Heerkens voelt zich schuldig: 'Oliedom, ik moet juist voor stabiliteit zorgen'

Heerkens voelt zich schuldig: 'Oliedom, ik moet juist voor stabiliteit zorgen'

Gepubliceerd: zondag 9 december 2018 om 08:52zo 09-12-2018 om 08:52

Freek Heerkens voelt zich schuldig na zijn rode kaart in het thuisduel tegen Heerenveen. De verdediger van Willem II ontnam de Friezen met een 1-1 tussenstand een directe scoringskans, waarna hij eraf moest en de bezoekers uitliepen naar een 5-1 zege in Tilburg.

De overtreding van Heerkens leverde Heerenveen ook nog eens een strafschop op, die benut werd door voormalig Willem II'er Ben Rienstra. "De regels schrijven voor dat je iemand beter bij zijn enkel kunt afzagen en daarmee een penalty kunt veroorzaken dan hem aan zijn shirt te gaan hangen", zegt Heerkens teleurgesteld tegen FOX Sports. "Wat dat betreft is het een terechte rode kaart."

"Ik had de keuze moeten maken om hem gewoon te laten schieten", meldt de 29-jarige verdediger schuldbewust. "Ik kan er nu niets meer aan veranderen, maar het is natuurlijk oliedom. Ik voel me schuldig tegenover het team. Ik moet zorgen voor stabiliteit achterin, maar vandaag maak ik juist daar een cruciale fout."

Plaats een reactie

zondag 9 december 2018 om 09:08
Bel Frenkie, die weet t wel.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 09:25
Frenkie's gedachtengang is van een andere dimensie dan dat van Freekie.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 09:32
13 dimensies verder. Van E naar N.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 09:19
Matige speler, snap niet dat ze zijn contract hebben verlengd. Leuke juup voetballer. Hebben mathijsen en koster niet goed gezien.
Vind ik leuk
Koenbres +1594
zondag 9 december 2018 om 09:48
Nouja tis een jongen met al meer dan 100 wedstrijden en een prima 12de man. Alleen nu door blessures staat hij in de basis
Vind ik leuk
Zekur +386
zondag 9 december 2018 om 10:36
Geel en penalty zou een prima straf zijn geweest. De wedstrijd is daarna dus gewoon dood en 12.500 man moeten 50 minuten naar éénrichtings verkeer kijken, terwijl het met 11 tegen 11 een leuke partij was. Regels zijn regels, maar het is gewoon te zwaar en dubbel gestraft voor een lichte overtreding. Zeker weten dat ook de Heerenveen mensen met geel en een penalty hadden kunnen leven.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 10:38]
Vind ik leuk
Zekur +386
zondag 9 december 2018 om 10:38
Geel en penalty zou een prima straf zijn geweest. De wedstrijd is daarna dus gewoon dood en 12.500 man moeten 50 minuten naar éénrichtings verkeer kijken, terwijl het met 11 tegen 11 een leuke partij was. Regels zijn regels, maar het is gewoon te zwaar en dubbel gestraft voor een lichte overtreding.
Vind ik leuk
Sooike1208 +4467
zondag 9 december 2018 om 11:14
Had nog steeds leuk kunnen zijn als die koster niet zo’n idiote wissel had gedaan. Terwijl je al in ondertal bent geeft hij zo het middenveld weg. Dàt was de reden dat we werden overlopen. Koster mag, nee moet, per direct met pensioen
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:32
A3 valt inderdaad enorm tegen. Erg vreemde wissel weer...
Vind ik leuk
Sooike1208 +4467
zondag 9 december 2018 om 11:12
Heerkens ideale 12e man. Maar geen basisspeler.

Wat dat betreft heeft hij zichzelf gruwelijk in de vingers gesneden. Volgende week door schorsing wordt hij vervangen door peters. Om er vervolgens niet meer in te komen.

Hopelijk winterse versterking voor verdediging. En als het ff kan eindelijk eens een goede trainer
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 11:16
Strafschop en rood veel te zware straf !
Vind ik leuk
Sooike1208 +4467
zondag 9 december 2018 om 11:36
Helaas nog steeds volgens de regels
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 11:55
En waarom kreeg die excelsior verdediger dan geel tegen lozano? (Ook wel teruggedraaid maar niet relevant)
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 11:56]
Vind ik leuk
Sooike1208 +4467
zondag 9 december 2018 om 11:57
Omdat sommige gevallen twijfelachtig zijn èn elke scheids gewoon een mens is en dus fouten jan maken.

Ik zou ook liever zien dat ze allemaal dezelfde beslissingen nemen
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 12:00
Weet ik niet Er werd aan beide kanten vast gehouden !
Vind ik leuk
Marco S +6533
zondag 9 december 2018 om 18:45