Gelukje voor De Ligt: Hier speelt het een rol dat het De Ligt en Ajax is

Gelukje voor De Ligt: "Hier speelt het een rol dat het De Ligt en Ajax is"

Gepubliceerd: maandag 10 december 2018 om 07:59ma 10-12-2018 om 07:59

Matthijs de Ligt had een rode kaart moeten krijgen in de eerste helft van PEC Zwolle - Ajax (1-4). Dat stellen Pierre van Hooijdonk en Arno Vermeulen bij Studio Voetbal.

De Ligt haalde de doorgebroken PEC-back Kingsley Ehizibue onderuit. Vermeulen denkt dat topclub Ajax in dit geval ontzien werd door de arbitrage: "Als Jurgen Mattheij van Excelsior dit overkomt, is het een rode kaart. Hier speelt het een rol dat het De Ligt en Ajax is", aldus de commentator bij Studio Voetbal.

"Dat kun je constateren, maar daar wil ik niet helemaal aan. Dat vind ik iets te gemakkelijk", reageert Van Hooijdonk. "Ik kijk niet naar De Ligt of naar Ajax, maar naar de overtreding. Er wordt gezegd dat de bal buiten bereik van Ehizibue is, maar dat betwijfel ik. Dit is gewoon een rode kaart. Ten eerste faalt de scheidsrechter, die moet rood trekken, en ten tweede faalt de VAR, die de gele kaart moeten overrulen."

Van Hooijdonk is bovendien kritisch op de manier waarop arbiter Jochem Kamphuis te werk ging. "Wat mij stoort is dat hij continu naar Ehizibue kijkt. Z'n hoofd gaat niet één keer in de richting van André Onana (keeper van Ajax, red.) om in te schatten wat de afstand is. Hij volgt alleen de situatie bij Ehizibue. Het is een doorgebroken speler."

Plaats een reactie

Staaijman74 +1347
maandag 10 december 2018 om 08:02
Die zwolse spits kon nooit meer bij de bal daar hij deze veel te ver voor zich uit speelde om vervolgens het been van De Ligt te zoeken. Zeker geel maar ook zeker geen rood
Vind ik leuk
Sassefras +873
maandag 10 december 2018 om 08:17
Waarom schaart Zeist zich dan niet achter scheids / VAR?
Vind ik leuk
pietprecies +11746
maandag 10 december 2018 om 12:36
Dat doet er ook niet meer toe want bij een gegeven Gele kaart is er geen discussie achteraf meer mogelijk aldus de regels.

Dan kunnen we over die benenbreker van Toornstra tegen Ajax ook wel bezig blijven, zelfde verhaal..
Vind ik leuk
Sassefras +873
maandag 10 december 2018 om 12:41
Dat doet er wel toe, want het is natuurlijk wel de bedoeling dat er geleerd wordt van fouten.
Vind ik leuk
pietprecies +11746
maandag 10 december 2018 om 12:46
Leren van fouten, daarvoor hoef je niet bij het Nederlandse scheidsrechterskorps te zijn.
Vind ik leuk
Sassefras +873
maandag 10 december 2018 om 12:51
Het is even afwachten wat voor ontwikkeling we in de nieuwe situatie met VAR gaan zien.
Vind ik leuk
Martinus69 +5797
maandag 10 december 2018 om 08:32
Kom op zeg.... gewoon rood. Het zou zo verfrissend zijn wanneer we hier op VP eens wat vaker onze clubbril zouden afzetten...
Vind ik leuk
Youri99 +10451
maandag 10 december 2018 om 09:41
Inderdaad gewoon rood, net als dat Van Duinen tot 3 keer toe zijn 2e gele kaart had kunnen krijgen. Ook dit liet de scheids na en daarom zijn beide ploegen evenveel benadeeld. Ik denk dat we met deze conclusie deze eindeloze discussie kunnen beslechten?
Vind ik leuk
Cappie +7781
maandag 10 december 2018 om 09:45
Nee. Wat heeft de ene situatie met de andere te maken? En Van Duinen hoeft misschien die overtredingen niet te maken als ze met een mannetje meer staan.
Vind ik leuk
Youri99 +10451
maandag 10 december 2018 om 09:53
De Ligt hoefde misschien ook niet in te grijpen als hij een dag voor de wedstrijd een voedselvergiftiging had opgelopen, wat is dat nu weer voor een redenatie.

En wat de ene situatie met de andere te maken heeft is dat de scheids beide partijen heeft benadeeld.

Een scheids is pas echt slecht als hij inconsequent is en dat was hij niet. Als je het niet met me eens bent dan kijk River Plate - Boca nog maar even terug.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 09:54]
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 10:16
De ene gebeurd binnen 5 minuten krijg je een totaal ander wedstrijd beeld!
Vind ik leuk
Cappie +7781
maandag 10 december 2018 om 10:31
Eeuh... jij geeft als argument dat Van Duinen tot 3 keer toe zijn 2e gele kaart had moeten krijgen he. Ik niet?
En als de scheids aan de ene kant een fout maakt wil dat toch niet zeggen dat hij aan de andere kant ook een fout moet maken? Volgens mij los je met het maken van een fout nooit een andere fout op.

En mijn redenatie slaat wel echt ergens op he. De Ligt had er af gemoeten, dan krijg je een hele andere wedstrijd. Misschien had Zwolle dan nog wel 3 rode kaarten gekregen, je weet het niet. Maar fouten maken om fouten op te lossen slaat natuurlijk helemaal nergens op.

En de scheids wordt niet consequenter als hij geen 2e gele kaart geeft. Het zou pas inconsequent zijn als hij een Zwolle speler wel rood zou geven voor het neerhalen van een doorgebroken speler.
Vind ik leuk
richard37 +1717
maandag 10 december 2018 om 12:30
Oneens, is duidelijk geel.

Spelregels zijn dat als het geen scoringskans betreft het geen rood, maar geel is. Speler gaf zelf aan niet bij de bal te kunnen. Die kan het toch beter weten dan iedereen? Dus scheids heeft het goed beoordeeld
Vind ik leuk
Stranger +6640
maandag 10 december 2018 om 11:58
Is niet zo moeilijk te volgen . Als de Ligt eraf gestuurd wordt krijg je een hele andere wedstrijd.
Dus andere situaties en andere beslissingen.

Verder is een niets zeggende conclusie geen reden om een niets zeggende discussie niet meer te voeren;-)
Vind ik leuk
peesjeevee +3236
maandag 10 december 2018 om 08:48
Ik denk dat iedereen behalve jij de scheids en de var zagen dat dit een rode kaart was.
Vind ik leuk
TheMariner +4109
maandag 10 december 2018 om 10:28
Vincent Bijlo en Stevie Wonder zagen het ook niet.
Vind ik leuk
richard37 +1717
donderdag 13 december 2018 om 00:52
Dus ja.. dat geeft aan dat ik gelijk heb. Dat weet ook iedereen
Vind ik leuk
JonathanAjax +10730
maandag 10 december 2018 om 09:13
Minimaal en maximaal geel 🤣
Vind ik leuk
Sabau +1741
maandag 10 december 2018 om 10:51
Het been van De Ligt zoeken ook.. eh ja tuurlijk, dan deed Tagliafico dat ook bij StJuste.
Vind ik leuk
Stranger +6640
maandag 10 december 2018 om 11:55
De zwolse spits kon inderdaad niet meer bij de bal.
De back die neer gehaald werd echter wel;-)
Vind ik leuk
52N6E +1165
maandag 10 december 2018 om 13:49
Kingsly is geen spits maar dat terzijde.

Zowel Arno als Pierre hebben achteraf lullen weer tot kunst verheven. Ik wordt hier moe van!!.
.....Zeker als het op een tour gaat van dat Ajax een hoge gunfactor zou hebben. Als het Jurgen van Excelsior zou zijn geweest dan is het nog steeds geen rood maar geel.

Ik ben geen Ajax maar 100% PEC fan maar een rode kaart is hier belachelijk. Pierre kijkt alleen naar de overtreding en had ook moeten zien dat die bal voor Kingsly onbereikbaar was. Dus geen 100% scoringskans en dus geen rood.
Het is zo makkelijk scoren van die duurbetaalde mensen in Hilversum om je hiermee weer 30 minuten studio sport kunt vullen.

De echte VAR zit blijkbaar niet in Zeist maar bij studio sport. Stop nou eens met de discussies over besluiten van scheidsrechters. Want zeg nou zelf. We blijven het gek vinden dat heel NL de rol van de scheids van onze zaterdag amateurs (in het gunstigste geval) in twijfel trekt, maar ondertussen blijven wij wel deze onzin vanuit Hilversum uitzenden... Sport is emotie maar de emotie zit hem niet in de besluiten van onze scheidsrechters maar in de mooie en net gemiste acties en verloop van wedstrijden etc, en hopelijk ook die zwaarbevochten wedstrijden bij onze amateurs.

Vind ik leuk
peinke +2313
maandag 10 december 2018 om 14:02
Ondanks al je likes en het inzetten van allerlei Ajax-hotemetoten die ons moet doen geloven dat er een regel is van ,,niet meer bij de bal kunnen'' dus geel, blijft grote onzin. Duidelijk is hier komen vast te staan dat er is geblunderd en Ajax bevoordeeld wordt (maar dat wisten we al). Lekker dat er dan achteraf wordt gezegd.... ,,Misschien is het een foute beslissing''. Nou, daar heeft niemand meer wat aan. Weg met de VAR en weg met al die Ajax-neuzelaars die om de donder wel weten dat dit gewoon rood is. Doorgebroken speler=Rood. Simpele regel toch!
Neemt niet weg dat Ajax ook met 10 en zelfs met 9 de wedstrijd gewoon had gewonnen!
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 14:04]
Vind ik leuk
Pec010 +2511
maandag 10 december 2018 om 08:04
Als dit na een uur spelen gebeurd dan geeft hij hem rood denk ik. Na 5 minuten durft hij Ajax geen rood te geven.
Vind ik leuk
Korm +39899
maandag 10 december 2018 om 08:07
rare manier van fluiten, vind je ook niet?
Vind ik leuk
Jan Guevara +10319
maandag 10 december 2018 om 08:08
Alleen Feyenoord tegen Ajax, dat durven ze wel.

En dan hier bijdehand Calimero roepen. Maargoed, heel Nederland weet hoe het zit.

Net als vorige week opeens die nieuwe regel, waardoor het opeens, waarschijnlijk eenmalig, geen buitenspel was.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:14
Bij ajax-feyenoord had dat al de 2e rode kaart moeten zijn. Niet lullen dus. Allebei geluk gehad met een ontziende rode kaart
Vind ik leuk
Jan Guevara +10319
maandag 10 december 2018 om 08:17
Jahoor. Geloof het zelf maar.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:27
Ja je bent goed in het wijzen, maar niet zo goed in het ontvangen.
Vind ik leuk
Martinus69 +5797
maandag 10 december 2018 om 08:33
Een rode kaart noet je altijd geven ongeacht de omstandigheden of club. Dit is competitievervalsing
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 10:14
Dat staat buiten kijf. Ik vind dan ook dat we heel goed weg kwamen. Ik reageerde alleen omdat er dan weer wordt begonnen over ajax Feyenoord
Vind ik leuk
richard37 +1717
maandag 10 december 2018 om 12:28
Pfffffff
Vind ik leuk
Sil95 +12036
maandag 10 december 2018 om 08:17
Als Kuipers echt consequent zou zijn geweest, hadden jullie de wedstrijd met 8 man geëindigd. Men deed 90 minuten niets anders dan ordinair rondschoppen.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 08:18]
Vind ik leuk
Jan Guevara +10319
maandag 10 december 2018 om 08:19
Nr2 met een bord voor zijn kop.

Wie is nr3?
Vind ik leuk
Sil95 +12036
maandag 10 december 2018 om 08:19
Haha je kan het ook omdraaien :)
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10636
maandag 10 december 2018 om 08:24
Ja idd, wat ik ook vreemd vind is dat de Ligt keurig aangeeft dat hij hem geraakt heeft maar ik zie dat niet!???!

Off topic: dat kunstgras tjonge jonge dat kan echt niet meer!!
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:25
Jij een heel servies!
Vind ik leuk
peinke +2313
maandag 10 december 2018 om 14:05
Oei, de Godenmietjes worden een keer aangepakt! En dat mag niet....! Flikker op met dit domme gelul.
Vind ik leuk
chicken +14795
maandag 10 december 2018 om 09:06
Precies...te vroeg in de wedstrijd....remember toornstra tegen ajax....was oom rood maar durven ze niet aan.

Wat betrefd de ligt...is 8 vd 10 keer rood. Nu te vroeg nimmer de wedstrijd en die bal had die peccer nooit meer gehad. Conclusie, geel is juist.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:04
Van hooijdonk wat moet je ermee
Vind ik leuk
Korm +39899
maandag 10 december 2018 om 08:06
hij zegt niks raars
Vind ik leuk
benny-boys +2030
maandag 10 december 2018 om 08:08
Eindelijk een keer wijze woorden en de Waarheid van van Hooijdonk.
Vind ik leuk
Korm +39899
maandag 10 december 2018 om 08:06
Het was inderdaad een doorgebroken speler.
Dat top-clubs hun geluk aan hun zijde hebben is helaas algemeen bekend..
Vind ik leuk
Martinus69 +5797
maandag 10 december 2018 om 08:35
Klopt. Hoorde je gistermiddag op langs de lijn ook weer. Een speler van een niet-topclub had gewoon rood gehad. Competitievervalsing.
Vind ik leuk
floormunges +1565
maandag 10 december 2018 om 08:08
Reinste competitievervalsing als dit geen rood meer is.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:16
Het valt op dat de top drie iets anders wordt beoordeeld door de scheidsrechters. Ik ben Ajacied en in mijn ogen had het rood moeten zijn. Maar zo zijn er zat voorbeelden
Vind ik leuk
Martinus69 +5797
maandag 10 december 2018 om 08:41
Is ook gewoon zo. Wordt steeds meer onderkend. De eenvoudigen beginnen dan iets te roepen over hun held Calimero
Vind ik leuk
rpaulp50 +13487
maandag 10 december 2018 om 10:05
Zolang er geen statistieken van zijn blijft het ; ik denk, volgens mij etc.,
Als je kijkt naar de uitgedeelde strafschoppen dit seizoen blijkt nergens uit dat de topclubs bevoordeelt worden in ieder geval.
Vind ik leuk
renemar +799
maandag 10 december 2018 om 08:19
Je zag helemaal niet of De Ligt die jongen raakte. Volgens mij zag hij dat hij de bal niet meer kon halen en ging gewoon liggen. Zoals hij viel valt een speler niet die echt geraakt wordt. Hij viel gewoon recht vooruit terwijl de sliding van De Ligt van de zijkant kwam. Als hij zou zijn geraakt had hij minstens een beetje naar buiten moeten vallen.
Vind ik leuk
floormunges +1565
maandag 10 december 2018 om 08:35
Die onhandige de Ligt was gewoon de te laat, betrap hem de laatste weken steeds vaker op foutjes, ook in de laatste wedstrijden van het NL elftal (zeker tegen Frankrijk) een van de zwakkere schakels, hopelijk herpakt ie zich
Vind ik leuk
benny-boys +2030
maandag 10 december 2018 om 09:48
renemar
Jij moet erg snel naar de Oogarts.
Vind ik leuk
renemar +799
maandag 10 december 2018 om 12:50
Als je ooit heb gevoetbald weet je dat het geen natuurlijke val was. Kijk jij nog maar eens goed.
Vind ik leuk
peinke +2313
maandag 10 december 2018 om 14:07
Jij hebt zeker nooit gevoetbald. Zit zeker op dammen, daar mag je alleen maar schuin slaan.... Zwamneus!
Vind ik leuk
renemar +799
maandag 10 december 2018 om 16:58
Jong Oranje gespeeld,klein lulletje rozenwater.
Los daarvan, van dat armetierig zooitje had AJAX met 10 man nog gemakkelijk gewonnen.
Vind ik leuk
peinke +2313
dinsdag 11 december 2018 om 09:19
Op Koningsdag, op een of andere ,,rommelmarkt''? Zoveel onzin kan er anders niet uitkomen.
Vind ik leuk
renemar +799
dinsdag 11 december 2018 om 10:48
Je hebt domme mensen, idioten maar het kan nog een graadje erger: peinke
Die ezelnogwat is een matennaaier eerste klas. Past bij een provincieclubje. Hij wist niet hoe hoog moest springen in een zielige poging de kaart aan te smeren. Lachwekkend.
Jaren geleden was er ook zo een clown, die speelde bij Den Haag. En pas geleden eentje bij sparta. Maar dat was een hele jonge jongen die pas debuteerde.
Vind ik leuk
peinke +2313
dinsdag 11 december 2018 om 12:52
Turk of Maroc? Geen respect voor andere mensen. Luister bijgogem, niet net doen alsof je een stads mens bent, die praten niet zo dom en onzinnig. Waarschijnlijk met woorden veel poeha, maar nogal bang uitgevallen.
Nogmaals, praatjesmakers uit het westen (alhoewel ik twijfel of je daar wel thuishoort) en wijzen uit ??? Goed-zo!
Vind ik leuk
renemar +799
woensdag 12 december 2018 om 11:02
Dat zul jij boerenlulletje wel weten. Respect krijgen alleen mensen die dat verdienen.
Stadsmens is trouwens een woord. Over dom gesproken.
Bang voor een boer? Hilarisch. Ik zie je wel in Amsterdam bij de Arena als je clubje daar speelt.
Wijzen uit het Oosten? Tjonge, daar lopen wijze mensen. Daarom is die regio ook zo in trek bij ontwikkelde mensen.
Heikneuters voelen zich daar wel thuis.
Vind ik leuk
peinke +2313
donderdag 13 december 2018 om 09:24
Applaus! Bijvoegelijk gebruikt niet! SUK KEL!
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 09:26]
Vind ik leuk
renemar +799
donderdag 13 december 2018 om 13:18
Sukkel is een woord.Maar ja, een sukkel weet dat niet.
Vind ik leuk
hannes +350
maandag 10 december 2018 om 08:19
Swalbe van Kingsley Ehizibue, hij kon niet meer bij de bal, hij werdt niet geraakt en deed nog 1 stap voordat hij theatraal nar de grond ging.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:22
Maar hij fluit ook niet voor de overtreding op Huntelaar, vreemd dat je daar niks over hoort, want dit was gewoon een penalty
Vind ik leuk
Shelbourne +5970
maandag 10 december 2018 om 08:23
Net acht uur en al vijf artikelen over het Gouden Duo, Matthijs en Frenk. Houdt dit tempo vast jongens
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 08:23]
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
maandag 10 december 2018 om 08:29
Stelletje ouwe wijven
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1418
maandag 10 december 2018 om 08:29
Wat mij stoort is dat iedereen maar wat roept zonder de spelregels te analyseren. Direct rood krijg je voor het ontnemen van een duidelijke scoringskans. Daarvoor moet je o.a. in acht nemen de mate van waarschijnlijkheid dat de aanvaller zonder overtreding in balbezit zou zijn gebleven. Zo staat het in de regels. Je kunt erover discussiëren of het waarschijnlijk was dat de aanvaller in balbezit zou zijn gebleven, maar naar mijn mening - en die van Kamphuis en de VAR - was het niet waarschijnlijk, maar twijfelachtig of hij in balbezit zou zijn gebleven. Terecht geel dus. Volgens mij kennen de meeste analisten gewoon de regels niet.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:34
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 10:02]
Vind ik leuk
kees ee +923
maandag 10 december 2018 om 08:38
. . heeft met geluk nix te maken !? wat was var ook alweer ??
Vind ik leuk
Downvalley +283
maandag 10 december 2018 om 08:46
Wat een wereldnieuws gebeurt zovaak in wedstrijden dat een speler rood had moeten krijgen
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1418
maandag 10 december 2018 om 08:54
En dan nog wat, volgens mij roepen veel mensen dat het rood was uit een soort rechtvaardigheidsgevoel. Het lijkt namelijk niet eerlijk dat het voordeel van de twijfel wordt gegeven aan het team dat de overtreding maakt. Ook daar ben ik het niet mee eens. Een rode kaart is zo een draconische maatregel, die de wedstrijd zo heftig beïnvloedt, dat daar naar mijn mening alleen plaats voor is als het volstrekt duidelijk is dat die kaart terecht is. Bij twijfel niet dus.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:59
Was zuiver een rode kaart
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:30
Klinkklare nonsens van Vermeulen. Als de scheidsrechter geen rode kaart gaf omdat het een speler van Ajax betrof had hij ook geen gele kaarten aan Schone en De Ligt gegeven. Waarom hoor ik geen kritiek over de wijze hoe Van Duinen tekeer ging tegen Schone en F. de Jong en Neres ? Die had in mijn ogen dan ook met twee keer geel uit het veld gestuurd moeten worden.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5451
maandag 10 december 2018 om 09:37
Doekhie kreeg voor iets soortgelijks rood bij PSV uit dus snap niet dat dit geen rood is.
Gebeurde bij beide 25\30 meter van de goal dus geen van 2'en was het een gegarandeerd doelpunt.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:45
Wat een azijnzeikers die 2, zijn ze blind ofzo, de speler zelf zij dat hij de bal te ver naar voren speelde.
Vind ik leuk
whiskey33 +658
maandag 10 december 2018 om 10:06
elke week heeft ajax voordeel vorige week buitenspelgoal vd Beek. Deze week geel ipv rood voor vd Ligt. Tja zo wordt je kampioen met hulp van knvb
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 10:10
Ajax werd weer ff een handje geholpen. Was overduidelijk rood.
Vind ik leuk
Franciscus +187
maandag 10 december 2018 om 10:24
Waarom krijgt St. Juste wel meteen rood en De Ligt niet. Juist omdat het De Ligt is. 100% eens met de heren.
Vind ik leuk
Finaltouch +192
maandag 10 december 2018 om 11:39
Die had de bal niet meer gehaald, speelt te ver voor zich uit en zoekt daarna de been van de Ligt op, duidelijk te zien.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 11:47
Voor Ajax gelden andere regels, vertel eens wat nieuws.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2196
maandag 10 december 2018 om 11:53
Eerder een 'gelukje' dat het De Ligt is die Fenominaal de bal kan veroveren van alles en iedereen wat we tot nu toe hebben gezien in NL elftal en bij Ajax.
Vind ik leuk
AZVork +2162
maandag 10 december 2018 om 13:05
Het is wachten op de eerste keer dat een speler van de tegenpartij rood krijgt omdat deze het in zijn hoofd haalt om op het ajax doel te schieten.
Vind ik leuk
Oeb +271
maandag 10 december 2018 om 13:15
Ben voor Ajax ,maar dit was natuurlijk gewoon rood. VAR mogen ze wat mij betreft trouwens wel weer afschaffen,wat een aanfluitingen afgelopen weken zeg! Investeer dat geld maar in het afschaffen van kunstgras en “geef” die clubs een normale grasmat!
Vind ik leuk
Vooruit +228
maandag 10 december 2018 om 13:28
Schandalig dat er scheidsrechters zijn die Ajax bewust bevoordelen. Nu tegen ADO en een tijdje terug tegen Feyenoord.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 13:28
Typisch Nederlands om alles in twijfel te trekken. De ene mening tegenover de andere. En iedereen heeft gelijk op zijn manier.
Vind ik leuk
joppie +229
maandag 10 december 2018 om 14:18
Gezeur allemaal, hij had geel gekregen klaar!!
Vind ik leuk
74ratje +702
maandag 10 december 2018 om 22:11
Ons aller ajax. Kots kots!!!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws