle is een schopploeg geworden
Kunstgras is kut!!
Vind ik leuk
Ramon89 +651
zaterdag 8 december 2018 om 23:56
Vandaar die kaarten verhouding?
Vind ik leuk
Morris +23310
zondag 9 december 2018 om 00:11
Zwolle speelde te hard. De scheids had de wedstrijd strakker moeten leiden
Vind ik leuk
Ramon89 +651
zondag 9 december 2018 om 00:13
Of het was een vergelding voor een bepaalde kaart die niet gegeven werd.
Vind ik leuk
Morris +23310
zondag 9 december 2018 om 10:28
Onzin. Geel was meer dan voldoende
Vind ik leuk
Forever Ajax +2212
zaterdag 8 december 2018 om 21:39
Three points 👌

Kat in het bakkie, de bus in en naar huis!
Vind ik leuk
ruud wubbers +18753
zaterdag 8 december 2018 om 21:39
Dat Ajax beter is had ik je gister ook wel kunnen vertellen maar het was 100% rood voor De Ligt
Vind ik leuk
Ajax.nl +307
zaterdag 8 december 2018 om 21:41
Was geen rood!!

Edit VP : Reactie aangepast.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 21:42]
Vind ik leuk
VA1 +2206
zaterdag 8 december 2018 om 21:45
Bij Guzubuyuk is dat wel rood...
Vind ik leuk
Emnu +6490
zaterdag 8 december 2018 om 21:58
Ja, en Nijhuis laat gewoon doorspelen...
Vind ik leuk
ruud wubbers +18753
zaterdag 8 december 2018 om 21:48
Mijn reactie zelfs verwijderd, zeer kleinzerig weer VP.
Ik had van een Ajacied ook geen realistische inschatting van de situatie verwacht, dat heeft de VAR vandaag weer bewezen.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:52
Maar wie zegt dat jouw inschatting wel realistisch is? Misschien heb jij een schijthekel aan Ajax en is jouw inschatting ook een beetje gekleurd.
Vind ik leuk
ruud wubbers +18753
zaterdag 8 december 2018 om 21:55
Ik heb geen schijthekel aan ajax, een doorgebroken speler omver schoffelen is gewoon rood.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:59
Ik geloof je hoor. Maar was dit nou een doorgebroken speler omver schoffelen? Het klinkt nou net of er een zware overtreding op Ezibihue is begaan. Dat was niet het geval. En ik denk ook niet dat hij nog bij de bal had kunnen komen, aangezien hij de bal te ver voor zich uit speelde en Onana dan ook was uitgekomen.
Vind ik leuk
ruud wubbers +18753
zaterdag 8 december 2018 om 22:02
Ehizibue had die bal nog makkelijk kunnen hebben. Onana stond er sowieso ook nog een eind vandaan, dus hij was doorgebroken.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:12
Ik denk dat we het niet eens worden vandaag. Maar maakt niet uit! Laten we het hier maar bij houden. Fijne avond nog!
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:01
Ruudje wubbersje, ten eerste het was geen opver schoffelen. Ten tweede als je een erg snelle speler een tikkie geeft lijkt het alsof het erger is dan een tikkie geven aan een tragere speler. Het is dus niet erger. Ten derde voetbal is een mannensport. We zijn geen dames die telkens op de grond gaan rollebollen.
Vind ik leuk
Ramon89 +651
zaterdag 8 december 2018 om 23:58
Ik heb anders veel te vaak wat rood sits over de grond zien spartelen. Daarna was er niks meer aan de hand opeens.
Vind ik leuk
Ramon89 +651
zaterdag 8 december 2018 om 23:58
Wits. Wanneer word er gvd eens een edit functie toegevoegd aan de app?
Vind ik leuk
Facts +42
zondag 9 december 2018 om 11:00
Ruud, wind je niet zo op. Denk je echt dat het verschil had gemaakt? Ajax heeft dan nog altijd Van Polen lopen in een blauw-wit shirt die zoals bij de 1-3 z'n man volledig vrij laat staan.
Vind ik leuk
ruud wubbers +18753
zondag 9 december 2018 om 14:09
Hey droeftoetertje, ga je eens met je eigen clubje bezighouden.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:02
Laat me raden. Je opperde de suggestie dat rood een optie was...
Vind ik leuk
Pietje2015 +15525
zaterdag 8 december 2018 om 21:41
Was een schwalbe, de ligt raakt hem niet eens.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:56
Goeie reactie pik .
Vooral omdat de Ligt nu op tv zegt dat ie hem wel raakte .
Maar Pietje weet het natuurlijk beter .
Vind ik leuk
Pietje2015 +15525
zaterdag 8 december 2018 om 21:57
Op de camera zie je heel goed dat hij hem NIET raakt,.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:00
Hij zegt zelf toch dat ie hem wel raakt , en hij zal het toch beter weten dan wij ofniet ?
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:08
Nee, kijk de beelden maar eens na gap.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:18
Maar de Ligt zegt zelf dat ie hem raakt , dus dan geloof ik het wel .
Ik heb net ergens gezegt dat het rood was , maar dat is het niet .
Geel is genoeg , hij kon nooit meer bij de bal .
Geen rood dus .
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:00
Uuhm, de Ligt geeft net zelf toe dat hij hem wel raakte. Dus ......
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:02
Pietje weet het beter dan Mathijs de Ligt vanuit zijn huiskamer .
Vind ik leuk
-40 +1089
zaterdag 8 december 2018 om 21:39

Die tractor clubs zijn echt ruk, wat een schoppers. Gefeliciteerd Ajax met de dik verdiende overwinning.
Vind ik leuk
MojoRisin +13501
zaterdag 8 december 2018 om 21:39
Ach ja, soms speel je een slechte wedstrijd en Zwolle speelde best aardig..
De punten zijn binnen..
Vind ik leuk
Ajax.nl +307
zaterdag 8 december 2018 om 21:41
Als je je slechte wedstrijd wint dan word je kampioen he ;)
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:44
Bedankt, maar daar hebben we geen pt mee. Het geeft me wel vertrouwen voor de toekomst.
Vind ik leuk
Johnny Cash +7941
zaterdag 8 december 2018 om 21:40
Kapotte knieen avond was het.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:40
Dat wordt spannend woensdag. Bayern is een ploeg met veel goede koppers, en als Lamprou onder de lat staat wordt het wel moeilijk voor hem.
Vind ik leuk
#Keizerout +37643
zaterdag 8 december 2018 om 21:42
Gelukkig zijn we al door.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:42
Ja. Maar het winnen van de poule geeft ook een fijn gevoel.
Vind ik leuk
#Keizerout +37643
zaterdag 8 december 2018 om 21:44
Absoluut, maar gelukkig hoeven we niet kostas wat kost te winnen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 21:45]
Vind ik leuk
Orphen89 +2992
zaterdag 8 december 2018 om 21:40
Volgend jaar op beton spelen? Dat is helemaal goedkoop in onderhoud. Moet je de knieën van die spelers zien... echt niet normaal.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:41
Dit was niet best... Weinig inzet en Lamprou is gewoon te klein om een goede keeper te zijn.
Vind ik leuk
Ajax.nl +307
zaterdag 8 december 2018 om 21:43
Inzet was er wel, maar misschien op sommige momenten niet echt gecontreerd meer. Met name de verdediging , maar he is wel genieten dat bij de 1-2 we gewoon rustig bleven. Paar jaar terug zat ik gewoon met geknepen billen nu geen vuiltje aan de lucht.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:48
Misschien wel enige inzet, maar er was volgens mij ook sprake van nonchalance. Vandaag zat ik echt wel even met geknepen billen... Na de 1-3 was dat wel over hoor. Maar je hebt wel gelijk, normaal gesproken heb ik daar bij dit Ajax niet echt last van. Wat dat betreft doen ze het gewoon goed.
Vind ik leuk
#Keizerout +37643
zaterdag 8 december 2018 om 22:04
En een slechte wedstrijd met 1-4 winnen is op zich best prima.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:09
Dat is ook waar. Dat zegt denk ik ook wel veel over dit Ajax.
Vind ik leuk
#Keizerout +37643
zaterdag 8 december 2018 om 22:13
En dan was Ziyech er ook nog niet bij.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:18
Ja, klopt. Zonder Ziyech mis je ook nog een heel stuk aan creativiteit.
Vind ik leuk
DEWEE +2537
zaterdag 8 december 2018 om 21:41
Wat een makkie. Een verdediging die op 10% speelt van hun kunnen, de rest op 40% en dan nog 1-4 winnen. Onana en vd Beek vervroegd rust kunnen geven.

Wat een toppers!!!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 21:41]
Vind ik leuk
Wilex +2105
zaterdag 8 december 2018 om 21:41
Ik vind het maar niks zo'n uitwedstrijd op zen Psv's winnen.
Super slecht spelen, de scheids belachelijk mee hebben en uiteindelijk een zeer geflatteerde uitslag op het scorebord.
Vind ik leuk
VA1 +2206
zaterdag 8 december 2018 om 21:48
Het liefst speelt PSV thuis ook zo maar dan gaat het publiek fluiten hè...
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1434
zaterdag 8 december 2018 om 21:51
Ajax was niet superslecht. De scheids hadden we tegen. De overwinning geflatteerd. Zwolle speelde gewoon top.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:02
De scheids tegen????? Hahahahaha, duidelijk de wedstrijd niet gezien. De Ligt was rood !
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1434
zaterdag 8 december 2018 om 22:05
Ik heb de wedstrijd wel gezien en Van Duijn was (2x) rood, De Ligt niet.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:16
Als je de regels niet kent moet je gewoon niks zeggen. Man man ga lekker schaken kijken ofzo
Vind ik leuk
markie +1737
zaterdag 8 december 2018 om 22:41
Als pec top speelde wil ik de rest vd wedstrijd niet zien
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:42
Verplicht nummertje voor Ajax, je zag dat ze er weinig zin in hadden om te spelen op het slechtste veld van Nederland. Bedankt KNVB dat jullie dit nog steeds toestaan. Door dat klotenveld wel 2 spelers geblesseerd van het veld. Maar goed, Ajax was slap in de duels waar Zwolle er behoorlijk fel op ging. Vorig jaar ging Ajax de bietenbrug op in zulke wedstrijden, nu pakken ze toch de volle winst.
Vind ik leuk
rexxo +5498
zaterdag 8 december 2018 om 21:42
Het was niet best maar die scheidsrechter en Leo Driessen waren nog slechter.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:43
Paal en Kingsley waren ondermaats. Verder had PEC wel een punt verdiend. Ajax maakt het uiteindelijk beheerst af. Helaas vvor PEC.
Vind ik leuk
markie +1737
zaterdag 8 december 2018 om 22:42
Punt verdient? Haha, zat er nooit in. Ook balbezit 25 tegen 75
Vind ik leuk
ronnieb +599
zaterdag 8 december 2018 om 21:44
Elke andere speler had na 6 minuten met rood van het veld gemoeten.
Vind ik leuk
Forever Ajax +2212
zaterdag 8 december 2018 om 21:47
Hier, weer een trieste Calimero
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:02
Klopt. En dan ben je ineens een calimero. Pleur toch op man. Is gewoon rood. Als dat bij OEC had ik dat ook gezegd. Het is de grote tegen de kleine. Dan kan je het wel schudden.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:19
Lees de regels even een keer door. Je begrijpt er niks van namelijk. Hij ontnam hem geen scoringskans want hij speelde de bal te ver vooruit en dus ook geen rood.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:22
Dat zal altijd de discussie blijven. Nou ja het levert ons nu geen pt meer op.
Vind ik leuk
ronnieb +599
maandag 10 december 2018 om 00:17
Je kent de regels dus zelf niet
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 10:39
Je wilt het echt blijven volhouden? Het is alleen rood als je een direct scoringskans ontneemt. Als hij hem te ver voor zich uitspeelt is dat dus niet zo.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:44
Inpakken...


Wegwezen!
Vind ik leuk
karnisse +319
zaterdag 8 december 2018 om 21:46
Toch weer de 3 punten. topie




Hopelijk zijn de blessures van Andre en Donny niet te ernstig 👀
Vind ik leuk
Forever Ajax +2212
zaterdag 8 december 2018 om 21:46
Ik heb nog nooit zoveel Calimero’s gezien als de Ajax hatertjes bij elkaar! Wat een triest zielig volk zijn die boeren toch!
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:50
Geen zorgen, volgende week bedenken ze vast ook weer iets waardoor ajax zogenaamd bevoordeeld wordt
Vind ik leuk
Alibaba +589
zaterdag 8 december 2018 om 21:56
Waarom? De ene scheids geeft hem, de andere niet. Maar dat het zeker een twijfelgeval is, is zeker. Als dit bij Viergever was gebeurd had je net zo hard lopen schreeuwen.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:19
Ik heb geen haat. Maar ik denk dat als het andersom was geweest dat PEC hem wel had gekregen.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:47
Proficiat! De competitie blijft spannend.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:48
Niet makkelijk voor al die azijnpissers, anti-ajacieden, zuurpruimen en al die antigasten die al weken lang hopen op puntverlies en week in week uit slecht geluimd naar bed gaan en dan de volgende dag met het verkeerde been uit bed stappen. Prettig weekend!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 21:50]
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:50
Jeetje zeg, weer een paar jaar van mijn leven. Echt extreem slecht. Gelukkig winnen we, maar echt waar hoor, hoe kan dat toch zo vaak bij Ajax? Dat lamlendige, denken dat ze er al zijn.💀💀💀
Vind ik leuk
wattenstaafje +22593
zaterdag 8 december 2018 om 21:50
En door
Vind ik leuk
Head-Butt +297
zaterdag 8 december 2018 om 21:52
KNVB "schenkt" punten aan Ajax.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:56
Dat is flauwekul en dat weet je best gap. Van Duinen had veel eerder rood moeten hebben dan De Ligt.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:52
Man man. Die plastic velden is toch geen voetballen!? Het blijft toch een afgang voor het Nederlandse voetbal!
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:56
Eens.
Vind ik leuk
Pietje2015 +15525
zaterdag 8 december 2018 om 21:54
Komt er nog een onderzoekje naar gisteren avond (psv-excelsior)?

Hoe de 1-0 / 2-0 / 3-0 tot stand komt, dat gebeurd zelfs in de 4e klasse zuid niet. Denk dat de belmexicanen goede zaken gedaan hebben.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:00
En de Belchinezen hebben ook goede zaken gedaan gisteren, Pietje.
Vind ik leuk
stratumseind +185296
zaterdag 8 december 2018 om 23:37
Janken is een gave pietje , jij bezit die gave en hebt hem tot kunst verheven
Vind ik leuk
Pietje2015 +15525
zaterdag 8 december 2018 om 23:47
He ben je er ook weer, S6 supporter.
Vind ik leuk
stratumseind +185296
zaterdag 8 december 2018 om 23:47
precies dat
Vind ik leuk
FR_VakW +64
zaterdag 8 december 2018 om 23:51
En dan meteen ook maar de 1-3 van vanavond onderzoeken. Waar is die keeper ook alweer opgeleid?
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 21:56
Heb helaas alleen de 2e helft gezien maar zwolle was vooral aan het schoppen, voetballend was het niet veel. Ajax was helaas ook niet zo goed maar het was genoeg om te winnen. Jammer van de Blessures
Vind ik leuk
hoebie60 +164
zaterdag 8 december 2018 om 21:56
Wat een slechte scheidsrechter, die was het slechts van het veld, voor beide partijen, en dan zegt tadic wat krijg je geel, van duinen maakt 3 behoorlijke overtredingen en komt daarmee weg, totaal geen inlevingsvermogen van de scheids, zou die ook terug kijken, mag hopen van niet.
Vind ik leuk
Voetbal@com +1542
zaterdag 8 december 2018 om 22:02
Tadic geel voor janken tegen de scheidsrechter, huh onmogelijk Tadic jankt nooit en is de sportiefste voetballer van de ED?

De Ligt na 6 minuten rood..euh.. geel, huh...kan ool niet...natuurlijk een schwalbe van PEC want de Ligt maakt geen overtredingen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 22:15]
Vind ik leuk
tikkietoe +5740
zaterdag 8 december 2018 om 22:03
Vrees dat Ajax met Lamprou op doel niet van Bayern kan winnen en dus een zware loting tegemoet gaat.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 22:20
Mooi onderonsje tussen Lasse Schöne en Mike van Duinen.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 23:05
Kan nog niet blij zijn met deze overwinning !
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 23:09
Ja, lekkere brede selectie die overloopt van de kwaliteit. En dan moet je met die dwerg Lamprou tegen Bayern. Succes.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 23:15
Ze zullen het wel redden denk ik zo. Genoeg kwaliteit op de bank. Ik hoop als PSV-er dat ze puntjes gaan verspelen,....maar dat is meer omdat ze zoveel kwaliteit hebben dit seizoen en ik de hete adem in de nek voel.
Vind ik leuk
FR_VakW +64
zaterdag 8 december 2018 om 23:46
Toch wel jammer dit. Had ook niet verwacht dat Ajax hier punten zou laten liggen. Maar na die 1-2 voorkomt Lamprou toch heel netjes de gelijkmaker of het nou terecht zou zijn of niet. En vervolgens laat de keeper aan de andere kant wel een steekje vallen waardoor het 1-3 word en de wedstrijd gespeeld is. Laten we hopen dat Feyenoord morgen ook gewoon kan winnen in een wedstrijd met vergelijkbare omstandigheden. Ik heb toch nog een beetje hoop dat de nummer 1 en 2 voor de winterstop nog 1x punten gaan laten liggen. Uit bij Utrecht en bij Heracles misschien. Maar ik heb dan ook wel weer een beetje de angst dat we het morgen zelf alweer gaan verpesten waardoor het niet eens meer uitmaakt of de top 2 nog puntverlies oploopt voor de winterstop. Laten we hopen dat Feyenoord de laatste 3 competitiewedstrijden van het jaar en ook de bekerwedstrijd gewoon wint tegen tegenstanders die op papier gewoon te doen moeten zijn. Dan blijft het voor ons in ieder geval nog een paar weekjes leuk. Een misstapje van Ajax of PSV zou de kers op de taart zijn. Een misstap van Feyenoord en de rest van het seizoen is voor spek en bonen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 23:49]
Vind ik leuk
Vinnie J +1932
zaterdag 8 december 2018 om 23:50
De knvb doet er alles aan om ze weer eens kampioen te maken.
Vind ik leuk
JanTa48 +6710
zondag 9 december 2018 om 01:54
Die geschaafde knieën gezien, dat is de oorzaak van die kolere plastic troep dat allang verboden had moeten worden.
Vind ik leuk
hantayo +1159
zondag 9 december 2018 om 10:26
Tadic en de Jong zijn de uitschieters, verder nogal gemiddeld. Dat moet woensdag anders.
Vind ik leuk
Facts +42
zondag 9 december 2018 om 11:02
Logische overwinning van ajax en Van't Schip. Als Johnnie ervoor kiest om hulp-ajacied Van Polen op het middenveld neer te zetten weet je al genoeg. Ik zag op Fox Sport dat PEC al ZEVENTIEN competitieduels niet gewonnen had van ajax. Standaard cadeautje vanuit Zwolle. Johnnie weer een schouderklopje van z'n amsterdamse vriendjes gekregen waarschijnlijk.
Vind ik leuk
Facts +42
zondag 9 december 2018 om 11:10
https://www.destentor.nl/pec-zwolle/voor-zeven-pec-spelers-en-trainer-heeft-treffen-met-ajax-veel-weg-van-reunie~ad417586/

Het lokale Zwolse krantje schetst de realiteit: PEC is de satelietclub van ajax, achterbaks hulpploegje op nepgras. Met het meest hypocriete bestuur uit de eredivisie die ajacied Van't Schip en z'n krullebol-likkertje de hand boven het hoofd houden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws