Ten Hag ontkent bij Ajax: 'Hij zit in de emotie en kan dat nog niet weten'

Ten Hag ontkent bij Ajax: 'Hij zit in de emotie en kan dat nog niet weten'

Gepubliceerd: maandag 10 december 2018 om 06:55ma 10-12-2018 om 06:55

Laatste update: maandag 10 december 2018 om 08:00ma 10-12-2018 om 08:00

De medische staf van Ajax draait overuren in de aanloop naar de Champions League-kraker tegen Bayern München. André Onana en Donny van de Beek raakten geblesseerd op het kunstgras van PEC Zwolle, tot afgrijzen van Erik ten Hag.

De Ajax-trainer is een groot voorstander van het afschaffen van kunstgras. "Ja, dat heb ik al zo vaak gezegd", aldus Ten Hag, die een verband ziet tussen kunstgras en blessures, in De Telegraaf. "Mijn mening heeft niet alleen met blessures te maken, maar je creëert ook een ander type voetbal. Nergens in een vooraanstaande competitie in Europa wordt op kunstgras gespeeld. Dat is de hoofdreden waarom ik tegen ben."

Na de zege op PEC Zwolle (1-4) zei Onana dat woensdag spelen onmogelijk is. Ten Hag ontkent dat. "André zit in de emotie en kan dat nog niet weten. We zullen even moeten afwachten", aldus de Ajax-trainer, die eerder op Van de Beek lijkt te kunnen rekenen.

Aanvoerder Matthijs de Ligt deelt de mening van Ten Hag over kunstgras. "Kunstgras is eerlijk gezegd niet mijn favoriete ondergrond en dat geldt voor meer spelers. Het zou een oorzaak van deze blessures kunnen zijn. Al hadden die ook op gewoon gras kunnen gebeuren. Maar ik denk dat het niet toevallig is dat Donny en André ze hier oplopen."

Poll

Stelling: kunstgras moet zo snel mogelijk afgeschaft worden

(6152 stemmen)

Plaats een reactie

AFCA-1324 +478
maandag 10 december 2018 om 07:00
Lekker wegwezen met dat kunstgras brengt aleen maar gezeik mee
Vind ik leuk
Marco S +6533
maandag 10 december 2018 om 07:04
Wat vind Frenkie er van?
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 07:05
Kan mij het nou schele wat frenky ervan vindt.
Vind ik leuk
Marco S +6533
maandag 10 december 2018 om 07:08
Ja maar er staat nergens nog wat over Frenkie..
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 07:08
Dat is waar, komt straks. Ligt nog op zijn nest.
Vind ik leuk
Sassefras +453
maandag 10 december 2018 om 08:00
De Ligt op het nest van Frenkie?
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:34
Frenkie denkt er het zijne van
Vind ik leuk
Marco S +6533
maandag 10 december 2018 om 09:51
Mathijs Ligt
op zijn bed..Wat een taalviruoos ben jij! Drs.p 2.0 uit Utreg.. 👍🏻.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:58
Jazeker.
Vind ik leuk
JCJWZ +14300
maandag 10 december 2018 om 14:56
Frenkie komt vanmiddag nog wel met een statement dat bindend zal zijn.
Vind ik leuk
Marco S +6533
maandag 10 december 2018 om 18:23
De nieuwe verlosser.. 👍🏻⚽️
Vind ik leuk
Jan Nijhof +366
dinsdag 11 december 2018 om 07:13
Die zit ook nog in de emotie?
Vind ik leuk
mazu +3098
maandag 10 december 2018 om 07:06
Ik heb nog niets gelezen, maat zou het over kunstgras gaan?
Vind ik leuk
3Bier +11538
maandag 10 december 2018 om 07:08
Het is misschien triest maar dat spelers van grote clubs als Ajax en Feyenoord geblesseerd raken op dat klote kunstgras is misschien nu wel het startsein voor een massale actie tegen dat kunstgras. De KNVB is nu ook wel wakker neem ik aan. Dat een van de weinige vedettes die we in Nederland hebben, Van Persie, niet wilt spelen op kunstgras is natuurlijk ook een teken aan de wand.

Ajax moet nu in de CL zonder Onana en misschien vd Beek. Mocht Feyenoord door zijn gegaan hadden ze zonder Toornstra moeten spelen in Europa. Te belachelijk voor woorden natuurlijk. Voor het algemeen belang van het Nederlands voetbal moet die troep zo snel mogelijk verwijdert worden.
En Heracles flikkert maar lekker op naar de KKD met dat gezeik van ze. Ben er nu helemaal klaar mee.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 07:08]
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 07:09
Helemaal mee eens!
Vind ik leuk
MojoRisin +13501
maandag 10 december 2018 om 07:23
Amen..
Vind ik leuk
Jozef +40863
maandag 10 december 2018 om 07:38
Wel een voordeel: het kan waarschijnlijk gerecycled worden.
Vind ik leuk
JCJWZ +14300
dinsdag 11 december 2018 om 02:31
Die Psvers raken er maar niet geblesseerd op he? Het onomstotelijke bewijs dat ze geen voetbal spelen maar anti-voetbal;)

Ik zet een knipoog erbij dus dan mag het...
Vind ik leuk
mazu +3098
maandag 10 december 2018 om 07:10
Precies wat De Ligt zegt. "Het zou kunnen, maar je kan deze blessures ook op natuurgras oplopen. Maar ik denk dat het ermee te maken heeft". Lekker vaag dus. Het zou ook kunnen dat een andere scheids je eruit had gestuurd voor je overtreding op Kingsley. Zou kunnen.......
Vind ik leuk
Marco S +6533
maandag 10 december 2018 om 07:13
Ole Tobiassen zijn knie ging stuk op originele arenarollen.. dus tja
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 07:13
Waarom ben jij zo voor kunstgras? Zeker nooit zelf gevoetbald! Het is toch gewoon KUT of niet dan.
Vind ik leuk
mazu +3098
maandag 10 december 2018 om 07:19
Ik ben helemaal niet voor kunstgras, ben blij dat er over een tijdje een hybrife mat bij oms ligt. Ik word gewoon heel moe van alle topics over kunstgras. Daar is alles al over gezegd. En nee, ik geloof niet dat alle blessures die spelers op kunstgras oplopen puur aan het kunstgras ligt. Dat vind ik te kort door de bocht.
Vind ik leuk
Jozef +40863
maandag 10 december 2018 om 07:40
Vraag het voetballers zelf en laat hen beslissen. Dan is het heel gauw over.
Vind ik leuk
Korm +37976
maandag 10 december 2018 om 08:14
klopt maar dat het met alles, de meeste mensen houden niet van veranderingen...
Vind ik leuk
Dani82 +2642
maandag 10 december 2018 om 09:26
Jij hebt duidelijk geen ervaring met kunstgras... de ondergrond van kunstgras is zodanig hard dat hamstrings en kniebanden er opdonders van krijgen, met als gevolg, inscheuren of afscheuren van de kniebanden of spieren.
Een sliding op zo’n veld kan je ook niet maken, want dan lig je net zo hard open als een motorrijder die zonder motorpak ten val komt en met 100 km per uur over het asvalt schraapt.
Tevens kun je dan na de wedstrijd de zwarte rubberen korrels uit je schaafwonden gaan pulken.
Maar als je voor zwolle bent, snap ik dat je dat blijft verdedigen. Gelukkig stormen ze af op de na conpetitie. Hopelijk volgend jaar in de kkd, want van dat plastic word de eredivisie niet beter van
Vind ik leuk
EdwinH.. +72
maandag 10 december 2018 om 09:59
Dat van die sliding klopt inderdaad met het kunstgras uit de jaren 80... Maar dat is al een jaar of 20 anders (anders zouden spelers als bv Tom Beugelsdijk al lang geen huid meer over hebben). Uw kennis van zaken loopt blijkbaar een tijdje achter.

En nee, ik zie ook liever echt gras (dus ook geen hybride, want dat is net zo goed niet 100% echt) en stadions zonder dak voor deze buitensport. Helaas hebben sommige clubs geen trainingsmogelijkheden buiten het stadionveld en spelen meerdere elftallen er hun wedstrijden.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 10:03]
Vind ik leuk
Dani82 +2642
maandag 10 december 2018 om 10:54
Beugelsdijk is geblesseerd, ik vraag me af waardoor🤔 dus volgens mij loopt jou kennis van zaken achter.
Heb jij recent op een kunstgras voetbalveld gevoetbald trouwens?
En dan bedoel ik niet een kunstveldje van de plaatselijke f.c....
Vind ik leuk
EdwinH.. +72
maandag 10 december 2018 om 10:58
Ik ben inderdaad vorig seizoen op het kunstgrasveldje van de plaatselijke FC geweest. Die plaatselijke FC speelt overigens wel eredivisie, dus waarom telt dat niet mee?

Is Beugelsdijk eergisteren op de bank geblesseerd geraakt????
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 11:03]
Vind ik leuk
Dani82 +2642
maandag 10 december 2018 om 11:03
Heeft die plaatselijke fc ook kunstveld? En ik bedoelde ook niet zomaar het veld op gaan, maar gewoon echt voetballen!
Maar uhm, beugelsdijk net terug van een blessure dan misschien?
Dat al eens in je opgekomen?
Vind ik leuk
EdwinH.. +72
maandag 10 december 2018 om 11:05
Beugelsdijk is al een paar wedstrijden gewoon gepasseerd.

Op zo'n veld spelen is voor mij terug naar de jaren 80. Dat was echt kunstgras.... niet te vergelijken met wat er tegenwoordig ligt. Zeker in vergelijking met toen, is het tegenwoordig bijna echt.
Vind ik leuk
Dani82 +2642
maandag 10 december 2018 om 11:39
Dat het er echt uitziet, betekend niet dat je er ook echt op kan voetballen, zoals je dat op echt gras wel kan
Vind ik leuk
mazu +3098
maandag 10 december 2018 om 10:29
Goed lezen ventje , ik verdedig helemaal niets. Wordt alleen gek van dat eindeloze gezeuk. Maar je hoopt maar fijn dat we volgend jaar kkd spelen, als je daar blij van wordt
Vind ik leuk
Dani82 +2642
maandag 10 december 2018 om 10:57
Nou ik hoop dan niet specifiek zwolle, maar in ieder geval een van de clubs als vvv, heracles of emmen. Een van de kunstgras clubs. Dus vat het niet TE persoonlijk op! ;)
Tevens zeg ik niet dat jij het verdedigd. Ik zeg alleen dat jij (mijn inziens) geen ervaring hebt met kunstgras.
Dus misschien moet je zelf een beetje beter lezen ventje
Vind ik leuk
RenW +2063
maandag 10 december 2018 om 11:12
Niet op reageren dan maar, zeker als je daar gek van bent geworden.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +366
dinsdag 11 december 2018 om 07:31
Ten Hag geeft ook een ander argument: geen rnkele serieuze comptetie buiten NL. Het is - zoals ool zaalvoetbal - een ander soort voetbal. Eigenlijk is het m.i. een uitgemaakte zaak maar het financiële aspect blijft dwars zitten: een aantal clubs hebben hun investering gedaan en hun huishoudboekje op het lage onderhoud ingericht. Die zijn er financieel aan verslaafd en de éénmaligr afkickpremie die werd geboden heeft hen er nog niet van af geholpen. Daar zit nu het dilemma. Een KNVB-besluit is doot het aantal kunstgrasjunks niet mogelijk. Misschien.moet het van de FIFA komen.
Vind ik leuk
Dani82 +2642
dinsdag 11 december 2018 om 09:06
Het is echt een andere soort sport ja, op kunstveld. Ik vind het ook een stuk minder fijn en leuk om op te voetballen. Ik hoop echt dat er iets aan gedaan word op korte termijn!
Vind ik leuk
JCJWZ +14300
dinsdag 11 december 2018 om 02:33
Beter nog wat topics over onze Frenkie!
Vind ik leuk
3Bier +11538
maandag 10 december 2018 om 07:15
Buiten die blessures en alle knieën die open liggen. Je ziet toch dat het voetbal totaal anders is?
Vind ik leuk
Jozef +40863
maandag 10 december 2018 om 07:39
Het zou ook kunnen dat mensen zeiken om te zeiken.
Vind ik leuk
AllAdIn +20745
maandag 10 december 2018 om 07:11
De KNVB blijft toch de andere kant op kijken, dus dat kutgras blijft voorlopig gewoon hoor.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 07:14
Zou als trainer ook laaiend zijn
Je kunt merken aan ten Hag dat hij denkt dat het zonder Onana een stuk lastiger gaat worden om eerste te worden in de poule
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 07:17
KNVB= Kunstmatige Nederlandse Voetbal Bond!
Vind ik leuk
Smithsonian +37548
maandag 10 december 2018 om 07:22
Nou lamprou maak je borstje maar nat 😂😂

Leuke stelling ook. 3%is gek 😂
Vind ik leuk
Sassefras +453
maandag 10 december 2018 om 07:26
Hij zit in de emotie. Ten Hag voegt echt wat toe aan onze taal.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12107
maandag 10 december 2018 om 07:27
"Hij zit in de emotie" ook weer zo'n uitspraak die de arrogante schijn ophoudt dat hij ( ten Hag ) het wel allemaal doorziet en ach ja, die naive speler, wat weet die nou ?
Vind ik leuk
Jozef +40863
maandag 10 december 2018 om 07:44
Eigenlijk zegt ie precies zoals het is. Onana voelde blijkbaar zodanig veel pijn dat hij denkt dat woensdag niet haalbaar zal zijn.

Vind ik leuk
rpaulp50 +12107
maandag 10 december 2018 om 08:52
Neeeeee, "hij zit in de emotie" zegt ie letterlijk ha ha, dat zegt niemand behalve ten Hag, wel lachen hoor met die man.
Vind ik leuk
Lucky Kes +5413
maandag 10 december 2018 om 09:11
Elk nadeel heeft zijn voordeel zei ook ooit iemand wat nog nooit iemand anders zei.
Heb je hem toen ook uitgelachen?
Of zei (dacht) je Hee, die man ziet het, hij heeft nog gelijk ook.
Of was je nog niet geboren of te jong?
Vind ik leuk
RenW +2063
maandag 10 december 2018 om 11:13
Hij zegt het helemaal goed.
Dat jij het dan niet snapt is een ander verhaal.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12107
maandag 10 december 2018 om 19:49
Een toptrainer die niet weet wat ie doet maar gelukkig door spelers aan het handje wordt gehouden en vertelt hoe het allemaal moet, krijgt vervolgens van beschermheer Overmars 40 miljoen en staat dan tweede in onze lullige ED.
Vind ik leuk
mcmodd +24992
maandag 10 december 2018 om 07:45
Op plastic voetballen is net zo onecht als met een opblaaspop “de liefde bedrijven”. Beiden klinken raar, beide zijn effectief niet te pruimen en moeten vervangen worden in natuurlijke omstandigheden.
Vind ik leuk
EdwinH.. +72
maandag 10 december 2018 om 10:04
Net als spelen in een stadion met een dak.
Vind ik leuk
RenW +2063
maandag 10 december 2018 om 11:16
Tweede keer.
Vind ik leuk
EdwinH.. +72
maandag 10 december 2018 om 11:18
Men schijnt dat inderdaad steeds te vergeten bij de KNVB. In feite hoort onder een dak een kunst(gras)veld (en dan noemen ze het in eens 'zaalvoetbal'.)
Vind ik leuk
ritje +384
maandag 10 december 2018 om 07:48
hallo KUNTGRAS. zolang die twee ex besuursleden van Heracles bij de KNVB zitten! wordt het kunstgras niet afgeschaft, Want dan spelen al die kunstgrasclubs om degradatie! mvg ritje
Vind ik leuk
Sassefras +453
maandag 10 december 2018 om 08:03
Excelsior haalde vorig seizoen superweinig punten thuis en uit juist heel veel.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:05
Top 3 moeten gewoon weigeren op kunstgras te spelen..de punten hebben ze dan, maar het zijn 3 wedstrijden waar publiek op afkomt en waar ze dan géén inkomsten hebben. Daar kan je ze flink pijn mee doen.
Vind ik leuk
Staaijman74 +1225
maandag 10 december 2018 om 08:06
Onana is niet het probleem. Zijn vervanger wel. Lamprou is een kleine kabouter die notabene niet eens bij de lat kan.
Vind ik leuk
Korm +37976
maandag 10 december 2018 om 08:11
Tja we weten het nu wel over kunstgras..

Hoop wel dat deze spelers snel fit worden!
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 10:49
Naar de fisio want dan hoeven ze niet te trainen.
Stelletje onvolwassen doorgeschoten grote kinderen bah bah.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2535
maandag 10 december 2018 om 08:19
Wel toevallig dat dit soort dingen bij PSV niet gebeuren, alleen maar bij Ajax..
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:35
Het is toch niet te geloven dat de meeste van die gruwelijk mooie velden in Engeland van Nederlandse bedrijven afkomstig zijn en dat wij hier in Nederland in de helft van de stadions plastic velden hebben liggen. In Engeland heeft iedere club een groundsman die verantwoordelijk is voor het veld. Ieder jaar wordt daar een prijs uitgereikt aan de groundsman met het beste veld. Dit is echt een ere prijs als de groundsman deze wint. De mensen daar snappen er dan ook werkelijk niets van dat Nederland, het land van Cruyff, Bergkamp, van Nistelrooy en van Persie zich hier aan hebben over gegeven en ik snap dat overigens ook niet. Dus KNVB kom eens echt in actie. Stop met dat softe politiek correcte gedoe van pappen en nat houden en pleur vanaf komend seizoen dat kunst gras uit de stadions van het betaalde voetbal in Nederland.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2453
maandag 10 december 2018 om 08:51
Kunstgras zorgt 100% voor meer blessures dan echt gras! Als je zelf gevoetbald hebt dan weet je dit, schande dat de KNVB niks doet met alle klachten! Gewoon boycotten zoals v Persie doet niet spelen op dat plastic schuurpapier.
Vind ik leuk
EdwinH.. +72
maandag 10 december 2018 om 10:05
Heb je een linkje naar het bewijsmateriaal? Onderbuikgevoel kun je beter onderbouwen met echte cijfers.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2453
maandag 10 december 2018 om 10:41
pffffffff........sorry als je me niet wil geloven is dat maar zo! Gras is gras klaar!!

Uitleggen is best te doen maar heb hier echt geen zin in, zal je een hint geven op welk veld maak je liever een sliding!?

Dan heb ik het nog niet eens over het schoeisel en het aantal en type noppen etc...
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 10:43]
Vind ik leuk
EdwinH.. +72
maandag 10 december 2018 om 10:56
Onderbuikgevoel dus.... Ik maak(te) op alle velden slidings, ook op het kunstgras van de jaren 80 (kostte me hooguit een paar kousen per seizoen).
Vind ik leuk
RenW +2063
maandag 10 december 2018 om 11:18
Edwin, wat ben je nu aan het verdedigen.
Hen je aandelen Ten Cate?
Vind ik leuk
EdwinH.. +72
maandag 10 december 2018 om 11:21
Ik ben niet voor kunstgras, maar wil wel graag bewijs voor het feit, dat het meer blessures op levert. Iedereen kan wel van alles schreeuwen, maar zonder bewijs is het alleen loos geschreeuw en 'meelopen'. Ten Hag beweert iets en dat is dus waar....

Ik heb zelf alleen ervaring met de eerste generatie kunstgras en dat was inderdaad meer schuurpapier, maar het laatste waar ik op gelopen (niet gespeeld dus) heb, zat, wat gevoel betreft, veel dichter bij echt gras.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 11:23]
Vind ik leuk
RenW +2063
maandag 10 december 2018 om 11:23
Er zijn rapporten over.
En als spelers al weigeren om er aan te beginnen hoef ik geen bewijs voor iets.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2453
maandag 10 december 2018 om 12:50
Je maakte slidings en het koste je hooguit een paar voetbalsokken?????

Laat maar........kunstgras is gewoon een drama en zorgt bij alle clubs voor blessures! Wat wil je nou dat II de rapporten opvraag bij alle clubs? Het is gewoon een feit! Nederland loopt gewoon schandalig achter op de andere landen en aangezien we nu weer behoorlijk bezig zijn net oranje moeten we doorpakken! Kunstgras ERUIT!!
Vind ik leuk
EdwinH.. +72
maandag 10 december 2018 om 15:06
Je weet, dat het bij alle clubs voor blessures zorgt, maar hebt niet alle rapporten opgevraagd?

Als je iets maar vaak genoeg herhaald wordt het vanzelf een feit????

:) :)
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2453
maandag 10 december 2018 om 15:22
Okay jij wint!
Alle clubs op kunstgras dan zijn we allemaal in het nadeel, zo beter!?
Vind ik leuk
EdwinH.. +72
maandag 10 december 2018 om 15:41
???????? Nadeel? Voordeel bedoel je.... Wedstrijden gaan altijd door, velden kunnen veel intensiever gebruikt worden, enz....
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2453
maandag 10 december 2018 om 15:44
Geloof me 90% van de spelers (clubs) zullen dit als nadeel ervaren.
Vind ik leuk
EdwinH.. +72
maandag 10 december 2018 om 16:07
Ik denk, dat alle clubs liever op echt gras en zonder dak spelen, maar dat er zaken spelen, waarom dat niet makkelijk te realiseren is. Kosten voor veldonderhoud, trainingsfaciliteiten e.d. Als de hele club ingericht is, op het altijd beschikbaar hebben van alle faciliteiten, inclusief veld, dan is terug naar echt gras een moeilijke stap.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 16:08]
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2453
maandag 10 december 2018 om 16:17
Daar heb je idd gelijk in, de fout die veel mensen maken is dat ze denken “kunstgras eruit en echt erin Klaar” maar zo werkt het idd niet! We zijn het eens! :)
Vind ik leuk
mcmodd +24992
maandag 10 december 2018 om 15:25
Ik heb er een rothekel aan, maar dat bewijs kan je niet snel leveren. Er ontbreekt voldoende onderzoek. Wel staat vast dat sommige spelers gevoeliger zijn voor bepaalde blessures en dat komt op plastic nog duidelijker naar voren. Dan kan je beter iemand anders opstellen. Veel spelers weigeren ook een overgang of verhuurd worden naar een club dat op verknipte douchegordijnen voetbalt.
Vind ik leuk
EdwinH.. +72
maandag 10 december 2018 om 15:40
Je zou moeten kunnen zien, dat bepaalde blessures veel vaker voor komen bij clubs, die op kunstgras spelen (die spelen en trainen er tenslotte op en zijn dus veel vaker en langer op kunstgras bezig met als resultaat, een potentieel veel grotere kans op blessures, gerelateerd aan dat kunstgras), maar volgens mij is dat niet zo.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 15:42]
Vind ik leuk
mcmodd +24992
maandag 10 december 2018 om 15:58
Dat is al eens onderzocht, maar niet op wetenschappelijke manier en dan ‘telt’ het niet. Je moet al gauw met een onderzoek komen waarin een paar duizend opgelopen blessures op zowel plastic als op gras met elkaar worden vergeleken. Ook de mate van ernst van de blessure, alsmede de spier- en botkwaliteit moeten worden meegenomen in zo’n onderzoek, zo luidde de commentaren van deskundigen een paar jaar geleden. Je zou kunnen googlen hierop.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2453
maandag 10 december 2018 om 08:58
Lamprou met alle respect kost je punten, wat ik alleen niet begrijp (Ajax is mijn club) is dat we geen Ajax waardige 2e keeper hebben!? Dat vind ik een kwalijke zaak helemaal met v/d Sar in de directie die moet toch weten hoe belangrijk een 2e keeper is!? Als Onana eruit ligt meerdere weken mag je blij zijn met de winterstop anders had je kunnen fluiten naar het kampioenschap aangezien Lamprou echt te klein is en je punten kost.
Vind ik leuk
RenW +2063
maandag 10 december 2018 om 11:19
Makkelijk antwoord: Lamprou is een waardige tweede keeper.
Heeft hij meerdere malen bewezen.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2453
maandag 10 december 2018 om 12:51
Lamprou is een aardige gozer maar Ajax onwaardig PUNT.
Vind ik leuk
RenW +2063
maandag 10 december 2018 om 16:41
Onwaardig nog wel. Goed voor ED clubs maar Ajax onwaardig?
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2453
maandag 10 december 2018 om 17:43
Puur als 2e keeper! Met het oog op groei in Europees verband.
Vind ik leuk
RenW +2063
maandag 10 december 2018 om 19:13
Ja klopt, je kan niet 2 eerste keepers hebben.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2453
maandag 10 december 2018 om 19:25
Barca is een uitzondering (maar dat vind niet iedereen)
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:59
De reserve doelman van Ajax is een drama.... we gaan verliezen dat weet ik nu al
Vind ik leuk
RenW +2063
maandag 10 december 2018 om 19:14
Waar baseer je dat drama op?
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:06
Die ploegen met hun kunstgras moeten maar hun eigen competitie gaan opzetten, de PGC (plasticgrascompetitie) Dan kan de eredivisie weer een eerlijke competitie worden.
Vind ik leuk
windforce11 +2975
maandag 10 december 2018 om 09:07
Vraag me wel af waarom ze bij hockey zo weinig last hebben van blessures. DIe spelen alles op kunstgras
Vind ik leuk
Lucky Kes +5413
maandag 10 december 2018 om 09:14
Dat zijn bikkels ;-)
Vind ik leuk
Sassefras +453
maandag 10 december 2018 om 09:31
Ik probeer ondertussen slidings bij hockey te visualiseren 🙄
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 09:31]
Vind ik leuk
Lucky Kes +5413
maandag 10 december 2018 om 10:24
.........of voetballers die een hockey bal proberen te koppen.
Vind ik leuk
Sassefras +453
maandag 10 december 2018 om 10:41
Haha, pijnlijk!
Vind ik leuk
windforce11 +2975
maandag 10 december 2018 om 11:43
Dat denk ik wel ja. Hockey is waanzinnig intensief. Vrijwel geen dode spelmomenten, geen discussies met een scheidsrechter en zuivere speeltijd.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 10:42
Kijk en dat bedoel ik nou.
Maar hockey spelers zijn echte kerels (en vrouwen) natuurlijk.
Voetballers ja vul het zelf maar in.
De tijd van ijzere Rinus, Piet Schrijvers, John de Wolf en zo kan ik nog wel even doorgaan is voorbij.
Nu hebben we spelers die meer bij de fisio zitten dan op het veld staan.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:31
Kutgras
Vind ik leuk
El Cazador +8080
maandag 10 december 2018 om 09:34
Ben verre een fan van onze Ajax tuinkabouter maar dit keer moet ik hem echt gelijk geven. Weg met die nep sprieten. Weg met elke club die het probeert tegen te houden, weg met het pamperen beleid.
Vind ik leuk
ErikAjax +874
maandag 10 december 2018 om 09:58
die 200 miljoen binnenkomt dit jaar bij Ajax gewoon besteden aan echte grasmatten bij al die clubs. Cadeau uit het gehate Amsterdam.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 10:05
Die 3% pro-stemmers komen zeker uit Zwolle, Emmen en Almelo 😂
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 10:35
Ik denk het niet want die reageren niet op onzin uit de grote stad ha ha.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 10:12
Voor kunstgras hadden deze clubs onbespeelbaare modder of zandvelden. Dus afschaffen is heel kort door de bocht. Het huiden daagse voetbal is ziek door commercie en geld. Eerst moet het probleem worden opgelost en de kloof tussen de topclubs en de kleinere clubs worden opgelost. Het moet weer draaien om voetbal en niet om geld. Om talent uit de regio en niet wie de meeste spelers koopt!
En kunstgras, ja daar ben ik ook geen voorstander van maar om nu weer terug te gaan naar de modder velden waar gedurende de hele winter bijna niet op te voetballen is? Is niet de oplossing.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 10:45]
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 10:33
En zo is het en niet anders.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 13:12
Gelul. Clubs wilden meebetalen om het behapbaar te houden maar desondanks weigeren ze.
Jammer dat Emmen gepromoveerd is en mee kan stemmen. Klein clubje kan ook interessant doen.
Vind ik leuk
Leozao +6083
maandag 10 december 2018 om 10:22
"maar je creëert ook een ander type voetbal" Hij heeft gelijk. En dat zou niet mogen! Alleen in Nederland komen ze met kunstgras weg.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 10:32
Gras is gras.
Kunst of niet moet niets uitmaken.
Hockey wordt al jaren op kunstgras gespeeld.
Daar hoor je niemand zeuren over blessures.
Als je niet op elke ondergrond kunt spelen ben je geen échte topper.
Luister het ligt niet aan het veld, maar aan je instelling en wil om er iets van te maken.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 12:06
Snap het probleem niet.. gewoon een soort waterbed constructie aanbrengen onder dat kunstgras, dan ben je die harde ondergrond ook kwijt en word het spelletje een stuk gecompliceerder door al die golfbewegingen.

Machtig prachtig!
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 12:12
Natuurlijk had de Ligt rood moeten krijgen.
Maar het hele Nederlandse scheidsrechters corps is wel ergens fan van.
Dat zie je terug op het veld jammer maar is zo.
Dan heb je ook nog de invloed van de Turkse cultuur.
Kijk naar afgelopen zondag daar wordt het zeker niet beter van.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 13:00
Van de beek valt elke wedstrijd geblesseerd uit en onana heeft last van zijn hamstring komt niet alleen door kunstgras maar door hun zware.programma zelfs op gras gebeurt dit maar zou blij zijn als iedereen op natuur gras speelt
Vind ik leuk
DeNeutrale +130
maandag 10 december 2018 om 16:28
De spelers beginnen zich als mietjes te gedragen. Je moet ook op kunstgras kunnen voetballen; niets mis mee! Vroegah werd er gewoon op beton gevoetbald (op ieder pleintje en ook in betondorp)
Vind ik leuk
Jozef +40863
maandag 10 december 2018 om 19:13
Het aantal eens stemmers blijft gelijk, want het blijft 97%.
Daarentegen neemt het aantal stemmen oneens toe naar 4%.

Knap🤔🧐🧐
Vind ik leuk
NikoS +7
maandag 10 december 2018 om 20:23
Wat een onzin dat voetbal op kunstgras zo anders is. Ik zeg niet dat ik voor kunstgras ben maar dit gezeur is allemaal wel erg overdreven
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws