'Vliegende' Promes trekt zich niets aan van kritiek De Wolf: Vind dit geen rood

'Vliegende' Promes trekt zich niets aan van kritiek De Wolf: "Vind dit geen rood"

Gepubliceerd: zondag 9 december 2018 om 17:29zo 09-12-2018 om 17:29

Jerold Promes was dé grote hoofdrolspeler tijdens de 0-0 tussen VVV-Venlo en FC Groningen van zondagmiddag. De VVV-verdediger zette een vliegende tackle in op Ritsu Doan en leek rood te krijgen, maar mocht na interventie van de videoarbitrage alsnog op het veld blijven staan.

Een terechte beslissing, vindt Promes. De aanvoerder van de Venlonaren is zich van geen kwaad bewust. "Voor mijn gevoel raak ik hem niet echt, hij loopt een beetje tegen mijn knieholte aan", reageert Promes direct na afloop van de wedstrijd tegenover FOX Sports. "Het is nooit mijn bedoeling geweest om hem te raken, maar ik was te laat. Dat is duidelijk. In eerste instantie vond ik het ook geen rood, maar het had niet zo veel zin om te protesteren."

Interviewster Hélène Hendriks en analist John de Wolf geven Promes de gelegenheid om de beelden nog eens te bekijken, maar de verdediger blijft bij zijn standpunt. "Ik vind dit geen rood. Ik ben te laat, maar ik vind dit geen rood." De Wolf wijst hem echter terecht. "Ik zei op de tribune al meteen: dit is rood. Als je nu over de grond glijdt, oké. Maar je been zat ter hoogte van zijn dijbeen." Het laatste woord is voor Promes. "Daar ben ik het niet mee eens."

Poll

Had Promes een rode kaart verdiend?

(1049 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 9 december 2018 om 17:32
Ja natuurlijk had die Promes een rode kaart verdiend, diep donkerrood zelfs!
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:46
Kom op zeg! Had wel wat beter van een Feyenoord fan verwacht. Die houden meestal toch van strijd en harde tackles? Moet gewoon kunnen. Doan kan helemaal niet geblesseerd raken.
Vind ik leuk
Nuance +9949
zondag 9 december 2018 om 19:59
Tackle was niet op de bal, tackle was nog te laat ook, op kniehoogte en te hard. Dus rood.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 20:01
Haal te weg bij te hard en vervang rood voor geel en ik ben het met je eens.
Vind ik leuk
Farmer +12841
zondag 9 december 2018 om 20:29
Tackle op de man is altijd een rode kaart makker :)
Hij kwam vrij hard aanzetten, en zoals hij hem raakte, viel het nog mee idd, maar bv Doan had éven anders gestaan en je had een Kokmeijertje gehad...
Dit soort overtredingen worden daarom met een Rode kaart uit het voetbal geweerd.

T is gewoon slappe arbitrage, en een vage VAR-interventie, die reglementair niet zou mogen.
Vind ik leuk
MR - +166
zondag 9 december 2018 om 22:16
Was geen tackle op de man,het is slecht te zien op de video.
Vind ik leuk
dinsdag 11 december 2018 om 16:18
met een gestrekt been ook nog(karate joepie...)
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:33
Terecht geel. Trekt zijn benen in. Kan hier niet zwaar geblesseerd van raken.

Zeggen ze in Nederland dat scheidsrechters harder moeten zijn en is het weer niet goed. Ik vind dit gewoon geel. Geen doodschop ofz..
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 17:34]
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:35
Heb jij ook gezien op welke hoogte hij dat been had ??
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:36
Ja daarom ook geel. Doan kan hier niet geblesseerd van raken.

Raakt hem met zijn knieholte. Gewoon geel vanwege gevaarlijk inkomen, maar absoluut geen rood. Is te laat.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 17:38]
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:39
Als jij op die hoogte met je been komt invliegen heb je totaal geen intensie om de bal te spelen , en verder kan Doan wel degelijk geblesseerd raken , want hij raakt alleen de speler en niet de bal .
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:45
Zeker wel de bal was namelijk ook hoog. Probeerde de bal te raken was alleen net te laat en raakt met zijn knieholte ongelukkig de andere speler. Gewoon terecht geel, omdat hij te laat is, maar rood kom op zeg! Doan kan helemaal niet geblesseerd raken.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:56
Je kunt blijven herhalen en lullen wat je wilt, maar op de manier zoals hij inkwam had hij nooit of te nimmer de intentie om de bal te raken, alleen maar om de speler eruit te schoppen. Gewoon diep rood.
Vind ik leuk
Stuiter +368
zondag 9 december 2018 om 19:13
Hij gaat, zoals ik het zie, voor de bal.
Vind ik leuk
Stuiter +368
zondag 9 december 2018 om 18:10
Het lijkt mij dat hij op die hoogte zat om de bal over de lijn te tikken. Hij gaat niet voor zijn been.
Vind ik leuk
Cantona +1183
zondag 9 december 2018 om 17:47
Er was geen enkele intentie om de bal te raken.
Geloof me dat op een paar lomperikken na, de meeste spelers wel weten wat ze doe.
Dit was gewoon rood....
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:49
Zeker wel intentie om de bal te raken. Is gewoon te laat.

Ik denk dat de scheidsrechters het ook wel beter weten. Is een paar keer naar gekeken en vind het een goede beslissing. Beetje harde tackles mag af en toe wel.
Vind ik leuk
Cantona +1183
zondag 9 december 2018 om 17:55
Nou ja ik heb daar een andere mening over en als je ziet wat voor zooitje ongeregeld hier over moet oordelen dan heb ik nog meer m'n twijfels.
Zelfs de Wolf , en die weet wat overtredingen zijn, geeft aan dat het een rode kaart was.
Vind ik leuk
MR - +166
zondag 9 december 2018 om 18:18
Die zei dat het ter hoogte van z'n dijbeen was, dat sloeg echt helemaal nergens op, het was een paar decimeter boven de grond (en ja, op de hoogte van de bal, in de video zie je duidelijk dat die stuitert). Rood geef je niet zomaar hoor
Vind ik leuk
Stuiter +368
zondag 9 december 2018 om 19:01
Precies.
Vind ik leuk
mazu +3098
zondag 9 december 2018 om 17:58
#Pochettino Vind ik ook, beetje zoals Van Duinen gisteren Frenkie de Jong verdedigde, hard maar fair.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 18:01
Ja eens. Van Duinen raakte overigens vaker De Jong, maar Van Duinen heeft ook terecht geel gekregen. Mag ook wel af en toe hoor. Harde tackles en schouderduwtjes.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:59
Juist niet. De scheidsrechter gaf terecht rood, maar ja hij liet zich overbluffen door de VAR.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 18:02
Heeft daarna zelf ook gekeken neem ik aan? Heb de westrijd niet gezien alleen dit moment, maar ik denk dat hij zelf ook heeft gekeken.
Vind ik leuk
Stuiter +368
zondag 9 december 2018 om 19:00
Zoals ik er naar kijk ging hij wel degelijk voor de bal. Gelukkig mogen we er een verschillende visie op na houden.
Vind ik leuk
Farmer +12841
zondag 9 december 2018 om 20:31
Raakt de speler, en nimmer de bal, kon niet meer bij de bal, was te laat, maar raakt de speler nog wel in zijn knieholte...

Gewoon rood!
Lees de regels gewoon na....Hoe Gozubuyuk en die oekel van een VAR dit nog anders konden zien zal een raadsel blijven.
Vind ik leuk
MR - +166
zondag 9 december 2018 om 18:13
Op de hoogte van de bal, want die stuiterde. En ja, dat was toevallig wat decimeters boven de grond - maar ik vind dat je dan alleen rood moet geven als je iemand echt hard raakt (bv op het bot)
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 18:32
Dus omdat hij nu geen been breekt is het slechts geel? Alleen als het heel veel pijn doet is rood op zijn plaats..? Wat een redenatie..
Vind ik leuk
MR - +166
zondag 9 december 2018 om 18:50
Nee, maar het was geen opzettelijke overtreding én hij blessert hem niet. Hij ging voor de bal, maar dat is op deze video niet zo goed te zien. Hij was net te laat, maar dat is op zichzelf nog geen reden voor een rode kaart,
Vind ik leuk
Farmer +12841
zondag 9 december 2018 om 20:32
Hij zag al dat hij te laat was, op dat moment kan hij ook besluiten in te houden: Zijn been intrekken en voet naar de grond brengen, ipv omhoog in zijn knieholte! Dát is hetgeen wat dit een rode kaart maakt.
Geen kans meer om de bal te spelen, maar wel de speler tackelen. Ja, dat is gewoon een rode kaart.
Vind ik leuk
MR - +166
zondag 9 december 2018 om 21:00
Hij tekkelt de speler helemaal niet, want hij komt met zijn been vóór de speler uit! Als je in de lucht vliegt kan je niet meer van richting veranderen, dan moet je eerst contact hebben met de grond, en zodra hij de grond (het veld) raakte hield hij ook meteen in. En hij raakte hem niet in zijn knieholte.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 21:14]
Vind ik leuk
Farmer +12841
zondag 9 december 2018 om 21:51
"als je in de lucht vliegt".. .daar geef je t zelf al aan, onbesuisde actie, kom veels te wild inzetten.
Vind ik leuk
MR - +166
zondag 9 december 2018 om 22:13
Vliegen is niet verboden ;-) maar ik vond het wel oranje. Het is minder erg dan het lijkt, op de video gaat het zo snel dat het lastig te beoordelen is.
Vind ik leuk
Vakkie D +3963
zondag 9 december 2018 om 17:37
Hij heeft zijn been erg hoog. Dan kan je hem niet strekken maar wel je noppen in zijn dijbeen zetten
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:40
Hij is gewoon te laat, maar Doan rent tegen zijn knieholte aan, dus geen mogelijkheid dat Doan hier last van kan krijgen. Gewoon terecht geel, omdat hij te laat is en een beetje dom inkomt.
Vind ik leuk
Vakkie D +3963
zondag 9 december 2018 om 17:46
Wat doet zijn been zo hoog? Helemaal geen reden voor anders dan de speler te raken
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:47
Kijk terug de bal was ook hoog probeerde de bal te raken.

Is natuurlijk te laat, maar daarom ook geel, maar hij gaat duidelijk voor de bal.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 17:48]
Vind ik leuk
Vakkie D +3963
zondag 9 december 2018 om 17:50
Eens dat de bal hoog was maar die was al gespeeld voordat hij zijn been op trekt
Vind ik leuk
Farmer +12841
zondag 9 december 2018 om 20:33
Precies! Hij kan ook inhouden: zijn voet naar de grond toe, en zijn been intrekken dat als hij Doan nog raakt, dán is het gewoon geel.
Maar hij trekt zn been niet in, hij 'laat hem staan' en raakt Doan gewoon víes. Dán is het gewoon een rode kaart volgens de regels.
Vind ik leuk
MR - +166
zondag 9 december 2018 om 22:21
Hij raakt Dian niet vies, kont door het videobeeld. In de tweede zie je het al ietsje beter, hij komt vóór hem uit (dus niet op de nan). Een slow motion zou beter zijn, of een iets andere hoek / een wat breder beeld
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:53
Hij probeert de bal te raken zeg je...dus je mag iedereen gewoon overal raken, zolang de intentie er maar is om de bal te raken. Al is die bal al ergens anders.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:57
Nee dat mag niet, daarom vind ik het wel een overtreding en een gele kaart, maar geen rode! De discussie is niet of dit wel of niet mag, maar of het rood is. De speler probeert de bal te raken en Doan kan hier nooit geblesseerd raken. Beetje harde tackle maakt het spelletje leuk. Is te laat en is lomp, dus dit is een gele kaart.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 18:08
Ik snap het niet meer. Gozbujuk (something) is het met je eens net als de Var. Gelukkig dat verder 90% het zo ziet, zoals ik het ook doe. Ik zie namelijk iemand aan komen rennen met hoog been die nooit bij de bal kan, maar wel bij de man. Intentie zegt genoeg, dat er geen blessure uit komt heeft meer te maken met Doan dan met Promes
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 18:14
Die 90% van VP neem ik natuurlijk helemaal niet serieus en ga ik ook absoluut niet naar luisteren. Ik zie gewoon dat hij met volle overtuiging naar de bal toe rent dan merkt dat hij te laat is en zijn been dan intrekt om te zorgen dat Doan in iedergeval niet geblesseerd kan raken. Zo is hoe ik het zie. Harde tackle hou ik wel van!
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 18:17
Je hebt de video boven nog wel een keertje bekeken toch?
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 18:22
Zeer zeker. Heb hem al 10 keer teruggezien. Blijf bij mij standpunt.
Vind ik leuk
Stuiter +368
zondag 9 december 2018 om 19:03
Je kunt nu eenmaal wel eens een keer iemand raken. Hoort ook bij de sport. Ik raak ook wel eens iemand, omdat ik te laat ben en ik wordt soms ook geraakt, omdat iemand anders te laat is.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:58
Hij gaat helemaal niet voor de bal. Hoe blind ben je eigenlijk?
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 18:16
Gaat zeker wel voor de bal. Hij komt met veel snelheid aan rennen. Doan is net wat sneller. Probeert daarna de schade te beperken en Doan komt dan tegen de knieholte van Promes aan. Doan kan hier nooit geblesseerd van raken. Gewoon te laat en was op te hoge snelheid om nog af te remmen. Gewoon geel niks meer niks minder.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 18:26
Hij kan en mag die tackle gewoon het inzetten. Doe je dat wel en je mist de bal en neemt de man....hoor je gewoon rood te krijgen. Dat is de consequentie van een te late, met een te hoog ingezet been. Maar goed, het heeft ook geen zin om welles of nietus te spelen.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 18:28
Dat laatste ben ik wel met je eens, want mijn volgende reactie lijkt gewoon op wat ik al eerder heb gezegd. Gaan hier nooit uitkomen haha!
Vind ik leuk
MR - +166
zondag 9 december 2018 om 21:37
Hij neemt de man helemaal niet, want hij komt vóór hem uit. (En vervolgens loopt Doan tegen hem op (uiteraard niet de fout van Doan), maar dat zal geen zware blessure opleveren
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 18:42
Goh pochetteerd ei- wel gaaf dat jij jezelf en je ego verheft tot boven alle anderen hier.. morgen weer lekker naar je werk met je boterhammetje pindakaas en alles is weer vergeten..
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 19:34
Zo was het niet bedoeld. Ik zie mezelf ook als een van die VP'ers. Ik zeg alleen dat ik hun niet serieus neem. Ik snap ook heel goed dat andere mensen mij niet serieus nemen.
Vind ik leuk
MR - +166
zondag 9 december 2018 om 21:26
Maar dat was zijn intentie helemaal niet! Anders was het idd rood en een aantal wedstrijden schorsing.
Maar nu is hij gewoon te laat om de bal te kunnen spelen, maar zonder de speler te blesseren. Harde actie, gele kaart.
Vind ik leuk
Vakkie D +3963
zondag 9 december 2018 om 21:29
Intentie of niet, zijn been is hoog en hij mist de bal en raakt de speler
Vind ik leuk
MR - +166
zondag 9 december 2018 om 21:33
Nee, hij raakt de speler in eerste instantie niet, want hij komt vóór hem uit.In dat opzicht dus niet echt gevaarlijk. Doan loopt tegen hem op (want natuurlijk wel door zijn actie komt), maar tegen iemand oplopen zak je over het algemeen geen zware blessure aan overhouden. Ik zeg geel
Vind ik leuk
Vakkie D +3963
maandag 10 december 2018 om 08:24
We agree to disagree.
Vind ik leuk
WED +282
zondag 9 december 2018 om 17:52
Had de intentie om de speler op een gevaarlijke hoogte te raken, rood dus!
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:59
Wilde de bal raken en Doan kan hier nooit geblesseerd van raken, omdat Doan tegen zijn knieholte aan komt. Gewoon lompe actie en is te laat, dus geel.
Vind ik leuk
Stuiter +368
zondag 9 december 2018 om 18:09
Ik vind het ook wel mee vallen eerlijk gezegd. Het is geen aanslag of iets in die richting op de speler.
Vind ik leuk
Vakkie D +3963
zondag 9 december 2018 om 17:34
Ach zo zie je maar, zelfs met de var voldoende te bespreken. Doorgebroken speler of niet, been hoog of niet...
Vind ik leuk
Marco S +6533
zondag 9 december 2018 om 17:34
Knieholte hahaha
Vind ik leuk
Bruurke +764
zondag 9 december 2018 om 17:34
VAR heel snel afschaffen! Tegen Ajax of psv had hij rood gekregen nu niet. Ik begin me steeds meer te irriteren aan heel de var.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:35
Haha! Wat een onzin!
Vind ik leuk
Mr. O +1286
zondag 9 december 2018 om 17:41
Precies... Speculatie-prof
Vind ik leuk
Jozef +40863
zondag 9 december 2018 om 17:47
Sorry hoor, maar wat een onzin dat je zelfs dit moment in verband kunt brengen met PSV en Ajax.

Dit had rood moeten zijn, ja. En zulk soort momenten komen veel voor bij onze topclubs. Ze spelen het spel sneller waarbij tegenstanders te laat komen. Precies zoals hier en precies.zoals hier is het niet altijd rood.

Heb je wat statistieken om dit te onderbouwen trouwens?
Vind ik leuk
stratumseind +185308
zondag 9 december 2018 om 18:13
Tegen psv kreeg ie voor exact dezelfde overtreding ook geen rood.

https://www.youtube.com/watch?v=D2Q0OKqiLxo

Waar ik het wel mee eens ben is het afschaffen van de var
Vind ik leuk
Farmer +12841
zondag 9 december 2018 om 20:45
De VAR is niks anders dan een verkapt 'beslissertje achter-de-schermen, met de scheids als figurant.

T is net als de politiek tegenwoordig: je krijgt een woordvoerdertje te spreken die je wel even verteld hoe het zit, maar degene die die beslissingen maakt, krijg je nimmer te spreken voor een fluit verantwoording. 'Dat kan niet, daar zijn ze niet voor',..en bovenal; 'ze kunnen zich goed voorstellen dat dat vervelend voor je is" :P
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 18:20
Had ik al vanaf het begin, maar nu is de irritatie meer richting die ****** die achter die tv-schermpjes zitten Wat een koekenbakkers
Vind ik leuk
Counterattack +11257
zondag 9 december 2018 om 18:51
Tegen Lozano kreeg hij evenmin rood
Vind ik leuk
Marco S +6533
zondag 9 december 2018 om 17:43
De Wolf weet natuurlijk alles van correcte tackles
Vind ik leuk
Vakkie D +3963
zondag 9 december 2018 om 17:52
Ja die wist nog wel eens iemand correct de wedstrijd uit te trappen. Zonder dat de scheids of die ene camera het zag natuurlijk
Vind ik leuk
Marco S +6533
zondag 9 december 2018 om 18:03
Hij werd enkel betrapt met pokeren.. 😜
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:49
Een tackle boven de Knie moet altijd rood zijn, zelfs als hij de tegenstander bijna niet raakt, een sliding moet over de grond gemaakt worden
Vind ik leuk
MR - +166
zondag 9 december 2018 om 18:22
Was niet boven de knie.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 18:43
Dan kijk maar even naar zijn rechterbeen, dat was bijna op zakhoogte. Links heb je gelijk, dat was niet te hoog
Vind ik leuk
MR - +166
maandag 10 december 2018 om 12:59
Heb ik gedaan, volgens mij was het ongeveer 50cm hoog.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 18:55
doan is 1,72 m, dan is 50 cm toch boven kniehoogte of niet? Dat is bijna 1/3 van zijn lengte, ik weet niet waar bij jouw je knieen zitten. Maar als jij vindt dat dit geen rood is vindt ik het prima
Vind ik leuk
Wittepiet +137
zondag 9 december 2018 om 18:03
Dit is toch gewoon rood?
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 18:20
Gewoon rood ?







Donkerrood !
Vind ik leuk
MR - +166
zondag 9 december 2018 om 18:23
Argumentatie?
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 18:24
Lees hierboven !
Vind ik leuk
MR - +166
zondag 9 december 2018 om 18:30
Nee, jóuw argumentatie. De hierboven genoemde argumenten ben ik het niet mee eens. Rood is I voor harde overtredingen, niet voor mislukte acties die er gevaarlijk uitzien maar het niet zijn
Vind ik leuk
wil +1224
zondag 9 december 2018 om 18:20
En wie was de VAR jawel mijnheertje Mulder die gisteren voor een overtreding ROOD gaf. Samen met de scheidsrechter voor onbepaalde tijd schorsen. Als voor de tackle
Vind ik leuk
Koenbres +1594
zondag 9 december 2018 om 18:42
Siemen Mulder staat bij mij ook ergens bovenaan als het gaat om de scheidsrechters die echt slecht zijn momenteel
Vind ik leuk
wil +1224
zondag 9 december 2018 om 18:44
Dit soort figuren moeten snel verbannen worden.
Vind ik leuk
Koenbres +1594
zondag 9 december 2018 om 18:45
Dennis Bax heeft nog wel de koppositie
Vind ik leuk
Koenbres +1594
zondag 9 december 2018 om 18:48
Naja laten we maar hopen dat ze nog groeien en beter worden, vind het momenteel alleen helaas af en toe echt niet het niveau
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 18:21
Achterlijke reactie, “ hij loopt tegen mijn knieholte aan” Sjezus hoe komt dat denk je😡
Vind ik leuk
wil +1224
zondag 9 december 2018 om 18:22
Als voor deze tackle geen rood meer gegeven wordt is het hek van de dam.
Vind ik leuk
MR - +166
zondag 9 december 2018 om 18:25
Als hiervoor wél rood wordt gegeven, is het hek van de dam.
Vind ik leuk
wil +1224
zondag 9 december 2018 om 18:30
Sorry maar dan moet je toch eens naar de herhaling kijken. Diep en diep rood.
Vind ik leuk
MR - +166
zondag 9 december 2018 om 18:34
Deze video gaat eigenlijk te snel om het goed te beoordelen, maar hij blessert hem niet én hij heeft ook niet die intentie.
Vind ik leuk
Koenbres +1594
zondag 9 december 2018 om 18:48
Hij neemt wel het risico hem te blesseren, is veel te laat ook nog. Rood was op zijn plaats geweest ondanks zijn intentie
Vind ik leuk
wil +1224
zondag 9 december 2018 om 18:46
De intentie leek mij duidelijk. Een opzettelijke doodschop.
Vind ik leuk
MR - +166
zondag 9 december 2018 om 18:54
Hoezo opzettelijk? Hij gaat voor de bak, maar hij is net te laat. Als hij een opzettelijke schop had willen geven, had hij de speler vol geraakt, niet zoals nu (het is slecht te zien op de video). Hij ging voor de bal, maar hij was gewoon te laat.
Vind ik leuk
wil +1224
zondag 9 december 2018 om 19:06
Voor de bal??
Vind ik leuk
MR - +166
zondag 9 december 2018 om 20:36
Ja, uiteraard
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 11:43
De ballen van een speler tellen niet hè?
Vind ik leuk
Wittepiet +137
zondag 9 december 2018 om 18:49
Verklaar je nader?
Vind ik leuk
MR - +166
zondag 9 december 2018 om 18:58
Zie hierboven, hij gaat voor de bal maar is net te laat. Maar als hij voor de speler was gegaan,dan had hij hem frontaal geraakt, nu kwam hij met zijn been vóór de speler uit. Maar hij raakt hem daar niet mee!
Vind ik leuk
Wittepiet +137
zondag 9 december 2018 om 19:07
Is toch onbehouwen inkomen wat tie doet? Er zijn al rode kaarten voor minder gegeven dit seizoen
Vind ik leuk
MR - +166
zondag 9 december 2018 om 21:03
Met je eerste zin ben ik het eens, maar je kan ook niet overal een rode kaart voor geven. Het feit dat hij niet de intentie had on zijn tegenstander te blesseren, moet ook meewegen vind ik. Rood bewaren voor échte schoppartijen en harde acties (ik zou zeggen niet voor mislukte acties die geen blessures opleveren, en ook nooit op de man bedoeld waren
Vind ik leuk
Counterattack +11257
zondag 9 december 2018 om 18:48
Promes dacht zich te kunnen verdedigen, hij had een punt vond hij. Maar dat was ivm gelijkspel. De Wolf had denk ik het echte punt.
Vind ik leuk
hoebie60 +164
zondag 9 december 2018 om 18:59
In zo'n geval heeft d3 wolf nooit een punt, ordinaire schopper
Vind ik leuk
Lucien1978 +6071
zondag 9 december 2018 om 18:55
Het was in ieder geval geen doorgesproken speler ala overtreding de Ligt. Normaal de spelregels toepassen en hij krijgt gewoon rood.
Vind ik leuk
MR - +166
zondag 9 december 2018 om 18:59
Omdat?
Vind ik leuk
Klopper456 +2969
zondag 9 december 2018 om 19:07
Flink te laat en been veel te hoog. Neemt daardoor het risico hem te blesseren. Duidelijke rode kaart.
Vind ik leuk
MR - +166
zondag 9 december 2018 om 20:42
Wel te laat, maar hij doet er alles aan om de schade te beperken (vgl. de rode kaart van Van Persie). Hij raakt de speler niet hoog, dus in dat opzicht niet gevaarlijk. (Het was niet zijn intentie (!) om hem te raken, en hoewel hij te laat was, doet hij er daarna alles aan om de schade te beperken
Vind ik leuk
Klopper456 +2969
maandag 10 december 2018 om 09:14
Zijn been is veel te hoog. De VAR heeft inmiddels zijn blunder toegegeven. Verkeerd beoordeeld.

Intentie maakt niet uit. Als je intentie is om iemand niet te raken maar je raakt hem op deze manier dan is het nog een rode kaart.

(overigens was het waarschijnlijk wel zijn intentie, anders hef je je been niet zo hoog).
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 09:16]
Vind ik leuk
MR - +166
maandag 10 december 2018 om 11:46
Je ziet de bal toch stuiteren? Daarom was zijn been hoog, en hij mist de bal omdat de speler die, nádat hij hij zijn actie heeft ingezet, van richting verandert. En hij raakt hem overigens nauwelijks, hij komt namelijk vóór hem uit (maar dat is op deze video niet goed te zien). Hij ging er wel hard in, dus in dat opzicht is een kaart iig op zijn plaats
Vind ik leuk
Klopper456 +2969
maandag 10 december 2018 om 15:32
Tja kan best zijn voor dat hij voor de bal probeerde te gaan. Maar hij is flink te laat en neemt het risico iemand te blesseren.

Overigens heeft Gözübüyük zijn fout inmiddels ook toegegeven.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6071
zondag 9 december 2018 om 19:15
Doorgebroken is gewoon rood. Dit was overigens ook rood
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1434
zondag 9 december 2018 om 20:04
In de spelregels wordt nergens de term doorgebroken speler genoemd. Er staat dat rood wordt gegeven voor een overtreding die een duidelijke scoringskans ontneemt.
Vind ik leuk
hoebie60 +164
zondag 9 december 2018 om 18:58
En dan moet john de wolf zeggen dat het rood is, het zat er om, maar de wolf een van de grootste schoppers moet hier een oordeel over vellen. Die kan ik niet serieus nemen
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 20:56
Juist wel, de Wolf als ervaringsdeskundige weet waarover hij praat, dus als iemand dit kan beoordelen dan hij wel
Vind ik leuk
Arie1976 +721
zondag 9 december 2018 om 20:01
Hij glijd pas als de bal al weg is..:
Slechte tackle van een beperkte speler...
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 20:11
Zonder VAR kon men nog begrip opbrengen voor een foute beslissing van de scheidsrechter, die in een split-seconde genomen moest worden. Met de VAR hebben ze alle tijd en gelegenheid om de juiste beslissingen te nemen maar foute beslissingen stapelen zich juist op. Als ik de situaties zoals bijv Excelsior vs Utrecht en ook vandaag weer dan denk ik weg met die VAR, wat die maakt het onbegrip alleen maar groter. Dan maar liever een foute beslissing dan 3× een en dezelfde situatie verkeerd beoordelen.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 11:42
Niet normaal meer dat je nu de kans krijgt de situatie 10x vertraagd terug te zien én dan juist op je beslissing terugkomt. Gewoon fluit afpakken van de ego-tripper.

Zelfde geval dit weekend bij PEC-AJA. Daar had de Ligt natuurlijk ook vervroegd mogen douchen.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 22:29
Wat een simpele ziel is dat zeg een IQ van een visstick.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 00:07
Hartstikke gestoord
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2920
maandag 10 december 2018 om 00:23
Als De Wolf het rood vindt, is het ook gewoon rood.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 11:40
Gewoon goede tackle. Helemaal niets mis mee.
Doan stond gewoon op de verkeerde plek.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws