VAR grijpt hoofdrol in Breda: NAC profiteert maximaal van hopeloze panenka Foor

VAR grijpt hoofdrol in Breda: NAC profiteert maximaal van hopeloze panenka Foor

Gepubliceerd: zondag 9 december 2018 om 18:36zo 09-12-2018 om 18:36

Laatste update: zondag 9 december 2018 om 18:41zo 09-12-2018 om 18:41

Eredivisie-hekkensluiter NAC Breda heeft zondagmiddag maximaal geprofiteerd van een offday van Vitesse. De Bredanaars boekten een late 2-1 overwinning op de Arnhemse tegenstander en staat nu in punten gelijk met De Graafschap.

Vitesse speelde voor rust hopeloos en de beste kansen waren voor NAC: Mikhail Rosheuvel had het vizier echter niet op scherp staan. In de blessuretijd van de eerste helft ontbrandde het duel volledig. Arno Verschueren maakte op de rand van het strafschopgebied een overtreding op Alexander Büttner, arbiter Lindhout gaf aanvankelijk een vrije trap, maar legde de bal op aanraden van de VAR op de stip.

Navarone Foor pakte het cadeautje echter niet uit: integendeel zelfs, zijn panenka ging meters over. Nog voor rust lag de bal er zelfs aan de andere kant in. Een vrije trap van NAC bleef hangen in het strafschopgebied en Mitchell te Vrede kogelde binnen. De arbitrage zag er buitenspel in, maar werd gecorrigeerd door de VAR: 1-0.

Na rust bleef NAC, gedragen door de fanatiek meelevende supporters, de bovenliggende partij. Een kwartier voor tijd kwam Vitesse echter vanuit het niets op gelijke hoogte: Vyacheslav Karavaev slingerde de bal voor en Bryan Linssen kopte de 1-1 binnen. Foor miste direct een kans op de 1-2, door goed keeperswerk van Benjamin van Leer. NAC had met de krachten gesmeten en leek op apegapen te liggen, maar sleepte de wedstrijd op karakter toch binnen. Verschueren omspeelde doelman Eduardo en maakte zijn fout van voor rust goed.

Vitesse kon geen vuist meer maken in de slotfase. Alleen Matus Bero onderscheidde zich nog: de Slowaak maakte een onnodige overtreding en kreeg zijn tweede gele kaart. NAC boekte zijn derde zege van het seizoen, waardoor de degradatiestrijd weer helemaal open ligt.

Plaats een reactie

zondag 9 december 2018 om 18:38
Mooi. Verdiend NAC !
Vind ik leuk
Aal +22907
zondag 9 december 2018 om 18:40
Schaam me kapot voor onze arrogante instelling. Gefeliciteerd Breda!
Vind ik leuk
Guntherr +1487
zondag 9 december 2018 om 18:47
Foor komende wedstrijden op de bank zetten, belachelijk. Wij hebben 100% gewonnen door passie. Trots op ons NAC
Vind ik leuk
VA1 +2206
zondag 9 december 2018 om 18:53
Absoluut! Heerlijk afgestraft dat overschatte zooitje. Gefeliciteerd.
Vind ik leuk
Vak-DD +11623
zondag 9 december 2018 om 19:01
En de Var en scheids.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 19:06
De scheids deed weinig verkeerd
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 10:33
Var gaf ons ook een discutabele penalty. Objectief gezien had dat ook omgezet kunnen worden in een vrije trap tegen.

Opvolgende goal van NAC was randje wel/niet buitenspel. Wel vreemd trouwens dat de scheids daarvoor niet ging kijken.

In die zin mijns inziens hooguit beide kanten op missers van var en scheids. In ieder geval had de wedstrijd er niet door beslist hoeven worden.

Punt is dat wij deze wedstrijd gewoon dik hadden moeten winnen, ongeacht 1 of 2 discutabele momenten. Dit is een ploeg die 10 van de 14 wedstrijden voor ons had verloren!
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 10:41]
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 11:58
Een ploeg als Vitesse zou altijd van een club als NAC moeten winnen. Jullie trainer heeft jullie spelers met een totaal verkeerde tactiekhet veld op gestuurd. En de technische staf heeft ook duidelijk geen huiswerk gedaan door beelden van NAC te bekijken. Anders hadden jullie echt wel gewonnen
Vind ik leuk
rpaulp50 +12107
zondag 9 december 2018 om 19:40
Flutsky doet zijn naam wel eer aan......dat krijg je als je met louche Russische figuren in zee gaat.
Vind ik leuk
Stack5 +3144
zondag 9 december 2018 om 23:46
Slutsky is alles behalve een louche russisch figuur. Vind hem wel overkomen als een vriendelijk toegankelijk figuur met een passie voor zn werk. Denk niet dat dit volledig aan hem ligt
Vind ik leuk
rpaulp50 +12107
maandag 10 december 2018 om 02:42
Ja, dat is juist zo verraderlijk aan die types....
De hele kliek om Putin heen is 1 grote maffia bende, heel verstandig dat ze in de UK het visum weigeren af te geven voor
Abramovich / Chelsea, tuig van de richel !
Vind ik leuk
Aal +22907
maandag 10 december 2018 om 18:38
Neem een Russiche ritalin.... wordt je rustig van
Vind ik leuk
Daaniet123 +376
zondag 9 december 2018 om 20:47
Tja, twee weken geleden hadden de spelers het over een serie overwinningen maken tegen relatief zwakkere tegenstanders. Zelfvertrouwen is goed, maar zelfoverschatting...
Vind ik leuk
Counterattack +11257
zondag 9 december 2018 om 18:44
Bizar, mooi middagje NAC.
Vind ik leuk
Farmer +12841
zondag 9 december 2018 om 20:23
Volgende keer even tegen Slutsky zeggen dattie niet voor Sinterklaas moet gaan spelen als er nog een wedstrijd aankomt! :P
Vind ik leuk
Marco S +6533
zondag 9 december 2018 om 18:39
Slapstick.. die foor moet die bal gewoon in het hoekje leggen
Vind ik leuk
tikkietoe +5740
zondag 9 december 2018 om 18:41
Gefeliciteerd NAC, terechte overwinning op een ploeg die naast Utrecht op de vierde plek had kunnen komen.
Erg knap en daarmee spannend onderin de Eredivisie.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 18:42
Slutsky oprotten als je zo laf speelt tegen nac en emmen ben je totaal ongeschikt!!
Vind ik leuk
Vak-DD +11623
zondag 9 december 2018 om 18:45
Emmen speelde met vijf verdedigers en het complete elftal zo'n beetje de hele wedstrijd op eigen helft. Het zijn vooral de spelers die het af laten weten.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 18:48
Ja en ook daar is slutsky verantwoordelijk voor maar hij word liever aardig gevonden en geeft ze alle vrijheid i.p.v. ze een keer op de donder te geven.
Gifkikker werd linssen altijd genoemd daar is niets van over ook bero berens buttner lopen erbij alsof ze het wel even zullen doen zonder de nodige inzet.
Vind ik leuk
VA1 +2206
zondag 9 december 2018 om 18:50
Precies. Slutsky kan er niets aan doen dat Foor die penalty mist. We hebben gewoon teveel verwijfde spelers die niet mans genoeg zijn voor het profvoetbal.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 18:56
Slutsky kan er wel wat aan doen dat ze als ballarina's op het veld lopen.
Ze trainen en vervolgens hebben ze vrij er is geen enkele discipline in het team iedereen doet maar wat.
Vind ik leuk
VA1 +2206
zondag 9 december 2018 om 21:54
Ze zijn niet volwassen en mans genoeg. Ze kunnen niet omgaan met de vrijheid die ze krijgen van de trainer. Het is wel duidelijk dat Slutsky actie moet ondernemen want dit kan niet langer zo.
Vind ik leuk
elmagico070 +23167
zondag 9 december 2018 om 18:43
Vitesse heeft het op strijd verloren en het spel was ook niet om over naar huis te schrijven.

Gefeliciteerd NAC.
Vind ik leuk
Vak-DD +11623
zondag 9 december 2018 om 18:43
Ja de Var eiste weer een hoofdrol samen met de scheids. Darfelou alleen op de keeper af, word door mets neergehaald en krijgt maar geel in plaats van rood ! Odegaard zonder een bal in de buurt van achteren getrapt, geen tweede geel !? Maar wel voor Bero kunnen trekken ! Slecht voetbal van Vitesse, dat weer wel.
Vind ik leuk
VA1 +2206
zondag 9 december 2018 om 18:48
Begin eerste helft hadden we ook al een penalty moeten hebben maar dat maakt allemaal niet uit. Al hadden we 3 penalty's moeten hebben, als je zo speelt dan kun je beter thuis blijven. Zoveelste wanprestatie dit seizoen. Vorige week was een straftraining al op z'n plaats, nou helemaal. Zet er maar een paar jeugdspelers in, die hebben waarschijnlijk wel zin om een potje te voetballen.
Vind ik leuk
Alibaba +589
zondag 9 december 2018 om 19:34
Jank jank
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 19:57
Was ook geen penal die foor kreeg
Vind ik leuk
Koenbres +1594
zondag 9 december 2018 om 20:05
Nouja als dat zo is heeft hij het sportief opgelost
Vind ik leuk
Retweet +597
zondag 9 december 2018 om 18:44
Vitesse leert wel van de fouten die ze maken. Een tijdje terug ook al een penalty gemist op een belangrijk moment...
Vind ik leuk
Spiegel +10297
zondag 9 december 2018 om 20:26
Een penalty op zich kan je missen. Maar op zon arrogante manier, en van een speler die niet eens altijd mag starten...
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 18:44
Tis voor Vitesse niet te hopen dat ze binnenkort tegen Feyenoord moeten, trouwens voor geen enkele club momenteel.
Vind ik leuk
Vak-DD +11623
zondag 9 december 2018 om 18:45
Als gözübüyük fluit winnen jullie zo wie zo.
Vind ik leuk
RonnieX1989 +3134
zondag 9 december 2018 om 18:48
Sowieso*
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 18:46
Feyenoord heeft een bar slechte wedstrijd en dan met name eerste helft gespeeld tegen emmen dus dat zal wel meevallen.
Vind ik leuk
VA1 +2206
zondag 9 december 2018 om 18:44
Gefeliciteerd NAC!! Heerlijk afgestraft dat overschatte zooitje losers.
Vind ik leuk
stratumseind +185296
zondag 9 december 2018 om 18:45
Wat een passie strijd en vechtlust van nac , petje af.
Vind ik leuk
035 +6669
zondag 9 december 2018 om 19:00
Binnen op het bankje heb je ook geen petje nodig, toch?
Vind ik leuk
stratumseind +185296
zondag 9 december 2018 om 19:14
t figuurlijk petje.....................
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 19:10
Heb op het werk als een malle zitten schreeuwen 🤣
Vind ik leuk
RonnieX1989 +3134
zondag 9 december 2018 om 18:47
Wedstrijd niet gezien, maar waren de beslissingen van de var terecht? Want met een kop als deze, lijkt het alsof het fout is. Maar als het terechte beslissingen zijn, vind ik het niet de hoofdrol grijpen...
Vind ik leuk
Vak-DD +11623
zondag 9 december 2018 om 18:49
Var is er voornamelijk voor de top drie.
Vind ik leuk
RonnieX1989 +3134
zondag 9 december 2018 om 18:52
Goed antwoord gegeven op mijn vraag...
Vind ik leuk
NvC +6406
zondag 9 december 2018 om 19:16
Ik vindt dat je de Gelderlander hiervoor de schuld mag geven. 😉
Vind ik leuk
Vak-DD +11623
zondag 9 december 2018 om 20:17
Die zijn toch al niet geliefd en Arnhem en bij Vitesse supporters.
Vind ik leuk
NvC +6406
zondag 9 december 2018 om 21:11
En nu is de nederlaag tegen NAC ook nog eens hun schuld. Tsja.
Vind ik leuk
Vak-DD +11623
zondag 9 december 2018 om 21:51
Nee maar ze zullen weet bakken met stront over Vitesse heen gooien om zo de nederlaag van nek wat af te zwakken.
Vind ik leuk
NvC +6406
zondag 9 december 2018 om 21:58
Haha 😂 Ik denk het ook! 👍
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 19:11
Naar mijn zeggen waren de beslissingen gewoon terecht, net als de uitslag. Vitesse was echt slecht
Vind ik leuk
NvC +6406
zondag 9 december 2018 om 18:49
GeNACt! 😉
Vind ik leuk
Mo +11856
zondag 9 december 2018 om 18:49
Mooi dit. Gun het NAC wel. Prachtig sfeer altijd daar.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 18:56
Foorloren. Net goed dat je gelijk een tegendoelpunt krijgt,dat zal hem aan het denken zetten
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 18:56
Wat een passie en strijd. Genoten van deze wedstrijd. Die ontlopen met deze instelling met gemak de na competitie.
Vind ik leuk
Sooike1208 +4467
maandag 10 december 2018 om 07:59
Met gemak op zeker niet. Want o wat is die selectie slecht. Er zit weinig tot geen voetbal in. Maar als je elke week zoveel passie in de strijd gooit dan kun je het misschien nog wel compenseren. Maar dat moet dan elke wedstrijd op deze manier. Helaas voor jullie hebben ze dit pas een keer of 3 laten zien deze competitie
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 10:33
Eens. Gisteren wel echt genoten van de inzet en de strijdlust maar dat er wat bij moet komen in de winterstop is wel duidelijk lijkt me.......
Vind ik leuk
Sooike1208 +4467
maandag 10 december 2018 om 11:20
Klopt ja. Toch zoe je dat je met strijd een heel eind kunt komen.
Overigens is het bij ons misschien nog wel erger. Wij hebben wel degelijk kwaliteit maar laten het op elk gebied afweten. Een dementerende ouwe trainer die allang met pensioen had moeten gaan helpt natuurlijk ook niet
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 11:25
Valt idd wel op dat jullie de ene week vrij "makkelijk" winnen bij AZ en dan deze week er vrij kansloos af gaan tegen Heerenveen, en nog thuis ook. Dat had ik van jullie toch niet verwacht als ik eerlijk ben aangezien er toch echt wel kwaliteit rondloopt bij jullie.
Vind ik leuk
Sooike1208 +4467
maandag 10 december 2018 om 11:43
Ik had dat ook niet verwacht. Maar koster doet de meest rare dingen. Een matige rechtsback op rechtsbuiten zetten bijvoorbeeld. Terwijl je 4 voorhoedespelers op de bank zet. Die gasten zijn hun motivatie natuurlijk kwijt. Tzelfde telt voor lieftink en alkaynak die constant op de bank moeten terwijl huurling en niet fitte anita, wel constant mag spelen. Dit verbeterd de sfeer en vertrouwen natuurlijk niet.
En afgelopen zaterdag nacde rode kaart slaat alles. In ondertal zijn en dan een middenvelder er af halen, Als je dan weet dat crowley niet kan verdedigen dan hou je de niet fitte anita als enige(!!) midden middenvelder over. Raar he, dat je dan wordt overlopen?

Koster is afgedaan en moet zo snel mogelijk met pensioen
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 14:01
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de wedstrijd niet heb gezien, alleen de samenvatting. Daar kwamen de details die jij noemt niet aan het licht. Maar ik ga er van uit dat je de juiste dingen opnoemt, dan kun je inderdaad wel stellen dat het een aardige blunder van Koster is geweest ja.
Vind ik leuk
Rodapaus +5883
zondag 9 december 2018 om 18:57
Hup NAC
Vind ik leuk
Romarioo +478
zondag 9 december 2018 om 18:58
1 maand geen salaris voor gemiste penalty, geld naar Feijenoord doneren kunnen ze goed gebruiken voor nieuwe stadion
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 19:04
Dat krijg je als trainer kiest voor de zogenaamde talent en een buitenspelen die beide niet in dienst van het elftal willen spelen. Dat werkt wel door in een selectie, en krijg je er tot de winterstop ook niet meer uit. Jammer dat een collectief bepaald wordt door éénlingen die denken dat ze meer zijn als het geheel. Foute keus van trainer, hoop dat hij het in de winterstop weer op de rit gaat krijgen maar ben er bang voor!!
Maar als je hier geadoreerd wordt door een stelletje zelfingenomen analisten van fox dat sta je in de basis!!
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 19:04
Wat een drama van Vitesse. 2 keer achter elkaar een wedstrijd verloren die je had moeten winnen. En dat met matig en ongeinspireerd voetbal. En waarom zat onze duurste aankoop (naar verluidt 2 mln), Gong, niet eens op de bank? Foor mag wat mij betreft meteen naar de bank verhuizen, die is al jaren overschat: haalt gemiddeld in een jaar niet meer dan 1-2 goals en een paar assists. Doekhi was ook een drama vandaag, verloor duels, was vaak te laat en voetballend ook heel onzeker en matig. Enige wat dit Vitesse kan redden is als Clarke Salter, Matavz en Musonda in de basis staan. Wat mij betreft mag Gong er ook in: laat hem maar is een hele wedstrijd spelen. Doekhi, Foor en Buttner eruit en Matavz ipv Darfalou en je hebt iig een sterker elftal. En schiet die penalty’s er is in! Slutsky mag dit zichzelf overigens ook aanrekenen. Vitesse is heel wisselvalig dit seizoen en er zit geen lijn in het spel.
Vind ik leuk
Verratti +2194
zondag 9 december 2018 om 19:43
Ik had voor het seizoen begon goede hoop. Maar er zit weer geen voetbal in. En al helemaal geen strijd. Volgende week zaterdag tegen VVV. Die spelen ook met pit. Benieuwd wat de coach dan uit de hoge hoed tovert. Weer moedeloos voorwaarts.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 19:58
Ik denk dat er ook genoeg kwaliteit is om top 5 te spelen, maar er zijn natuurlijk een aantal belangrijke en kwalitatieve spelers geblesseerd. Matavz, Musonda en Clarke-Salter mis je echt. Daarnaast ontbreekt vechtersmentaliteit. Dat ben ik helemaal met je eens. Ik vind het verder ook wel zorgwekkend dat je duurste aankoop (Gong) niet eens op de bank zit. Dan kan je toch wel spreken van een miskoop. Duidelijk is dat je met dit voetbal, met deze mentaliteit/spirit en met dit elftal hoogstens een grijze middenmoter bent die voor plek 9-13 speelt.
Vind ik leuk
Verratti +2194
zondag 9 december 2018 om 20:14
Ja, dat bedoel ik. Als een paar sterkhouders geblesseerd zijn, zul je het over een andere boeg moeten gooien. Zoveel kwaliteit hou je dan niet over. Gong is misschien weer geblesseerd. En als Vitesse=spelers denken dat het godenzonen zijn, dan dient de coach ze wakker te maken.
Vind ik leuk
Vak-DD +11623
zondag 9 december 2018 om 20:19
Je zegt het zelf al, we missen spelers als Clarke Salter, Matavz en Musonda. En we missen een echte leider en bikkel zoals Kashia en ook Miazga. Haal vier of vijf van dit soort spelers bij een andere club weg en dan presteren ze ook slechter.
Vind ik leuk
Verratti +2194
zondag 9 december 2018 om 20:31
Vorig seizoen stond Mount ook pas op in de tweede competitiehelft als leider. Ik zie het Odegaard nog niet doen.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 21:11
Ja precies, Kashia is vele malen beter dan Thelander en Doekhi. En dan bedoel ik met name qua vechtersmentaliteit en aanvallend met koppen. Zoals Veratti hierboven terecht aankaart missen we ook Mount heel erg. Het elftal van vorig jaar zonder Mount had nooit Europees voetbal gehaald. Hij is natuurlijk veel beter dan zijn vervangers Bero of Ödegaard. Maar dat alles neemt niet weg dat we met Clarke-Salter, Matavz en Musonda een niveau beter zouden zijn dan nu.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 19:32
Terecht, niet meer dan terecht.
Complimenten voor NAC
Vind ik leuk
wil +1224
zondag 9 december 2018 om 19:43
Die Foor beklaagt zich als hij op de bank moet zitten. Zet hem maar weer terug op de bank en laat hem er maar nooit meer afkomen. Oelewapper eerste klas.
Vind ik leuk
Bocajuun +755
zondag 9 december 2018 om 20:23
Die jongen nooit meer een pingel laten nemen!
Vind ik leuk
scRzorz +668
zondag 9 december 2018 om 20:38
Die penalty was erg goed slecht genomen, als je het dan toch verneukt dan doet Foor dat wel goed! Hulde!
Vind ik leuk
Nbl +702
zondag 9 december 2018 om 20:43
Sukkeltje sukkeltje sukkeltje 😂😂 geweldige strafschop heb genoten vanavond !! Nou nog ff paar pintjes pakken . En dan naar huis .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws